Overgangsvinduet januar 2011

Started by Promotion 2010, January 14, 2011, 12:23:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p0ndus

Quote from: rd1 on February 02, 2011, 20:48:05
Vi her inne har vel savnet et midbaneanker siden Derry forsvant?? Kan ikke huske noen som har fylt denne rollen skikkelig. Doyle gjorde en grei jobb i fjor, men vi ropte vel etter en bedre hele fjorårssesongen!

Jeg synes det er merkelig at Grayson "ikke finner" denne spillertypen! Jeg vil vel anta at en eller annen plass i seriesystemet er det en mann som kunne gjort en jobb som defensiv midbanespiller??

Og penger har/hadde jo grayson i og med at han merkelig nok blåste 0,5Mp (?) på McCormack!!

Finnes det ikke speidere som kan hoste opp en Batty/Dacourt type i Npower format??

Min enkle påstand er at her gjør ikke Grayson&Co en god nok jobb! Med en skikkelig defensiv midbanespiller hadde vi ligget blant topp 2!

Gid det hadde vært så vel, men da hadde jo kanskje spillesystemet  vært litt annerledes også, og hvem vet om vi hadde scoret så mange goaller da. Men håper du har rett!!!!

jarle

The £76.5m Chelsea spent on deadline day will be the prelude to further strengthening in the summer

Vi er et stykke unna eliten....

DenHviteYeboah

Quote from: jarle on February 03, 2011, 00:07:59
The £76.5m Chelsea spent on deadline day will be the prelude to further strengthening in the summer

ja,det er deprimerende >:(

Cannavaro

Det er mange med gode intensjoner til klubben i vårt hjerte her inne leser jeg.
Men ; går det ikke an å stikke finger`n litt i jorda :  Se litt tilbake og litt fremover :
Det var såvidt båten bar til opprykk for 9 måneder siden og klubben i vårt hjerte har gjort det (med mine ord) over all forventning hittill.  Det er et ordtak som heter "mye vil ha mer" og slik tyder jeg mange her inne på forumet. "Ja, jeg ser helst at det blir opprykk til PL i mai, eller ihvertfall playoff" - det er litt stemningen her akkurat nå.  Men, les følgende :

-vi er ingen storklubb med store økonomiske rammebetingelser
-vi har en styreformann mange er skeptiske til
-vi har ingen stjernespillere i klubben vår
-vi har 7 ganske trøblete år bak oss

men, vi har :

-en stor, entusiastisk fanskare
-en manager som VIL noe med klubben sin, og som hadde noen år her i begynnelsen av
karrieren
-spillere med entusiasme og glød

og til slutt ; ja, vi har mangler også......det skrikes først og fremst etter nye spillere.
Selvfølgelig er jeg enig i det, men de kommer nok ikke rekende på ei fjøl......
Penger er makt, og Leeds har ingen makt til å friste med høye spillerlønninger idag.
De som vil spille her og blø for drakta er de som vil opp og frem i karrieren sin og som har et stort ønske om PL-spill.  Vi må handle eller låne etter lommeboka, den saken bør være klinkende grei å forstå.  Lånefinansiert suksess er dyrekjøpt og det vet klubben helst alt om.

Derfor stikker jeg finger`n i jorda og ser på hva som kommer eventuelt, og jeg er ikke nødvendig sikker på at det ville vært hensiktsmessig med opprykk allerede iår.  Det krever tid å skape et godt lag også, og  som etter all sannsynlighet vil måtte kjempe om å holde seg i PL 1., 2., og kanskje 3. år etter opprykk.  Tror det er viktig t.o.m i dagens sammenheng og  ikke miste perspektivet over hva klubben gjør, og hvordan vi beveger oss fremover....
MFLU - Miracles For Leeds United

kongsmo

Quote from: Cannavaro on February 03, 2011, 00:32:48
Men ; går det ikke an å stikke finger`n litt i jorda :  Se litt tilbake og litt fremover :
Det var såvidt båten bar til opprykk for 9 måneder siden og klubben i vårt hjerte har gjort det (med mine ord) over all forventning hittill.  Det er et ordtak som heter "mye vil ha mer" og slik tyder jeg mange her inne på forumet. "Ja, jeg ser helst at det blir opprykk til PL i mai, eller ihvertfall playoff" - det er litt stemningen her akkurat nå.  Men, les følgende :

men, vi har :

