Skrevet av Emne: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2011, kl 16.00  (Lest 97206 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #660 på: Januar 22, 2011, 18:24:22 »
Etter å ha ligget under to ganger er det bra med ett poeng!!!

Vi er på 5.plass bare to poeng bak direkte opprykk.

Prett og ha en bra kveld alle!!

Utgangspunktet er bra det. Men to av lagene foran oss kan øke fra to foran til fem foran - med like mange kamper spilt. Og Nottingham to poeng bak, kan plutselig være 7 poeng foran - med like mange kamper spilt...

Nottingham har jo tatt full pott leenge nå :(
Det har blitt i overkant mange uavgjorte i det siste... Det MÃ… vi få skikk på...

Men igjen, utgangspunktet vårt er flott. Men vi må komme på vinnersporet igjen for å holde trøkket oppe...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leechap

  • Gjest
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #661 på: Januar 22, 2011, 18:38:37 »
Good point - bortekamp med uavgjort er akseptabelt. ER må igjen bli en festning der Leeds United tar alle tre poengene. Godt med en lang "pause" til neste oppgjør - friske bein og suksess på hjemmebane?

Peters

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #662 på: Januar 22, 2011, 18:43:19 »
Etter å ha ligget under to ganger er det bra med ett poeng!!!

Vi er på 5.plass bare to poeng bak direkte opprykk.

Prett og ha en bra kveld alle!!

Utgangspunktet er bra det. Men to av lagene foran oss kan øke fra to foran til fem foran - med like mange kamper spilt. Og Nottingham to poeng bak, kan plutselig være 7 poeng foran - med like mange kamper spilt...

Nottingham har jo tatt full pott leenge nå :(
Det har blitt i overkant mange uavgjorte i det siste... Det MÃ… vi få skikk på...

Men igjen, utgangspunktet vårt er flott. Men vi må komme på vinnersporet igjen for å holde trøkket oppe...

Spot on Asbjørn! Men det blir vanskelig å vinne kamper når vi alltid slipper inn 2 mål....

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #663 på: Januar 22, 2011, 18:44:58 »
Etter å ha ligget under to ganger er det bra med ett poeng!!!

Vi er på 5.plass bare to poeng bak direkte opprykk.

Prett og ha en bra kveld alle!!

Utgangspunktet er bra det. Men to av lagene foran oss kan øke fra to foran til fem foran - med like mange kamper spilt. Og Nottingham to poeng bak, kan plutselig være 7 poeng foran - med like mange kamper spilt...

Nottingham har jo tatt full pott leenge nå :(
Det har blitt i overkant mange uavgjorte i det siste... Det MÃ… vi få skikk på...

Men igjen, utgangspunktet vårt er flott. Men vi må komme på vinnersporet igjen for å holde trøkket oppe...

Spot on Asbjørn! Men det blir vanskelig å vinne kamper når vi alltid slipper inn 2 mål....

Sant, men i verste fall får vi bare sørge for å score minst 3, og har jo ikke pleid å være noe problem..:P

ArneS

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #664 på: Januar 22, 2011, 18:58:25 »
Status for et nyopprykket lag i kamper mot nedrykkede PL lag:   4: 1-3-0.
Synes det er bra!
Den 17. mann

samadhi

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #665 på: Januar 22, 2011, 19:11:16 »
Status for et nyopprykket lag i kamper mot nedrykkede PL lag:   4: 1-3-0.
Synes det er bra!

Egentlig er det vel bra, men når vi tenker på at hjemmekampene mot Hull og Portsmouth skulle det så absoultt vært 3-1-0
marching on together,
derudaf forever...

ArneS

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #666 på: Januar 22, 2011, 19:13:28 »
Status for et nyopprykket lag i kamper mot nedrykkede PL lag:   4: 1-3-0.
Synes det er bra!

Egentlig er det vel bra, men når vi tenker på at hjemmekampene mot Hull og Portsmouth skulle det så absoultt vært 3-1-0

Quite right.  enda mer imponerende, mao
Den 17. mann

Andersen

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #667 på: Januar 22, 2011, 19:23:45 »
Fornøyd med poeng i dag, når vi lå under 2. ganger og somma! TRENGS DET Ã… SI NOE MERE ! LEEDS4EVER

Joe Jordan

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #668 på: Januar 22, 2011, 19:37:49 »
jeg er egentlig fornøyd. men jeg mener fortsatt at somma bør spille fast, det er ett eller annet spesielt med med ham, akkurat samme følelsen jeg hadde med beckford...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

berlin

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #669 på: Januar 22, 2011, 20:29:02 »
jeg er egentlig fornøyd. men jeg mener fortsatt at somma bør spille fast, det er ett eller annet spesielt med med ham, akkurat samme følelsen jeg hadde med beckford...

du sier noe. hadde den følelsen når jeg satt ringside mot Scunny siste. turte å utfordre og skåret sikkert også.

