Skrevet av Emne: KAMP: vs Blackpool, onsdag 2/11 2011  (Lest 69164 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #570 på: November 03, 2011, 08:54:13 »
Akkurat kommet hjem fra en kamp hvor jeg stod 15m bak Pål Rabarbra og jeg har sett det verste keeperspillet noen gang. Han var skyld i alle målene og indirekte skyld i Lees sitt røde kort. Rabarbra hadde det ikke bra når ukvemsordene haglet fra egne fans. For en drittkamp og nå har jeg sett 7 kamper live, kun 1 seier. Jeg som jinxer hele dritten...
Fantastisk å lese at du kaller en spade for en spade ;)
Rabchuka er langt unna nivået,noe Grayson burde ha sett....

LeifMorten

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #571 på: November 03, 2011, 09:07:16 »
Utvisningen av Lees viser hvor galt denne regelen er. Ballen blir skutt opp i handen fra en meters hold. Hvor i fan skal ha gjøre av den. Håper at dommeren blir satt på båten sammen med den møkkakeeperen.
 

RoarG

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #572 på: November 03, 2011, 09:33:29 »
Fikk ikke fulgt kampen i går kveld, grunnet diare med oppkast. Lite visste jeg da at det skulle bli kveldens høydepunkt >:( >:(. Dette er bare flaut, flaut, flaut.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asLeeds

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #573 på: November 03, 2011, 09:37:26 »
Fikk ikke fulgt kampen i går kveld, grunnet diare med oppkast. Lite visste jeg da at det skulle bli kveldens høydepunkt >:( >:(. Dette er bare flaut, flaut, flaut.

 ;D Go betring ;)
DALHEIM WHITES

Masinga

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #574 på: November 03, 2011, 10:02:12 »
Etter å ha blitt fortalt om alle tabbene til Rachubka, og Graysons slakt av sin egen keeper, må jeg si at bildene taler til vår utskjelte manns fordel. Den andre situasjonen, som førte til straffe, er utvilsomt en tabbe av dimensjoner. Utvisningen av Lees, der ballen treffer hånden fra 1 meters hold og der armen ikke er i en "unaturlig" stilling, mener jeg FA må ta opp med dommeren. Det er en skandale å gi rødt kort her. På selve straffen er Rachubka faktisk veldig nære en redning. Ballen var ikke dårlig plassert.

På det første målet har jeg vanskelig for å bruke så store ord som "tabbe". Alle mener han skal holde ballen i et fast grep, evt. slå ut over dørlinja. Men dette målet vil ikke gå sin seiersgang på Youtube som gedigen keepertabbe.

Det tredje målet ville en kvalitetskeeper håndtert greit, uten retur. Men heller ikke denne vil få mange treff på Youtube.

Nå er Rachubka antagelig ferdig som keeper, spesielt etter Graysons utblåsning. Grayson bør vite bedre enn dette. Det må få følger. Grayson i ferd med å underskrive sin egen dødsdom med denne type ansvarsfraskrivelse. Han lurer seg selv og andre ved kun å peke på keeper. Leeds hadde ballen 24% av kampen sett under ett. Dette er på hjemmebane! Forut for målene stod midtbanespillere og forsvarsspillere som tilskuere.

O`Dea startet ikke. Lees ble sendt ut forut for mål nr. 2. Nå er det tilbake til start. Grayson har hatt flere år på seg til å løse midtstopperproblemet, samt defensivt anker. Når vi trodde dette var løst, viser det seg at det likevel er sårbart ved skader, suspensjoner etc. I en stor klubb kan det ikke være slik at man ikke har cover.

