Sesongen så langt

Started by Promotion 2010, October 22, 2011, 15:32:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Vi tapte de to første, men har inntatt formtoppen på de siste 10 kampene! I den første kampen mot topplaget Southampton ble vi tatt på sengen. I den andre fikk vi to utvist og tapte med 9 mann på banen mot et annet topp 6 lag.
Vi har spilt borte mot Soton, West Ham, peterborough, Brighton og Ipswich som vil ligge i toppen denne sesongen!

Forsvaret er mer stabilt med Lees og O'Dea. De siste kampene er det defensive mer på plass! Målet baklengs mot Coventry var det første på 6 omganger. Midtbanen har satt seg med Clayton den som fyller ut Howsons manglende kvaliteter. Kantene er minst like gode som i fjor, og på topp har vi to energiske spillere som kan avgjøre mot alle i denne divisjonen.

Med dyre Paynter, Andy O'Brian og Kisnorbo på benken så tør Grayson der andre kanskje hadde feiget ut.

Jeg både hører og ser et lag som kan rykke opp denne sesongen! Venter spent på fortsettelsen og støtter laget uansett!

MOT

:)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Det er vel ingen grunn til å erklære seg uenig med den tilstandsrapporten.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Godt å se deg "tilbake" Promo.....

Helt enig i din diagnose på tingenes tilstand..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

samadhi

Det ser lovende ut om dagen.

Likevel er jeg spent på å se hvordan dette går etter juletider.
De siste sesongen har vel vært ganske like for oss;
Vi har begynt dårlig, vært veldig gode før jul, men dessverre elendige på nyåret.

La oss håpe vi slipper sistnevnte denne sesongen!
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Denne tråden blir vel oppsummert etterhvert som sesongen skrider frem. Lurer på hva som står her neste helg etter møtet mot Birmingham City på onsdag (b) og Leeds-dødaren Cardiff City om en uke?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Stort sett enig med deg, promo. Det er spesielt betryggende at vi ligger a poeng med direkte opprykk etter å ha gjort unna så mange av de vanskeligste bortekampene.  :)

Mener dog at vi er svekket i kantposisjonen med Gradel far gone. Vi scorer fortsatt bra med mål men jeg tror vi vil savne gjennombruddskraften og uforutsigbarheten til Gradel utover sesongen. Becchio scoret idag men jeg tror han kommer til å slite med å finne nettmaskene denne sesongen da Argentina/Elfenbenskysten var en særskilt vellykket kombinasjon. Jeg kan ikke se at vi pr idag har noen i laget som kan gjøre Becchio like god som ifjor. Tror heller ikke vi kommer til å se så mange mål fra "all over the park" som ifjor, men at vi vil bli mer avhengig av at en enkelt målscorer (Mc Cormack) har dagen. Det blir en svært viktig prioritering å forlenge med Keogh da han ar nettopp denne uvurderlige egenskapen å gjøre andre spillere rundt seg gode. Uten han tror jeg det hadde sett langt dårligere ut så langt. Løp og kjøp!
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on October 22, 2011, 16:03:06
Det blir en svært viktig prioritering å forlenge med Keogh da han ar nettopp denne uvurderlige egenskapen å gjøre andre spillere rundt seg gode. Uten han tror jeg det hadde sett langt dårligere ut så langt. Løp og kjøp!

...da han kom var det da flere sitater fra Leedshold om at vi hadde opsjon på kjøp???
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Stort sett enig med deg, promo. Det er spesielt betryggende at vi ligger a poeng med direkte opprykk etter å ha gjort unna så mange av de vanskeligste bortekampene.  :)

Mener dog at vi er svekket i kantposisjonen med Gradel far gone. Vi scorer fortsatt bra med mål men jeg tror vi vil savne gjennombruddskraften og uforutsigbarheten til Gradel utover sesongen. Becchio scoret idag men jeg tror han kommer til å slite med å finne nettmaskene denne sesongen da Argentina/Elfenbenskysten var en særskilt vellykket kombinasjon. Jeg kan ikke se at vi pr idag har noen i laget som kan gjøre Becchio like god som ifjor. Tror heller ikke vi kommer til å se så mange mål fra "all over the park" som ifjor, men at vi vil bli mer avhengig av at en enkelt målscorer (Mc Cormack) har dagen. Det blir en svært viktig prioritering å forlenge med Keogh da han ar nettopp denne uvurderlige egenskapen å gjøre andre spillere rundt seg gode. Uten han tror jeg det hadde sett langt dårligere ut så langt. Løp og kjøp!

