Tilskuersnitt: 22 500 hittil..

Started by Cherry, November 20, 2011, 12:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ollan

Quote from: h.b on November 21, 2011, 10:31:20
Hadde egentlig håpa at tilskuersnittet var godt under 20.000

Forklar......

ollan
Ollan

Dennis

Quote from: sportcarl1 on November 20, 2011, 22:10:50
22500 den siffra är inte representativ för hur det kommer vara när säsongen är slut, vi har mött lag som portsmouth, crystal palace, coventry, bristol C, mboro, hull cardiff, blackpool etc, tror det kommer bli helt andra siffror när vi har mött lag som West ham, Notingham, birmingham Leicester, och southampton, tror vi kommer snitta när säsongen är slut på 25-26000, ändå en nedgång, men den nedgången må tillskrivas flera faktorer, som lågkonjuktur, fler tvmatcher, andrasäsong, bates, att vi förlorat kassakor som derbyt motSheffield United som jag tror gav oss den högste hemmasiffran förra året på 33622

Du har et godt poeng her, sportcarl! Likevel er det enkelte klubber som makter å holde snittet opp i mot fullt uavhengig av motstandere; i en by som Leeds burde ikke det være vanskeligere enn andre steder. Problemet ligger, som det er diskutert gjennom tråden, i for høye priser, salg av spillere med den trøtte klisjeen "noe ekstra" og kveling av supporternes røst.

Slikt går ikke upåaktet hen.

h.b.: Tror det hadde vært NULL å hente om det så hadde vært et snitt på 5 000 per kamp, Håkon. Vi har vel allerede fått klare bevis på at Bates bare strammer tøylene ekstra om nødvendig. Jeg tror ikke den mannen eier evnen til å fire på kravene og tross den kyniske businessmannrollen, blir jeg ikke overrasket om prinsippene hans overgår profittmentaliteten. M.a.o: Hadde klubben tapt store summer grunnet publikums uteblivelse, tror jeg personlig han hadde spart ytterligere inn og sittet enda lenger på klubben i pur f, for å få vilja si.
Marching on together!

Rudi G.

Quote from: ollan on November 21, 2011, 11:06:49

Forklar......

ollan

Boikotten det Ollan, Håkon ønsker det skal være større oppsluttning rundt boikotten ;)

Forøvrig snakket jeg med noen som satt ved siden av meg på Cardiff-kampen da det så vidt passerte 20 000 tilskuere, og forklaringen var at det var tv-sendt kamp, noe det har vært mange av sålangt denne sesongen!

fjellhaugen

Quote from: RoarG on November 21, 2011, 08:46:53
22500 den siffra är inte representativ för hur det kommer vara när säsongen är slut, vi har mött lag som portsmouth, crystal palace, coventry, bristol C, mboro, hull cardiff, blackpool etc, tror det kommer bli helt andra siffror när vi har mött lag som West ham, Notingham, birmingham Leicester, och southampton, tror vi kommer snitta när säsongen är slut på 25-26000, ändå en nedgång, men den nedgången må tillskrivas flera faktorer, som lågkonjuktur, fler tvmatcher, andrasäsong, bates, att vi förlorat kassakor som derbyt motSheffield United som jag tror gav oss den högste hemmasiffran förra året på 33622
Enig her. Vi har ikke møtt altfor mange store navn på hjemmebane ennå. Kan ta seg litt opp her. Dyre billettpriser i forhold til produktet spiller nok også inn.

vel. med 36 pund mot cardiff kan man jo bare tenke seg hva det blir mot west ham :o
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Rudi G.

Quote from: fjellhaugen on November 21, 2011, 20:29:23
Quote from: RoarG on November 21, 2011, 08:46:53
Enig her. Vi har ikke møtt altfor mange store navn på hjemmebane ennå. Kan ta seg litt opp her. Dyre billettpriser i forhold til produktet spiller nok også inn.

vel. med 36 pund mot cardiff kan man jo bare tenke seg hva det blir mot west ham :o

Helt sikkert "kategori A" og samme pris!

Jon R

Quote from: Rudi G. on November 21, 2011, 11:11:46

Forøvrig snakket jeg med noen som satt ved siden av meg på Cardiff-kampen da det så vidt passerte 20 000 tilskuere, og forklaringen var at det var tv-sendt kamp, noe det har vært mange av sålangt denne sesongen!

Kunne vært et godt poeng hvis det hadde vært riktig! Så langt har det kun vært en TV sendt hjemmekamp (den nevnte Cardiff kampen) mot to på samme tid i fjor.

