Tilskuersnitt: 22 500 hittil..

Started by Cherry, November 20, 2011, 12:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cherry

Mulig det blir vurdert som negativt, men er i grunnen ute etter noe forklarende:

Etter det jeg husker hadde vi nesten 26 000 i snitt på Hjemmekamper i fjorårs sesongen,
mens hittil på 8 seriekamper er det knapt 22 500...
Er det billettprisene som er den "værste" fienden, arbeidsløsheten som preger England
for tiden - eller rett & slett interessen for laget vårt - som er fraværende??

Ser f eks Derby , West Ham & Southampton som trekker 30 000 pluss på sine kamper
vi bør vel ikke som en "En klubbs by" være dårligere.....
Skuffende dette her ...noen som har noe betraktninger/facit?

asLeeds

bare vent, svare komme snart ;D
DALHEIM WHITES

Asbjørn

...ville bare ha en litt mer 'selvforklarende' trådtittel :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Jeg tror årsakene er flere...

Vi red på en oppgangsbølge i fjor etter opprykk fra Div. 1 året før og ny divisjon, som skapte optimisme og entusiasme blant våre tilhengere. Så kom skuffelsen med sjuendeplassen da vi lenge lå an til playoff.

Billettprisene spiller sterkt inn. Vi har vel høyere priser enn en god del av lagene i PL. Arbeidsledigheten er høy i England, og det slår garantert ut blant potensielle tilskuere.

Misnøye med hvordan klubben drives, eller mer riktig, på hvilke områder det satses. Investering i bedre spillere er i beste fall lav.

Så kommer i tillegg misnøyen med Ken Bates selv. Det har allerede vært protester utenfor Elland Road, men eieren selv tar ikke dette til seg. Isteden blir de som offentlig stiller seg opp og protesterer, kalt morons og andre lite tiltalende karakteristikker. Folk husker sånt, og det er heller ikke første gang KB bruker sånne ord når noen protesterer på hans måte å drive klubben på.

Det virker også som om fotball generelt merker en viss nedgang på tilskuersiden. Unntak finnes nok i enkelte ligaer (Tyskland?), men trenden er nedgang.
Super Leeds since 1968

Cherry

Quote from: Tom S on November 20, 2011, 13:35:03
Bates OUT!

...ja, er faktisk redd d er så enkelt som dette.
Den vanlige/snittsupporter orker ikke mer av "shit in - shit out" ....og bortforklaringer som : " det er penger til rådighet, men det passet seg ikke slik for spilleren nå".....

Akkurat det kommer vel ned til betingelser i kontrakter - og dette kan igjen leses
i publikumssnittet i hva vi kan stille med i lagoppstillinger!

Leedsfan

Sist tur til England så jeg Sunderland - Aston Villa og måtte betale 30 pund med plass til bena på langsiden. Så ser jeg Leeds - Cardiff uten plass til bena og må betale 36 pund. Dette er totalt ulogisk dessverre...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Quote from: Leedsfan on November 20, 2011, 14:26:05
Sist tur til England så jeg Sunderland - Aston Villa og måtte betale 30 pund med plass til bena på langsiden. Så ser jeg Leeds - Cardiff uten plass til bena og må betale 36 pund. Dette er totalt ulogisk dessverre...

Det er denne dimensjonen som Bates ikke forstår dessverre. Leeds United er en fryktelig overpriset vare og da slår til slutt markedskreftene inn. Legg til Bates behandling av de som har fått nok og som våger å protestere....

For å sitere en SMS fra en god venn av meg idag vedr AOB saken:  " Grunnproblemet er Bates. Den mannen sprer ingen glede. Det er han som må bort. "

Den analysen tror jeg passer godt også når det gjelder fallende tilskuertall, i en periode som er vår beste (sportslig sett) på veldig mange år.
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on November 20, 2011, 15:21:25
Quote from: Leedsfan on November 20, 2011, 14:26:05

Det er denne dimensjonen som Bates ikke forstår dessverre. Leeds United er en fryktelig overpriset vare og da slår til slutt markedskreftene inn. Legg til Bates behandling av de som har fått nok og som våger å protestere....

For å sitere en SMS fra en god venn av meg idag vedr AOB saken:  " Grunnproblemet er Bates. Den mannen sprer ingen glede. Det er han som må bort. "

Den analysen tror jeg passer godt også når det gjelder fallende tilskuertall, i en periode som er vår beste (sportslig sett) på veldig mange år.

::)

;D
Marching on together!

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on November 20, 2011, 15:29:15

For å sitere en SMS fra en god venn av meg idag vedr AOB saken:  " Grunnproblemet er Bates. Den mannen sprer ingen glede. Det er han som må bort. "

::)

;D

Hva er det du ler av og himler med øynene for, unge mann?  :)
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on November 20, 2011, 15:38:24

Jeg syns den blir litt tynn, som å skylde 22.juli på dataspill (uten sammenligning, forøvrig!)

Likevel er jeg -selvsagt- enig i mostanden av for høy publikumspris, negativ omtale, kveling av engasjement og "meg-mot-fans"-mentaliteten til Bates. Det er MYE man kan ta han og splitt og hersk-teknikken på...

At han er skylda i en disputt mellom manager og en spiller - to voksne menn - blir litt søk for min del.

;)
Marching on together!

Leedsfan

Jeg tror Bates er en stor del av problemet. Hadde vi signert et par navn ala Alan Smith så hadde nok entusiasmen og optimismen rådet, noe som hadde medført en økning på 5000-7500 per kamp (med lignende sportslig suksess).
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on November 20, 2011, 16:00:21

Jeg syns den blir litt tynn, som å skylde 22.juli på dataspill (uten sammenligning, forøvrig!)

Likevel er jeg -selvsagt- enig i mostanden av for høy publikumspris, negativ omtale, kveling av engasjement og "meg-mot-fans"-mentaliteten til Bates. Det er MYE man kan ta han og splitt og hersk-teknikken på...

At han er skylda i en disputt mellom manager og en spiller - to voksne menn - blir litt søk for min del.

;)

Jeg har ikke sagt at han har "skylda". Jeg skrev at Bates er en del av grunnproblemet til Leeds United og som skaper negativ synergi mellom klubb og supportere og personlige relasjoner innad i klubben. Hvis du tror at Graysons relasjon til enkeltspillere er upåvirket av hva Bates formidler til Grayson eller utrykker i det offentlige rom, tar du naturligvis feil unge mann.  ;)

Kulturen i en organisasjon bygges overfra. Holdninger og verdier hos lederne gjenspeiler seg i arbeidsmiljøet og påvrker personlige relasjoner "på gulvet". Det er basic gruppe- og organisasjonspsykologi dette.
Jon R.

asLeeds

DALHEIM WHITES

Dennis

Quote from: Jon R on November 20, 2011, 16:32:52
Quote from: Mr Kaizer on November 20, 2011, 16:00:21

;)

Jeg har ikke sagt at han har "skylda". Jeg skrev at Bates er en del av grunnproblemet til Leeds United og som skaper negativ synergi mellom klubb og supportere og personlige relasjoner innad i klubben. Hvis du tror at Graysons relasjon til enkeltspillere er upåvirket av hva Bates formidler til Grayson eller utrykker i det offentlige rom, tar du naturligvis feil unge mann.  ;)

Kulturen i en organisasjon bygges overfra. Holdninger og verdier hos lederne gjenspeiler seg i arbeidsmiljøet og påvrker personlige relasjoner "på gulvet". Det er basic gruppe- og organisasjonspsykologi dette.

Jo takk, organisasjonspsykologi og -ledelse har jeg studert. :) Og da burde DU vite, noe eldre enn meg mann, at organisasjonspyramiden i en moderne bedrift er snudd på hodet, slik at ledelsen kommer på bunnen og innretter seg etter kundenes (tilskuernes) behov. Om du derimot snakker "som" Bates her, kan jeg unnskylde deg ditt gammeldagse overtramp! ;) ;)

I det forrige innlegget leste jeg at Bates er skylden i AOB/Grayson-krangel. Om han skulle vært det, hadde altså ikke Grayson og AOB vært mennesker av fri vilje. Innsatsen på banen tyder heller ikke på noe stort forfall i lagmoralen, selv om Bates altså måtte være et enormt problem i dag-til-dag-oppførselen mellom Grayson og laget. ::) ;)

Jeg liker dette innlegget og langt mer utfyllende innlegget ditt bedre. Her kan jeg jo selvsagt si meg enig (i det meste)! :)
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Leedsfan on November 20, 2011, 16:13:32
Jeg tror Bates er en stor del av problemet. Hadde vi signert et par navn ala Alan Smith så hadde nok entusiasmen og optimismen rådet, noe som hadde medført en økning på 5000-7500 per kamp (med lignende sportslig suksess).
Her tror jeg du treffer hodet på spikeren.Folk har gått lei av lånespillere og at ingen klassespillere blir kjøpt for å vise at man satser.Til og med kompiser som holder med andre lag sier til stadighet: skal dere ikke snart kjøpe en kjent spiller?satser ikke klubben?
svaret mitt er enkelt: nei...
Og en annen ting: see på de offisielle Leeds sidene: det dreier seg nesten utelukkende om hva ting koster,meld deg inn i ditt og datt,kjøp ditt og datt fra klubben-kjempetilbud osv osv...joda kjeltringen driver fint...

kalle_92

Quote from: DenHviteYeboah on November 20, 2011, 18:01:59
Her tror jeg du treffer hodet på spikeren.Folk har gått lei av lånespillere og at ingen klassespillere blir kjøpt for å vise at man satser.Til og med kompiser som holder med andre lag sier til stadighet: skal dere ikke snart kjøpe en kjent spiller?satser ikke klubben?
Og en annen ting: see på de offisielle Leeds sidene: det dreier seg nesten utelukkende om hva ting koster,meld deg inn i ditt og datt,kjøp ditt og datt fra klubben-kjempetilbud osv osv...joda kjeltringen driver fint...
5000-7500? Når Viking fikk tilbake sin gamle helt Nevland, var ikke publikumsøkningen akkuratt voldsom. Og vi fikk ikke akkurat mer suksess...

DenHviteYeboah

Quote from: kalle_92 on November 20, 2011, 18:03:49
5000-7500? Når Viking fikk tilbake sin gamle helt Nevland, var ikke publikumsøkningen akkuratt voldsom. Og vi fikk ikke akkurat mer suksess...
Er helt bombesikker på at Smith genererer optimisme og trøyesalg.Viking? publikum i Stavanger er vel misfornøyd uansett er de ikke...?

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on November 20, 2011, 17:15:11

Jo takk, organisasjonspsykologi og -ledelse har jeg studert. :) Og da burde DU vite, noe eldre enn meg mann, at organisasjonspyramiden i en moderne bedrift er snudd på hodet, slik at ledelsen kommer på bunnen og innretter seg etter kundenes (tilskuernes) behov. Om du derimot snakker "som" Bates her, kan jeg unnskylde deg ditt gammeldagse overtramp! ;) ;)

I det forrige innlegget leste jeg at Bates er skylden i AOB/Grayson-krangel. Om han skulle vært det, hadde altså ikke Grayson og AOB vært mennesker av fri vilje. Innsatsen på banen tyder heller ikke på noe stort forfall i lagmoralen, selv om Bates altså måtte være et enormt problem i dag-til-dag-oppførselen mellom Grayson og laget. ::) ;)

Jeg liker dette innlegget og langt mer utfyllende innlegget ditt bedre. Her kan jeg jo selvsagt si meg enig (i det meste)! :)

Du må "lese" hva du vil men ikke tillegg meg meninger jeg ikke har: Hadde jeg ment at Bates hadde "skylda" for AOB incidenten hadde jeg skrevet nettopp det og postet det i AOB tråden. Hva jeg har sitert/skrevet er at Bates er en del av et større problem som handler om "kultur" og "ukultur" i klubben vår og det er jo noe ganske annet.  :-*

Bates er jo opptatt av å kapre kunder og som businessmann forholder han seg sikkert til moderne prinsipper å bygge en organisasjon etter. Dessverre skorter det for mye på hans evne til å behandle mennesker, og spesielt de som er kritiske til måten han driver klubben på. Dermed fremstår også markedsføringen av klubben som en katastrofe utad. Altfor ofte kaprer klubber overskifter av negative grunner, noe som gir en pekepinn om at alt ikke er på stell hos den en gang så mektige klubben. Hvordan det det faktisk tar seg ut innad i klubben må Gudene vite, men der er ihvertfall mye som tyder på at mange av de trofaste supporterne nå har fått nok av Bates og holdningene hans. :-\

Jon R.

Dennis

Beklager, det var "vedr. AoB-saken" som gjorde at jeg misforstod, Jon R.
Marching on together!

Leedsfan

Nevland har jo vært elendig.. Jeg brukte Alan Smith som eksempel på en spillere som hadde generert flere tilskuere. Hadde vi signert en spiller ala Kevin Nolan så hadde det nok generert noen tusen fler per kamp.

Leedsfan

Jeg tror ikke det skulle så mye til, men hadde Leeds signert Woodgate, Bowyer og Smith så hadde byen vært i ekstase og Elland Road betraktelig fullere...

kalle_92

Quote from: DenHviteYeboah on November 20, 2011, 18:07:54
Er helt bombesikker på at Smith genererer optimisme og trøyesalg.Viking? publikum i Stavanger er vel misfornøyd uansett er de ikke...?
Joda, vi er ganske misfornøyde  ;D Klart det nok hadde generert en del optimisme og økt trøyesalg. Men tror ikke tilskuerantallet hadde gått såpass mye opp. Kanskje i én kamp eller to, og så ville det blitt tilbake til den "normale" reduserte tilskuerantallet... Men jeg var altså en av de som ville ha Alan Smith inn. Men ikke for enhver pris, og når han ikke ville gå ned 15 000 £, så får det være. Han vil heller ha penger, enn å spille fast hver uke.

Kato

Tidlig på sommeren lå vi ihvertfall et stykke etter fjoråret når det gjaldt sesongbilletter. Og det var vel ingenting på transfermarkedet som satte fyr på det salget i sommer. Startet vel der, fulgte opp med en laber sportslig start, så skjøt gamlingen seg selv i foten med morons.

Tar man også med prisnivået så skulle det vel være noen av årsakene til svikten.

Leedsfan

Quote from: Kato on November 20, 2011, 19:50:40
Tidlig på sommeren lå vi ihvertfall et stykke etter fjoråret når det gjaldt sesongbilletter. Og det var vel ingenting på transfermarkedet som satte fyr på det salget i sommer. Startet vel der, fulgte opp med en laber sportslig start, så skjøt gamlingen seg selv i foten med morons.

Tar man også med prisnivået så skulle det vel være noen av årsakene til svikten.

Spot on....

sportcarl1

22500 den siffra är inte representativ för hur det kommer vara när säsongen är slut, vi har mött lag som portsmouth, crystal palace, coventry, bristol C, mboro, hull cardiff, blackpool etc, tror det kommer bli helt andra siffror när vi har mött lag som West ham, Notingham, birmingham Leicester, och southampton, tror vi kommer snitta när säsongen är slut på 25-26000, ändå en nedgång, men den nedgången må tillskrivas flera faktorer, som lågkonjuktur, fler tvmatcher, andrasäsong, bates, att vi förlorat kassakor som derbyt motSheffield United som jag tror gav oss den högste hemmasiffran förra året på 33622

kilgallon

Quote from: Leedsfan on November 20, 2011, 19:03:09

Jeg tror ikke det skulle så mye til, men hadde Leeds signert Woodgate, Bowyer og Smith så hadde byen vært i ekstase og Elland Road betraktelig fullere...

Woodgate er sansynligvis den eneste av de tre som ville få spilletid, så jeg stiller meg tvilende til i hvor stor ekstase byen ville ha vært i. Er sjeleglad for at hverken Smith eller Bowyer kom tilbake. Det hadde kanskje skapt eufori i noen få uker, men ikke på lang sikt.

RoarG

Quote from: sportcarl1 on November 20, 2011, 22:10:50
22500 den siffra är inte representativ för hur det kommer vara när säsongen är slut, vi har mött lag som portsmouth, crystal palace, coventry, bristol C, mboro, hull cardiff, blackpool etc, tror det kommer bli helt andra siffror när vi har mött lag som West ham, Notingham, birmingham Leicester, och southampton, tror vi kommer snitta när säsongen är slut på 25-26000, ändå en nedgång, men den nedgången må tillskrivas flera faktorer, som lågkonjuktur, fler tvmatcher, andrasäsong, bates, att vi förlorat kassakor som derbyt motSheffield United som jag tror gav oss den högste hemmasiffran förra året på 33622
Enig her. Vi har ikke møtt altfor mange store navn på hjemmebane ennå. Kan ta seg litt opp her. Dyre billettpriser i forhold til produktet spiller nok også inn.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Quote from: kilgallon on November 20, 2011, 23:21:51
Quote from: Leedsfan on November 20, 2011, 19:03:09

Woodgate er sansynligvis den eneste av de tre som ville få spilletid, så jeg stiller meg tvilende til i hvor stor ekstase byen ville ha vært i. Er sjeleglad for at hverken Smith eller Bowyer kom tilbake. Det hadde kanskje skapt eufori i noen få uker, men ikke på lang sikt.

Maybe, vi får dessverre aldri vite..:)

h.b

Hadde egentlig håpa at tilskuersnittet var godt under 20.000