Tabellsituasjon-hvor havner vi ?

Started by Leedsgutt, February 15, 2012, 07:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsgutt

ollan

Ollan

RoarG

Et sted mellom 13. plass og 18. plass.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Tippet før sesongen en 11.plass, tror jeg. Blir vel rundt der. Midt på tabellen. Tror nok vi vil oppleve en oppsving i både resultater og prestasjoner så snart en ny manager kommer inn, men han har dessverre ingen mulighet til å ta Leeds til play off. Da må vi nok vinne 11-12 av de siste 15 kampene, og det tror jeg neppe vi er i stand til.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

DALHEIM WHITES

kongsmo

nr7, vi gjør det supert med ny manager, men taper de siste kampene o greier akkurat ikke play off  :P
"SNIFFER"

Kato

Tippet 17. i august, tipper 17. nå

Joe Jordan

Mener jeg tippa 9, 10 eller 11 når sesongen starta, holder fortsatt på den.

Men HÃ...PER fortsatt at vi skal få en habil manager ASAP og at vi greier sjetteplassen, det er fortsatt en mulighet. Men da må vi som sagt få inn noen som har permanent balletak på den UFATTELIG sløve gjengen.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Leedsgutt

Noen som vet hvordan vi lå ann i fjor på samme kamper ? 

dette er helt fælt, gidder ikke å høre "vi er leeds,vi hører hjemme i PL" , NEI

vi er et middelslag i Championship, hadde håpet på 4 poeng på Brighton og Coventry, men vi såtr igjen med 0 !  seier mot Doncaster, men det er jo hjemme...så jeg vet ikke hva som skjer

SKUFFENDE !

Rudi G.

Quote from: Leeds1996 on February 15, 2012, 11:36:58

vi er et middelslag i Championship, hadde håpet på 4 poeng på Brighton og Coventry, men vi såtr igjen med 0 !  seier mot Doncaster, men det er jo hjemme...så jeg vet ikke hva som skjer

SKUFFENDE !

10/11 52p etter 31 kamper +10
11/12 45p etter 31 kamper +3

RoarG

Quote from: Leeds1996 on February 15, 2012, 11:36:58

SKUFFENDE !
Jeg har kladdet en statistikk over Leeds prestasjoner de 3 siste sesongene. Kommer tilbake til den når jeg har bedre tid. Men en generell tendens er svakere vårsesonger enn høstsesonger.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom S

6.
Med stigande formkurve mot slutten kjem vi inn i PO og tar finalen med storm.

COME ON LEEDS !!

fmtj

Orker ikke å tenke plassering nå, men ingen play off og en ny død sommer!!!!
Yeboahs vitne

sttunge

Realistisk rundt 8-10 plass. Men har forsatt trua jeg og håper vi klarer siste play.off plassen. Da kan alt skje og plutselig blir sommeren 2012 et stort smillll ;D

Cherry

Har hatt trua helt til disse dager, men nå innser jeg at det skal mirakler
til for også å klare playoff......

10.plass

Andersen

RoarG

Litt statistikk fra de siste tre sesongene, frem t.o.m. kampen 14.02.12. Delt inn i høst- og vårsesong.
Kun seriekamper.

2009/10        K    W   D   L  Mulige poeng    Poeng tatt     Poeng%   Plass

Høst            23   17  5   1      69                 56               81.1
Vår              23   8   6    9     69                 30               43.5         2

2010/11 

Høst            24   11  7   6      72                 40              55.5         
Vår              22   8   8   6      66                 32              44             7

2011/12       
Høst            24   10  5   9      72                 35              48.6
Vår               7     3  1   3      21                 10              47.6
Estimert poengsum med 47.6% effektivitet i restende oppgjør: (45*0.476) + 45= 21+45 =66

