Skrevet av Emne: Troen på en retur til Premier League  (Lest 55246 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #180 på: November 03, 2014, 14:08:28 »
ikke i år, og det vil overraske meg stort om det skjer neste år også.
Ups & Ups!!

baste

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #181 på: November 03, 2014, 14:50:28 »
Har enda god tru på play off i år. Vi hadde god kontroll på Wolf, ett par tabber og litt defensive mot Cardiff.
Men jeg mener vi er minst like gode, bare små marginer og ett par spille bytter unna.


Come on Leeds

lojosang

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #182 på: November 03, 2014, 15:47:55 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
- Leif Olav

Gufrias

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #183 på: November 03, 2014, 16:07:35 »
Jeg tror på en retur til PL, men tenker ikke så langsiktig. Først må vi komme ut av krisa, dvs vinne en kamp. Så må vi sikre oss nok poeng til å unngå nedrykk. Hvis det da er nok igjen av sesongen, kan vi begynne å se oppover.

Og kanskje Cellino innen mai har lært nok til å skaffe oss spillere og støttefolk som kan gjøre et alvorlig opprykksforsøk neste sesong.
Hekta på Leeds siden 1974

DenHviteYeboah

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #184 på: November 03, 2014, 18:15:09 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Hallgeir *

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #185 på: November 03, 2014, 20:17:44 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Ser du noe jeg ikke ser i den setningen? Det står ingen ting om verken Bates eller GFH. Det må være din personlige tolkning.

Jeg leser det i alle fall slik at han ikke er fornøyd med en del av det som skjer i klubben. En del er bedre enn før, men slett ikke alt! Tror det er flere enn oss som ikke er "helt fornøyde" med tingenes tilstand.
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #186 på: November 03, 2014, 20:37:29 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Ser du noe jeg ikke ser i den setningen? Det står ingen ting om verken Bates eller GFH. Det må være din personlige tolkning.

Jeg leser det i alle fall slik at han ikke er fornøyd med en del av det som skjer i klubben. En del er bedre enn før, men slett ikke alt! Tror det er flere enn oss som ikke er "helt fornøyde" med tingenes tilstand.

Vel, det hendte vi hadde managere som fikk beholde jobben i både åtte og ni kamper under våre forige to eiere.
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #187 på: November 03, 2014, 20:55:26 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Ser du noe jeg ikke ser i den setningen? Det står ingen ting om verken Bates eller GFH. Det må være din personlige tolkning.

Jeg leser det i alle fall slik at han ikke er fornøyd med en del av det som skjer i klubben. En del er bedre enn før, men slett ikke alt! Tror det er flere enn oss som ikke er "helt fornøyde" med tingenes tilstand.

Vel, det hendte vi hadde managere som fikk beholde jobben i både åtte og ni kamper under våre forige to eiere.
och vilka managers var det under  GFH och Bates tid? för vi kan väl inte räkna care takers?
 

ziganda

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #188 på: November 03, 2014, 20:56:33 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Ser du noe jeg ikke ser i den setningen? Det står ingen ting om verken Bates eller GFH. Det må være din personlige tolkning.

Jeg leser det i alle fall slik at han ikke er fornøyd med en del av det som skjer i klubben. En del er bedre enn før, men slett ikke alt! Tror det er flere enn oss som ikke er "helt fornøyde" med tingenes tilstand.

Vel, det hendte vi hadde managere som fikk beholde jobben i både åtte og ni kamper under våre forige to eiere.

Den forrige eieren hadde ikke penger nok til å sparke manageren.  ::)

Gufrias

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #189 på: November 03, 2014, 21:31:07 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Ser du noe jeg ikke ser i den setningen? Det står ingen ting om verken Bates eller GFH. Det må være din personlige tolkning.

Jeg leser det i alle fall slik at han ikke er fornøyd med en del av det som skjer i klubben. En del er bedre enn før, men slett ikke alt! Tror det er flere enn oss som ikke er "helt fornøyde" med tingenes tilstand.

Vel, det hendte vi hadde managere som fikk beholde jobben i både åtte og ni kamper under våre forige to eiere.

