Skrevet av Emne: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United  (Lest 55254 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #240 på: Juli 27, 2011, 22:52:48 »
White og Parker er sikkert knakende gode karer, og de kommer jo fra akademiet vårt. Men saken er at de ikke er gode nok for klubben vår og bør lånes ut / selges.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #241 på: Juli 28, 2011, 10:52:46 »
 Artikkel fra VG Nett om kampen..

 Av Knut Arne Hansen
Publisert 27.07.11 - 15:53, endret 27.07.11 - 21:15 (VG NETT)
 .
(VG Nett) Sandefjord tok ledelsen mot Leeds bare minutter før slutt, men gjestene fra England å reddet uavgjort i kampens siste minutt.



- Vi tok ledelsen det det 87. minutt, da Benjamin Stokke satte ballen i mål på bakerste stolpe, etter et godt og hardt innlegg, forteller sportslig leder i Sandefjord Arne Dokken til VG Nett.

 Engelskmennene ga riktignok ikke opp, og fikk betaling i kampens siste minutt.

- En Leeds-spiller skjøt fra rundt 25 meter, ballen traff en av våre spillere og fikk en dupp, og gikk i mål, fortsetter Dokken, som alt i alt synes det var greit med 1-1.

Les også:Tok 120.000 kr av egen lomme for å få Leeds til Norge

 4520 tilskuere var på plass på Komplett.no Arena, til tross for fredagens terroraksjon i Oslo.

- Det var morsomt å møte Leeds, og det var bra stemning både før og etter kampen. Vi spilte selvsagt med sørgebånd, det gjorde også dommerne og Leeds. I tillegg hadde vi en fin og verdig markering før kampen, med ett minutts stillhet, før ordføreren hadde en appell, sier Dokken.

 Sandefjord Fotball er som resten av landet sterkt preget av fredagens hendelser, og vurderte lenge om de skulle avlyse kampen.

- Vi var hele tiden i dialog med fotballforbundet og politiet. NFF ga utrykk for at ting skulle begynne å bli som normalt igjen fra tirsdag, så vi gjennomførte kampen, sier Dokken, og legger til:

- Vi var også i kontakt med politiet og lurte på om vi skulle flagge på halv stang, men de mente vi skulle flagge som vanlig. Vi var også i dialog med tanke på sikkerhetstiltak, men vi gjorde ikke noe ekstra.



 Sandefjords sportslige leder forteller at Sandefjord-spillerne deltok i markeringen i Sandefjord mandag, og at alle på stadion var med på å gjøre tirsdagens markering til noe ekstra.

- Signalet som ble gitt, da vi holdt ett minutts stillhet, var at samtlige sto og tenkte på hva som hadde skjedd. Det var virkelig en verdig markering.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #242 på: Juli 28, 2011, 10:57:11 »
 Og en historie om kjærlighet til klubben..

 (VG Nett) Anders-Gustav Holt er så glad i Leeds United at han like gjerne bladde opp 120.000 kroner for å få i stand en kamp mot Sandefjord.



- Disse pengene kommer jo aldri tilbake i kroner - men jeg håper å få betalt for det gjennom å se voksne, barn og unge komme på kampen i hvite drakter. Og at vi har rekruttert flere supportere når kampen er over, sier Holt til VG Nett.

- Vi bare klinket til

 Leeds United hadde programmet for sin sesongoppkjøring klart tidlig på våren. Klubben skal i juli spille mot Falkirk, Motherwell, Rochdale, Sheffield Wednesday og Newcastle.

 - Da trodde vi jo det ville bli vanskelig å se Leeds spille i Norge i år. Men så åpnet det seg en mulighet for å få dem hit likevel, og da klinket vi til og sa det ikke skulle stå på penger, sier han.

 Holt er eier og daglig leder av firmaet Ditt Kontor, og tar hele kostnaden for kampen sammen med en med-supporter i Stokke Rørhandel, Erling Brekke, som spytter inn 20.000 kroner. I tillegg er også Team Halden inne med tilskudd.
 


Kjenner Ken Bates

 Holt forteller at han har vært Leeds-supporter hele sitt liv, og er en hyppig gjest på Elland Road.

