Skrevet av Emne: Er vi gode nok for opprykk i 2011?  (Lest 14402 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« på: November 26, 2010, 14:21:35 »
Are Leeds United ready for the Premiership?
by Joe Short

Friday, November 26th, 2010
5 comments       
 
When you’re sat in fifth position in the Championship, it’s easy to begin fantasising about the Premier League. Indeed, many claim that by Christmas the league has sorted itself out. Those at the top will stay at the top, with high team spirit ready for the final push in April; those at the bottom will scramble around in despair in effort to avoid relegation.

Leeds are currently at the top, and it’s fair to say they probably still will be come spring time. So the question must be asked: are they ready for the Premiership?

It’s a difficult question to answer, as the heart certainly differs from the head. The glory of promotion – especially through the playoffs – to the halcyon seas of the Premiership is just too tempting a bait for the heart. As a Leeds fan myself, of course I want to see glory with my club, but at what cost?

We’ve seen it all before, with Watford, Derby, Sheffield United and Reading all popping up for a season or two, show their face, take a photo at Old Trafford, and effortlessly slide back down to the Championship. This cannot happen to Leeds.

Getting promoted this season could be catastrophic. Take Hull for an example: managed to get through the playoffs but realised the squad wasn’t nearly strong enough for the Premiership. The solution: spend money and gamble staying in the top flight.

The gamble didn’t pay off, and now Hull are riddled with huge debts, a large wage bill and an ailing squad. Leeds may well do the same, as relegation won’t even be seen as a possibility if they get promoted. Leeds will spend big to keep their heads above water, and if that fails… well, I need not remind anyone what a complete farce that turned out to be last time.

The heart yearns for promotion, but the head looks over to South Yorkshire, where both Sheffield clubs are stuck in financial problems. United recently announced annual losses of £19m, while Wednesday are going toe-to-toe with the HMRC in court, and could be out of business in weeks.

It’s taken seven years to turn round the marauding relegation juggernaut Leeds once was. Simon Grayson has done a fantastic job to bottle the momentum of last May’s promotion from League 1 and apply it in the minefield that is the Championship. An early surge to the Premiership could be beneficial, but it could also be deadly.

One beacon of hope is Ian Holloway’s Blackpool; a team seemingly run on perpetual motion, not influenced by money, trophies, potential riches. Even if they get relegated this season they may make a profit out of it all. Could Leeds suppress their wallet if they got promoted? Probably not. Sadly, the incessant need to stay at the top will be too much for Leeds United.

So it’s down to chance. If they spend big and cross their fingers tightly, they may just be able to cling on up there.

http://www.dexysden.co.uk/2010/11/are-leeds-united-ready-for-the-premiership/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+UkFootballFinderMemberArticles+%28Dexy%27s+Den+-++The+UK%27s+%231+Football+Blog%29
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Per-Stian

Dette er ei interessant problemstilling som eg har grubla på over lengre tid. Økonomisk er det inga tvil om at klubben vår vil tene meir pengar på eit opprykk. For det første får vi ein stor sum frå forbundet for å klare opprykket. Deretter vil vi kunne gi avkall på større summar i samband med fjernsynsavtalen. I tillegg vil vi potensielt fylle stadion kvar heimekamp og dermed også kunne selje meir supporterutstyr. Og ikkje nok med det, vi vil gjere oss langt meir attraktive for sponsorar og potensielle investorar. Eit siste aspekt, som det er vanskeleg å verdsetje økonomisk, er det faktum at vi vil tiltrekke oss nye supportarar og vekke gamle kjensler hos skapsupportarar.

Men så er det den potensielle baksida av medaljen, som vi framleis har friskt i minne... For å kunne halde oss i den øvste divisjonen, krev det spelarinnkjøp med tilhøyrande lønningar. Viss vi går i fella og tek opp skyhøge lån for å hente inn og drifte spelarar, men likevel rykker ned, vil vi bli sitjande med ei høg rekning som vi må betale ned over mange år framover. Dette vil gå ut over den sportslege satsninga og øydelegge på lengre sikt.

Summa sumarum trur eg vi vil nyte godt av eit opprykk allereie etter inneverande sesong, spesielt med ein gniar som Bates ved roret. Han vil ikkje gamble over evne, men spørsmålet er om han vil investere nok til at vi held oss i Premier League.


lojosang

Og om vi rykker ned vil vi få fallskjerm i noen år så vi kan rykke opp igjen. Kan vanskelig se for meg at det er noen økonomisk grunn for å vente med opprykket. De mentale traumene vi fans påføres, derimot kan bli stygge.
- Leif Olav

Per-Stian

Eg trur, med tanke på kva supporterane og klubben har vore gjennom, at vi "engstar" oss i overkant mykje for å rykke opp. Sjølvsagt vil eit opprykk vere fantastisk - sportsleg og økonomisk - men vi er redd for å gå i den gamle fella om igjen  :)

berlin

Jeg ville foretrekke en oppgradert variant av Burnley og Blackpool tilnærmingen,
men det faktum at vi er Leeds United tilsier nok at klubben vil forsøke (avhengig av eierskap)
å konkurrere med de (nest) beste på lønninger og andre investeringer.

