Main Menu

Ny bærbar PC

Started by Jon R, March 07, 2011, 13:12:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Takk for gode svar Blank_File. Vil du anbefale Fujitsuen eller Lenovoen som jeg har linket til tidligere? Heller veldig mot Lenovo kjenner jeg, ettersom jeg fra dag 1 har villet ha en Lenovo, Pga kvalitet og driftssikkerhet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

arbeidsbehagelighetsmessig ville jeg valgt Lenovo. Den er ikke tung og klumpete, selv om den er større. Så på hoteller og sånt er den super.

Skal du bruke den PÃ... farten så er det steika greit med den lille altså, jeg må si det.

auren

Blank_File

Det tror jeg det kan fordi det er en utgående modell. Hadde lett kjøpt den hvis pris er viktig.

auren

Quote from: Blank_File on September 12, 2013, 11:23:03
Det tror jeg det kan fordi det er en utgående modell. Hadde lett kjøpt den hvis pris er viktig.

Ettersom jeg har et enkeltmannsforetak, så er kvalitet viktigere enn pris. Mye av grunnen til at jeg kjøpte en Imac 27'', dyrt men praktisk og driftsikkert.

Spm er om Fujitsuen er bedre enn Lenovoen. Tross alt bedre prosessor, men tviler litt på driftsikkerheten. Hmmm.. vanskelig valg...

auren

auren

Merkelig. De har samme pc-en, men med en I-5 prosessor til en tusing mer:

http://cdon.no/elektronikk/fujitsu_lifebook_uh572_(vfy%3auh572mx5a2se)_intel_core_i5_3317u_4gb_128gb_ssd_w7hp_13.3_inches_intel_h-20896590

Kun en anmeldelse på pc-en, men den får jo totalslakt i tillegg. Kjenner jeg blir litt skeptisk her.

auren

lojosang

"Det er heller ingen inntak på laptopen for kabler som kan kobles i når man skal fremføre noe på en overhead prosjektor eller lignende"

Forventer han å kunne legge PCen på en overheadprojektor for å kunne vise fram en presentasjon?
Det står da vitterlig at maskinen har HDMI-utgang, forøvrig. Ville tatt denne anmeldelsen med en eske jozo med jod.  :)

Quote from: auren on September 12, 2013, 13:50:40

http://cdon.no/elektronikk/fujitsu_lifebook_uh572_(vfy%3auh572mx5a2se)_intel_core_i5_3317u_4gb_128gb_ssd_w7hp_13.3_inches_intel_h-20896590

Kun en anmeldelse på pc-en, men den får jo totalslakt i tillegg. Kjenner jeg blir litt skeptisk her.

auren
- Leif Olav

HåvardK

Quote from: lojosang on September 12, 2013, 14:41:50
"Det er heller ingen inntak på laptopen for kabler som kan kobles i når man skal fremføre noe på en overhead prosjektor eller lignende"

Forventer han å kunne legge PCen på en overheadprojektor for å kunne vise fram en presentasjon?
Det står da vitterlig at maskinen har HDMI-utgang, forøvrig. Ville tatt denne anmeldelsen med en eske jozo med jod.  :)

auren
Inntak (trodde det hette "uttak", for øvrig) for overhead mangler tilsynelatende, ja. En får håpe den lar seg koble til en flanellograf med riktig type kabel.

lojosang

Quote from: HåvardK on September 12, 2013, 15:34:31

Det står da vitterlig at maskinen har HDMI-utgang, forøvrig. Ville tatt denne anmeldelsen med en eske jozo med jod.  :)

auren
Inntak (trodde det hette "uttak", for øvrig) for overhead mangler tilsynelatende, ja. En får håpe den lar seg koble til en flanellograf med riktig type kabel.

http://flanellograf.mamutweb.com/Shop/List/1-Eventyr/1/1

Jeg finner ingen kablingsmuligheter her, men har ikke sjekket hos Clas. Jeg antar det betyr at fortiden var trådløs. Og at løsningen for anmelder er et balloptikon.
- Leif Olav

HåvardK

Quote from: lojosang on September 12, 2013, 21:49:11
Quote from: HåvardK on September 12, 2013, 15:34:31

Det står da vitterlig at maskinen har HDMI-utgang, forøvrig. Ville tatt denne anmeldelsen med en eske jozo med jod.  :)

auren

http://flanellograf.mamutweb.com/Shop/List/1-Eventyr/1/1

Jeg finner ingen kablingsmuligheter her, men har ikke sjekket hos Clas. Jeg antar det betyr at fortiden var trådløs. Og at løsningen for anmelder er et balloptikon.
Ballopticon er kanskje mer anvendelig, ja.

