EX-LÃ…NESPILLER: George McCartney

Started by Sleivind, September 23, 2010, 13:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fjellhaugen

jeg heller litt mot aurens argumenter her...

synes også 750 000 er i overkant.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on December 02, 2010, 13:27:10
Quote from: Jon R on December 02, 2010, 13:17:20
750 000 £ er (for oss) mye penger for en venstreback som har prestert bare sånn passe, når stallen skriker etter en sterk mann på midten! Tror det ikke før jeg får se det!  

Bromby kom vel for en tredel av prisen og spiller ikke i det hele tatt. 1 kamp hittil. Da er det vel verd å satse trekvart million pund på en spiller med erfaring fra nivået vi ønsker oss opp på.

En dårlig deal med en spiller forsvarer ikke en dårlig deal med en annen spiller, men jeg ser jo at Mc Cartney har et helt annet potensiale enn Bromby.  Skulle jeg velge ville jeg dog heller brukt penger på en midtbansepillere men sier gjerne ja takk til begge deler så lenge de begge er gode nok for en førsteellever!  :)
Jon R.

Promotion 2010

Quote from: Jon R on December 02, 2010, 15:51:53
Quote from: Promotion 2010 on December 02, 2010, 13:27:10
Quote from: Jon R on December 02, 2010, 13:17:20
750 000 £ er (for oss) mye penger for en venstreback som har prestert bare sånn passe, når stallen skriker etter en sterk mann på midten! Tror det ikke før jeg får se det!  

Bromby kom vel for en tredel av prisen og spiller ikke i det hele tatt. 1 kamp hittil. Da er det vel verd å satse trekvart million pund på en spiller med erfaring fra nivået vi ønsker oss opp på.

En dårlig deal med en spiller forsvarer ikke en dårlig deal med en annen spiller, men jeg ser jo at Mc Cartney har et helt annet potensiale enn Bromby.  Skulle jeg velge ville jeg dog heller brukt penger på en midtbansepillere men sier gjerne ja takk til begge deler så lenge de begge er gode nok for en førsteellever!  :)

Kanskje det er håp om mer penger til spiller kjøp i januar enn tidligere år. Vi har tross alt handlet mye i de siste januarvinduene. Bare håper at det er kvalitet og ikke kvantitet denne gangen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

1/1-2011:

E.Gray also seemed to think Parker will come in at left back (so not McCartney re-signing?) at Cardiff!

Bates mentioned pre-game that due Sunderland wanting Leeds to pay all of McCartney's wages, it's unlikely that he will be returning.

(WACCOE)
Min første Leeds-kamp:

berlin

Quote from: Promotion 2010 on January 02, 2011, 11:34:49
1/1-2011:

E.Gray also seemed to think Parker will come in at left back (so not McCartney re-signing?) at Cardiff!

Bates mentioned pre-game that due Sunderland wanting Leeds to pay all of McCartney's wages, it's unlikely that he will be returning.

(WACCOE)

Til info:

McCartney er på en lønn som er £40.000 pr uke i Sunderland. En kilde hevdet at Leeds betalte 1/4-del av denne lønna på denne låneavtalen i høst.

http://www.journallive.co.uk/safc/safc-news/2010/09/23/george-mccartney-move-won-t-be-blocked-61634-27325379/2/

Det må sies å være forståelig at Leeds ikke vil punge ut for hele Mc Cartneys lønn, så da gjenstår det å se om partene finner et kompromiss. Ellers spennende om dette kan føre til nye sjanser for Ben Parker.

p0ndus

40.000 PUND  i uka :-\ :-\ :-\\!!!! (Dvs CA 18-20 MILL NOK  i året) , nok et skremmende bilde på at fotballen økonomisk er på helt ville veier.

berlin

Quote from: p0ndus on January 02, 2011, 11:47:37
40.000 PUND  i uka :-\ :-\ :-\\!!!! (Dvs CA 18-20 MILL NOK  i året) , nok et skremmende bilde på at fotballen økonomisk er på helt ville veier.