(Jeg snakker da om ligaspill. Lørdagsendte kamper kl 16.00 teller heller ikke, da de ikke vises på TV i England.  :))
Jon R.

Rudi G.

Quote from: Jon R on November 21, 2011, 20:57:59
Quote from: Rudi G. on November 21, 2011, 11:11:46

Kunne vært et godt poeng hvis det hadde vært riktig! Så langt har det kun vært en TV sendt hjemmekamp (den nevnte Cardiff kampen) mot to på samme tid i fjor.

(Jeg snakker da om ligaspill. Lørdagsendte kamper kl 16.00 teller heller ikke, da de ikke vises på TV i England.  :))

Diskuterer ikke den med deg Jon, det er du som har kontroll på det :)

Men jeg må si jeg ble overrasket over det lave tilskuertallet på den kampen :o På den påfølgende midtukekampen var det noen tusen flere, og det er jo ganske uvanlig ved slike dobbelkamper!

Jon R

Sjekk også de tallene fra i år mot de samme motstanderene ifjor. Deprimerende lesning. Selv den TV sendte MANDAGSKAMPEN mot Cardiff ifjor trakk flere tilskuere enn den TV sendte søndagskampen i år som du viser til her, Rudi. Kampen ifjor ble jo endatil flyttet på svært kort varsel...
Jon R.

Rudi G.

Quote from: Jon R on November 21, 2011, 21:09:48
Sjekk også de tallene fra i år mot de samme motstanderene ifjor. Deprimerende lesning. Selv den TV sendte MANDAGSKAMPEN mot Cardiff ifjor trakk flere tilskuere enn den TV sendte søndagskampen i år som du viser til her, Rudi. Kampen ifjor ble jo endatil flyttet på svært kort varsel...

Skrekk eksempelet er jo tilskuertallet i kampen mot scum, skulle jo vært umulig å få billetter til den kampen om du ikke var ansiennitetsmember, men bikket vel såvidt 30 tusen :o Det er deprimerende det!

Andersen

Tror KB er mye av årsaken her ja, men publikumssvikt gjelder vel stort sett over hele fjæla i ligaene i Europa.

Jon R

Her er tallene så langt i sesongen vs tallene mot samme lag ifjor.

Motstander  10-11       11-12

Middlesebr   30452         22650   
Hull            24 906        22363
Crystal P     26576         23916
Bristol C      27567          22655
Pmouth       31556          22476
Coventry     27033          21528
Cardiff        20 747         20 270
Blackpool    PL                22423 -
Jon R.

Bites Yer Legs

Quote from: Jon R on November 22, 2011, 00:14:48

Blackpool    PL                22423 -

Nå er det vel verdt å bemerke at Pompey-kampen var i romjulen og Boro 1. nyttårsdag. Noe jeg innbiller meg har en innvirkning på tilskuertall.

Men en nedagående kurve er det jo uansett.
KEEP FIGHTING!!

berlin

Aller først, for å korrigere trådstarter cherry

Snittet ifjor var 27.299

13.august 2011 spådde jeg at snittet denne sesongen ville blir minst 5000 lavere.

Så kan dere lure på hvorfor jeg ganske bastant mente det, men Hallghel lister i sitt innlegg en del argumenter/forklaringer som man kan kunne se allerede i august, og før den tid.
At vi ikke spiller mot Sheff U i år har minimal betydning.

Snittet hittil i sesongen  på 22.660 vil ikke ta seg nevneverdig opp med mindre vi lukter eller spiller om direkte opprykk. Det er mulig vi får liten stigende trend på slutten om vi ligger i play-off og hver kamp på slutten er viktig.

Cherry

ENNÃ... værre etter det Berlin har regnet ut altså!

...men for å korrigere Berlin:  HVER eneste kamp fra om med lørdag fk er
meget viktig- ikke bare de på slutten ;)

fmtj

Jeg tror forklaringen er meget enkel, det er dårlige tider på balløya, mange mister arbeidet, bilettprisene er høye- dette betyr redusert tilskuertall. Ikke vansekligere enn det!!
Yeboahs vitne

h.b

Quote from: fmtj on November 23, 2011, 12:49:48
Jeg tror forklaringen er meget enkel, det er dårlige tider på balløya, mange mister arbeidet, bilettprisene er høye- dette betyr redusert tilskuertall. Ikke vansekligere enn det!!

Vel. I gamle dager hvor folk var uten inntekt, jobb og det var fattigdom. Ja da var det mye folk på tribunene. Da var det ofte totalt utsolgte kamper

Vanderlunde

Quote from: h.b on November 23, 2011, 13:12:24

Vel. I gamle dager hvor folk var uten inntekt, jobb og det var fattigdom. Ja da var det mye folk på tribunene. Da var det ofte totalt utsolgte kamper

I gamle dager var det nok en god del lavere billettpriser, enn i dag, dermed var det mulig for folk med ikke fullt så mye penger, å ta en tur på kamp ;)

fmtj

Quote from: Vanderlunde on November 23, 2011, 13:21:21
Quote from: h.b on November 23, 2011, 13:12:24

I gamle dager var det nok en god del lavere billettpriser, enn i dag, dermed var det mulig for folk med ikke fullt så mye penger, å ta en tur på kamp ;)

Ja, folk gik på kamp og stod på tribunen og de hadde råd til en paint, sånn er det ikke lenger dessverre...!! Og det vet du jo inderlig godt h.b.
Yeboahs vitne

flynn

Og dessuten har vi tatt irriterende mange poeng hittil i år. Får satse på at ting går vår vei etter jul Håkon, Leeds pleier jo å slite da. Det er fortsatt håp  ;)

flynn

berlin

Forklaringen holder ikke, fmtj, d.v.s det er flere faktorer enn de du nevner.

For det første skulle trenden da ha vært at snittet i de forskjellige ligaene hadde vært markant nedadgående, d.v.s ikke så langt den Leeds har hatt.
Det er det ikke, for nPC er det uendret sammenlignet med i fjor.

For det andre, så er vi passert av klubber som vi lå foran i fjor.

Sammensetningen av lag (altså hvilke 6 lag som er skiftet ut fra sesong til sesong) kan teoretisk sett gi et utslag, men det ser ikke slik ut i år.

Altså er dårlig råd, arb.ledighet, høye bill.priser bare en forklaringsfaktor.

Personlig tror jeg faktorer som misnøye med styringen av klubben, manglende profiler/ambisjoner og det  at det sesong nr 2 i samme liga, helt klart er faktorer som må tas med i beregningen.

Jon R

Blackpool    PL                22423
Barnsley     26289           25900
Jon R.

flynn

Quote from: Jon R on November 26, 2011, 19:41:33

Blackpool    PL                22423
Barnsley     26289           25900

God research Jon. Ingen tvil om at tendensen er klar nedgang nei. Litt skyldes nok at fjoråret var første sesong tilbake på nivå 2, men dessverre forklarer nok ikke det alt. Tendensen er vel mindre folk stort sett over alt, men vår tilbakegang er markert, og større enn de fleste andre. Vi har englands mest trofaste tilhengere på bortebane, men i forhold til å være en av de største byene, og ha bare ett lag, så er tallene dyster lesning :-(

Ikke kommer jeg til å bidra i år heller.

flynn

HåvardK

Tydeligvis mange "førbainna surpeisa og idiota" som har slutta å gå på kamp.

Leedsfan

Quote from: HåvardK on November 27, 2011, 09:56:32
Tydeligvis mange "førbainna surpeisa og idiota" som har slutta å gå på kamp.

Hehehe..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Woody

Det er tydeleg at Leeds har mista mange tilskuere i år,har nokon ein stat som visar utviklingen i fks birmham,cardiff,blackp og hull?(lag rundt oss)For Leeds sin del tippar eg faktorar som stiv bill pris,aukande arb ledigheit og ein kan heller ikkje feie under teppe den missnøya med KB som det faktisk er.
LIFE IS LEEDS

Cherry

Nå gikk Barnsley H på lørdag også - mot midtuke sist sesong!
Ikkje bra!

Negativ aura (om noen) rundt Geitebukken, Supportere blir kalt Morons - og stive billettpriser i nedgangstider i England......i den rekkefølgen. :-\

Andersen

Skal over uansett priser eller ei! En gang må bli den første !

LEO

Men  nå er det solgt over 23000 til  Millwall kampen.

Bør bli 27-28.000 :)

sportcarl1

tippar vi landar på mellan 25-26000 när säsongen är slut, mesta av lagen vi har kvar att möta drar mer publik typ leicester, birmingham, west ham, southampton derby och nottingham.

ollan

Enkelt svar.... Bedre prestasjoner så stiger snittet. Og jada Bates ouy

ollan
Ollan