Skrevet av Emne: Kamp: vs. Barnsley, lørdag 26. november kl 16:00 (norsk tid), Elland Road.  (Lest 42955 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Hva, 5.plass ennå ! etter en sånn kamp! Takk til alle andre lag som også spillte ræva i dag.
Tror vi fortsatt hadde vært på 5.plass selv om vi hadde tapt utrolig fantastisk urettferdig i dag.

Men det verste med kampen er det at vi er så tannløse og uinspirerte (?) Var vel Gray som mente at det var på tide at Clayton fikk hvile litt. Etter noen drivende gode kamper innledningsvis i sesongen har formkurven hans dalt. Brown? Vayrynen? Pugh? Captain Howson har vel også behov for en sabbatsdag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andersen

Vi kan diskutere oss gule og blå når det gjelder SG , vi får ikke gjort noe med det han gjør . Men hadde håpet at noe hadde sunket inn i hue på ham når det gjelder forsvarsspill . Jada , jada, det er normalt å slippe inn mål i fotballkamper men 3. sesonger nå på stedet hvil forsvarsmessig ? Hvem forstår ikke SG ? eller er det laget ? begge deler - kanskje....

RoarG

Hva, 5.plass ennå ! etter en sånn kamp! Takk til alle andre lag som også spillte ræva i dag.
Tror vi fortsatt hadde vært på 5.plass selv om vi hadde tapt utrolig fantastisk urettferdig i dag.

Men det verste med kampen er det at vi er så tannløse og uinspirerte (?) Var vel Gray som mente at det var på tide at Clayton fikk hvile litt. Etter noen drivende gode kamper innledningsvis i sesongen har formkurven hans dalt. Brown? Vayrynen? Pugh? Captain Howson har vel også behov for en sabbatsdag.

auren

Manageren bør vel se det? Eller tør han ikke rotere?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

sveifors

Vi ligger på 5.plass.
Det er 11 poeng opp til Soton på 1.plass
Det er 11 poeng ned til Bristol City på 22.plass.

Denne divisjonen er jevn så det holder, og jeg vet ikke om det er et godt tegn.

En ting er sikkert: Vi møter ingen potensielt svake(re) motstandere, uansett hvilken plassering de har på tabellen, kanskje med unntak av Doncaster.

Så de neste kampene mot lag nr 20 (Nottm Forest) og lag nr 21 (Millwall) er definitivt ikke
lette for dette Leeds-laget.

Enig, tror vi lurer oss selv med å se kun på tabellen. Det er jo nettopp når våre konkurrenter svikter at vi skal ta poeng, om vi skal klatre. Og hva har skjedd med fortress Elland Road?

Vi skyter oss selv stadig vekk
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sveifors

Hva, 5.plass ennå ! etter en sånn kamp! Takk til alle andre lag som også spillte ræva i dag.
Tror vi fortsatt hadde vært på 5.plass selv om vi hadde tapt utrolig fantastisk urettferdig i dag.

Men det verste med kampen er det at vi er så tannløse og uinspirerte (?) Var vel Gray som mente at det var på tide at Clayton fikk hvile litt. Etter noen drivende gode kamper innledningsvis i sesongen har formkurven hans dalt. Brown? Vayrynen? Pugh? Captain Howson har vel også behov for en sabbatsdag.

auren

Manageren bør vel se det? Eller tør han ikke rotere?

Kanksje vi burde rotere Grayson
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Andersen

Blir det tlf eller flere turer til Monaco nå på SG ? Noen tøffe kamper fremover nå , spennende å se om vi får en ny trenerjulepresang i ukene frem til jul.

Leedsfan

Hva, 5.plass ennå ! etter en sånn kamp! Takk til alle andre lag som også spillte ræva i dag.
Tror vi fortsatt hadde vært på 5.plass selv om vi hadde tapt utrolig fantastisk urettferdig i dag.