AllWhiteTøyen

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #670 på: Januar 22, 2011, 21:57:39 »
Greit noek med ett p: Men var det ikke pompey mot hammers hvor det var en lignede insident for ca 10 år siden (lyset gikk)? Mulig at det har vært diskutert tidligere i tråden, så: Me happy with 1 pt!
 

Tom S

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #671 på: Januar 22, 2011, 22:18:24 »
jeg er egentlig fornøyd. men jeg mener fortsatt at somma bør spille fast, det er ett eller annet spesielt med med ham, akkurat samme følelsen jeg hadde med beckford...

Somma går Becks en høg gang, får meir Cantona-følelse.
Somma har ein herlig førstetouch der han samtidig legger ballen klar til neste trekk/skudd, og ikkje minst er han ein iskald avslutter.

Eg meiner denne karen kan bli god, veldig god!
« Siste redigering: Januar 22, 2011, 22:24:24 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Jon R

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #672 på: Januar 22, 2011, 22:55:31 »
jeg er egentlig fornøyd. men jeg mener fortsatt at somma bør spille fast, det er ett eller annet spesielt med med ham, akkurat samme følelsen jeg hadde med beckford...

Somma går Becks en høg gang, får meir Cantona-følelse.
Somma har ein herlig førstetouch der han samtidig legger ballen klar til neste trekk/skudd, og ikkje minst er han ein iskald avslutter.

Eg meiner denne karen kan bli god, veldig god!

Eller Zlatan.  ;)
Jon R.

kalle_92

  • Gjest
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #673 på: Januar 22, 2011, 23:03:01 »
Eller bare Somma  8)
Denne karen har bevist at han bør få enda mer spilletid. Han har vel ikke halvparten av Becchio sin spilletid, men hvor mange mål har karen? Somma i tospann med Becchio, ville det fungert?

Dennis

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #674 på: Januar 23, 2011, 00:32:29 »
Eller bare Somma  8)
Denne karen har bevist at han bør få enda mer spilletid. Han har vel ikke halvparten av Becchio sin spilletid, men hvor mange mål har karen? Somma i tospann med Becchio, ville det fungert?

Nå spiller vi vel med to holding midfielders (Howson & Johnson) og en trio (Gradel, Snodgrass & Watt) bak Becchio. Jeg liker formasjonen med tanke på 'det-lille-ekstra-spillerne' vi har offensivt på midten og det faktum at formasjonen oftere blir mer flytende enn en tradisjonell 4-4-2.

Watt har derimot ikke overbevist de to siste kampene og jeg tror så absolutt Somma har kvalitetene til å spille i den offensive playmaker/litt tilbaketrukne spissrollen. Med sine ballferdigheter, bør han passe inn i den vandrende trioen bak Luciano 'Cost less than Berbatov and he scores more goals' Becchio.

Når det skal sammenlignes med Beckford, syns jeg faktisk Somma er en mer komplett fotballspiller. Beckford hadde en enorm målteft som neppe kopieres i nær fremtid, men Somma er langt bedre med ballen, spesielt feilvendt. Han har også vist at målteften er høy også hos han - avslutningsteknikken er meget god.

Cantona? Zlatan?

Syns han minner aldri så lite om en lettere utgave av Viduka, jeg.  ;)
« Siste redigering: Januar 23, 2011, 00:38:23 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #675 på: Januar 23, 2011, 00:37:08 »
Kunne vært spennende med Somma - Mc Cormack,  men egentlig tror jeg Somma har så mange kvaliteter at han kan brukes i nær sagt hvilken som helst konstellasjon og formasjon, også som ensom spiss i 4-5-1. Når det er sagt:  En spiss er sjelden ensom i dagens Leeds United.
Imponerende 32 mål fra midtbanespillere så langt denne sesongen.
Jon R.