-en manager som VIL noe med klubben sin, og som hadde noen år her i begynnelsen av
karrieren

og til slutt ; ja, vi har mangler også......det skrikes først og fremst etter nye spillere.
Penger er makt, og Leeds har ingen makt til å friste med høye spillerlønninger idag.
De som vil spille her og blø for drakta er de som vil opp og frem i karrieren sin og som har et stort ønske om PL-spill.  Vi må handle eller låne etter lommeboka, den saken bør være klinkende grei å forstå.  Lånefinansiert suksess er dyrekjøpt og det vet klubben helst alt om.

Derfor stikker jeg finger`n i jorda og ser på hva som kommer eventuelt, og jeg er ikke nødvendig sikker på at det ville vært hensiktsmessig med opprykk allerede iår.  Det krever tid å skape et godt lag også, og  som etter all sannsynlighet vil måtte kjempe om å holde seg i PL 1., 2., og kanskje 3. år etter opprykk.  Tror det er viktig t.o.m i dagens sammenheng og  ikke miste perspektivet over hva klubben gjør, og hvordan vi beveger oss fremover....

helt enig, kloke ord  :)
"SNIFFER"

B_Ød

men, vi har :

karrieren

Jepp, godt sagt.
Ups & Ups!!

Sydhagen

men, vi har :

karrieren

Godt gjennomtenkt svar.

Tror uansett at vi ikke har et godt nok lag til å rykke opp i år...tenker med skrekk på PL spill neste sesong med denne stallen som basis....
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

pedro

men, vi har :

karrieren

Et meget velformulert innlegg som alle her inne bør ta inn over seg.
Leedsomaniac

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on February 03, 2011, 00:21:25
Quote from: jarle on February 03, 2011, 00:07:59

ja,det er deprimerende >:(

Deprimerende? 700 millioner på spillere når forrige regnskap viste det samme i underskudd? Det er ikke deprimerende, det er fullstendig galskap! Heldigvis har UEFA tatt grep, spørsmålet blir om de faktisk tør gjennomføre sanksjoner mot klubber som eventuelt (les: når de) har samme finanspolitikk da de økonomiske fair play-reglene trer i kraft.

Meget godt innlegg, Cannavaro! Mye vil ha mer er et veldig passende utrykk, ettersom mange av de som skriker mest faktisk mente klubben kom til å kjempe i bunnen. Ergo, burde denne sesongen være en stor suksess så langt.

Når det er sagt, er det jo en selvfølge at alle vil vinne hver eneste kamp, meg inkludert. Når vi også har såpass heng på opprykk, er det ikke naturlig å lene seg tilbake å være fornøyd med de mange simple baklengsmålene som kommer i hver eneste kamp. Hadde de vært luket bort, hadde vi ledet ligaen med klar margin! Det er både utrolig irriterende, men også en positiv indikasjon på at stallen er god nok til å kjempe om opprykk (dog mangler vi den ene spillertypen vi alle skriker etter og som jeg er 110% sikker på at Grayson jakter).

Jeg tror ikke vi skal "vente" med å rykke opp. Det blir neppe enklere enn i år...
Marching on together!

rd1

Det er bare piss å si at det kan være en fordel å vente med å rykke opp!! Makan til utsagn skal man lete lenger etter. Selvsagt må vi rykke opp så fort som mulig. Premier Leauge er selve honningkrukken, og om vi rykker ned på første forsøk vil vi da motta "fallskjerm" til videre satsning.
"Who needs Cantona??"

Masinga

Jeg har litt vanskeligheter med å skjønne argumentasjonen til de som hevder at Leeds ikke er gode nok for PL. Dersom Leeds skulle klare et opprykk, ja da er vi gode nok. Satt vi og argumenterte på denne måte i fjor i League One? Og hvor mange på dagens lag vil evt. spille i PL?

