KAMP: vs NORWICH CITY, 20/11 2010

Started by Promotion 2010, November 15, 2010, 11:17:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Både målskårer Holt og manager Lambert ble utvist i kampen mot Reading sist lørdag, så ingen av dem blir å se nær gressmatta førstkommende lørdag!

Og det kan jo være bra!!!  ;)
Min første Leeds-kamp:

ArneS

N O R W I C H     T R I V I A

Norwich er en gammel by, og har vært en viktig engelsk by siden starten.  Første halvdel av forrige årtusen var byen faktisk Englands nest største.  I dag har den snaue 140.000 innbyggere.  Byen ble rik på ullhandel og shipping.  
I 1567 innvandret mange kalvinister fra dagens Nederland og Belgia.  Mange av disse hadde med seg kanarifugler da de kom.
Våpenskjoldet er rødt med sølvslott og løve.
Byen ble kraftig bombet i 1942.
Under andre verdenskrig var det vanlig at soldater i sine brev hjem til koner og kjærester skrev NORWICH.  Dette er en forkortelse for:  â€Nickers Off Ready When I Come Home”
Det er 2 parlamentsmedlemmer fra Norwich.
Norwich er vennskapsby med Novi Sad, Serbia,  Rouen, Frankrike  og  Koblenz, Tyskland.
Colman’s sennep er det mest kjente produktet fra byen i dag.
Byens Elm Street er en intakt middelaldergate.
ITV Anglia har base i Norwich, og her ble bl.a Roald Dahl’s  Tales of the Unexpected produsert.
Foruten Norwich City FC har byen enda noen fotball-lag, rugby, ishockey, landhockey og annen sport.  Norwich Ski Club er også populær.
Byen ble kåret til UK’s grønneste by i 2006
I 2001 meldte 27,8% av innbyggerne at de ikke tilhørte noen religion.  Norwich er dermed den minst religiøse byen i UK.
Byen har også UK’s største andel brukere av eBay.
Kjentfolk med link til Norwich er bl.a Admiral Nelson, Stephen Fry, Ian McEwan,  Beth Orton, Emma Pooley (Tour de France vinner 2009).

Norwich City FC  (The Canaries) ble startet i 1902, og har siden 1935 hatt Carrow Road som hjemmebane.  Banen har kapasitet på 26.018, og er sentralt plassert i kort gangavstand fra jernbanestasjonen.  Carrow road er 282 km fra Leeds så det blir noen timer i buss for våre fans.
Klubben ble oppløst i 1917, og startet på ny i 1919.  I 1920 ble klubben tatt opp i den nye 3. divisjon.
Klubben har i moderne tid stort sett vært enten i øverste eller nest øverste nivå.  I fjorårssesongen spilte klubben på nivå 3 for første gang siden 50-tallet.  Det ble bare med en sesong for dem som vi vet.  .  I Premier Leagues første sesong (1992-1993) ledet Norwich det meste av sesongen, men endte til slutt som nr 3.
Supportersangen ”On the ball, City” er verdens lengstlevende supportersang, og har fulgt klubben siden starten i 1902.
Kampene mot erkerival Ipswich kalles for ”The Old Farm”
Hovedaksjonær er TV-kokken Delia Smith (!).
NCSCS (Skandinavisk supporterklubb) ble stiftet 13.9.1983. og har 89 medlemmer.

Ron Ashman spilte 592 kamper for klubben fra 1947 til 1964.
Største seier og største tap er begge 10-2.
Største tilskuerantall er 43.984 fra 1963.  Blir neppe slått med det første.
Norwich er eneste engelske klubb som har slått Bayern München på Olympiastadion.

Tidligere managere er bl.a. Martin O’Neill,  Gary Megson, Mike Walker.

Det er en rekke kjente spillere som har vært innom Norwich.   Her er noen av dem:
Ã...ge Hareide,  Erik Fuglestad,  Dean Ashton,  Craig Bellamy, Steve Bruce, Martin Chivers, Tony Cottee, Peter Crouch, Dion Dublin,  John og Justin Fashanu, Asa Hartford, John Hartson, Darren Huckerby, Jan Mølby, Thomas Helveg, David Nielsen, Peter Osgood, Martin Peters, Tim Sherwood, Chris Sutton.
Den 17. mann

Promotion 2010

”Nickers Off Ready When I Come Home”

;D ;D ;D
Min første Leeds-kamp:

Tom S

COME ON LEEDS !!

flynn

Quote from: Tom S on November 15, 2010, 13:06:04
Quote from: Promotion 2010 on November 15, 2010, 12:08:31

;D ;D ;D

:D :D :D

Glimrende!