 - Det har blitt mange kamper etter hvert. Ditt Kontor har til og med vært matchballsponsor for Leeds, som eneste norske bedrift noensinne, forteller han.

Da Holt fylte 40 år for en tid tilbake var det ikke tvil om hvor dagen skulle feires - på Elland Road, så klart.

 - Det var stort. Under arrangementet etterpå kom Ken Bates (Leeds-eier, journ.anm.) overraskende nok inn, og ga meg en signert Leeds-drakt i sølvramme, forteller Holt entusiastisk. Han har truffet Bates også etter dette, og har etter hvert fått et solid kontaktnettverk i klubben med de sterke fotballtradisjonene.

 
50-årsdagen til Holt skal også feires i Leeds. Til den anledningen har han leid hovedbanen, og skal spille sammen med 21 andre spille kamp på Elland Road.

- Håper de får noe igjen

 I Sandefjord er de naturlig nok svært takknemlige og glade over muligheten til å få møte en gammel storhet fra England.

 - Spillerne våre er nok for unge til å huske historien rundt Leeds, den er det nok folk i publikum som kan best. De som husker Billy Bremner, Norman Hunter og disse. Men også for spillerne blir dette et høydepunkt, sier Sandefjord-trener Arne Sandstø til VG Nett.

 Han håper folk stiller opp for å fylle stadion på tirsdag.

- Det synes jeg disse menneskene som har gått i bresjen for å få til kampen fortjener. De tar en så stor risiko, og gir et så stort bidrag at jeg håper det kommer mye folk slik at disse gutta ser at det nytter å gjøre noe, sier treneren.

«Kjærlighetshandling»

Også markedsansvarlig i Sandefjord, Frank Lidahl, er mektig imponert over initiativet fra Holt.

- Uten dette bidraget kan jeg trygt si at Leeds ikke hadde kommet til Sandefjord, forteller han.

 Lidahl kaller det økonomiske bidraget for en ren «kjærlighetshandling».

- Det er unikt å se en slik supporter, og det sier meg noe om at fotballen kan gjøre mye bra med mennesker, sier han.

 Leeds United har cirka 4300 supportere i Norge, og er landets fjerde største supporterklubb når det gjelder engelsk fotball - knepent bak Arsenal, og slått av Manchester United og Liverpool
Super Leeds since 1968

auren

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #243 på: Juli 28, 2011, 11:23:39 »
Fantastisk gjort av Holt! Mektig stolt av deg!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #244 på: Juli 28, 2011, 11:42:17 »
Da har jeg akkurat sett høydepunktene fra Sandefjord-kampen. McCormack, Nunez og Howson så ganske bra ut.

Skuffer meg at Nunez ikke kommer inn med sort sørgebind på armen. Brown som gikk av hadde heller ikke (regner med at det falt bort i løpet av kampen).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sten

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #245 på: Juli 28, 2011, 12:00:24 »
Video av ett minutts stillhet på komplett.no: http://www.youtube.com/watch?v=bqY4Kb7JqgM
Sten

MrK

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #246 på: Juli 28, 2011, 12:48:04 »
Vil takke Øyvind (ØBS) for hans ord om det forferdelige terroranslaget i helgen på Dirty Nelly etter kampen. Synes det er synd at arrangøren ikke lot han gjøre dette på stadion.

Ellers vil jeg takke alle Leeds venner for et hyggelig Sandefjord opphold og med gode sanger og høy stemning både før og etter kampen - Kieran Henry fikk en uforglemmelig 50 års markering og han var inderlig rørt over det.

Litt synd at de fra styret som var tilstede ikke hadde noe regi på Dirty Nelly, men det var vel for mye VIP opplegg på stadion? Traff forøvrig spillerne når vi la oss - gudene må vite hvorfor de satt i gangen i 1 etage i 03 tiden og tilsynelatende ikke gjorde noe som helst! Snakket litt med Howson før jeg la meg.

Ellers så er neste generasjon godt representert og spesielt Bergen Jr. Whites som godt dressert av sin far Rudi - "Brian, av med skoen" - så smalt det taktfast i reklameplakatene av guttungene - PRICELESS:-)

VEL BLÃ…ST GUTTER OG JENTER - MOT
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Svend Anders

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #247 på: Juli 28, 2011, 13:31:57 »
Vil takke Øyvind (ØBS) for hans ord om det forferdelige terroranslaget i helgen på Dirty Nelly etter kampen. Synes det er synd at arrangøren ikke lot han gjøre dette på stadion.

