Skrevet av Emne: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)  (Lest 57660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Masinga

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #30 på: August 13, 2010, 13:58:46 »
Nottingham hadde på 600 tallet et navn som betydde ”place of caves”.  I 867 ble byen erobret av danske vikinger, og ble en av 5 viktige danske byer i England.  Nottingham Castle ble bygget på 1000-tallet.  Bakteppet i historiene om Robin Hood er korrekte, i det Richard Løvehjerte og Prins John hadde sine feider og konflikter før Richard erobret slottet tilbake.
Den dag i dag finnes det puber i byen som hevder å være grunnlagt allerede på 1100 tallet.
Jeg var i Nottingham i påska og bodde der noen dager. Det er allerede skrevet at Nottingham by i det store og hele ikke er noen skjønnhet. Det kan jeg være enig i. Men byen har jo en del severdigheter å tilby for den som er interessert.

Ikke minst Nottingham Castle og området rundt. Ved foten av klippen der slottet ligger, finner man Ye Olde Trip to Jerusalem, puben det referes til. Det er en fantastisk bygning både utvendig og innvendig. Når man går inn må man passe på å bøye hodet. Puben er åpen hele dagen. Opprinnelig var det et gjestehus og bygd i 1189. Det er mange bevis på at den er så gammel som man hevder. Den som vet om eldre puber/ overnattingssteder i England må gjerne komme med det her!

http://www.triptojerusalem.com/

For mindre og større barn er mye å foreta seg i Nottingham. Sherwoodskogen er kjent. Mindre kjent er det at Sherwoodskogen egentlig er flere skoger rundt Nottingham (minst 2).

Under slottet er de berømte hulene (caves). Her er det åpningstider og det koster en god del money å komme inn. Det arrangeres også litt mer spooky turer for barn som ikke er skvetne.

Old Market Square i hjertet av Nottingham må også nevnes. Her står et pariserhjul som tar deg 60m opp i luften og gir en brukbar utsikt utover byen, også til stadionene på andre siden av elven. Til slutt: Nottingham har i sin takknemlighet til Brian Clough laget en bronsestatue av legenden i helfigur. Den kan man se i randsonen av Market Square.
« Siste redigering: August 13, 2010, 14:02:14 av Masinga »
Masinga, medl.nr. 1250

torivar

  • Gjest
Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #31 på: August 14, 2010, 10:42:01 »
Tipper dette blir en morsom kamp for nøytrale.  Kasper blir igjen MOM,  vi slipper inn 4 og Simon drar av seg ytterligere never med hår fra planeten når han ser pacy forestspillere gli gjennom vårt forsvar som kniv i smør 




auren

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #32 på: August 14, 2010, 12:44:59 »
Drømte i natt at vi gikk opp i en 2-1 ledelse på corner etter 87 minutter. Men like etterpå sluttet internett å fungere, så jeg fikk ikke med meg sluttresultatet.

Livredd for å bli avkledd defansivt i morgen, og frykter et stortap. Vi er avhengig av en god åpning. Viktig å ikke få en i fleisen med en gang, slik som mot Derby - da blir vi jagende og stressende og rommene kommer som snor på klar himmel.

auren, som håper han er sanndrømt  :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #33 på: August 14, 2010, 13:15:36 »
Drømte i natt at vi gikk opp i en 2-1 ledelse på corner etter 87 minutter. Men like etterpå sluttet internett å fungere, så jeg fikk ikke med meg sluttresultatet.

Livredd for å bli avkledd defansivt i morgen, og frykter et stortap. Vi er avhengig av en god åpning. Viktig å ikke få en i fleisen med en gang, slik som mot Derby - da blir vi jagende og stressende og rommene kommer som snor på klar himmel.

auren, som håper han er sanndrømt  :)

såg du at det var Sam som scora begge måla?? ;)
DALHEIM WHITES

Per-Stian

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #34 på: August 14, 2010, 13:15:50 »
Eg har stålsatt meg for nok eit tap, for utan ein tøffing på midten er eg redd livet vert surt for forsvaret vårt  :( Ser likevel veldig fram til den fjernsynssende kampen!

Jon R

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #35 på: August 14, 2010, 13:21:23 »
Eg har stålsatt meg for nok eit tap, for utan ein tøffing på midten er eg redd livet vert surt for forsvaret vårt  :( Ser likevel veldig fram til den fjernsynssende kampen!

Skuffet over at vi ikke har hentet inn en stålmann på midten denne uken. Ettersom Grayson ikke brukte Lincoln kampen til å prøve ut et annet alternativ, som Bruce i anker rollen, tolker jeg det som at Larry ikke ser problemet. 0-3 i baken mot Forest etter halvtïmen vil kanskje få han til å våkne?  :-\
Jon R.

