EX-LÃ…NESPILLER: George McCartney

Started by Sleivind, September 23, 2010, 13:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lojosang

Quote from: Jon R on September 24, 2010, 00:29:54
Quote from: whitelocks on September 23, 2010, 23:54:07
Dette er merkelig dere. Inn i mellom må jeg inn å gi en kommentar: Uansett hvem som kommer til klubben blir det reaksjoner, om han er fra L2, L1, TL, PL, Franske Ligue1, serie A eller Primera Division. Uten å ta munnen for full vil jeg tro at en "full-back" fra PL vil styrke Leeds i CC. Noe annet vil være rart. Om White: Selvfølgelig burde han få sjansen, men hvis han ikke er god nok og stabil nok vil det ikke være nok for oss i CC. Så pass ærlig må vi være og i hvertfall så ærlig må SG være. Han ser tross alt disse gutta hver dag på treningsfeltet og minst en til to ganger i kamp. Vi kan ikke være "snill" mot spillere som tjener klubben bra men som rett og slett ikke er god nok til å gjøre en jobb i CC som fører oss tilbake til toppen i CC og til PL til slutt. McCartney har tross alt gjort sitt så langt i PL i klubber som West Ham og Sunderland i en periode hvor vi har vært i L1. Enough said!! MOT

Jeg tror veldig mange av oss som så kampen mot Doncaster vil være uenig i at White ikke er god nok til å spille noen kamper som vikar i Bessones skadefravær.

Et viktig spørsmål blir: Har en manager alltid rett? Hvordan kunne feks George Graham og David O Leary vurdere modenheten til Woodgate, Mc Phail, Smith & Jones så totalt forskjellig, når begge beviselig samtidig observerte de samme spillerne på trening og i kamp ?

Vi kan ta to eksempler fra ifjor: Gjorde Grayson en god vurdering når han brukte den innlånte mediokre spissen Sam Vokes fremfor Tresor kandol, i en periode der Kandol scorte i snitt 2 mål pr kamp for reservene? Styrket denne PL spilleren League One klubben Leeds?  Jeg vil si nei.

Gjorde han rett da han sprengte banken for å finansiere lønna til den åpenbart utrente lånespilleren Mc Sheffery i januarvinduet? Styrket denne PL spilleren nivået i league One klubben Leeds? Jeg vil si nei.

Er det riktig å bruke klubben vår som et 4 ukers fitness senter for Premier L spillere som trenger kamper for å komme i form, på bekostning av våre egne talenter som beviselig er modne nok til å gjøre manns jobb på dette nivået?  Jeg mener nei.

Poenget er at det begynner å tegne seg et mønster her som på lengre sikt bør gi grunn til bekymring, uansett om Mc Cartney blir en kortsiktig suksess eller ikke.

Jeg er brisen på håndballseier, Turbonegeradrenalin og Brewdog Tokyo. Det var det som skulle til for at JonRs argumenter igjen skulle virke fornuftige.  ;D Vi har ikke veldig mange suksessfulle korttidslån bak oss i det hele tatt siden 2004, egentlig. Det greelesta av dem alle må vel være DeVries. Hjelpe meg. Jeg gir skylda til Wise for den, unasett hvem som leida ham inn. Var det Blackwell eller Wise?
- Leif Olav

Rasmussen7

Hva med Solomon Olembe??? av Peter Reid...?

kongsmo

"SNIFFER"

flynn

Støtter Jon R 100% her. Vi har for mange spillere, og ikke minst for mange spillere som åpenbart ikke har tillit hos Grayson. Jeg aksepterer at vi kanskje er bedre rustet på lørdag med McCartney enn uten, men mener det langsiktige perspektivet får for liten oppmerksomhet.
For første gang på mange herrens år er vi i en posisjon hvor klubben kan bygges langsiktig. Ingen vil rulle ut tjære og fjær om vi vi ikke rykker opp i år, og nedrykksstriden er foreløpig noe vi ikke trenger bekymre oss for.
Tider hvor kortsiktige "kriseløsninger" er på sin plass kommer garantert tilbake, gjerne fortere enn vi aner, men akkurat nå kunne vi altså tillatt oss å ha mer is i magen!

flynn

Kato

Jeg trodde McCartney var høyreback. I så fall forståelig å forsterke en posisjon hvor det er Hughes som spiller for tiden.

