Skrevet av Emne: Den defensive organiseringen dagen derpå.....  (Lest 34362 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #30 på: ſeptember 30, 2010, 14:07:51 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Vi vinner ikke mot Ipswich-dessverre...Preston kampen kommer til å forfølge oss i lang tid,og med en lite taktisk manager blir det i beste fall midt på tabellen.Playoff?yeah right....

TK20

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #31 på: ſeptember 30, 2010, 14:15:12 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Vi vinner ikke mot Ipswich-dessverre...Preston kampen kommer til å forfølge oss i lang tid,og med en lite taktisk manager blir det i beste fall midt på tabellen.Playoff?yeah right....

Suicidal much?

Kickthemdown

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #32 på: ſeptember 30, 2010, 14:42:49 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Nå skal jeg ikke være for negativ etter en fin sesongstart (sett bort fra 2 kamper), men på Portman Road så levner jeg oss ikke en sjanse.  :-X Keane (phøy) sine elever kommer nok til å være pisket opp til maks innsats og det kommer til å gå utover oss. Hughes kan umulig starte, skjer det så er vi doomed.  :(

B-m

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #33 på: ſeptember 30, 2010, 14:52:27 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Nå skal jeg ikke være for negativ etter en fin sesongstart (sett bort fra 2 kamper), men på Portman Road så levner jeg oss ikke en sjanse.  :-X Keane (phøy) sine elever kommer nok til å være pisket opp til maks innsats og det kommer til å gå utover oss. Hughes kan umulig starte, skjer det så er vi doomed.  :(

Ipswich var tippet til mid-table, og relativt langt nede på tabellen hos noen. Ungt lag, med et par-tre ringrever. Overprestert? Vanskelig kamp ja, men la oss ikke få panikk. Alle kamper i denne divisjonen er vanskelige. Somma + Snodgrass + Howson kan det fort bli mål av. :)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

B_Ød

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #34 på: ſeptember 30, 2010, 15:06:35 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Vi vinner ikke mot Ipswich-dessverre...Preston kampen kommer til å forfølge oss i lang tid,og med en lite taktisk manager blir det i beste fall midt på tabellen.Playoff?yeah right....

Selvfølgelig vinner vi til helgen! Preston er historie, SG er taktisk brilliant, og på lørdag følger faktisk spillerne SG's game-plan. Stakkars stakkars Ipswich!!! 
Ups & Ups!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #35 på: ſeptember 30, 2010, 16:57:11 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Vi vinner ikke mot Ipswich-dessverre...Preston kampen kommer til å forfølge oss i lang tid,og med en lite taktisk manager blir det i beste fall midt på tabellen.Playoff?yeah right....

Selvfølgelig vinner vi til helgen! Preston er historie, SG er taktisk brilliant, og på lørdag følger faktisk spillerne SG's game-plan. Stakkars stakkars Ipswich!!! 


OMG ::)

Kickthemdown

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #36 på: ſeptember 30, 2010, 17:04:47 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Vi vinner ikke mot Ipswich-dessverre...Preston kampen kommer til å forfølge oss i lang tid,og med en lite taktisk manager blir det i beste fall midt på tabellen.Playoff?yeah right....

Selvfølgelig vinner vi til helgen! Preston er historie, SG er taktisk brilliant, og på lørdag følger faktisk spillerne SG's game-plan. Stakkars stakkars Ipswich!!! 


OMG ::)
Jeg tror vi burde hatt en ironialarm knapp her ...  :)

Dennis

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #37 på: ſeptember 30, 2010, 17:32:51 »
Vi vinner ikke mot Ipswich-dessverre

That's the spirit!  ;D
Marching on together!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #38 på: ſeptember 30, 2010, 17:38:42 »
Var sterkt i tvil forrige sesong men veteranen fikk roet meg ned og jeg ga SG en ny sjanse og vi rykket opp. Tviler på at det var SG's fortjeneste at akkurat det skjedde og tvilen til hans taktiske egenskaper har igjen nådd nye høyder. Spillerene må nok ta sin del av ansvaret for tirsdagens katastrofe men hoved ansvaret ligger hos SG, ingen tvil om det, eller hva veteranen?