Per-Stian

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #36 på: August 14, 2010, 13:30:53 »
Eg har stålsatt meg for nok eit tap, for utan ein tøffing på midten er eg redd livet vert surt for forsvaret vårt  :( Ser likevel veldig fram til den fjernsynssende kampen!

Skuffet over at vi ikke har hentet inn en stålmann på midten denne uken. Ettersom Grayson ikke brukte Lincoln kampen til å prøve ut et annet alternativ, som Bruce i anker rollen, tolker jeg det som at Larry ikke ser problemet. 0-3 i baken mot Forest etter halvtïmen vil kanskje få han til å våkne?  :-\

Huff ja, dette kan vere kroken på døra for Grayson, når han ikkje forstår realitetane og hentar inn ein spelartype kvart einaste lag i verda treng så kjært for å kunne angripe med full maskin. Kan aldri i verda tenke meg at Bruce kan fylle den posisjonen. Det faktum at Grayson har gitt Nunez endå ei veke til å overbevise, tek eg som eit svært tydeleg teikn på at vi ikkje hentar inn andre akkurat no... :'(

sportcarl1

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #37 på: August 14, 2010, 14:48:31 »
Eg har stålsatt meg for nok eit tap, for utan ein tøffing på midten er eg redd livet vert surt for forsvaret vårt  :( Ser likevel veldig fram til den fjernsynssende kampen!

Skuffet over at vi ikke har hentet inn en stålmann på midten denne uken. Ettersom Grayson ikke brukte Lincoln kampen til å prøve ut et annet alternativ, som Bruce i anker rollen, tolker jeg det som at Larry ikke ser problemet. 0-3 i baken mot Forest etter halvtïmen vil kanskje få han til å våkne?  :-\
enligt intervjuver har han insett problemet, och han kommer säkert att ha åtgärdat det tills imorgon, handlade kanske mest om positionsspelet att ingen verkade ta det defensiva ansvaret
 

newsome

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #38 på: August 14, 2010, 18:09:25 »
Nottingham Forest har ikke tapt hjemme i ligaen på 19 kamper!De har vunnet 17 av dem!!!

Blir en utrolig vanskelig bortekamp.
Tror vi møter et lag som er betydelig bedre enn Derby!

Hobben

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #39 på: August 14, 2010, 18:24:58 »
Jeg gruer meg faktikst, har alltid gledet meg til Leeds-kamp, men nå gruer jeg meg.

Har desverre ikke troen på seier.

Midtbanesjefen mangler, forsvarsjefen er skadet :(
Rogaland Whites

Sølvreven

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #40 på: August 14, 2010, 18:26:16 »
Skremmende å se at Millwall er på topp med 7-0 etter 2 kamper. Men det er ingen store navn i denne ligaen i år, og med et godt resultat mot forest så kan vi begynne å klatre opp mot toppen  ;)
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Kato

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #41 på: August 14, 2010, 19:15:17 »
Vi må bare ligge lavt, og kjøre kontringer med Watt og Sam i spissen. Gi bort minst mulig rom, og havne på færrest mulig løpeturer defensivt.
 

Here we go again

  • Gjest
Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #42 på: August 14, 2010, 19:22:53 »
Vi knuser Forrest!!! ;)

Leechap

  • Gjest
Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #43 på: August 14, 2010, 19:31:09 »
Frykter ikke kampen - det kan bare bli bedre. Hevder at det ikke var direkte ille mot Derby - forskjellen var at Derby scoret ett mål mer enn oss. Leeds hadde tre svære sjanser og mål på en av disse kunne gitt poeng. Kasper gikk foran og tok seg mesterlig av det øvrige som Derby stelte i stand.
Kan ikke stole på at Kasper alene skal berge oss i neste kamp - samhandlingen må bli bedre. Kvele kreativ/offensiv midtbane hos motstanderen med tett markering uten å lage ekle frispark på 16-meteren. Mot Derby var defensiv midtbane nærmest fraværende - svære hull å løpe gjennom og feite målsjanser for blant annet Hulse og Commons.
SG har nok forstått hva som skal til for å komme i posisjon til minst uavgjort eller helst tre poeng mot Nottingham. Ser for meg Clayton i front av midtstopperne som ryddegutt eller blir det Bruce som skal ha rollen? Må i alle tilfelle ikke slippe noen inn mot Naylor eller Collins, da ryker det poeng.
Dessverre er trebein igjen aktuelt selv om de fleste, notoriske sjørøvere har lagt inn årene.

Henning

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #44 på: August 14, 2010, 21:34:48 »
Er og spent på om Clayton blir anker imåra.

Kato

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #45 på: August 14, 2010, 21:51:40 »
Har null tro i morra. Tipper vi ender med 4 baklengs.
 

