Hvordan bør eventuelle transferkroner brukes i sommer?

Started by Kato, May 01, 2011, 06:57:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Kan vel hende det er for mye forlangt at vi skal bruke penger, men om gamlingen skulle legge noen kroner i potten, håper jeg vi prioriterer slik:

1. Defensiv midtbanespiller, trenger vel neppe noen nærmere begrunnelse

2. Stopperkollega til Andy O'Brien, gjerne med fart

3. Spiss med fart.

4. Eric Lichaj signert permanent.

Mot Burnley, som ofte sto ekstremt høyt i går, syns jeg vi manglet bakromsspissen.

Dette må vel også vurderes ut fra hvem som forsvinner i sommer. Håper vi klarer å beholde Snoddy. Uansett må balansen i mannskapet endres. I NPC vil det blant annet være kamper hvor 4-4-2 bør foretrekkes som formasjon. Da må vi ha spillere til å fylle den formasjonen.

flynn

Synes det viktigste blir å ikke miste troen på det man driver med, og skifte ut halve laget. Vi er fortsatt på opptur under Grayson, og skal "bare" forbedre oss littegrann neste år for å rykke opp.
Vi har en stall med mange relativt unge spillere som med riktig ledelse vil utvikle seg og laget videre helt automatisk. Noen forsvinner og noe kommer regner jeg med, men jeg håper først og fremst at vi henter 2-3 reelle forsterkninger, og ikke 5-6 jevngode med de vi har i håp om at en eller to leverer over evne.

Bak mener jeg Kaspar er soleklar førstekeeper, mulig vi skal ha ut Higgs og inn en ny, men det er ikke avgjørende.
I forsvaret trenger vi åpenbart ikke beholde alle midtstopperne våre. Pr.nå ligger vel Bruce mest lagelig til for hogg, og jeg tror han går. Vi skal ha inn en ny, og han må være "proven" og som Kato sier raskere enn de vi har.
På backsiden fortsetter ganske sikkert Connolly, men deretter er det tynt. Parker har spilt sin siste kamp tror jeg. En forsterkning på hver side kanskje, i alle fall en til venstresiden.
Midtbane: Jeg vil egentlig helst beholde alle, men kan akseptere at Kilkenny eller Johnson forsvinner. Vi MÃ... ha inn en ny (to om begge blir borte). Trenger vel ikke utbrodere hva slags midtbanespiller jeg tenker på...
I angrepet er jeg ganske sikker på at vi ikke har med oss både Paynter og McCormack neste sesong. De to ble handlet i fjor, og har tilsammen scoret 2 mål denne sesongen. Tror begge har vært uheldig, og har vesentlig større potensiale (selv om det er vrient å se det hos Paynter). Selg Paynter til høystbydene vil være mitt forslag. Vi henter en om riktig spiller blir tilgjengelig til riktig pris, men ingen krise om det ikke skjer heller. McCormack og Somma trenger begge mer spilletid neste år, og Becchio har vist at han duger flott på dette nivået.

Oppsummert ligner dette mye på Katos forslag. Men som sagt, når støvet og skuffelsen over sesongavslutningen har lagt seg blir det viktig å huske at vi har levert en god sesong totalt sett, og at vi ikke behøver kaste vrak på alt vi har. Vi er på riktig veg!

flynn

berlin

Først og fremst en defensiv mb-spiller og en stopper, begge må være god kvalitet, enten erfarne eller up and coming.

Når det gjelder stoppere vi har, etter at Neil Collins ble lempet til Sheff U, er vel det
AOB, Naylor, Bruce og Bromby.

Noe usikker på kontraktstiden til disse, Naylor sin går vel ut nå, og hadde det ikke vært for at han ble satt inn på laget disse siste 4 kampene, så hadde jeg tippet at han var ute av bildet til sommeren.

I det hele tatt, den endringen som Grayson gjorde f.o.n Reading-kampen (Naylor inn) er nok en bekreftelse på at Grayson ikke har fått til forsvaret (som om vi trenger nok en bekreftelse på det, hehe), samt at Howson ikke er det beste kapteinsemnet. Naylor er nok da bedre, og han er jo også førstevalget som kaptein.

