Skrevet av Emne: Den defensive organiseringen dagen derpå.....  (Lest 34182 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Totto

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #60 på: Februar 03, 2011, 10:28:41 »
Og at det ikke er noen i Leeds som faktisk har innsett at dette er vårt absolutt svakeste punkt er smått fantastisk.

Og at folk finner på å komme med denne uttalelsen gang på gang selv om Grayson er og har vært på jakt etter noen som styrker midtbanen siden før sommeren er smått fantastisk.
Klag på at de ikke har fått det til heller.

Det er mer "fantastisk" at han ikke har klart å styrke den lagdelen i løpet av 2 og et halvt år i sjefstolen. Det er fortsatt akademi + Dennis Wise sentralmidtbanen vår som styrer showet. Det har nok kostet oss mange poeng dessverre. 

Det som er "fantastisk" er jo da at vi leverer langt bedre resultat uten å ha styrket denne lagdelen og i tillegg har solgt den store angrepsstjernen vår.

Deffensiv organisering tar tid, og i mine øyne har også utålmodigheten og panikken ved mål i mot også kostet oss en del poeng da vi i årevis har komponert ulike forsvarsfirere fra uke til uke.

Jeg deler selvsagt vårt felles ønske om en deffensiv beinbrekker på midten, men vil påstå at Johnson som har denne rollen i dag ikke er vårt største problem deffensivt. Vårt største problem er manglende deffensiv struktur på Howson som i mine øyne bør erstattes alle de ganger vi stiller med en midtbanefirer. I tillegg har vi kantspillere med svært offensive fibre.
Resultatet blir svært mange mål fremover, men også at vi blir konstant sårbare på overganger i mot og deffensive dødballer. Dvs i tilfeller hvor forsvaret uansett trenger en støtte fra midten.

Kilkenny ligger lavere i banen av natur, og bør erstatte Howson på lørdag om vi stiller med en firer.

Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Promotion 2010

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #61 på: Februar 03, 2011, 13:05:36 »
Ja han har vært ræva Grayson. Salte!

Typisk kommentar som blåser ut all lyst til å diskutere.

Det må være lov å være kritisk til ting som blir gjort, uten at man dermed mener at hele pakken er udugelig. Grayson gjør mye bra, han er blant annet flink til å endre kampbildet underveis i kamper.

Kommentarer som den over.... 20 i stil, 4 i innhold.

Tenk så håpløst og ubalansert lag vi har da... Det betyr at alle lagene under oss på tabellen - 18 stykker - burde spilt to divisjoner under både i forhold til manager og spillere!  ;)

Den defensive organiseringen går på bekostning av offensiv satsning. Vi balanserer mellom flaks og uflaks når laget går i angrep: Evner motstanderne å se våre svakheter? JA, ofte!  :(

Men vi skårer mye og med en god sentral mann med stor arbeidskapasitet, taklingsstyrke og fotballforståelse, så tar vi enkelt igjen de ti ponegene som skiller vårt lag og TARAABT! QPR for meg er et enmannslag, som er skikkelig grått og trist med et par unntak!

Men så lenge vi skårer "for fun" så er jeg også skikkelig irritert og flau over at den defensive organiseringen ikke er løst!  :-[

Plasseringsmessig er jeg fornøyd, men jeg vil ha mer og nå er vi ordentlig på utkikk etter klare forsterkninger. The future is WHITE!!!  ;D


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #62 på: Februar 03, 2011, 13:27:04 »
Ja han har vært ræva Grayson. Salte!

Typisk kommentar som blåser ut all lyst til å diskutere.

Det må være lov å være kritisk til ting som blir gjort, uten at man dermed mener at hele pakken er udugelig. Grayson gjør mye bra, han er blant annet flink til å endre kampbildet underveis i kamper.

Kommentarer som den over.... 20 i stil, 4 i innhold.

Tenk så håpløst og ubalansert lag vi har da... Det betyr at alle lagene under oss på tabellen - 18 stykker - burde spilt to divisjoner under både i forhold til manager og spillere!  ;)

Den defensive organiseringen går på bekostning av offensiv satsning. Vi balanserer mellom flaks og uflaks når laget går i angrep: Evner motstanderne å se våre svakheter? JA, ofte!  :(

Men vi skårer mye og med en god sentral mann med stor arbeidskapasitet, taklingsstyrke og fotballforståelse, så tar vi enkelt igjen de ti ponegene som skiller vårt lag og TARAABT! QPR for meg er et enmannslag, som er skikkelig grått og trist med et par unntak!

