Skrevet av Emne: Ex- SPILLER (x 2): Andy Lonergan  (Lest 49996 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Masinga

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #60 på: August 09, 2011, 08:46:01 »
Han åpnet usikkert mot Southampton. Synes han var feilplassert på det første målet. Deretter kom Lonergan mer og mer inn i kampen og hadde et par klasseredninger.

Kan vi nå slutte og stemple alle og enhver etter èn seriekamp?
Masinga, medl.nr. 1250

Sydhagen

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #61 på: August 09, 2011, 08:54:05 »
At det finnes folk som stempler Lonergan som en dårlig keeper etter 1 kamp og 1 mål der han muligens var medskyldig, er FULLSTENDIG latterlig!
Lonergan viste noe i lørdagens kamp som jeg savnet hele forrige sesong med dansken i mål, feltarbeid! Han hadde mer feltarbeid i løpet av denne kampen enn dansken viste hele forrige sesong.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #62 på: August 09, 2011, 09:16:54 »
Kan ikke se at noen stempler han som en dårlig keeper, men bedre enn Kasper er han neppe. Igjen viser jeg til Grayson/Bates som uttalte at vi skulle styrke keeperplassen da Kasper ble solgt.  Grayson gav klart utrykk for at en ny keeper skulle gi oss et tryggere og bedre forsvar. Utfra Southamptonkampen er det lite som tyder på det, uten at jeg vil si at Lonergan gjorde en direkte dårlig figur.
Jon R.

B_Ød

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #63 på: August 09, 2011, 09:23:22 »
men bedre enn Kasper er han neppe. Igjen viser jeg til Grayson/Bates som uttalte at vi skulle styrke keeperplassen da Kasper ble solgt.  Grayson gav klart utrykk for at en ny keeper skulle gi oss et tryggere og bedre forsvar. Utfra Southamptonkampen er det lite som tyder på det,
så...en kamp er det han får? Personlig vil nok vente litt før jeg vil trekke noen slutninger inn imot "bedre enn Kasper" osv..
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #64 på: August 09, 2011, 09:41:26 »
Kan ikke se at noen stempler han som en dårlig keeper, men bedre enn Kasper er han neppe. Igjen viser jeg til Grayson/Bates som uttalte at vi skulle styrke keeperplassen da Kasper ble solgt.  Grayson gav klart utrykk for at en ny keeper skulle gi oss et tryggere og bedre forsvar. Utfra Southamptonkampen er det lite som tyder på det, uten at jeg vil si at Lonergan gjorde en direkte dårlig figur.

Klarer du virkelig å trekke slike slutninger etter kun 1 kamp? Hele laget var ræva på lørdag og Grayson var kanskje den som var mest ræva i etterpåklokskapens navn.
« Siste redigering: August 09, 2011, 10:19:31 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #65 på: August 09, 2011, 09:53:03 »
men bedre enn Kasper er han neppe. Igjen viser jeg til Grayson/Bates som uttalte at vi skulle styrke keeperplassen da Kasper ble solgt.  Grayson gav klart utrykk for at en ny keeper skulle gi oss et tryggere og bedre forsvar. Utfra Southamptonkampen er det lite som tyder på det,
så...en kamp er det han får? Personlig vil nok vente litt før jeg vil trekke noen slutninger inn imot "bedre enn Kasper" osv..

Nei, en sesong består av 46 kamper ++. Det bør dog være helt relevant å sammenligne han med mannen han ble satt til å erstatte . Har det blitt sånn at vi ikke har lov til å kommentere på enkeltspillere eller uttalte målsetninger før sesongen er over? (dette er jo egentlig en gavepakke til alle de som liker å hogge hue av folk som har kommet med feil forhåndsanalyser/spådommer ::))

At Lonergan ikke var rett medisin kom muligens som et sjokk på Grayson. Selv er jeg ganske overbevist om selv verdens beste keeper ikke kan få skikk på dette forsvaret hvis ikke Grayson tar grep innen trenerapparatet og bringer inn påkrevet kompetanse. Hvis Soton kampen er en slags standard for hva vi kan forvente denne sesongen er jeg redd at Lonergan om kort tid kommer til å se ut som en langt dårligere keeper enn hva Kasper noensinne gjorde...
 
Jon R.