Men det verste med kampen er det at vi er så tannløse og uinspirerte (?) Var vel Gray som mente at det var på tide at Clayton fikk hvile litt. Etter noen drivende gode kamper innledningsvis i sesongen har formkurven hans dalt. Brown? Vayrynen? Pugh? Captain Howson har vel også behov for en sabbatsdag.

auren


Clayton hvile?? Gutten har jo nettopp hatt 2 ukers "pause" sammen med flere andre "ikke-landslagsspillere"..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgi

Hva, 5.plass ennå ! etter en sånn kamp! Takk til alle andre lag som også spillte ræva i dag.
Tror vi fortsatt hadde vært på 5.plass selv om vi hadde tapt utrolig fantastisk urettferdig i dag.

Men det verste med kampen er det at vi er så tannløse og uinspirerte (?) Var vel Gray som mente at det var på tide at Clayton fikk hvile litt. Etter noen drivende gode kamper innledningsvis i sesongen har formkurven hans dalt. Brown? Vayrynen? Pugh? Captain Howson har vel også behov for en sabbatsdag.

auren


Jo, det var absurde resultater denne runden for "topplaga", men om vi fortsatt skal drømma om opprykk så må det bli meir guts i laget!, Sååå vondt frustrerande å ikkje klara vinna slike heimekamper som idag, enig i at Grayson bør ta seg ein skikkelig runde i start-11eren ja..
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Aristokraten

Hvor mange var det på ER idag?
Leeds! Leeds! Leeds!

Hobben

Hvor mange var det på ER idag?

25900 hørte jeg rykter om
Rogaland Whites

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Phil Hay med twitter-reaksjon fra Grayson:
Grayson - lufc didn't create enough to merit anything from the game. Better side won'

...og Hay's egen reaksjon:
Got away with a display like that at Burnley but not today. Referee taking abuse but #lufc weren't good enough
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Pga oppgraderinger på kabelnettet, har vi plutselig fri tilgang på PL-kanalene i en periode. Det som slår meg (har altså ikke sett PL-fotball på en stund), er at vi ville ha blitt et slaktoffer i PL med det laget - og spillet - vi viser i denne sesongen. Slik sett er det sikkert like greit at vi forblir der vi er. Men det kan vi ikke være fornøyd med.

GeirO

Det gikk som "alle" fryktet. Såkalte enkle hjemmekamper vinner vi sjelden.
Heldigvis bare tre dager til en god gammeldags bortekamp og tre poeng.
MOT

Leedsfan

Pga oppgraderinger på kabelnettet, har vi plutselig fri tilgang på PL-kanalene i en periode. Det som slår meg (har altså ikke sett PL-fotball på en stund), er at vi ville ha blitt et slaktoffer i PL med det laget - og spillet - vi viser i denne sesongen. Slik sett er det sikkert like greit at vi forblir der vi er. Men det kan vi ikke være fornøyd med.

Så Stoke - Blackburn var imponerende?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Hvor mange var det på ER idag?

25900 hørte jeg rykter om

Det er korrekt.

26 289 ifjor (tirsdagskamp).
Jon R.

samadhi

Pga oppgraderinger på kabelnettet, har vi plutselig fri tilgang på PL-kanalene i en periode. Det som slår meg (har altså ikke sett PL-fotball på en stund), er at vi ville ha blitt et slaktoffer i PL med det laget - og spillet - vi viser i denne sesongen. Slik sett er det sikkert like greit at vi forblir der vi er. Men det kan vi ikke være fornøyd med.

Dette er bare tull.
I fjor spilte vi stort sett jevnt i 6 kamper mot Norwich, Swansea og QPR, og nå ligger alle dem godt plassert i PL.
Det ville kanskje blitt en kamp for å overleve om vi rykket opp, men noe slaktoffer hadde vi aldri blitt.
marching on together,
derudaf forever...

HåvardK

Ok, da. Bare tull. Ble overbevist av din forbilledlige argumentasjon her.  :-\

samadhi

Ok, da. Bare tull. Ble overbevist av din forbilledlige argumentasjon her.  :-\

Bra  :)
marching on together,
derudaf forever...

Leedsfan

Sitat
"It was about keeping the ball and not allowing the home supporters to get behind Leeds the way we know we can," Hill said of his side's gameplan.

"We kept the ball excellently and that allowed us to defend the way we did. It was about retaining the ball and diffusing the atmosphere. You can come here, go gung ho and make it attack, attack, attack. We defended by keeping the ball."

Dette er akkurat samme taktikken som mange lag velger på Elland Road, holde ballen i laget og la oss løpe etter den. Dette må jo bety at andre managere har sett at vi er for lite aggressive og jobber for lite sammen som et lag. Vi kan jo noen ganger ligge under med et par mål og allikevel kan vi ser ut som vi leder i måten å spille på. Hvor er Vinny Jones når man trenger han?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Det ser ut til at vår lånekeeper ikke har gjort noe stort inntrykk i går (ikke han heller)...

ALEX McCARTHY was the latest victim of Leeds’ keeper curse after his twin errors gifted Barnsley a shock Yorkshire derby triumph.


The on-loan Reading man – making his home debut – was beaten by Ricardo Vaz Te’s scuffed 27th-minute shot.

And then he failed to hold Jacob Butterfield’s shot two minutes before the break to present Craig Davies with an open goal.

Despite Ross McCormack’s stunning second-half effort and a late sending off for David Perkins, Barnsley held out to complete only their second away victory of the campaign.

McCarthy’s mistakes came in the first game at Elland Road since Paul Rachu bka’s embarrassing performance in the 5-0 loss to Blackpool that saw him shipped off to Tranmere.

And it left Leeds fans praying for quick return from the crocked Andy Lonergan who is due back early next month.

 But boss Simon Grayson refused to condemn his keeper.

“The first one was unfortunate but the second one, the lad’s hit it well and it’s difficult to palm it away,” he said.

“I’m not going to show any criticism towards Alex because he’s a great goalkeeper.”

Super Leeds since 1968

Sølvreven

Noen som har link til målene?
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Jeg har ikke orket å kommentere dette usle tapet før nå og fortsatt kjenner jeg raseriet ysde og koke i meg. Vi hadde sjansen til å knappe inn på de andre, men hva skjer- surrer det vekk!! Pokker ta gutter, blø litt for laget da, og Simon, nå begynner jeg å bli utålmodig i forhold til deg også. Nå er det nok snart!!!!  >:(
Yeboahs vitne

Jon R

Dette er akkurat samme taktikken som mange lag velger på Elland Road, holde ballen i laget og la oss løpe etter den. Dette må jo bety at andre managere har sett at vi er for lite aggressive og jobber for lite sammen som et lag. Vi kan jo noen ganger ligge under med et par mål og allikevel kan vi ser ut som vi leder i måten å spille på. Hvor er Vinny Jones når man trenger han?

Synes dette var et problem mot Burnley også, men da ble vi ikke straffet som i går. Vi spiller skikkelig møkkafotball for tiden med lite aggressivitet, bevegelse og løp inn i boksen. Et skudd på mål + en stolpe i løpet av 90 minutter sier sitt. Tendensen har vært klar i lengre tid og ser bare ut til å forsterke seg for hver kamp: Vi skaper nesten ikke clear-cut målsjanser i åpent spill lenger, noe som var vår store styrke ifjor.

5. plassen til tross: Jeg er alvorlig bekymret!
Jon R.

Odin

Synd at vi er så ujevne og ikke klarer å dominere spillet i flere kamper. Selv Barnsley hadde mest "possession" mot oss på Elland Road igår. Jeg har sett mange kamper iår, og den eneste jeg kan si vi har spilt virkelig godt i, var mot West Ham borte. Men selv da hadde vi trøbbel i midtforsvaret, og vi holdt pusten hver gang en ball kom inn foran mål.

Tror Grayson har tatt Leeds så langt som han evner; vi har sett de samme utfordingene og problemene stå uløste i 2 år nå, og de nye spillerne han bringer inn, har begrenset potensiale.
Dette også fordi gode spillere og deres agenter ikke har Leeds som førstevalg både av økonomiske grunner og når de ser den lederkvalitet vi besitter som klubb.
Likevel blir nok både han og Bates i klubben i lang tid framover og vi må leve med det... Innimellom vil vi vinne kamper og bli optimister igjen, neste kamp er vi nede på jorda...
Har vært der mange ganger...
Jeg ser fram til å være tilstede i Nottingham på tirsdag! MOT
 

Leedsfan

Dette er akkurat samme taktikken som mange lag velger på Elland Road, holde ballen i laget og la oss løpe etter den. Dette må jo bety at andre managere har sett at vi er for lite aggressive og jobber for lite sammen som et lag. Vi kan jo noen ganger ligge under med et par mål og allikevel kan vi ser ut som vi leder i måten å spille på. Hvor er Vinny Jones når man trenger han?

Synes dette var et problem mot Burnley også, men da ble vi ikke straffet som i går. Vi spiller skikkelig møkkafotball for tiden med lite aggressivitet, bevegelse og løp inn i boksen. Et skudd på mål + en stolpe i løpet av 90 minutter sier sitt. Tendensen har vært klar i lengre tid og ser bare ut til å forsterke seg for hver kamp: Vi skaper nesten ikke clear-cut målsjanser i åpent spill lenger, noe som var vår store styrke ifjor.

5. plassen til tross: Jeg er alvorlig bekymret!

Kommer vårformen litt tidlig i år? Har Grayson flere verktøy igjen? Når vi ikke spiller bedre enn motstanderen så må vi løpe flere meter enn de i løpet av en kamp. Jeg er litt bekymret for at Grayson gjør samme feil igjen, manko på grep før det er for sent.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Jeg har nettopp vært gjennom "høydepunktene" fra kampen i går. Dessverre må jeg  konstatere at på 0-2 gjør McCarthy en tabbe i Rachubka-klassen. Han slipper et relativt greit skudd rett foran seg, og Barnsley-spilleren kan bare trille ballen i det tomme målet.

I det vel 12 minutter lange sammendraget er det stort sett bare Snodgrass som "prøver å anstrenge seg".

Ja, og så var det et nydelig frispark fra McCormack.
« Siste redigering: November 27, 2011, 21:00:23 av hallghel »
Super Leeds since 1968

RoarG

Jeg har nettopp vært gjennom "høydepunktene" fra kampen i går. Dessverre må jeg  konstatere at på 0-2, gjør McCarthy en tabbe i Rachubka-klassen. Han slipper et relativt greit skudd rett foran seg, og Barnsley-spilleren kan bare trille ballen i det tomme målet.

I det vel 12 minutter lange sammendraget er det stort sett bare Snodgrass som "prøver å anstrenge seg".

Ja, og så var det et nydelig frispark fra McCormack.
Enig. Det var pure class fra McCormack. Skjønte ikke hvorfor han ble byttet ut.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

bmoen

Nok en knallgod kamp på hjemmebane! Bortepoenga blir raskt spist opp da. Det er som flere sier her at Leeds er desverre ikke bedre. Middelhavsfarer, for slike resultater blir der flere av.  :(

Dette var vel litt positivt til deg å være, Bmoen...?  Det kledde du ikke... ;D

He, he...! Nei, det er ikke godt å være meg her på forumet - samme hva jeg sier så kommer kritikken den ene eller andre veien!  ;) :D
BMo - Leeds-fan siden 1964

auren

Nok en knallgod kamp på hjemmebane! Bortepoenga blir raskt spist opp da. Det er som flere sier her at Leeds er desverre ikke bedre. Middelhavsfarer, for slike resultater blir der flere av.  :(

Dette var vel litt positivt til deg å være, Bmoen...?  Det kledde du ikke... ;D

He, he...! Nei, det er ikke godt å være meg her på forumet - samme hva jeg sier så kommer kritikken den ene eller andre veien!  ;) :D

bmoen er svært likt et engelsk ord som beskriver deg godt: bemoan

 ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.