Blank_File

auren

Han som har skrevet det der burde vært bura inn.

Jon R

Denne får du for 6995 fra mandag av. Med siste generasjons i5 Haswell prosessor, SSD, 8 timer batteritid og kun 1.1 kg må da denne være super good value og midt i blinken for deg, auren?
http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SVP1321M2EB/sony-vaio-pro-13-3-ultrabook-sort
Jon R.

Robert

Quote from: Jon R on September 14, 2013, 16:56:39
Denne får du for 6995 fra mandag av. Med siste generasjons i5 Haswell prosessor, SSD, 8 timer batteritid og kun 1.1 kg må da denne være super good value og midt i blinken for deg, auren?
http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SVP1321M2EB/sony-vaio-pro-13-3-ultrabook-sort

Ikke at jeg trenger en ny PC, men til under 7000 kr vil det der være et meget meget god kjøp. Fikk lyst til å bestille en selv ;)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

auren

Tja... Liker ikke at den ikke kan utvides til mer enn 4 gb minne. Tror nok det blir en lenovo på meg.

Kan skjermen kobles fra siden det er touch? Forstår ikke vitsen hvis ikke...

auren

Blank_File

Quote from: auren on September 14, 2013, 22:36:55
Tja... Liker ikke at den ikke kan utvides til mer enn 4 gb minne. Tror nok det blir en lenovo på meg.

Kan skjermen kobles fra siden det er touch? Forstår ikke vitsen hvis ikke...

auren

Det er faktisk noe man vender seg til etterhvert... Jeg tenkte akkurat det samme som deg, men etter noen uker med de nye modellene til Dell er det faktisk ganske digg. Ikke noe jeg ville brukt noe særlig ekstra penger på, men hvis man får det "med på kjøpet" så er det jammen meg ikke så dumt som man skulle tro.

Ellers er jeg enig i at 4GB RAM er littegrann snaut hvis du tenker fremover. I skrivende stund opplever jeg at det er "akkurat nok" hvis du bare driver med kontorting.

auren

Arg... Vanskelig dette. Jeg er en umulig mann når det kommer til slike valg. Bruker ukevis med å bestemme meg. Egentlig var budsjettet på ca 5000, men nå beveger det seg altså opp mot 7000. Rett før jeg går for en MacBook Air nå :D

Har forsåvidt slått fra meg Fujitsu-pcene, da jeg tviler på kvaliteten. Lenovo Edge e531 er fortsatt i førersetet, selv om Sony-en så bra ut. Men som sagt ønsker jeg muligheten for minst 8gb Ram, og helst 16. I tillegg er nok Lenovoen mer solid bygd enn disse ultrabook-ene.

auren, som nok trenger noen uker til i tenkeboksen ;)

auren

Quote from: auren on September 15, 2013, 10:49:43
Arg... Vanskelig dette. Jeg er en umulig mann når det kommer til slike valg. Bruker ukevis med å bestemme meg. Egentlig var budsjettet på ca 5000, men nå beveger det seg altså opp mot 7000. Rett før jeg går for en MacBook Air nå :D

Og nå er plutselig MacBook Air blitt aktuell likevel. Får en for 8590 kr, 11,6 tommers med 8 gb ram og intel 5 prosessor med 1,3 ghz/2,6 ghz. Ift Lenovoen så koster denne bare ca. 1600 kr mer (trekker man fra frakt og oppgradert minne). Men siden jeg har et enkeltmannsforetak og trekker fra moms og skatt, så er det kun snakk om under 900 kr i forskjell på Lenovoen og Macen. Og da frister det veldig med en Mac igjen gitt...

auren

Blank_File

Den 11 tommeren er jo knapt større enn en padde. Go big.

berlin

Quote from: Blank_File on September 18, 2013, 00:11:30
Den 11 tommeren er jo knapt større enn en padde. Go big.

Helt enig.  Skjerm på 15,6 er helt ok, alternativ et hakk mindre, men ikke mindre.

Litt usikker på hvorfor du må ha SSD med i din spek., men jeg ser jo at man kan bli oppslukt av jakten på
"hvor god spekk" man kan få for x lapper. Pleier selv å bruke lang tid på f.esk Hi-fi, men ikke på PC.

Gir du blaffen i SSD, vil du få plenty med supre pc'er sm ticker din øvrige spekk og mer til.
Prosessor i7, 8-16 RAM, Full HD-oppløsning, plenty med USB 3.0 og ikke minst solid byggekvalitet.

auren

Da har jeg stort sett bestemt meg for en Airbook Mac. Neste kval for denne ubestemmelige herren er om jeg skal kjøpe en 13,3" på Elkjøp til 7990, eller punge ut 1400 ekstra for 8 GB minne på Apple.no... ?