Men så lenge vi skårer "for fun" så er jeg også skikkelig irritert og flau over at den defensive organiseringen ikke er løst!  :-[

Plasseringsmessig er jeg fornøyd, men jeg vil ha mer og nå er vi ordentlig på utkikk etter klare forsterkninger. The future is WHITE!!!  ;D



Du verden...alt i sin skjønneste orden.Går du aldri lei av å kun se positivt..?

Promotion 2010

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #63 på: Februar 03, 2011, 15:40:44 »
Ja han har vært ræva Grayson. Salte!

Typisk kommentar som blåser ut all lyst til å diskutere.

Det må være lov å være kritisk til ting som blir gjort, uten at man dermed mener at hele pakken er udugelig. Grayson gjør mye bra, han er blant annet flink til å endre kampbildet underveis i kamper.

Kommentarer som den over.... 20 i stil, 4 i innhold.

Tenk så håpløst og ubalansert lag vi har da... Det betyr at alle lagene under oss på tabellen - 18 stykker - burde spilt to divisjoner under både i forhold til manager og spillere!  ;)

Den defensive organiseringen går på bekostning av offensiv satsning. Vi balanserer mellom flaks og uflaks når laget går i angrep: Evner motstanderne å se våre svakheter? JA, ofte!  :(

Men vi skårer mye og med en god sentral mann med stor arbeidskapasitet, taklingsstyrke og fotballforståelse, så tar vi enkelt igjen de ti ponegene som skiller vårt lag og TARAABT! QPR for meg er et enmannslag, som er skikkelig grått og trist med et par unntak!

Men så lenge vi skårer "for fun" så er jeg også skikkelig irritert og flau over at den defensive organiseringen ikke er løst!  :-[

Plasseringsmessig er jeg fornøyd, men jeg vil ha mer og nå er vi ordentlig på utkikk etter klare forsterkninger. The future is WHITE!!!  ;D



Du verden...alt i sin skjønneste orden.Går du aldri lei av å kun se positivt..?

Poenget mitt er vel at vi er TO spillere unna å være en klar opprykksfavoritt!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #64 på: Februar 03, 2011, 17:01:27 »
Det må være lov å være kritisk til ting som blir gjort, uten at man dermed mener at hele pakken er udugelig.

Klart det er lov, men det er ikke alle som klarer det.  ;D
Kato, for the record, er blant de som klarer det, altså.
- Leif Olav

Jon R

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #65 på: Februar 03, 2011, 17:04:06 »
Ja han har vært ræva Grayson. Salte!

Typisk kommentar som blåser ut all lyst til å diskutere.

Det må være lov å være kritisk til ting som blir gjort, uten at man dermed mener at hele pakken er udugelig. Grayson gjør mye bra, han er blant annet flink til å endre kampbildet underveis i kamper.

Kommentarer som den over.... 20 i stil, 4 i innhold.

Tenk så håpløst og ubalansert lag vi har da... Det betyr at alle lagene under oss på tabellen - 18 stykker - burde spilt to divisjoner under både i forhold til manager og spillere!  ;)

Den defensive organiseringen går på bekostning av offensiv satsning. Vi balanserer mellom flaks og uflaks når laget går i angrep: Evner motstanderne å se våre svakheter? JA, ofte!  :(

Men vi skårer mye og med en god sentral mann med stor arbeidskapasitet, taklingsstyrke og fotballforståelse, så tar vi enkelt igjen de ti ponegene som skiller vårt lag og TARAABT! QPR for meg er et enmannslag, som er skikkelig grått og trist med et par unntak!

Men så lenge vi skårer "for fun" så er jeg også skikkelig irritert og flau over at den defensive organiseringen ikke er løst!  :-[

Plasseringsmessig er jeg fornøyd, men jeg vil ha mer og nå er vi ordentlig på utkikk etter klare forsterkninger. The future is WHITE!!!  ;D



Du verden...alt i sin skjønneste orden.Går du aldri lei av å kun se positivt..?

Poenget mitt er vel at vi er TO spillere unna å være en klar opprykksfavoritt!  :)

Og jeg tror du har helt rett.  :)

Desto mer frustrerende når problemet har åpenbart seg over tid og vår ellers utmerkede manager ikke makter å få de siste par brikkene på plass. Ressursene er jo der men hvor er talentspeiderne?   ???
Jon R.