Her er startoppstillingen mot Bristol Rovers da opprykket ble sikret 8. mai. 2010:

S. Higgs - A. Hughes, N. Collins, L. Bromby, S. Lowry - N. Kilkenny, M. Doyle, B. Johnson, M. Gradel - L. Becchio, J. Beckford

Innbyttere: Howson (takk Gud), Watt, Snodgrass

I startoppstillingen klarer jeg å telle 4 mann sammenlignet med dagens foretrukne mannskap. Howson og Snodgrass var for under et år siden ikke fast på laget. I dag er de støttespillere. Det sier litt om hvordan ting endrer seg. Skulle det bli opprykk, vil utskiftingen til sommeren bli minst like omfattende som i 2010.

Tror heller ikke alle skjønner hvor krevende det er å drive en fotballklubb. Glem de klubbene med rike eiere i Asia og Amerika. For alle andre er hverdagen harde tak. Spesielt kommer dette til syne i Skottland. Rangers og Celtic har vel noenlunde god økonomi, men heller ikke de kan bruke store summer. For alle andre i Skottland er det en daglig kamp for å overleve. I England er situasjonen litt bedre med større TV-inntekter osv. Men England er i en finanskrise vi på den grønne grein her i Norge ikke skjønner det spøtt av.

Dersom Leeds skulle rykke opp, vil klubben takle dette alldeles utmerket. Det er lenge siden krisen rammet oss, tilpasning har skjedd og klubben har nå lang erfaring med å leve med dette.
Masinga, medl.nr. 1250

Kato

Jeg mener kommentaren "mye vil ha mer" fra Cannavaro er et bomskudd. Det dreier seg ikke om at vi er så voldsomt kravstore.

Det handler om at mannskapet vårt sloss i toppen med så klare svakheter. Vi har så stor offensiv kapasitet, at med å rydde opp i det defensive trøblete så er sjansen stor til å fyke opp.

Husk at det er mye vanskeligere å skape offensiv slagkraft i et lag, enn defensiv struktur.

Vi er godt fornøyde med der vi er, vi er bare så eitrende irritert over at "banale" problemer ikke lukes bort.

Med andre ord, potensialet i laget vårt er enormt stort.

I pausen av første serierunde mot Derby kritiserte jeg enkle feil i den defensive strukturen. De samme feilene er der ennå. Tenk hvis vi hadde fjernet disse hvor vi hadde vært.

I tillegg synes jeg Grayson fyrer på bålet vårt, med å hele januar bable om at det er signeringer rundt hjørnet.

Nei, her bommer den italienske midtstopperen. Vi vil ikke handle som villmenn, vi vil ikke låne milliarder. Vi vil bare ha defensiv midtbanespiller. Han trenger ikke å være dyr. Vi vil bare ha en, for det har vi ikke. Og det har vi ikke hatt siden Blackwell var manager.

jarle

Tror det er viktig t.o.m i dagens sammenheng og  ikke miste perspektivet over hva klubben gjør, og hvordan vi beveger oss fremover....

Hva er det klubben gjør?
Bruker 6/7 år på å få oss muligens tilbake der vi var når Bates tok over... HALLO!!!

Det er ikke godt nok... Hadde vi vært Hull eller et eller annet inavl sted hadde jeg vært enig... men vi er en av Englands top 4-6 klubber... Det eneste laget i en av Englands største og rikeste byer...

Bates har levert til stryk!
Han har ikke levert noe av det han har lovet oss ER/ TA blant annet.

At vi nå spretter champagnen her inne fordi vi er inne i top 8 i wankership for så være.

Dette blir det tapte 10 år som jeg spådde...
Og det blir ikke lettere neste år eller årene etter det... de lagene som kommer ned har bedre spillere en det vi har og har fallskjerm... Vi var heldige med de som rykket ned iår... de var i fritt fall som det vi var.

La oss se hva som kommer inn i emergency window... men hvis Bates ikke evner å benytte den mulgheten vi har til å gå opp nå med å styrke laget så beviser det selv med null gjeld og en etter Bates sigende sunn økonomi ( og Delph penger i kassa.. SNART eller går de til toaletter på ER) at vi er fortapte i wankership.

