KAMP: vs READING 22/4 2011, kl 20.45

Started by Promotion 2010, April 16, 2011, 22:20:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HåvardK

Prøver å se litt bak selve resultatet (som fort hadde kunne blitt 1-0 og dermed påvirket folks reaksjoner i kveld): Syns Leeds leverte helt andre takter enn hva jeg har sett i den siste tiden i kveldens kamp. Først på de aller fleste andreballer, full innsats i duellene, kontrollerer luftrommet i begge ender og viser i det store og det hele en utrolig guts hele kampen gjennom. Vi tar divisjonens formlag fullstendig på senga mht innsats, og selv om det ikke ser like pent ut kampen gjennom, styrer vi det hele - spesielt i andre omgang. Paynter jobber og sliter, Johnson viser muskler på midtbanen, Naylor tar grep i forsvaret og Lichaij og delvis Connoly bidrar godt framover. Dessverre er ikke Snoddy og Gradel 100 % på topp (sier litt om hva deres potensiale er på en god dag); samtidig som at vi har marginene mot oss.
Syns Larry viser at han tar affære ifht mye av de vi har kritisert ham for den siste tiden. Muligens kom byttene litt sent i dag (Livermore unntatt), men ellers viste grepene seg å gi gode resultater på banen. Watt bør vel aspirere til å starte en kamp start?
Jeg er faktisk optimist foran de resterende matchene, selv om vi er utenfor play-off nå. Føler at dagens kamp var et vendepunkt som jeg håper gir uttelling i resten av sesongen.

flynn

Nå er vi i utfordrerposisjon. Det er litt deilig det faktisk, i stedet for å måtte forsvare en play-off plass!

flynn, optimist

raggen

Quote from: Oggy on April 22, 2011, 22:55:47
Vet ikke om dere la merke til det, men Somma er oppe og jager/presser -
så er det 40 meter bak til neste Leeds-spiller. HÃ...PLØST !!!!!!!!!!!!

Blir skuffa og lei, at vi ikke tør satse friskere på hjemmebane.
Vi hadde fortjent å vinne i dag, ingen tvil om det.
Men det blir for tafatt, SG

Helt enig!!! holdt på og rive av meg håret med og se hvordan vi spilte og sluttspurten kom så altfor seint >:(
Forever Leeds United!!!!!!!!

fjellhaugen

ingen andre enn meg som mener nayls skulle vært utvist?
har jo en klar holding der han river ned spissen i en overgangsfase.....

ellers var det en glede å se han tilbake i drakta. (sorry tom  :D :D :D )
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

bmoen

Sesongen er over!
Uten seier på de to siste hjemmekampene og to bortekamper på de tre siste tilsier at sesongen er over. Må si at det er komisk når noen uttaler at de nå som Leeds er utenfor playoff er mer optimiskiske mht. innspurten. Ja, det ser veldig bra ut når seirer uteblir for hver kamp og det er kun tre kamper igjen å spille! God dag mann økseskaft! Det er godt man finner på noe å trøste seg med! Det er bare å vinke farvell til de blå på tekst-TV tabellen!   :D
BMo - Leeds-fan siden 1964

Hobben

Quote from: fjellhaugen on April 23, 2011, 08:34:22
ingen andre enn meg som mener nayls skulle vært utvist?
har jo en klar holding der han river ned spissen i en overgangsfase.....

ellers var det en glede å se han tilbake i drakta. (sorry tom  :D :D :D )

både han og livermore skulle vært utviste
Rogaland Whites

hobberst jr.

Quote from: Peter7 on April 22, 2011, 23:38:32
Brukbart dette.

Bra bakover, men noen av de forover på banen hadde nok en off-day (Gradel, Howson)
Paynter
Chelsea gave me such an unbelievable opportunity at such a young age. That's why I want to give my whole career to Chelsea and the fans because without them, I would be nothing, simple as that.

- John Terry

jarle

FULL KOLLAPS I Ã...R IGJEN...