Gufrias

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #676 på: Januar 23, 2011, 07:55:25 »
Kunne vært spennende med Somma - Mc Cormack,  men egentlig tror jeg Somma har så mange kvaliteter at han kan brukes i nær sagt hvilken som helst konstellasjon og formasjon, også som ensom spiss i 4-5-1. Når det er sagt:  En spiss er sjelden ensom i dagens Leeds United.Imponerende 32 mål fra midtbanespillere så langt denne sesongen.
Vakkert, Jon. Både poetisk og presist.

Om nå bare midtstopperne kan få like god støtte etter hvert, vil siste halvdel av sesongen bli riktig så trivelig. Og der synes jeg også guttene er på bedringens vei.
Hekta på Leeds siden 1974

lojosang

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #677 på: Januar 23, 2011, 08:56:04 »
Kunne vært spennende med Somma - Mc Cormack,  men egentlig tror jeg Somma har så mange kvaliteter at han kan brukes i nær sagt hvilken som helst konstellasjon og formasjon, også som ensom spiss i 4-5-1. Når det er sagt:  En spiss er sjelden ensom i dagens Leeds United.
Imponerende 32 mål fra midtbanespillere så langt denne sesongen.

Nei, men om vi hadde hatt Somma på lån ville vi hatt det.
Loan-Somma.
Trist karakter på mange vis.  ;D
- Leif Olav

berlin

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #678 på: Januar 23, 2011, 12:29:52 »
Kunne vært spennende med Somma - Mc Cormack,  men egentlig tror jeg Somma har så mange kvaliteter at han kan brukes i nær sagt hvilken som helst konstellasjon og formasjon, også som ensom spiss i 4-5-1. Når det er sagt:  En spiss er sjelden ensom i dagens Leeds United.
Imponerende 32 mål fra midtbanespillere så langt denne sesongen.

Nei, men om vi hadde hatt Somma på lån ville vi hatt det.
Loan-Somma.
Trist karakter på mange vis.  ;D

 ;D

Jon R

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #679 på: Januar 23, 2011, 12:43:08 »
Kunne vært spennende med Somma - Mc Cormack,  men egentlig tror jeg Somma har så mange kvaliteter at han kan brukes i nær sagt hvilken som helst konstellasjon og formasjon, også som ensom spiss i 4-5-1. Når det er sagt:  En spiss er sjelden ensom i dagens Leeds United.
Imponerende 32 mål fra midtbanespillere så langt denne sesongen.

Nei, men om vi hadde hatt Somma på lån ville vi hatt det.

Loan-Somma. Trist karakter på mange vis.  ;D
Konge! Ser for meg et bilde der han rir ensom inn i solnedgangen. Loan-Somma, spilleren som tar ned ballen raskere enn sin egen skygge.  ;D
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #680 på: Januar 23, 2011, 13:27:21 »

Nei, men om vi hadde hatt Somma på lån ville vi hatt det.
Loan-Somma.
Trist karakter på mange vis.  ;D

...sikker på at det ikke er Lone du tenker på nå, Lojo? ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #681 på: Januar 23, 2011, 14:56:08 »
Betraktninger fra en Portsmouth-tilhenger:

Schmeichel

Not as good as his dad is he? And what is that kit all about?
Ok performance - Not sure he could have done anything about either goal, but made a blinding save to keep Utaka from making it 2-0 on the half hour

Connolly.
Not sure he was playing to be honest - Offered nothing

Bromby
As with Connolly, offered nothing and looked very shaky at times

Bruce
Needs communication lessons, got confused with Connolly for Pompey's second and had a blazing row with the 'jaffa man' (Schmeichel) in the first half.
That said he did make a crucial headed clearance in stoppage time to deny us the winner but I can now see why you rate Andy O'Brien so highly.

McCartney
He played well considering he had the busy Lawrence to contend with most of the time in the first half.
Got forward well in the second half as Leeds started to dominate. Would you consider a swap with Dickinson?
Oh and was that a handball in the first half?

Snodgrass
Invisible in the first half apart from a clattering tackle on Lawrence and a cleanly struck but non-threatening free kick just before the interval.
He was a different player in the second half.
Roasted Dickinson on a number of occasions and provided the free-kick which led to the first equaliser. Could have snatched the winner towards the end but pulled his effort just wide.

Howson (c)
A good solid performance and was the one player who tried to get Leeds into the game in the first half. Made Ashdown work hard five minutes from the end with a strike that would have won the game.

Johnson,
A bit like the lights, switched on and off throughout the game.
Oh and was that free-kick last week a one-off?
Cries of Quashie, Quashie from the Fratton End will sum up his shooting for Pompey fans.