PS! Et år til i wankership... noen som tror Kasper, Snoddy og noen av våre andre juveler blir i Leeds i evig tid... Not me.... Da kan vi starte på nytt igjen med the Collins of this world!

Dennis

Mener du virkelig at det ikke er forskjell på Leeds' situasjon per i dag, i forhold til sist vi var i Championship, jarle?

"HALLO!!!"  ::)

Resten av innlegget ditt er jeg enig i. Det er mange lovnader som er brutt og heldigvis er det et kontinuerlig fokus på dette fra supporternes side.

Marching on together!

jarle

Quote from: Mr Kaizer on February 03, 2011, 10:47:02
Mener du virkelig at det ikke er forskjell på Leeds' situasjon per i dag, i forhold til sist vi var i Championship, jarle?

"HALLO!!!"  ::)

Resten av innlegget ditt er jeg enig i. Det er mange lovnader som er brutt og heldigvis er det et kontinuerlig fokus på dette fra supporternes side.

Største forskjellen er vel at all gjeld er borte... gjort på ulovlig hvis!
som holdt oss i 3 divisjon litt ekstra tid...

ER og TA er den samme og står på samme sted og fortsatt ikke i Leeds eie
Draktene er hvite
Tilskuer antallet er det samme mer eller mindre
Stallen består vel mer eller mindre av samme kvalitet, jeg vil hevde muligens laget vi hadde da var av bedre kvalitet ( ihvertfall mer erfaring fra topp nivå)
Du og jeg er her fortsatt...

men vi er enda ikke i Play Off finalen

Masinga

Quote from: jarle on February 03, 2011, 10:36:39
Bates har levert til stryk!
Han har ikke levert noe av det han har lovet oss ER/ TA blant annet.
Bates har sikkert lovet dette. Jeg vil tro det er noen år siden. Den mannen sier mye, kanskje for mye enkelte ganger. Sikkert for å holde oss supportere på gress. Nå skal det sies til Bates sitt forsvar at verden har endret seg en del de siste par årene. Norge, med tappekranen på full åpning i Nordsjøen, kom meget fort gjennom finanskrisen. Resten av verden har ikke det. Flere land i Europa står på kanten av stupet. Mange biter negler. Irland er bankerott. England er ikke det enda, men må gjennom en kraftig hestekur. Jeg tror vi ville bli ganske sjokkerte hvis tok en rundtur i Storbritannia og studerte de økonomiske forhold. Det er ikke penger til mye av det man er vant til av goder fra tidligere. At Leeds ikke kjøper tilbake Elland Road og Thorpe Arch tror jeg skyldes, rett og slett, at man ikke har de midler som skal til.

Jeg tror Bates på hans ord når han sier at klubben drives sunt. Til forkjell fra 5-6 år siden da gjelden fortsatt holdt på å drukne klubben. Det er da i det minste en forskjell. Potensialet i Leeds er stort og vi kommer garantert tilbake, bare vær litt, litt mer tålmodig. I mellomtiden kan vi jo studere de mange klubbene som fortsatt har drevet over evne og får virkeligheten i trynet nå. Det vil ligge mye vrakgods i farvannet mot det forjettede land.
Masinga, medl.nr. 1250

Asbjørn

Quote from: jarle on February 03, 2011, 11:00:28

Kenneths intervju med Ben Fry (postet i går kveld) gjør meg jo litt håpefull mht TA evt ER: Sooner rather than later we'll have some announcement to make, og det handlet om long term plans...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jarle

Quote from: Asbjørn on February 03, 2011, 11:11:14
Quote from: jarle on February 03, 2011, 11:00:28

Kenneths intervju med Ben Fry (postet i går kveld) gjør meg jo litt håpefull mht TA evt ER: Sooner rather than later we'll have some announcement to make, og det handlet om long term plans...