Vi ser tydelig tegn på at vårsesongene gir signifikant lavere poengprosent enn høstsesongene. Sesongen 2009/10 i L1 hadde Leeds en forholdsvis bra poengpott etter høstsesongen. Selv om laget snublet utpå våren holdt det til 2. plass, og direkte opprykk. Poenghøsten våren 2011 var like "god" som våren året før. Man sanket færre poeng på høsten 2010 enn høsten 2009. Dette kan forklare at vi datt ut av PO 3 runder før slutt. Denne sesongen har poengsankingen blitt enda svakere, noe som særlig skyldes flere tap. Antall uavgjorte de tre sesongene varierer ikke særlig mye (Høst 09/10/11 :5/7/5, Vår 10/11 :6/8). Hva denne formsvikten skyldes er ikke godt å si. Det kan skyldes:
1) For dårlig treningsgrunnlag. Spillerne blir slitnere etterhvert som sesongen lir på. Tapsprosenten øker.
2) Nervøse spillere, mangel på vinnerkultur. Etterhvert som sesongen lir på, lurer tanker om opprykk og konsekvenser av ikke å greie dette seg inn i spillernes hoder. Spillet får karakter av innsatsløshet og konsentrasjonsfeil.

I sesongen i L1 var kvalitetsforskjellen mellom Leeds og konkurrentene markant. Bare Norwich var bedre. Reddet av meget god høstsesong. I nPC er det mange flere klubber som holder samme kvalitet eller bedre. PL-spill er en større gulrot enn nPC-spill. Mer står på spill, og spillere med dårlige konkurransenerver faller lettere igjennom. I Leeds forventer alle opprykk, og en klar topp-plassering, noe som ikke hjelper spillere som ikke takler forventningspresset. Evnen til å stå sesongen ut skyldes grundige forberedelser fra spillergruppen og trenerapparatet, og formsvikten vil skyldes at de ikke i tilstrekkelig grad greier å holde konsentrasjonen oppe. Det er selvsagt trenernes ansvar å forberede spillerne på presset utover sesongen.

Ã...rsak 1 og 2 er selvsagt ikke gjensidig ekskluderende.

Konklusjon: Siden Leeds har poengunderskudd fra høsten 2011 å dra på, må poengprosenten i vårsesongen 2012 overstige estimatet på 47.6%, som bare gir 66 poeng. La oss si vi kommer på PO med 72 poeng, 6 poeng mer enn estimatet. Med 27 poeng, som vi må ha i de resterende kampene, kommer poengprosenten opp i 37/66 = 56% for vårsesongen 2012. Lite trolig, dessverre.
På bakgrunn av disse estimatene er PO lite trolig. 66 poeng vil vel tilsvare ca. 10. - 13. plass til slutt.

Gufrias

Helt til de to siste kampene mente jeg at kvalik var en realistisk mulighet. Nå har vi levert tre og en halv elendig prestasjon på de fire siste, og virker å være i fritt fall.

Jeg har fortsatt håp om at det snur - om enn ikke med Redfearn ved roret. Men jeg blir overrasket om det bringer oss særlig høyere enn nr. 10.¨

Så 10. til 15. plass er mitt tips.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsgutt

Doncaster Rovers   H   
Sat 25      Portsmouth   A   
March 2012
Sat 3      Southampton   H   
Tue 6   1   Hull City   A   
Sun 11      Middlesbrough   A   
Sat 17   West Ham United   H   
Tue 20   Nottingham Forest   H   
Sat 24      Millwall   A   
Sat 31      Watford   H                  

April 2012
Sat 7      Reading   A   
Mon 9      Derby County   H   
Sat 14      Peterborough United   h            
Tue 17      Blackpool   A   
Sat 21      Cardiff City   A                  
Sat 28      Leicester City

hva tror dere ?  ser veldig skummelt ut !

J-R

Vi klarer play-off... Ferdig prata....

peder

Tippet midt på tabellen før sesongstart, fortsatt ikke forandret mening snarere 2 - 3 plasser lengre ned  :(

p0ndus

Leedsgutt

Hadde virkelig ønsket at FM hadde vært virkelig.

Vant Npc med Leeds med 90 poeng, West ham 2plass med 88 :)

dessverre er ikke det virkelig, og vi sliter.......... blir bare lei meg når jeg skriver dette -.-

kalle_92

Quote from: Leeds1996 on February 15, 2012, 21:26:53

dessverre er ikke det virkelig, og vi sliter.......... blir bare lei meg når jeg skriver dette -.-
Jeg har vunnet PL i 2014 med Leeds jeg. Nå for tiden er selv opprykk et hårete mål.

Vanderlunde

Quote from: Leeds1996 on February 15, 2012, 21:26:53

Det hadde virkelig ikke jeg ønsket.

