Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 334305 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

LEO

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #120 på: Februar 01, 2012, 20:49:54 »
Teitur som gjorde det samme som Grayson nemlig ikke å bytte en eneste spiller i sin siste match.

Dette husker jeg Teitur for når han hadde ansvar for Lsk og de spilte mot et bånnlag og tapte på hjemmebane.

Men hva med han som har ansvaret for ungdoms landslaget til England.  Husker ikke nå navnet men han spilte for Forest i mange år.

Kunne tenkt meg han sammen med Phil Thompson.
 

KingHowson

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #121 på: Februar 01, 2012, 20:54:05 »
paulo di canio. En mann som tør og si hva han mener. Skulle likt og se bates herje like mye med han som han gjorde med grayson. Kansje største grunnen for at di canio ikke blir ansatt? 

Kato

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #122 på: Februar 01, 2012, 21:04:25 »
Jeg setter 100 kr på at Redfearn vinner i sin første kamp som midlertidig sjef, og lander jobben permanent.

Så har nissen fått det akkurat slik han ville. Sparke 1. februar. Tilfeldig? Aldri i verden.
 

Pheriox

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #123 på: Februar 01, 2012, 21:04:43 »
Gustavo Poyet kunne vært ålreit. Gjorde en bra jobb som assistent i Leeds, og har gjort det bra så langt i Brighton.
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Håkon

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #124 på: Februar 01, 2012, 21:16:18 »

Eg husker når jeg selv spilte fotball:) ikke noe å skryte av men fra 6-4 divisjon over et 10 år. Min erfaring var at får du en person som blir godt likt, er tydelig og har litt karisma, så kan en gjøre underverker med en spiller gruppe. så no må vi få inn en leder type som får spiller gruppen til å løfte seg videre. hvem er det?

Så samtidig som vi klager på sjefen, så har manageren mye å si!!!!

Var no fornøyd med Simon eg da...........likanes kar tror eg.........
Leeds for alltid

Eriksen55

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #125 på: Februar 01, 2012, 21:16:22 »
Når det først har blitt slik så hadde det vært interresant med Steve Bruce eller Stuart Pearce.. Tviler på at hvertfall sistnevnte er aktuell. Tror og føler Leeds har en god nok stall, om ikke direkte opprykk så føler jeg meg sikker på playoff. Men 18 kamper igjen, fullt mulig med direkte opprykk fortsatt, holder å vinne 13-14 kamper til  :)

samadhi

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #126 på: Februar 01, 2012, 21:30:07 »
Dennis Wise er vel klar for managercomeback snart?
Passer perkfekt sammen med Bates.
marching on together,
derudaf forever...

Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #127 på: Februar 01, 2012, 21:32:54 »
Mener du Stuart Pearce ? Leo? En grusebeck fra Nottingham husker jeg ham fra .

Ian Baird

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #128 på: Februar 01, 2012, 21:47:24 »
Samme hvem som blir ny manager.
Ingen kan heve Leeds mer enn hva Grayson har maktet.
Grayson har nesten laget gull av gråstein og samtidig mistet sine beste spillere til stadighet.
Enkelte klager på at Grayson har bommet mye med spillerkjøp/-lån. Ikke enig.
Man hva kan man forvente? Spillerne. som er på hylle over der Leeds plukker fra, velger klubber  som synes å ha større ambisjoner og som også betaler mer. Grayson har hatt umulige arbeidsvilkår. Arbeidstilsynet i England burde vært koplet inn.

Hvilken manager der ute er egentlig interessert i å jobb under Bates?

Kanskje han luringen som låste seg fast til stanga på Goodison Park igår er villig og ledig?
Tror han protesterte mot lønningssystemet til RyanAir. Muligens er Bates noe mer real enn RyanAir og vips er protestmannen vår!
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Glenn K

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #129 på: Februar 01, 2012, 21:54:41 »
Samme hvem som blir ny manager.
Ingen kan heve Leeds mer enn hva Grayson har maktet.
Grayson har nesten laget gull av gråstein og samtidig mistet sine beste spillere til stadighet.
Enkelte klager på at Grayson har bommet mye med spillerkjøp/-lån. Ikke enig.
Man hva kan man forvente? Spillerne. som er på hylle over der Leeds plukker fra, velger klubber  som synes å ha større ambisjoner og som også betaler mer. Grayson har hatt umulige arbeidsvilkår. Arbeidstilsynet i England burde vært koplet inn.

Hvilken manager der ute er egentlig interessert i å jobb under Bates?