Den forrige eieren hadde ikke penger nok til å sparke manageren.  ::)
Ble ikke Neil Warnock sparket?
Hekta på Leeds siden 1974

Erik M

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #190 på: November 04, 2014, 01:46:54 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Cellino har splashet penger og han har hoppet over gjerdet for å sjarmere supportere.  Men styring?  For meg virker det som det er null plan og styring.  Null.  
« Siste redigering: November 04, 2014, 19:29:17 av Erik M »
 

sveifors

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #191 på: November 04, 2014, 11:04:29 »
Det svakeste med laget er at det ikke er balansert.

- Laget er ubalansert med tanke på defensive midtbanespillere kontra offensive.

- Vi er i ubalanse i fysisk  styrke kontra lette spillere.

- Vi er i ubalanse i forhold til hurtighet i alle ledd.

- Vi er et av de laveste laget i divisjonen - sårbare på dødballer.

- Mange unge sultne spillere ja - men ubalansert med hensyn på erfaring

- Vi er ubalansert i måten vi spiller den defensive strukturen, dvs vi er 1 meter bak hele tiden, derfor får vi 4-5 gule kort pr kamp

Jeg er positiv og glad for satsing på unge spillere ja, men vi kan ikke bare basere oss på at en 17 åring en 19 åring skal bære ett opprykk gjennom 46 kamper i en steintøff liga. Ja vi skal ha en positiv spillestil, men vi må ha tak i ballen om vi skal spille den.

Jeg ønsker meg ikke tilbake, MC har gjort mye bra, men skulle ønske at han ikke vinglet så mye med h t trenere

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Annesj

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #192 på: November 04, 2014, 12:12:14 »
Det svakeste med laget er at det ikke er balansert.

- Laget er ubalansert med tanke på defensive midtbanespillere kontra offensive.

- Vi er i ubalanse i fysisk  styrke kontra lette spillere.

- Vi er i ubalanse i forhold til hurtighet i alle ledd.

- Vi er et av de laveste laget i divisjonen - sårbare på dødballer.

- Mange unge sultne spillere ja - men ubalansert med hensyn på erfaring

- Vi er ubalansert i måten vi spiller den defensive strukturen, dvs vi er 1 meter bak hele tiden, derfor får vi 4-5 gule kort pr kamp

Jeg er positiv og glad for satsing på unge spillere ja, men vi kan ikke bare basere oss på at en 17 åring en 19 åring skal bære ett opprykk gjennom 46 kamper i en steintøff liga. Ja vi skal ha en positiv spillestil, men vi må ha tak i ballen om vi skal spille den.

Jeg ønsker meg ikke tilbake, MC har gjort mye bra, men skulle ønske at han ikke vinglet så mye med h t trenere




Fullstendig enig i dette. Jeg er livredd for hver eneste høye ball inn i feltet og dødballer. I tillegg til gjennombruddspasninger langs bakken i nærheten av å bak Pearce. Det er for mange svakhetspunkter. Vi trenger en Defensivt orientert midtbanesjef med høyde og fysikk ala vieira for å slenge ut navn. Samt mer utfordrerkapasitet og fart på sidene. Få bytta ut pearce med en med to egenskaper som hodestyrke og fart(Tar for gitt posisjoneringsegenskaper på nivå) Bytt også ut Warnock med en mer kreativ back med stort tempo så begynner vi å ligne no. Fundamentet i dette laget syns jeg faktisk er meeeget godt. Men som nevnt totalt i ubalanse.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Blank_File

Sv:
« Svar #193 på: November 04, 2014, 12:57:50 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.

Jon R

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #194 på: November 04, 2014, 13:07:11 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Cellino har splashet penger og han har hoppet over gjerdet for å sjarmere supportere.  Men styring?  For meg hvirker det som det er null plan og styring.  Null.  

Problemet er vel for mye styring fra en eneveldig eier, i kombinasjon med mangel på en langsiktig plan eller gjennomtenkt filosofi for hvordan man skal bygge en klubb med sportslig suksess.  :-\

Impulsivitet og innfallsmetoder har vært det dominerende trekk ved Cellinos Leeds United så langt. Det kommer ikke til å fungere på verken kort eller lengre sikt.
« Siste redigering: November 04, 2014, 13:09:51 av Jon R »
Jon R.