Ellers vil jeg takke alle Leeds venner for et hyggelig Sandefjord opphold og med gode sanger og høy stemning både før og etter kampen - Kieran Henry fikk en uforglemmelig 50 års markering og han var inderlig rørt over det.

Litt synd at de fra styret som var tilstede ikke hadde noe regi på Dirty Nelly, men det var vel for mye VIP opplegg på stadion? Traff forøvrig spillerne når vi la oss - gudene må vite hvorfor de satt i gangen i 1 etage i 03 tiden og tilsynelatende ikke gjorde noe som helst! Snakket litt med Howson før jeg la meg.

Ellers så er neste generasjon godt representert og spesielt Bergen Jr. Whites som godt dressert av sin far Rudi - "Brian, av med skoen" - så smalt det taktfast i reklameplakatene av guttungene - PRICELESS:-)

VEL BLÃ…ST GUTTER OG JENTER - MOT

Veldig bra å høre at folk har kost seg både på DN og på kamp.

Hva som skjedde ifbm ØBS vet jeg ikke, jeg ble fortalt i etterkant at han ønsket å fremføre noe på stadion men at det ikke ble noe av. Det eneste jeg vet er at det generelt rundt slike kamper er lagt et ganske strikt kjøreprogram som er vanskelig å endre på i siste liten. Men jeg kjenner ikke detaljene her. Apellen fra Sandefjords ordfører (og LUSCOS-medlem) var uansett veldig fin.

Jeg engasjerte meg for LUSCOS i den grad jeg maktet rundt kampen, og brukte helgen på å sette sammen kampprogrammet, bistå Anders-Gustav og ta informasjonsbiten på leedsunited.no/Facebook og litt inn mot media. På kampdagen hadde jeg først vanlig jobb før jeg dro for å sikre reportasjer til TPN, samt hjelpe til litt bak - og på - scenen for både Sandefjord, Leeds United og noen av sponsorene som bladde opp.

Styret i LUSCOS var representert ved tre personer - de tre andre var bortreist på ferier planlagt i lang tid. To av de tre som stilte opp kom hjem kvelden før, og dessverre har ferietiden gjort det vanskelig å lage noe større opplegg. At man kun hadde tre uker på seg, og først nå i helgen fikk et bekreftet opplegg fra arrangørene på hvor, hvordan, med hvem og når ting skulle skje har også gjort det vanskelig. Helt frem til lørdag ettermiddag var det f.eks meningen at både Lorimer og Harvey også skulle reise. Antydningene om at det var for mye VIP-opplegg på styret er derfor ganske feil.

Mange etterlyste drakter til salgs - LUSCOS er fortsatt et stykke unna å få inn draktene (i England er vel bortdraktene fortsatt langt unna salg), og Leeds United hadde minimalt med mannskaper med på turen. De har brent seg på å ha med artikler tidligere - både i form av tollklarering og mislykket salg tidligere.

Men det er uansett godt å registrere hva folk synes var bra og hva som kan gjøres bedre til en senere gang. Det er god læring å ta med seg. Av det jeg har hørt virker i alle fall de aller fleste å ha kost seg veldig mye i Sandefjord.

Svend Anders

Lundewhites

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #248 på: Juli 28, 2011, 15:55:55 »


Veldig bra å høre at folk har kost seg både på DN og på kamp.

Hva som skjedde ifbm ØBS vet jeg ikke, jeg ble fortalt i etterkant at han ønsket å fremføre noe på stadion men at det ikke ble noe av. Det eneste jeg vet er at det generelt rundt slike kamper er lagt et ganske strikt kjøreprogram som er vanskelig å endre på i siste liten. Men jeg kjenner ikke detaljene her. Apellen fra Sandefjords ordfører (og LUSCOS-medlem) var uansett veldig fin.

Jeg engasjerte meg for LUSCOS i den grad jeg maktet rundt kampen, og brukte helgen på å sette sammen kampprogrammet, bistå Anders-Gustav og ta informasjonsbiten på leedsunited.no/Facebook og litt inn mot media. På kampdagen hadde jeg først vanlig jobb før jeg dro for å sikre reportasjer til TPN, samt hjelpe til litt bak - og på - scenen for både Sandefjord, Leeds United og noen av sponsorene som bladde opp.