Det skal sies at det aldri blir som Ridsdale-epoken, og det er positivt.
Likevel, PL-fotball er en økonomisk høyrisiko tross fallskjerm ved evt. nedrykk,
det gjelder å gjøre grundig kontraktsarbeid på både spillere og annet, inkl. klausuler,
som tar høyde for både "succsess" and "failure"

Per-Stian

Det gjelder å gjøre grundig kontraktsarbeid på både spillere og annet, inkl. klausuler,
som tar høyde for både "success" and "failure"

Dette er det dessverre mange klubbar som gløymer (eks: Newcastle og Soton) i euforien av å vere i det gode selskap. I tillegg er vi "best i klassen" når det gjeld å gløyme ut klausulen ved eventuelt vidaresalg. Desse to kontraktsparagrafane vi hugse på - uansett divisjon!

jarle

Vi er klare...

Hvorfor skal Leeds som en av top 5 klubber på øyriket bruke 3 sesonger i 2 divisjon på å bli klar for PL?

Det må være det dummeste jeg har hørt noen gang,

De spillerne som ikke er gode nok - ut
Inn med nye...

Vi trenger ca 10 nye spillere hvis vi går opp.

Vil tro vi har 16 mann per idag som vil holde mål i en tropp pluss på 10 så har vi 26 spillere som kan konkurere om plassene...

Kasper er god nok...
Tror vi vil trenge 2 nye backer (som går rett inn på laget)
1 ny stopper mulig 2 ( tror vi vil trenge en klippe der som virkelig er god)
3 nye midtbanespillere (Johnson ut, Kilkenny? for treg?.. uansett her må vi ha fart og klasse inn)

2 nye spisser ( tror ingen av de vi har idag holder mål i PL, muligens som innbyttere)

tror det er mulig å få tak i disse spillerne med de 50-70 mill i økte inntekter som er det PL betyr for en klubb som Leeds..

TV
Sponsor
Billetter
Merchandise




Promotion 2010

Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #7 på: Desember 13, 2010, 17:18:16 »
Vanskelig å finne gode tråder for dette, men etter et raskt søk så ser det ut til at det må lages en ny tråd:

http://lufcjames.footballunited.com/2010/12/13/leeds-continue-to-show-champion-qualities/


Slå gjerne sammen, hvis det finnes andre som drøfter dette.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #8 på: Desember 13, 2010, 17:50:16 »
Nesten, får vi inn han vi alle ønsker på midten i neste vindu er vi det, og da tenker jeg ikke på AS for der har jeg begynt å tvile!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #9 på: Desember 13, 2010, 19:46:08 »
Var fornøyd ved sesongstart om vi overlevde i divisjonen, nå er status 4 plass og 8 på rappen uten tap. Tror kvaliteten på divisjonen i år ikke er av de beste og fortsetter Leeds i samme sporet, så er opprykk realistisk og logisk. Svaret på spørsmålet er da at pr i dag så er vi gode nok for opprykk. .  Men om man vi skulle  rykke opp , så må det forsterkes i alle ledd. Og det spørs jo om Batesgnomen vil punge ut. På den andre siden så blir vi da kanskje mer attraktiv og kjøpe opp da. Kanskje til og med av noen som vil bla opp litt for og få inn De riktige spillerne.

Jon R

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #10 på: Desember 13, 2010, 20:11:21 »
Nesten, får vi inn han vi alle ønsker på midten i neste vindu er vi det, og da tenker jeg ikke på AS for der har jeg begynt å tvile!

Hvem er han vi alle ønsker og hvem er AS?  :)
Jon R.

Boos

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #11 på: Desember 13, 2010, 20:19:21 »
Synes Leeds er gode nok for opprykk, men uten forsterkninger til neste sesong er jeg redd det bærer rett ned igjen  :(

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #12 på: Desember 13, 2010, 20:24:42 »
Nesten, får vi inn han vi alle ønsker på midten i neste vindu er vi det, og da tenker jeg ikke på AS for der har jeg begynt å tvile!

Hvem er han vi alle ønsker og hvem er AS?  :)

Med "han" mener jeg jo "sjefen" på midtbanen som vi alle ønsker, og AS brukte jeg som en forkortelse for Alan Smith :)

Jostein.