Annesj

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #195 på: November 04, 2014, 13:09:44 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.


Meget godt spørsmål  :) Har ikke gransket de andre lagene om de har en slik spiller. Både Bianchi og Cook samt Austin har vel vært brukt i en sånn rolle. Med vekslende hell alle sammen. Bianchi er garantert ikke en slik type. Altfor lite defensive kvaliteter. Litt samme med Cook. For puslete ennå. Men kan fort bli en type som kler den rollen. Ligner litt på Scott parker. Men mangler en del på fysikk og taklingsferdigheter. Det kan fort komme med erfaring. Ikke gitt at han må være høy og hodesterk i den rollen forsåvidt. Austin er jo virkelig en type som kunne vært en slik spiller men er altfor svak taktisk. Aldri hatt no tro på han whatsoever. Pr idag ville jeg konsekvent gått for Cook i den rollen. Men våre midtbanespillerne er stort sett kliss like som spillertyper hele gjengen sett bort i fra austin som rett og slett ikke er go nok etter min mening. Ingen a de kompletterer hverandre med egenskaper.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Jon R

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #196 på: November 04, 2014, 13:11:59 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.


Meget godt spørsmål  :) Har ikke gransket de andre lagene om de har en slik spiller. Både Bianchi og Cook samt Austin har vel vært brukt i en sånn rolle. Med vekslende hell alle sammen. Bianchi er garantert ikke en slik type. Altfor lite defensive kvaliteter. Litt samme med Cook. For puslete ennå. Men kan fort bli en type som kler den rollen. Ligner litt på Scott parker. Men mangler en del på fysikk og taklingsferdigheter. Det kan fort komme med erfaring. Ikke gitt at han må være høy og hodesterk i den rollen forsåvidt. Austin er jo virkelig en type som kunne vært en slik spiller men er altfor svak taktisk. Aldri hatt no tro på han whatsoever. Pr idag ville jeg konsekvent gått for Cook i den rollen. Men våre midtbanespillerne er stort sett kliss like som spillertyper hele gjengen sett bort i fra austin som rett og slett ikke er go nok etter min mening. Ingen a de kompletterer hverandre med egenskaper.

Skulle vært spennende med Bellusci i den dype midtbane rollen. Kanskje det ville gjort oss bedre både fremover og bakover på banen.
Jon R.

Blank_File

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #197 på: November 04, 2014, 13:20:11 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.


Meget godt spørsmål  :) Har ikke gransket de andre lagene om de har en slik spiller. Både Bianchi og Cook samt Austin har vel vært brukt i en sånn rolle. Med vekslende hell alle sammen. Bianchi er garantert ikke en slik type. Altfor lite defensive kvaliteter. Litt samme med Cook. For puslete ennå. Men kan fort bli en type som kler den rollen. Ligner litt på Scott parker. Men mangler en del på fysikk og taklingsferdigheter. Det kan fort komme med erfaring. Ikke gitt at han må være høy og hodesterk i den rollen forsåvidt. Austin er jo virkelig en type som kunne vært en slik spiller men er altfor svak taktisk. Aldri hatt no tro på han whatsoever. Pr idag ville jeg konsekvent gått for Cook i den rollen. Men våre midtbanespillerne er stort sett kliss like som spillertyper hele gjengen sett bort i fra austin som rett og slett ikke er go nok etter min mening. Ingen a de kompletterer hverandre med egenskaper.

Skulle vært spennende med Bellusci i den dype midtbane rollen. Kanskje det ville gjort oss bedre både fremover og bakover på banen.

Dere som stadig drar opp disse statistikkene etter kamper, har dere funnet noe på Bellusci? Det er to-tre egenskaper som jeg mener er viktig for at en slik spiller skal fungere. Han trenger ikke være så briljant som Xabi Alonso liksom, men det er viktig at han gjør lite feil. Vi trenger en med en svært positiv pasningsprosent (som Bianchi) og som enten står rett plassert eller river folk i fillebiter (som Austin). Selv opplever jeg feilene til Bellusci som for graverende til at jeg ville hatt han i den posisjonen. Han er litt for glad i å skulle gjøre det spektakulære. Mulig er dette et feil inntrykk, men det kunne kanskje vært gøy og testet det?