Komplett enig. Det tar nok enda en stund før lønnsnivået går ned, hvis det gjør det.

Jon R

40.000 PUND  i uka :-\ :-\ :-\\!!!! (Dvs CA 18-20 MILL NOK  i året) , nok et skremmende bilde på at fotballen økonomisk er på helt ville veier.

Latterlig lønn for en spiller som pr idag i beste fall holder grei Championship standard. Tror ikke det pr idag finnes en klubb i verden som er villige til å betale 40 000£ i uka for Mc Cartneys tjenester.
Vi har Parker og Bessone (noen som husker han?) i stallen, og kan kalle hjem White om det kniper. Med mindre man klarer å komme til en ordning vedr lønna ( som å feks tåle et betydelig lønnskutt som står bedre i stil med evnene og bidragene hans) får han heller friste tilværelsen på reservelaget til S`land resten av sesongen.
Jon R.

Dennis

Quote from: berlin on January 02, 2011, 14:21:01
40.000 PUND  i uka :-\ :-\ :-\\!!!! (Dvs CA 18-20 MILL NOK  i året) , nok et skremmende bilde på at fotballen økonomisk er på helt ville veier.

Komplett enig. Det tar nok enda en stund før lønnsnivået går ned, hvis det gjør det.

Det er faktisk helt sinnsykt! I en ideell fotballverden hadde dette vært en snau årslønn for en slik type spiller, i en edruelig fotballverden LANGT ifra 1/52 av årslønnen!

De enorme fotballønningene forsvares ofte av underholdningsverdien, men de aller, aller fleste klubbene viser jo år på år at skillet mellom inntekt og utgift er enormt stort i negativ retning. Det er rett og slett forj*vlig at klubbene som vinner, ikke lenger tjener på suksess, de bare minsker tapet de har påført i søken etter den. Det er paradoksalt nok ofte nettopp klubbene med suksess som opplever de største tapene. Stor kjøpekraft og høy publikumsattraktivitet har lite å si, når gjelden setter klubbens eksistens i fare.
Marching on together!

Kato

En fornuftig ukelønn for McCartney er 9000-10000 i uka.

Kickthemdown

Bra ! Men hvem starter mot Scunthorpe? Ben eller George ? Er det mulig å vrake Ben etter Arsenal kampen? Nei mener nå jeg ..

kalle_92

Jeg mener også at Ben virker til å være inne på rett spor etter lang tids fravær fra fast a-lagsspill. Men McCartney går rett inn i laget regner jeg med.

auren

Quote from: Alta-White on January 14, 2011, 12:07:30
Bra ! Men hvem starter mot Scunthorpe? Ben eller George ? Er det mulig å vrake Ben etter Arsenal kampen? Nei mener nå jeg ..

Selv om jeg ikke var tilfreds med Ben mot Arsenal, så mener jeg han bør spille mot Scunny. Ene og alene for å bygge opp fitnessen sin mot Arsenalkampen på onsdag. Kvalitetsmessig er McCartney en del bedre enn Parker.

Jeg er ambivalent i mitt forhold til McCartney. Han er drivende god offansivt, men viser klare mangler defansivt. Derfor er jeg ikke overvettes fornøyd med dette lånet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kalle_92

Quote from: auren on January 14, 2011, 12:10:36
Quote from: Alta-White on January 14, 2011, 12:07:30

Selv om jeg ikke var tilfreds med Ben mot Arsenal, så mener jeg han bør spille mot Scunny. Ene og alene for å bygge opp fitnessen sin mot Arsenalkampen på onsdag. Kvalitetsmessig er McCartney en del bedre enn Parker.

Jeg er ambivalent i mitt forhold til McCartney. Han er drivende god offansivt, men viser klare mangler defansivt. Derfor er jeg ikke overvettes fornøyd med dette lånet.

auren
Enig i at Parker bør spille. Men tviler på det.

Runar

Den signeringen har mange positive elementer og desverre noen negative.

Den sier noe om disconnecten mellom Harvey og Grayson - Etter å ha slitt med venstrebacken i hele Grayson sin periode, lånt Lowry, McCartney og Dickinson - Forsøkt, White, Parker og Hughes - Kjøpt Bessone.

Nå er det mulig at McCartney er mye bedre enn Bessone/Parker/White og på den måten så er avtalen positiv, men det er negativt at Grayson gang på gang henter spillere som han ikke "tror" på.

Hva tenker Parker/Bessone no? Parker er vant til å være litt inn og ut av laget og har slitt med skader, men no er han frisk og så for seg muligheten til å finne formen han hadde våren 2009. Bessone ble hentet som ny venstreback angivelig hatt en kjempesesong i Svanesjøen ifjor, han floppet i starten og ble skadet.

Slik jeg ser det så må Parker/Bessone ut i løpet av januar, enten permanent eller på lån. Begge trenger kamptrening og sannsynligheten for at McCartney ikke skal få fornyet tillit etter en eller to svake kamper er liten.

kalle_92

Quote from: Runar on January 14, 2011, 12:29:00

Den sier noe om disconnecten mellom Harvey og Grayson - Etter å ha slitt med venstrebacken i hele Grayson sin periode, lånt Lowry, McCartney og Dickinson - Forsøkt, White, Parker og Hughes - Kjøpt Bessone.

Nå er det mulig at McCartney er mye bedre enn Bessone/Parker/White og på den måten så er avtalen positiv, men det er negativt at Grayson gang på gang henter spillere som han ikke "tror" på.

Hva tenker Parker/Bessone no? Parker er vant til å være litt inn og ut av laget og har slitt med skader, men no er han frisk og så for seg muligheten til å finne formen han hadde våren 2009. Bessone ble hentet som ny venstreback angivelig hatt en kjempesesong i Svanesjøen ifjor, han floppet i starten og ble skadet.

Slik jeg ser det så må Parker/Bessone ut i løpet av januar, enten permanent eller på lån. Begge trenger kamptrening og sannsynligheten for at McCartney ikke skal få fornyet tillit etter en eller to svake kamper er liten.

Du opplyser meg. Godt innlegg Runar :)
Slik Parker så ut mot Arsenal, så viste han seg å være helt ok. Med noen kamper til, så kan han vokse med oppgaven. Håper at Grayson har god kontroll, og får tak i en ny midtbanespiller ihvertfall, det er jo det viktigste.

AndyMathie

Quote from: Runar on January 14, 2011, 12:29:00

Bra poeng Runar! Det er klinkende klart at Ben eller Bessone må ut på lån. Det er jo klart best både for klubb og spiller i og med at vi nå pr d.d. har 3 rene venstre backer som ikke kan brukes noen andre plasser enn på backen. Så her forventer jeg at en av de 2 herrene blir skippet ut på lån.
We are Leeds and we are proud of it!

Sydhagen

Synes dette er en merkelig manøver av Grayson. Nå har vi en skadefri Parker og Bessone + White ute på lån. og så presterer han å hente inn en ny venstreback...vi trenger da for pokker ikke en ny venstreback!!!

VI TRENGER EN/TO SENTRALE BEINKNEKKERE PÃ... MIDTBANEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jarle

Det er altid sånn med Leeds... kjøper det vi ikke trenger... og kjøper ikke det vi trenger

ref: Spisser og venstrebeinte midtbanespillere under DOL...

Dennis

Quote from: Sydhagen on January 14, 2011, 12:51:42
Synes dette er en merkelig manøver av Grayson. Nå har vi en skadefri Parker og Bessone + White ute på lån. og så presterer han å hente inn en ny venstreback...vi trenger da for pokker ikke en ny venstreback!!!

VI TRENGER EN/TO SENTRALE BEINKNEKKERE PÃ... MIDTBANEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Med Parkers skadehistorie og Bessones tydelig manglende kvalitet, er jeg faktisk veldig uenig. Syns McCartneys lån er fornuftig; han er erfaren og har gjort sakene sine bra så langt. Det gir også Ben Parker god tid på å trene seg sakte, men sikkert fully fit.