Gufrias

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #66 på: Februar 03, 2011, 17:09:57 »
Tenk så håpløst og ubalansert lag vi har da... Det betyr at alle lagene under oss på tabellen - 18 stykker - burde spilt to divisjoner under både i forhold til manager og spillere!  ;)

Den defensive organiseringen går på bekostning av offensiv satsning. Vi balanserer mellom flaks og uflaks når laget går i angrep: Evner motstanderne å se våre svakheter? JA, ofte!  :(
Men vi skårer mye og med en god sentral mann med stor arbeidskapasitet, taklingsstyrke og fotballforståelse, så tar vi enkelt igjen de ti ponegene som skiller vårt lag og TARAABT! QPR for meg er et enmannslag, som er skikkelig grått og trist med et par unntak!

Men så lenge vi skårer "for fun" så er jeg også skikkelig irritert og flau over at den defensive organiseringen ikke er løst!  :-[
Plasseringsmessig er jeg fornøyd, men jeg vil ha mer og nå er vi ordentlig på utkikk etter klare forsterkninger. The future is WHITE!!!  ;D



Du verden...alt i sin skjønneste orden.Går du aldri lei av å kun se positivt..?
Slik jeg leser Promo's innlegg er det faktisk noen mangler å sette fingeren på. Serviceinnstillt som jeg er, har jeg uthevet noen utvalgte passuser, for de som skulle tvile.

Han må jo få lov til å påpeke det som faktisk fungerer også, uten å bli beskyldt for å mangle all kritisk sans!
Hekta på Leeds siden 1974

jarle

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #67 på: Februar 03, 2011, 17:21:42 »
6      Leeds United   29   12   10   7   54   47   

say no more...

47 i sekken på 29 kamper...

Solve it and shut up!
Hadde det enda vært fordi motstanderne scorte flott mål skulle jeg ikke sagt noe...
når det er pga forsvarsspill på bedriftsfotball nivå er det noe annet!

DenHviteYeboah

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #68 på: Februar 03, 2011, 18:31:16 »
Ja han har vært ræva Grayson. Salte!

Typisk kommentar som blåser ut all lyst til å diskutere.

Det må være lov å være kritisk til ting som blir gjort, uten at man dermed mener at hele pakken er udugelig. Grayson gjør mye bra, han er blant annet flink til å endre kampbildet underveis i kamper.

Kommentarer som den over.... 20 i stil, 4 i innhold.

Tenk så håpløst og ubalansert lag vi har da... Det betyr at alle lagene under oss på tabellen - 18 stykker - burde spilt to divisjoner under både i forhold til manager og spillere!  ;)

Den defensive organiseringen går på bekostning av offensiv satsning. Vi balanserer mellom flaks og uflaks når laget går i angrep: Evner motstanderne å se våre svakheter? JA, ofte!  :(

Men vi skårer mye og med en god sentral mann med stor arbeidskapasitet, taklingsstyrke og fotballforståelse, så tar vi enkelt igjen de ti ponegene som skiller vårt lag og TARAABT! QPR for meg er et enmannslag, som er skikkelig grått og trist med et par unntak!

Men så lenge vi skårer "for fun" så er jeg også skikkelig irritert og flau over at den defensive organiseringen ikke er løst!  :-[

Plasseringsmessig er jeg fornøyd, men jeg vil ha mer og nå er vi ordentlig på utkikk etter klare forsterkninger. The future is WHITE!!!  ;D



Du verden...alt i sin skjønneste orden.Går du aldri lei av å kun se positivt..?

Poenget mitt er vel at vi er TO spillere unna å være en klar opprykksfavoritt!  :)

Og jeg tror du har helt rett.  :)

Desto mer frustrerende når problemet har åpenbart seg over tid og vår ellers utmerkede manager ikke makter å få de siste par brikkene på plass. Ressursene er jo der men hvor er talentspeiderne?   ???
Ressursene er jo der men hvor er talentspeiderne?
Du verden...nå har jeg hørt det også ;D ;D ;D

Gufrias

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #69 på: Februar 03, 2011, 19:29:19 »
6      Leeds United   29   12   10   7   54   47   

say no more...

47 i sekken på 29 kamper...