Noen andre mye brukte koder i slike brev;

Ipswich: I Propose Sex When I Complete War
Leeds: Love Every Evening Darling, Soon
Sheffield: Soon Home, Enjoy F%ck Fantasies Intensily Every Lonely Day

Noen som har flere ?

flynn

fjellhaugen

Quote from: Promotion 2010 on November 15, 2010, 11:18:54
Både målskårer Holt og manager Lambert ble utvist i kampen mot Reading sist lørdag, så ingen av dem blir å se nær gressmatta førstkommende lørdag!

beware of the jinx :o :o :o

sånne ting pleier å sprenge midt i trynet på oss
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Tarald72

Quote from: fjellhaugen on November 15, 2010, 18:12:44
Quote from: Promotion 2010 on November 15, 2010, 11:18:54

beware of the jinx :o :o :o

sånne ting pleier å sprenge midt i trynet på oss

Tror ikke det er nødvendig å sitte sånn på forhånd å tenke på at enkeltspillere er ute, og i hvilken grad det er fordelaktig for oss. Husk hva som skjedde i kampen mot Hull da de fikk 1 utvist og vi hadde seieren i lomma? Vi lot oss presse nedover på banen, tror nesten vi yter bedre mot bra motstandere!
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

p0ndus

Og tipp 2 ganger hvem som skal dit???. ;D ;D ;D Gleder meg til og se oss ta revansje over fjorårets sure tap .

berlin

Quote from: p0ndus on November 15, 2010, 20:37:33
Og tipp 2 ganger hvem som skal dit???. ;D ;D ;D Gleder meg til og se oss ta revansje over fjorårets sure tap .

Det bør bli en fin-fin atmosfære, p0ndus!  :)

Håper du har vett nok til å tilbringe minst en natt i Norwich, en virkelig flott by!  :)

Hallgeir *

Quote from: berlin on November 15, 2010, 20:45:08

Håper du har vett nok til å tilbringe minst en natt i Norwich, en virkelig flott by!  :)
Hva er det som er så spennende med å tilbringe nettene i Norwich, berlin? Undertegnede sover i hvertfall stort sett på den tiden av døgnet.....
Super Leeds since 1968

berlin

Quote from: hallghel on November 15, 2010, 21:23:48

Hva er det som er så spennende med å tilbringe nettene i Norwich, berlin? Undertegnede sover i hvertfall stort sett på den tiden av døgnet.....

hehe, en smule tørr den hallghel, men jeg gir deg en 6-er  på en skala fra 1-10.  ;)  ;D

ps! Lør 15.jan ser jeg Leeds hjemme mot Scunny, og det er nok et par år siden sist gang på ER.
Jeg pleier å legge Britannia-turene til litt forskjellige steder, men er ingen groundhopper selv om det begynner å dra seg mot 40 baner. Njet, destinasjonen må tilby noe mer attraktvi enn bare en fotballbane, la oss si både utenfor og innenfor pubene.  ;)

rogak

Tirsdag 16.11. skal F.A. avgjøre om Holts suspensjon som et reslutat av utvisningen i helgen mot Reading skal oppheves eller om han får tre kampers karantene.....Greit å slippe ham, men vi slår dem uansett 1-2 :)
MOT

Ronald

Denne får eg ikkje med meg dessverre.

Guttungen skal prøve å komme gjennom nåløye til kretslaget samtidig som kampen går, så da følger eg heller en, kanskje, kommende norsk kantspiller på Elland Road ;) sin kamp for å vise seg for NFF`s høge herrer.

MOT

Leedsulf

HOLT'S RED CARD OVERTURNED

GRANT Holt's red card in the Canaries' 3-3 draw with Reading on Saturday, has been overturned following an FA regulatory hearing today.

The news means that the City skipper is available for the match against Leeds United this Saturday, the East Anglian derby against Ipswich Town and City's next away fixture at Derby County as he avoided a three-match ban.

http://www.canaries.co.uk/page/NewsDetails/0,,10355~2222075,00.html

auren

FA er seg selv lik. Akkurat nå driter jeg i at det var korrekt! Forundrer meg ikke at Holt senker oss på lørdag. Møkka-FA!!!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gufrias

Quote from: hallghel on November 15, 2010, 21:23:48

Sier ikke denne alt?

Quote from: Promotion 2010 on November 15, 2010, 12:08:31

;D ;D ;D
Hekta på Leeds siden 1974

jarle

Quote from: auren on November 16, 2010, 16:05:55
FA er seg selv lik. Akkurat nå driter jeg i at det var korrekt! Forundrer meg ikke at Holt senker oss på lørdag. Møkka-FA!!!!

auren

JEg er forvirra over disse reglene...
sier ikke reglenene om dommeren har sett episoden og dømt eller ikke dømt så kan det ikke etterprøves... Det er kun episoder utenfor dommeren rekkevide men som evt fanges opp på kamera som kan vurderes i etterkant...

Jeg mener da er det mange offsider og straffer og faenskap som kan etterdømmes.