Ville endt opp på 19. plass etter en halv sesong, for så å bli sparket i februar... :-\

Men realistisk sett, jeg tror det blir midt på tabellen. Vi vil nok slite mye med Bates + null manager, men at det vil bli litt orden på det etterhvert, og at vi da vil klare oss, men frykter dette kan dra ut lenge, og da vil jeg nesten si vi er heldige om vi fortsatt er i championship...

Elland RD LS 11

Vi sliter på hjemmebane og har vanskelig hjemmekamper foran oss. Ikke bedre enn 10.plass.

euphor9

Sa 14plass før sesongen og sier 14plass fortsatt.

LEO

Frode

Tror på et løft under ny manager, og at vi ender på en 7. plass.

Kato

Quote from: RoarG on February 15, 2012, 16:47:11
Litt statistikk fra de siste tre sesongene, frem t.o.m. kampen 14.02.12. Delt inn i høst- og vårsesong.
Kun seriekamper.

2009/10        K    W   D   L  Mulige poeng    Poeng tatt     Poeng%   Plass

Høst            23   17  5   1      69                 56               81.1
Vår              23   8   6    9     69                 30               43.5         2

2010/11 

Høst            24   11  7   6      72                 40              55.5         
Vår              22   8   8   6      66                 32              44             7

2011/12       
Høst            24   10  5   9      72                 35              48.6
Vår               7     3  1   3      21                 10              47.6
Estimert poengsum med 47.6% effektivitet i restende oppgjør: (45*0.476) + 45= 21+45 =66

Vi ser tydelig tegn på at vårsesongene gir signifikant lavere poengprosent enn høstsesongene. Sesongen 2009/10 i L1 hadde Leeds en forholdsvis bra poengpott etter høstsesongen. Selv om laget snublet utpå våren holdt det til 2. plass, og direkte opprykk. Poenghøsten våren 2011 var like "god" som våren året før. Man sanket færre poeng på høsten 2010 enn høsten 2009. Dette kan forklare at vi datt ut av PO 3 runder før slutt. Denne sesongen har poengsankingen blitt enda svakere, noe som særlig skyldes flere tap. Antall uavgjorte de tre sesongene varierer ikke særlig mye (Høst 09/10/11 :5/7/5, Vår 10/11 :6/8). Hva denne formsvikten skyldes er ikke godt å si. Det kan skyldes:
1) For dårlig treningsgrunnlag. Spillerne blir slitnere etterhvert som sesongen lir på. Tapsprosenten øker.
2) Nervøse spillere, mangel på vinnerkultur. Etterhvert som sesongen lir på, lurer tanker om opprykk og konsekvenser av ikke å greie dette seg inn i spillernes hoder. Spillet får karakter av innsatsløshet og konsentrasjonsfeil.

I sesongen i L1 var kvalitetsforskjellen mellom Leeds og konkurrentene markant. Bare Norwich var bedre. Reddet av meget god høstsesong. I nPC er det mange flere klubber som holder samme kvalitet eller bedre. PL-spill er en større gulrot enn nPC-spill. Mer står på spill, og spillere med dårlige konkurransenerver faller lettere igjennom. I Leeds forventer alle opprykk, og en klar topp-plassering, noe som ikke hjelper spillere som ikke takler forventningspresset. Evnen til å stå sesongen ut skyldes grundige forberedelser fra spillergruppen og trenerapparatet, og formsvikten vil skyldes at de ikke i tilstrekkelig grad greier å holde konsentrasjonen oppe. Det er selvsagt trenernes ansvar å forberede spillerne på presset utover sesongen.

Ã...rsak 1 og 2 er selvsagt ikke gjensidig ekskluderende.

Konklusjon: Siden Leeds har poengunderskudd fra høsten 2011 å dra på, må poengprosenten i vårsesongen 2012 overstige estimatet på 47.6%, som bare gir 66 poeng. La oss si vi kommer på PO med 72 poeng, 6 poeng mer enn estimatet. Med 27 poeng, som vi må ha i de resterende kampene, kommer poengprosenten opp i 37/66 = 56% for vårsesongen 2012. Lite trolig, dessverre.
På bakgrunn av disse estimatene er PO lite trolig. 66 poeng vil vel tilsvare ca. 10. - 13. plass til slutt.

Jeg tror den viktigste årsaken til svake vårsesonger, er slitasje. Ved siden av def organisering, synes jeg Graysons største svakhet har vært mangel på rulleringa av mannskap.