Grayson tar ut feil lag, feil taktikk og mangel på endringer underveis.

Naylor
Malern...
Jeg trodde de dagene var over...

Hvorfor spille 4-2-3-1 hvis man skal pumpe baller opp på en stokk... da må man ha indreløpere som kommer på løp...

Hvorfor ha Livermoore og Johnson på sentral sammen

Hvorfor ikke utnytte Readings fart problemer med å sette fart på kantene ( WATT!!!)

Nei ...LAARRYY -  det er stryk karakter....

PS! Naylor... idiotisk takling bakfra og senere en klar holding ( the speed the speed) ... skulle vært utvist...

PSS! - Trist at vi ikke evner bedre i en veldig avgjørende kamp...

Bates UT
Larry UT ( Larry ryker som følge av ny eier...)

Eier; ?
Manager John Sheridan

Leedsfan

Quote from: jarle on April 23, 2011, 10:18:57
FULL KOLLAPS I Ã...R IGJEN...

Grayson tar ut feil lag, feil taktikk og mangel på endringer underveis.

Naylor
Malern...
Jeg trodde de dagene var over...

Hvorfor spille 4-2-3-1 hvis man skal pumpe baller opp på en stokk... da må man ha indreløpere som kommer på løp...

Hvorfor ha Livermoore og Johnson på sentral sammen

Hvorfor ikke utnytte Readings fart problemer med å sette fart på kantene ( WATT!!!)

Nei ...LAARRYY -  det er stryk karakter....

PS! Naylor... idiotisk takling bakfra og senere en klar holding ( the speed the speed) ... skulle vært utvist...

PSS! - Trist at vi ikke evner bedre i en veldig avgjørende kamp...

Bates UT
Larry UT ( Larry ryker som følge av ny eier...)

Eier; ?
Manager John Sheridan

En kollaps har det aldri vært, en sesong over all forventning.

Med tanke på hvordan vi har spilt i det siste og laget Grayson har til disposisjon så mener jeg at han tok ut rett lag.

Naylor gjør jo en god jobb og Paynter spiller ikke så verst.

Vi har ikke indreløpere i stallen, hvilken taktikk skulle vært brukt?

Livermore og Johnson sentralt på midtbanene er vel den mest taklingssterke komboen vi har, Grayson spilte vel med de for å vinne midtbanekrigen.

Eneste plassen Watt kunne spilt hadde vært istedenfor Howson, hvis ikke Grayson hadde tatt ut Snodgrass. Snodgrass har jo det lille ekstra som han ikke har fått vist i det siste.

Stryk for Grayson er det absolutt ikke. Vi spiller mot divisjonens desiderte formlag og er bedre enn de.

Resten er jo bare oppgulp svada.

Det er slike innlegg som gjør meg matt, ensidig negativ uten en eneste konstruktiv tanke.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Quote from: bmoen on April 23, 2011, 09:10:33
Sesongen er over!
Uten seier på de to siste hjemmekampene og to bortekamper på de tre siste tilsier at sesongen er over. Må si at det er komisk når noen uttaler at de nå som Leeds er utenfor playoff er mer optimiskiske mht. innspurten. Ja, det ser veldig bra ut når seirer uteblir for hver kamp og det er kun tre kamper igjen å spille! God dag mann økseskaft! Det er godt man finner på noe å trøste seg med! Det er bare å vinke farvell til de blå på tekst-TV tabellen!   :D
Jeg antar det er meg du sikter til her. Hvis du leser hele innlegget, ser du at jeg innledet med å si at jeg prøvde å se bak resultatet - dvs prøve å se på prestasjonene i kampen. Jeg mener at vi hadde marginene veldig mye mot oss i dag (bortsett fra dommeren), og jeg håper at vi kan ha litt stang inn i resten av kampene. Det kan bety tre seire og ni poeng, og da er vi nok innenfor play-off igjen.
Ellers vil jeg bemerke at jeg aner en hånlig tone i innlegget ditt - som jeg velger å ignorere. Denne gangen.

jarle

Nei vi har ikke indreløpere - ergo ikke pump baller opp på en enslig stokk!!!