Jeg forventer en unnskyldning fra Grayson. Jeg forventer en unnskyldning fra resten av laget. Ellers blir det rockyhorrorshow på Elland Road i tiden som kommer.
Masinga, medl.nr. 1250

Per-Stian

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #575 på: November 03, 2011, 10:14:39 »
Det blir store bytter i startelveren. Rykter fra ER sier at det er mange spillere som ikke gir 100 prosent og at disse nå skal lukes ut.
Det er nå SG må vise hva han er god for. Få onn en ny keeper til Lonergan er frisk og få litt fart i laget. Jeg KREVER tre poeng fra et sultent Leeds til helg. MOT

Eg veit ikkje kva rykter du har høyrt, men etter gårsdagens kjempesmell gjekk det sikkert varmt mellom øyra på mange Leedstilhengarar. Eg trur ikkje det fins mange moldvarpar og giddalause spelarar i dagens stall. I så fall er det Grayson som "har mista garderoben".

Vi må ikkje gløyme kampen mot til dømes West Ham. Då jobba samtlige elleve som løver i eit kollektiv. Eg har med eigne auge sett at vi kan vere eit godt og slagkraftig lag! Vi reiser oss igjen! ;)

Joe Jordan

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #576 på: November 03, 2011, 10:20:35 »
Det blir for dumt når man buer på egen keeper, som der og da mest av alt behøver backing. Heller ikke imponert over at SG til pressen direkte legger skylda på Rachubka. Det er SG sitt ansvar at reservekeeper holder standard. Greit nok å nevne at keeper hadde en fryktelig vond dag på jobb, men det er også en tilstrekkelig kommentar fra en manager.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

DenHviteYeboah

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #577 på: November 03, 2011, 11:04:42 »
Det blir for dumt når man buer på egen keeper, som der og da mest av alt behøver backing. Heller ikke imponert over at SG til pressen direkte legger skylda på Rachubka. Det er SG sitt ansvar at reservekeeper holder standard. Greit nok å nevne at keeper hadde en fryktelig vond dag på jobb, men det er også en tilstrekkelig kommentar fra en manager.
Mye enig her.Problemet er at Grayson møter seg selv i døra: han signer en keeper ingen har tro på og de færreste mener holder nivået.Husk at Higgs ble da vurdert som en dårligere nr.2 enn Rachubka....Så etter noen kamper hvor Mr. Unreliable viser seg å være en katastrofe, så ender det altså med at Grayson skjeller ham ut....spilleren han mener holder godt nok nivå for å være 2. keeper i Leeds United.....dårlig vurdering av Grayson >:(

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #578 på: November 03, 2011, 11:08:03 »
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Dennis

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #579 på: November 03, 2011, 11:19:02 »
Se målene her. De tre første er horrible feil!
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/leeds-blackpool-%28championship-november-2011%29-15641802/

Det var verre enn jeg trodde! Grøss!

Det røde kortet virker også som en elendig dommeravgjørelse. Han skyter ballen opp i handa til Lees fra en meter. Merkelig, men han kommer HELT sikkert unna med det, med "fratatt stor målsjanse" osv.
Marching on together!

morten1966

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #580 på: November 03, 2011, 11:26:01 »
men Leeds er Leeds....Elsker klubben uansett åssen det går. Sjøl om der er mere vondt enn godt.Nå om dagen..... Stakkar keeper. Men Grayson burde ikke hentet en slik mann. Dette er noe han burde sett.Vi skulle hadt en sliter på midtbanen og en midtsopper av klasse.  Godt at minste jenta på 3 år tok på seg Leeds lue og skjef i dag, like stolt hu.

Sleivind

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #581 på: November 03, 2011, 11:30:04 »
Se målene her. De tre første er horrible feil!
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/leeds-blackpool-%28championship-november-2011%29-15641802/

Det var verre enn jeg trodde! Grøss!

Det røde kortet virker også som en elendig dommeravgjørelse. Han skyter ballen opp i handa til Lees fra en meter. Merkelig, men han kommer HELT sikkert unna med det, med "fratatt stor målsjanse" osv.

Det er jo ingen vet hvordan man skal håndheve reglene om hands. Det er jo lotto hver gang det skjer noe.

