Skrevet av Emne: Ian Holloway & The FA  (Lest 1869 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Ian Holloway & The FA
« på: Januar 28, 2011, 21:17:59 »
Leser at Ian Holloway, som i høst truet med å si opp jobben dersom Blackpool ble bøtelagt for å ha skiftet ti spillere i forkant av en kamp mot Aston Villa, har tatt steget til og levert oppsigelse til styreformannen (evt at han fortsatt har tenkt til å gjøre det, avhengig av kilden).

Oppsigelsen blir (selvsagt) ikke tatt til følge av Blackpool og Holloway kommer helt sikkert til å fortsette som manager for klubben, men det retter like fullt fokus på regelverket hos det engelske fotballforbundet.

Når det er slik at man må registrere 25 spillere i en stall, har man ikke da rett til å velge spillere ut i fra det som gagner laget på sikt over en sesong? Selv om man bytter hele laget fra en kamp til en annen, er det ingen som faktisk ønsker å tape fotballkamper, men rent hypotetisk vil det være selvmord for en klubb som eventuelt sliter rundt streken å stille fulltallig på Old Trafford lørdag kveld, om de spiller nedrykksoppgjør mot en tabellnabo tirsdag.

Like vanskelig må det være for FA å gradere spillerne, ettersom det neppe er det samme om City henter ti av sine hundremillioners kjøp ned fra tribunen og til kamp. Scum og Arsenal har jo også holdt på slik i alle år; selv om de spiller på flere fronter blir det på ingen måte rettferdig for de små klubbene om de slipper straff...

http://www.dagbladet.no/2011/01/28/sport/fotball/premier_league/blackpool/ian_holloway/15237267/
http://www.skysports.com/story/0,19528,11728_6707099,00.html
« Siste redigering: Januar 28, 2011, 21:19:58 av Mr Kaizer »
Marching on together!

berlin

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #1 på: Januar 28, 2011, 23:41:14 »
Mannen (IH) er jo det beste som har skjedd PL i helt siden starten i 1992.

Sleivind

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #2 på: Januar 29, 2011, 00:21:59 »
Konklusjonen i denne saken må vel være at FA regner Blackpool for ikke å være store nok til at de kan bytte ti spillere fra en kamp til en annen.

Jeg sliter med å komme opp med en mer logisk grunn.

pale

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #3 på: Januar 29, 2011, 15:01:32 »
Leser at Ian Holloway, som i høst truet med å si opp jobben dersom Blackpool ble bøtelagt for å ha skiftet ti spillere i forkant av en kamp mot Aston Villa, har tatt steget til og levert oppsigelse til styreformannen (evt at han fortsatt har tenkt til å gjøre det, avhengig av kilden).

Oppsigelsen blir (selvsagt) ikke tatt til følge av Blackpool og Holloway kommer helt sikkert til å fortsette som manager for klubben, men det retter like fullt fokus på regelverket hos det engelske fotballforbundet.

Når det er slik at man må registrere 25 spillere i en stall, har man ikke da rett til å velge spillere ut i fra det som gagner laget på sikt over en sesong? Selv om man bytter hele laget fra en kamp til en annen, er det ingen som faktisk ønsker å tape fotballkamper, men rent hypotetisk vil det være selvmord for en klubb som eventuelt sliter rundt streken å stille fulltallig på Old Trafford lørdag kveld, om de spiller nedrykksoppgjør mot en tabellnabo tirsdag. Like vanskelig må det være for FA å gradere spillerne, ettersom det neppe er det samme om City henter ti av sine hundremillioners kjøp ned fra tribunen og til kamp. Scum og Arsenal har jo også holdt på slik i alle år; selv om de spiller på flere fronter blir det på ingen måte rettferdig for de små klubbene om de slipper straff...

http://www.dagbladet.no/2011/01/28/sport/fotball/premier_league/blackpool/ian_holloway/15237267/
http://www.skysports.com/story/0,19528,11728_6707099,00.html

Nå gjorde Mick McCartney akkurat dette på Old Trafford i fjor. Stilte med b-laget og tapte. Nå husker jeg ikke om han fikk bot, men det burde han fått!
Ã… stille med b-laget i seriekamper går ikke bare ut over eget lag, men alle konkurrentene også og er veldig skadelig for sporten!
Jeg kommer til å mislike wolves intenst så lenge de ikke bytter manager.

Så jeg er uenig med deg kaiser. Noe av det som gjør fotball sjarmerende er nettopp at dårlige lag kan slå de gode. Det beviste vel vi flere ganger i fjor..
Og da blir det håpløst å spare spillere mot de beste lagene fordi man regner med å tape.