Solve it and shut up!
Hadde det enda vært fordi motstanderne scorte flott mål skulle jeg ikke sagt noe...
når det er pga forsvarsspill på bedriftsfotball nivå er det noe annet!
Enig i at 47 er for mange - og at det ligger en del dårlig forsvarsspill bak.
Men å påstå at noen av de guttene er noe i nærheten av så dårlige som jeg var på mitt beste, det er å gå for langt.
Dessuten er det jo noen andre tall der, som også fortjener å nevnes. Det 6-tallet aller først, for eksempel. Og 54 lar seg jo absolutt høre.
Hekta på Leeds siden 1974

Sleivind

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #70 på: Februar 13, 2011, 00:24:46 »
Friskmeldt etter to på rad uten å slippe inn mål? Overhodet ikke.

Vi roter fremdeles på defensive dødballer, enten får vi sjanser i mot på direkte avslutning, og hvis ikke det skjer så får de en sjanse fordi vi ikke vinner andreballen.

Backene våre er utrolig sårbare når Snodgrass/Gradel ikke gjør jobben bakover. Gradel var spesielt svak bakover på banen i dag, noe vi såg igjen i de utallige gangene McCartney ble rundspilt.

I 2.omgang finner vi aldri ut hvordan presshøyden skal være. At vi spiller med to "holding" midtbanespillere, og likevel gir fra oss så mye mellomrom er smått fantastisk.

Vi mangler også litt besluttsomhet bakover, vi hadde noen pinballepisoder baki der som gjorde at jeg fikk helt vondt i sjela.

Negativ? Tja, men veldig fornøyd med tre poeng! Hadde vi møtt ett bedre lag, så hadde vi garantert blitt straffet i dag.

Bites Yer Legs

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #71 på: Februar 13, 2011, 00:51:52 »
Helt enig med deg i forhold til Gradel, utover i 2.omgang var Mccartney helt helt alene og de fikk komme rundt gang på gang. Syntes ikke det er lik ille på motsatt siden, men Lichaj hadde ble svakere utover i 2.omgang i forhold til en bra 1., syntes han gjorde det lett for dem etterhvert!

Ser ikke helt poenget ditt med mellomrommet, sleivind. Kan ikke huske at de fikk gjort så mye der, mener at alt kom på kantene.

Bruce var min MoM i dag, riktig plassert på de fleste innleggene, gode taklinger og lange bein.  Er faktisk også uenig i at vi er svak innenfor egen 16-meter. Vi sliter med de høye stopperene på cornere mot, men er aggressive med mye gode blokkeringer og et par kjemeperedninger av Kasper, hvor andreballene havner er mer tilfeldig enn noe annet syntes jeg (borsett fra den situasjonen der Killa prøver å drible seg ut). På begge våre mål er forsvaret deres passive innenfor 16-meter, imotsetning til oss som er superaggressive i alle situasjoner. DER vinner vi matchen ;)

Enig i at vi ikke er helt friskmeldte bakover, men syntes det først blir synlig på 2-0. Så kan man jo lure på hvorfor det, virker for meg at vi nesten ikke "tåler" å lede med to mål eller mer. Vi blir ikke rundspilt, men inviterer de gang på gang på kant, det verste eksempelet er nå de i andre omgang har frispark på egen halvdel og bare lemper den opp på høyrekanten som er dønn igjennom. var ovverasket over at Grayson ikke gjorde noen bytter på kant utover 2. omgang (Gradel), men vi har ikke så mye defensive fiber der kanskje?
KEEP FIGHTING!!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #72 på: Februar 13, 2011, 02:01:53 »
Friskmeldt etter to på rad uten å slippe inn mål? Overhodet ikke.

Vi roter fremdeles på defensive dødballer, enten får vi sjanser i mot på direkte avslutning, og hvis ikke det skjer så får de en sjanse fordi vi ikke vinner andreballen.

Backene våre er utrolig sårbare når Snodgrass/Gradel ikke gjør jobben bakover. Gradel var spesielt svak bakover på banen i dag, noe vi såg igjen i de utallige gangene McCartney ble rundspilt.

I 2.omgang finner vi aldri ut hvordan presshøyden skal være. At vi spiller med to "holding" midtbanespillere, og likevel gir fra oss så mye mellomrom er smått fantastisk.

Vi mangler også litt besluttsomhet bakover, vi hadde noen pinballepisoder baki der som gjorde at jeg fikk helt vondt i sjela.

