Skrevet av Emne: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45  (Lest 41626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ArneS

KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« på: September 22, 2011, 10:43:44 »



Seriekamp mot Brighton & Hove Albion på Falmer Stadium fredag 23.september 2011 klokken 20.45.

Falmer stadium er Ligaens nyeste arena:
http://en.wikipedia.org/wiki/Falmer_Stadium

To seriekamper mot The Seagulls i 2009-10:
* seier 3-0 borte 21. november 2009:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,13262.0
* uavgjort 1-1 hjemme 20. februar 2010:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,14021.0


To seriekamper mot The Seagulls i 2008-09:
* seier 2-0 borte 17. januar 2009:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11645.0
* seier 3-1 hjemme 11. oktober 2008:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10047.0


Overall Record: 31  15-8-8  44-34
- Home: 10-5-1 30-17
- Away: 6-4-7 18-18


* Manager Gustavo Poyet (fra 12/11.09); ex-ass. manager i Leeds
http://www.seagulls.co.uk/page/Latest/0,,10433~1871954,00.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Gustavo_Poyet





http://www.seagulls.co.uk/page/Home/
http://en.wikipedia.org/wiki/Brighton_&_Hove_Albion_F.C.

« Siste redigering: September 23, 2011, 20:05:02 av Promotion 2010 »
Den 17. mann

ArneS

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #1 på: September 22, 2011, 10:44:07 »
Sliter med å få lagt til logo.....
Den 17. mann

ArneS

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #2 på: September 22, 2011, 10:44:33 »
B R I G H T O N  T R I V I A

Brighton er en tidligere kongelig badeby på balløyas sørkyst.  Her er det pebble beaches og Brighton pier.  (Dette blir ren mimring for meg etter at jeg var en måned på språkskole i Brighton i min ungdom sammen med en felles kamerat med Columbi.  Her var mitt første møte med publivet, nattelivet og andre liv....)

Brighthelmstone eksisterte allerede ved forrige årtusenskifte, og Brighton er sammen med Hove etterhvert blitt en by med 256.000 innbyggere.  Byen har 8 millioner turister årlig, i tillegg til konferanser.  I 1984 bombet IRA kongressen til Tories.
Brighton Pier og The Royal Pavillion er landemerker i byen foruten strendene.  Sistnevnte er bygget i Indisk stil, mens de innvendige dekorasjoner er inspirasjon fra Kina.   Det var i  Brighton Dome at ABBA vant MGP med Waterloo i 1974.
Brighton Rock er derimot en bok av Graham Greene - ikke et sted.  Boka har blitt filmet og skrevet sang om (Queen).
Byen har vært location for flere filmer, bl.a Quadrophenia, Mona Lisa, Wimbledon og The Damned United.
Brighton Festival er Englands nest største arts-festival.

Byen har en rekke sportsklubber utenom Brighton and Hove Albion.
Amerikansk fotball:  Brighton Tsunami (!)
Brighton and Hove Petanque Club
Brighton Marina for seiling.
Ã…rlig beachfotball turnering.
Basketball, Cricket, Rugby, Frisbee med mer

Brighton Speed Trials har vært avholdt siden 1905, og er anerkjent som verdens eldste motor race.

Kjente fjes fra Brighton, er bl.a. Cate Blanchett, Chris Eubanks, Vivien Leigh. Steve Ovett og Jordan.   
På grunn av byens beliggenhet har også flere kjente personer valgt å bosette seg der.  Kan nevne Nick Cave (murder ballad maestro), samt Norman Cook - også kjent som Fatboy Slim.  Sistnevntes kone eier aksjer i BHA for sikkerhets skyld.  Fiolinisten Nigel Kennedy,
Chemmy Alcott – UK’s beste alpinist bor selvsagt (?) i badebyen.   Laurence Olivier. 

Brighton har hatt tradisjon på å kalle opp de lokale bussene etter kjente personer som har bodd i byen.

The Evening Argus melder i dag om at sikkerhetsfeil ved Royal Sussex County Hospital gjennom flere år har medført 4 dødsfall og flere hundre skader.