Styret i LUSCOS var representert ved tre personer - de tre andre var bortreist på ferier planlagt i lang tid. To av de tre som stilte opp kom hjem kvelden før, og dessverre har ferietiden gjort det vanskelig å lage noe større opplegg. At man kun hadde tre uker på seg, og først nå i helgen fikk et bekreftet opplegg fra arrangørene på hvor, hvordan, med hvem og når ting skulle skje har også gjort det vanskelig. Helt frem til lørdag ettermiddag var det f.eks meningen at både Lorimer og Harvey også skulle reise. Antydningene om at det var for mye VIP-opplegg på styret er derfor ganske feil.

Mange etterlyste drakter til salgs - LUSCOS er fortsatt et stykke unna å få inn draktene (i England er vel bortdraktene fortsatt langt unna salg), og Leeds United hadde minimalt med mannskaper med på turen. De har brent seg på å ha med artikler tidligere - både i form av tollklarering og mislykket salg tidligere.

Men det er uansett godt å registrere hva folk synes var bra og hva som kan gjøres bedre til en senere gang. Det er god læring å ta med seg. Av det jeg har hørt virker i alle fall de aller fleste å ha kost seg veldig mye i Sandefjord.

Svend Anders


Jeg syns Du Svend Anders og resten av styret gjør en fantastisk job!!! Syns alt for mange er opptatt av om ting som ikke skjer, enn de er av hva som skjer!  Gleder meg stort til neste blad kommer ut, nesten like mye som jeg gleder meg til hvert nye innspill fra Svend Anders her inne!
Det er en fornøyelse å lese det du skriver og jeg angra som en hund, på at jeg ikke gikk bort til deg å fortelte det på tirsdagen. STÃ… PÃ…, MÃ…TTE DU ALDRI BLI LEI!!!
MOT
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Per Arne

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #249 på: Juli 28, 2011, 18:25:45 »
Kan ikke helt se hva styret evnt skulle regissert på Dirty Nelly. For meg var det mer enn rikelig å sitte i stekende sommersol, blant mine egne, med noen iskalde øl, prate med gamle og nye kjente, og synge våre vakre Leeds-sanger. Det var herlig stemning, og det tok enda mer av da Øivind stilte seg på på fortauet utenfor og satte igang.

Hadde Sandefjord by hatt et tak, hadde vi løfta hele det jævla taket! Folk stoppet opp for å høre og se oss. Ei eldre dame satte fra seg sykkelen og klappet takten mens hun smilte og lo. Folk sto i butikkdørene sine og applauderte etter sangen. Fy f..., da var jeg stolt! Stolt av at jeg tilhører verdens flotteste og beste supportergjeng. We all love Leeds!

Og Bergen-juniorene er vel noe av det mest lovende vi har. Forsterket med et engelsk innslag var de med og laget skikkelig fotballstemning. Godt oppdratt av sine opphav :)

Kampen? Tja, Howson prøvde, Nunez var god da han kom inn. Ellers var inntrykket steingærne tversover, lite initiativ, og total mangel på kreativitet.

Tror nok endel av supporterne var mer svette enn visse av spillerne etter kampen :)


ollan

Sv: Re: Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #250 på: Juli 28, 2011, 20:09:49 »
Kan ikke helt se hva styret evnt skulle regissert på Dirty Nelly. For meg var det mer enn rikelig å sitte i stekende sommersol, blant mine egne, med noen iskalde øl, prate med gamle og nye kjente, og synge våre vakre Leeds-sanger. Det var herlig stemning, og det tok enda mer av da Øivind stilte seg på på fortauet utenfor og satte igang.

Hadde Sandefjord by hatt et tak, hadde vi løfta hele det jævla taket! Folk stoppet opp for å høre og se oss. Ei eldre dame satte fra seg sykkelen og klappet takten mens hun smilte og lo. Folk sto i butikkdørene sine og applauderte etter sangen. Fy f..., da var jeg stolt! Stolt av at jeg tilhører verdens flotteste og beste supportergjeng. We all love Leeds!

Og Bergen-juniorene er vel noe av det mest lovende vi har. Forsterket med et engelsk innslag var de med og laget skikkelig fotballstemning. Godt oppdratt av sine opphav :)

Kampen? Tja, Howson prøvde, Nunez var god da han kom inn. Ellers var inntrykket steingærne tversover, lite initiativ, og total mangel på kreativitet.

Tror nok endel av supporterne var mer svette enn visse av spillerne etter kampen :)

Enig med dette :-) samtidig var det en sterk opplevelse da Øyvind kom med sin tale angående tragedien sist fredag.

MOT

ollan
Ollan

marve

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #251 på: Juli 28, 2011, 20:23:30 »
Vil takke Øyvind (ØBS) for hans ord om det forferdelige terroranslaget i helgen på Dirty Nelly etter kampen. Synes det er synd at arrangøren ikke lot han gjøre dette på stadion.

Ellers vil jeg takke alle Leeds venner for et hyggelig Sandefjord opphold og med gode sanger og høy stemning både før og etter kampen - Kieran Henry fikk en uforglemmelig 50 års markering og han var inderlig rørt over det.

Litt synd at de fra styret som var tilstede ikke hadde noe regi på Dirty Nelly, men det var vel for mye VIP opplegg på stadion? Traff forøvrig spillerne når vi la oss - gudene må vite hvorfor de satt i gangen i 1 etage i 03 tiden og tilsynelatende ikke gjorde noe som helst! Snakket litt med Howson før jeg la meg.

Ellers så er neste generasjon godt representert og spesielt Bergen Jr. Whites som godt dressert av sin far Rudi - "Brian, av med skoen" - så smalt det taktfast i reklameplakatene av guttungene - PRICELESS:-)

VEL BLÃ…ST GUTTER OG JENTER - MOT

Veldig bra å høre at folk har kost seg både på DN og på kamp.

Hva som skjedde ifbm ØBS vet jeg ikke, jeg ble fortalt i etterkant at han ønsket å fremføre noe på stadion men at det ikke ble noe av. Det eneste jeg vet er at det generelt rundt slike kamper er lagt et ganske strikt kjøreprogram som er vanskelig å endre på i siste liten. Men jeg kjenner ikke detaljene her. Apellen fra Sandefjords ordfører (og LUSCOS-medlem) var uansett veldig fin.

Jeg engasjerte meg for LUSCOS i den grad jeg maktet rundt kampen, og brukte helgen på å sette sammen kampprogrammet, bistå Anders-Gustav og ta informasjonsbiten på leedsunited.no/Facebook og litt inn mot media. På kampdagen hadde jeg først vanlig jobb før jeg dro for å sikre reportasjer til TPN, samt hjelpe til litt bak - og på - scenen for både Sandefjord, Leeds United og noen av sponsorene som bladde opp.

Styret i LUSCOS var representert ved tre personer - de tre andre var bortreist på ferier planlagt i lang tid. To av de tre som stilte opp kom hjem kvelden før, og dessverre har ferietiden gjort det vanskelig å lage noe større opplegg. At man kun hadde tre uker på seg, og først nå i helgen fikk et bekreftet opplegg fra arrangørene på hvor, hvordan, med hvem og når ting skulle skje har også gjort det vanskelig. Helt frem til lørdag ettermiddag var det f.eks meningen at både Lorimer og Harvey også skulle reise. Antydningene om at det var for mye VIP-opplegg på styret er derfor ganske feil.

Mange etterlyste drakter til salgs - LUSCOS er fortsatt et stykke unna å få inn draktene (i England er vel bortdraktene fortsatt langt unna salg), og Leeds United hadde minimalt med mannskaper med på turen. De har brent seg på å ha med artikler tidligere - både i form av tollklarering og mislykket salg tidligere.

Men det er uansett godt å registrere hva folk synes var bra og hva som kan gjøres bedre til en senere gang. Det er god læring å ta med seg. Av det jeg har hørt virker i alle fall de aller fleste å ha kost seg veldig mye i Sandefjord.

Svend Anders

Mener vi burde takke gud for at vi har personer som Svend Anders i luscos  .
Han gjør en helt enestående jobb for oss som heier på leeds i scandinavia .
Stå på Svend Anders du gjør en glimrende jobb.
 