Annesj

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #198 på: November 04, 2014, 13:25:25 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.


Meget godt spørsmål  :) Har ikke gransket de andre lagene om de har en slik spiller. Både Bianchi og Cook samt Austin har vel vært brukt i en sånn rolle. Med vekslende hell alle sammen. Bianchi er garantert ikke en slik type. Altfor lite defensive kvaliteter. Litt samme med Cook. For puslete ennå. Men kan fort bli en type som kler den rollen. Ligner litt på Scott parker. Men mangler en del på fysikk og taklingsferdigheter. Det kan fort komme med erfaring. Ikke gitt at han må være høy og hodesterk i den rollen forsåvidt. Austin er jo virkelig en type som kunne vært en slik spiller men er altfor svak taktisk. Aldri hatt no tro på han whatsoever. Pr idag ville jeg konsekvent gått for Cook i den rollen. Men våre midtbanespillerne er stort sett kliss like som spillertyper hele gjengen sett bort i fra austin som rett og slett ikke er go nok etter min mening. Ingen a de kompletterer hverandre med egenskaper.

Skulle vært spennende med Bellusci i den dype midtbane rollen. Kanskje det ville gjort oss bedre både fremover og bakover på banen.

Dere som stadig drar opp disse statistikkene etter kamper, har dere funnet noe på Bellusci? Det er to-tre egenskaper som jeg mener er viktig for at en slik spiller skal fungere. Han trenger ikke være så briljant som Xabi Alonso liksom, men det er viktig at han gjør lite feil. Vi trenger en med en svært positiv pasningsprosent (som Bianchi) og som enten står rett plassert eller river folk i fillebiter (som Austin). Selv opplever jeg feilene til Bellusci som for graverende til at jeg ville hatt han i den posisjonen. Han er litt for glad i å skulle gjøre det spektakulære. Mulig er dette et feil inntrykk, men det kunne kanskje vært gøy og testet det?


Enig. Verdt et forsøk med Bellusci syns jeg. Mulig det ville komplementert de 5 defensive bakerst for å si det på den måten litt bedre. Men også litt skeptisk til han som ballfordeler og at han ville som nevnt prøvd mye spektakulært med ballen som absloutt ikke kler den rollen. Om Cooper storspiller burde det kunne vært et scenario å forsøke i det minste. Jeg har sagt siden Austin kom at jeg ville forsøktn som stopper. Han har erfraing fra den posisjonen fra Brann. Men som nevnt virker han enormt svak taktisk. Ihverrtfall på midtbanen. Så det kunne blitt katastrofe også. Men verdt et forsøk. Tempo og duellstyrke i massevis, men det meste går på sjansespill for hans del. Ser fantastisk ut nårn treffer taklinger osv men mye tilfeldigheter med han. Håper på at Cooper imponerer ikveld ihvertfall. Jeg syns vårt svakeste ledd er Pearce. Ikke alle er enig med meg der men  :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #199 på: November 04, 2014, 13:46:22 »
Cooper og Pearce som stoppere med den måten vi prøver å spille fotball= oppskriften på katastrofe
 

Leedsfan

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #200 på: November 04, 2014, 13:50:42 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.


Meget godt spørsmål  :) Har ikke gransket de andre lagene om de har en slik spiller. Både Bianchi og Cook samt Austin har vel vært brukt i en sånn rolle. Med vekslende hell alle sammen. Bianchi er garantert ikke en slik type. Altfor lite defensive kvaliteter. Litt samme med Cook. For puslete ennå. Men kan fort bli en type som kler den rollen. Ligner litt på Scott parker. Men mangler en del på fysikk og taklingsferdigheter. Det kan fort komme med erfaring. Ikke gitt at han må være høy og hodesterk i den rollen forsåvidt. Austin er jo virkelig en type som kunne vært en slik spiller men er altfor svak taktisk. Aldri hatt no tro på han whatsoever. Pr idag ville jeg konsekvent gått for Cook i den rollen. Men våre midtbanespillerne er stort sett kliss like som spillertyper hele gjengen sett bort i fra austin som rett og slett ikke er go nok etter min mening. Ingen a de kompletterer hverandre med egenskaper.