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #13 på: Desember 13, 2010, 20:32:21 »
Tror Smithy hadde brilliert i Championship, som han gjorde for Newcastle sist sesong.
Heilt enig om at vi trenger sjefen på midten, men tror at killa kan bli stor etter hvert.
Leeds Carajo!

testo

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #14 på: Desember 13, 2010, 20:36:54 »
Nesten, får vi inn han vi alle ønsker på midten i neste vindu er vi det, og da tenker jeg ikke på AS for der har jeg begynt å tvile!

Hvem er han vi alle ønsker og hvem er AS?  :)

Med "han" mener jeg jo "sjefen" på midtbanen som vi alle ønsker, og AS brukte jeg som en forkortelse for Alan Smith :)

Hmmmm..En jule quiz :D
Hvem kan det være ::)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Jon R

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #15 på: Desember 13, 2010, 21:22:32 »
Sorry; jeg tror ikke dere er gode nok for opprykk enda. Ikke fordi laget er så spessielt dårlig, men fordi det er litt for lite kvalitet i alle ledd. Litt for ordinert kan man kalle det. Ingen utpekt magiker o.l som kan styre dere opp. Han Becchio fyren er god han, men jeg kan umulig tro at han kan føre Leeds opp alene.
Men time will show.

Akkurat hvor mange Leeds kamper har du sett i år, gambi?
Jon R.

Sleivind

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #16 på: Desember 13, 2010, 21:58:58 »
Sorry; jeg tror ikke dere er gode nok for opprykk enda. Ikke fordi laget er så spessielt dårlig, men fordi det er litt for lite kvalitet i alle ledd. Litt for ordinert kan man kalle det. Ingen utpekt magiker o.l som kan styre dere opp. Han Becchio fyren er god han, men jeg kan umulig tro at han kan føre Leeds opp alene.
Men time will show.

Akkurat hvor mange Leeds kamper har du sett i år, gambi?

Tydeligvis ingen.

nord

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #17 på: Desember 13, 2010, 22:14:54 »
Hvem er han vi alle ønsker og hvem er AS?

Er det ikke ham Andy Scott fra The Sweet? :-)
 

Per-Stian

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #18 på: Desember 13, 2010, 23:05:56 »

Promotion 2010

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #19 på: Desember 13, 2010, 23:09:41 »
Sorry; jeg tror ikke dere er gode nok for opprykk enda. Ikke fordi laget er så spessielt dårlig, men fordi det er litt for lite kvalitet i alle ledd. Litt for ordinert kan man kalle det. Ingen utpekt magiker o.l som kan styre dere opp. Han Becchio fyren er god han, men jeg kan umulig tro at han kan føre Leeds opp alene.
Men time will show.

Ordinært eller ordinert (som i Gelius?)      ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsulf

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #20 på: Desember 13, 2010, 23:20:01 »
Sorry; jeg tror ikke dere er gode nok for opprykk enda. Ikke fordi laget er så spessielt dårlig, men fordi det er litt for lite kvalitet i alle ledd. Litt for ordinert kan man kalle det. Ingen utpekt magiker o.l som kan styre dere opp. Han Becchio fyren er god han, men jeg kan umulig tro at han kan føre Leeds opp alene.
Men time will show.

Pøh, vi har:
  • den kommende verdenseneren i mål
  • Paddy, som har gått fra "shite" til "dynamite" etter klubbskiftet. Har bare en hvilesesong nå før alvoret starter i august
  • Englands playmaker på midtbanen (fra og med neste sesong)
  • og en spiss som scorer mer enn Berbatov

Versego', kvalitet i hvert ledd servert.
;)

Jon R

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #21 på: Desember 14, 2010, 00:12:46 »
Jon R.

Per-Stian

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #22 på: Desember 14, 2010, 00:22:22 »
Pøh, vi har:
  • den kommende verdenseneren i mål
  • Paddy, som har gått fra "shite" til "dynamite" etter klubbskiftet. Har bare en hvilesesong nå før alvoret starter i august
  • Englands playmaker på midtbanen (fra og med neste sesong)
  • og en spiss som scorer mer enn Berbatov

Dessutan trur eg både Gradel og Snodgrass held godt PL-nivå i 6 av 10 kampar ;)

Promotion 2010

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #23 på: Desember 14, 2010, 12:18:11 »
Desse trådane kan vel slåast saman?
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,15447.0.html

Enig med deg, Per-Stian!

En helt utrolig vurdering.... :-[

Ã… slå sammen en tråd som diskuterer den økonomiske plattformen som selskapet Leeds United AFC er på pr idag...