Kanskje han luringen som låste seg fast til stanga på Goodison Park igår er villig og ledig?
Tror han protesterte mot lønningssystemet til RyanAir. Muligens er Bates noe mer real enn RyanAir og vips er protestmannen vår!

Hvorfor så sikker? Ingen som kan gjøre en bedre jobb med defensiv organisering enn Grayson?
« Siste redigering: Februar 01, 2012, 22:03:15 av Glenn K »

rogak

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #130 på: Februar 01, 2012, 22:01:37 »
Skybet har Neil Warnock som favoritt:
Neil Warnock 4/9
Steve Bruce 6/1
Roberto Di Matteo 8/1
Lee Clark 12/1
Gordon Strachan 12/1
Gary Kelly 14/1
Dave Jones 16/1
Neil Redfearn 16/1

Samme hvem, bare vi går opp i Premier League......
MOT

Dennis

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #131 på: Februar 01, 2012, 22:06:42 »
Fatter ikke at så mange vil ha Poyet. Gjorde gode ting i L1, men var altså med å trene klubben ned dit, sammen med katastrofen Wise.

Jeg vil se en tøffing inn, som vekker laget. Har tidligere nevnt Warnock (som er motbydelig), men Lee Clark er også et spennende navn!

Men hva med Ray Wilkins? Sies at han var MYE av grunnen til Chelsea suksess de siste årene. De har knapt nok klart å få en run etter at han gikk av. Får også mye skryt av Ancelotti. Dog er han kanskje ingen manager? Mange der ute som er gode nr 2, men som ikke er manageremner. Hans forhold til Bates vet jeg heller overhodet ingenting om.

Marching on together!

Ian Baird

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #132 på: Februar 01, 2012, 22:10:35 »
Er ikke sikker på noe, heller ikke sikker på om å gi Grayson fyken er beste løsning for klubben.

Må innrømme jeg alltid har hatt en stor forkjærlighet til Grayson.
Før Grayson kom så synes jeg spillerene våre slet med elementære fotballferdigheter.
Pasninger ble slått 45 grader feil støtt og stadig, tilnærmet null innsats og lite tæl.
Grayson har vært entusiastisk og dette må ha smittet voldsomt over til spillerne.
Vi fikk et løft da han ankom og vi har spillemessig vist fremskritt mer eller mindre hele veien synes jeg - tiltross for at våre beste spillere har blitt borte. Grayson er Leedsgutt og er sulten på suksess.
Se da Leeds scoret med Grayson langs sidelinjen, oppriktig glad og engasjert. Hoppende glad.
Grayson har hatt fokus på spillet ute på banen. Enkel tilnærming til spillet som er enkelt for spillerne å forholde seg til. Fotball behøver ikke innvikles for mye (slik mange tror)!

Kan ikke se at noen ny manager kan overgå Grayson på disse momentene som er nevnt her.
Tror Leeds er på vei nedover nå etter Grayson. Prove me wrong Bates!
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Giske

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #133 på: Februar 01, 2012, 22:11:13 »
Mitt førstevalg er Alan Curbishley! Han gjorde en meget god jobb i Charlton, med begrenset økonomi. Virker som en seriøs og solid manager, har sett han på PremierLeague-kanalen som ekspert, liker han veldig godt. Av gamle Chelsea-kompiser til Bates så er det vel bare DiMatteo jeg kunne tenke meg, foruten Poyet (regner med han koser seg i Brighton, og er uaktuell).

Håper vi driter i å kontakte Steve Bruce, no thanks!

Tror heller ikke at en gammel helt bør ha hovedansansvaret nå (Strachan, Sheridan osv) men tar gjerne en som assistant manager (Radebe, Batty, Kelly f.eks).


Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #134 på: Februar 01, 2012, 22:11:26 »
Hallo Ian Baird!  Så du synes SG gjorde laget vårt fra gråstein til nesten gulllag ! hallo følger vi med på samme lag eller ? Liker ikke KB, men les intervjuet med KB som en her inne på forumet la ut. Der tar bukken nettopp opp problematikken til SG ang feillån/ de få kjøpa SG gjorde .Greit KB hostet opp penger, men det er SG sitt sportslige ansvar, det er hans ansvar å få laget tilå fungere , det er alltid manageren som må gå ved dårlige resultater. KB er jeg redd sitter noen år ennå!

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #135 på: Februar 01, 2012, 22:14:39 »
Dennis Wise er vel klar for managercomeback snart?
Passer perkfekt sammen med Bates.

Heller velger jeg en glødende jernstang opp der sola ikke skinner. Til evig tid.
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #136 på: Februar 01, 2012, 22:18:16 »
Dennis Wise er vel klar for managercomeback snart?
Passer perkfekt sammen med Bates.

Heller velger jeg en glødende jernstang opp der sola ikke skinner. Til evig tid.

 :D Du er ikke god Jon!

Ian Baird

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #137 på: Februar 01, 2012, 22:21:32 »
Så du synes SG gjorde laget vårt fra gråstein til nesten gulllag !

Nei, gullag har jeg ikke sagt.
Utifra hvilken hylle Grayson kan plukke spiller fra, så synes jeg han har gjort sakene sine meget bra!
Utrykket "...laget gull av gråstein..." ble litt voldsomt i denne sammenhengen, ser det.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

ØBS

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #138 på: Februar 01, 2012, 22:29:56 »
Samme hvem som blir ny manager.
Ingen kan heve Leeds mer enn hva Grayson har maktet.
Grayson har nesten laget gull av gråstein og samtidig mistet sine beste spillere til stadighet.
Enkelte klager på at Grayson har bommet mye med spillerkjøp/-lån. Ikke enig.
Man hva kan man forvente? Spillerne. som er på hylle over der Leeds plukker fra, velger klubber  som synes å ha større ambisjoner og som også betaler mer. Grayson har hatt umulige arbeidsvilkår. Arbeidstilsynet i England burde vært koplet inn.

Hvilken manager der ute er egentlig interessert i å jobb under Bates?

Kanskje han luringen som låste seg fast til stanga på Goodison Park igår er villig og ledig?
Tror han protesterte mot lønningssystemet til RyanAir. Muligens er Bates noe mer real enn RyanAir og vips er protestmannen vår!

Hvorfor så sikker? Ingen som kan gjøre en bedre jobb med defensiv organisering enn Grayson?

Ja, jeg også stusset litt over dette...  At han har hatt umulige arbeidsforutsetninger kan sikkert mange si seg enige i, men om INGEN andre kunne ha løftet laget mer og bedre enn SG er jeg ikke enig i...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Hallgi

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #139 på: Februar 01, 2012, 22:31:39 »

Eg husker når jeg selv spilte fotball:) ikke noe å skryte av men fra 6-4 divisjon over et 10 år. Min erfaring var at får du en person som blir godt likt, er tydelig og har litt karisma, så kan en gjøre underverker med en spiller gruppe. så no må vi få inn en leder type som får spiller gruppen til å løfte seg videre. hvem er det?

Så samtidig som vi klager på sjefen, så har manageren mye å si!!!!

Var no fornøyd med Simon eg da...........likanes kar tror eg.........

Så sant så sant, likte Simon eg og, men med all respekt for Nest Sotra.., så trur eg da lønna seg med litt taktikkeri og der oppi den profesjonelle fotballen;)
ALAW (& I am the pirate amongst us)

p0ndus

  • Gjest
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #140 på: Februar 01, 2012, 22:46:06 »
Spørs om det ikke blir noe utgått Chelsearask på tilbud.

Ian Baird

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #141 på: Februar 01, 2012, 22:48:02 »
Jo, farlig å være bastant :)
Grayson har gjort sine feil - som forøvrig øvrige managere også gjør.

Dit Grayson har ført oss nå, har Leeds faktisk los på play-off-plass!!
Ikke dårlig utifra forutsetningene med en eier som skyfler overskuddet inn til seg selv.
Tror ikke managerbytte nå blir bra.
Et blaff av et oppsving er oppskriftsmessig (med endel overkommerlige matcher foran oss),
men så faller vi tilbake tipper jeg.
Hva vil det hjelpe med et større navn i managerstolen?
En kar som kjenner divisjonen og leiemulighetene er nok det beste.
Grayson har vært omkring her lenge, både med Blackpool og nå med Leeds...
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Svend Anders

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #142 på: Februar 01, 2012, 22:49:58 »
Så vidt jeg vet søker klubben rolig etter ny erstatter. Jeg tror ikke vi ender med Redfearn mer enn en kamp eller to maks, om ikke absolutt alle andre takker nei.

Jeg vil tro Warnock er sterkt aktuell. Både med sin track record og siden han er fri på markedet. Personlig kan jeg ikke fordra mannen slik jeg kjenner ham i media, men jeg tviler ikke på at han er kapabel til å få oss opp allerede i år.

Jeg tror nemlig stallen har en betydelig oppside. Både i form av lettelse/frisk pust inn som kan gi ny energi, men også ved at ny mann kan stramme inn defensivt. Andy O'Brien KAN også bli en nøkkel med sin rutine i bakre firer, sammen med bl.a. Adam Smith.

Om det ikke blir Warnock tror jeg nok fort man ser på gamle bekjente, dvs Di Matteo, eller kanskje Wilkins. Ut over det har jeg ikke den store oversikten over hvem som er ledig på markedet.

Jeg vil ikke tro vi har noen ny manager klar før helgen.

SA

marve

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #143 på: Februar 01, 2012, 22:54:16 »
Er ikke sikker på noe, heller ikke sikker på om å gi Grayson fyken er beste løsning for klubben.

Må innrømme jeg alltid har hatt en stor forkjærlighet til Grayson.
Før Grayson kom så synes jeg spillerene våre slet med elementære fotballferdigheter.
Pasninger ble slått 45 grader feil støtt og stadig, tilnærmet null innsats og lite tæl.
Grayson har vært entusiastisk og dette må ha smittet voldsomt over til spillerne.
Vi fikk et løft da han ankom og vi har spillemessig vist fremskritt mer eller mindre hele veien synes jeg - tiltross for at våre beste spillere har blitt borte. Grayson er Leedsgutt og er sulten på suksess.
Se da Leeds scoret med Grayson langs sidelinjen, oppriktig glad og engasjert. Hoppende glad.
Grayson har hatt fokus på spillet ute på banen. Enkel tilnærming til spillet som er enkelt for spillerne å forholde seg til. Fotball behøver ikke innvikles for mye (slik mange tror)!

Kan ikke se at noen ny manager kan overgå Grayson på disse momentene som er nevnt her.
Tror Leeds er på vei nedover nå etter Grayson. Prove me wrong Bates!
Veldig veldig enig med deg .Synes grayson har gjort en glimrende jobb med leeds u under rådende arbeidsforhold .Er en ny manager ikke vill klare noe bedre .
 

Blank_File

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #144 på: Februar 01, 2012, 23:09:49 »
Det blir den det blir. Syns Di Matteo med Wilkins på laget høres ut som en plan, men kjenner de ikke godt nok så vil ikke snakke for mye om ting jeg ikke aner noe om.

Det jeg ønsker meg av en ny manager er dette:
- På kort sikt tar oss rett opp i det gode selskap.
- Snurper igjen bak uten at det vi blir helt Stoke.
- Rydder opp i stallen i sommer slik at vi kan gi mer lønn til færre spillere (en fordel om de er bedre  ;D).
- Komponerer et lag som blander talent og erfaring.
- Skaper stabilitet og slutter å låne spiller i lassevis.

Odin

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #145 på: Februar 01, 2012, 23:19:21 »
Hører på BBC live 5, de tror ingen "stor" kjent manager tar jobben i Leeds. De blir overrasket om Strachan går løs på denne oppgaven...for hard jobb sier de..underforstått at Bates er en vanskelig mann å jobbe for...

Ian Baird

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #146 på: Februar 01, 2012, 23:26:50 »
Hører på BBC live 5, de tror ingen "stor" kjent manager tar jobben i Leeds. De blir overrasket om Strachan går løs på denne oppgaven...for hard jobb sier de..underforstått at Bates er en vanskelig mann å jobbe for...

ikke overraskende i det hele tatt
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Ove

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #147 på: Februar 02, 2012, 00:22:11 »
Flere har påpekt at timingen er veldig dårlig (nei jeg tenker ikke på TPN) jeg tenker på at transfervinduet er stengt.  Men lånemarkedet er vel åpent fortsatt ???  Ja, jeg vet at det er upopulært å nevne at vi kan låne spillere, men den nye manageren kan jo forsøke å låne ut mange og så låne inn et par som styrker oss.
 

SupALeedS

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #148 på: Februar 02, 2012, 00:42:20 »
Leeds spilte i går kamp mot Birmingham og tapte 1-4 på hjemmebane. Nesten 20 tusen Leeds supportere følger fortsatt med på det som skal være et lag som skal kjempe i tet sjiktet i denne divisjonen. NOK en gang har vi store defensive problemer, vi slipper inn 4 mål hjemme, selv om Birmingham er et lag som skal også kjempe med oss å komme opp, er ikke det akseptabelt.

Andre ting som jeg synes har vært mest skremmende under Grayson, er hans lave lederstil, JAVEL om Bates ikke gir han nødvendige midler, men da mener jeg at da må du gå hardt ut til ledelse/styret/kontordamer og alt som kryper å går i denne klubben, med å fortelle at skal jeg få denne klubben fremover så må dere åpne kontoen. En annen ting er saken rundt en habil stopper i mine øyne i Championship, Andy O`brien, han ble bedt om å spille skadet under en kamp for noen måneder tilbake, dette vitner om at manageren har mistet garderoben og lagsfølelsen.

Som om ikke det er nok, så klarer vi ikke å hverken holde på fremtidige spillere som Howson, Gradel, Kasper. Dette er 3 spillere vi skulle hatt for å nå målene våres, istedenfor henter vi spillere som ikke klarer å tilføre laget noe, vi hadde aldri en plan på erstattere, og vi var helt handligsløse i transfer vinduet.

Til alle Bates hatere: Jeg var nylig i England og så oppgjøret Arsenal-Leeds, her gikk jeg rundt etter noen halv litere å spurte folk om hva dem mente om Ken Bates, her svarer alle:

Hvor tror du Leeds United hadde vært om han ikke hadde hjulpet oss? Og det tror jeg vi skal tenke litt mer over , vi kunne i realiteten vært konkurs. Han har fått oss til å få om ikke en sterk økonomi, men stabil, istedenfor å blåse alt ut, som vi har brent oss på tidligere.

Det er tids spørsmål før Leeds er en premiership klubb, om det tar 1 år eller 2 år, spiller ingen rolle, vi må allerede fra i dag, starte med å finne rett mann, få orden på det defensive, klare å få selvtillitt og trua på at vi kan starte å vinne kamper igjen, for vi har faktisk en veldig god stall nå, noen spillere forsvinner, andre kommer inn, dem som kommer må det være høy kvalitet på.

Jeg tror det er helt på sin plass med et manager bytte nå, friskt blod inn, ny energi, og nytt håp tennes på Elland Road. Grayson har klart å få oss opp en divisjon, noe som var nesten forventet, men nå er det tid for å få inn han som tar oss det siste steget. Når det er sagt er jeg skrå sikker på at Bates holdt igjen midlene slik at han nye Manageren skal få bruke kapitalen til sommeren, og strengt talt så er stallen god nok for et opprykk.


Akkurat hvem som er tilgjengelig på markedet pr dags dato har jeg ingen oversikt over, ser at Neil Warnock er aktuell, kunne vært en spennende mann å fått inn. Han har vel så vidt meg bekjent fått QPR opp til den øverste divisjonen, så litt har han jo bevist, om det er rett mann er jeg heller usikker på da jeg kan for lite om han. Uansett så ser jeg lyst på fremtiden, vi trengte en turnover nå!

Til slutt synes jeg det er utrolig rørende og bemerkesesverdig at vi holder sammen i tykt og tynt, vi er verdens beste supportere, og vi skal fortsette å støtte klubben vi elsker så utrolig høyt! Lykke til sammen i dem neste dagene , vedig spennende å se hva som skjer videre!

Marching on togheter, passer vel bra akkurat nå! =)
Alex

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #149 på: Februar 02, 2012, 01:00:49 »

Til alle Bates hatere: Jeg var nylig i England og så oppgjøret Arsenal-Leeds, her gikk jeg rundt etter noen halv litere å spurte folk om hva dem mente om Ken Bates, her svarer alle:

Hvor tror du Leeds United hadde vært om han ikke hadde hjulpet oss? Og det tror jeg vi skal tenke litt mer over , vi kunne i realiteten vært konkurs. Han har fått oss til å få om ikke en sterk økonomi, men stabil, istedenfor å blåse alt ut, som vi har brent oss på tidligere.



På hvilken planet i solsystemet var dette? Jeg har snakket med MANGE supportere om Bates ( både Leeds  og ikke-Leeds) og har møtt få som er positive til han. Min erfaring er i all hovedsak kategorien lett hoderysting over hva mannen finner på, til regelrett slakt. Spesielt mange av de som faktisk har MØTT mannen og "diskutert" (man diskuterer ikke med Ken Bates) med han, er kritiske. At Ken Bates har "reddet" klubben er i beste fall en halv sannhet, spesielt hvis man går inn på omstendighetene rundt administrasjonen i 2007.

Forøvrig er jeg (nokså) enig med deg.  ;)
Jon R.