Brighton and Hove Albion ble stiftet i 1901 på restene av Brighton United som da gikk konkurs.  Første sesong i Football League var i 1920/21, og klubben har stort sett vært i de lavere divisjoner.  I 1979 til 1983 var klubben i gamle 1. divisjon, og tapte FA-cup finalen mot scum etter omkamp i 1983.  Den store spilleren den gang het Peter Ward - som bl.a debuterte for England U21 mot Norge i 1977 og scoret hat-trick.  Gordon Smith spilte i denne finalen, men hadde tidligere samme sesong også spilt for Rangers i den skotske cupfinalen.  Det var før overgangsvinduer var aktuelt.   Smith er årsaken til den mest berømte uttalelsen i klubbens historie: ”And Smith must score”.    BBC’s radiokommentator uttalte dette da Smith hadde en 100% sjanse til å avgjøre Cupfinalen i ekstraomgangene – men misset.

I 1910 fikk Brighton tittelen Champions of all England.  Som vinner av Southern League møtte de vinneren av Football League - Aston Villa – i Charity Shield.  Brighton vant 1-0.
Kun en seier over Hereford i siste serierunde hindret Brighton i å rykke ned til Conference i 1997.
The Seagulls spilte tidigere på Goldstone Ground (Postkode BN3 7DE).  Denne banen ble solgt i økonomiske krisetider, og klubben spilte 2 år på Gillinghams bane før friidrettstadionen Withdean ble tatt i bruk.  Før denne sesongen ble splitter nye Falmer Stadium innviet, og første ligakamp var 2-1 seieren 6.8.11 over Doncaster Rovers.  Donny var for øvrig også motstander i siste kamp på gamle Goldstone Ground.
Falmer Stadium har kapasitet på drøye 22.000, men det er utvidelsespotensiale til 35.000.

Crystal Palace er klubbens rivaler, men ikke veldig intenst. 



Kampen mut Fulham i desember 1958 trakk 36.747 tilskuere og er klubbrekord.
9-1 seieren over Newport County i april 1954 er også rekord. 
Peter Ward scores 32 mål i 1976-1977 - også rekord.
Tug Wilson har 509 kamper.
Ian Wright fikk ikke kontrakt i 1985 – i stedet kjøpte man Steve Penney.
Reisen til Withdean for våre trofaste fans er på 410 km - bare Yeovil og Exeter er lengre unna.

Gus Poyet har suksess i managerstolen.  Han er ikke akkurat klubbens første manager - lista er lang.  Brian Clough, Liam Brady, Jimmy Case, Micky Adams, Alan Mullery, Peter Taylor er bare noen.

Spillerlista er ikke liten den heller: 
Casper Ankergren, Paul Dickov, Matt Heath, Bradley Johnson, Ian Westlake, Mickey Thomas, Howard Wilkinson.
Gareth Barry, Jimmy Case, Martin Chivers, Alan Curbishley, Martin Keown, Frank Stapleton, Robbie Savage, Dennis Burnett (ex Haugar) og mange mange flere.
Norske Torbjørn Agdestein er for tiden utlånt til Bath City.
Den 17. mann

auren

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #3 på: September 22, 2011, 11:07:01 »
Grayson er veldig optimistisk:

“My players have got time to recover and we’re flying down to Brighton as well so we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do. We’ll compete with them and we’ll try to get a result.

Mer om intervjuet her:

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/brighton_and_hove_albion_v_leeds_united_confidence_high_despite_carling_cup_exit_grayson_1_3797031


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #4 på: September 22, 2011, 11:09:10 »
 Nå vet vi mye mer om Brighton. Det er mer lettvint å lese det på denne måten enn å grave fram opplysninger i diverse fotballbøker som jeg har liggende. Dessuten er dette mer oppdatert.

 Takker for enda en strålende jobb!  8)
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #5 på: September 22, 2011, 12:01:12 »
Grayson er veldig optimistisk:

“My players have got time to recover and we’re flying down to Brighton as well so we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do. We’ll compete with them and we’ll try to get a result.

auren

Basert på de respektive lagenes prestasjoner mot henholdsvis Man U og L`pool i midtuken: Her blir vi knust!  :o
Jon R.

Andersen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #6 på: September 22, 2011, 14:03:12 »
Kampen skal vel spilles først J R . ?  ::)

Jon R

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #7 på: September 22, 2011, 14:28:35 »
Kampen skal vel spilles først J R . ?  ::)

Dette var et tips, Andersen, basert på hva jeg har observert fra begge lag denne uken.  ;)

 Dette som en kommentar til Graysons noe i overkant optimistiske utsagn " we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do".   ::)
Jon R.

