avstemning

Skal vi ha SL i 2011-2012, og på hvilken måte ønsker du å delta?

Jeg blir gjerne med, og betaler gjerne 200,- til premiepotten (the winner takes it all)
16 (80%)
Jeg kommer til å bli med, men uten å betale
4 (20%)
Gidder ikke være med på dette
0 (0%)

Stemmer totalt: 20

Avstemning er avsluttet: Juli 29, 2011, 15:04:53

Skrevet av Emne: Ny Season-Long konkurranse?  (Lest 5331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Ny Season-Long konkurranse?
« på: Juli 08, 2011, 15:04:53 »
Ny sesong nærmer seg, og det er på tide å tenke på om vi skal ha ny Season Long konkurranse, og om det ellers skal gjøres endringer i opplegget siden sist.
For min del synes jeg vi har funnet en bra form på det hele, og med 200,- i innsats ble det også nok penger i potten til at interessen holdt seg stabilt forrige sesong.

Vi starter med en liten lodde-interessen runde, og så tar vi det fra der.

flynn

lojosang

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #1 på: Juli 08, 2011, 15:42:57 »
Jeg er med!
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #2 på: Juli 08, 2011, 15:43:53 »
i'm in!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Klingen

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #3 på: Juli 09, 2011, 02:09:14 »
Sjølvsagt er eg med på eit av sesongens store høgdepunkt ;D
Klingen
Medlemnr. 456

Sydhagen

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #4 på: Juli 09, 2011, 10:11:16 »
Nå må folk henge seg på her! Sesongen er ikke den samme uten!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leif Sverre

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #5 på: Juli 12, 2011, 22:54:08 »
Jeg blir med , -  med ny taktikk !!! :)
 

lojosang

Sv: Re: Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #6 på: Juli 13, 2011, 02:23:04 »
Jeg blir med , -  med ny taktikk !!! :)

Samme her. I år skal jeg begynne å tippe riktig.

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

jacob burns

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #7 på: Juli 13, 2011, 03:08:19 »
Jepp! er med på dette! om jeg taper,så taper jeg penger til en Leeds supporter....bare det er verdt det ;)

Robert H.

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #8 på: Juli 14, 2011, 14:36:47 »
Jeg er med!

Carl Fisker

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #9 på: Juli 31, 2011, 22:53:51 »
Samme! Viktig med spenning i hverdagen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Re: Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #10 på: Juli 31, 2011, 23:28:57 »
Jeg blir med , -  med ny taktikk !!! :)

Samme her. I år skal jeg begynne å tippe riktig.
-LeifO

Moderatortroll.

...at du ikke har tenkt på det før   ::)

For øvrig dret jeg i hele moderatorkampen i fjor (etter hvert iallefall)

Men i åååår er jeg med :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #11 på: August 02, 2011, 00:24:13 »
Stiller opp med både penger og sinnsyke tips!!!! MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Jon R

Sv: Re: Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #12 på: August 04, 2011, 01:51:47 »

For øvrig dret jeg i hele moderatorkampen i fjor (etter hvert iallefall)

Men i åååår er jeg med :)



He-he.  ;D
Jon R.

Trond A

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #13 på: August 04, 2011, 11:37:50 »
Jeg blir med. Bidrar også til premiepotten.
Luscos medl. 338

Tom S

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #14 på: August 04, 2011, 14:20:59 »
Forslag til regler:

The Scratching Shed predictions league works like most others in that you predict the result and the first goalscorer of our next fixture and are rewarded points based on accuracy.

Exact prediction = 10pts
This is a combination of correct scoreline and first Leeds United goalscorer. So for example, if you predicted Leeds United to win 1-0 with Becchio scoring first and that was indeed the result then you'd get maximum points. If you predicted a scoreline without a Leeds United goalscorer (for example a 1-0 loss) and were correct, you would also earn maximum points.

Correct Score = 5pts
Correctly predict the exact scoreline

Correct result = 3pts
This differs from correct score in that the amount of goals each team score can be different from your prediction, but the result remains the same - ie. Leeds United win, draw or loss.

Correct first goalscorer = 5pts
This is pretty self-explanatory, although it should be noted that we are only looking for the first Leeds United goalscorer. If you don't expect Leeds United to score at all, you can still be awarded the points by predicting just that.

Points will be tallied up following each game and added to a league table to determine the overall winner over the course of the 2011-12 season. There are no rules as such, other than we only accept predictions made before kick-off (regardless of how good your excuse may be)


http://scratchingshed.freeforums.org/2011-12-predictions-league-t5.html

« Siste redigering: August 04, 2011, 14:22:51 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Jon R

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #15 på: August 04, 2011, 15:24:03 »
Forslag til regler:

The Scratching Shed predictions league works like most others in that you predict the result and the first goalscorer of our next fixture and are rewarded points based on accuracy.

Exact prediction = 10pts
This is a combination of correct scoreline and first Leeds United goalscorer. So for example, if you predicted Leeds United to win 1-0 with Becchio scoring first and that was indeed the result then you'd get maximum points. If you predicted a scoreline without a Leeds United goalscorer (for example a 1-0 loss) and were correct, you would also earn maximum points.