Var det vanskelig å forstå... spill da med en annen taktikk!!!

Når man setter inn Kilkenny burde Somma vært satt inn samtidig... da trenger man ihvertfall ikke en stokk foran lengre.

Ja kanskje Gradel, Howson eller Snoddy kunne hvilt og tatt en pause i klippekortet sitt?
Det kunne kanskje fått de til å levere bedre en de gjør om dagen... når du vet du spiller neste kamp uansett hvor ræva du har vært i 1 mnd... HALLO!

Alle med litt fotballkunnskaper skjønner vel at vår midtbane sentralt er en kombo av
Liver eller Johnson
Bannan eller Killa

ikke Liver og Johnson samtidig og ikke Bannan og Killa samtidig!!!

I de siste kampene har det gåt trill rundt for Larry...

Bannan har spilt kant... Howson har spilt kant... og det når vi har kanon gde kanter som sitter på benken...

HåvardK

Quote from: Leedsfan on April 23, 2011, 10:28:49
En kollaps har det aldri vært, en sesong over all forventning.

Med tanke på hvordan vi har spilt i det siste og laget Grayson har til disposisjon så mener jeg at han tok ut rett lag.

Naylor gjør jo en god jobb og Paynter spiller ikke så verst.

Vi har ikke indreløpere i stallen, hvilken taktikk skulle vært brukt?

Livermore og Johnson sentralt på midtbanene er vel den mest taklingssterke komboen vi har, Grayson spilte vel med de for å vinne midtbanekrigen.

Eneste plassen Watt kunne spilt hadde vært istedenfor Howson, hvis ikke Grayson hadde tatt ut Snodgrass. Snodgrass har jo det lille ekstra som han ikke har fått vist i det siste.

Stryk for Grayson er det absolutt ikke. Vi spiller mot divisjonens desiderte formlag og er bedre enn de.

Resten er jo bare oppgulp svada.

Det er slike innlegg som gjør meg matt, ensidig negativ uten en eneste konstruktiv tanke.
Jeg er faktisk helt enig med deg. Og byttene ga gode svar: Johnson og Livermore vant kampen på sentral midtbane, Naylor sjefet i forsvar og løftet O´Brian flere hakk, Paynter jobber og sliter, men gir oss vel det svaret at Becchio starter såfremt han er skadefri. Kanskje bør Howson ofres (det er tungt for meg å si dette) til fordel for nettopp Watt fra start i neste kamp. Han får i hvert fall ikke brukt sine beste sider på kant.
Jeg har vært sterkt kritisk til Grayson i det siste, og syns vel det var dristig å igjen bytte mye på laget foran en så viktig kamp. Imidlertid så han jo at ting ikke hadde fungert i det siste, og det ga gode resultater - spillemessig. En slik innsats har vi vel ikke sett på lenge, og vi hadde fortjent å vinne denne kampen. Gode og riktige grep, Larry!

jarle

Quote from: HåvardK on April 23, 2011, 10:40:06
Sesongen er over!
Jeg antar det er meg du sikter til her. Hvis du leser hele innlegget, ser du at jeg innledet med å si at jeg prøvde å se bak resultatet - dvs prøve å se på prestasjonene i kampen. Jeg mener at vi hadde marginene veldig mye mot oss i dag (bortsett fra dommeren), og jeg håper at vi kan ha litt stang inn i resten av kampene. Det kan bety tre seire og ni poeng, og da er vi nok innenfor play-off igjen.
Ellers vil jeg bemerke at jeg aner en hånlig tone i innlegget ditt - som jeg velger å ignorere. Denne gangen.

Ja med 1-3-3 på siste 7 = 6 poeng av 21 mulige ...
er det jo veldig sannsynlig med 3 på straken!