Sydhagen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #8 på: September 22, 2011, 14:30:08 »
Kampen skal vel spilles først J R . ?  ::)

Dette var et tips, Andersen, basert på hva jeg har observert fra begge lag denne uken.  ;)

 Dette som en kommentar til Graysons noe i overkant optimistiske utsagn " we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do".   ::)

Selvfølgelig skal vi forvente å vinne denne kampen! Vi skal vinne hver eneste kamp vi spiller. Det bør ivertfall være målet!
Hadde vært bekymret viss Grayson hadde sagt at "denne taper vi gutter".....
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kongsmo

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #9 på: September 22, 2011, 14:37:15 »
Kampen skal vel spilles først J R . ?  ::)

Dette var et tips, Andersen, basert på hva jeg har observert fra begge lag denne uken.  ;)

 Dette som en kommentar til Graysons noe i overkant optimistiske utsagn " we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do".   ::)

Selvfølgelig skal vi forvente å vinne denne kampen! Vi skal vinne hver eneste kamp vi spiller. Det bør ivertfall være målet!
Hadde vært bekymret viss Grayson hadde sagt at "denne taper vi gutter".....

helt enig, en annen utalelse fra SG ville vært rart, som: we are hoping to win this game, but then we have to be lucky couse we're not really good enough....selvfølgelig forventer han at vi skal vinne  ;D

up we go!!!!!
"SNIFFER"

Bore

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #10 på: September 22, 2011, 14:39:57 »
Jeg vil se følgende 11 fra start imorgen;

Lonergan

Lees Kisnorbo O'Dea Pugh

Howson Clayton Vayrynen Snodgrass

Becchio McCormack

Kisnorbo har vært direkte svak i innledningen, og selv om han er en av mine favorittspillere så må jeg si at det ikke er mye som skiller han og Bromby, og det sier vel litt om hva vi har å stille med på midtstopperplassen.

På midten er det vanskelig å velge, men har lyst til å se hvordan Vayrynen og Clayton fungerer sammen sentralt, ettersom hverken Brown eller Howson har imponert noe veldig så langt. Kunne kanskje vært spennende å se laget i en 4-2-3-1 formasjon, som vi gjorde det veldig bra med ifjor (les offensivt).

På topp har jeg valgt Becchio og McCormack, fordi vi alle vet hvor god og viktig våre kjære argentiner er om han er i form, og det må vi få ham i så fort som mulig - selv om Keogh/McCormack fungerte bra det også.

Kunne vært spennende å sett dette laget imorgen i en 4-2-3-1 formasjon:

Lonergan

Lees Kisnorbo O'Dea Pugh

Vayrynen/Brown Clayton

Snodgrass Howson McCormack

Becchio

Har ikke sett nok av Vayrynen eller Brown til å si hvem jeg vil ha som en murbrekker på midten sammen med Clayton. Howson tilbake i rollen han stortrivdes i ifjor. Klarer ikke helt sette ut McCormack fra laget, men usikker på hva han kunne kommet frem til som venstreving. Becchio som target på topp.


Uansett lag imorgen, gleder jeg meg til ny NpC kamp på TV, er lenge siden nå  :)


MOT!

B_Ød

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #11 på: September 22, 2011, 14:40:21 »
Dette var et tips, Andersen, basert på hva jeg har observert fra begge lag denne uken.  ;)
Dette som en kommentar til Graysons noe i overkant optimistiske utsagn " we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do".   ::)
Bruke tid på Liverpool på tv??...fy skamme seg!  :P
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #12 på: September 22, 2011, 14:41:50 »
Fra The Argus etter kampen mot Liverpool...

Kenny Dalglish has backed Albion to make a concerted challenge for promotion.

The Liverpool boss watched the Seagulls give his side a run for their money in the second half of last night’s Carling Cup third round clash.
 
Dalglish admitted the Reds could have been further ahead at the break but praised rival boss Gus Poyet for the way Albion fought back.
 
He has also backed them for the main event, which is trying to win a place in the Premier League.
 
Albion pick up the baton in the league at home to Leeds United in another live televised clash tomorrow evening.
 
Dalglish said: “Gus’s priority, rightly, is going to be the Championship but they played very well tonight.
 
“In the first half they didn’t really get any opportunities. In the second half they came out and made it more difficult for us.
 
“Gus has a game on Friday and I would think he would be more disappointed if he lost that game 2-1 than this one.
 
“He has had a fantastic start to the season and I wish him the best of luck in the Championship quest and fight for promotion.
 
“If they continue to play like that they might not be too far away.”
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #13 på: September 22, 2011, 16:07:36 »
Kampen skal vel spilles først J R . ?  ::)

Dette var et tips, Andersen, basert på hva jeg har observert fra begge lag denne uken.  ;)

 Dette som en kommentar til Graysons noe i overkant optimistiske utsagn " we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do".   ::)

Kanskje riktig å observere forskjellen på ManU (5 seire av 5 mulige, 21-4 i målforskjell) og
Pool (2-1-2, 6-7 i målforskjell) også?

Basert på dette vil jeg vel antyde at ditt tips

Basert på de respektive lagenes prestasjoner mot henholdsvis Man U og L`pool i midtuken: Her blir vi knust!  :o

 er i overkant pessimistisk.

Dette er - som alltid når Leeds skal spille - fullstendig uforutsigbart. Vi kan knuse dem, bli knust, eller spille jevnt... eller alle tre i løpet av en kamp.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #14 på: September 22, 2011, 16:10:15 »
Jeg vil se følgende 11 fra start imorgen;

Lonergan

Lees Kisnorbo O'Dea Pugh

Howson Clayton Vayrynen Snodgrass

Becchio McCormack

Kisnorbo har vært direkte svak i innledningen, og selv om han er en av mine favorittspillere så må jeg si at det ikke er mye som skiller han og Bromby, og det sier vel litt om hva vi har å stille med på midtstopperplassen.

På midten er det vanskelig å velge, men har lyst til å se hvordan Vayrynen og Clayton fungerer sammen sentralt, ettersom hverken Brown eller Howson har imponert noe veldig så langt. Kunne kanskje vært spennende å se laget i en 4-2-3-1 formasjon, som vi gjorde det veldig bra med ifjor (les offensivt).

På topp har jeg valgt Becchio og McCormack, fordi vi alle vet hvor god og viktig våre kjære argentiner er om han er i form, og det må vi få ham i så fort som mulig - selv om Keogh/McCormack fungerte bra det også.

Kunne vært spennende å sett dette laget imorgen i en 4-2-3-1 formasjon:

Lonergan

Lees Kisnorbo O'Dea Pugh

Vayrynen/Brown Clayton

Snodgrass Howson McCormack

Becchio

Har ikke sett nok av Vayrynen eller Brown til å si hvem jeg vil ha som en murbrekker på midten sammen med Clayton. Howson tilbake i rollen han stortrivdes i ifjor. Klarer ikke helt sette ut McCormack fra laget, men usikker på hva han kunne kommet frem til som venstreving. Becchio som target på topp.


Uansett lag imorgen, gleder jeg meg til ny NpC kamp på TV, er lenge siden nå  :)


MOT!

Håper vi stiller med 4-2-3-1 laget ditt...!

Lonergan

Lees Kisnorbo O'Dea Pugh

Vayrynen/Brown Clayton

Snodgrass Howson McCormack

Becchio
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

testo

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #15 på: September 22, 2011, 16:15:32 »
Grayson er veldig optimistisk:

“My players have got time to recover and we’re flying down to Brighton as well so we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do. We’ll compete with them and we’ll try to get a result.

auren

Basert på de respektive lagenes prestasjoner mot henholdsvis Man U og L`pool i midtuken: Her blir vi knust!  :o

Her får vi rett og slett svar på om vi er gode nok, noe jeg tror vi ikke er pr.dags dato. Brighton har fått noen spillere som har forsterket laget betydelig og jeg tror vi får på kjeppen i denne runden.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

kimba1980

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #16 på: September 22, 2011, 16:48:30 »
Jeg har blogget om kampen, følg link i nederste linje  :) Håber vi kan vinde men vil muligvis være tilfreds med et poeng?!!
Check out my Leeds blog, http://kimba1980.blogspot.com

And follow me on twitter, http://twitter.com/KimLeeds
M.O.T

berlin

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #17 på: September 22, 2011, 16:52:18 »
Trivia addition for de øl-interesserte.

Dark Star er et fantastisk godt bryggeri. Puben "The Star Inn" kan varmt anbefales, som også er bryggeriets "tap", d.v.s. "pilot-puben" for nye sorter.

http://darkstarbrewing.co.uk/

Jon R

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #18 på: September 22, 2011, 18:15:27 »
Kampen skal vel spilles først J R . ?  ::)

Dette var et tips, Andersen, basert på hva jeg har observert fra begge lag denne uken.  ;)

 Dette som en kommentar til Graysons noe i overkant optimistiske utsagn " we’ll give ourselves a real chance to win the game – which I expect us to do".   ::)

Kanskje riktig å observere forskjellen på ManU (5 seire av 5 mulige, 21-4 i målforskjell) og
Pool (2-1-2, 6-7 i målforskjell) også?

Basert på dette vil jeg vel antyde at ditt tips

Basert på de respektive lagenes prestasjoner mot henholdsvis Man U og L`pool i midtuken: Her blir vi knust!  :o

 er i overkant pessimistisk.

Dette er - som alltid når Leeds skal spille - fullstendig uforutsigbart. Vi kan knuse dem, bli knust, eller spille jevnt... eller alle tre i løpet av en kamp.

Nå blander du vel klubb og lag her? Hvor mange av de Man U spillerne vi møtte har vært viktige bidragsytere i de kampene du refererer til?

Faktum er at vi møtte et lag bestående vesentlig av andre til sjettevalg i de posisjonene de spilte i, samt to mer etablerte (Carrick og Valencia) i posisjoner de vanligvis ikke spiller i. Jeg vurderer derfor det laget som Liverpool mønstret mot Brighton, som minst like sterkt som det Man U laget vi møtte. Jeg tror nesten et hvilket som helst lag fra nivå to og tre ville gitt det Man U laget der bedre motstand enn hva vi klarte å gi dem på tirsdag. " It`s to f**king easy" sang de røde supporterne mens deres gutter lekte med våre. Et toppet Leedslag som presterer så dårlig på tirsdag er det derfor ingen grunn til å ha stor tiltro til på fredag. Til det var det altfor mange "stjerner" som presterte langt under akseptabelt nivå.  

Hvis vi så glemmer cupen og baserer oss kun på hva som har skjedd i ligaen til nå, kan jeg ikke se at det gir større grunn til optimisme. Grayson kan derfor si hva han vil, men realistisk er han ikke.
« Siste redigering: September 22, 2011, 18:22:43 av Jon R »
Jon R.

Woody

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #19 på: September 22, 2011, 18:26:28 »

Virkar ikkje som det er så mange som skal på denne kampen,
kan noen/de som skal stikke labben i været??
kansje vi kan møtes i london eller brighton for ein kopp te eller ein mugge øl
LIFE IS LEEDS

GeirO

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #20 på: September 22, 2011, 18:46:33 »
Heldigvis ender ikke alle kampene opp med favorittseier. Da hadde det blitt små premier. Her kan Leeds overraske. Dårlig generalprøve....osv.
MOT

GeirO

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #21 på: September 22, 2011, 19:02:20 »
Forøvrig ser det ut som om Leeds spiller i sekvenser. Startet med noen dårlige kamper, deretter noen bra (mot Hull, West Ham og første omgang mot Ipswich). I det siste har det blitt mange dårlige kamper (heldigvis med god poengfangst). Og den dårligste var mot ManU. Min vurdering av kampen er at det var vi som var svake, ikke ManU B som var så gode. Det var vel heller Owen som var svært effektiv og god.

Derfor venter jeg nå på en sekvens med gode kamper. Starter i morgen :)
MOT

auren

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #22 på: September 22, 2011, 19:26:42 »
Synes vi skal spille i en 4-2-3-1 formasjon i morgen kveld, og vil se følgende:

Lonergan - Lees, O'Dea, Bromby, Pugh - Howson, Clayton - Snodgrass, McCormack, White - Becchio.

Howson burde i grunnen spilt i McCormack sin posisjon, men Macca må spille helt der oppe. Han er ingen utpreget ving. På benken finner vi: Rachubka, Paddy, Vayrynen, Nunez og Forssell. Sorry Keogh - ingen plass til deg (selv om jeg faktisk tror han starter).


auren, som er happy med 1 poeng  :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peder

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #23 på: September 22, 2011, 20:50:43 »
Lonergan
Lees - Bromby - O'Dea - White
Sam - Howson - Clayton - Snodgrass
McCormack
Becchio.

Snodgrass syns jeg har virket utilpass og småsur,
så kansje han får starte på benken og gi var nye kvalitetsspiller Pugh en sjanse.

Grayson sin kommentar syns jeg blir helt feil. Vi møter et lag som på papiret fungerer bedre enn vårt. Vi møter et lag som holder et rimlig bra besatt Liverpool til et hederlig 1 - 2 tap.