Announcement blir vel.. we have invested in a new sofa in Howard's Bar... no money for new players

bwirum

Quote from: jarle on February 03, 2011, 11:27:45
Announcement blir vel.. we have invested in a new sofa in Howard's Bar... no money for new players
But it's a bloody good couch, and we're confident that this will attract at least 2 more VIP spectators per match!
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Leeds United: Grayson focusing in on loan market
Published Date: 03 February 2011
By Phil Hay
Leeds United manager Simon Grayson insisted today that the signings he failed to secure in the January transfer window could yet materialise in the Football League's loan market after admitting to a "difficult" deadline day.
Grayson confirmed his intention to make improvements to his squad with the help of emergency loans after the final hours of the January window passed without significant activity at Elland Road.

United struck a deal to sign Colombian international goalkeeper David Gonzalez on a half-season loan from Manchester City but Grayson's attempts to bring outfield players to Leeds came to nothing on Monday as the transfer deadline passed at 11pm.

The club were widely expected to sign a central midfielder and defensive cover after selling centre-back Neill Collins to Sheffield United and allowing utility player Andrew Hughes to join Scunthorpe United.

The Leeds boss said the refusal of Premier League managers to release squad members on a long-term basis had hampered United's negotiations, and he defended his decision to step back from the market once it became clear that his chosen targets were beyond his reach.

Grayson, however, expects a number of those players to be made available for short-term loans when the Football League open their temporary market on Tuesday morning.

United are understood to have pursued Blackpool's Keith Southern as the January deadline approached, and the prospect of a deal with Manchester City's Michael Johnson â€" a player who expressed a firm interest in taking up a contract at Leeds â€" was diminished by a minor injury suffered by the 22-year-old last month.

Grayson will be able to sign players for a maximum of 93 days under Football League rules regarding emergency loans, but he reiterated his wish to avoid recruits who would be no more than "squad players" for the rest of the Championship season.

Grayson said: "I had many players offered to me and there are plenty who I'd be able to bring in on an emergency loan next week. It gives their clubs the option of taking them back after 28 days and I'll utilise that in a week's time or whenever I need to.

"The transfer window was difficult for us and for other teams because clubs are quite reluctant to let players out on loan until the end of the season unless they're sure that they're not going to need them.

"Sometimes the players who are on offer aren't right for you either. We weren't in the market for squad players â€" we were in it for top players.

"But I'd have thought that some of the players I was looking at will be available (on emergency loan).

"I've spoken to four or five managers about that, all of whom are in the Premier League. The players I'm looking at will definitely make us better as a team and I'd like to think they'll be available as and when I decide to get the business done."

Grayson completed his most significant dealings at the start of January, signing Andy O'Brien from Bolton Wanderers despite firm interest and a concrete offer from Cardiff City, another prominent Championship side.

United's boss was also able to negotiate a half-season loan for Sunderland left-back George McCartney, a deal which Leeds said was funded in part by their FA Cup third-round ties against Arsenal, but the end of the window was largely dominated by departures from Elland Road.

A bid for Collins from Sheffield United was accepted less than a year after Leeds signed him from Preston North End, the second time in quick succession that the defender has seen a transfer end in failure in a matter of months.

Grayson said Sheffield United's offer was "good for the club", and Collins' departure followed Federico Bessone's transfer on loan to Charlton Athletic.

Decisions were also taken to cancel the contracts held by defender Jason Crowe and two of the younger professionals at Leeds, goalkeeper Alan Martin and striker Tom Elliott.

Gonzalez's arrival from Eastlands broke the trend of exits and Leeds welcomed midfielder Neil Kilkenny back from the Asian Cup late on Monday afternoon. Club captain Richard Naylor was also in contention for Tuesday's draw at Hull City after recovering from knee surgery.

Grayson said: "We did a little bit of business early on in the window with Andy O'Brien and George McCartney and we've brought a keeper in from Manchester City.

"I was close to doing a couple of deals on Monday but at the last minute the clubs changed their minds.

"I could have brought in half a dozen other players quite easily they wouldn't have made us too much better. They'd only have been squad players and when I went into the market, I was going in for top-calibre players.

"Unfortunately it didn't quite happen for us but the level of player I was going at was very high. I said early on that people who come here have to be good enough to go straight into the team. We've already got good players here and it would be unfair to bring others in if they're
not going to have much chance of playing.