Ã... hente han inn for å skyve White ut på benken blir som å pisse i buksa. Det blir varmt til å begynne med men etterhvert....

Hvor havner selvtilliten til White hvis McCartney går rett inn?

I mine øyne gjorde White en god kamp sist. Han har helt klart et uforløst potensiale, med fart, teknikk og vilje til å komme fremover. Hvis han får spille en 5-10 kamper fra start på venstre back, tror jeg vi får se kjempefremgang. Trenger å herdes litt i forhold til fysikken og tempoet i divisjonen, men kan fort komme som en kule.

Mener helt klart at White bør være vårt førstevalg på venstre back. Det er andre posisjoner vi sliter mer med.

AndyMathie

Quote from: Rasmussen7 on September 24, 2010, 02:50:06
Hva med Solomon Olembe??? av Peter Reid...?

Solomon Olembe var fantastisk god. Bare synd han ikke ble signert permanent!
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Quote from: lojosang on September 24, 2010, 02:34:59

Jeg er brisen på håndballseier, Turbonegeradrenalin og Brewdog Tokyo. Det var det som skulle til for at JonRs argumenter igjen skulle virke fornuftige.  ;D Vi har ikke veldig mange suksessfulle korttidslån bak oss i det hele tatt siden 2004, egentlig. Det greelesta av dem alle må vel være DeVries. Hjelpe meg. Jeg gir skylda til Wise for den, unasett hvem som leida ham inn. Var det Blackwell eller Wise?

He-he. De Vries & Wayne Andrews: To legendariske korttidslån fra Dennis Wise sin hånd, hvorav sistnevnte troner helt øverst på min private  "dårligste spiller jeg noensinne har sett i kamp for Leeds United"  liste.  :-[
Jon R.

B-m

Quote from: Jon R on September 24, 2010, 00:29:54
Quote from: whitelocks on September 23, 2010, 23:54:07
Dette er merkelig dere. Inn i mellom må jeg inn å gi en kommentar: Uansett hvem som kommer til klubben blir det reaksjoner, om han er fra L2, L1, TL, PL, Franske Ligue1, serie A eller Primera Division. Uten å ta munnen for full vil jeg tro at en "full-back" fra PL vil styrke Leeds i CC. Noe annet vil være rart. Om White: Selvfølgelig burde han få sjansen, men hvis han ikke er god nok og stabil nok vil det ikke være nok for oss i CC. Så pass ærlig må vi være og i hvertfall så ærlig må SG være. Han ser tross alt disse gutta hver dag på treningsfeltet og minst en til to ganger i kamp. Vi kan ikke være "snill" mot spillere som tjener klubben bra men som rett og slett ikke er god nok til å gjøre en jobb i CC som fører oss tilbake til toppen i CC og til PL til slutt. McCartney har tross alt gjort sitt så langt i PL i klubber som West Ham og Sunderland i en periode hvor vi har vært i L1. Enough said!! MOT

Jeg tror veldig mange av oss som så kampen mot Doncaster vil være uenig i at White ikke er god nok til å spille noen kamper som vikar i Bessones skadefravær.

Et viktig spørsmål blir: Har en manager alltid rett? Hvordan kunne feks George Graham og David O Leary vurdere modenheten til Woodgate, Mc Phail, Smith & Jones så totalt forskjellig, når begge beviselig samtidig observerte de samme spillerne på trening og i kamp ?

Vi kan ta to eksempler fra ifjor: Gjorde Grayson en god vurdering når han brukte den innlånte mediokre spissen Sam Vokes fremfor Tresor kandol, i en periode der Kandol scorte i snitt 2 mål pr kamp for reservene? Styrket denne PL spilleren League One klubben Leeds?  Jeg vil si nei.

Gjorde han rett da han sprengte banken for å finansiere lønna til den åpenbart utrente lånespilleren Mc Sheffery i januarvinduet? Styrket denne PL spilleren nivået i league One klubben Leeds? Jeg vil si nei.

Er det riktig å bruke klubben vår som et 4 ukers fitness senter for Premier L spillere som trenger kamper for å komme i form, på bekostning av våre egne talenter som beviselig er modne nok til å gjøre manns jobb på dette nivået?  Jeg mener nei.