Gradel
By far your star man. Got everywhere (including up Greg Halford's nose) Cracking opening shot from 25 yards in the first two minutes, deserved more


Becchio
Quiet in the first half, but did head away successive corners. Took his goal well but our defending was poor (as normal). Good movement for Somma's goal


Watt
Despite having an apt name considering the power failure, he never got into the game. Lucky for you was replaced by Somma


Somma
Replaced the invisible Watt. A cracking shot with his first touch into the bottom corner gave Ashdown no chance. Also could have had the winner with ten to go but headed over the bar.


Leeds Fans
Observed the minute`s applause well. Passionate, loud and noisy as usual. Great banter with the Fratton End, just as fans should be, just like us

In summary
We won the first half - You won the second.
A fair result and one we would have taken before the game. 5-5 on aggregate. If you sort your defence out you'll go up, if we sort our defence out we'll stay up.

Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=229299#ixzz1Brn1RhyO


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #682 på: Januar 23, 2011, 17:27:42 »
Jaja.... Morsom kamp mot Pompey i gaar, egentlig svaert underholdende.
Jeg kommer akkurat fra QPR vs Coventry som ikke var noe saerlig. Slapt og lite underholdende foran imponerende 13.184 tilskuere paa Lofthus Road - LATTERLIG LITE!!!!

Ble litt sein inn paa stadion fordi min engelske kontakt var svaert treg, men reiser du fra Leeds halv seks om morgenen saa har du kanskje en unnskyldning. Jeg derimot var ute i god tid og jeg dro 03.00 engelsk tid for aa rekke kampen.  8)

Var heldigh aa satt blant Leedsfansen - 10 rader opp fra gresset til hoyre bak Schmeichel. 10 minutter foer det hele satte igang var fansen i full gang med WACCOE! STOOR STEMNING!

Pompey tok tak i oppgjoeret og eide foerste omgang. Vi var knapt nok over midtstreken de foerste 15-20 minuttene. Det skyldtes for det foerste vaare elendige klareringer som hele tiden gikk til en "fired up" Pompey-spiller. Hjemmelaget vant nesten alle andreballene i foerste omgang. Tror nok det fortsatt er stas aa slaa Mighty Leeds!

Fansen startet med MOT som runget utover stadion i de foerste 5-10 minuttene. Da Pompey presset paa som vaerst saa gikk fansen over til WACCOE. Med hopp og sprell og skjerf svingende over hodet - mange i bar overkropp! Dette oeredoevende troekket varte frem til Pompey saaret. Jeg maatte ringe hjem til min soenn for aa fortelle det hele. Utrolig bra. Hjemmefansen hoerte vi ingenting til, selv maalet som kom halvveis ut i omgangen satte ikke igang de mest kreative ropene.

Leeds ble virkelig presset. Johnson sloeste noe vanvittig med pasninger og klarereinger og ble fraloept gang paa gang. Idag saa jeg gamle gode Shaun Derry paa QPR og jeg tror med ham eller tilsvarende litt avdanket anker saa hadde vi feid gjennom denne ligaen. Han hold sammen spillet totalt for QPR og hadde utrolig bra timinger og riktige valg - rolig og majerstetisk i et svakt QPR-lag.
Howson var noe bedre og proevde gang paa gang aa bryte og vaere kreativ. Dette var svaert vansleig i foerste, men fordi laget hevet seg i andre ble han en forgrunnsfigur. Morsomt aa se Howson dirigere naar Schmeichel skulle spille lang og naar han skulle holde ballen langs bakken eller vente litt! BRA!
I foeste omgang tapte vi for mange andreballer og var utrolig lite presise med ball. Likevel sto begge backene godt, selv om Connolly fikk kjoert seg. 0-1 kom rett etter corner og var ikke lett aa forsvare seg mot. Likevel var det ogsaa en andreball (en retur) som vi ikke var raske nok oppe i. McCartney var langt bedre plassert og han hadde ganske god kontroll. Det var paa midten vi tapte denne omgangen. Watt var en skygge av seg selv, mens Gradel ble for lite involvert i en defensiv formasjon. Lite taalmodighet der i gaarden. Gradel var imidlertid stor i andre omgang. Snoddy og Becchio var naermest usynlige i omgangen selv om Becchio var flott aa ha paa foerste stolpe paa cornere.