Sleivind

Quote from: jarle on November 16, 2010, 17:20:46

auren

sier ikke reglenene om dommeren har sett episoden og dømt eller ikke dømt så kan det ikke etterprøves... Det er kun episoder utenfor dommeren rekkevide men som evt fanges opp på kamera som kan vurderes i etterkant...

Reglene gjelder tydeligvis bare ene veien. Se på de to episodene med Becchio, der hadde visstnok dommerene sett begge episodene. Og siden dommeren såg det, men valgte å ikke gjøre noe, så kan ikke FA overprøve dommeren. Hvis dommeren ser på en situasjon som rødt kort, og det kanskje ikke burde vært det, da kan FA gjøre noe med kortet i etterkant. Slik har det vel vært en stund og.

Og nei, du er ikke den eneste som er forvirret. Hvor ligger egentlig logikken i det her?

Tarald72

auren

Ja, i utgangspunktet ventet vi vel ikke å få noen fordeler, og at han ble utvist forrige helg kunne jo både være en fordel og en bakdel for oss......vi kan ikke basere spillet vårt på slike ting som kan dukke opp mht. ev. karantener - det er fotball, og vi skal ha et godt nok lag til å slå Norwich, håper bare vi klarer å tette sånn noenlunde bra igjen......

Mht. reglene så er de litt diffuse for meg også. Men skjer det ingenting i situasjoner der det skulle vært utdelt kort, som de kan se i etterhånd, at spillerne får karantene - som i den kampen mot Hull f.eks., da Becchio hadde et litt ublidt møte med "veggen".......
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

jarle

Quote from: Sleivind on November 16, 2010, 17:35:12

auren

Reglene gjelder tydeligvis bare ene veien. Se på de to episodene med Becchio, der hadde visstnok dommerene sett begge episodene. Og siden dommeren såg det, men valgte å ikke gjøre noe, så kan ikke FA overprøve dommeren. Hvis dommeren ser på en situasjon som rødt kort, og det kanskje ikke burde vært det, da kan FA gjøre noe med kortet i etterkant. Slik har det vel vært en stund og.

Og nei, du er ikke den eneste som er forvirret. Hvor ligger egentlig logikken i det her?

Så du dreper en spiller og dommeren ser det ... velger ikke å gi kort og saken er grei!
Ha ha...

FA er noen skrullinger...

Husker Mills fikk rødt mot Arsenal for å sende en myk passning i ryggen på en Arsenal spiller som lå å break'a på gresset... det var greit!

Nei dommerne får vi aldri på lag når vi holder med Leeds...

Ihag

Enig Jarle. Må nok engang minne om :

Milan- Leeds 1973. Antagelig det verste jeg har sett av dømming.
Bayern- Leeds 1975. Dommern avgjorde her også. "Laget" som vant VM året før ( ufortjent ) fikk pokalen av den sortkledde.

berlin

Quote from: jarle on November 16, 2010, 17:47:35
Quote from: Sleivind on November 16, 2010, 17:35:12

auren

Så du dreper en spiller og dommeren ser det ... velger ikke å gi kort og saken er grei!
Ha ha...

FA er noen skrullinger...

Husker Mills fikk rødt mot Arsenal for å sende en myk passning i ryggen på en Arsenal spiller som lå å break'a på gresset... det var greit!

Nei dommerne får vi aldri på lag når vi holder med Leeds...

Yess, den husker jeg også. Patetisk! Han fikk det ene og alene pga "rullebladet" sitt. Det var deilig å vinne den kampen, med 9 mann, var det ikke sånn?

edit: Det var sånn. Bowyer fikk rødt i 79.minutt, Mills i 87.minutt. Deilig, deilig var det.

p0ndus

Blir to netter i Norwich, Berlin, veldig fin by. :)

flynn

Quote from: p0ndus on November 16, 2010, 20:23:52

Hvilken av dem ??

flynn

johnny gangster

Gufrias

Quote from: flynn on November 16, 2010, 22:54:34

Hvilken av dem ??

flynn
Off topic: Berlin er en pussig, men fin by. Norwich har jeg ikke besøkt.
Hekta på Leeds siden 1974

berlin

Quote from: Gufrias on November 17, 2010, 16:44:57
Quote from: flynn on November 16, 2010, 22:54:34

Hvilken av dem ??

flynn
Off topic: Berlin er en pussig, men fin by. Norwich har jeg ikke besøkt.

Berlin er en herlig by, om jeg så må si det selv.  8)

Cherry

Quote from: Ihag on November 16, 2010, 18:37:05
Enig Jarle. Må nok engang minne om :

Milan- Leeds 1973. Antagelig det verste jeg har sett av dømming.
Bayern- Leeds 1975. Dommern avgjorde her også. "Laget" som vant VM året før ( ufortjent ) fikk pokalen av den sortkledde.

...og dommeren fra Bayern kampen bare forsvant sporløst!  Var vel i en annen tråd denne her.
noen prøvde å spore opp hva som egentlig skjedde, med UEFA bare sklei unna..