Vi er et bunnlag når det kommer til form om dagen... enkelt og greit!!!

sportcarl1

Quote from: jarle on April 23, 2011, 10:46:01

Når man setter inn Kilkenny burde Somma vært satt inn samtidig... da trenger man ihvertfall ikke en stokk foran lengre.

Ja kanskje Gradel, Howson eller Snoddy kunne hvilt og tatt en pause i klippekortet sitt?
Det kunne kanskje fått de til å levere bedre en de gjør om dagen... når du vet du spiller neste kamp uansett hvor ræva du har vært i 1 mnd... HA

Alle med litt fotballkunnskaper skjønner vel at vår midtbane sentralt er en kombo av
Liver eller Johnson
Bannan eller Killa

Bannan har spilt kant... Howson har spilt kant... og det når vi har kanon gde kanter som sitter på benken...

jag har fått för mig att de mesta matcherna har johnson och kilkenny spelat kombo och med bäst resultat poängmässigt, livingmore och bannan är inte ättre än de vi har trots PL-erfarenhet,för mycket inlöåning av spelare som egentligen inte tillför något riskerar bara att förstöra den unika sammanhållning vi har,  mittfältet som levererar bäst är snoddy howson kilkenny johnson och gradel och med sam och  watt som alternativ

yorkshirenr1

Kjære Leeds venner vi er nyopprykket, hvem hadde med hånden på hjertet trodd at vi skulle være et mål bak playoff med 3 runder igjen da sesongen startet. Jeg hadde drømt om det, men innerst inne var jeg storfornøyd hvis vi klarte oss uten og være innblandet i nedrykksstriden. Blir forbanna og trist når jeg ser hvor mange negative kommentarer som blir lagt ut på sidene til Luscos. Trodde ærlig talt at vi har opplevd så mye dritt de siste årene at vi var forbi det stadiet. Selvfølgelig er det surt at vi har spilt dårlig i en periode, men alle lag i denne div har ups and downs. Vi hadde en knallperiode tidligere, Nottingham hadde en periode hvor alle sa nå går de rett opp. Reading har en fantastisk flyt. Men vi var bedre enn reading i går, og det må vel for f... være bra nok. 2 omgangen var veldig bra, motstanderen tatt i betraktning. Vi holdt nullen.Var skeptisk til tusen før matchen. Kanskje denne kampen kan være med å snu trenden. Helt håpløst når enkelte skriver tinfg som: dett var dett, nå er det over, nytter ikke år man har sånne spillere på banen , Grayson er dårlig osv osv osv. Vi har skåret mest i England, at forsvaret i perioder lekker er selvsagt for dårlig, men er det nødvendig å være så utrolig missfornøyd? Palace-Leeds 1-3   :D

J-R

Hadde vært veldig fornøyd med en topp 10 plassering før sesongstart, men sånn som sesongen har utartet seg så er jeg ikke det... MOT anyway;) ;D

Leedsfan

Quote from: jarle on April 23, 2011, 10:46:01

Det kunne kanskje fått de til å levere bedre en de gjør om dagen... når du vet du spiller neste kamp uansett hvor ræva du har vært i 1 mnd... HALLO!

Liver eller Johnson
Bannan eller Killa

Bla bla bla bla bla bla bla bla......

Et hypotetisk spørsmål: hva hadde du skrevet hvis Grayson hadde satt opp laget slik du vil og vi hadde tapt. Da hadde du vel gulpet opp litt etterpåklokskap igjen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

terje8200

Oppgult, syrlige kommentarer og "hvem som visste best"...jesus folkens, get-a-grip will ya!

Vi har hatt en eventyrlig sesong, der vi har pustet på opprykk. Ikke mer. Det er jo uansett fantastisk.

At vi ikke fikser opprykket i år er jo ikke uventet. Vi har en stall som har overprestert så det holder. For å gjennomføre opprykksambisjoner, trengs det dybde i stallen. Altså folk på benken som uten viderverdigheter kan hoppe inn på en gitt plass uten at dette svekker laget. Det har ikke vi, dessverre.