Negativ? Tja, men veldig fornøyd med tre poeng! Hadde vi møtt ett bedre lag, så hadde vi garantert blitt straffet i dag.

Dette er sant, men en konsekvens av å spille 4-3-3/4-5-1 med veldig offensive vinger. Det er jo meningen at de skal ligge såpass høyt, og det er jo også en av grunnene til at vi scorer så mye som vi gjør.

At vi mangler besluttsomhet bak er helt tydelig. At det skal være så vanskelig å av og til bare klinke ballen frem, istedenfor å somle og misforstå der bak, eller på død og liv spille seg ut av trøbbel!

Leedsfan

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #73 på: Februar 13, 2011, 13:45:07 »
Jeg vil komme med en påstand og det er at det er spillertypene som kanskje er "feil" og ikke systemet/organiseringen.

Hadde vi hatt andre spillere med samme type system/organisering så hadde vi kanskje ikke sluppet inn så mange mål?

Husker i "gamle dager" hvor vi var meget statiske, i motsetning til i dag hvor vi er kanskje litt vel dynamisk. I "gamle dager" kunne vi ligge under 1-0 og sjansen for å score var liten, i dag kan vi ligge under 2-0, men jeg har fortsatt trua.

Poenget er at jeg tror at vi har et luksusproblem, dvs at får vi inne 3-4 spillertyper som passer oss og forsterker laget så kan det bli meget bra...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

vielljaa

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #74 på: Februar 13, 2011, 16:43:10 »
Jeg vil komme med en påstand og det er at det er spillertypene som kanskje er "feil" og ikke systemet/organiseringen.

Hadde vi hatt andre spillere med samme type system/organisering så hadde vi kanskje ikke sluppet inn så mange mål?

Husker i "gamle dager" hvor vi var meget statiske, i motsetning til i dag hvor vi er kanskje litt vel dynamisk. I "gamle dager" kunne vi ligge under 1-0 og sjansen for å score var liten, i dag kan vi ligge under 2-0, men jeg har fortsatt trua.

Poenget er at jeg tror at vi har et luksusproblem, dvs at får vi inne 3-4 spillertyper som passer oss og forsterker laget så kan det bli meget bra...

Etter et par fryktelige kamper tidligere i år er jeg nervøs når vi LEDER 2-0 selv med lite tid igjen å spille. I går hadde vi flaks at det ikke ble skikkelig kamp om poengene det siste kvarteret. Er noe med hele feelingen rundt at vi KAN kollapse anytime. Hva det kommer av er jeg usikker på.
There is only one United

DenHviteYeboah

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #75 på: Februar 13, 2011, 22:24:08 »
Jeg vil komme med en påstand og det er at det er spillertypene som kanskje er "feil" og ikke systemet/organiseringen.

Hadde vi hatt andre spillere med samme type system/organisering så hadde vi kanskje ikke sluppet inn så mange mål?

Husker i "gamle dager" hvor vi var meget statiske, i motsetning til i dag hvor vi er kanskje litt vel dynamisk. I "gamle dager" kunne vi ligge under 1-0 og sjansen for å score var liten, i dag kan vi ligge under 2-0, men jeg har fortsatt trua.

Poenget er at jeg tror at vi har et luksusproblem, dvs at får vi inne 3-4 spillertyper som passer oss og forsterker laget så kan det bli meget bra...

Nei, organisering er sikkert overdrevet.Da Graham tok over etter Wilko stengte vi igjen butikken og slapp omtrent ikke mål resten av sesongen med de samme spillerne....QPR har sluppet inn 19 mål til nå, vi har sluppet inn 47... >:(

Runar

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #76 på: Februar 13, 2011, 22:58:45 »
Må jo være mulig å "lære" enkelte spillertyper å posisjonere seg riktig ihvertfall. Nå var ikke kampen i går et godt eksempel på at vi er så dårlig organisert. Mye av grunnen til at City overta i slutten av kampen er at vi er svake offensivt med ball. Når Kilkenny går ut mister vi en ballsentral, siden vi ikke har noe fart på topp så har vi lite offensivt spill på slutten av slike kamper. Becchio hadde ingen god kamp så offenivt så "slet" vi hele tiden. Om vi skapte noe så var det stort sett gode enkeltmanns prestasjoner som åpnet opp.