Poenget er at det begynner å tegne seg et mønster her som på lengre sikt bør gi grunn til bekymring, uansett om Mc Cartney blir en kortsiktig suksess eller ikke.

Jon R du ser ikke intervjuene på LUTV, gjør du? Pressekonferansene?
Nei det gjør du ikke. Du fremstiller Grayson som en manager som overlater veldig mye til tilfeldighetene, og som signerer spillere som ofte er sjansesepill. Og som ikke gir de fantastiske talentene våre sjansen. Du sammenligner våre talenter per dags med Wilkinson-akademiet: Kewell, Woodgate, Smith, Jones etc.... første feil.

Du viser ofte din frustrasjon over at Tresor Kandol ikke fikk "sjansen" av Grayson, og heller gav middelmådigheter (på lån) som Vokes/McSheffrey sjansen.. Her snakker vi om Tresor Kandol, en spiller med store utenomsportslige problemer, og som etter 5 minutter på banen slår til en annen lags spiller og får 3 kampers karantene. Og dette når Kandol var sikret å spille de neste 2-3 kampene pga skade på våre spisser - og dermed hadde sin STORE sjansen å spille seg inn på laget. At Tresor Kandol fortsatt ikke har funnet seg en ny klubb etter 1 1/2 mnd på free transfer markedet viser jo Kandols store engansjement for fotballen, og ikke minst: at han er en stor stor fotballspiller.

McSheffrey sprengte banken? Har du noen som helst dekning for denne påstanden? Du kan jo ikke komme med slike sterke antagelser ? Jeg merker at det er lenge siden du har gått skole og skrevet oppgave, for dette har blitt stryk jonnyboy.

Angående White, jeg blir så lei av å høre dette. Hvis dere orker å se gårdagens pressekonferanse så forteller Grayson meget så tydelig hvorfor vi henter McCartney på lån. Bessone skadet, Parker tilbake om 4-6 uker. White har krampeproblemer og trenger å jobbe med fitnesssen sin, han klarer egentlig maks 70 minutter per kamp, og klarer ikke 2 kamper på en uke. Hva i helvette er sunt med å overspille en unggutt som sliter med krampe? Videre sier Grayson at han ser på White som en offensiv spiller, altså venstreving - men han sier at han også ser på ham som en back - men primært venstreVING. Grayson forteller om et tett kampprogram neste måned og mange STORE kamper hvor erfaring blir viktig. I spm om å låne spillere som bare kommer til klubben for å 'improve their fitness' så blir Grayson lettere forbannet og sier at McCartney har vært "fit" i flere uker, og at dette ikke stemmer.

Låne ut/selge/frigi Robinson, Grella, Nunez, Bromby, Hughes etc.....
Igjen viser du stor uvitenhet.
Frigi, selge, låne ut Nunez??! Har du fått med deg at Nunez ikke fikk tillatelsen sin før denne uken? Hva får deg til å tro at han blir å være blant reservene? Grayson sier at han er klar for kampen mot Sheff utd, og tyder på at han er en del av troppen fremover. En tricky liten målfarlig landslagspiller på benken? Ja takk. :)

Grella hadde tilbud om lån til Bradford men takket nei, Grayson er irritert over dette da Grella sier til Grayson at han trenger kamper. Robinson prøver vi å shippe ut ja!! Hughes? Han er jo den perfekte squad-spilleren. Han er godt likt og gir 100 % på trening og i kamp- hva mer trenger man? Er han et "problem" for deg? Drama.

Bromby blir nok kanskje solgt eller lånt ut ja.

At vi har en sykt stor stall er en myte.. Stor stall ja, men herregud vi er jo en stor klubb :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

B-m

Nå har faktisk Kandol signert for spanske Albacete, så tar kritikk på den.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Quote from: B-m on September 24, 2010, 15:20:53

Jon R du ser ikke intervjuene på LUTV, gjør du? Pressekonferansene?
Nei det gjør du ikke. Du fremstiller Grayson som en manager som overlater veldig mye til tilfeldighetene, og som signerer spillere som ofte er sjansesepill. Og som ikke gir de fantastiske talentene våre sjansen. Du sammenligner våre talenter per dags med Wilkinson-akademiet: Kewell, Woodgate, Smith, Jones etc.... første feil.