FredRaw

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #252 på: Juli 28, 2011, 20:50:03 »
Vil takke Øyvind (ØBS) for hans ord om det forferdelige terroranslaget i helgen på Dirty Nelly etter kampen. Synes det er synd at arrangøren ikke lot han gjøre dette på stadion.

Ellers vil jeg takke alle Leeds venner for et hyggelig Sandefjord opphold og med gode sanger og høy stemning både før og etter kampen - Kieran Henry fikk en uforglemmelig 50 års markering og han var inderlig rørt over det.

Litt synd at de fra styret som var tilstede ikke hadde noe regi på Dirty Nelly, men det var vel for mye VIP opplegg på stadion? Traff forøvrig spillerne når vi la oss - gudene må vite hvorfor de satt i gangen i 1 etage i 03 tiden og tilsynelatende ikke gjorde noe som helst! Snakket litt med Howson før jeg la meg.

Ellers så er neste generasjon godt representert og spesielt Bergen Jr. Whites som godt dressert av sin far Rudi - "Brian, av med skoen" - så smalt det taktfast i reklameplakatene av guttungene - PRICELESS:-)

VEL BLÃ…ST GUTTER OG JENTER - MOT

Veldig bra å høre at folk har kost seg både på DN og på kamp.

Hva som skjedde ifbm ØBS vet jeg ikke, jeg ble fortalt i etterkant at han ønsket å fremføre noe på stadion men at det ikke ble noe av. Det eneste jeg vet er at det generelt rundt slike kamper er lagt et ganske strikt kjøreprogram som er vanskelig å endre på i siste liten. Men jeg kjenner ikke detaljene her. Apellen fra Sandefjords ordfører (og LUSCOS-medlem) var uansett veldig fin.

Jeg engasjerte meg for LUSCOS i den grad jeg maktet rundt kampen, og brukte helgen på å sette sammen kampprogrammet, bistå Anders-Gustav og ta informasjonsbiten på leedsunited.no/Facebook og litt inn mot media. På kampdagen hadde jeg først vanlig jobb før jeg dro for å sikre reportasjer til TPN, samt hjelpe til litt bak - og på - scenen for både Sandefjord, Leeds United og noen av sponsorene som bladde opp.

Styret i LUSCOS var representert ved tre personer - de tre andre var bortreist på ferier planlagt i lang tid. To av de tre som stilte opp kom hjem kvelden før, og dessverre har ferietiden gjort det vanskelig å lage noe større opplegg. At man kun hadde tre uker på seg, og først nå i helgen fikk et bekreftet opplegg fra arrangørene på hvor, hvordan, med hvem og når ting skulle skje har også gjort det vanskelig. Helt frem til lørdag ettermiddag var det f.eks meningen at både Lorimer og Harvey også skulle reise. Antydningene om at det var for mye VIP-opplegg på styret er derfor ganske feil.

Mange etterlyste drakter til salgs - LUSCOS er fortsatt et stykke unna å få inn draktene (i England er vel bortdraktene fortsatt langt unna salg), og Leeds United hadde minimalt med mannskaper med på turen. De har brent seg på å ha med artikler tidligere - både i form av tollklarering og mislykket salg tidligere.

Men det er uansett godt å registrere hva folk synes var bra og hva som kan gjøres bedre til en senere gang. Det er god læring å ta med seg. Av det jeg har hørt virker i alle fall de aller fleste å ha kost seg veldig mye i Sandefjord.

Svend Anders

Mener vi burde takke gud for at vi har personer som Svend Anders i luscos  .
Han gjør en helt enestående jobb for oss som heier på leeds i scandinavia .
Stå på Svend Anders du gjør en glimrende jobb.

Støtter denne kommentaren! Det er personer som Svend Anders som viser en hengivenhet nær sagt uten sidestykke for klubben og luscos, som sørger for et slikt flott medlemsblad+++!! Keep up the good work!!!!
Voluptas nobilissima gaudium intellegendi est.

- Leonardo Da Vinci -

Yeboah

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #253 på: Juli 28, 2011, 21:58:36 »
Dette var en meget god opplevelse, rett og slett! :) Selve kampen var jo så som så. Leeds med sirup i beina.