Gufrias

Det er jo mange forbehold her, da.
- Kan Kisnorbo og Parker komme tilbake?
- Har Lees, White og Clayton vokst seg gode nok i løpet av låneoppholdene sine? (Burde sikkert ha nevnt Bessone her, men...)
- Får Nunez, Johnson og Kilkenny nye kontrakter? (Burde sikkert ha nevnt Higgs, men...)
- Får vi beholde Becchio, Howson, Gradel og Snodgrass?

Uansett ja eller nei på disse så trenger vi en sentral midtbanespiller med gode defensive egenskaper. Helst en general (McAllister-style), men en hard man (Vinnie-style) er en god plan B.

Jeg tror heller ikke vi har det vi trenger på venstre back (White er nærmest). Da må vi kjøpe, men IKKE MCCARTNEY. Og ikke Riise. :P

Jeg hadde gjerne sett at vi erstattet Higgs, nå som kontrakten går ut. Han var for dårlig da Kasper ble skadet.

Jeg hadde også gjerne sett Lichaj inn permanent. Ikke fordi Connolly er ubrukbar (han er tross alt beste sideback på lønningslista), men fordi vi ikke har noen som helst slags dekning om han blir skadet.

Jeg håper ::) at vi har det stopperparet vi trenger i troppen allerede (de Berlin nevnte pluss Kisnorbo og Lees), og at de duger når de får grei hjelp fra midtbanen og begge backene. Jeg blir heller ikke søvnløs om vi starter neste sesong med de vingene og spissene vi har nå.
Hekta på Leeds siden 1974

vielljaa

Jeg vil at laget skal se omtrent slik ut neste år (i en 4-4-2):

Kasper/Higgs

Lichaj/Connolly - AOB/Bruce - NY/Kisnorbo - NY/White

Snoddy/Sam - Howson/Nunez - NY/Johnson - Gradel/Watt

Becchio/NY - Somma/McC

Ut: Naylor, Parker, Bessone, Bromby, Kilkenny, Paynter.

Jeg håper vi signerer Lichaj og Watt, som begge er spennende typer. Utover det trenger vi en solid stopper og venstreback + det rivjernet på midten vi har lengtet etter. Tar gjerne en bakromsspiss i tillegg, slik Kato var inne på :) Jeg ender da på en total av 6 spillere, inkludert Lichaj og Watt.
There is only one United

Kato

Jeg tror Andy O'Brien er vår kaptein neste sesong.

Kickthemdown

Quote from: Kato on May 01, 2011, 12:29:15
Jeg håper og tror du tar feil.

Kato

Quote from: Alta-White on May 01, 2011, 12:47:03

Du får komme med et motbud, så setter vi en rekke på nordicbet i potten.

p0ndus

Interessant og se at mailtrådene blir mer og mer realistiske.
Tidligere mail tråd "hvordan bør transfermidlene benyttes" er erstattet med "hvordan bør EVENTUELLE transferkroner benyttes".

For min del så blir MEGET overrasket om det blir lagt ned så mye som ett pund i nye spillere før vi har solgt noen spillere.

Dersom vi først skal kjøpe noen så hva med  Ujah og Kara fra toppserien før de har overbevist så mye at de blir for dyre.(om de ikke allerede er for dyre da :()

Lawerve

Jamie O`Hara bør være mulig å få tak i. Det lille jeg har sett av ham i Wolves gjør at jeg tror han kunne gjort en knall jobb på midten.
SUPER LEEDS

DanskLeedsGut

Jeg ville gerne have denne start-11'er til næste sæson:

Kasper

Lichaj - O'Brien - D.Wilson(Liverpool) - White

Snoddy - Howson(c) - O'Hara - Gradel

Becchio - Somma
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Kickthemdown

Quote from: Kato on May 01, 2011, 13:34:11
Quote from: Alta-White on May 01, 2011, 12:47:03

Du får komme med et motbud, så setter vi en rekke på nordicbet i potten.

Jeg setter en dollar på Kisnorbo.