Savnet etter Gradel er stort, fantastisk liten spiller. Becchio kommer etterhvert, luksusproblematikk på spissplassene om dagen. Synes det er mange forskjellige som putter, ifjor sto Becchio og Gradel for mange av målene. Vi putter jo t.o.m på cornere om dagen..:). Helt enig i at Keogh er konge..

Alt i alt ser alt mye bedre ut denne sesongen enn den forrige foruten savnet etter Gradel synes nå jeg. Bedre forsvar og en bedre midtbane samt gode spisser...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

newsome

Jon holder mål ennå!
Godt innlegg!

Andersen

Som vanlig hjertet i halsen foran hver kamp , og ups and downs ! LEEDS4EVER

Torpe-do

Ser veldig lovende ut, det må jeg si. Spesielt i forhold til forventningene mine før sesongstart. Jeg er en optimistisk sjel som velger (håper) å tro at dette vil bli en god sesong, og at min egentlig gode tillit til Grayson opprettholdes.

Men det gjenstår å se ... Som det har blitt nevnt her har vi ofte det samme mønsteret i en sesong; vi åpner sånn "nnnjaaaaa", er knallgode rett før jul, shit rett etter jul og ok heeelt på slutten ...

Men jeg har troa!! :) MOT!

sportcarl1

Quote from: Leedsfan on October 22, 2011, 17:08:39

Savnet etter Gradel er stort, fantastisk liten spiller. Becchio kommer etterhvert, luksusproblematikk på spissplassene om dagen. Synes det er mange forskjellige som putter, ifjor sto Becchio og Gradel for mange av målene. Vi putter jo t.o.m på cornere om dagen..:). Helt enig i at Keogh er konge..

Alt i alt ser alt mye bedre ut denne sesongen enn den forrige foruten savnet etter Gradel synes nå jeg. Bedre forsvar og en bedre midtbane samt gode spisser...
personligen saknar jag inte Gradel så mycket då jag tycker pugh har överraskat sedan han kommit hit, tagit ett bra defensivt ansvar och gjort några avgörande mål,clayton, våra ungdommar, lonergan och  mccormack har varit positiva inslag,skall jag hitta något negativt är det väl möjligtvis snodgrass och howson som man  varit bortskämd med att ställa höga krav på och som kanske inte riktigt infriat dom, men överlag positivt denna säsongen, om man jämför med efter 12 matcher förra säsongen så har vi tagit 4 poäng mer,  gjort fem mål mer, och släppt in 3 mål mindre

B-m

Stort sett enig med deg, promo. Det er spesielt betryggende at vi ligger a poeng med direkte opprykk etter å ha gjort unna så mange av de vanskeligste bortekampene.  :)

Gradel er en veldig god spiller, men synes vi har klart oss bra uten. Jeg mener at laget begynte å bli noe for avhengig av Gradel, som førte til at kanskje Snodgrass ikke fikk så mye ball. Det ble på en måte litt : gi ballen til Gradel - twist and turns ++, og ofte var det vellykket. Tror ikke det er en tilfeldighet at Snoddy har begynt å vise god gammel form etter at Gradel dro. Snoddy mistet formen etter at Gradel fant sin, tilfeldig?
I 4-4-2 tror jeg det er viktig med riktig balanse, to offensive vingspillere blir litt overkill - feks snoddy og Gradel. Da vi var gode på slutten av nittitallet spilte vi best med k*well på venstre samt arbeidshester som Bowyer og Hopkins på høyre. Balansen blir mye bedre slik. Så sånnsett tror jeg faktisk komboen pugh og snodgrass ikke er noe dårligere enn Snodgrass- Gradel.
Samtidig viste Sam i dag at han er tilbake for fullt. Husk, Sam var en av våre beste spillere i fjor før han ble skadet. Har god fart og som Jon sier, det er noe vi mangler. Så Sam kan bli en joker.