Ã… gjøre dette i cup-kamper er noe annet...da rammer det bare en selv.

Sleivind

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #4 på: Januar 29, 2011, 19:45:07 »
Leser at Ian Holloway, som i høst truet med å si opp jobben dersom Blackpool ble bøtelagt for å ha skiftet ti spillere i forkant av en kamp mot Aston Villa, har tatt steget til og levert oppsigelse til styreformannen (evt at han fortsatt har tenkt til å gjøre det, avhengig av kilden).

Oppsigelsen blir (selvsagt) ikke tatt til følge av Blackpool og Holloway kommer helt sikkert til å fortsette som manager for klubben, men det retter like fullt fokus på regelverket hos det engelske fotballforbundet.

Når det er slik at man må registrere 25 spillere i en stall, har man ikke da rett til å velge spillere ut i fra det som gagner laget på sikt over en sesong? Selv om man bytter hele laget fra en kamp til en annen, er det ingen som faktisk ønsker å tape fotballkamper, men rent hypotetisk vil det være selvmord for en klubb som eventuelt sliter rundt streken å stille fulltallig på Old Trafford lørdag kveld, om de spiller nedrykksoppgjør mot en tabellnabo tirsdag. Like vanskelig må det være for FA å gradere spillerne, ettersom det neppe er det samme om City henter ti av sine hundremillioners kjøp ned fra tribunen og til kamp. Scum og Arsenal har jo også holdt på slik i alle år; selv om de spiller på flere fronter blir det på ingen måte rettferdig for de små klubbene om de slipper straff...

http://www.dagbladet.no/2011/01/28/sport/fotball/premier_league/blackpool/ian_holloway/15237267/
http://www.skysports.com/story/0,19528,11728_6707099,00.html

Nå gjorde Mick McCartney akkurat dette på Old Trafford i fjor. Stilte med b-laget og tapte. Nå husker jeg ikke om han fikk bot, men det burde han fått!
Ã… stille med b-laget i seriekamper går ikke bare ut over eget lag, men alle konkurrentene også og er veldig skadelig for sporten!
Jeg kommer til å mislike wolves intenst så lenge de ikke bytter manager.

Så jeg er uenig med deg kaiser. Noe av det som gjør fotball sjarmerende er nettopp at dårlige lag kan slå de gode. Det beviste vel vi flere ganger i fjor..
Og da blir det håpløst å spare spillere mot de beste lagene fordi man regner med å tape.

Ã… gjøre dette i cup-kamper er noe annet...da rammer det bare en selv.


Så det er greit at ManU, Chelsea, Arsenal osv kan bytte en bråte med spillere fra en kamp til en annen? Mens hvis Blackpool gjør det samme, så skal de straffes?

Sydhagen

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #5 på: Januar 29, 2011, 19:59:25 »
Latterlig av FA! Go Holloway!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sander86

  • Gjest
Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #6 på: Januar 29, 2011, 20:52:20 »
Latterlig av FA! Go Holloway!!

Enig der. Liker Holloway.

Dennis

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #7 på: Januar 29, 2011, 21:03:49 »
Nå gjorde Mick McCartney akkurat dette på Old Trafford i fjor. Stilte med b-laget og tapte. Nå husker jeg ikke om han fikk bot, men det burde han fått!
Ã… stille med b-laget i seriekamper går ikke bare ut over eget lag, men alle konkurrentene også og er veldig skadelig for sporten!
Jeg kommer til å mislike wolves intenst så lenge de ikke bytter manager.

Så jeg er uenig med deg kaiser. Noe av det som gjør fotball sjarmerende er nettopp at dårlige lag kan slå de gode. Det beviste vel vi flere ganger i fjor..
Og da blir det håpløst å spare spillere mot de beste lagene fordi man regner med å tape.

Ã… gjøre dette i cup-kamper er noe annet...da rammer det bare en selv.

Jeg ser den preventive effekten denne regelen ønsker å skape, men slik jeg ser det, kan den kun fungere mot sin hensikt. Faktisk er den et slags paradoks, a la bortemålsregelen.

Arsenal byttet vel åtte spillere mot Wigan i julen (eller der omkring). Er det riktig at ikke Arsenal straffes ettersom deres reservespillere er antatt bedre enn Blackpools? Er det riktig å gradere spilleres ferdigheter som i Football Manager?

"Arsenal satte inn Walcott og Vela m.fl, mens Blackpool satte inn Whosthat og Whatshisface. Det kan vi ikke tolerere..."  ???