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #39 på: ſeptember 30, 2010, 18:05:15 »
Tror rett og slett at SG kun har det offensive spillet i hodet og glemmer at akkurat det kun kan lykkes ved deffensiv trygghet! Slik fungerer det i hvertfall i mitt hode!!

jarle

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #40 på: ſeptember 30, 2010, 18:28:11 »
Tror rett og slett at SG kun har det offensive spillet i hodet og glemmer at akkurat det kun kan lykkes ved deffensiv trygghet! Slik fungerer det i hvertfall i mitt hode!!


Det som er merkelig er det faktum at det var det defensive som var Graysons varemerke når han tok over etter Macca...

Dette gjør det hele merkelig...

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #41 på: ſeptember 30, 2010, 18:32:54 »
Tror rett og slett at SG kun har det offensive spillet i hodet og glemmer at akkurat det kun kan lykkes ved deffensiv trygghet! Slik fungerer det i hvertfall i mitt hode!!

Det kan se sånn ut ja! Også for meg. Og ser vi på signeringene; Paynter, McCormack, Sam og Watt, når vi fra før allerede har Gradel, Snodgrass, Becchio og Somma som reelle alternativ har vi plutselig 8 spillere som konkurrerer om 4 plasser. Maks. Bredde er bra og vel, men dette gjelder også i den defensive delen av laget. Likevel kan det tyde på at ihvertfall forsvaret har kommet seg litt, med Collins og Bruce bak. Riktignok ikke det beste forsvaret i serien, men jeg tror de to kan ha potensiale sammen som midtstoppere, inntil Kisnorbo er tilbake. Ellers får vi håpe at Faye og muligens også Clayton (?) utover sesongen kan ta plass som stabiliserende midtbaneanker!

Leifen

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #42 på: ſeptember 30, 2010, 19:37:20 »
Hallo jeg er enig i mange av de argumentene og kritikken av organiseringen av laget mot Preston.
Jeg har fulgt Leeds siden 1970, men jeg har aldri sett maken til kollaps som mot Preston.
Hvordan det er mulig å glippe så til de grader er uforståelig på dette nivået. Jeg mener problemet ligger på midtbanen. Gradel-Johnsen-Howson-Sam er altfor offensive. Preston skar igjennom gang etter gang.Strekk i laget.Det kunne like godt ha vært 4-4 til pause. Vi savner en skikkelig defensivt anker/ holding man på midtbanen. Dessuten må spillerne kommunisere mer. Grayson må ta en del ansvar her. Det virket som han var helt handlingslammet under denne kampen. vi må allikevel ikke glemme at vi ledet 4-1, så noe bra gjorde Leeds. Vi får brette opp ermene og håpe på et godt resultat mot Ipswich. Snodgrass er en joker i denne kampen.

Jon R

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #43 på: Oktober 01, 2010, 00:22:19 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson!  
Nå skal jeg ikke være for negativ etter en fin sesongstart (sett bort fra 2 kamper), men på Portman Road så levner jeg oss ikke en sjanse.  :-X Keane (phøy) sine elever kommer nok til å være pisket opp til maks innsats og det kommer til å gå utover oss. Hughes kan umulig starte, skjer det så er vi doomed.  :(

Ipswich var tippet til mid-table, og relativt langt nede på tabellen hos noen. Ungt lag, med et par-tre ringrever. Overprestert? Vanskelig kamp ja, men la oss ikke få panikk. Alle kamper i denne divisjonen er vanskelige. Somma + Snodgrass + Howson kan det fort bli mål av. :)

Ser et stort offensivt potensiale i en trioen der, men da må Howson fritaes fra noe av det tunge defensive ansvaret han må ta i dagens Leeds lag. Det rett og slett meningsløst å bruke Howson i en defensiv midtbanerolle da det sikkert finnes 20 spillere bare i Championsship som kan gjøre  den jobben bedre enn han. Synes heller ikke rollen som sentral  "playmaker " har vært særlig vellykket, da han kun unntaksvis treffer med (lang)pasningene fra sin dype midtbanerolle. Mitt klare inntrykk er at i de periodene Howson har fått "lov" til å være offensiv denne sesongen, har Leeds vært gode! Gi oss derfor tilbake box til box spilleren Howson, med fullmakt til å ta de lange offensive løpene der han kan skape rom og sjanser for medspillere og score noen mål selv. Jeg tror Howson er kapabel til å score 10 mål + pr sesong, men da må han brukes i en rolle som passer han. Mulig at tiden for å bruke Faye i ankerrollen er moden nå. Ikke minst kunne Howson og Snoddy som indreløpere vært en jævlig spennende løsning, forutsatt at vi har en bulldoser med en viss aksjonsradius bak de de to.
Jon R.

