KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00

Started by Promotion 2010, December 25, 2010, 23:29:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Quote from: GeirO on December 28, 2010, 16:41:34
Quote from: Another_Roger on December 28, 2010, 16:39:35

Ingenting i verden som tilsier at det ikke skal være bedre å lede 2-0 enn 1-0! Ulogisk

Heilt enig med deg. Det der er ein floskel som ikkje er verdt 10 gram mygla gaudaost ein gong.

Psykologien sier vel at en slapper mye mer av når man er trygg (= 2-0). Bedre å være skjerpet og lede 1-0........
[/quote]

Ok,

som manager hadde jeg uansett tatt 2-0 over 1-0, anytime! Det er ikke ledelsen i seg selv som gjør det farlig, det er hva man gjør med den. Med 1-0 har man ikke råd til 'feil', det har man med 2-0.
Marching on together!

Hobben

Rogaland Whites

viking

Er vel stort sett farligere å ligge under 0-2
enn å lede med samme siffer ???

GeirO

Quote from: Another_Roger on December 28, 2010, 16:43:25
Quote from: GeirO on December 28, 2010, 16:41:34
Quote from: Another_Roger on December 28, 2010, 16:39:35

Ingenting i verden som tilsier at det ikke skal være bedre å lede 2-0 enn 1-0! Ulogisk

Heilt enig med deg. Det der er ein floskel som ikkje er verdt 10 gram mygla gaudaost ein gong.

Psykologien sier vel at en slapper mye mer av når man er trygg (= 2-0). Bedre å være skjerpet og lede 1-0........
Så om Leeds får straffe på 1-0 håpar du på bom? Dette er meget spesielt.
[/quote]

Ikke så spesielt hvis du tar poenget. Det viktige er å være skjerpet uansett stilling. 2-0 og skjerpet er bedre enn 1-0 og skjerpet....
MOT

SveinArve

George Graham forstod det når han var manager i Arsenal. Dei vann alltid 1-0. Spillerne fekk beskjed om å legge seg bakpå når dei fekk 1-0 fordi dei ikkje skulle score det livsfarlige 2-0 målet..
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

baste

Ingen irriterer seg mer over de britiske fotballkommentatorene enn britene selv. Her er fotballkommentatorenes 30 verste klisjeer.

nr 10
«2-0 er en farlig ledelse i fotball. Mye kan skje de siste minuttene»

- Men er det ikke bedre å lede 2-0 ti minutter før slutt? Er 0-0, for den saks skyld, etter bedre resultat i sluttminuttene?

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/kommentatorenes-verste-klisjeer-2733718.html

ToreLA

Tanken om at 2-0 er en farlig ledelse er god den. Det betyr ikke at det er bedre og lede 1-0. Det betyr bare at en har mye mer å jobbe med psykisk når en leder 2-0 enn 1-0. Faller en bakpå og får redusering er det vanskelig å komme opp igjen.

Hobben

Rogaland Whites

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Ønsker meg 3-1 rett før pause i en sen julepresang! Det hadde tatt lurven av Pompey.
Marching on together!

GeirO

Quote from: SveinArve on December 28, 2010, 16:45:51
George Graham forstod det når han var manager i Arsenal. Dei vann alltid 1-0. Spillerne fekk beskjed om å legge seg bakpå når dei fekk 1-0 fordi dei ikkje skulle score det livsfarlige 2-0 målet..

Er vel litt farlig det og....
MOT

dansale

er kampen så kjedelig at dere må snakke om hva som er en farlig ledelse ???  
Forza Leeds!

flynn

Men dere glemmer en ting...
For å vinne 3-0 eller mer må man innom 2-0 i en periode!

flynn

Leeds46

Veldig interesant å lese hva folk mener om 1-0 contra 2-0 ledelse, la oss konsetrere oss om fotball ....

sveifors

Quote from: SveinArve on December 28, 2010, 16:45:51

Det er viktig å ikke gi fra seg initiativet i kampen. Man må vise det andre laget at her er det ingenting å hente. De siste årene har vi invitert det andre laget tilbake i kampen ved tidlig ledelse
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

DaGa

haha, dette var en morsom diskusjon ;D

Vi kan vel være enig at for Leeds sin del, så er det bedre å ligge under til pause, så 2 til nå Portsmouth! ;)
We all LOVE LEEDS!

Dennis

Quote from: flynn on December 28, 2010, 16:48:42

flynn

Det er det vi prøver å finne en løsning på!  :)
Marching on together!

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Hobben

Rogaland Whites

SveinArve

Quote from: flynn on December 28, 2010, 16:48:42

flynn

Det er en grunn til at 1-0 seiere forekommer oftere enn 3-0 :) hehe
Proud member of LUSCOS

Tom S

2-1 pause.

Gutta må komme ut i andre å ta tilbake kampen!

we all love leeds
COME ON LEEDS !!

auren

Pause. 2-1, som virker å være et fair resultat. Nå må vi gunne på i andre omgang og få en 3-1 ledelse - er forresten 3-1 en like farlig ledelse som 2-0?  ;)

Jeg har fortsatt ikke den store godfølelsen, og tipper som mitt utgangstips: Uavgjort.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Quote from: B-m on December 28, 2010, 16:51:23
Nydelig diskusjon i kamptråden
en aldri så liten digresjon....men 2-1 er bedre en 0-0...

MOT

testo

Som å lese Flåklypa og Solan Gundersen dette....!!Ekke det faalig de a!!
Aldrig farlig å lede 2-0 om man oppretter trykket.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

SveinArve

Quote from: auren on December 28, 2010, 16:52:32
Pause. 2-1, som virker å være et fair resultat. Nå må vi gunne på i andre omgang og få en 3-1 ledelse - er forresten 3-1 en like farlig ledelse som 2-0?  ;)

Jeg har fortsatt ikke den store godfølelse, og tipper som mitt utgangstips: Uavgjort.

auren

Nei, 3-1 er bra.. Da gir ofte motstanderene opp... Det er KUN 2-0 som er den farligste ledelsen... Livsfarlig faktisk :P
Proud member of LUSCOS

baste

Pause. 2-1, som virker å være et fair resultat. Nå må vi gunne på i andre omgang og få en 3-1 ledelse - er forresten 3-1 en like farlig ledelse som 2-0?  ;)

Jeg har fortsatt ikke den store godfølelsen, og tipper som mitt utgangstips: Uavgjort.auren

Trur mangel på den gode følelsen, er at vi spiller hjemme. Men jeg tror på SEIER

B-m

Jeg har fortsatt ikke den store godfølelsen, og tipper som mitt utgangstips: Uavgjort.

auren

GIVE IT A REST!! ;D

Håper vi kommer ut som et olja lyn i 2.omg og putter to raske
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

ibmroald

på 1-0 er man mer på tå hev og mer konsentrert enn om man leder 2-0. Leder man 2-0 er det fort gjort å roe ned. Scorer motstanderen til 2-1 blir man stresset og gjør lettere feil, blir det 2-2 kan det fort bli 2-3 også. MEN, leder man 1-0 trenger motstanderen bare 1 mål for å utligne, 2-0 trenger motstanderen 2 mål. Så litt vanskelig. Men det er en grunn til at man sier at 2-0 er den farligste ledelsen ja.

Dennis

FT   Coventry C.   0 - 2   Queens Park R.
 HT   Bristol C.   0 - 1   Crystal Palace
 HT   Burnley   0 - 1   Scunthorpe U.
 HT   Hull C.   1 - 0   Reading
 HT   Leeds U.   2 - 1   Portsmouth
 HT   Millwall   2 - 0   Leicester C.
 HT   Norwich C.   1 - 2   Sheffield U.
 HT   Preston      1 - 1   Middlesbrough
 HT   Swansea C.   1 - 0   Barnsley
 HT   Watford   1 - 1   Cardiff C.

Resultatene til pause.

Nottinham v Derby i morra
Marching on together!

baste

Quote from: ibmroald on December 28, 2010, 16:54:35
på 1-0 er man mer på tå hev og mer konsentrert enn om man leder 2-0. Leder man 2-0 er det fort gjort å roe ned. Scorer motstanderen til 2-1 blir man stresset og gjør lettere feil, blir det 2-2 kan det fort bli 2-3 også. MEN, leder man 1-0 trenger motstanderen bare 1 mål for å utligne, 2-0 trenger motstanderen 2 mål. Så litt vanskelig. Men det er en grunn til at man sier at 2-0 er den farligste ledelsen ja.

Kildehenvisning takk...påstander uten en solid forsker- rapport er ikke mye verd.  ;D