Sleivind

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #582 på: November 03, 2011, 11:31:47 »
Forøvrig er det ikke bare Rachubka som skal ta på seg ansvaret for baklengsmålene. Kisnorbo og Connolly har noen involveringer på ett par av scoringene som ikke er helt heldig.

Joe Jordan

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #584 på: November 03, 2011, 12:43:15 »
Forøvrig er det ikke bare Rachubka som skal ta på seg ansvaret for baklengsmålene. Kisnorbo og Connolly har noen involveringer på ett par av scoringene som ikke er helt heldig.

Utvilsomt! Feilene til Rachubka blir særdeles tydelige, men både på 0-1 og 0-5 (med Cairns på banen) er det totalt lekk bekover.
Marching on together!

Masinga

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #585 på: November 03, 2011, 12:58:39 »
Forøvrig er det ikke bare Rachubka som skal ta på seg ansvaret for baklengsmålene. Kisnorbo og Connolly har noen involveringer på ett par av scoringene som ikke er helt heldig.

Utvilsomt! Feilene til Rachubka blir særdeles tydelige, men både på 0-1 og 0-5 (med Cairns på banen) er det totalt lekk bekover.

Hva med 0-3 og 0-4?
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #586 på: November 03, 2011, 13:05:39 »
Forøvrig er det ikke bare Rachubka som skal ta på seg ansvaret for baklengsmålene. Kisnorbo og Connolly har noen involveringer på ett par av scoringene som ikke er helt heldig.

Utvilsomt! Feilene til Rachubka blir særdeles tydelige, men både på 0-1 og 0-5 (med Cairns på banen) er det totalt lekk bekover.

Hva med 0-3 og 0-4?

Du har rett, svakt press på 0-3. 0-4 kommer så vidt jeg husker etter en periode hvor Leeds kjørte på knallhardt fremover. En god kontring av Blackpool.
Marching on together!

Bites Yer Legs

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #587 på: November 03, 2011, 13:52:16 »
Forferdelig keeperspill. Forsvaret må kunne stole på keeper nok til at dårlige skudd fra 16-17 meter tas hånd om. Det han gjør før 0-2 er jo helt vilt, samme som han prøvde på mot Coventry. Tror jeg aldri har sett noen keepere prøve å gripe ballen på den måten før, det må ha i så fall ha vær på minputt-nivå da vi byttet på å stå i mål.

Enda et feilaktig rød kort?Jeg mener det, men hadsregelen er utydelig ja. Kvalmt å se tre B'pool-spillere omringe dommeren, men våre gutter hadde kanskje gjort det samme..

Intervjuet med Holloway oppsumerer vel kampen; "Things went for us.".
KEEP FIGHTING!!

The Magnificents

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #588 på: November 03, 2011, 16:24:18 »
ikkje overraska over mange baklengsmål , men i går var det ekstremt. stallen er meget svak og sårbar i dei bakre ledd. me O'Dea , lees og lonergan ute er forsvare ikkje anna enn skralt og svakt.

Howson er ikkje som forventa denne sesongen , ein kaptein skal gå fram og ta tak i laget og få gutane med på spelet , da har ikkje howson klart samt at hass eget spel og har vore svakt.
ein snodgrass i form er fantastisk , men hjelpe lite når spelarane rundt ikkje heldt følje.
all creds til Keogh som kjempa og står på men å scora mål er meir viktig i ein så tøff liga som Championship.!

alt i alt meina eg at ikkje berre Rachubka som truleg hadde sin verste dag i karriera i går bør bytast ut. eit lag som skal kjempa om opprykk må vera tent og dyktige. mangla desverre ein del sleke spelara i stallen.

MOT!
Leeds Leeds Leeds!!

superleeds

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #589 på: November 03, 2011, 17:02:01 »
Se målene her. De tre første er horrible feil!
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/leeds-blackpool-%28championship-november-2011%29-15641802/

Det var verre enn jeg trodde! Grøss!

Det røde kortet virker også som en elendig dommeravgjørelse. Han skyter ballen opp i handa til Lees fra en meter. Merkelig, men han kommer HELT sikkert unna med det, med "fratatt stor målsjanse" osv.

superleeds

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #590 på: November 03, 2011, 17:04:28 »
Det må da gå an å få slippe å stå over neste kamp, etter en såpass stor dommertabbe!

Jon R

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #591 på: November 03, 2011, 17:18:47 »
Etter å ha hørt kommentarene fra kampbildet FØR første baklengs og sett bilder av øvrige spilleres opptreden på målene, er det mange som ikke gjorde jobben igår. Det er forståelig at spillerne henger litt med hodet etter keepertabber og rødt kort imot, men et lag som ikke evner å få tak i ballen tar uhyre sjelden poeng. Det kan umulig bare være keeperens skyld at Blackpool får spille 20-30 trekk relativt uforstyrret og har 76 % ballbesittelse kampen sett under et.
Jon R.

Dennis

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #592 på: November 03, 2011, 17:29:06 »
Etter å ha hørt kommentarene fra kampbildet FØR første baklengs og sett bilder av øvrige spilleres opptreden på målene, er det mange som ikke gjorde jobben igår. Det er forståelig at spillerne henger litt med hodet etter keepertabber og rødt kort imot, men et lag som ikke evner å få tak i ballen tar uhyre sjelden poeng. Det kan umulig bare være keeperens skyld at Blackpool får spille 20-30 trekk relativt uforstyrret og har 76 % ballbesittelse kampen sett under et.

Helt enig, Jon R. Rachubkas blundere kan ikke ta fullstendig fokus vekk fra at Blackpool var klart best (og i mellom) før tabbene også. Likevel vil de aller fleste lag falle litt ihop etter FLERE keepertabber og rødt kort.

Ikke alltid, men som regel. Det er min teori i det minste. Liker ikke å dra de frem, men se til Scum f.eks. Er det NOEN lag i verden som har innarbeidet en vinnermentalitet, så er det der. Like fullt var det fullstendig kollaps etter det røde kortet.

Vi mangler fortsatt Sjefen(e). Laget er godt i medgang, men vi mangler "Rekdalen" som styrer skuta. Som det ble nevnt av Kirwin i går; kanskje Leeds burde vært mer på pletten da Barry Ferguson forlot B'ham i sommer. Vi gikk for Brown og jeg legger ikke skjul på at jeg trodde han kunne være en fin type å ha i stallen og rundt laget, men det har ikke vist seg slik akkurat... (her vil sikkert noen dra frem gamle spådommer).

Det hadde likevel vært morsomt å sett hva som hadde skjedd om vi hadde redusert i den gode perioden på 0-3, før B'pool kontret inn 0-4 og den siste boblelufta forlot Leeds. Ikke at jeg tror vi hadde vunnet, men resultatet hadde kanskje sett penere ut og det kunne blitt litt spenning (det er rart hva mål gjør med kamper).

Kanskje er det derimot sunt i lengden med en skikkelig trashing, ettersom ting MÃ… skje og man ikke kan bortforkare poengtap med 'spillemessig overtall', 'stang ut' og 'udyktighet i siste delen av banen'?



Marching on together!

Leedsfan

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #593 på: November 03, 2011, 17:38:46 »
Etter å ha hørt kommentarene fra kampbildet FØR første baklengs og sett bilder av øvrige spilleres opptreden på målene, er det mange som ikke gjorde jobben igår. Det er forståelig at spillerne henger litt med hodet etter keepertabber og rødt kort imot, men et lag som ikke evner å få tak i ballen tar uhyre sjelden poeng. Det kan umulig bare være keeperens skyld at Blackpool får spille 20-30 trekk relativt uforstyrret og har 76 % ballbesittelse kampen sett under et.

Helt enig, Jon R. Rachubkas blundere kan ikke ta fullstendig fokus vekk fra at Blackpool var klart best (og i mellom) før tabbene også. Likevel vil de aller fleste lag falle litt ihop etter FLERE keepertabber og rødt kort.

Ikke alltid, men som regel. Det er min teori i det minste. Liker ikke å dra de frem, men se til Scum f.eks. Er det NOEN lag i verden som har innarbeidet en vinnermentalitet, så er det der. Like fullt var det fullstendig kollaps etter det røde kortet.

Vi mangler fortsatt Sjefen(e). Laget er godt i medgang, men vi mangler "Rekdalen" som styrer skuta. Som det ble nevnt av Kirwin i går; kanskje Leeds burde vært mer på pletten da Barry Ferguson forlot B'ham i sommer. Vi gikk for Brown og jeg legger ikke skjul på at jeg trodde han kunne være en fin type å ha i stallen og rundt laget, men det har ikke vist seg slik akkurat... (her vil sikkert noen dra frem gamle spådommer).

Det hadde likevel vært morsomt å sett hva som hadde skjedd om vi hadde redusert i den gode perioden på 0-3, før B'pool kontret inn 0-4 og den siste boblelufta forlot Leeds. Ikke at jeg tror vi hadde vunnet, men resultatet hadde kanskje sett penere ut og det kunne blitt litt spenning (det er rart hva mål gjør med kamper).

Kanskje er det derimot sunt i lengden med en skikkelig trashing, ettersom ting MÃ… skje og man ikke kan bortforkare poengtap med 'spillemessig overtall', 'stang ut' og 'udyktighet i siste delen av banen'?





Gutta falt sammen etter Rabarbra tabbene, ingen trøstet han mens han lå og gråt på banen. Jeg skal innrømme at jeg var en av flere tusen som skrek "get the f**k off" til vår keeper etter tabbene. Litt dårlig samvittighet har jeg i dag fordi Rabarbra er nok helt knust...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

GeirO

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #594 på: November 03, 2011, 19:50:01 »
Første og tredje målet var vel ikke supertabber. Harde skudd som er noe vanskelige å holde. Særlig første.
MOT

Leedsfan

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #595 på: November 03, 2011, 22:09:35 »
Første og tredje målet var vel ikke supertabber. Harde skudd som er noe vanskelige å holde. Særlig første.

Han slo jo ikke ballen i eget mål, han slo den i beina på motstanderen. Jeg kunne gjort det bedre på alle målene og jeg er en utrent bleikfeit positiv fjott.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: LEEDS- Blackpool 2.11.2011
« Svar #596 på: November 04, 2011, 00:47:13 »

Gutta falt sammen etter Rabarbra tabbene, ingen trøstet han mens han lå og gråt på banen. Jeg skal innrømme at jeg var en av flere tusen som skrek "get the f**k off" til vår keeper etter tabbene. Litt dårlig samvittighet har jeg i dag fordi Rabarbra er nok helt knust...

De vel 22 000 på tribunen kan ha vært vitne til en yrkeskariere som gikk i grus igår. Jeg tror ingen av oss helt kan forestille seg hvordan Rachubka har det idag og hvilke fremtidsutsikter han ser for seg. Supporterdyret kan være nådeløst når det finner seg et offer og en keeper som begår gjentatte tabber vil nok alltid være et lett og naturlig bytte. Slik er rett og slett fotballens vesen. Jeg har derfor stor forståelse for at supportere i frustrasjon kan miste hodet ( og empatien) og reagere med ukvemsord mot spillere, selv om de egentlig vet at dette bare gjør vondt verre. Igår ble det lagt store stener til byrden (både under og etter kampen) og det må ha vært stygge og hjerteskjærende scener på stadion mellom det 13. og 45. minutt. Godt å se at du i ettertid tar en viss avstand fra supporterens bidrag til dette, Leedsfan.
Jon R.