Har du glemt taktikk-tavla hjemme, Neil Warnock?

Started by Kato, February 22, 2012, 08:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: lojosang on March 05, 2012, 16:07:06
Fin tråd du har laget her, Kato. Kudos!

Jeg må bare henge meg på kollega Leif Olav her, Kato :)

Kjekt at vi iallefall har noen som prøver å kjøre tråder med litt fotballfaglig tyngde også, synd at ikke flere henger seg på. Iallefall nå som såpass mange fikk sett den via tv-skjermen. Når det er sagt, alle med LUTV-tilgang får jo sett 90 minutter av kampene, med noen dagers forsinkelse. Så muligheten er det flere som har.

Jeg skal ikke ta så mye her, men henger meg opp i kommentarene rundt backene.
Etter forrige helg virket det jo som Warnock var helt i tråd med Kato. Det var jo nettopp på backene man prøvde å hente inn forsterkninger...

Jeg var ikke nødvendigvis enig ;)  Lånespiller meg hit og lånespiller meg dit, vi ser jo alle hvor langt det har ført oss... I tillegg kom Ben Parker tilbake fra sitt låneopphold i forrige uke, er ikke han moden for et forsøk? Nettopp sånne raid hadde han jo da han var på topp (ikke veit jeg hvordan tilstanden hans er pr i dag). Og Connolly vil jeg foreløpig unnskylde med at han ikek har spilt allverden på lenge. Det tar litt tid å komme inn i det igjen, og man starter med å prioritere det sikre... Videre skrives det her inne om de håpløse pasningene hans. Jeg la ikke spesielt merke til de på lørdag i alle fall...

Men at backløp ala det Kato skisserer hadde vært forløsende på lørdag, det tviler iallefall ikke jeg på :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Putt White på backen og Webber på vingen. Pugh kan bekle benken og erstatte Brown etter 70 min.

Ellers så liker jeg Katos nye kallenavn; Kato Kudos. Klinger godt!  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Kan hende jeg er for kritisk mot Connolly. Klart det er tøft å bli kastet inn uten kamptrening. Men noen Tony Dorigo of the right side blir han aldri   :)

testo

"Ikke mye som skal til for å snu tapere til vinnere".....

New boss has been breath of fresh air - Connolly

Spring may be in the air, but Leeds United defender Paul Connolly is just grateful for being granted a new lease of footballing life under recently-appointed boss Neil Warnock.

The full-back, frozen out in the final month of Simon Grayson’s managerial tenure, has done it tough so far in 2011-12, along with several other seasoned professionals at the club.

The Scouser was cast into first-team exile, not once but twice earlier this season under old boss Grayson, with it fair to say his days at the club looked pretty much numbered under United’s previous gaffer.

Connolly was the undoubted fall guy following United’s wretched New Year’s Eve derby defeat at Barnsley and if ever a player has directly benefited from a change of management, it’s the 28-year-old.

Warnock’s public declaration upon breezing through the doors at Elland Road last month that every player would be given a clean slate was simply music to the ears of the former Derby County and Plymouth Argyle player.

The veteran manager has proved as good as his word with Connolly’s first-team path finally cleared when he came on as a 24th-minute substitute for the injured Leigh Bromby in Saturday’s desperately unfortunate 1-0 home loss to Southampton.

With Bromby and Alex Bruce struggling with injury, Connolly looks likely to start his first game since that infamous December 31 trip to Oakwell in another derby cauldron at Hull City this evening and he is hoping it heralds a turnaround in his own fortunes as he aims to finish off a strange season for him on the front foot.

Reflecting on 2011-12 so far, Connolly said: “It’s been weird. I lost my place after Barnsley without even really being told the reason why. I could go on all the day about it.

“Although Simon Grayson came out with comments about people not playing for this club again (after Barnsley), I was the only change from the team and the one not to play again.

“Obviously, all those comments seemed to me as if they were aimed at me. I think that was my grievance with him. If a team loses 4-1, a manager can change all 11 players. But he didn’t, he just chose me. I felt a little bit singled out. It’s gone now, but it’s been a weird season, because of things like that.

“Earlier on in the season against Bradford, he dropped me for no reason again. I thought I was playing really well and got hauled off after half-time and didn’t see a game of football again for another 10 games.

“I was looking to maybe go on loan (in January) and play some games. But the new manager has come in and given everyone a clean slate and he proved that on Saturday.