Correct Score = 5pts
Correctly predict the exact scoreline

Correct result = 3pts
This differs from correct score in that the amount of goals each team score can be different from your prediction, but the result remains the same - ie. Leeds United win, draw or loss.

Correct first goalscorer = 5pts
This is pretty self-explanatory, although it should be noted that we are only looking for the first Leeds United goalscorer. If you don't expect Leeds United to score at all, you can still be awarded the points by predicting just that.

Points will be tallied up following each game and added to a league table to determine the overall winner over the course of the 2011-12 season. There are no rules as such, other than we only accept predictions made before kick-off (regardless of how good your excuse may be)


http://scratchingshed.freeforums.org/2011-12-predictions-league-t5.html



Spennende, Tom. Spørsmålet er om vi finner noen som er villig til å sitte ut regne ut dette. De gamle reglene er vel tross alt enklere å administrere?
Jon R.

Geiremann

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #16 på: August 04, 2011, 21:02:46 »
Ser fram til å gi bort 200 kroner til en Leeds`er  ;D
Member of "The Peterborough eight".

Milou

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #17 på: August 05, 2011, 17:12:59 »
Forslag til regler:

The Scratching Shed predictions league works like most others in that you predict the result and the first goalscorer of our next fixture and are rewarded points based on accuracy.

Exact prediction = 10pts
This is a combination of correct scoreline and first Leeds United goalscorer. So for example, if you predicted Leeds United to win 1-0 with Becchio scoring first and that was indeed the result then you'd get maximum points. If you predicted a scoreline without a Leeds United goalscorer (for example a 1-0 loss) and were correct, you would also earn maximum points.

Correct Score = 5pts
Correctly predict the exact scoreline

Correct result = 3pts
This differs from correct score in that the amount of goals each team score can be different from your prediction, but the result remains the same - ie. Leeds United win, draw or loss.

Correct first goalscorer = 5pts
This is pretty self-explanatory, although it should be noted that we are only looking for the first Leeds United goalscorer. If you don't expect Leeds United to score at all, you can still be awarded the points by predicting just that.

Points will be tallied up following each game and added to a league table to determine the overall winner over the course of the 2011-12 season. There are no rules as such, other than we only accept predictions made before kick-off (regardless of how good your excuse may be)


http://scratchingshed.freeforums.org/2011-12-predictions-league-t5.html



Spennende, Tom. Spørsmålet er om vi finner noen som er villig til å sitte ut regne ut dette. De gamle reglene er vel tross alt enklere å administrere?

Eg er vel litt seint ute igjen, men eg gjentar kommentaren eg hadde i fjor at noverande reglar ikkje er heilt bra fordi det lønner seg å tippe mest muleg mål til Leeds (opp til 3) fordi det då er større sjanse for å få poeng på riktig målskårar. Hadde eg hatt tid skulle eg laga ein lengre statistisk analyse som beviser dette.

Reglane som Tom foreslår er vel ikkje meir kompliserte enn dei vi har no, men dagens reglar er forsåvidt OK, viss vi gjer den endringa at alle kan tippe 3 målskårarar (jamvel om ein tippar at resultatet er 0-0).

Blank_File

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #18 på: August 06, 2011, 15:43:14 »
Ja hvordan er reglene? Jeg ville også gjerne med på betaling i år hvis det enda er mulig.

flynn

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #19 på: August 06, 2011, 17:00:34 »
Nå er jeg tilbake fra ferie, med selvpålagt internett-fri.
Jeg registrerer at det er interesse for season long, men at det er den vanlige diskusjonen om regler. Jeg synes at de vi har benyttet har virket ok, men ser at det kan være andre alternativ også.

Inntil vi finner ut av dette teller jeg poeng på gamlemåten, altså fra og med idag. Jeg organiserer pengeinnsamling etter hvert.

flynn

Lids

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #20 på: August 11, 2011, 12:05:04 »
Lids er tilbake!
Thomas

flynn

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #21 på: August 11, 2011, 14:17:42 »
Det er noen som har ønsket seg andre regler for konkurransen vår enn de vi har brukt de siste åra. Men, jeg oppfatter ikke at det akkurat er noen enighet om ett regelverk som er bedre.
Mitt forslag er derfor at vi kjører som før, og de som eventuelt er imot får heller kjøre igang med et kontraforslag.

flynn

Borge

Sv: Ny Season-Long konkurranse?
« Svar #22 på: August 14, 2011, 17:29:29 »
Det er noen som har ønsket seg andre regler for konkurransen vår enn de vi har brukt de siste åra. Men, jeg oppfatter ikke at det akkurat er noen enighet om ett regelverk som er bedre.
Mitt forslag er derfor at vi kjører som før, og de som eventuelt er imot får heller kjøre igang med et kontraforslag.

flynn
Enig - legger du info om hvorvi kan betale :-)
Borge