Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Ross McCormack  (Lest 332351 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

lojosang

Sv: Re: Spiller Ross McCormack
« Svar #180 på: Mai 17, 2011, 22:07:27 »
Vi scorer for mye i etablert angrep altså. Skandale! :)
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Re: Spiller Ross McCormack
« Svar #181 på: Mai 18, 2011, 07:49:55 »
Vi scorer for mye i etablert angrep altså. Skandale! :)
;D ;D ;D

Leedsfan

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #182 på: Juni 18, 2011, 19:43:22 »
Denne karen har jeg troa på denne sesongen. Er sikker på at han kommer til å putte mange mål. Gradel og han kan bytte på å putte på frispark utenfor 16-meteren...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #183 på: Juni 18, 2011, 21:28:24 »
Denne karen har jeg troa på denne sesongen. Er sikker på at han kommer til å putte mange mål. Gradel og han kan bytte på å putte på frispark utenfor 16-meteren...

Tror nok Snoddy også vil ha et ord med i laget her  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsulf

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #184 på: Juni 18, 2011, 22:56:37 »
Denne karen har jeg troa på denne sesongen. Er sikker på at han kommer til å putte mange mål. Gradel og han kan bytte på å putte på frispark utenfor 16-meteren...

Tror nok Snoddy også vil ha et ord med i laget her  ;)

auren

Mens de krangler om frisparket, stjeler Becchio det :)

Gufrias

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #185 på: Juni 18, 2011, 23:23:43 »
Denne karen har jeg troa på denne sesongen. Er sikker på at han kommer til å putte mange mål. Gradel og han kan bytte på å putte på frispark utenfor 16-meteren...

Tror nok Snoddy også vil ha et ord med i laget her  ;)

auren

Mens de krangler om frisparket, stjeler Becchio det :)
Så slipper vi i alle fall å se at Bradkley fyrer den over tribunetaket :)
Hekta på Leeds siden 1974

Per-Stian

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #186 på: August 01, 2011, 13:12:20 »
Speaking on Yorkshire Radio, Grayson said:

"He has fantastic movement, he comes short, he goes long, he comes into little pockets, into holes, his technical ability is up there with the best of them. "He's said to me for a few weeks now that he feels that he can play that lone striker role, we've given him the opportunity, and he is a handful. You lose the aerial threat of a big target man up front, but what he does, he's got fantastic movement and ability and I was very pleased with his performance today."

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=249022

Leedsfan

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #187 på: August 01, 2011, 13:19:53 »
Speaking on Yorkshire Radio, Grayson said:

"He has fantastic movement, he comes short, he goes long, he comes into little pockets, into holes, his technical ability is up there with the best of them. "He's said to me for a few weeks now that he feels that he can play that lone striker role, we've given him the opportunity, and he is a handful. You lose the aerial threat of a big target man up front, but what he does, he's got fantastic movement and ability and I was very pleased with his performance today."

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=249022

Samme debatten med det norske landslaget for en tid tilbake, Helstad vs Carew og tildels nå med Moa vs Carew.

Heller Ross enn Paynter per dags dato, tvinger spillet litt ned på bakken og det har vi gode nok ballspillere til. Så kan man heller sette inn Paynter, Sam og Nunez som impact-players når man trenger et mål!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Per-Stian

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #188 på: August 01, 2011, 13:28:15 »
Speaking on Yorkshire Radio, Grayson said:

"He has fantastic movement, he comes short, he goes long, he comes into little pockets, into holes, his technical ability is up there with the best of them. "He's said to me for a few weeks now that he feels that he can play that lone striker role, we've given him the opportunity, and he is a handful. You lose the aerial threat of a big target man up front, but what he does, he's got fantastic movement and ability and I was very pleased with his performance today."

http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=249022

Samme debatten med det norske landslaget for en tid tilbake, Helstad vs Carew og tildels nå med Moa vs Carew.

Heller Ross enn Paynter per dags dato, tvinger spillet litt ned på bakken og det har vi gode nok ballspillere til. Så kan man heller sette inn Paynter, Sam og Nunez som impact-players når man trenger et mål!

Håpar du får rett, Leedsfan. Vi blir tvungne til å spele ein annan type fotball når vi har Macca på topp kontra Paynter. Dette opnar for både både Gradel, Howson og Snodgrass :)

AndyMathie

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #189 på: August 01, 2011, 16:13:58 »
Tror det bare er positivt for Leeds om vi blir nødt å spille på bakken frem for alle polerne fremover uten mål å mening. Heller Barca fotball enn Manu fotball!

Ross har jeg troa kan bli en kjempe suksess i år, selv om han tydelig trenger en god del porsjon selvtillit for å bli en hit i år. Får han noen gode opplevelser nå i starten så tror jeg neppe vi blir å savne Somma like fælt.
We are Leeds and we are proud of it!

berlin

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #190 på: August 01, 2011, 19:27:58 »
Tror det bare er positivt for Leeds om vi blir nødt å spille på bakken frem for alle polerne fremover uten mål å mening. Heller Barca fotball enn Manu fotball!

Ross har jeg troa kan bli en kjempe suksess i år, selv om han tydelig trenger en god del porsjon selvtillit for å bli en hit i år. Får han noen gode opplevelser nå i starten så tror jeg neppe vi blir å savne Somma like fælt.

Henger meg med på denne refleksjonen.

Jon R

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #191 på: August 02, 2011, 01:29:16 »
Tror det bare er positivt for Leeds om vi blir nødt å spille på bakken frem for alle polerne fremover uten mål å mening. Heller Barca fotball enn Manu fotball!

Ross har jeg troa kan bli en kjempe suksess i år, selv om han tydelig trenger en god del porsjon selvtillit for å bli en hit i år. Får han noen gode opplevelser nå i starten så tror jeg neppe vi blir å savne Somma like fælt.

Henger meg med på denne refleksjonen.

Vi blir nok tvunget til å prøve. Er dog ikke overbevist om at det vil funke så godt i fysiske nivå 2. Spesielt samspillet mellom fysiske Becchio og utforutsigbare Gradel anser jeg som selve nøkkelen til vår glimrende striking-force ifjor. Prove me wrong, pleeeease!  :-\

 
Jon R.

AndyMathie

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #192 på: August 02, 2011, 12:47:33 »
Jon R. Det er et godt poeng dine betrakninger om Becchio og Gradel. Kanskje Paynter burde få tillit slik at vi kunne bygge på det samme som fungerte så bra i fjor :)
We are Leeds and we are proud of it!

TK20

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #193 på: August 21, 2011, 17:54:20 »
Synes Ross var god i dag. Viser god teknikk med ballen i beina, og fotballforståelse med gode løp. Virker også å ha en noe atletisk fysikk, og kan holde på ballen og løpe fort. At han har tre scoringer til nå i sesongen viser at han har hatt god uttelling.

Merker imidlertid at mange ikke deler dette synet. Kanskje dere kan utdype, så vi kan ha en konstruktiv debatt? :)

Hobben

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #194 på: August 21, 2011, 19:16:49 »
Synes Ross var god i dag. Viser god teknikk med ballen i beina, og fotballforståelse med gode løp. Virker også å ha en noe atletisk fysikk, og kan holde på ballen og løpe fort. At han har tre scoringer til nå i sesongen viser at han har hatt god uttelling.

Merker imidlertid at mange ikke deler dette synet. Kanskje dere kan utdype, så vi kan ha en konstruktiv debatt? :)

Synes ikke Ross holder mål i det hele tatt, han har to mål, men det er så og si nesten åpent mål..
Rogaland Whites

Peters

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #195 på: August 21, 2011, 19:39:39 »
Synes Ross var god i dag. Viser god teknikk med ballen i beina, og fotballforståelse med gode løp. Virker også å ha en noe atletisk fysikk, og kan holde på ballen og løpe fort. At han har tre scoringer til nå i sesongen viser at han har hatt god uttelling.

Merker imidlertid at mange ikke deler dette synet. Kanskje dere kan utdype, så vi kan ha en konstruktiv debatt? :)

Synes ikke Ross holder mål i det hele tatt, han har to mål, men det er så og si nesten åpent mål..




Og hva går kritikken ut på... ?

Hobben

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #196 på: August 21, 2011, 20:24:49 »
Synes Ross var god i dag. Viser god teknikk med ballen i beina, og fotballforståelse med gode løp. Virker også å ha en noe atletisk fysikk, og kan holde på ballen og løpe fort. At han har tre scoringer til nå i sesongen viser at han har hatt god uttelling.

Merker imidlertid at mange ikke deler dette synet. Kanskje dere kan utdype, så vi kan ha en konstruktiv debatt? :)

Synes ikke Ross holder mål i det hele tatt, han har to mål, men det er så og si nesten åpent mål..




Og hva går kritikken ut på... ?

Dårlige avslutninger, har for dårlig uttelling på alle sjangsene han får, og han er ikke god nok til å  utrette noe på egen hånd, ingen god hodespiller, nei, han er rett å slett for dårlig. Har faktisk mer trua på Billy Paynter. og det sier ikke lite.
Rogaland Whites

Jon R

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #197 på: August 21, 2011, 20:38:20 »
Nok en god kamp av Mc Cormack. Lagspiller som blør for drakta. Brukbar teknikk selv om han naturligvis ikke lykkes med alt. Jeg forstår ikke all kritikken!
Jon R.

Per Arne

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #198 på: August 21, 2011, 20:58:31 »
Synes Ross var god i dag. Viser god teknikk med ballen i beina, og fotballforståelse med gode løp. Virker også å ha en noe atletisk fysikk, og kan holde på ballen og løpe fort. At han har tre scoringer til nå i sesongen viser at han har hatt god uttelling.

Merker imidlertid at mange ikke deler dette synet. Kanskje dere kan utdype, så vi kan ha en konstruktiv debatt? :)

Synes ikke Ross holder mål i det hele tatt, han har to mål, men det er så og si nesten åpent mål..

Kanskje fordi han er der han skal være? Du skjønner, fotball handler en god del om å bruke hodet ift plassering og løpe i rett rom.

Lundewhites

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #199 på: August 21, 2011, 21:00:31 »
Syns han dessverre, ofte forsvinner i store perioder ut av kampene. I kampene mot Boro og Hull faller han vær gang noen var i nærheten av han og til slutt dømte aldri dommerne i hans favør uansett. Han kan i alle fall ikke være enslig spiss på topp, men har vært mye bedre i to spann med Keogh. Han har også en tidens til å starte feil på stuss fra medspiller og blir jagende etter i et mellomrom, uten at han har fart nok til det.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

oivindh

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #200 på: August 21, 2011, 21:28:02 »
Synes Ross var god i dag. Viser god teknikk med ballen i beina, og fotballforståelse med gode løp. Virker også å ha en noe atletisk fysikk, og kan holde på ballen og løpe fort. At han har tre scoringer til nå i sesongen viser at han har hatt god uttelling.

Merker imidlertid at mange ikke deler dette synet. Kanskje dere kan utdype, så vi kan ha en konstruktiv debatt? :)

Synes ikke Ross holder mål i det hele tatt, han har to mål, men det er så og si nesten åpent mål..

Kanskje fordi han er der han skal være? Du skjønner, fotball handler en god del om å bruke hodet ift plassering og løpe i rett rom.
Helt enig. Ã… komme foran midtstopperen der, er ingen enkel jobb, Meeget bra :-)

Dennis

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #201 på: August 21, 2011, 22:10:33 »
Nok en god kamp av Mc Cormack. Lagspiller som blør for drakta. Brukbar teknikk selv om han naturligvis ikke lykkes med alt. Jeg forstår ikke all kritikken!

Syns det blir naturlig å sammenligne Ross' situasjon (ikke spillertype) med Billys. Se forskjellen i statusen hos fansen, selv om begge like mye i fjor. Innsatsen og viljen er helt annerledes hos Ross og det vil betale seg.

Nå som vi har fått en "duellere" (flott, nytt ord) makker til han i påvente av Becchio, vil McCormack komme mer til sin rett. Blir ikke overrasket om han når 15 mål i år, så sant Leeds forsetter i 4-4-2 og han får bli på banen.
Marching on together!

SDalen

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #202 på: August 22, 2011, 16:10:19 »
Synes Ross var god i dag. Viser god teknikk med ballen i beina, og fotballforståelse med gode løp. Virker også å ha en noe atletisk fysikk, og kan holde på ballen og løpe fort. At han har tre scoringer til nå i sesongen viser at han har hatt god uttelling.