SOL

Eventuelle penger må brukes fornuftig og vi trenger rutine. For mange lånespillere er etter mitt syn ikke ideelt med tanke på tilhørighet og entusiasme. Like viktig vil det være å analysere siste halvdel av sesongen. Dette er andre året på rad at vi presterer dårlig i del to av sesongen.
Jeg håper vi får tak i forsvarsspillere med mer fart enn de vi har i dag. Skulle Kisnorbo komme tilbake, har vi en slik spiller i midtforsvaret. Det blir spennende å se om Tom Lees kan kjempe om en plass. Og så er det den evindelige venstrebackplassen da :-[
I utgangspunktet bør det finnes bra spillere på free transfers i sommer, og kanskje kan det være en ide å bruke penger i januarvinduet om vi skulle ligge bra an.
Det blir i alle fall en spennende sommer med spillerer både ut og inn i Leeds United - aldri et kjedeleig øyeblikk å være Leedssupporter, men ofte forferdelig frustrerende :o

h.b

Kommer vel ann på om vi mister endel spillere det. Regner med at de beste spillerne forsvinner. Ihvetfall de uten kontrakt

Joe Jordan

Hva vi må hente inn avhenger jo også av hva vi greier å beholde. Det ville overraske meg stort om ikke noen av våre profiler forsvinner i sommer. Spørsmålet er hvem.

Har en følelse av at laget overpresterte i 2010 og at det skal bli VELDIG tøft å nå et mål om opprykk neste sesong dersom det ikke gjøres betydelige grep. Og da snakker vi investeringer, ikke kortsiktige låneavtaler med middelmådigheter...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Gufrias

Quote from: Joe Jordan on May 02, 2011, 09:17:32
Hva vi må hente inn avhenger jo også av hva vi greier å beholde. Det ville overraske meg stort om ikke noen av våre profiler forsvinner i sommer. Spørsmålet er hvem.

Har en følelse av at laget overpresterte i 2010 og at det skal bli VELDIG tøft å nå et mål om opprykk neste sesong dersom det ikke gjøres betydelige grep. Og da snakker vi investeringer, ikke kortsiktige låneavtaler med middelmådigheter...
Jeg har en følelse av at det bor mye i laget, og at akilleshælen (kynisme og konsentrasjon i forsvarsarbeidet) er blant de enklere ting å forbedre. Derfor deler jeg ikke ditt syn om betydelige grep.

Leedsfan

Quote from: h.b on May 02, 2011, 09:16:28
Kommer vel ann på om vi mister endel spillere det. Regner med at de beste spillerne forsvinner. Ihvetfall de uten kontrakt

De beste spillerne er ikke uten kontrakt...:) Rart at du ikke vet slikt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Quote from: Gufrias on May 02, 2011, 17:46:46
Quote from: Joe Jordan on May 02, 2011, 09:17:32

Jeg har en følelse av at det bor mye i laget, og at akilleshælen (kynisme og konsentrasjon i forsvarsarbeidet) er blant de enklere ting å forbedre. Derfor deler jeg ikke ditt syn om betydelige grep.

Enig, hvis Leeds beholder de beste spillerne så tror jeg ikke det må mange nye til for at det skal "klikke" i positiv retning.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Nørgaard

Quote from: Kato on May 01, 2011, 06:57:35
Kan vel hende det er for mye forlangt at vi skal bruke penger, men om gamlingen skulle legge noen kroner i potten, håper jeg vi prioriterer slik:

1. Defensiv midtbanespiller, trenger vel neppe noen nærmere begrunnelse

2. Stopperkollega til Andy O'Brien, gjerne med fart

3. Spiss med fart.

4. Eric Lichaj signert permanent.

Mot Burnley, som ofte sto ekstremt høyt i går, syns jeg vi manglet bakromsspissen.

Dette må vel også vurderes ut fra hvem som forsvinner i sommer. Håper vi klarer å beholde Snoddy. Uansett må balansen i mannskapet endres. I NPC vil det blant annet være kamper hvor 4-4-2 bør foretrekkes som formasjon. Da må vi ha spillere til å fylle den formasjonen.

Er faktisk helt enig med dig. Synes dog oså vi skal skifte Grayson ud  :o

Ozzy96

eg trur me henta inn ein gamling og seie oss ferdig med det eg, for noko ant eller bedre tvilar eg på. iallefall noko som ikkje er ein invistering

peder

Quote from: Leedsfan on May 02, 2011, 18:15:35

Johnson ?

dansale

Quote from: DanskLeedsGut on May 01, 2011, 14:18:37
Jeg ville gerne have denne start-11'er til næste sæson:

Kasper

Lichaj - O'Brien - D.Wilson(Liverpool) - White

Snoddy - Howson(c) - O'Hara - Gradel

Becchio - Somma

Wilson er vell nettopp kommet til Lfc, tror eneste muligheten for han er et lån  :)
Forza Leeds!