B_Ød

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #44 på: Oktober 01, 2010, 08:54:21 »

OK vi taper med 2 mål! det kunne være værre! men også meget bedre!

Klarer vi Ipswich på udenbane- så er dette ikke verdens undergang - men "a reminder" om hvad kan ske i denne divisionen! dette gælder også Grayson! 
Vi vinner ikke mot Ipswich-dessverre...Preston kampen kommer til å forfølge oss i lang tid,og med en lite taktisk manager blir det i beste fall midt på tabellen.Playoff?yeah right....

Selvfølgelig vinner vi til helgen! Preston er historie, SG er taktisk brilliant, og på lørdag følger faktisk spillerne SG's game-plan. Stakkars stakkars Ipswich!!! 


OMG ::)
Jeg tror vi burde hatt en ironialarm knapp her ...  :)

you think??  ;D
Ups & Ups!!

B_Ød

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #45 på: Oktober 01, 2010, 08:56:07 »
Tror rett og slett at SG kun har det offensive spillet i hodet og glemmer at akkurat det kun kan lykkes ved deffensiv trygghet! Slik fungerer det i hvertfall i mitt hode!!


Det som er merkelig er det faktum at det var det defensive som var Graysons varemerke når han tok over etter Macca...

Dette gjør det hele merkelig...

veldig godt poeng...da var det jo en periode potte tett...som du sier, jaggu snodig.
Ups & Ups!!

bwirum

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #46 på: Oktober 01, 2010, 09:09:16 »
Ser et stort offensivt potensiale i en trioen der, men da må Howson fritaes fra noe av det tunge defensive ansvaret han må ta i dagens Leeds lag. Det rett og slett meningsløst å bruke Howson i en defensiv midtbanerolle da det sikkert finnes 20 spillere bare i Championsship som kan gjøre  den jobben bedre enn han. Synes heller ikke rollen som sentral  "playmaker " har vært særlig vellykket, da han kun unntaksvis treffer med (lang)pasningene fra sin dype midtbanerolle. Mitt klare inntrykk er at i de periodene Howson har fått "lov" til å være offensiv denne sesongen, har Leeds vært gode! Gi oss derfor tilbake box til box spilleren Howson, med fullmakt til å ta de lange offensive løpene der han kan skape rom og sjanser for medspillere og score noen mål selv. Jeg tror Howson er kapabel til å score 10 mål + pr sesong, men da må han brukes i en rolle som passer han. Mulig at tiden for å bruke Faye i ankerrollen er moden nå. Ikke minst kunne Howson og Snoddy som indreløpere vært en jævlig spennende løsning, forutsatt at vi har en bulldoser med en viss aksjonsradius bak de de to.
Er enig med deg, vi trenger å frigjøre Howson som defensiv spiller og få inn Faye nå. Tror at en Faye som vel må begynne å komme i form snart kan gjøre manns jobb bak på midten og få ryddet opp en masse. I tillegg må, MÃ…, våre to sidebacker ikke bare fokusere på å komme frem, men heller kjøre fremover når de gode anledningene faktisk byr seg.

Har tro på formasjonen din, det blir jo en 4-3-2-1 som jeg tror kunne funka veldig bra. Men da får vi dilemmaet da, Becchio, Macca eller Somma? Jeg tror jeg ville satsa på Somma først på topp, så kan Becchio og Macca få noen innhopp, og kanskje bytte på litt utover sesongen om kampbelastningen skulle vise seg tung for en ung og litt urutt gutt som Somma.

Og jeg håper, virkelig håper, at Paddy kommer tilbake i den formen han var igjen. Jeg er ikke sikker på at så skjer, men vi trenger han tilbake der han var.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #47 på: Februar 02, 2011, 18:31:11 »
Ikke morsomt å se at dette innlegget og tråd fortsatt er MEGET relevant:

Av det man har sett denne sesongen, er det en ting å si om den defensive organiseringen:

Skremmende!!!!

1. Vi evner ikke å forsvare oss kollektivt med to ledd. Midtbanen blir altfor lett overspilt, og gjør forsvaret dårligere enn de nødvendigvis bør være. I 4-3-3 har vi vært grusomme, fins ikke noen femmer som faller inn i midtbaneleddet. I 4-4-2 noe bedre, men skyver og pumper altfor lite.

2. Individuelt er muskelkraften altfor svak i midtbaneleddet. Er vel snart bare Grayson som ikke ser at vi trenger noe nytt her.

3. Avstander mellom spillerne i leddene, og mellom leddene er altfor ofte gal. Beina går for sakte, vi skyver for lite i bredde og høyde.

4. Vi har klare tempoproblemer i det bakre ledd. Dermed er vi ofte svake førsteforsvarere.

5. Vi støter og faller ofte gæærnt i forsvarsleddet. Støter i ubalanse, faller urytmisk.

6. Grayson har bygd en stall som er helt ute av balanse. Offensiv slagkraft, defensivt mye verre.

7.  Og når vi snakker om samhandling, hvordan kan man hente inn en  McCartney uten kamptrening, og bryte han rett inn på laget? Samhandling defensivt krever tid. Hvor lenge jobbet George Graham med sin firer i Arsenal før det defensive satt støpt?

8. Ikke ute etter syndebukker, men hvordan i all verden Andy Hughes (som er den eneste backen jeg har sett støte med motspiller utvendig) er i en startellever hos oss er for meg ubegripelig

Vil ikke bidra i noe hylekor mot Simon Grayson, men har følgende spørsmål:

1. Hvorfor har du brukt lønnsmidlene så vanvittig rart?
2. Hvorfor setter ikke den defensive organiseringen seg? Hvor er strukturen?
3. Hvordan skal vi få til samhandling defensivt når spillere bare hentes inn og kastes på banen i et lånehysteri?
4. Hvordan skal du skape trygghet, selvtillit og mestringsfølelse i spillergruppa med all denne vinglingen og byttingen?
5. Hvis årsaken er skader, trener vi riktig?
6. Evner du å motivere gutta i en pause, som feks i går?

Så langt er i hvert fall resultatene bedre enn prestasjonene. Og vi har nesten to innslupne i snitt.

Gjør oppmerksom på at dette er vurdert fra langt hold..... Kan hende man nå er vel negativ, men prøver å være konstruktiv.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ferre

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #48 på: Februar 02, 2011, 18:50:44 »
Utrolig at Grayson og trenerteamet ikke har klart å gjort noe med dette...

Sleivind

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #49 på: Februar 02, 2011, 19:12:35 »
Var faktisk 99% sikker på at vi kom til å hente en ny midtbanespiller i januar. Og at det ikke er noen i Leeds som faktisk har innsett at dette er vårt absolutt svakeste punkt er smått fantastisk.

Kickthemdown

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #50 på: Februar 02, 2011, 20:02:43 »
Var faktisk 99% sikker på at vi kom til å hente en ny midtbanespiller i januar. Og at det ikke er noen i Leeds som faktisk har innsett at dette er vårt absolutt svakeste punkt er smått fantastisk.
Forsterkningen burde vært klar 1 Januar, såppas god tid hadde Leeds på å finne rett mann. Helt elendig og på kanten til en skandale at man endas ikke har gjort noe. Finnes flust med spillere bare i championship som ville styrket oss klart på defensiv midtbane. Unnskyldningen om at "de rette" ikke er tilgjengelig er svada og piss. Er ikke nummer en på lista ledig så går man til nummer to på lista, osv.  ::)

Nå ville jo dette kostet penger i en overgangssum så dumme dumme meg ...  >:(

DenHviteYeboah

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #51 på: Februar 02, 2011, 20:06:30 »
Det som er tragisk er at innlegget Kato skrev 29.sept 2010 og som påpeker en rekke kritikkverdige forhold, er like relevant idag.(som promo påpeker)Da bør folk tenke etter hvilke type spillere Grayson har hentet til klubben siden den gang....dette blir tydligvis ikke sett på som et problem av trenerteamet,eller de evner ikke å løse problemene...vi bare registrerer dessverre at de samme tingene skjer gang på gang på gang... :(

lojosang

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #52 på: Februar 02, 2011, 20:11:29 »
Og at det ikke er noen i Leeds som faktisk har innsett at dette er vårt absolutt svakeste punkt er smått fantastisk.