Fratton Park er en meget liten bane. Intim, men nedslitt. Utenfor er det en haug med rustne piggtraader og bygninger kastet oppaa hverandre fra 30 til slutten av 50-tallet. Stadion ligger et stykke utenfor Portsmouth. Inne  blir det veldig trangt med hovedtribunen plassert med foerste benkerad litt under gressteppet. Spillerne hadde nok lite lyst til havne utenfor banen paa trynet ned der. Leeds fansen sto bak maalet mot nordoest. Utrolig at engelske fotballmyndigheter tvinger klubbene til aa skru opp seter paa alle baner (etter Hillsborough). I tysk land saa tar vel Dortmunds "the KOP" 19.000 staaende. Paa Fratton Park sto jeg sammen med i overkant av 4000 gale Leedsfans.
I tillegg til WACCOE og MOT (og som vanlig et par runder med Chelseasangen) runget det flere mer eller mindre kreative Leedssanger. Jeg likte spesielt: "Your supporters are shit" naar Leedsfansen pekte paa seg selv (4000) og refererte til ER kampen da 12-1500 Pompeyfans moette opp. Dette var Leedssupporternes lengste reise denne sesongen. Det ble ogsaa mye tull med en linjemann som virkelig holdt med hjemmelaget i en periode  ;) .
Leeds loeftet seg litt i loepet av omgangen og det var ikke mye "clearcut" hjemmelaget kom til. De var imidlertid raa paa smaa flater og hadde et par spillere som utmerket seg. Nugent var en skygge av seg selv, men laget ahr nok spillere som enkeltvis holder et hoyt individuelt nivaa. Lettere aa vaere gode mot Leeds hvis alle hever seg!

2.omg i neste innlegg!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #683 på: Januar 23, 2011, 17:37:46 »
Hardanger Stadion er vel neppe en plass som trekker mye folk vinterstid.  :D
Men fra spøk til revolver, hvor har det blitt av QPR fansen. Det hadde jo et snasent lag før i tida, med Bowles, G.Francis, Phil Parkes etc

Mere, Promo, mere!  :)

Mere, mere, mere.......


Promotion 2010

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #684 på: Januar 23, 2011, 18:08:06 »
Andre omgang startet med et svaert saa "determined" Leeds. Vi vant alt av foerste og andreballer til 1-1 kom. Snoddy hadde vunnet et frispark og slo ballen inn i midten der den ble lagt ned det Becchio som bredidet ballen mellom to forsvarere i maal. Vi bak maal tok helt av og folk dundret nedover trappene for aa delta i feiringen. Becchio ble nesten kvalt av haugen med smilende og feirende Leedsspillere rundt ham. Nederst i trappa sto en stakars liten gulkledt vakt aa skulle stoppe Leedsfansen...  ;D   Dermed var tonen for omgangen satt. Og spillerne tok tak. McCartney var ofte med og overlappet for Snoddy. Innelggene sto nesten alltid Snoddy for. Han gikk 98% av tilfellene inn i banen og spilte ballen inn. Ikke lett for forsvareren det. Becchio ble spilt god og Gradel brukte farten. Lange presise oppspill fra Schmeichel var det som foerte til troekket til Leeds. Foeste gang Pompey var over midt banen saa skaaret de. En lang ball ble stusset inn i midten og Connolly regelrett bommet foer Bruce ble rundingsboye. Det kan den eneste gangen Pompey kom til en avslutning av betydning i omgangen. Leeds fortsatte aa presse. Gradel skjoet over paa en retur paa corner. Becchio skulle truffet paa en heading og Snoddy var naere paa et frispark.

To sjanser glemt fra 1.omgang var Howsons skrudde skudd som stroek 40 cm utenfor og Schmeichels gode redning paa et skudd han fistet over paa stillingen 0-0.

Fansen var slett ikke mer stille i denne omgangen naar Leeds spilte "hematt". "I wanne go home, I wanne go home - Portsmouth's shithole, I wanne go home!" runget gjennom det meste av omgangen krydret av MOT og WACCOE!!!

Etter en times spill ble den ineffektive Watt erstattet med Somme til rungende klappsalver! Ett minutte tter tok han ned et gjennomspill og dundret inn 2-2. Utrolig bra nedtak og skudd - VIRKELIG KLASSE!  ;D  Fansen tok helt av og storkoste seg! Det kan ikke vaere bedre tilskuere i England!
Snoddy hadde naa spilt seg opp og skapte sjanse etter sjanse. Somma burde ordnet 3-2 etter corner (eller var det innlegg) der ballen kom over skuddhoyde (fothoyde). Becchio var en konstant trussel med sitt sterke duellspill. Gradel var lynkjapp og naer ved aa putte ballen i maal ved feler anledninger.