Lees og White har tatt steget. Ser at flere nevner White som den store spilleren siste 5-6 kampene, at han virkelig har vokst i venstreback rollen. Det er helt fantastisk om vi kan få en habil venstreback. Det er vel noen år siden sist(Dorigo). Jeg var ihvertfall jævlig imponert over White mot Doncaster. Lees overrasker meg veldig. Ser jo ut som en liten skolegutt ved første øyekast, men studerte ham mot Doncaster og fyren består av 100 % muskler - ekstremt veltrent. Tror han kommer til å bli en stor spiller for oss. Både han og White ekstremt jordnære som er en stor pluss.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Quote from: B-m on October 23, 2011, 01:51:03

Gradel er en veldig god spiller, men synes vi har klart oss bra uten. Jeg mener at laget begynte å bli noe for avhengig av Gradel, som førte til at kanskje Snodgrass ikke fikk så mye ball. Det ble på en måte litt : gi ballen til Gradel - twist and turns ++, og ofte var det vellykket. Tror ikke det er en tilfeldighet at Snoddy har begynt å vise god gammel form etter at Gradel dro. Snoddy mistet formen etter at Gradel fant sin, tilfeldig?

Mange gode betraktninger her B-M, men jeg kjenner ikke igjen den virkelighets beskrivelsen over her. Snoddy ble feks månedens spiller to mnd på rad jan-februar 2011, i en periode hvor også Gradel var god. Jeg mener våres beste kamper ifjor var kjennetegnet av to attacking wingers som terroriserte motstandernes forsvar fra hver sin kant og jeg tror ikke ballen prosentvis gikk så mye oftere til Gradel enn til Snoddy.

Pugh kan aldri erstatte Gradel selv om det er noen dimensjoner ved Pugh som muligens kan bidra til større defensiv trygghet og struktur i laget. Pugh er mer disiplinert og klok i det defensive spillet og spiller mer på det enkle (noen ganger kan en støttepasning være mer effektivt enn å drible av tre spillere)  og veier med det opp for noe av det vi har mistet.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Et lite innspill om hva vi bør endre for å vinne opprykk!

http://www.sabotagetimes.com/football-sport/leeds-united-cut-out-the-errors-and-promotion-is-ours/

Quote...
It is fine to suggest that this Leeds United team “never knows when to give up”. Indeed, this is a great quality to have for any side seeking promotion from the toughest league in the world, however, my issue is that this team bares little resemblance to last season’s team when pretty much the same things were happening. Only Connolly, Howson and Snodgrass have played a significant part in the whole of Leeds Championship rollercoaster over the last season and a quarter, and many of the newer components this season are showing much the same traits as last season’s incumbents of the famous White shirt; that being a seemingly sadistic desire to shoot oneself in the foot and see how difficult you can make the task of hopping about one-legged whilst achieving your original objective.

...
For me, Grayson is doing a fantastic job with the resources available to him. The lack of investment doesn’t really wash because free transfers and loans such as Pugh, O’Dea, Keogh, Vayrynen and Forssell still cost money. Whether that’s what the club intended when they said they wanted to ‘kick on’ from an impressive first season back in the second tier is difficult to say, but the fact is that Grayson has had to scratch around for these signings and, despite the impression that many of the signings were off-the-cuff with seemingly little strategic planning, so far they have produced the goods for him. Add to that the fact that Academy youngsters Tom Lees and Aidan White have appeared in the first team to positive effect and Adam Clayton has risen to the challenge of a fair pop at a first team place and all in the garden looks relatively rosy. Again, whether the promotion of youngsters to the first team was more by luck or design only the inner sanctum can tell us, but it’s working.

...
Cut out the errors and promotion is ours, sounds simple, but the frustration is borne from the fact that we are not too far away. Our goals for tally tells us that much, again, counting on the evidence that the players scoring goals for us this season (McCormack, Clayton, Nunez, Keogh, Pugh) played little or no part in our similarly impressive goals tally last season. So Grayson must have something. Despite his many critics, despite those that cannot cope any longer with the blindfolded, stab-in-the-dark approach to winning games, Grayson clearly has something.