Jeg har vondt for å se at det blir rettferdig på noen som helst måte, selv om noen klubber har bedre staller og spiller på flere fronter. Poenget mitt er ikke å straffe Arsenal eller Scum på samme måte, men å fjerne denne idiotiske regelen/praksisen. En 25-manns stall må da kunne disponeres på den måten som er best for klubben over en sesong.

Om problemet er antall kamper, bør heller Premier League vurderes med færre lag.
« Siste redigering: Januar 29, 2011, 21:05:43 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #8 på: Januar 29, 2011, 22:05:52 »
 Dette er vel en regel som har eksistert i flere tiår, i alle fall en regel som ligner på den gamle. Jeg mener å huske at Leeds fikk en bot tidlig på syttitallet for å ha spart omtrent hele førstelaget foran en europacupkamp. Laget fikk kraftig stryk med 1-4 hjemme mot Burnley i 73/74 - sesongen.

 Det slår tydeligvis forskjellig ut for Blackpool kontra toppklubbene som har mange gode spillere å velge mellom. Wolverhamptons unnskyldning for å spare spillere mot "Stretford" i fjor, blir bare for teit (De kom til å tape uansett). Jeg må si at jeg har stor sympati med Holloway her.
Super Leeds since 1968

pale

Sv: Ian Holloway & The FA
« Svar #9 på: Januar 29, 2011, 22:50:24 »
Leser at Ian Holloway, som i høst truet med å si opp jobben dersom Blackpool ble bøtelagt for å ha skiftet ti spillere i forkant av en kamp mot Aston Villa, har tatt steget til og levert oppsigelse til styreformannen (evt at han fortsatt har tenkt til å gjøre det, avhengig av kilden).

Oppsigelsen blir (selvsagt) ikke tatt til følge av Blackpool og Holloway kommer helt sikkert til å fortsette som manager for klubben, men det retter like fullt fokus på regelverket hos det engelske fotballforbundet.

Når det er slik at man må registrere 25 spillere i en stall, har man ikke da rett til å velge spillere ut i fra det som gagner laget på sikt over en sesong? Selv om man bytter hele laget fra en kamp til en annen, er det ingen som faktisk ønsker å tape fotballkamper, men rent hypotetisk vil det være selvmord for en klubb som eventuelt sliter rundt streken å stille fulltallig på Old Trafford lørdag kveld, om de spiller nedrykksoppgjør mot en tabellnabo tirsdag. Like vanskelig må det være for FA å gradere spillerne, ettersom det neppe er det samme om City henter ti av sine hundremillioners kjøp ned fra tribunen og til kamp. Scum og Arsenal har jo også holdt på slik i alle år; selv om de spiller på flere fronter blir det på ingen måte rettferdig for de små klubbene om de slipper straff...

http://www.dagbladet.no/2011/01/28/sport/fotball/premier_league/blackpool/ian_holloway/15237267/
http://www.skysports.com/story/0,19528,11728_6707099,00.html

Nå gjorde Mick McCartney akkurat dette på Old Trafford i fjor. Stilte med b-laget og tapte. Nå husker jeg ikke om han fikk bot, men det burde han fått!
Ã… stille med b-laget i seriekamper går ikke bare ut over eget lag, men alle konkurrentene også og er veldig skadelig for sporten!
Jeg kommer til å mislike wolves intenst så lenge de ikke bytter manager.

Så jeg er uenig med deg kaiser. Noe av det som gjør fotball sjarmerende er nettopp at dårlige lag kan slå de gode. Det beviste vel vi flere ganger i fjor..
Og da blir det håpløst å spare spillere mot de beste lagene fordi man regner med å tape.

Ã… gjøre dette i cup-kamper er noe annet...da rammer det bare en selv.


Så det er greit at ManU, Chelsea, Arsenal osv kan bytte en bråte med spillere fra en kamp til en annen? Mens hvis Blackpool gjør det samme, så skal de straffes?

Jeg mener selvsagt at reglene skal være like for alle. Om det først skal være bøter, så må det gis til dem som bryter reglene, uansett.

Men jeg synes kaskje bøter i en slik sak er feilslått. For å dra wolves-parallellen litt lenger, så er det MMC gjør totalt forkastelig. Ikke minst mot sine egne fans som betaler i dyre dommer for å se laget sitt på OT og som opplever at manageren stiller med b-laget fordi han ikke har trua på poeng. Da er ikke bøter noe virkemiddel, de store klubbene har penger nok uansett.
Nei, skammen over en slik oppførsel og total misnøye fra egne og andres fans, er vel nok. (evt poengtrekk)
« Siste redigering: Januar 29, 2011, 22:58:30 av pale »