Leeds har stor variasjon i angrepsspillet, mens f.eks. QPR satser paa at Tarabt har dagen - han er veldig god med ballen og blir nok snart et nummer for stor for QPR, men er ingen lagspiller av rang! Leeds har flere som dirigerer spiller og selv Johnson paa en off-dag vil vaere bra aa ha. Offensivt er vi streke med alle de spillerne vi har. QPR har nettop (?) faat Wayne Rutledge og han vil nok fylle ut Tarabt med sine ekstreme fart og fine plasserinmgsevne offensivt. defensivt er han en god takler med fart og ro. Gradel mangler noe paa erfaring i det defensive, men det regner jeg med at det jobbes med!

Bakover paa banen har vi etterhvert faat en Bruce som har god pasningsfot, men uten Andy O'Briens kloke hode har vi for lite presisjon i midtstopperparet. De blir litt for like og farten til Bruce redder oss ofte. Johnson preget det defensive i andre omgang og plukket opp mye uten aa bli for offensiv. Det skal han ha kreditt for.

Vi ansluttet kampen bedre enn Pompey og tilskuerne hadde saa hoyt troekk at hjemmelagets fans bare protestere mot ett og annet frispark.

SAA GIKK LYSET!   :D

Moerkt ble det og Leedsfansen fleipet i et unisont kor med at Portsmouth FC kanskje ikke hadde betalt stoemregningen. (Passende i disse tider :o .) Alle fire lyskasterne mistet alt lys inntil en enslig paere begynte aa lyse i det ene. "One light, give us two..." runget det fra fansen!

Saa gikk de over til WACCOE foer lyset sakte kom tilbake og speaker (foroevrig en kar med tydelig og bra stemme) annonserte at det sto 15 minutter igjen aa spille.

Leeds forstatte aa presse paa og foerst Snoddy og dernest Somma eller var det en annen... burde ha ordnet seier. Leeds forstatte troekket og boelge etter boelge med angrep kom - uten det avgjoerende maalet.

SAA GIKK LYSET IGJEN!

Til rungende sanger om at "This game has been fixed" og "Foreign matchfixers owns your club" annonserte speakeren at "Power Failure" skyldtes eksterne forhold...  :)

De tre siste minuttene ble spilt uten noen sjanser til noen av lagene. men dette var klart "a game of two halves" og kvalitets og sjansemessig saa burde nok Leeds rodd iland dette!

Jeg tror vi har mye paa lager og luker vi ut forsvarsfeilene saa skal det godt gjoeres aa stoppe oss denne vaaren! Veldig optimistisk er jeg etter dette!

Boersen faar noen andre kanskje ta seg av, jeg vaager meg ut paa dette:

S 6

C 6
B 7
LB 6
McC 6

G 8
H 7
J 5
S 8 MoM
W 5

B 7

Somma 8 (paa 20 minutter - awsome touch)

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #685 på: Januar 23, 2011, 19:42:25 »
Goodie, promo. Fantastisk fyldig og fint referat, som endatil gir oss en vurdering av styrkeforholdet mellom Leeds og ligalederen! Følte nesten at jeg var på stadion.  ;D
Jon R.

newsome

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #686 på: Januar 23, 2011, 20:08:58 »
http://yfrog.com/gyezfpj

Da strømmen gikk!

auren

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #687 på: Januar 23, 2011, 20:44:11 »
Da har jeg sett høydepunktene på LUTV. Relativt sjansefattig - teller 4-3 til hjemmelaget. Veldig flott 2-2 mål - først bra spill av Leeds og spesielt Becchio før Somma treffer fint fra 18 meter. Defansivt var det svakt - hvor er Connolly på 1-0? På 2-1 dummer samme mann seg skikkelig ut. De personlige feilene tar dessverre aldri slutt  ::)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hobben

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #688 på: Januar 23, 2011, 20:54:51 »
2-1 målet er jo nok en gang elendig forsvarspill, og det er så FRUSTRERENDE at det alltid ødelgges der bak!!

Sommas mål er nydelig :)!

Kunne forresten kasper tatt 1-0 målet?
Rogaland Whites

samadhi

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 22/1 2010, kl 16.00
« Svar #689 på: Januar 23, 2011, 22:24:45 »
Kanonbra Promo  :)
marching on together,
derudaf forever...