Hva tror du Blankis?

auren

Blank_File

Det er vanskelig for å tenke meg en effektiv maskin uten 8gb RAM idag, selv om det hjelper kraftig med SSD. Hvis du ikke kan ettermontere i Air så må du nesten.

auren

Da er MacBook Air 13,3" med 8 GB Ram bestilt  :)

auren

ollan

Quote from: auren on September 23, 2013, 09:04:06
Da er MacBook Air 13,3" med 8 GB Ram bestilt  :)

auren
gratulerer......virket som du har gjort en god og grundig vurdering av den utvalgte kandidat. Har vært en glede å delta i prosessen,dog på sidelinjen :-) når kommer du og ser kamp med oss i BergenWhites? Julebord?
Ollan

auren

Quote from: ollan on September 23, 2013, 16:34:58
Quote from: auren on September 23, 2013, 09:04:06
Da er MacBook Air 13,3" med 8 GB Ram bestilt  :)

auren
gratulerer......virket som du har gjort en god og grundig vurdering av den utvalgte kandidat. Har vært en glede å delta i prosessen,dog på sidelinjen :-) når kommer du og ser kamp med oss i BergenWhites? Julebord?

Takker for det Ollan  :)

Er det bestemt julebord-dato? Hvis jeg har anledning, så kommer jeg! Edit: Ser det er berammet til fredag 15. november. Tror konemor jobber helg da, men skal se hva jeg kan få tryllet i hop  :)

auren

auren

auren

Har hatt MacBokk Air-en i kun et par dager foreløpig, men ekstremt fornøyd sålangt. Har enda ikke ladet den, og batteriindikatoren lyser på 64 %. Mange deilige finesser med styreplaten og maskinen er kjapp som rakkern, samt at det er deilig å smelle lokket igjen og vite at batteriet ikke tappes, og at man automatisk logges på uhyre kjapt når man slår det opp igjen.

<3 Apple <3

auren

Dennis

Så tråden litt sent, men har en Lenovo med i7-prosessor gjennom jobben. Foruten de sedvanlige Windows-opphengene når man orienterer seg litt raskt gjennom mappene, virker pcen kurant nok.

Så du gikk for en Mac i stedet og det ville jeg gjort selv også. Kommer selvsagt an på hva man skal bruke de til, men har erfaring med Windows og OS og ville utvilsomt valgt det siste om jeg kunne. Har iMac hjemme, brukte MacBook på skolen (som fungerte "som ny" etter fire år) og har Windows-PC nå på jobben.

Og nei, er ingen Apple-fanboy; har aldri hatt iPhone f.eks., men foretrekker utvilsomt Apple når det kommer til data. Sikrere, mer brukervennlig og holder frustrasjonene på avstand i lengre tid. :)
Marching on together!

Blank_File

Jeg har også hatt et eple en stund og jeg prøver og prøver og prøver å se alle disse tingene jeg har hørt så mye skryt om i så mange år, men jeg ser det bare ikke... Alt avhenger av maskinvaren etter Windows 7 kom ut er min mening. Betaler man for en tilsvarende Windows Pc blir man tilsvarende fornøyd. Operativsystemet er bare vanesak.

Sikkerhet blir nevnt som en faktor. Selv om det finnes flere som angriper Windows så er man på begge sider temmelig sikker om man oppdaterer.

Denne debatten tar aldri slutt, men jeg blir bare ikke klok på det jeg mener er en hype.

lojosang

De stramme pologenserhalsene innskrenker blodtilførselen til hjernen slik at man gjerne betaler overpris for litt svakere produkter så lenge de er hvite med eplelogo. ;D
- Leif Olav

Dennis

Quote from: lojosang on October 09, 2013, 08:45:08
De stramme pologenserhalsene innskrenker blodtilførselen til hjernen slik at man gjerne betaler overpris for litt svakere produkter så lenge de er hvite med eplelogo. ;D

;D

Turtle neck'en som følger med produktene er en flott perk! Holder oss varme på kalde høstkvelder.
Marching on together!

testo

Er det noen experter her som kan anbefale en bærbar pc til jentungen på 14, den skal brukes til bla  skolearbeid, spill/filmvisning. å finne noe i denne jungelen er et mareritt så jeg håper noen med sine data kunnskaper kan gi meg en hjelpende hånd. Pris rundt 5000 + -

Jeg har sett på et par stk, er dette noe å satse på?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMCTED003/acer-aspire-v5-15-6-barbar-pc-gra

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP15N018SO/hp-pavilion-15-touchsmart-15-6-barbar-pc-solv

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje