Skrevet av Emne: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45  (Lest 42292 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cebhin

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #330 på: ſeptember 23, 2011, 22:53:07 »
Ser at jeg sliter med siteringen på iPhone:) Beklager i etterkant

Ferre

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #331 på: ſeptember 23, 2011, 22:54:05 »
Er bare sånn passe fornøyd med det ene poenget. Vi forferdelige bakover, det er rett og slett grusomt å se på. Grayson og trenerteamet evner ikke å organisere noe som helst, og tillegg gjør spillerne våre feil som ikke hører hjemme på dette nivået. Det blir ikke mange poeng til slutt hvis må score 2-3 mål for å få poeng hver kamp. Jeg kjenner at det begynner å tære på tålmodigheten min.

Nå skal det være sagt at det ikke er en lett bortekamp, men med de svakhetene vi har i laget nå, og har hatt i over ett år, tviler jeg på at Grayson er Leeds United-manager ut sesongen.

Andersen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #332 på: ſeptember 23, 2011, 22:55:16 »
Hjelper ikke å klage på SG og resten av teamet her hjemme på bjerget , det er vel på ER det må skje! Skal vi starte en tråd på forumet om SG er trener også august og seriestart neste år !? HERREGUD ER DET INGEN I LEDELSEN PÃ… ER SOM KAN TA TAK I DETTE NÃ… !  

Leifen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #333 på: ſeptember 23, 2011, 22:56:29 »
LEIGH BROMBY ER MØKK

Le Jardin

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #334 på: ſeptember 23, 2011, 23:04:48 »
schizofren følelese idag, men velger å være positiv.
Vi har ikke tapt en ligakamp i september, mot 3 i august. Kan vi greie oss uten tap i oktober og, er vi på god vei.

Og til dere som er frustrert over at spissene  må score 3 eller fire for å vinne kamper, la de trene mere på det offensive. gøy med mål, bare det er flere enn motstanderen

Marching on still together! God natt alle sammen.

Terje, som ikke synes vi skal klandre Grayson for alt.
"Victory is in our sights"

Sleivind

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #335 på: ſeptember 23, 2011, 23:06:09 »
LEIGH BROMBY ER MØKK

Nei, det er han ikke.

sveifors

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #336 på: ſeptember 23, 2011, 23:07:28 »
LEIGH BROMBY ER MØKK

Kanskje det, men jeg tror faktisk at vi har tilstrekkelig spillere i laget til ihvertfall og halvere baklengsene.

Se feks på alle innkast, cornere og  frispark imot. Ballwatching eller vi står å lurer på hvem skal gå etter mann/ball.

Detter er et lederansvar og fordele oppgaver
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Blank_File

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #337 på: ſeptember 23, 2011, 23:09:29 »
Syns ikke heller dette var så forferdelig. Første målet til Brighton er klasse. Andre målet deres er et (etter min relativt objektive mening) feil idømt straffespark. Det siste målet er dårlig forsvarspill.

Bra med et poeng borte mot Brighton egentlig...

B_Ød

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #338 på: ſeptember 23, 2011, 23:12:30 »
jeg er målløs...over forumet..ubegripelig gjeng altså!!
Ups & Ups!!

auren

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #339 på: ſeptember 23, 2011, 23:16:15 »
Vi fikk tilsynelatende en håndsrekning av FA da Brighton bare hadde knappe to døgn å restituere seg til dagens kamp. Og det virket absolutt slik i første omgang. Brighton virket slappe og daffe. Feilpasningene florerte. Leeds presset høyt og "closed them down". Andre omgang preges av at Brighton får en merkverdig scoring etter knappe to minutter. Og da skjønte jeg det ble en vanskelig kamp når målet kom så tidlig. Brighton får tro på poeng, mens Leeds blir redde for å få flere i trynet.

Synes Snoddy nok en gang er dårlig. Jobber greit, men sinker spillet noe innmari og vandrer noe sinnsykt. Vår sentrale midtbane er nesten helt usynlig i store deler av andre omgang. White overrasket meg positivt på backen. Lees er ingen back, alt for treig til det. Howson gjør en sinnsyk god jobb på 3-3. Macca viser goalgetteregenskaper og en fryktet skuddfot. Lonergan virker solid tross tre baklengs. Midtforsvaret er på gyngende grunn for ofte i andre omgang. Pugh usynlig og ingen ving slik jeg ser det. Ikke fart nok og god nok til å utfordre en mot en. Kanskje bytte Pugh med White?

Alt i alt; fornøyd med ett poeng. Men ikke slik det utviklet seg...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gufrias

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #340 på: ſeptember 23, 2011, 23:19:06 »
jeg er målløs...over forumet..ubegripelig gjeng altså!!
Første gang denne sesongen at noe som helst er målløst i forbindelse med en Leedskamp.
Mulig at vi har en forsvarstrener her?
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #341 på: ſeptember 23, 2011, 23:19:47 »
Flott start på kampen og 0-2 til pause var fantastisk. Likevel er man aldri trygg med Leeds, ettersom lua trekkes ned over øya så fort motspiller nærmer seg 16-meter. Syns vi i første omgang ser noe tryggere ut enn på lenge, men likevel kommer man ikke unna at vi slipper inn tre mål - igjen.

Positivt:
McCormack scorer og scorer. Jobber også knallhardt kampen igjennom og på tross av noen merkelige valg, er han uvurderlig for øyeblikket - både som målscorer og førsteforsvarer. Virker bedre med Keogh enn med Becchio (som er rusten og tung), men har også på følelsen at Forssell og McCormack kan lage kvalme for mange forsvar på sikt.
Howson er for meg dagens Leedsmann, spesielt i duellspillet var han stor i dag og forarbeidet på 3-3 er virkelig bra. Mange hadde dratt til og dundret ballen over, mens Jonny går rundt og slår ballen 45. Om han bygger på dagens prestasjon, ser Clayton/Howson ut som en meget god sentral duo.
Enkelte flotte løp fra White fremover. Fortsett med dette!

Negativt:
Leigh Bromby er direkte skyldig eller involvert i alle tre baklengs. Forferdelig plassering på 1-2, hvor han ligger to meter lenger UT på banen enn O'Dea, i stedet for å sikre. Straffen er kanskje noe tvilsom, men taklingen er uansett horribel; Smith er på vei vekk fra målet. 2-3 er vanskeligere å forsvare, men han er uansett sterkt involvert og klarer ikke ta hånd om (en meget god) Smith.
Lees er for feig i det defensive. Ligger altfor langt unna hurtige LuaLua og blir fraløpt flere ganger i rene løpedueller + en merkelig feil hvor han får hjelp av Snoddy, men velger å gå i LuaLua fra siden og åpne rommet nedover linja. Har et par langt bedre involveringer hvor han går raskere i kroppen. Trenger å bygge selvtillit.
Becchio og Snoddy virker langt unna toppformen.

En "djerv" konklusjon:
Om Leeds blir et "normalt" godt lag defensivt, blir vi et topplag. ;)
« Siste redigering: ſeptember 23, 2011, 23:21:48 av Mr Kaizer »
Marching on together!

B_Ød

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #342 på: ſeptember 23, 2011, 23:22:56 »
jeg er målløs...over forumet..ubegripelig gjeng altså!!
Første gang denne sesongen at noe som helst er målløst i forbindelse med en Leedskamp.
Mulig at vi har en forsvarstrener her?
ja, du kan så si...men for en bunch "leeds-supportere"..ikke rart K.Bates kaller oss "so called supporters"...97% av folket her er jo enten topp trenere eller chairmen.
Ups & Ups!!

Andersen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #343 på: ſeptember 23, 2011, 23:26:22 »
Ubegripelig gjeng på forumet Cardigan Arms ? Ser du noe som alle vi andre ikke ser ? Glad for 1 poeng i dag , sånn som vi ga bort kampen i kveld med god hjelp fra dommeren ! del det gjerne med oss andre det du har oppdaget og ikke vi . LEEDS4EVER

B_Ød

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #344 på: ſeptember 23, 2011, 23:32:57 »
del??? hva da?? Du så vel kampen..og ut ifra det, kan vel du stille alle mulige diagnoser..kan du ikke??
Ups & Ups!!

GeirO

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #345 på: ſeptember 23, 2011, 23:41:15 »
Sitter igjen med en relativ god følelse i dag. Vi har potensiale til å dominere bortekamper mot topplag og slå tilbake fra underlege. Veldig bra.

Personlige feil i forsvaret fortsetter. Denne gang ble Bromby syndebukken. O'Dea blir bedre og bedre. White var god, mens Lees viste at han var mye tregere enn LuaLua. Howson og Clayton er meget gode. Snodgrass er opp og ned. Keogh var bra idag. McCormack spiller ikke veldig bra, men scorer og scorer. 2-0 var klasse.
MOT

Andersen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #346 på: ſeptember 23, 2011, 23:41:57 »
Har vi sett to forskjellige kamper da Cardigan Arms ?  ;)

Bites Yer Legs

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #347 på: ſeptember 23, 2011, 23:43:11 »
Forsvaret så genrelt greit ut, men de fikk drypp iallefall 2 ganger og Brighton utnyttet det. Skuffende at vi ikke henter hjem alle tre poengene i dag når vi, fra mitt synspunkt, viser at vi er et langt bedre lag enn Brighton.

Tredjemålet.. Klarere frispark har jeg knapt sett. Ikke bare stuper mannen i ryggen på White uten sjanse på ballen, han hindrer jo også White i å støte oppi han som tar ned ballen. Skandaledømming og mangel på elementær fotballforståelse fra dommer og ikke minst linjemann.

Billig straffe, de har en cheat på topp (Sammenlign med Howson på utligningen, klasse!) , men også veldig unødvendig av Bromby. Sliter litt med logikken fra dommerens synspunkt når Bromby takler fremover og M-Smith er forbi ham og faller motsatt vei..

KEEP FIGHTING!!

Yeboah

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #348 på: ſeptember 23, 2011, 23:47:08 »
Never-say-die attitude!!!

Selv om vi driter oss ut og gir vekk mål, så klarer vi pinadø å kjempe oss tilbake og får 3-3!
Lagmoralen er det ikke noe å si på... Bare synd at vi lekker som ei sil...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #349 på: ſeptember 24, 2011, 00:26:14 »
Ser ut som Larry har funnet svaret på forsvarsproblemene...

Leeds manager Simon Grayson criticised his players' mental approach after they threw away a two-goal half-time lead before snatching a dramatic stoppage-time equaliser in a pulsating 3-3 draw at Brighton.
 
First-half goals from Andy Keogh and Ross McCormack put Leeds in charge but the Seagulls launched a stunning second-half fightback to go ahead through a penalty from Ashley Barnes and two goals from Craig Mackail-Smith.
 
However, Leeds snatched a point in the second minute of stoppage time when McCormack rammed in a cross from skipper Jonathan Howson. Nevertheless, Grayson was upset that his side could not see the game out from a commanding position.
 
He said: "We can't keep conceding goals and my players must understand it.
 
"We shouldn't be delighted at getting a point right at the death from the situation that we were in.
 
"But, on the positive side, we have taken seven points out of nine in the last three games and will always score goals. It's just a mental approach that individuals need to act on for themselves."
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #350 på: ſeptember 24, 2011, 00:33:27 »
jeg er målløs...over forumet..ubegripelig gjeng altså!!
Første gang denne sesongen at noe som helst er målløst i forbindelse med en Leedskamp.
Mulig at vi har en forsvarstrener her?
ja, du kan så si...men for en bunch "leeds-supportere"..ikke rart K.Bates kaller oss "so called supporters"...97% av folket her er jo enten topp trenere eller chairmen.
Så vi skal altså være fornøyd med at vi gir bort en 2-0-ledelse? Fordi at ekte supportere er fornøyd, uansett hvordan det går med laget?

kilgallon

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #351 på: ſeptember 24, 2011, 01:35:30 »
Godt fornøyd med 1 poeng. Stor applaus til Grayson for å tenke angrepsfotball. Jeg vil alltid gå for 3-3 istedet for 0-0. Med 2-0 til pause hadde jeg selvfølgelig håpet på 3 poeng, men jeg hadde en lumsk mistanke om at Brighton ville komme sterkt i 2 omgang og at de ikke ville være fornøyde med å tape. Straffen er tvilsom, så jeg ser Leeds som de moralske vinnere i kveld. Men uansett; takk til SG for den positive inngangen han har til hvordan vi skal spille. Dette blir stort utover sesongen!

Evig Pint

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #352 på: ſeptember 24, 2011, 02:24:35 »
Godt fornøyd med 1 poeng. Stor applaus til Grayson for å tenke angrepsfotball. Jeg vil alltid gå for 3-3 istedet for 0-0. Med 2-0 til pause hadde jeg selvfølgelig håpet på 3 poeng, men jeg hadde en lumsk mistanke om at Brighton ville komme sterkt i 2 omgang og at de ikke ville være fornøyde med å tape. Straffen er tvilsom, så jeg ser Leeds som de moralske vinnere i kveld. Men uansett; takk til SG for den positive inngangen han har til hvordan vi skal spille. Dette blir stort utover sesongen!

Sorry, vil heller vinne 0-1 på bortebane enn å spille 3-3. Gøy for den nøytrale supporter, men vi trenger poeng! Hjelper ikke om vi skårer 100 mål i år, om vi samtidig slipper inn 90. Vi kan gjerne fortsette å spille positiv angrepsfotball, men da kan vi ikke stille med slike spillere i forsvar.

"Stort utover i sesongen" har jeg ikke særlig tro på om ikke grep blir gjort bakover på banen!
Marching on together

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fjellhaugen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #354 på: ſeptember 24, 2011, 07:54:15 »
jeg fikk kun sett fra 1-2 og ut og er rimelig skuffa over det jeg så.

midten:
johnny var god på midten og også til dels clayton. snoddy spiller på 50% og pugh er ikke vinngen vi trenger.
angrep:
ross leverte som vanlig, så lite til keogh og lucciano.

der bak:
loner hadde ikke mulighet på de to målene jeg så.
O dea, svak i kommunikasjon med bromby virker det som. og bromby; hva er det du driver med på straffen da??? ajajaj.. ellers sliter han veeeldig med maichel smith?
white ok fremover, en del fine raid men trenger ennå mer trygghet bak. blir tilstadighet om ikke fraløpt så hvertfall samme fart som motstanderen så han kan ikke hvile på hurtigheten lenger.
lees var relativt anonym. ingen back som kommer på overlap rundt snoddy akkurat.

MEN;

det som bekymrer meg mest er den hodeløse organiseringen på småguttenivå.
for dere som skal se highlights i reprise, sjekk ut hvor mange leeds spillere som viser seg og gjør seg spillbare for lees på innkastet som fører til straffen.
eller hvor er støtten til white i situasjonen på kanten som fører til siste brighton målet?
hva er planen med angreps spillet? hvorfor har ingen lært dem å snu spillet? det må da være utrolig frustrerende å bli med i angrep når ballen er på høyre/venstresiden og ALDRI blir vridd over?
hvorfor støter vi en og en i stedet for et kollektiv?

fornøyd med 1 poeng før kampen. skuffa 1 dag etter
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Gufrias

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #355 på: ſeptember 24, 2011, 08:00:02 »
Sånn halvfornøyd...

Ett poeng på bortebane mot nr. 3 i divisjonen  :)
Hadde dem på gaffelen  :)
Keogh åpna målkontoen  :)
Howson og til dels Snoddy slo tilbake  :)
McCormack scorer og scorer  :)
Rota bort en 2-0 ledelse   >:(
Lees ble lurt og fraløpt igjen og igjen  :(
Slipper inn mange mål i hver eneste kamp  :-[

Jeg fikk ikke sett førsteomgangen  :'(
Hekta på Leeds siden 1974

samadhi

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #356 på: ſeptember 24, 2011, 08:03:13 »
Jeg nevnte det før kampstart, og tar det igjen nå.