Var veldig kjekt etter kampen. Fikk tatt bilde med spillerne og ønsket Michael Brown velkommen til klubben :) Sov på samme hotell som Leeds-gutta og det var litt sjokk da jeg plutselig så Howson & co komme ut fra heisen. Grayson kom forbi og vi slo av en prat. Veldig hyggelig :)

Men! En ting som ikke var så hyggelig! hehe :)
Det har seg sånn at jeg samler på billetter fra alle fotballkampene jeg har vært på. Jeg klarte på merksnodig vis å glemme igjen kampbilletten min i Sandefjord. Enkelt og greit; Er det noen som har en billett fra kampen som de ikke skal bruke til noe??? :) Da tar jeg imot med STOR takk!
« Siste redigering: Juli 28, 2011, 22:18:19 av Yeboah »

lojosang

Sv: Re: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #254 på: Juli 28, 2011, 22:13:34 »
Jeg har bare pdf-billetter, men kan du bruke en av dem sender deg en om du gir meg en mailadresse på PM.

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

Yeboah

Sv: Re: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #255 på: Juli 28, 2011, 22:18:38 »
Jeg har bare pdf-billetter, men kan du bruke en av dem sender deg en om du gir meg en mailadresse på PM.

-LeifO

Moderatortroll.

Lett! Sender deg PM :)

testo

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #256 på: Juli 28, 2011, 22:21:18 »
Da har jeg akkurat sett høydepunktene fra Sandefjord-kampen. McCormack, Nunez og Howson så ganske bra ut.

Skuffer meg at Nunez ikke kommer inn med sort sørgebind på armen. Brown som gikk av hadde heller ikke (regner med at det falt bort i løpet av kampen).

auren

Nunez og Howson vel og bra så Howsen gjorde ett feilpass thats all, men McCormack fløy rundt med skylapper å fyra av skudd etter skudd istenfor å spille ballen da han burde gjøre det, jobbet og ville mye men fikk det liksom ikke helt til.....Løsner det for han så kan det bli en del mål tror jeg.

til info så lå det flere sørgebånd på matta men om den var Nunez sin ??? ikke godt å si, Brown hadde bånd vet jeg.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Rudi G.

  • Gjest
Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #257 på: Juli 29, 2011, 20:44:38 »
Takk til alle for kjempedag i Sandefjord, vi er verdens beste fans 8)

Woody

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #258 på: Juli 29, 2011, 20:57:40 »
Takk til alle for kjempedag i Sandefjord, vi er verdens beste fans 8)

Fansen ligger vel på ein god 9ar på skalaen,men laget vårt er på       ja k ska vi sei?
LIFE IS LEEDS

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #259 på: Juli 30, 2011, 09:33:12 »
Takk til alle for kjempedag i Sandefjord, vi er verdens beste fans





Dette har du så rett i!!!! Nå gjenstår det at gutta, Grayson og andre i klubben skjønner hvor "heldige" de er...... 8)
Yeboahs vitne

fjellhaugen

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #260 på: Juli 30, 2011, 10:54:20 »
Dette var en meget god opplevelse, rett og slett! :) Selve kampen var jo så som så. Leeds med sirup i beina.

Var veldig kjekt etter kampen. Fikk tatt bilde med spillerne og ønsket Michael Brown velkommen til klubben :) Sov på samme hotell som Leeds-gutta og det var litt sjokk da jeg plutselig så Howson & co komme ut fra heisen. Grayson kom forbi og vi slo av en prat. Veldig hyggelig :)

Men! En ting som ikke var så hyggelig! hehe :)
Det har seg sånn at jeg samler på billetter fra alle fotballkampene jeg har vært på. Jeg klarte på merksnodig vis å glemme igjen kampbilletten min i Sandefjord. Enkelt og greit; Er det noen som har en billett fra kampen som de ikke skal bruke til noe??? :) Da tar jeg imot med STOR takk!


har to stk originalbiletter jeg desverre ikke fikk brukt da jeg måtte reise i nordsjøen tirsdags morgenen.
jeg kan sende de i posten til deg?

send PM hvis du er int.  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #261 på: Juli 30, 2011, 11:14:49 »
Til opplysning; Jeg var innom DN litt utpå onsdagen for å få meg en pils før jeg tok flyet hjem, jeg fikk da beskjed om at vi hadde tømt begge tankene og derfor kun hadde igjen flaskeøl 8)

soumoh

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #262 på: Juli 30, 2011, 17:52:52 »
Ville bare takke for en fin dag i Sandefjord. Kanskje spesielt SA og alle andre som gjorde at dagen ble så vellykket.