Hadde vi møtt Scunthorpe hadde jeg vært enig men til kampen imorgen passer det bedre med.
" This will be a tough battle but The lads are eager to show themself from a better side then against Man.Utd and i beleave that we got a good chance of Getting all the 3 points "

ollan

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #24 på: September 22, 2011, 21:06:26 »
min 11...
diskusjonen om den er riktig taes i kjelleren på fotballpuben

                             Lonergan

                    Lees Kisnorbo O'Dea Pugh

                           Brown Clayton

                Snodgrass Howson McCormack

                               Becchio
Ollan

ØBS

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #25 på: September 22, 2011, 21:52:55 »

Virkar ikkje som det er så mange som skal på denne kampen,
kan noen/de som skal stikke labben i været??
kansje vi kan møtes i london eller brighton for ein kopp te eller ein mugge øl

Hadde alt i orden men måtte avlyse grunnet spillejobb.

Har en kompis der nede som jeg var i bryllupet til i mars i fjor, og hadde store planer om en langhelg hos ham med kampen i sentrum, men :(.

Har snakka med landlorden min men gryna ruler og må prioritere å fore høstjakka hans...

Vil bare legge til et par ting:

Jon, jeg deler ikke din pessimisme, kun din dårlige magefølelse.  De gangene de vant ballen onsdag, satte de styggfort fart fremover og dette passer forsvaret vårt og en litt apatisk midtbane dårlig.  Men kampen skal spilles først.

Jeg er enig i at kroppsspråket nå forteller mer om "dette tror jeg ikke vi klarer" enn som for to år siden da vi tydelig kunne se at "dette skal vi klare, om ikke skal vi tape med stil"...

Ellers pluss i boka til ArneS.  Enig Hallghel, det er mye triveligere å lese Arnes trivia enn å grave sjøl.

Mister litt av sjarmen liksom på en måte...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Geir fra Grimstad

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #26 på: September 22, 2011, 22:32:26 »
HER MÃ… DET VINNES! BLIR GRISESUR HVIS IKKE!
revie

Woody

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #27 på: September 22, 2011, 22:56:26 »

Virkar ikkje som det er så mange som skal på denne kampen,
kan noen/de som skal stikke labben i været??
kansje vi kan møtes i london eller brighton for ein kopp te eller ein mugge øl

Hadde alt i orden men måtte avlyse grunnet spillejobb.

Har en kompis der nede som jeg var i bryllupet til i mars i fjor, og hadde store planer om en langhelg hos ham med kampen i sentrum, men :(.

Har snakka med landlorden min men gryna ruler og må prioritere å fore høstjakka hans...

Vil bare legge til et par ting:

Jon, jeg deler ikke din pessimisme, kun din dårlige magefølelse.  De gangene de vant ballen onsdag, satte de styggfort fart fremover og dette passer forsvaret vårt og en litt apatisk midtbane dårlig.  Men kampen skal spilles først.

Jeg er enig i at kroppsspråket nå forteller mer om "dette tror jeg ikke vi klarer" enn som for to år siden da vi tydelig kunne se at "dette skal vi klare, om ikke skal vi tape med stil"...

Ellers pluss i boka til ArneS.  Enig Hallghel, det er mye triveligere å lese Arnes trivia enn å grave sjøl.

Mister litt av sjarmen liksom på en måte...

Synd det vart avlyst Øyvind,da må eg ta ein mugge for deg og da ;D
Blir ein vanskeleg kamp,men håpar vi løftar oss eit par hakk,får opp aggresiviteten og tettar att liiiitt bak,så går det vegen.4 timer i bingen no ,so er vi på veg.
MOT
LIFE IS LEEDS

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #28 på: September 23, 2011, 08:27:26 »
Forøvrig ser det ut som om Leeds spiller i sekvenser. Startet med noen dårlige kamper, deretter noen bra (mot Hull, West Ham og første omgang mot Ipswich). I det siste har det blitt mange dårlige kamper (heldigvis med god poengfangst). Og den dårligste var mot ManU. Min vurdering av kampen er at det var vi som var svake, ikke ManU B som var så gode. Det var vel heller Owen som var svært effektiv og god.

Derfor venter jeg nå på en sekvens med gode kamper. Starter i morgen :)
Da kan jeg fortelle deg at det kommer dessverre en årlig sekvens senere: fra januar til april er vi fullstendig ræva og plukker tilsammen 7 poeng >:(
Det eneste forutsigbare med Leeds under Grayson er at vi slipper inn mange mål.. :(

Joe Jordan

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #29 på: September 23, 2011, 09:00:07 »
Jeg vil ihvertfall anta at det renner inn baklengsmål. Så får vi se om vi greier å putte flere enn vi slipper inn....
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson