Skrevet av Emne: Kamp: vs. Barnsley, lørdag 26. november kl 16:00 (norsk tid), Elland Road.  (Lest 42950 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Vi skal opp mot våre naboer fra South Yorkshire. De siste møtene har gitt skuffende resultater, så det er vel på tide å vise hvor skapet skal stå?


LUFC Leeds v Barnsley Head To Head


Vital Leeds looks at the head to head record between Leeds and Barnsley at Elland Road ahead of the Championship clash on Saturday.

The two sides have met on 26 previous occasions with Leeds winning 13, Barnsley 5 and 8 draws.

The first ever clash between the two came during the 1920/21 season when they battled out a 0-0 draw.

Leeds last win came during the 2000/01 season when they won an FA Cup third round clash 1-0 thanks to a goal from Mark Viduka.

The last time Barnsley won at Elland Road was during Leeds promotion season of 1989/90, six visits ago.

Two late goals earned relegation threatened Barnsley a 2-1 win in Leeds penultimate home game of the season to inflict their only home defeat of the season.

When the two sides met last season the game finished 3-3. Max Gradel netted twice and Luciano Becchio, but they had to settle for a point when Trippier scored late on for Barnsley.

Last ten meetings (League unless stated)
1985/86 Leeds 0-2 Barnsley
1986/87 Leeds 2-2 Barnsley
1987/88 Leeds 0-2 Barnsley
1988/89 Leeds 2-0 Barnsley
1989/90 Leeds 1-2 Barnsley
1990/91 Leeds 4-0 Barnsley FA Cup
1997/98 Leeds 2-1 Barnsley
2000/01 Leeds 1-0 Barnsley FA Cup
2006/07 Leeds 2-2 Barnsley
2010/11 Leeds 3-3 Barnsley



Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=263284#ixzz1eWUKEMKh



Legg merke til at vi ikke har slått Barnsley hjemme siden sesongen 2000/2001. Riktig nok har vi sjelden vært i samme divisjon siden den gang, men nå burde det være på tide med en seier.
« Siste redigering: November 23, 2011, 12:05:44 av hallghel »
Super Leeds since 1968

auren

Dette skal være 3 poeng!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

johnny gangster

Graham Salisbury will be the man in charge of the Yorkshire derby at Elland Road this weekend when Leeds United entertain Barnsley.
The Lancashire official has taken charge of 16 games so far this season, showing 43yellow cards (2.68 per game) and 2 reds.
Last season he was in charge of 35 games, showing 115 yellow cards (3.28 per game) and 5 reds.
The last time he was in charge of Leeds was in the 2-2 draw at Hull City in February.
Leeds fans may remember Graham Salisbury from the final game of the season in 2009/10. Salisbury sent off max gradel as Leeds came from a goal down to beat Bristol Rovers and secure promotion to the championship.
His last game in charge of Barnsley was towards the end of last season when they drew 2-2 at Sheffield United.
Referee: Graham Salisbury (Lancashire)
Assistants: Kevin Mattocks & Gary Stott
Fourth Official: Barry Gordon

Leedsfan

Daily Star:

Sitat
Barnsley have completed the signing of striker Nile Ranger from Newcastle on loan.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Per-Stian

Denne kampen bør vere rein "plankekøyring" for oss :) Eg kan ikkje fatte og begripe anna enn at vi skal overvinne Barnsley! Eg trur vi vinn 3-1 med Becchio tilbake i god gamal form.

Jon R

Daily Star:

Sitat
Barnsley have completed the signing of striker Nile Ranger from Newcastle on loan.

Håper han ramler på fylla sent fredag kveld.  :)
Jon R.

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Skal være 3 poeng og håper på McCormack skåring også!!
Må finne nettet igjenn!
Pontus ❤

Andersen

Jeg sier håper på seier på lørdag. Dette med bankers, plankekjøring, lett match , det er fali det . LEEDS4EVER

Gufrias

Jeg tror ikke på lett match. Lokaloppgjør er ofte preget av at lillebror gir alt og vel så det for å vinne. Men vi bør ha kvalitet nok til å ta hjem tre poeng allikevel. Særlig hvis vi unngår et tidlig mål.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Jeg så sist oppgjør live og da ble det 3-3. Vi slapp inn noen mål hvor forsvaret (igjen) måtte ta mye skyld, de løp rundt som hodeløse kyllinger.

Jeg tror dette blir en forløsende kamp som vi vinner lett, 4-1 og Howson putter det første.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hobben

Dette skal være tre poeng. Og det er deffor jeg frykter at vi kan miste 2 eller 3 poeng i dette oppgjøret..
Rogaland Whites

RoarG

Leeds har ikke vunnet hjemmesiden vi slo Portsmouth 1-0. På tide med ny 3-poenger. Det tror jeg også at det blir, bare vi beholder 11 mann på banen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Leeds har ikke vunnet hjemmesiden vi slo Portsmouth 1-0. På tide med ny 3-poenger. Det tror jeg også at det blir, bare vi beholder 11 mann på banen.

Leeds vil sikkert hevde at de har enerett på hjemmesiden.

Har en god magefølelse for at det blir tre poeng på lørdag. Vi har vel ikke spilt en tradisjonell lørdagskamp (start kl 16:00) siden akkurat kampen mot Portsmouth.
« Siste redigering: November 25, 2011, 12:23:53 av hallghel »
Super Leeds since 1968

johnny gangster

Leeds United midfielder Danny Pugh is in contention for Saturday’s game against Barnsley after overcoming a hamstring strain.

Pugh resumed training with United’s first-team squad yesterday and is vying for a role in this weekend’s Yorkshire derby at Elland Road.

The 29-year-old was forced to sit out of Saturday’s victory over Burnley due to an injury sustained at Leicester – the first game he has missed since joining Leeds on loan from Stoke City.

Lloyd Sam replaced him at Turf Moor and Grayson said: “Danny’s trained which is a plus but we don’t want to rush him back with so many games ahead of us.”

United’s manager will be forced into one change tomorrow as centre-back Darren O’Dea serves a one-match ban incurred for five yellow cards.

His absence should see Tom Lees restored to Leeds’ starting line-up, partnering Patrick Kisnorbo, and Leigh Bromby is likely to earn a place on the bench with Andy O’Brien at odds with the club and Alex Bruce loaned to Huddersfield Town.

Midfielder Mika Vayrynen is still recovering from a hernia operation while goalkeeper Andy Lonergan and striker Davide Somma are injured.

Barnsley were a thorn in United’s side in the Championship last season, beating Grayson’s team 5-2 at Oakwell before fighting back for a 3-3 draw at Elland Road later in the campaign.

But Grayson’s squad, who lie fifth in the league, are attempting to claim a third straight win, and the Leeds boss said: “I think we’ve progressed as a club.

“Barnsley have got some good threats and we had entertaining games against them last year – most notably the one away from home which wasn’t the best of nights for us. It’s a Yorkshire derby we feel we can win.”

Dennis

En ny giv, to trepoengere på rad og en overkommelig motstander hjemme i morra. Alt ligger til rette for tre poeng, men det er i sånne kamper vi har tryna før.

Har likevel god tro på Leedsseier!
Marching on together!

johnny gangster

Kva trur det laget blir?

Mitt forslag er at det blir samme som sist bare at Becchio kommer inn for Keogh og Lees for O`dea!  Trur faktisk at Sam får fornya tillitt på venstrekanten.

Altså:
                 McCarthy
Connolly - Kisnorbo - Lees - White
Snoddy - Howson - Clayton - Sam
          Becchio - McCormack

berlin

Tør ikke ha noen formening om seier, uavgjort eller tap fra denne kampen.
Jeg har driti meg ut gang på gang, og treffer så og si aldri, så jeg holder klokelig kjeft.

berlin

Leeds har ikke vunnet hjemmesiden vi slo Portsmouth 1-0. På tide med ny 3-poenger. Det tror jeg også at det blir, bare vi beholder 11 mann på banen.

Leeds vil sikkert hevde at de har enerett på hjemmesiden.

Har en god magefølelse for at det blir tre poeng på lørdag. Vi har vel ikke spilt en tradisjonell lørdagskamp (start kl 16:00) siden akkurat kampen mot Portsmouth.

Ofte fin humor fra deg, hallghel, men denne vil jeg vurdere til nokså tørr, og gir den terningkast 3. Du kan bedre. Jeg vurderte t.o.m. om jeg skulle kalle det et barnsley forsøk på å være morsom. Din tur til å vurdere  ;)
« Siste redigering: November 25, 2011, 18:36:28 av berlin »

Leedsfan

Kva trur det laget blir?

Mitt forslag er at det blir samme som sist bare at Becchio kommer inn for Keogh og Lees for O`dea!  Trur faktisk at Sam får fornya tillitt på venstrekanten.

Altså:
                 McCarthy
Connolly - Kisnorbo - Lees - White
Snoddy - Howson - Clayton - Sam
          Becchio - McCormack

Jeg håper du har rett. Får "andres" Keogh sjansen igjen på bekostning av "vår" Becchio begynner jeg å grine...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

GeirO

Synes ikke det er opplagt at Kisnorbo skal spille sammen med Lees. Bromby er vel et ca. like bra valg, men vet jo at Simon velger Kisnorbo. Det dumme er at han i løpet av skadetiden mistet ca. 10 km/t.........
MOT

Hallgeir *

Tør ikke ha noen formening om seier, uavgjort eller tap fra denne kampen.
Jeg har driti meg ut gang på gang, og treffer så og si aldri, så jeg holder klokelig kjeft.

Jeg, derimot, er 100% sikker på at ett av alternativene dine går inn.

Magefølelsen var bra i formiddag, men etter å ha inntatt middagen, føles det noe mer utrygt. Det vil ikke forbause meg veldig mye dersom jeg må kvitte meg med magefølelsen snart.
Super Leeds since 1968

brenaldo

Tør ikke ha noen formening om seier, uavgjort eller tap fra denne kampen.
Jeg har driti meg ut gang på gang, og treffer så og si aldri, så jeg holder klokelig kjeft.

Jeg, derimot, er 100% sikker på at ett av alternativene dine går inn.

Magefølelsen var bra i formiddag, men etter å ha inntatt middagen, føles det noe mer utrygt. Det vil ikke forbause meg veldig mye dersom jeg må kvitte meg med magefølelsen snart.

For din skyld så håper jeg den etterhvert kommer tilbake ;)
Medlem nr. 850

Woody

Tør ikke ha noen formening om seier, uavgjort eller tap fra denne kampen.
Jeg har driti meg ut gang på gang, og treffer så og si aldri, så jeg holder klokelig kjeft.

Jeg, derimot, er 100% sikker på at ett av alternativene dine går inn.

Magefølelsen var bra i formiddag, men etter å ha inntatt middagen, føles det noe mer utrygt. Det vil ikke forbause meg veldig mye dersom jeg må kvitte meg med magefølelsen snart.

Du får blåse tom belgen,so ser alt lysare ut att :D
LIFE IS LEEDS

Rudi G.

  • Gjest
Kva trur det laget blir?

Mitt forslag er at det blir samme som sist bare at Becchio kommer inn for Keogh og Lees for O`dea!  Trur faktisk at Sam får fornya tillitt på venstrekanten.

Altså:
                 McCarthy
Connolly - Kisnorbo - Lees - White
Snoddy - Howson - Clayton - Sam
          Becchio - McCormack

Enig med laguttaket ditt Corleone, og tror på seier, men vet av erfaring at hva som helst kan hende!

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
må bli 3 poeng for vår del!

Becchio comeback goal!
Pontus ❤

mac_gyver

Håper Sam og Becchio starter i morra. Alt annet enn 3 poeng i morra er en skikkelig nedtur.
Pride of Yorkshire

Torpe-do

Ingen trivia?  :-[

Begynner vi å bli bortskjemt?

Hallgeir *

Ingen trivia?  :-[

Begynner vi å bli bortskjemt?

Trivia om Leeds? Nei, det gjelder kun for bortekampene våre, så du får være litt tålmodig enn så lenge.
Super Leeds since 1968

GeirO

Leeds har tapt to hjemmekamper og Barnsley har tapt tre bortekamper.
Tipper det blir en ganske åpen kamp. Hvis ikke Leeds finner flyten med en gang og får et par kjappe mål, tror jeg det blir en slitekamp der vi har ballen og Barnsley scorer på våre forsvarsblundere. Så sliter vi oss til uavgjort til slutt.
MOT

Leedsfan

Filmsnutter fra tur til Leeds i februar, Leeds - Barnsley 3-3.

http://www.youtube.com/user/HITFrank#p/a/u/0/MRK2mZPDsSo
http://www.youtube.com/user/HITFrank#p/a/u/2/TgxbIw1ga1Y
http://www.youtube.com/user/HITFrank#p/a/u/1/RQ2TunNIXHo

Sitat
¨Leeds

    01 Schmeichel
    04 Bruce
    20 Lichaj
    29 McCartney
    40 O'Brien
    07 Gradelyellow card
    08 Kilkenny
    14 Howson
    16 Johnsonyellow card, red card
    10 Becchio (Somma 66)
    23 Snodgrass (Watt 66 yellow card)

Substitutes

    12 Higgs,
    19 Parker,
    26 Bromby,
    09 Paynter,
    18 Watt,
    27 Somma,
    44 McCormack

Barnsley

    01 Steele
    02 Hassell (Butterfield 74)
    04 Shackellyellow card
    15 Trippier
    18 McShane
    33 Hillyellow card
    05 Doyle (O'Brien 45 yellow card)
    17 Mellis (Gray 89)
    23 Arismendi
    07 Haynes
    36 O'Connor

Substitutes

    12 Preece,
    19 Butterfield,
    08 O'Brien,
    10 Lovre,
    14 Nouble,
    27 Gray,
    30 Bennett

Ref: ClattenburgAtt: 26,289
« Siste redigering: November 26, 2011, 12:44:10 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.