Slik jeg ser det, så er det én klubb i divisjonen som har dette - QPR.
Cardiff har også en sterk stall, men skadene har hemmet stabiliteten. Nå kommer de for fullt, og om et par-tre timer får vi svaret på om de er en kandidat til direkte opprykk.
Leicester ville - om de hadde trykket på knappen litt tidligere i sesongen - vært med i opprykkskampen. Notttingham styrket stallen i januar, og har overrasket i negativ retning.
Reading spiller alltid best i 2. halvdel av sesongen, og vil være med i sluttspurten om direkte opprykk.

Det er overraskende at Norwich er med, men de har på en mirakuløs måte unngått alvorlige skader og spilt med omtrent samme lag hele sesongen. Men er ikke så sikker på at de sikrer den siste, direkte opprykksplassen.

Bak oss jager tre-fire lag som alle kan snike seg inn på 6. plass. Vi har hatt vår periode, og bør være fornøyd med en kanonsesong. Det lover veldig godt foran 2011/12.

Bites Yer Legs

Vi var fantastisk bra strukturert mot ligaens suverene fomlag, de hadde vel 1 sjanse? En annen tilnærming til kampen hadde kostet oss 2-3 i sekken, det er jeg relativt trygg på. Vi skapte nok og STORE nok sjanser til å avgjøre dette! Godt gjennomført match av Grayson! Synd vi ikke fikk som fortjent. Med 3 matcher igjen er det mange twists and turns som gjenstår 8)
KEEP FIGHTING!!

Sydhagen

Bra gjennomført kamp av Leeds mot et av divisjonens beste lag, bare synd det fortjente målet ikke kom.
Har savnet en bunnsolid gjennomføring fra Leeds tidligere denne sesongen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Quote from: jarle on April 23, 2011, 10:50:50
Sesongen er over!

Hvis fotballkamper hadde blitt avgjort på bakgrunn av statistikk, hadde det ikke vært like fascinerende, for å si det forsiktig. Det tror jeg faktisk du er enig i, jarle. Og hvis en kun skal se på statistikk, må vel uavgjort mot ligaens desiderte formlag vært et tegn på at pendelen er i ferd med å snu? Eller misforstår jeg nå?

Leedsfan

Quote from: Bites Yer Legs on April 23, 2011, 13:13:49
Vi var fantastisk bra strukturert mot ligaens suverene fomlag, de hadde vel 1 sjanse? En annen tilnærming til kampen hadde kostet oss 2-3 i sekken, det er jeg relativt trygg på. Vi skapte nok og STORE nok sjanser til å avgjøre dette! Godt gjennomført match av Grayson! Synd vi ikke fikk som fortjent. Med 3 matcher igjen er det mange twists and turns som gjenstår 8)

Jeg er helt enig med deg. At det går an å sette fingeren på så mye negativt som noen her på forumet gjør etter en slik kamp, er jo nesten bare latterlig.

Vi er inne i en dårlig periode og Reading i en superperiode. At noen da vil at vi skal satse alt offensivt og samtidig referere til fotballforståelse er for meg en vits.

Grayson måtte safe og det gjorde han bra. Skulle ønske han kunne satset slik litt tidligere i sesongen mot andre lag så hadde vi kanskje vunnet 1-0 i noen flere kamper som har endt 2-2 og 3-3.

Han kunne byttet inn Somma og Watt tidligere, men det er vanskelig å si om det hadde snudd kampen til vår favør.