"I'd still like to have a few more players, and you can see what we've got. But Kilkenny's back now and one or two others have recovered from injury.

"We do have a good squad but I always want to add to it because that's what made us successful in the past and that's what'll make us successful in the future."

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

LArry: "Sometimes the players who are on offer aren't right for you either. We weren't in the market for squad players â€" we were in it for top players.

And top players don't come for free...  beklager...

Promotion 2010

Quote from: jarle on February 03, 2011, 14:41:36
LArry: "Sometimes the players who are on offer aren't right for you either. We weren't in the market for squad players â€" we were in it for top players.

...men som LOAN.... Det var vel "the message" her!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Quote from: Promotion 2010 on February 03, 2011, 15:39:03

SKAL DE IKKE HA LØNN DA?

lån så tar du over lønna... så da er vi like langt!!!

lojosang

Quote from: jarle on February 03, 2011, 15:46:55

SKAL DE IKKE HA LØNN DA?

De skal vel vanligvis ha lønn når de blir kjøpt også, i tillegg til overgangssum til klubben. Og i motsetning til ved kjøp kan du sende katta hjem med sekk og det hele om nødvendig.  :)
- Leif Olav

jarle

Quote from: lojosang on February 03, 2011, 17:05:21
Quote from: jarle on February 03, 2011, 15:46:55

SKAL DE IKKE HA LØNN DA?

De skal vel vanligvis ha lønn når de blir kjøpt også, i tillegg til overgangssum til klubben. Og i motsetning til ved kjøp kan du sende katta hjem med sekk og det hele om nødvendig.  :)

Poenget var at det finns ikke kvalitet for de pengene Bates stiller til rådighet...
Hverken som kjøp eller lån

Kjøper du er det penger for betaling pluss lønn ( mulig lønn kan forhandles ned når det er snakk en ny kontrakt om vi er heldige )

Lån, da tar du stort sett over en PL lønn - den er som vi vet langt over Bates sitt tak...

Så Larry prat om kvalitet blir bare tåkeprat..

I tillegg er vi vel enige om at disse lånesoldatene ikke gavner oss i det lange løp!!! eller????
Det har vi sett 100 vis av ganger... vi er jo på topp i verden med å låne møkk.

Dennis

At man tar over PL-lønnen stort sett kan være, men George McCartney er et eksempel fra egne rekker hvor Leeds har spilleren i stallen, men kun betaler deler av lønnen. I dagens økonomiske landskap, er det nok ikke mangel på klubber som tar til takke med å la låneklubben betale deler av lønnen for å kutte kostnader.

Om lånesoldater gagner klubben eller ikke på sikt, kan diskuteres i det vide og det brede. Selv tar jeg gladelig imot lånespillere om det hjelper klubben til å rykke opp!
Marching on together!

jarle

Quote from: Mr Kaizer on February 03, 2011, 17:22:43
At man tar over PL-lønnen stort sett kan være, men George McCartney er et eksempel fra egne rekker hvor Leeds har spilleren i stallen, men kun betaler deler av lønnen. I dagens økonomiske landskap, er det nok ikke mangel på klubber som tar til takke med å la låneklubben betale deler av lønnen for å kutte kostnader.

Om lånesoldater gagner klubben eller ikke på sikt, kan diskuteres i det vide og det brede. Selv tar jeg gladelig imot lånespillere om det hjelper klubben til å rykke opp!

Merkelig at ikke BArcelona, Real Madrid, Man U, Chelsea, SPurs, Inter eller andre toppklubber benytter seg av denne fantastiske låneordningen siden den er så bra...

hmmmm

Papi

Quote from: jarle on February 03, 2011, 17:31:24

Merkelig at ikke BArcelona, Real Madrid, Man U, Chelsea, SPurs, Inter eller andre toppklubber benytter seg av denne fantastiske låneordningen siden den er så bra...

hmmmm

OMG Jarle!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Dennis

hmmmm

Og da var jeg ferdig med denne diskusjonen!  ::)
Marching on together!

Superfan

hmmmm

Grattis Jarle, denne tar absolutt alle kaker.!!