Et godt eksempel på en situasjon der vi er svak defensivt er med McCartney som skal presse en City spiller helt nede ved engen dødlinje. City spilleren er helt uten fart og egentlig skal det være lett for McCartney å presse fram en corner eller en støttepasning. Istedet så leder han Cityspilleren til å legge inn med beste foten sin. Han bevisst åpner opp koridoren foran mål, detter er skremmende svakt taktisk av en profesjonell spiller.

Ellers er Johnson ganske god i store deler av kampen til å hindre City spillerne rom foran Bruce og AOB, mest skuffende i går synes jeg var offensivt med Becchio og Howson.

Johnny Howson ser jo ikke ut til å forstå hvilke ferdigheter han har som gjør han til en bra spiller. I går var han sjelden eller aldri på vei inn i feltet eller inn bak Becchio. Becchio som ikke hadde en god kamp lager forsatt endel støy å vinner endel dueller, men om ingen kommer etter for å plukke ned nedfallsfrukten så ser han dårligere ut enn det som er nødvendig.

Ingen god kamp igår, men heller ikke dårlig - litt skuffende bare. Viktige kamper kommer nå, tar vi 6 poeng til på de neste to så tipper jeg at vi vil være med å kjempe om top 2 plassene helt inn.. Med svak uttelling så er nok PLAY-OFF det vi skal satse på.
 

Leedsfan

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #77 på: Februar 14, 2011, 00:11:15 »
Jeg vil komme med en påstand og det er at det er spillertypene som kanskje er "feil" og ikke systemet/organiseringen.

Hadde vi hatt andre spillere med samme type system/organisering så hadde vi kanskje ikke sluppet inn så mange mål?

Husker i "gamle dager" hvor vi var meget statiske, i motsetning til i dag hvor vi er kanskje litt vel dynamisk. I "gamle dager" kunne vi ligge under 1-0 og sjansen for å score var liten, i dag kan vi ligge under 2-0, men jeg har fortsatt trua.

Poenget er at jeg tror at vi har et luksusproblem, dvs at får vi inne 3-4 spillertyper som passer oss og forsterker laget så kan det bli meget bra...

Nei, organisering er sikkert overdrevet.Da Graham tok over etter Wilko stengte vi igjen butikken og slapp omtrent ikke mål resten av sesongen med de samme spillerne....QPR har sluppet inn 19 mål til nå, vi har sluppet inn 47... >:(

Se på Tottenham, Redknapp plukker ut laget og de spiller "uten" taktikk!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

bwirum

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #78 på: Februar 14, 2011, 07:35:42 »
Se på Tottenham, Redknapp plukker ut laget og de spiller "uten" taktikk!
Det er vel en sannhet med ørsmå modifikasjoner...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Sydhagen

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #79 på: Februar 14, 2011, 08:42:41 »
Problemet defensivt er, har sagt dette før, den defensive jobben til midtbanen!
Johnson og Kilkenny er jo redde for å sette inn taklinger, og posisjoneringen deres defensivt er horribel!
Forsvaret vårt blir stående omtrent alene gang etter gang uten at midtbanen har prøvd å sette en stopper for motsanderen...dette er for dårlig!

Får vi dette på plass så rykker vi opp med dagens stall!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

4ever arcticwhite

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #80 på: Februar 14, 2011, 08:53:03 »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Leedsfan

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #81 på: Februar 14, 2011, 12:40:18 »
Se på Tottenham, Redknapp plukker ut laget og de spiller "uten" taktikk!
Det er vel en sannhet med ørsmå modifikasjoner...

Ikke ifølge Van der Vaart!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #82 på: Februar 14, 2011, 12:43:03 »
Problemet defensivt er, har sagt dette før, den defensive jobben til midtbanen!
Johnson og Kilkenny er jo redde for å sette inn taklinger, og posisjoneringen deres defensivt er horribel!
Forsvaret vårt blir stående omtrent alene gang etter gang uten at midtbanen har prøvd å sette en stopper for motsanderen...dette er for dårlig!

Får vi dette på plass så rykker vi opp med dagens stall!

Et problem er også Kasper sine lange utspark. Han sparker langt, vi flytter etter, vi får ikke tak i ballen = stort rom å spille fri kontringshissige motstandere.

Hvorfor ikke kaste ut til backene og holde ballen i laget. Vi har jo bedre ballspillere i laget enn de fleste andre lag i denne divisjonen. Tror også Becchio hadde kommet mer til sin rett da...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #83 på: Februar 14, 2011, 13:05:19 »
Se på Tottenham, Redknapp plukker ut laget og de spiller "uten" taktikk!
Det er vel en sannhet med ørsmå modifikasjoner...