B_Ød

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #66 på: August 09, 2011, 10:20:40 »
klart han skal sammenliknes med KS, noe annet ville være drøyt, så det jo bare å kommentere, men personlig mener jeg det er litt tidlig å kommentere både enkeltprestasjoner og målsetninger etter en kamp..
"At Lonergan ikke var rett medisin"...for meg høres dette ut som en konklusjon, som jeg igjen mener er noe premature.
Jeg er av den oppfatning av at forsvaret vårt bør begynne med angrepsspillerne våre, det burde ikke være noe stort problem å forflytte seg litt i lengderetning...
Og ja..det var kanskje litt mystisk av SG å starte med to midtforsvarere som ikke har spilt fotball på en stund, og en venstreback som ikke finner frem til Elland Road uten assistanse.
Har allikevel trua på at det bildet vi så på lørdag kan og vil endre seg...selv med samme mannskap.
Ups & Ups!!

AndyMathie

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #67 på: August 09, 2011, 11:55:02 »
klart han skal sammenliknes med KS, noe annet ville være drøyt, så det jo bare å kommentere, men personlig mener jeg det er litt tidlig å kommentere både enkeltprestasjoner og målsetninger etter en kamp..
"At Lonergan ikke var rett medisin"...for meg høres dette ut som en konklusjon, som jeg igjen mener er noe premature.
Jeg er av den oppfatning av at forsvaret vårt bør begynne med angrepsspillerne våre, det burde ikke være noe stort problem å forflytte seg litt i lengderetning...
Og ja..det var kanskje litt mystisk av SG å starte med to midtforsvarere som ikke har spilt fotball på en stund, og en venstreback som ikke finner frem til Elland Road uten assistanse.
Har allikevel trua på at det bildet vi så på lørdag kan og vil endre seg...selv med samme mannskap.


Det jeg tror Jon R mener er at han ikke var riktig medisin for forsvaret vårt og han legger jo til at verdens beste keeper ikke hadde vært rett medisin. Han konkluderer jo ikke med at Lonergan er dårlig som jeg forstår han i alle fall :)
We are Leeds and we are proud of it!

B_Ød

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #68 på: August 09, 2011, 12:03:02 »
Det jeg tror Jon R mener er at han ikke var riktig medisin for forsvaret vårt og han legger jo til at verdens beste keeper ikke hadde vært rett medisin. Han konkluderer jo ikke med at Lonergan er dårlig som jeg forstår han i alle fall :)
Kan godt være..at jeg leser dårlig mellom linjene..igjen ;), men ellers står jeg "firm" ved innlegget mitt :)
Ups & Ups!!

Jon R

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #69 på: August 09, 2011, 13:38:22 »
klart han skal sammenliknes med KS, noe annet ville være drøyt, så det jo bare å kommentere, men personlig mener jeg det er litt tidlig å kommentere både enkeltprestasjoner og målsetninger etter en kamp..
"At Lonergan ikke var rett medisin"...for meg høres dette ut som en konklusjon, som jeg igjen mener er noe premature.

Du har "hørt" helt rett. Jeg konkluderer med at keeperbytte (åpenbart) ikke var rett medisin mot Southampton, men i motsetning til Grayson var jeg ikke sjokkert over det jeg så, bare skuffet og forbannet over lagguttak, taktikk og måten vi tapte kampen på. Det var ikke snev av verken trygghet eller kontroll i de bakre rekker, og jeg kunne ikke se at introduksjonen av Lonergan tilførte oss noe merkbart positivt vs hva vi hadde i K.S.

Grayson gikk langt i antyde at Schmeichel nærmest var roten til problemet forrige sesong, noe jeg er veldig uenig i.  Jeg kjenner ikke Lonergan veldig godt, men jeg finner ingenting, verken i hans CV eller utfra prestasjonene på lørdag, som tyder på at vi har fått en bedre keeper enn hva vi hadde. Utover det har jeg aldri skrevet at Lonergan er en dårlig keeper, ei heller at han er en dårligere keeper enn Kasper Schmeichel. For alt jeg vet kan Lonergan få en strålende sesong, men jeg baserer meg altså kun på hva jeg har erfart til nå (for hva det er verdt.)  ;)
« Siste redigering: August 09, 2011, 13:42:53 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #70 på: August 09, 2011, 13:50:36 »
Kan ikke se at noen stempler han som en dårlig keeper, men bedre enn Kasper er han neppe. Igjen viser jeg til Grayson/Bates som uttalte at vi skulle styrke keeperplassen da Kasper ble solgt.  Grayson gav klart utrykk for at en ny keeper skulle gi oss et tryggere og bedre forsvar. Utfra Southamptonkampen er det lite som tyder på det, uten at jeg vil si at Lonergan gjorde en direkte dårlig figur.

Klarer du virkelig å trekke slike slutninger etter kun 1 kamp? Hele laget var ræva på lørdag og Grayson var kanskje den som var mest ræva i etterpåklokskapens navn.

Som skrevet, det er utfra Southamptonkampen jeg kommenterer her, ikke hva som faktisk kommer til å skje i fremtiden.

Lengre enn det har vi ikke kommet denne sesongen.   :)

At det er Graysons dirsposisjoner som er hovedproblemet er jeg helt enig med deg i.
Jon R.

ollan

Sv: Re: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #71 på: August 09, 2011, 13:52:17 »
Sitat
Sitat
Klarer du virkelig å trekke slike slutninger etter kun 1 kamp? Hele laget var ræva på lørdag og Grayson var kanskje den som var mest ræva i etterpåklokskapens navn.
Som skrevet, utfra Southamptonkampen.....

Lengre enn det har vi ikke kommet denne sesongen.  :)

Har du sjekket hva som ble skrevet etter Derbykampen og KS den gang?  Uansett hva du skriver så sammenligner du ikke fra likt antall kampet på de to ........ ;-)

ollan
Ollan

Jon R

Sv: Re: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #72 på: August 09, 2011, 13:57:16 »
Sitat
Sitat
Klarer du virkelig å trekke slike slutninger etter kun 1 kamp? Hele laget var ræva på lørdag og Grayson var kanskje den som var mest ræva i etterpåklokskapens navn.
Som skrevet, utfra Southamptonkampen.....

Lengre enn det har vi ikke kommet denne sesongen.  :)

Har du sjekket hva som ble skrevet etter Derbykampen og KS den gang?  Uansett hva du skriver så sammenligner du ikke fra likt antall kampet på de to ........ ;-)

ollan

Det har du helt rett i, ollan. Jeg uttaler meg på tynt grunnlag og har heller ikke påstått noe annet. Dette var kun min ringe mening basert på åpningskampen. Meningen er heller ikke å "ta" Lonergan. Derimot burde Grayson kritikken skinne godt igjennom.  ;)

Forøvrig mener jeg at KS hadde en aldeles strålende debut for oss.   :)
Jon R.

Runar

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #73 på: August 09, 2011, 13:59:37 »
KS var stor mot Derby i åpningskampen....
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #74 på: August 09, 2011, 15:52:09 »
KS var stor mot Derby i åpningskampen....

Det var han og jeg trodde vi hadde fått en topp topp keeper, det viste seg etter hvert at jeg tok feil! Det blir spennende i fremtiden om jeg hadde feil i at jeg tok feil, men tviler sterkt på det. Tror ikke vi er svekket på keeperplassen!

AndyMathie

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #75 på: August 09, 2011, 16:05:11 »
Du tok jo ikke feil Rudi G. KS var en veldig god keeper og blant de mest reaksjonssterke jeg har sett noengang. Greit at han skortet på feltarbeidet, men det tok han igjen på de andre kvalitetene hans. Skjønner ikke at folk mener han var en dårlig keeper for da kunne vi umulig ha solgt han for over 1 million pund. Eller er det Svennis som har meget dårlig bedømningsemne?

Vi får se, jeg har personlig tro på at Lonergan blir en bra signering og er sjele glad for at han er på plass. For KS var solgt og da hadde d ikke holdt med bare PR...
We are Leeds and we are proud of it!

sportcarl1

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #76 på: August 09, 2011, 16:17:01 »
kasper var en otrolig målvakt på mållinjen och på närskott men väldigt begränsad i luften och hade väl inte förmågan att vinna all de viktiga blooarna i straffområdet
 

7cato7

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #77 på: August 09, 2011, 16:43:05 »
Kasper var god, men hadde sine svakheter. Han har et navn som gjør at vi vi har store forventninger til han. I tillegg til at han er skandinav. Han kommer aldri til å bli i nærheten av faren sin. + at var dårlig likt(etter hva jeg har hørt) innan i lag. Jeg har stor tro på Lonergan og håper han kan være en solid sisteskanse i mange år fremover!!! Liker typen!!! MOT!!!
Cato Visdal Mikalsen

HåvardK

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #78 på: August 09, 2011, 17:21:19 »
...hadde d ikke holdt med bare PR...
Husk at all PR er god PR. ;)

Jon R

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #79 på: August 09, 2011, 21:56:20 »
Ekstratrening med utspark etter kampen på han.
Jon R.

Leedsfan

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #80 på: August 09, 2011, 22:34:38 »
Ekstratrening med utspark etter kampen på han.

Han kan i hvertfall sparke ballen med begge beina, ikke mange keepere som kan..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #81 på: August 09, 2011, 23:48:26 »
Ekstratrening med utspark etter kampen på han.

Han kan i hvertfall sparke ballen med begge beina, ikke mange keepere som kan..
Tenker vi modererer det til å TREFFE ballen med begge beina.

Stifler

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #82 på: August 09, 2011, 23:58:17 »
Ekstratrening med utspark etter kampen på han.

Han kan i hvertfall sparke ballen med begge beina, ikke mange keepere som kan..
Tenker vi modererer det til å TREFFE ballen med begge beina.


Enig... syntes også han brukte alt for lang tid før han slo ballen langt. Flere ganger han kunne satt spillet raskt i gang med en ball til backene. Om backene klarer å håndtere spill fra forsvaret er en annen ting.
-Nr 2 er den første taperen-

Sleivind

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #83 på: August 10, 2011, 00:14:58 »
Ekstratrening med utspark etter kampen på han.

Han kan i hvertfall sparke ballen med begge beina, ikke mange keepere som kan..
Tenker vi modererer det til å TREFFE ballen med begge beina.

Nåvel. Nå var jeg borte fra kampen i noen minutter innimellom, men etter det jeg husker klarerte han bra med begge bein.

Kan heller ikke huske mange sleivsparkene fra han heller. Langt skyter han hvertfall, det skal han ha. Bare synd vi kun hadde McCormack på 1.50 der oppe. Med Becchio på topp, skal vi nok utnytte utsparkene hans bedre.

Det jeg reagerer mer på er at det virker som om han vegrer seg for å spille kort. En mellomting mellom Kasper, som hadde en tendens til å kaste litt for ofte, og alltid skyte ballen ut, hadde vært en fin ting.

Leedsfan

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #84 på: August 16, 2011, 22:14:06 »
Clayton har allerede vist seg å være bedre enn Kilkenny...

Nå viser Lonergan seg å være et knallkjøp...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #85 på: August 16, 2011, 22:37:09 »
Virker som Lonergan dominerer i feltet. DET savnet vi når dansken stod i mål.

Glad for skiftet!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #86 på: August 16, 2011, 22:50:10 »
Clayton har allerede vist seg å være bedre enn Kilkenny...

Nå viser Lonergan seg å være et knallkjøp...:)

Henger meg på denne. Var skeptisk til Lonergan men dette ser bra ut! Hadde flere matchvinner redninger idag iflg Eddie Gray.

Vi skriver kun 16 august, men Lonergan, Nunez, Lees og Clayton fremstår etter tre kamper som den nye vinen på Elland Road .  ;D
Jon R.

Lundewhites

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #87 på: August 17, 2011, 23:16:13 »
Nettopp kommet hjem fra Leeds etter tre kamper på Elland Road. Kjapp oppsumering: Andy er en klar forsterkning på keeperplassen. I de kampene her var han fantastisk!! Han hadde flere kjempe redninger på streken, i tillegg til at han var ute å hentet flere innlegg ut mot 8-9 meter. ( 8 til 9 meter lengre ut enn Kasper i fjor) I tillegg til at han ryddet opp etter flere flere forsvarstabber, spesielt da fra O`Brien. Trur vi har fått et røverkjøp her!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

flynn

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #88 på: August 18, 2011, 08:54:53 »
Nettopp kommet hjem fra Leeds etter tre kamper på Elland Road. Kjapp oppsumering: Andy er en klar forsterkning på keeperplassen. I de kampene her var han fantastisk!! Han hadde flere kjempe redninger på streken, i tillegg til at han var ute å hentet flere innlegg ut mot 8-9 meter. ( 8 til 9 meter lengre ut enn Kasper i fjor) I tillegg til at han ryddet opp etter flere flere forsvarstabber, spesielt da fra O`Brien. Trur vi har fått et røverkjøp her!

Godt å høre fra en som har sett dette ringside! En god start er nok helt avgjørende for ham, sett i lys av at han mistet selvtilliten helt i Preston.

flynn

Per-Stian

Sv: NY SPILLER: Andy Lonergan
« Svar #89 på: August 18, 2011, 09:23:37 »
Nettopp kommet hjem fra Leeds etter tre kamper på Elland Road. Kjapp oppsumering: Andy er en klar forsterkning på keeperplassen. I de kampene her var han fantastisk!! Han hadde flere kjempe redninger på streken, i tillegg til at han var ute å hentet flere innlegg ut mot 8-9 meter. ( 8 til 9 meter lengre ut enn Kasper i fjor) I tillegg til at han ryddet opp etter flere flere forsvarstabber, spesielt da fra O'Brien. Trur vi har fått et røverkjøp her!

Godt å få ei augeskildring som bekreftar mistanken min ;) Eg trur Lonergan på sikt kan bli vår tids Martyn!