Det er dessverre slik at arbeid som dette er litt som filmindustrien. Det er mange mennesker som jobber og sliter (kameramenn, lydmenn etc.) -- men til slutt er det som regel skuespillerne og regissøren som får all æren.
We'll be back.

RoarG

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #263 på: Juli 30, 2011, 18:25:14 »
Litt sent ute med dette innlegget, kanskje, men pytt, pytt. Som supporter av begge klubber kan jeg si at dette var et absolutt høydepunkt ;D. Hadde gledet meg i ukevis. Jeg ble dog skuffet over det Leeds Utd presterte utpå der. 1ste omgang gikk i Addecco-tempo, noe som passet SF utmerket. Det var lite som gledet meg i Leeds-henseende. Lite trøkk i duellene og få utfordringer av SFs backer. Mendy var visstnok med for å spille seg til kontrakt, men det skulle man ikke tro. Han utfordret ikke SFs venstreback, Jensen, en eneste gang, og Jensen er ingen spesielt hurtig vb. Mendy bør ikke bli tilbudt noen kontrakt. Da virket SFs venstrekant Lamøy mer ivrig, og jeg lurte på underveis om det var han som spilte for Leeds-kontrakt.Straffemissen var direkte pinlig. Enkelte har vært inne på at Leeds manglet enkelte nøkkelspillere, men det gjorde også SF. Midstsopper Alexander Gabrielsen spilte ikke, og det gjorde heller ikke Kristian Brix, som har vært SFs farligste målscorer de siste to kampene. Synes at dette passive Leeds-laget fortjente 0-1 i fleisen på slutten, men var samtidig glad for at Leeds slapp å tape.
Skal kanskje ikke legge for mye vekt på en pre-season kamp som dette, men jeg satt igjen som et stort spørsmålstegn over Leeds' spillemønster, og lurte på hva man mener dette laget skal prestere. Opprykk luktet det vært fall ikke. Da burde SF vært slått med 4, 5 mål, og Leeds burde ha ragget opp sjanser på løpende bånd.
Kan dessverre ikke se at Leeds har fått noen signifikante forsterkninger siden mai. Browns innsats var i alle fall ikke av slik art at man kan kalle han en slik. Den nye keeperen stiller jeg meg også tvilende til. Returen han ga i 2. omgang var meget stygg >:( Skal dette laget opp i PL, må det handles i flere folk, spesielt bakover. Kanskje Sogndals Hovland kan være et alternativ?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ØBS

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #264 på: August 01, 2011, 17:41:16 »
Noe sent dette innlegget også kanskje...

Oppholdets desiderte nedtur:

To norske Leeds-supportere begynte å sloss utenfor DN etter stengetid.  Har man ikke rett før dette manet til toleranse og omtanke, så skjer altså dette.

Grunnen var visst at begge parter var litt "touchy" etter terroraksjonen fredag, og at de mente de kjente noen som kjente osv...

Et ord falt litt skjevt, ble misforstått, og så var det i gang.

Om dere to dette gjelder leser dette, så vet dere hva dere kan gjøre.  I gamle dager fantes det hjørner og kroker for sånt...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Tom S

COME ON LEEDS !!

Jon R

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #266 på: August 02, 2011, 23:18:54 »
Some pictures:

http://www.sb.no/bildegalleri/sport-bildegalleri/sandefjord-fotball-leeds-1.6387341

Strålende, Tom! Fantastiske bilder av representanter for den yngre garde Leeds supportere!  :)


Var dessverre på Sardinia og gremmes over at jeg gikk glipp av dette.  :'(
Jon R.


readysteady

Sv: PRE SEASON: Sandefjord-Leeds United
« Svar #268 på: August 17, 2011, 15:35:31 »
Denne quiz-konkurransen som ble holdt under Sandefjord-kampen, når og hvor kom(mer) resultatet?