Skrevet av Emne: Hvorfor heier du på Leeds??  (Lest 5418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

dansale

Hvorfor heier du på Leeds??
« på: Desember 25, 2010, 22:23:10 »
Jeg er litt interisert i hvorfor du holder med Leeds?

Min far er alvorlig stor spurs supporter så jeg rekner med at grunnen til jeg ble til er at Tottenham vant en gang i 1987, Der jeg vokste opp var man enten Lfc eller Man Utd siden majoriteten i nabolaget mitt var man utd så ble jeg også det.

Dette er noe jeg har lurt på i mitt eget tilfelle, Jeg er oppdratt Tottenham supporter, oppvokst Man Utd til en alder av 13, da jeg ble frelst og fant Leeds, ( rekner med at det va da vettet kom)

Jeg tror at grunnen for at jeg liker Leeds er at det er noe nostaligst en historie som var noe utenom det vanlige, Når Leeds spilte fotball (på tv) så var det ingen som hadde skuespiller erfaring, (@ Ronaldo). Leeds var et lag som spilte fotball, som puttet mål. Man kan altid gå med hevet hode når man har på seg en Leeds drakt. Og det var kansje derfor jeg ble Leeds supporter.  :)
Forza Leeds!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #1 på: Desember 26, 2010, 08:45:43 »
Ingen tvil om at vettet kom når du var 13!! Jeg er gammel Leeds supporter og ble frelst ca. 1971 tenker jeg, vanskelig nøyaktig å datere det. Men den gangen med Don Revie i førersete var det et lag med helhvite drakter som dominerte i England. Mange rivaler hadde de, men dette var laget. Mange store oppgjør den gangen, Ikke vanskelig å forelske seg i de helhvite!!
Yeboahs vitne

Tom S

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #2 på: Desember 26, 2010, 09:53:08 »
Grunnen til at eg er Leeds er at to av mine tre eldre brødre (den tredje er overhodet ikkje interessert i fotball) har holdt med Leeds siden slutten av 60-tallet og mottoet var enkelt: "LEEDS ELLER PRYL"  ;D

Ellers husker eg at eine bror min hengte opp ein plakat av Alan Clarke på rommet og at eg fekk gul Leedsbag til bursdagen, da var det ingen vei tilbake - dette må ha vert rundt '78.
Må innrømme at etter nedrykket i '82 vart det litt "mørke år" der det ikkje var like lett for ein 10-12 åring å følge med lag i 2.divisjon, vi hadde jo ikkje internett og lignende medier på den tiden.
Men, dette kom seg i takt med at engelskkunnskapene økte og eg begynte å høyre på BBC Radio 5 sånn ca '85-86. Husker blant annet i '87 var vi på skuletur til Stavanger samtidig som Leeds spilte PO mot Charlton, da fant eg meg ein radio ut på kvelden og valgte å lytte til Leeds istedenfor å bli med de andre på disko og jentesjekking  8)

Som ein liten kuriositet kan nemnes at min far dannet fotballklubben Anga FK 9.9.1980 og det vart bestemt at Anga skulle spille i Leedsfarger - gult  :D
(det er forunderlig mange som assosierer Leeds med gule drakter)
COME ON LEEDS !!

Cannavaro

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #3 på: Desember 26, 2010, 10:38:37 »
Er selv født i 1966 og på begynnelsen av 70-tallet (tror det var rundt 72) gikk det store ord om kanonskytteren Peter Lorimer.  Han skjøt visstnok i 100 km/timen.  Det ble man jo imponert og fascinert over.  Man gjorde vel noen selvstudier den gangen og fant alt som var leselig om Leeds i aviser og bøker og dermed vokste interessen.  Hel hvit drakt ble også kjøpt inn og vi arrangerte kamper med lagene i 1.divisjon den gangen, blant unger som hadde klubbdrakter i gata .  Husker jeg fikk mye pepper av Liverpool, Scum, Arsenal, Derby og QPR fans den gangen.  Men da vokste jo bare tilhenger følelsen enda mer.  Jeg har tatt vare på flere utklippsbøker jeg lagde om Leeds særlig på 80-tallet, og fikk mitt første besøk på Elland Road i voksen alder. Leeds har og vil alltid ha en viktig plass i hjertet mitt, og nå skal sønnen min bære arven videre.  Han fikk se Leeds live for første gang i Bergen i sommer, og det var STORT.  Marching on Together......
MFLU - Miracles For Leeds United

Andersen

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #4 på: Desember 26, 2010, 11:53:06 »
Mitt LEEDS er for meg det beste laget ! og for meg og de andre fantastiske supporterene til dette laget er dette LAGET! LEEDS4EVER

testo

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #5 på: Desember 26, 2010, 12:08:14 »
Jeg mener det finnes et emne lik denne hvor jeg skrev et innlegg ala dette, men jeg har problemer med å finne dette.....Er det noen som husker hva dette emne heter/hvor det ligger?
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #6 på: Desember 26, 2010, 12:13:11 »
Jeg mener det finnes et emne lik denne hvor jeg skrev et innlegg ala dette, men jeg har problemer med å finne dette.....Er det noen som husker hva dette emne heter/hvor det ligger?

Jeg fant, jeg fant ;D
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12634.0.html

Disse kan vel slåes i sammen?
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #7 på: Desember 26, 2010, 12:17:37 »
Jeg mener det finnes et emne lik denne hvor jeg skrev et innlegg ala dette, men jeg har problemer med å finne dette.....Er det noen som husker hva dette emne heter/hvor det ligger?

Jeg fant, jeg fant ;D
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12634.0.html

Disse kan vel slåes i sammen?

Da må vi ha med en begrunnelse i tittelen. I den andre tråden var det mange årstall....  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

testo

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #8 på: Desember 26, 2010, 12:21:58 »
Jeg mener det finnes et emne lik denne hvor jeg skrev et innlegg ala dette, men jeg har problemer med å finne dette.....Er det noen som husker hva dette emne heter/hvor det ligger?

Jeg fant, jeg fant ;D
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12634.0.html

Disse kan vel slåes i sammen?

Da må vi ha med en begrunnelse i tittelen. I den andre tråden var det mange årstall....  ;)

Ok
!! Hvorfor heier du på Leeds? Jo fordi jeg har vært supporter siden 19..!! ::)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #9 på: Desember 26, 2010, 12:24:30 »
Jeg mener det finnes et emne lik denne hvor jeg skrev et innlegg ala dette, men jeg har problemer med å finne dette.....Er det noen som husker hva dette emne heter/hvor det ligger?

Jeg fant, jeg fant ;D
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12634.0.html

Disse kan vel slåes i sammen?

Da må vi ha med en begrunnelse i tittelen. I den andre tråden var det mange årstall....  ;)

Ok
!! Hvorfor heier du på Leeds? Jo fordi jeg har vært supporter siden 19..!! ::)

 ;D

Jaja....  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

LEO

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #10 på: Desember 26, 2010, 12:59:10 »
Because they are simpley THE BEST :o
 

SDalen

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #11 på: Desember 26, 2010, 13:34:37 »
Første kampen jeg så på TV i 2000, samtidig som hele familien var Leeds tilhengere var det en selvfølge! :)
Rogaland whites!

Hobben

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #12 på: Desember 26, 2010, 16:57:54 »
Min far er Leeds-supporter, så det ble å følge i hans fotspor :)
Rogaland Whites

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #13 på: Desember 26, 2010, 17:06:36 »
Far holdt med Ipswich, og jeg måtte jo holde med motstanderlaget. Den ene kampen jeg så var Ipswich - Leeds, og siden har jeg vært hektet :)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Erik_

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #14 på: Desember 26, 2010, 22:06:35 »
Jeg må takke Frank "Pint" Strandli... seriegullet før han kom var vel en medvirkende årsak, men det var nordmannen Frank som virkelig geleidet meg bort fra den internasjonale fotballens verden og inn i den engelske. Navnet Leeds United... det var jo så lett å få øye på i Match og Shoot.

Hvitt, blått og gult. Vakkert!

Har en mistanke om at jeg ble født med en evne til å mislike rødt, så det sto mellom lag med hvite eller blå drakter. Det var i grunn et enkelt valg for en som ville være litt annerledes enn resten av gutta i klassen, men samtidig holde med et topplag.

Joe Jordan

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #15 på: Desember 27, 2010, 09:09:47 »
Livet handler om tilfeldigheter. En gang i 1977 var mor på dagligvarebutikken og der hadde de fått inn et parti med forskjellige fotballdrakter. Det var Liverpool, Man U, Leeds og Arsenal. Hun kom hjem med Leeds, hun aner til dags dato ikke hvorfor.

Deretter ble det skjerf og gymbag.

Var bare 7 år den gangen og begynte ikke å følge laget skikkelig før i gullsesongen 91/92.   
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

magnuer

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #16 på: Januar 04, 2011, 13:03:36 »
Ble oppdratt til å bli Leeds supporter :) Og er fornøyd med det :)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #17 på: Januar 04, 2011, 13:05:47 »
Livet handler om tilfeldigheter. En gang i 1977 var mor på dagligvarebutikken og der hadde de fått inn et parti med forskjellige fotballdrakter. Det var Liverpool, Man U, Leeds og Arsenal. Hun kom hjem med Leeds, hun aner til dags dato ikke hvorfor.

Deretter ble det skjerf og gymbag.

Var bare 7 år den gangen og begynte ikke å følge laget skikkelig før i gullsesongen 91/92.   






HVORFOR????  Fordi det var den vakreste drakta selvsagt!!!! >:(
Yeboahs vitne

lojosang

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #18 på: Januar 04, 2011, 14:59:11 »
Jeg mener det finnes et emne lik denne hvor jeg skrev et innlegg ala dette, men jeg har problemer med å finne dette.....Er det noen som husker hva dette emne heter/hvor det ligger?

Jeg fant, jeg fant ;D
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12634.0.html

Disse kan vel slåes i sammen?

Da må vi ha med en begrunnelse i tittelen. I den andre tråden var det mange årstall....  ;)

Ok
!! Hvorfor heier du på Leeds? Jo fordi jeg har vært supporter siden 19..!! ::)

19. hvada? Desember? Ã…rhundre?  ;D
- Leif Olav

sveifors

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #19 på: Januar 04, 2011, 15:01:41 »
Første kampen jeg skikkelig husker var FA cupfinalen mot Arsenal 71/72 og headingen til Allan Clarke. Det var i løpet av denne sesongen at min Leeds engasjement kom . Den ble senere forsterket med at alltid vi var alene mot alle andre. Dirty Leeds stemplet som ble puttet på oss var urettferdig og feil. Etter europacupfinalen først mot Inter og så  mot Bayern Munchen i 75 fikk jeg bekreftet at det gjaldt OSS Leeds gutta mot resten av verden.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Glenn K

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #20 på: Januar 04, 2011, 15:06:23 »
Min far heier på Leeds og da ble det bare sånn for meg også  :)

kalle_92

  • Gjest
Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #21 på: Januar 04, 2011, 15:10:20 »
Jeg mener det finnes et emne lik denne hvor jeg skrev et innlegg ala dette, men jeg har problemer med å finne dette.....Er det noen som husker hva dette emne heter/hvor det ligger?

Jeg fant, jeg fant ;D
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12634.0.html

Disse kan vel slåes i sammen?

Da må vi ha med en begrunnelse i tittelen. I den andre tråden var det mange årstall....  ;)

Ok
!! Hvorfor heier du på Leeds? Jo fordi jeg har vært supporter siden 19..!! ::)

19. hvada? Desember? Ã…rhundre?  ;D
Haha!   :D

Jeg ble Leedsfan da alle mine brødre og søskenbarn gjorde det. Har 6 brødre, og alle er svorne Leedsfans. Fantastisk å se Leeds - Manchester Utd for ett år siden, med scumsupporter-svogeren min  ;D

B_Ød

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #22 på: Desember 07, 2018, 09:52:21 »
denne stemmen var høydepunktet på lørdag tidlig på 70-tallet  :)....kortbølge radio!!

https://www.youtube.com/watch?v=w1HsjjUX1gM
Ups & Ups!!

h.b

  • Gjest
Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #23 på: Desember 07, 2018, 09:58:42 »
denne stemmen var høydepunktet på lørdag tidlig på 70-tallet  :)....kortbølge radio!!

https://www.youtube.com/watch?v=w1HsjjUX1gM

Denne stemmen gir minner

B_Ød

Sv: Hvorfor heier du på Leeds??
« Svar #24 på: Desember 07, 2018, 10:10:14 »
denne stemmen var høydepunktet på lørdag tidlig på 70-tallet  :)....kortbølge radio!!

https://www.youtube.com/watch?v=w1HsjjUX1gM

Denne stemmen gir minner

åja, virkelig..døde i sommer Paddy.
Ups & Ups!!