Du viser ofte din frustrasjon over at Tresor Kandol ikke fikk "sjansen" av Grayson, og heller gav middelmådigheter (på lån) som Vokes/McSheffrey sjansen.. Her snakker vi om Tresor Kandol, en spiller med store utenomsportslige problemer, og som etter 5 minutter på banen slår til en annen lags spiller og får 3 kampers karantene. Og dette når Kandol var sikret å spille de neste 2-3 kampene pga skade på våre spisser - og dermed hadde sin STORE sjansen å spille seg inn på laget. At Tresor Kandol fortsatt ikke har funnet seg en ny klubb etter 1 1/2 mnd på free transfer markedet viser jo Kandols store engansjement for fotballen, og ikke minst: at han er en stor stor fotballspiller.

McSheffrey sprengte banken? Har du noen som helst dekning for denne påstanden? Du kan jo ikke komme med slike sterke antagelser ? Jeg merker at det er lenge siden du har gått skole og skrevet oppgave, for dette har blitt stryk jonnyboy.

Angående White, jeg blir så lei av å høre dette. Hvis dere orker å se gårdagens pressekonferanse så forteller Grayson meget så tydelig hvorfor vi henter McCartney på lån. Bessone skadet, Parker tilbake om 4-6 uker. White har krampeproblemer og trenger å jobbe med fitnesssen sin, han klarer egentlig maks 70 minutter per kamp, og klarer ikke 2 kamper på en uke. Hva i helvette er sunt med å overspille en unggutt som sliter med krampe? Videre sier Grayson at han ser på White som en offensiv spiller, altså venstreving - men han sier at han også ser på ham som en back - men primært venstreVING. Grayson forteller om et tett kampprogram neste måned og mange STORE kamper hvor erfaring blir viktig. I spm om å låne spillere som bare kommer til klubben for å 'improve their fitness' så blir Grayson lettere forbannet og sier at McCartney har vært "fit" i flere uker, og at dette ikke stemmer.

Låne ut/selge/frigi Robinson, Grella, Nunez, Bromby, Hughes etc.....
Igjen viser du stor uvitenhet.
Frigi, selge, låne ut Nunez??! Har du fått med deg at Nunez ikke fikk tillatelsen sin før denne uken? Hva får deg til å tro at han blir å være blant reservene? Grayson sier at han er klar for kampen mot Sheff utd, og tyder på at han er en del av troppen fremover. En tricky liten målfarlig landslagspiller på benken? Ja takk. :)

Grella hadde tilbud om lån til Bradford men takket nei, Grayson er irritert over dette da Grella sier til Grayson at han trenger kamper. Robinson prøver vi å shippe ut ja!! Hughes? Han er jo den perfekte squad-spilleren. Han er godt likt og gir 100 % på trening og i kamp- hva mer trenger man? Er han et "problem" for deg? Drama.

Bromby blir nok kanskje solgt eller lånt ut ja.

At vi har en sykt stor stall er en myte.. Stor stall ja, men herregud vi er jo en stor klubb :D

Hei Bjørn-Marius! Jeg har stor sans for at du står opp for vår unge og langtfra utlærte manager, ikke minst fordi det du minner meg om en yngre utgave av Jon R ( anno 2005) som brukte mye tid på å forsvare vår daværende managers gjøren og laden.   ;)

For å gi et seriøst tilsvar til et godt ( første avsnitt unntatt) og engasjerende innlegg må jeg ta det punktvis, ettersom jeg opplever meg noe misforstått på flere punkter.

Vedr min kunnskap om hva som skjer i klubben og hva Grayson har sagt, kan jeg berolige deg med at jeg er godt informert. Jeg tror slett ikke at Grayson overlater ting til tilfeldighetene. Tvert imot peker jeg på et mønster og en filosofi som har åpenbart seg over tid, nemlig hans tradisjon for å se til lånemarkedet hver gang vi får en skade på nøkkelspillere i troppen. Og jeg sammenligner da slett ikke dagens talenter med Smith, Kewell & co. Jeg illustrerte bare et eksempel på at en manager ikke nødvendigvis har rett fordi han ser spillerne på trening hver dag, og i kamper. Graham fant ikke plass til de samme talentene som brått ble gode nok i det øyeblikket O Leary tok over ansvaret. Det finnes gode vurderinger og det finnes dårlige, selv om man kjenner troppen ut og inn.