Jon R

100 % enig med deg (og Håvard). Vi kjempet Reading ut av fasongen og selvtilliten til våre gutter vokste merkbart gjennom kampen, mye takket være en gameplan som fungerte nesten optimalt. Selv om flere av våre offensive spillere ikke hadde dagen når det gjaldt ballmottak og teknikk, kompenserte de samme spillerne med 120 % blod og svette. Snodgrass har vel aldri løpt mer i gjennom 90 minutter og maken til lagmoral har ikke jeg sett av et Leedslag siden Bristol Rovers. Vi hadde fortjent å vinne og hadde uflaks som ikke gjorde det. Legger spillerne samme innsats for dagen i de tre siste kampene, bør play off være innen rekkevidde.  :)
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on April 23, 2011, 15:43:09

100 % enig med deg (og Håvard). Vi kjempet Reading ut av fasongen og selvtilliten til våre gutter vokste merkbart gjennom kampen, takket være en god gameplan som fungerte nesten optimalt. Selv om flere av våre offensive spillere ikke hadde dagen når det gjaldt ballmottak og teknikk, kompenserte de samme spillerne med 120 % blod og svette. Snodgrass har vel aldri løpt mer i gjennom 90 minutter og maken til lagmoral har ikke jeg sett av et Leedslag siden Bristol Rovers. Vi hadde fortjent å vinne og hadde uflaks som ikke gjorde det. Legger spillerne samme innsats for dagen i de tre siste kampene, bør play off være innen rekkevidde.  :)

Helt enig med deg også...

Eneste som manglet var 1-0 scoringen.....

bmoen

Sesongen er over!
Uten seier på de to siste hjemmekampene og to bortekamper på de tre siste tilsier at sesongen er over. Må si at det er komisk når noen uttaler at de nå som Leeds er utenfor playoff er mer optimiskenske mht. innspurten. Ja, det ser veldig bra ut når seirer uteblir for hver kamp og det er kun tre kamper igjen å spille! God dag mann økseskaft! Det er godt man finner på noe å trøste seg med! Det er bare å vinke farvell til de blå på tekst-TV tabellen!   :D

Det var ikke rettet mot deg i det hele tatt. Det var en helt generell betraktning der Leeds raser nedover tabellen resten av sesongen. For meg er det uforståelig at optimismen råder når laget avgir poeng i hver eneste kamp og tiden renner ut i sanden.
Det går ikke oppover tabellen med slike resultater.Det er umulig!

bmoen

Quote from: jarle on April 23, 2011, 10:50:50
Sesongen er over!

Enig med deg, der!

Peter7

Ved starten av sesongen var vi fornøyd om vi ikke rykket ned igjen - og etter hvert stabiliserte oss i Championship. Så var neste skritt Premier League.

Selv om det hadde vært fint med opprykk i år igjen, så er jo sesongen under ett veldig bra og vi bør være godt fornøyde med at klubben går i riktig retning.

Det er jo noen år siden det var grunn til å være misfornøyd med et uavgjort resultat mot Reading ...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Kato

Vi er utenfor topp 6 for første gang siden november. Det går ikke an å trøste seg med at ambisjonene var å overleve. Prestasjoner og resultater etter jul er for dårlig.

Grayson gikk hardt ut for en tid siden og sa han gikk for seier i de åtte siste kampene. Vi har vel knapt vunnet en kamp etter det utsagnet.

Kurven er sterkt fallende. Det må skje mye rart for at vi skal snu den kurven og berge playoff

Ove

Jeg tror at kurven er snudd nå. Som andre har påpekt så er det en del ups and downs i løpet av en sesong. Vi hadde Reading i kne i går. Jeg håper derfor downperioden er over og vi får en knallavslutning på sesongen  ;D

jarle

Quote from: Kato on April 23, 2011, 21:05:12
Vi er utenfor topp 6 for første gang siden november. Det går ikke an å trøste seg med at ambisjonene var å overleve. Prestasjoner og resultater etter jul er for dårlig.

Grayson gikk hardt ut for en tid siden og sa han gikk for seier i de åtte siste kampene. Vi har vel knapt vunnet en kamp etter det utsagnet.

Kurven er sterkt fallende. Det må skje mye rart for at vi skal snu den kurven og berge playoff

6-10-5 siden 26 desember....

21 kamper ... 28 poeng av 63 mulige!

Hvis noen tror 0-0 mot Reading var det som skulle snu Leeds må tro om igjen.... dette er en lang lang trend.