Ikke ifølge Van der Vaart!

Tror nok du må se Van der Fjerts uttalelser i et litt spøkefullt lys. Kan aldri tenke meg at det finnes et lag i PL (eller nPC for den saks skyld) som spiller helt uten taktikk eller gameplan. At 'Arry derimot er blant de som gjør det enklest i kampforberedelsene i garderoben, kan jeg godt tenke meg. Det samme gjelder jo Drillo, feks!
Marching on together!

flynn

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #84 på: Februar 14, 2011, 16:15:27 »
Problemet defensivt er, har sagt dette før, den defensive jobben til midtbanen!
Johnson og Kilkenny er jo redde for å sette inn taklinger, og posisjoneringen deres defensivt er horribel!
Forsvaret vårt blir stående omtrent alene gang etter gang uten at midtbanen har prøvd å sette en stopper for motsanderen...dette er for dårlig!

Får vi dette på plass så rykker vi opp med dagens stall!

Et problem er også Kasper sine lange utspark. Han sparker langt, vi flytter etter, vi får ikke tak i ballen = stort rom å spille fri kontringshissige motstandere.

Hvorfor ikke kaste ut til backene og holde ballen i laget. Vi har jo bedre ballspillere i laget enn de fleste andre lag i denne divisjonen. Tror også Becchio hadde kommet mer til sin rett da...

Det var en interessant teori...
De fleste vil vel si at det å spille ballen over eller forbi mange motspillere / pressledd vil redusere sjansen for balltap i farlig sone og kontringer i mot.

Med din tankegang så ville vel risikoen for kontring mot vært akkurat like stor etter at du hadde fått spilt deg opp i angrep. Det eneste du tilføyer da er økt risiko for å blir brutt på egen banehalvdel før du kommer så langt. Men du tenkte kanskje å la være å angripe helt og holdent ?

Beklager at jeg ironiserer med deg, det er ikke vondt ment  :D

flynn

Leedsfan

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #85 på: Februar 14, 2011, 16:46:58 »
Problemet defensivt er, har sagt dette før, den defensive jobben til midtbanen!
Johnson og Kilkenny er jo redde for å sette inn taklinger, og posisjoneringen deres defensivt er horribel!
Forsvaret vårt blir stående omtrent alene gang etter gang uten at midtbanen har prøvd å sette en stopper for motsanderen...dette er for dårlig!

Får vi dette på plass så rykker vi opp med dagens stall!

Et problem er også Kasper sine lange utspark. Han sparker langt, vi flytter etter, vi får ikke tak i ballen = stort rom å spille fri kontringshissige motstandere.

Hvorfor ikke kaste ut til backene og holde ballen i laget. Vi har jo bedre ballspillere i laget enn de fleste andre lag i denne divisjonen. Tror også Becchio hadde kommet mer til sin rett da...

Det var en interessant teori...
De fleste vil vel si at det å spille ballen over eller forbi mange motspillere / pressledd vil redusere sjansen for balltap i farlig sone og kontringer i mot.

Med din tankegang så ville vel risikoen for kontring mot vært akkurat like stor etter at du hadde fått spilt deg opp i angrep. Det eneste du tilføyer da er økt risiko for å blir brutt på egen banehalvdel før du kommer så langt. Men du tenkte kanskje å la være å angripe helt og holdent ?

Beklager at jeg ironiserer med deg, det er ikke vondt ment  :D

flynn

Jeg bare forteller det jeg ser, Kasper sparker langt og motstanderen får tak i ballen. Leeds er på vei fremover og det er motstanderene også. Vi fremstår i denne fasen som lite organiserte og får unødvendige sjanser imot oss. Er det kun jeg som ser dette?

Jeg ser også at det ville vært dumt for Kasper å distribuere ballen til backen hvis vi ikke var i stand til å gjøre noe fornuftig med ballen, det er jo derfor jeg skriver at Leeds har flere "ballspillere" enn de fleste lagene i denne divisjonen.

Var dette så vanskelig å forstå?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

flynn

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #86 på: Februar 14, 2011, 18:19:04 »
Ja, litt vanskelig...

Om keeper sparker ballen langt opp i banen så vil vi automatisk ha mange spillere mellom ball og vårt eget mål når vi mister den. Om keeper setter igang via back, og vi mister ballen før vi kommer helt opp i angrepssonen vil vi like automatisk ha færre spillere på riktig side, og dermed ha høyere risiko for sjanser og mål imot.

Dette er hovedideén bak Drillos langballfilosofi (i den grad han har noen lengre). Mot etablert forsvar er det bedre å spille ballen langt, og satse på gjenvinning, enn å forsøke å småspille seg opp til samme sted. Jo lengre unna eget mål ballen er i det motstanderen vinner den, og jo flere fra eget lag som er på riktig side, jo bedre.

Igangsetting bakfra og tålmodig angrepsoppbygging har sine positive sider, men det har som også som regel minst denne ene negative. Om man ikke heter Barcelona altså, og kan ta som utgangspunkt at man aldri mister ballen.

Du har utvilsomt sett at vi har blitt ufokuserte / ustrukturerte etter Kaspars lange utspill, jeg nekter ikke på det. Men, jeg mente bare å påpeke en liten logisk brist i argumentasjonen din.

flynn

Leedsfan

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #87 på: Februar 14, 2011, 20:01:38 »
Ja, litt vanskelig...

Om keeper sparker ballen langt opp i banen så vil vi automatisk ha mange spillere mellom ball og vårt eget mål når vi mister den. Om keeper setter igang via back, og vi mister ballen før vi kommer helt opp i angrepssonen vil vi like automatisk ha færre spillere på riktig side, og dermed ha høyere risiko for sjanser og mål imot.

Dette er hovedideén bak Drillos langballfilosofi (i den grad han har noen lengre). Mot etablert forsvar er det bedre å spille ballen langt, og satse på gjenvinning, enn å forsøke å småspille seg opp til samme sted. Jo lengre unna eget mål ballen er i det motstanderen vinner den, og jo flere fra eget lag som er på riktig side, jo bedre.

Igangsetting bakfra og tålmodig angrepsoppbygging har sine positive sider, men det har som også som regel minst denne ene negative. Om man ikke heter Barcelona altså, og kan ta som utgangspunkt at man aldri mister ballen.

Du har utvilsomt sett at vi har blitt ufokuserte / ustrukturerte etter Kaspars lange utspill, jeg nekter ikke på det. Men, jeg mente bare å påpeke en liten logisk brist i argumentasjonen din.

flynn

Jeg skjønner hva du sier fotballfaglig, men for Leeds så funker det ikke helt slik i praksis ihvertfall de kampene jeg har sett. Et lag med gode fotballhoder vil ikke spille fra seg ballen unødvendig, sikkert derfor Nederland så og si alltid spiller ballen ut til en av backene istedenfor å sparke den på lykke og fromme fremover.

Min teori/taktikk er jo ikke lur hvis vi som lag ikke hadde taklet at ballen ble distribuert til en av backene kontra et utspark hvor sjansen for å vinne ballen er 30/70.

Jeg tror at Leeds har endel kloke fotballhoder på banen og at man kunne med fordel hatt ballen litt mer i laget til tider, da det ofte blir panisk som igjen ofte medfører målsjanser for motstanderlaget.

Det er jo klart at hvis man er pro-Drillo så er nok denne påstanden litt vanskelig å svelge.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

bwirum

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #88 på: Februar 14, 2011, 20:17:24 »
Det er jo klart at hvis man er pro-Drillo så er nok denne påstanden litt vanskelig å svelge.
Jeg er pro alt som får laget mitt til å vinne jeg. Jaja, nesten i alle fall. Derfor er jeg også pro-Drillo.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Kato

Sv: Den defensive organiseringen dagen derpå.....
« Svar #89 på: Februar 14, 2011, 20:17:43 »
Tror vi må differensiere denne diskusjonen litt.

Ta hensyn til at ferdighetene er forskjellige, ligaene er ekstremt ulike og ikke minst tempoet er veldig ulikt.

NPC er (og har alltid vært) en av de ligaene i Europa med høyest tempo i forhold til ferdigheter.

Tradisjonelt presses det høyt, løpes mye og er mye dueller og dødballer i engelsk fotball.

Mens man i serie A kan trille ball til man blir grønne i trynet, blir man spist levende av for mye balltrilling bakfra i NPC.

Den engelske kulturen er dårlig tilpasset for mye spill bakfra.