Carl Fisker

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #46 på: August 14, 2010, 23:09:30 »
Dårlig følelse før kampen i morgen. Tror dessverre Forest vinner lett.

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #47 på: August 15, 2010, 01:20:58 »
VIl også se ny formasjon !

Kasper

Hughes - Collins - Bruce - Bessone

Clayton - Howson (K) - Kilkenny - White

Becchio - Watt
Pontus ❤

Karl Hot Shot

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #48 på: August 15, 2010, 02:55:44 »
Kilkenny og Johnson holder ikke mer enn League Two-nivå. Vi kommer ingen vei med sånne pubspillere på midten. Det må snarest handles inn en midtbanespiller med playmaker-kvaliteter.
 

nord

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #49 på: August 15, 2010, 03:10:09 »
Jeg tror at vi vinder kampen 2-0 ;D ;D
 

Tom S

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #50 på: August 15, 2010, 06:14:18 »
Kilkenny og Johnson holder ikke mer enn League Two-nivå. Vi kommer ingen vei med sånne pubspillere på midten. Det må snarest handles inn en midtbanespiller med playmaker-kvaliteter.

Enig.
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #51 på: August 15, 2010, 06:21:43 »
Come On Leeds  !!
COME ON LEEDS !!

Sølvreven

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #52 på: August 15, 2010, 09:46:13 »
Jeg leste en eller annen plass i går, at Bruce og Naylor skulle starte mot Forest. Mener at det var et intervju med Bruce selv, men jeg finner ikke ut hvor jeg leste det. Noen andre som har sett dette?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #53 på: August 15, 2010, 09:47:56 »
TV-kamp borte mot Forest (Viasat Fotball)

Hva tror vi?

Jeg er for eit nytt lag.
Kanskje dette kan funke:

4-4-2

Kasper

Hughes - Naylor - Bruce - Bromby

Kilkenny - Howson - Johnson - Clayton

Becchio - Grella

Kan umulig bli verre en det det var mot Derby.

Hmm... Umulig bli verre enn det var mot Derby? Vi spilte langt i fra en horribel kamp. Horrible kamper spilte vi mot Swindon og Millwall hjemme i fjor. Tror ikke løsningen blir å bytte ut halve laget og sette Bromby på venstreback (!) og Clayton på venstre midtbane :-\

Mitt lag:

                Kasper

Connolly - Bruce - Naylor - Bessone

                Clayton

       Kilkenny         Johnson

Sam                                 Watt

                  Becchio


auren
           
Skal du stille med deg selv som en ekstra høyre ving?  ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Andersen

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #54 på: August 15, 2010, 10:06:34 »
Tror det blir tap i dag  :-[ 3-0 mot skogvokterne. Men må mitt tips bli gjort til skamme ! LEEDS4EVER.

Mats-

  • Gjest
Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #55 på: August 15, 2010, 10:50:11 »
Var inne på sidene til Viasat, men de viser seg å være like oversiktlige som en førsteklasse elevs tegninger av 17.Mai.

Er noen som kan poste en link (hvis de finner), der jeg kan kjøpe kampen on demand. Fant det ingen plasser, og Viasat som de conniving cunts de er, regner jeg at de ikke går glipp av en mulighet til å tjene penger på den kampen over nett?

testo

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #56 på: August 15, 2010, 11:01:08 »
Vi knuser Forrest!!! ;)

Here we go again  :D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #57 på: August 15, 2010, 11:19:57 »
Var inne på sidene til Viasat, men de viser seg å være like oversiktlige som en førsteklasse elevs tegninger av 17.Mai.

Er noen som kan poste en link (hvis de finner), der jeg kan kjøpe kampen on demand. Fant det ingen plasser, og Viasat som de conniving cunts de er, regner jeg at de ikke går glipp av en mulighet til å tjene penger på den kampen over nett?

http://www.livesport247.com/ ...Bruk IE og VLC

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,13407.0.html
« Siste redigering: August 15, 2010, 11:24:30 av testo »
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Allanclarke

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #58 på: August 15, 2010, 11:47:13 »
Stikker snart ned på uptown i Kr. sand for å se kampen. Gleder meg mye nå. Men blir en veldig vanskelig kamp   :-\

Mats-

  • Gjest
Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #59 på: August 15, 2010, 11:49:25 »
Var inne på sidene til Viasat, men de viser seg å være like oversiktlige som en førsteklasse elevs tegninger av 17.Mai.

Er noen som kan poste en link (hvis de finner), der jeg kan kjøpe kampen on demand. Fant det ingen plasser, og Viasat som de conniving cunts de er, regner jeg at de ikke går glipp av en mulighet til å tjene penger på den kampen over nett?

http://www.livesport247.com/ ...Bruk IE og VLC

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,13407.0.html

Takker og bukker Testo