What we need now is an end to the entertainment; we need to find a balance. It’s been a great journey and we’ve all enjoyed it, but what will ultimately see us to our goal is a resolute procession of turgid 1-0 wins, a George Graham approach to nullifying any semblance of positive thoughts once a goal has been scored in our favour. We need to be spending the second half of most games gnawing our finger ends off at the sheer tedium of events before us, as long as we are 1-0 up. We won’t win many friends, but we haven’t got many anyway, so let’s revel in the unpopular side of football that has always been our forte, what is there to lose?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B-m

Simon Grayson on recent changes to his team: “We have been a bit gung-ho over the last few months, possibly due to the personnel we had in the team. But now we are much more solid. No disrespect to Max Gradel but when he and Robert Snodgrass were in the team then it meant us playing with two out-and-out wingers."

Stemmer jo ganske bra med min analyse ovenfor ;)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Quote from: B-m on October 26, 2011, 20:45:13
Simon Grayson on recent changes to his team: “We have been a bit gung-ho over the last few months, possibly due to the personnel we had in the team. But now we are much more solid. No disrespect to Max Gradel but when he and Robert Snodgrass were in the team then it meant us playing with two out-and-out wingers."

Stemmer jo ganske bra med min analyse ovenfor ;)
Passer vel ganske godt med denne anlalysen også.

"Pugh kan aldri erstatte Gradel selv om det er noen dimensjoner ved Pugh som muligens kan bidra til større defensiv trygghet og struktur i laget. Pugh er mer disiplinert og klok i det defensive spillet og spiller mer på det enkle (noen ganger kan en støttepasning være mer effektivt enn å drible av tre spillere)  og veier med det opp for noe av det vi har mistet. "

;)
Jon R.

sveifors

Savner en mere  markant kapteinskikkelse på midtbanen (gjerne en revitalisert Alan Smith type), som kan gjøre oss mere stabile. At vi skal kreve av Clayton til å kontrollere midtbanen i 46 kamper, er for mye på skuldrene til en ung spiller.

I år har vi vært svært ujevne. I følge E Gray har vi vært god i kamper til vi tar ledelsen, så slipper vi det andre laget inn og spiller dårlig til de utligner , så spiller vi bra igjen osv

Vi har mange unge spillere (Howson inkludert) og de vil levere ujevnt fra kamp til kamp, derfor trenger vi en som kan ta ansvar på banen og drive laget når det trengs.

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

flynn

Quote from: sveifors on October 27, 2011, 12:40:51
Savner en mere  markant kapteinskikkelse på midtbanen (gjerne en revitalisert Alan Smith type), som kan gjøre oss mere stabile. At vi skal kreve av Clayton til å kontrollere midtbanen i 46 kamper, er for mye på skuldrene til en ung spiller.

I år har vi vært svært ujevne. I følge E Gray har vi vært god i kamper til vi tar ledelsen, så slipper vi det andre laget inn og spiller dårlig til de utligner , så spiller vi bra igjen osv

Vi har mange unge spillere (Howson inkludert) og de vil levere ujevnt fra kamp til kamp, derfor trenger vi en som kan ta ansvar på banen og drive laget når det trengs.

Du tenker på en type alá Michael Brown?
Hvor ble det av ham forresten??

flynn

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sveifors

Quote from: flynn on October 27, 2011, 12:50:05
Quote from: sveifors on October 27, 2011, 12:40:51
Savner en mere  markant kapteinskikkelse på midtbanen (gjerne en revitalisert Alan Smith type), som kan gjøre oss mere stabile. At vi skal kreve av Clayton til å kontrollere midtbanen i 46 kamper, er for mye på skuldrene til en ung spiller.

Du tenker på en type alá Michael Brown?
Hvor ble det av ham forresten??

flynn

Nei tenker IKKE på  Brown. Jeg tenker på en spiller som er god nok for et lag som spiller om opprykk. Om man husker tilbake forrige gang Leeds var på andre nivå, ble G Strachan kjøpt i en alder av 33 år.
Han ble en åpenbaring for vårt lag og for sin egen karriere. Når vi har mange unge , MÃ... det balanseres med god rutine.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Ove

Synes det har vært mange ups and downs denne sesongen

Det begynte dårlig, med skader på spillere som Beccio og Somma, salg av viktige spillere som Scmeichel og etterhvert Gradel. Tilsynelatende ingen gode innkjøp og de første kampene var elendige. Vi styrket heller ikke laget der det var viktigst, på defensiv midtbane.

Jeg har vært like fortvilet som alle andre her inne over dette, og håpet vi ville overleve i denne divisjonen.
Jeg vet ikke hva som er suksessformelen de siste månedene, terping på forsvar? bruke spillere i de roller de er best? ikke rokere for mye i forsvar? spillere som bidrar til å gjøre andre gode?

Clayton O`Dea, Lees og White blomstrer. McCormack får tillit og scorer mål. Jeg tror også Sam står foran et gjennombrudd. Det er få som spør etter Beccio, Somma og Nunez. Dette viser at laget er viktigere enn enkeltspillere. Tror derfor vi greier oss bra selv om Howson forsvinner ved neste overgangsvindu
Vi klatrer på tabellen, uke for uke. laget viser god form. Men jeg kan ikke skjønne at dette skal holde helt inn. Når snur det? Det er nesten for utrolig at vi kan gå fra League One til PL på kort tid, nesten uten å bruke en krone på spillerkjøp.

Jon R

Quote from: auren on October 27, 2011, 14:06:25
I mangel på bedre tråder:

http://www.thescratchingshed.com/2011/10/elland-road-attendances-down-more-than-15/

Lurer på hva Bates synes om dette...

auren

Ken Bates (og Peter Lorimer) har sikkert gode forklaringer på dette.

"Inarticulate short-sighted morons , sick-pots, dissidents og so called supporters osv...."
Jon R.

Andersen

So called supporters det er vel oss det!  ;D LEEDS4EVER

Leedsfan

Quote from: Jon R on October 27, 2011, 21:02:30

http://www.thescratchingshed.com/2011/10/elland-road-attendances-down-more-than-15/

auren

"Inarticulate short-sighted morons , sick-pots, dissidents og so called supporters osv...."

grumpy?

sportcarl1

Quote from: Jon R on October 27, 2011, 21:02:30

auren

både bates och lorimer har nog fått heta både det ena och det andra i rättvisans namn,,  själv har jag vetat länge att det finns ett bates-hat, men blev både förvånad och ledsen när även gray, lorimer och tex hunter drabbas av det, särskilt lorimer fick ju veta vad han hette i slutet av augusti när han försvarade  klubben  i slutet av augusti då vi hade fått en dålig start och önskade lite tålamid av fansen, med facit i hand så hade han rätt, vinst idag och vi ligger trea

Andersen

Tar ingen seier på forskudd i dag, fallhøyden blir desto større hvis ikke . Men er fornøyd med laget vårt så langt . UPS AND DOWNS IT WILL BE . LEEDS4EVER

RoarG

Sesongen så langt har vært en gedigen skuffelse. 4 siste resultater har bidratt til å senke fansens forhåpninger om opprykk.
Coventry (H)  : 1-1, : >:(
Birmingham (B): 0-1, :(
Cardiff (H)      : 1-1, >:(
Blackpool (H)   : 0-5, :o

Altså, 2 poeng av 12 mulige. Attpåtil har tre av kampene vært hjemmekamper >:( >:( >:(.
Det er på høy tid at personene som har ansvaret for denne elendigheten skjønner at det å lede Leeds United til PL er utenfor deres kompetanseområde. GÃ... NÃ...!

RoarG

Sorry. Det blir 4 av 15 poeng. Synd det ikke rokker ved hovedtrenden her. Bare vent til Leicester-kampen. Da vil siste rest av illusjoner, som Leeds-fans evt. må ha, bli revet bort, som en ny-drept gnukalv i en hyeneflokk.