Når det gjelder Kandol mener jeg at han ble dårlig behandlet av Grayson og jeg forstår at han etterhvert ble mektig frustrert. Han hadde over tid banket inn mål for reservene og hadde hatt en rekke gode innhopp hvor han var en dominerende figur, men ble allikevel ikke vist tillit. I Norwich kampen var det antagelig dråpen som rant over da Becchio ble skadet tidlig i kampen og ersattet av lille og ikke direkte fysisk/ hodesterke Mark Grella, i kompaniskap med megasuksessen Paul Dickov som startet kampen. Ikke akkurat et signal om at det var duket for Kandol de neste kampene. Kandol ble sittende på benken til det var ca et minutt igjen av kampen og var tydelig ute av balanse da han albuet en motspiller etter bare sekunder på banen. En utrolig dum handling som jeg ikke forsvarer, men jeg forstår virkelig spillerens frustrasjon som antagelig hadde bygget seg opp over tid som et resultat av dårlig man managment. Når det gjelder Kandols disiplinærproblemer er vel de omtrent på nivå med Beckford når det kommer til røde kort og "violent conducts" gjennom Leeds karrieren, uten av det fikk samme konsekvenser for Beckford posisjon i laget. Animal farm.

Vedr min replikk om kostadene knyttet til lånet av Mc Sheffery er det slett ikke tatt fra løse luften, men fra et intervju med Ken Bates våren eller forsommeren 2010.

Når det gjelder White tok jeg høyde for argumentene du nevner her, med unntak av påstanden om at han egentlig ikke kan spille mer enn 70 minutter. Om det vil jeg si at han spilte 90 minutter mot Donnys uten at jeg observerte et eneste tegn til krampe hos han. Tvert imot er jeg av den oppfatningen at han bare vokste utover kampen.  Faktum er at vi forsatt hadde en ubenyttet reserve da kampen var ferdigspilt, noe som stiller argumentasjonen til Grayson i et noe underlig lys. Det bør også nevnes at Grayson uttalte at han vurderer å låne ut White, noe som heller ikke gir særlig mening gitt skadesituasjonen i klubben. Som med Somma etter Millwall kampen, opplever jeg vår managers argumenter for å vrake en uerfaren spiller etter en god kamp, som noe uforståelige og ukloke. Et svært viktig poeng her er at Grayson gjentatte ganger ser ut til å bryte viktige regler for basic motivasjon og prestasjonpsykologi. Dette mener jeg er særskilt alvorlig når det gjelder de yngre spillerne i troppen.

Når det gjelder spørsmålet om Mc Cartneys fitness er det et faktum at han ikke har spilt et minutt førstelags fotball denne sesongen, og at flere ulike kilder rapporterer at Sunderland låner han ut "to regain match fitness". Det faktum at Sunderland opplever en alvorlig skadeekrise og allikevel tillater klubbens eneste skadefrie venstreback til å gå på lån, underbygger denne påstanden. (http://www.journallive.co.uk/safc/safc-news/2010/09/23/george-mccartney-move-won-t-be-blocked-61634-27325379/)

Hvorfor Grayson blir tydelig stresset og irritert når han får kritiske spørsmål vedr dette har jeg en egen teori om, men jeg holder den for meg selv da jeg ser for meg en lang helg foran tastaturet hvis jeg publiserer den på forumet.  ;D

Vedr mitt forslag om utlån av Nunez mfl. trodde jeg de fleste skjønte at det ikke var seriøst ment, spesielt når jeg hadde White med på den listen. Les avsnittet en gang til så skjønner du kanskje ironien.  ::)

Visst har vi en stor tropp, faktisk et snitt på nesten tre spilllere for alle elleve posisjonene i laget, dog med en overrepresentasjon av forsvarere og offensive spillere på bekostning av alternativer på sentral midt. Skulle jeg argumentere for flere lån, måtte det være spillere i den sentrale posisjonen.
Jon R.

Runar

Det er ikke nødvendigvis McCartney tilfellet som får det til å gå et blått lys hos meg, det er at det ALLTID er eneste løsning å bevege seg inn på låne markedet. Hva er da hensikten med å ha Hughes og White i stallen om ikke de skal spiller når førstevalget er skadet?

Jon R

Quote from: Runar on September 25, 2010, 10:29:51
Det er ikke nødvendigvis McCartney tilfellet som får det til å gå et blått lys hos meg, det er at det ALLTID er eneste løsning å bevege seg inn på låne markedet.

Da er vi to om det.
Jon R.

Rasmussen7

auren

Det er ikke nødvendigvis McCartney tilfellet som får det til å gå et blått lys hos meg, det er at det ALLTID er eneste løsning å bevege seg inn på låne markedet. Hva er da hensikten med å ha Hughes og White i stallen om ikke de skal spiller når førstevalget er skadet?

Tildels enig. Nå spilte jo Hughes forrige fredag da Connolly var skadet, og han får sannsynligvis sjansen i dag ettersom Connolly fortsatt er skadet. Ganske merkelig prioritering av Grayson, da Hughes hadde en svakere kamp enn White mot Donny.

Men jeg har en snikende følelse om at McCartney er tiltenkt en lengre periode enn 1 måned i Leeds United. Det forundrer meg ikke om SG, McCartney og Sunderland har en deal om at låneavtalen blir forlenget ut sesongen / kjøp i januar hvis alt går bra. Hvis dette er tilfelle så er Graysons plan god. Hvis han tenker kun 1 måned og that's it så synes jeg det er en litt håpløs signing.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Quote from: auren on September 25, 2010, 11:46:20

Tildels enig. Nå spilte jo Hughes forrige fredag da Connolly var skadet, og han får sannsynligvis sjansen i dag ettersom Connolly fortsatt er skadet. Ganske merkelig prioritering av Grayson, da Hughes hadde en svakere kamp enn White mot Donny.

Men jeg har en snikende følelse om at McCartney er tiltenkt en lengre periode enn 1 måned i Leeds United. Det forundrer meg ikke om SG, McCartney og Sunderland har en deal om at låneavtalen blir forlenget ut sesongen / kjøp i januar hvis alt går bra. Hvis dette er tilfelle så er Graysons plan god. Hvis han tenker kun 1 måned og that's it så synes jeg det er en litt håpløs signing.

auren

Svært enig i dette også. Hvis Mc Cartney er et ledd i en mer langsiktig plan, stiller saken seg helt annerledes. Spørsmålet blir jo da hvorfor ikke spilleren allerede nå ble signert frem til feks januar. Bruce mener jo opplagt at Sunderland ikke har bruk for han, selv i en situasjon der spilleren er "matchfit" ( iflg Grayson) og de andre back alternativene er skadet.

Måneds lån kan være en god løsning i helt ekstraordinære situasjoner, men de må aldri stå i veien for utviklingen til skadefrie spillere på permanent kontrakt.   
Jon R.

Robert H.

Han er venstreback, og har til gode å imponere meg i en eneste kamp, men vi får håpe Larry vet hva han gjør her som Bjørn Marius argumenterer godt for som alltid  :)

Quote from: Kato on September 24, 2010, 10:26:08
Jeg trodde McCartney var høyreback. I så fall forståelig å forsterke en posisjon hvor det er Hughes som spiller for tiden.

Trond90

Du gjorde en god debut George! godkjent  :)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Jon R

God første omgang, langt svakere i annen, hvor han ble overspilt flere ganger. Savnet også flere offensive bidrag.  Blir nok bedre med mer spilletid.
Jon R.

Evig Pint

Quote from: Jon R on September 25, 2010, 18:10:24
God første omgang, langt svakere i annen, hvor han ble overspilt flere ganger. Savnet også flere offensive bidrag.  Blir nok bedre med mer spilletid.

Synes han var brukbar offansiv i første omgang, men i 2. sank han sammen med resten av laget etter hvert som Sheff Utd tok mer og mer over. Ble overspilt flere ganger som du sier.
Marching on together

Leedsulf

Quote from: Jon R on September 25, 2010, 18:10:24

Så det samme som deg. Synes han begynte bra med et par-tre meget gode innlegg, men så gikk det litt nedover. Men alt i alt godkjent.

Per-Stian

Einig med dåkke; god førsteomgang, anonym og vanskeleg andreomgang. I første minner han meg om Michael Gray med gode offensive bidrag og mykje vandring innover i bana. Alt i alt godkjent for McCartney. Vi får håpe prestasjonane stig i takt med kampane.

Xern

Skulle ikke denne vært på spillere på lån inn/ut del 1? ;/
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

testo

Leeds United have extended the loan deal of Sunderland full-back George McCartney by a further month.

McCartney joined the Whites in September on an initial month-long deal and has pleased Simon Grayson with his contribution.

The Northern Irishman's appearance in Saturday's 4-1 victory at Scunthorpe United was his seventh start in the Championship for Leeds.

And Elland Road boss Grayson is confident that there is more to come from the 29-year-old if he plays on a regular basis.

"We were keen for George to stay with us for a longer period and I'd like to thank Steve Bruce at Sunderland for agreeing to that," Grayson told the club's official website.
(Steve Bruce vet nok at sønnen er der ja  8)

"I do feel there is a lot to come from George and the more games he plays the more people will see."

http://www.skysports.com/story/0,19528,12875_6477349,00.html
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

McCartney has revealed that a full-time move to Elland Road would be his "first choice" if Sunderland decided to offload him on a permanent basis.

:)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til McCartney. Han er enda en ny venstreback som er god offensivt, men som dessverre har sine mangler defensivt. Han hadde en strålende assist på lørdag, men er også direkte involvert i baklengsmålet. Han har gjort flere blundere defansivt, og en backs hovedoppgave er først og fremst å hindre baklengs. Connolly er vel den rake motsetningen - "kjedelig" offansivt men solid defansivt. Og i disse tider (når målene renner inn) er det en slik backtype vi trenger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Quote from: auren on November 16, 2010, 10:17:04
Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til McCartney. Han er enda en ny venstreback som er god offensivt, men som dessverre har sine mangler defensivt. Han hadde en strålende assist på lørdag, men er også direkte involvert i baklengsmålet. Han har gjort flere blundere defansivt, og en backs hovedoppgave er først og fremst å hindre baklengs. Connolly er vel den rake motsetningen - "kjedelig" offansivt men solid defansivt. Og i disse tider (når målene renner inn) er det en slik backtype vi trenger.

auren

Er ikke enig. Er det noe vi har manglet så er det backer med offensive kvaliteter. Hvor mange ganger har vi de siste årene "doblet på kant"? Fotballen er blitt slik nå at man trenger offensive backer for å score mål, om det da er slik at man slipper inn noen pga av dette så er det en kalkulert risiko.

Håper vi slipper slike gørrkjedelige backer uten offensivt engasjement, da kommer vi garantert til å score færre mål!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Har ikke blitt særlig imponert over vår nye "macca", dessverre. Klare svakheter defensivt og må ta hovedskylda for mange baklengs den tiden han har vært hos oss. I tillegg har jeg hatt ( i de kampene jeg har sett) inntrykk av at "innleggene" hans i 80 % av tilfellene havner i ræva på en motspiller.

Synes allikevel at han fremstår som en spiller med stort potensiale, og vi må ikke glemme at han i første omgang kom til klubben "to regain fitness". Han ble lånt ut i en periode der S`land nesten ikke hadde forsvarsspillere tilgjengelig og allikevel forlangte de ingen klausul om tilbakekallelse. Ikke noen høy stjerne hos Bruce under den tiden med andre ord...

Jeg vil allikevel tro at S`land har fulgt han med argusøyne og at konklusjonen pr idag er at han ikke er god nok for PL. Tipper derfor at de mer enn gjerne off loader han i januar, med mindre han hever nivået betraktelig den neste halvannen måneden...

Kjøpe han? Gjerne det, men bare hvis vi får han på billigsalg.
Jon R.

flynn

Jeg tviholder på håpet om at Parker kommer tilbake på det nivået vi så snev av før skademarerittet satte inn for alvor. Da trenger vi ikke McCartney lengre, ettersom White og Johnson utgjør aldeles brukbare alternativer på venstreback.

En munn mindre å mette.

flynn