Leedsfan

Quote from: peder on May 02, 2011, 22:09:53

Johnson ?

er ikke en av de beste spillerne..

peder

Quote from: Leedsfan on May 03, 2011, 03:00:36

Johnson ?

Mulig at Johnson ikke er blandt de beste spiller i stallen men han har vel spilt de fleste kampene og det er vel ingen i stallen idag som klarer å ta fra ham den plassen

Gufrias

Quote from: peder on May 03, 2011, 16:02:13

Johnson ?

Mulig at Johnson ikke er blandt de beste spiller i stallen men han har vel spilt de fleste kampene og det er vel ingen i stallen idag som klarer å ta fra ham den plassen
Så hvorfor ønsker vi oss en ny defensiv midtbanespiller?

DenHviteYeboah

jeg forventer at eventuelle transferpund kommer til å bli brukt til maling av gjerder, toalettvask samt tetting av jordhull på treningsfeltet ;D ;D ;D

Hallgeir *

Quote from: DenHviteYeboah on May 03, 2011, 17:16:39
jeg forventer at eventuelle transferpund kommer til å bli brukt til maling av gjerder, toalettvask samt tetting av jordhull på treningsfeltet ;D ;D ;D
Fantastiske nyheter ! Det har vi aldri hørt om før.....  :P ::)
Super Leeds since 1968

peder

Quote from: Gufrias on May 03, 2011, 16:50:27
Quote from: peder on May 03, 2011, 16:02:13

Johnson ?

Så hvorfor ønsker vi oss en ny defensiv midtbanespiller?
Kansje fordi vi ikke har noen idag Eller ???

Jeg mener faktisk at Johnson har vært en av Leeds beste midtbane spillere og fortjener plassen i første elleveren, Han legger ned en innsats på banen som du ikke bestadig ser hos hans konkurenter og han har vært brukt som venstre back mot slutten av kamper når Grayson har tatt ut backen for å få på en mer offensiv spiller.
Med en 4 - 5 - 1 formasjon neste sesong ville mitt valg vært:
Schmeichel
Lichaj (Ny)  -  Kisnorbo  -  O’Brien  -   White/Parker/Bessone (ny)
Snodgrass  -   Howson  â€"  NY NY NY NY   -   Johnson   -   Gradel â€"
Becchio

tobn på tur

Quote from: peder on May 03, 2011, 18:17:53
Med en 4 - 5 - 1 formasjon neste sesong ville mitt valg vært:
Schmeichel
Lichaj (Ny)  -  Kisnorbo  -  O’Brien  -   White/Parker/Bessone (ny)
Snodgrass  -   Howson  â€"  NY NY NY NY   -   Johnson   -   Gradel â€"
Becchio

Schmeichel
NY  -  Kisnorbo  -  O’Brien/Lees  -   White/NY
Snodgrass  -   Howson  â€"  NY /Beinknuser   -   Johnson   -   Gradel â€"
Becchio/Somma/bakromsspiss

Tenkt ut fort å gæli. Noe i den duren. Kanskje en ny rask kant i tillegg.

Per-Stian

1. Defensiv midtbanespelar
2. Stoggar
3. Løpssterk og målfarleg midtbanespelar
4. Back
5. Bakromsspiss
6. Ving
7. Målstoggar

Ønskeliste i prioritert rekkefølge:
1) Kara Mbodj, Alan Smith, Michael Johnson, Jamie O'Hara, Keith Southern, Nick Montgomery
2) Ein friskmeld Patrick Kisnorbo, Michael Mancienne, Sean St. Ledger
3) Josh McEachran, Henry Lansbury, Barry Bannan, Jason Koumas, Bjørn Helge Riise
4) Dan Gosling, Eric Lichaj
5) Anthony Ujah, Billy Sharp, Jordan Slew
6) Scott Sinclair, Zoltan Gera, Sanchez Watt
7) Kieren Westwood