Og at folk finner på å komme med denne uttalelsen gang på gang selv om Grayson er og har vært på jakt etter noen som styrker midtbanen siden før sommeren er smått fantastisk.
Klag på at de ikke har fått det til heller.
- Leif Olav

Kickthemdown

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #53 på: Februar 02, 2011, 20:26:11 »
Og at det ikke er noen i Leeds som faktisk har innsett at dette er vårt absolutt svakeste punkt er smått fantastisk.

Og at folk finner på å komme med denne uttalelsen gang på gang selv om Grayson er og har vært på jakt etter noen som styrker midtbanen siden før sommeren er smått fantastisk.
Klag på at de ikke har fått det til heller.
Tror noen får gå jegerkurset på nytt. Så dårlig jakt at jegerne nesten burde skutt hverandre for å spare lidelsene...  ::)

berlin

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #54 på: Februar 02, 2011, 20:34:37 »
For meg er det klinkende klart, først 2 paracet, døse i 2-3 timer, deretter 2 nye paracet.

Vips! Problemet løst!

Fatter ikke hva dere diskuterer, dere skal alltid gjøre ting så ufattelig komplisert.
« Siste redigering: Februar 02, 2011, 20:36:48 av berlin »

Jon R

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #55 på: Februar 02, 2011, 22:30:51 »
For meg er det klinkende klart, først 2 paracet, døse i 2-3 timer, deretter 2 nye paracet.

Vips! Problemet løst!

Fatter ikke hva dere diskuterer, dere skal alltid gjøre ting så ufattelig komplisert.
;D
Jon R.

Jon R

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #56 på: Februar 02, 2011, 22:35:40 »
Og at det ikke er noen i Leeds som faktisk har innsett at dette er vårt absolutt svakeste punkt er smått fantastisk.

Og at folk finner på å komme med denne uttalelsen gang på gang selv om Grayson er og har vært på jakt etter noen som styrker midtbanen siden før sommeren er smått fantastisk.
Klag på at de ikke har fått det til heller.

Det er mer "fantastisk" at han ikke har klart å styrke den lagdelen i løpet av 2 og et halvt år i sjefstolen. Det er fortsatt akademi + Dennis Wise sentralmidtbanen vår som styrer showet. Det har nok kostet oss mange poeng dessverre. 
Jon R.

kongsmo

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #57 på: Februar 02, 2011, 22:38:28 »
Og at det ikke er noen i Leeds som faktisk har innsett at dette er vårt absolutt svakeste punkt er smått fantastisk.

Og at folk finner på å komme med denne uttalelsen gang på gang selv om Grayson er og har vært på jakt etter noen som styrker midtbanen siden før sommeren er smått fantastisk.
Klag på at de ikke har fått det til heller.

Det er mer "fantastisk" at han ikke har klart å styrke den lagdelen i løpet av 2 og et halvt år i sjefstolen. Det er fortsatt akademi + Dennis Wise sentralmidtbanen vår som styrer showet. Det har nok kostet oss mange poeng dessverre. 

2 og et halvt år er kanskje litt å ta i, men ellers så stemmer nok det meste du skriver, dessverre....
"SNIFFER"

Blank_File

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #58 på: Februar 03, 2011, 00:40:10 »
Ja han har vært ræva Grayson. Salte!

Kato

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #59 på: Februar 03, 2011, 09:44:57 »
Ja han har vært ræva Grayson. Salte!

Typisk kommentar som blåser ut all lyst til å diskutere.

Det må være lov å være kritisk til ting som blir gjort, uten at man dermed mener at hele pakken er udugelig. Grayson gjør mye bra, han er blant annet flink til å endre kampbildet underveis i kamper.

Kommentarer som den over.... 20 i stil, 4 i innhold.