Merker imidlertid at mange ikke deler dette synet. Kanskje dere kan utdype, så vi kan ha en konstruktiv debatt? :)

Synes ikke Ross holder mål i det hele tatt, han har to mål, men det er så og si nesten åpent mål..
Viktig å ha folk som er på rett plass til rett tid. Alle andre egenskaper (fart, avslutninger, styrke osv) er ferdigheter som kan trenes opp. Det å være på rett plass til rett tid er et instinkt, og kan derfor nesten ikke trenes opp, det er så å si utviklet fra liten av om ikke en slags medfødt egenskap. Det som tegner mange gode spisser, ala Van Nistleroy er at han alltid var på rett plass til rett tid, laget SVÆRT få mål utenfor 16, mesteparten innenfor 5 meter, nettopp fordi han var på rett plass til rett tid. Derfor tror jeg Ross kommer til å gjøre det bra! Han fighter og er en lagspiller. Dessuten tror jeg han å becchio i par blir en heidundrende suksess.  :)
Rogaland whites!

flynn

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #203 på: August 22, 2011, 18:40:23 »
Ross virker på meg å være middels god på det meste. Men, vi har hatt spillere med dårligere utgangspunkt enn det som har klart seg godt i lengre perioder. Tror at han med flyt og tillit kan gjøre en god sesong jeg, og han vet da i alle fall hvor målet står. Skal vi tippe nærmere 20 mål alt i alt?

flynn

LeifMorten

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #204 på: August 22, 2011, 18:45:47 »
Ian Rush hadde vel heller ikke så mange scoringer på skudd utenfor 16-meteren...
 

Leedsfan

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #205 på: August 22, 2011, 19:02:54 »
Ian Rush hadde vel heller ikke så mange scoringer på skudd utenfor 16-meteren...

Ross har i hvert fall en god skuddfot.....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

samadhi

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #206 på: August 23, 2011, 07:15:32 »
Ross scoret to mål på de siste to kampene i fjor, og med årets start så står han me 5 mål på siste 7 kamper. Synes det er meget bra, og han har så absolutt potensialet til å scora 20+ i løpet av sesongen.
marching on together,
derudaf forever...

berlin

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #207 på: August 27, 2011, 18:24:11 »
Nok en god kamp av Mc Cormack. Lagspiller som blør for drakta. Brukbar teknikk selv om han naturligvis ikke lykkes med alt. Jeg forstår ikke all kritikken!

Ikke jeg heller. Forstod det heller ikke ifjor da han jo spilte lite. Jeg skrev da at RM er viktig for Leeds, fordi han er helt annen type spiller enn både Becchio, Somma og Paynter. Han er relativt liten, har lavt tyngdepunkt og rimelig bra teknikk.

Nå har vi imidletid fått inn Keogh for en periode og fått i gang Nunez. Men Ross er i gang nå og jeg tror han kommer til å putte jevnt og trutt, i tospann med Keogh.
« Siste redigering: August 27, 2011, 18:34:17 av berlin »

Killa

Sv: Spiller Ross McCormack
« Svar #208 på: August 27, 2011, 21:10:57 »
Nok en god kamp av Mc Cormack. Lagspiller som blør for drakta. Brukbar teknikk selv om han naturligvis ikke lykkes med alt. Jeg forstår ikke all kritikken!

Ikke jeg heller. Forstod det heller ikke ifjor da han jo spilte lite. Jeg skrev da at RM er viktig for Leeds, fordi han er helt annen type spiller enn både Becchio, Somma og Paynter. Han er relativt liten, har lavt tyngdepunkt og rimelig bra teknikk.

Nå har vi imidletid fått inn Keogh for en periode og fått i gang Nunez. Men Ross er i gang nå og jeg tror han kommer til å putte jevnt og trutt, i tospann med Keogh.
Hvis Macca og Keogh fortsetter å spille bra sammen - hvor skal vi gjøre av Becchio da når han er skadefri?? For sjøl om vi hadde kjempeuflaks og tapte i dag så er vel de fleste enige om at dette nye tospannet fungerer rimelig bra...?

Frode

Sv: SPILLER: Ross McCormack
« Svar #209 på: September 11, 2011, 10:46:02 »
Toppscorer i divisjonen ... artig.