OG

...en tråd om spillere og spillerstallen til Grayson er gode nok for PL.














Hvordan det er mulig å finne frem i dette rotete forumet er for meg en gåte. Jeg bruker en god del tid på å lete frem tråder og opplysninger her, men det må jeg visst bare legge bort!  >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Joe Jordan

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #24 på: Desember 14, 2010, 12:56:12 »
Jeg må innrømme jeg er overrasket over tabellplasseringen når vi skriver desember 2010. Det kan virke som om Championship-nivået er svakt i år slik flere har påpekt.

Men det er LANGT igjen til sesongslutt og det er så jevnt at tabellen kan se ganske annerledes ut i april 2011. Jeg besinner meg fortsatt og holder på at en tabellplassering rundt midten er akseptabelt med det laget vi har nå.

Men det er absolutt ikke slik at jeg IKKE vil opp i det gode selskap! Det minner meg forresten på play-off finalen mot Watford for noen år tilbake der det kunne se ut som om spillerne hadde fått beskjed om å tape.... En av de tristeste kampen jeg noensinne har sett med Leeds.

Opprykk? Ja takk. Hvordan vil det eventuelt gå med Leeds i PL i 2011? Ingen aning, men at det blir kloring og biting for å holde seg over nedrykksstreken er høyst sannsynlig. Hvis ikke geitebukken har en hemmelig konto å kjøpe kvalitet for da...  ;)



'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Jon R

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #25 på: Desember 14, 2010, 16:31:16 »

En helt utrolig vurdering.... :-[




Hvordan det er mulig å finne frem i dette rotete forumet er for meg en gåte. Jeg bruker en god del tid på å lete frem tråder og opplysninger her, men det må jeg visst bare legge bort!  >:(

Og den jobben skal du ha SVÆRT MYE kred for, promo. Håper ikke en dårlig vurdering av moderator Jon R stopper deg i å rydde, lete, organisere........  :-[
Jon R.

Masinga

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #26 på: Desember 14, 2010, 16:42:32 »
Men det er absolutt ikke slik at jeg IKKE vil opp i det gode selskap! Det minner meg forresten på play-off finalen mot Watford for noen år tilbake der det kunne se ut som om spillerne hadde fått beskjed om å tape.... En av de tristeste kampen jeg noensinne har sett med Leeds.
Helt enig. Fikk samme assosiasjoner den gang. Kunne det være at Leeds ikke hadde råd til å rykke opp? Ville det aktivert gamle gjeldsfordringer dersom man rykket opp i PL? Det er noe her vi Leedsfans ikke får vite. En gang kommer sikkert sannheten frem...
Masinga, medl.nr. 1250

Promotion 2010

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #27 på: Desember 14, 2010, 21:45:44 »

En helt utrolig vurdering.... :-[




Hvordan det er mulig å finne frem i dette rotete forumet er for meg en gåte. Jeg bruker en god del tid på å lete frem tråder og opplysninger her, men det må jeg visst bare legge bort!  >:(

Og den jobben skal du ha SVÆRT MYE kred for, promo. Håper ikke en dårlig vurdering av moderator Jon R stopper deg i å rydde, lete, organisere........  :-[

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #28 på: Desember 14, 2010, 22:29:38 »
Ville det aktivert gamle gjeldsfordringer dersom man rykket opp i PL? Det er noe her vi Leedsfans ikke får vite. En gang kommer sikkert sannheten frem...

Denne delen er da belyst plenty av ganger, jeg har selv skrevet en lenger artikkel om det i TPN og dokumentene finnes vel fremdeles ute på det store internettet.

Punktet om utbetaling er soleklart: Når Leeds rykker opp - senest innen 2017 - utbetales £5 millioner til kreditorene fra administrasjonsprosessen.

Og nei, klubben kommer ikke til å vente til 2017 pga dette, pengene de tjener vil mangedobles over det de må ut med.

SA

Jon R

Sv: Er vi gode nok for opprykk i 2011?
« Svar #29 på: Desember 15, 2010, 17:24:08 »

En helt utrolig vurdering.... :-[




Hvordan det er mulig å finne frem i dette rotete forumet er for meg en gåte. Jeg bruker en god del tid på å lete frem tråder og opplysninger her, men det må jeg visst bare legge bort!  >:(

Og den jobben skal du ha SVÆRT MYE kred for, promo. Håper ikke en dårlig vurdering av moderator Jon R stopper deg i å rydde, lete, organisere........  :-[

 :)

Splittet emnene igjen jeg, promo: Selv om trådene etterhvert tenderte til å handle om samme tema ser jeg at de fint kan leve hvert sitt liv.  :)
Jon R.