Synes det er rart at Nunez ikke får plass på benken i dag.
Dette er en spillertype som kan komme inn å avgjøre en fotballkamp. Har en del feridigheter som vi ikke finner så mye av i resten av stallen.

Skjønner ikke poenget med å ha både Forssell og Becchio på benken og i tillegg Keogh på banen. Tre spillere som er ganske like i stilen.

Håper at Nunez får en skikkelig sjanse snart i sin favorittposisjon mellom midtbane og spiss.
marching on together,
derudaf forever...

asLeeds

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #357 på: ſeptember 24, 2011, 08:18:54 »
Jeg nevnte det før kampstart, og tar det igjen nå.

Synes det er rart at Nunez ikke får plass på benken i dag.
Dette er en spillertype som kan komme inn å avgjøre en fotballkamp. Har en del feridigheter som vi ikke finner så mye av i resten av stallen.

Skjønner ikke poenget med å ha både Forssell og Becchio på benken og i tillegg Keogh på banen. Tre spillere som er ganske like i stilen.

Håper at Nunez får en skikkelig sjanse snart i sin favorittposisjon mellom midtbane og spiss.


Enig med denne ja!!
DALHEIM WHITES

Sydhagen

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #358 på: ſeptember 24, 2011, 08:57:44 »
Positivt: Vi spiller ball i hatt med et meget bra Brighton lag i 1.omgang + at vi scorer 3 mål mot et gjerrig forsvar.
Negativt: Som vanlig slipper vi inn 2-3 mål i en kamp......say no more!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

kongsmo

Sv: KAMP: vs BRIGHTON & HOVE ALBION, fredag 23.9 2011 kl 20:45
« Svar #359 på: ſeptember 24, 2011, 09:37:24 »
Første omgangen er det beste jeg har sett på veldig lenge av Leeds. Vi presser høyt hele laget, sørger for at keeper til Brighton må spille langt, mens i andre så vi han spilte kort hver gang han hadde ballen. Vi presser ballfører med en gang og tvinger feil fram, og ikke minst, vi vant en haug med andre baller, ikke ofte man ser det!!!

Så begynner problemene, men de begynte faktisk etter 2-0 og ikke 1-0. Det samme skjer om og om igjen, vanligvis på når vi tar ledelsen, men i går etter 2-0. Vi ramler tilbake, blir usikre og vet ikke helt hva som skal gjøres?? angripe?? forsvare? presse høyt?? stå lavt med laget??

Dette er et av hoved problemene til Leeds i tilegg til et til tider veldig dårlig forsvar!!

Lonergan spiller bra og synes han er minst like bra som Kasper.

I forsvaret sliter vi  :o  I dag er det Bromby, neste kamp er det en annen. White virker bra og kan bli en herlig back i åra framover, og Odea virker også ganske stødig. Lees er også ok men trives nok bedre som midtforsvarer enn back. Bromby, tja, spiller neppe neste kamp.

På midtbanen er Clayton konge, Howson spiller muligens sesongens beste kamp!! Pugh viser vel hvilken spiller han er, ikke den raske tekniske vingen akkurat, men en som jobber hardt og gir alt, kan bli god i kombinasjon med White. Snoddy jobber en del bakover, men framover er han svært svak, frustrerende svak og treig. Savnet av Gradel er enormt, som også gjør savnet av Snoddy enda størra når han er i dritt form.

I angrep er vi suverene. McCormack er bankers, scorer og scorer, selv om han gjør noen rare ting også, så spiller det ingen rolle når målene renner inn. Men all ære til Keogh også, som fungerer perfekt i to spann med McCormack.
Keogh er en spiller jeg liker utrolig godt, jobber utrolig mye og skaper rom for andre. Og i går åpnet han i tilegg mål kontoen sin, som er bra. Selv om det ikke trenger å bli så mange framover, så foretrekker jeg han i start ellveren.

Inbyttere: Becchio var ikke god, rett og slett svak spørr du meg. Får håpe at det er pga skaden og at han kommer tilbake der han vor forrige sesong. Vayrinen synes jeg virket bra det lille jeg så av ham. Sprang og fightet fra første øyeblikk og viste fighting spirit.

"SNIFFER"