Skulle vært spennende med Bellusci i den dype midtbane rollen. Kanskje det ville gjort oss bedre både fremover og bakover på banen.

Synes Anders kommer med noen gode tanker også du Jon.

Jeg kan også se for meg Bellusci en slik rolle, men er redd det blir litt Austin, dvs overalt og ingensteder. Nå har jeg jo ikke sett Bellusci i den rollen så kanskje han hadde passet perfekt.

Akkurat nå føler jeg at Cook burde spille der da han passer best inn. Cook er jo også bra når han driver fremover med ballen  i beina, bra tempo på den gutten der. Tenacious er vel ordet på engelsk, Tenacious C?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv:
« Svar #201 på: November 04, 2014, 14:31:55 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.

Bianchi har i hvert fall før de siste ukene vært den i laget med flest vunnet taklinger..

Dette med å ha et anker som skal vinne ballen og ødlegge er litt avleggs, da kunne i utgangspunktet Austin hatt denne rollen, vel er han akkurat litt mye all over for dette også, men vi trenger og et anker som kan sette i gang angrep i alle tilfeller.

Vår beste sesong i Championship var 10/11 sesongen, da hadde vi Kilkenny og Johnson som sentralemidtbanespillere, ikke noe utpreget anker...

I dagens diamant må de ulike spillerne ha ulike roller, hos oss i dag er det liten eller ingen struktur på hvilke roller den enkelte skal fylle.

Ankeret skal sitte dypt ta ut mellomrommet og bidra til frispilling i det bakerste leddet, en av indreløperne bør ha oppgave som dyptliggende playmaker, dvs at han sjelden eller aldri skal helt inn på siste tredjeldel, han skal sammen med ankeret skape stabilitet å gi backene våre mulighet for å løpe helt til dødlinjen. Dette bør være Cook og Bianchi som har forutsetninger for dette.

Den andre indreløpere må ha som oppgave å løpe, han skal helt inn i bak forsvaret til motstanderne både på innlegg, til frispilling og ved å utfordre selv. Dette kan være Mowatt som viser prov på at han kan noe av dette, men er litt treg for en som skal dekke så mye rom.

Den offensive midtbanespillere må å ha en egen rolle, den kan varier basert på form og motspillere, det kan være Dawson der hensikten er å komme seg rettvendt for å finne, spisser indreløper eller backer. Det kan være Austin for å dekke å beskytte midtbanen, plukke ned nedfalfrukt eller utnytte kontringer med pace an Power.

Poenget er at Redfearn må ha et blueprint på rollene i laget, slik at det blir forutsigbart hvilken rolle en spiller skal ha og hensikten med rollen og hvilken utnyttelsesgrad rollen har for laget.

Vi har et bra lag, men flere spennende spillere som kan ta nye steg og utvikle seg til å bli gode spillere, men fotball er og vil alltid bli et lagspill. Derfor må laget omsette ferdighetene, og laget må kvitte seg med juniorfeil. 
 

Annesj

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #202 på: November 04, 2014, 14:58:45 »
Dette med en defensiv sjef på midten. Det er vel helst Bianchi som har opptrådt i denne rollen for oss hvis jeg ikke tar feil og han er god med ball stort sett, men ikke det rivjernet jeg ønsker meg. Spørsmålet er hvorvidt andre klubber i divisjonen har en sånn type spiller? Jeg vet de finnes, men f.eks Karl Henry er jo ikke en jeg ville hatt hos oss. Er det realistik å få tak i en som har de kvalitetene vi er ute etter?  Egentlig så fatter jeg ikke hvorfor Austin kledde denne rollen så inni hampen bra i Brann, mens hos oss går det bare ikke.

Bianchi har i hvert fall før de siste ukene vært den i laget med flest vunnet taklinger..

Dette med å ha et anker som skal vinne ballen og ødlegge er litt avleggs, da kunne i utgangspunktet Austin hatt denne rollen, vel er han akkurat litt mye all over for dette også, men vi trenger og et anker som kan sette i gang angrep i alle tilfeller.

Vår beste sesong i Championship var 10/11 sesongen, da hadde vi Kilkenny og Johnson som sentralemidtbanespillere, ikke noe utpreget anker...

I dagens diamant må de ulike spillerne ha ulike roller, hos oss i dag er det liten eller ingen struktur på hvilke roller den enkelte skal fylle.

Ankeret skal sitte dypt ta ut mellomrommet og bidra til frispilling i det bakerste leddet, en av indreløperne bør ha oppgave som dyptliggende playmaker, dvs at han sjelden eller aldri skal helt inn på siste tredjeldel, han skal sammen med ankeret skape stabilitet å gi backene våre mulighet for å løpe helt til dødlinjen. Dette bør være Cook og Bianchi som har forutsetninger for dette.

Den andre indreløpere må ha som oppgave å løpe, han skal helt inn i bak forsvaret til motstanderne både på innlegg, til frispilling og ved å utfordre selv. Dette kan være Mowatt som viser prov på at han kan noe av dette, men er litt treg for en som skal dekke så mye rom.

Den offensive midtbanespillere må å ha en egen rolle, den kan varier basert på form og motspillere, det kan være Dawson der hensikten er å komme seg rettvendt for å finne, spisser indreløper eller backer. Det kan være Austin for å dekke å beskytte midtbanen, plukke ned nedfalfrukt eller utnytte kontringer med pace an Power.

Poenget er at Redfearn må ha et blueprint på rollene i laget, slik at det blir forutsigbart hvilken rolle en spiller skal ha og hensikten med rollen og hvilken utnyttelsesgrad rollen har for laget.

Vi har et bra lag, men flere spennende spillere som kan ta nye steg og utvikle seg til å bli gode spillere, men fotball er og vil alltid bli et lagspill. Derfor må laget omsette ferdighetene, og laget må kvitte seg med juniorfeil. 


Bra skrevet  :) Men vanskelig og vite om det ikke ER noen struktur på rollene eller om det rett og slett er at spillerne ikke er taktisk eller kvalitetsmessig goe nok til å gjennomføre de rollene de blir pålagt, evt blir satt i feil rolle ihht kvaliteter. Umulig å si. Alltid følt at denne diamanten er ekstremt vanskelig å få til, men når man har spillere som virkelig kan den å får den til å funke er den ektremt effektiv. Syns vi gjør det vanskelig for oss selv med denne formasjonen. For vi har vel prøvd den lenge nå uten no særlig hell? Vanskelig for oss avstandseksperter å vite noe som helst om HVA som er best ifht til alt dette. Men det er utvilsom gøy å diskutere meninger rundt saken  :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Erik M

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #203 på: November 04, 2014, 19:33:29 »
Slik klubben styres nå skal jeg puste lettet ut når vi har tatt nok poeng til å unngå nedrykk.
Så klubben ble bedre styrt under Bates eller GFH..? Du får ta av deg hatbrillene tror jeg...da ser du kanskje ting litt klarere...

Cellino har splashet penger og han har hoppet over gjerdet for å sjarmere supportere.  Men styring?  For meg hvirker det som det er null plan og styring.  Null. 

Problemet er vel for mye styring fra en eneveldig eier, i kombinasjon med mangel på en langsiktig plan eller gjennomtenkt filosofi for hvordan man skal bygge en klubb med sportslig suksess.  :-\

Impulsivitet og innfallsmetoder har vært det dominerende trekk ved Cellinos Leeds United så langt. Det kommer ikke til å fungere på verken kort eller lengre sikt.

Med styring mener jeg planmessig styring etter en plan.  At Cellino detaljstyrer alt for mye kommer etter mitt syn i tillegg til at han åpenbart ikke har en velutviklet plan.  Han styrer alt, han styrer alene og han styrer etter innfallsmetoden.  Skrekk og gru!
 

Ola_S

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #204 på: November 04, 2014, 23:02:31 »
Fikk mer trua etter kampen i kveld  :(   ::)  ::)    Snudde data`n på hue så plutselig var vi tett ved opprykksplass på tabellen

Hallgeir *

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #205 på: Desember 26, 2014, 23:50:23 »
Det er svært vanskelig å ikke være pessimistisk når vi stikker fingeren i jorda og ser hvor vi står akkurat nå: Med begge beina begravd i nedrykk.

Vi har en eier som ikke får lov til å eie klubben han har kjøpt. Spillerne han har investert i, viser seg ikke å holde mål, med få unntak.

Målet hans er å rykke opp i PL neste sesong. Gjør vi ikke det, hevder han at han har feilet.

Det eneste opprykket vi kan ha troen på, er et opprykk fra League 1.

Jeg var skeptisk til Cellino fra begynnelsen, men skrev at jeg ville gi han ut året til å motbevise min skepsis. Han skal ha kred for å ha pumpet penger inn i klubben og for sitt uomtvistelige engasjement for fotball, men framgangsmåten han har valgt for å oppnå suksess, må jeg dessverre si "stinker".

Skepsisen er stigende, men Leeds United er uansett klubben i mitt hjerte.
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #206 på: Desember 27, 2014, 09:49:06 »
Det er svært vanskelig å ikke være pessimistisk når vi stikker fingeren i jorda og ser hvor vi står akkurat nå: Med begge beina begravd i nedrykk.

Vi har en eier som ikke får lov til å eie klubben han har kjøpt. Spillerne han har investert i, viser seg ikke å holde mål, med få unntak.

Målet hans er å rykke opp i PL neste sesong. Gjør vi ikke det, hevder han at han har feilet.

Det eneste opprykket vi kan ha troen på, er et opprykk fra League 1.

Jeg var skeptisk til Cellino fra begynnelsen, men skrev at jeg ville gi han ut året til å motbevise min skepsis. Han skal ha kred for å ha pumpet penger inn i klubben og for sitt uomtvistelige engasjement for fotball, men framgangsmåten han har valgt for å oppnå suksess, må jeg dessverre si "stinker".

Skepsisen er stigende, men Leeds United er uansett klubben i mitt hjerte.
Deler mange av dine tanker her Hallgeir :) Jeg var nok ganske positiv til Cellino da han ble eier. Det var en milliardær som kjøpte klubben, og jeg hadde et håp om at det ensidige negative fokuset om å ha for lite penger til enhver tid skulle forsvinne. Det som gjorde meg oppgitt, redd og meeeget skeptisk var ansettelsen av Hockaday :( For meg var det et dårlig signal, og jeg tror også for mange andre som følger engelsk foppall. Det var et signal om at Cellino skulle ha en billig løsning,og at han sannsynligvis hadde en absurd tanke om å gå i mot strømmen og motbevise alle forståsegpåere om at en totalt ukjent trener kunne lett drive klubben bra sportslig... dessverre fikk vi skeptikere rett at dette ikke funket.... det viser seg nok også at de som skrev om at dette ned at Cellino/Salerno skulle kjøpe spillere og en trener skulle kun trene ikke kom til å funke-også fikk rett....vi står nå oppi en hengemyr....og det er alvorlig :(
Hvis jeg setter på meg objektive foppallbriller, så er det en ting som skremmer meg: nemlig at det viser seg at i denne- klubben hvis man kun ser den utenfra, så  har vi i over 10 år prestert det kunststykket at 9 av 10 avgjørelser har vist seg i ettertid å være feil.....hviler det en forbannelse over klubben?Skal vi aldri en eneste gang få oppleve at vi har et lag som kan klare topp 3 i denne divisjonen?

GeirO

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #207 på: Desember 27, 2014, 12:14:52 »
Dette blir bare synsing, men kanskje vi nå behøver en garvet manager a la Mick McCarthy eller Steve McClaren. Disse greier på kort tid å få Ipswich og Derby opp i toppen. Men hvem har vi å velge fra av lignende managere?
MOT

Nørgaard

Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #208 på: Desember 27, 2014, 12:25:15 »
Dette blir bare synsing, men kanskje vi nå behøver en garvet manager a la Mick McCarthy eller Steve McClaren. Disse greier på kort tid å få Ipswich og Derby opp i toppen. Men hvem har vi å velge fra av lignende managere?

Vi har haft mange managere de sidste mange år. Det har ikke været deres skyld, men ledelsen og det er det stadig.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Troen på en retur til Premier League
« Svar #209 på: Desember 27, 2014, 13:41:04 »
hmm, tja hva med Warnock  ;) ;)?????