Aidy White har jeg fortsatt tiltro til, men grunnet hans fysikk og spilletype, anser jeg han (foreløpig) som mer passene/spennende på en venstrekant.

Er derimot fullstendig enig i mangelen på minst en taklingssterk holding midfielder på midten, gjerne av typen 'murbrekker', men som både innehar en god (kontrings)pasningsfot og lederegenskaper. Et samlingspunkt både på banen og i garderoben er det jeg ønsker meg.  ;)
Marching on together!

Promotion 2010

Quote from: Mr Kaizer on January 14, 2011, 14:08:54
Quote from: Sydhagen on January 14, 2011, 12:51:42

Med Parkers skadehistorie og Bessones tydelig manglende kvalitet, er jeg faktisk veldig uenig. Syns McCartneys lån er fornuftig; han er erfaren og har gjort sakene sine bra så langt. Det gir også Ben Parker god tid på å trene seg sakte, men sikkert fully fit.

Aidy White har jeg fortsatt tiltro til, men grunnet hans fysikk og spilletype, anser jeg han (foreløpig) som mer passene/spennende på en venstrekant.

Er derimot fullstendig enig i mangelen på minst en taklingssterk holding midfielder på midten, gjerne av typen 'murbrekker', men som både innehar en god (kontrings)pasningsfot og lederegenskaper. Et samlingspunkt både på banen og i garderoben er det jeg ønsker meg.  ;)

Dette innlegget er som om jeg skulle ha skrevet det selv! Flott, så stopper jeg kanskje på de 68.973 innleggene jeg har til nå...  ;D
Min første Leeds-kamp:

Sydhagen

Mitt poeng er at det er bortkastet å bruke pengene på en gjennomsnittlig venstreback når det man egentlig trenger å bruke pengene på er sentrale midtbanespillere!
Spesielt når vi har backer som, etter min mening, er bra nok for nivået!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

magnuer

En god signering :) Nå mangler vi bare en taklingssterk midtbanespiller

kalle_92

Quote from: Sydhagen on January 14, 2011, 14:46:29
Mitt poeng er at det er bortkastet å bruke pengene på en gjennomsnittlig venstreback når det man egentlig trenger å bruke pengene på er sentrale midtbanespillere!
Spesielt når vi har backer som, etter min mening, er bra nok for nivået!
Der er jeg enig. 1. Prioritet burde være midtbanespilleren vi sårt trenger.
Sett at vi Bradley Johnson får ny kontrakt, trenger vi ikke fortsatt en ny midtbanespiller da? Han er da ikke den 'murbrekkeren' Mr Kaizer nevner, så da lurer jeg på en ting. Har Grayson kontroll, med tanke på gjenværende lønninger til en ny signering?

fjellhaugen

synes denne signeringen er topp jeg og vil ikke la mccartney lide for at vi også trenger andre spillere :P

ja, vi trenger en "batty" der bak på midten men når han ikke er tilgjengelig; skal vi da heller ikke forsterke andre lagdeler ???
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

torivar

Det beste med dette er som tittelen sier, det er en lånespiller - ikke et kjøp. En liten strekk på Ben Parker, så ville plutselig alternativet vært Andy Hughes.

Derfor er jeg positiv til forlengelse.

kalle_92

Quote from: fjellhaugen on January 14, 2011, 15:08:35
synes denne signeringen er topp jeg og vil ikke la mccartney lide for at vi også trenger andre spillere :P

ja, vi trenger en "batty" der bak på midten men når han ikke er tilgjengelig; skal vi da heller ikke forsterke andre lagdeler ???
Det er jeg enig i. Spørsmålet er jo bare om en slik signering får konsekvenser for hva vi kan strekke oss etter når det gjelder en slik 'murbrekker' (Jeg liker det uttrykket Mr Kaizer). Jeg regner med Grayson/Bates har kontroll, så jeg er fornøyd med å se McCartney tilbake.

Per-Stian

Supert! No vart eg litt letta, men er langt frå tilfreds totalt sett.