“It was a bit unlucky for Brombs (Leigh Bromby) and I’m gutted for him as he’s worked hard to get back in as well. But the likes of me, Brombs and Brucey (Alex Bruce) have all got a new lease of life again under this new manager.

Click here to register and have your say on the Leeds United stories and issues that matter to you

“I just want to continue now in the team and go from here to next season.”

United may have succumbed to their seventh home defeat of the campaign on Saturday, but they claimed a major moral victory after outplaying the Championship leaders from the first minute to the last, with the performance rightly considered, by common consent, to comfortably be the best of the season so far at Elland Road.

Despite not taking any points, United’s high-octane display, full of commitment, drive and quality, has provided them with some clear momentum ahead of tough road trips to Hull and Middlesbrough and a juicy home assignment with West Ham on March 17.

Given Saturday’s efforts, Warnock’s influence on the training ground is already clear to see, with Connolly insisting his arrival has been like a breath of fresh air to the United players, probably still scratching their heads as to quite how they never managed to beat Saints at the weekend.

Connolly said: “We were really unlucky (on Saturday) and the fact their keeper (Kelvin Davis) was made man of the match told its own story. I don’t think they deserved it, but there you go, that’s why they are top of the league.

“When you are top, things like that happen for you. The gaffer said afterwards that he couldn’t fault us or rollick any one of us because with that workrate, we will be fine this season and next. He said: ‘Keep feeling as tired as you do now and you will be alright!’

“The lads were nearly laying on the floor with exhaustion. He just gets the tempo going and gets you training with a smile on your face. If you are a happy trainer, you are going to train hard and that’s the way it’s been with the gaffer and the staff he’s brought in with him.

“The changing room was a bit flat (before he came). Results weren’t going well and it was a bit doom and gloom around the place, from all quarters. He has just come in and lifted it. He hasn’t come in and changed the players, but lifted the whole situation.

“It is buzzing again and everyone is vibrant around the place and the banter is flying around. I think he encourages that a bit more. He’s as honest as you want, without nailing the last manager. He tells you how it is and is straight down the line and if you don’t like it, tough.

“Some players may be different, but for me personally, that’s all I want.

“You only have to come to Thorp Arch and watch us train, it’s a lot happier place.

“I think the lads are enjoying coming in the gates again and hopefully, we can kick on now. Although we lost on Saturday, the fans stuck with us and clapped us off and hopefully we can reward them with a few decent performances before the end of the season.

“We aren’t really looking at the table and are talking about the play-offs and stuff. But it’s never going to be over until it’s impossible to do it. We won’t start banging the drum saying we are going to get promoted or get in the play-offs, but we’ll see where things takes us.”
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Hvorfor velger Warnock å la Snodgrass spille på venstreving og ikke sin vanlige plass på høyresiden?

Eneste jeg kan tenke meg at han vil ha mer bredde i spillet da Snodgrass ofte vender innover på banen, noe han ikke vil gjøre så ofte på venstrevingen. Warnock er vel også glad i spillere som går til dødlinja og spiller farlig innover evt. 45 grader.

Noen tanker?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

SindreWikre

Må si selv om vi ikke scorer mye mål så har vi definitivt fått orden på forsvaret våres. Og det er et bra grunnlag i CCC. Under SG var vi elendig i forsvar og bare å se forskjellen bak på sifrene vi slipper inn!

NW har samme spillerne men får de til og fungere!
Nå må vi bare få et skikkelig angrep til!

Skjønner egentlig ikke hvorfor Snoddy flyttes rundt på!
Han har vært desidert den beste spilleren for oss denne sesongen :)
Pontus ❤

B_Ød

Quote from: Lloyd Sam on March 07, 2012, 05:51:50
Må si selv om vi ikke scorer mye mål så har vi definitivt fått orden på forsvaret våres. Og det er et bra grunnlag i CCC. Under SG var vi elendig i forsvar og bare å se forskjellen bak på sifrene vi slipper inn!

NW har samme spillerne men får de til og fungere!
Nå må vi bare få et skikkelig angrep til!

Skjønner egentlig ikke hvorfor Snoddy flyttes rundt på!
Han har vært desidert den beste spilleren for oss denne sesongen :)
joda, til dels enig, vel og bra at forsvaret ser bedre ut, men...blir ikke mange poeng kun ved å holde tett bakover..så egentlig er vel bare bekymringen flyttet to ledd lengre frem på banen. Men raus som jeg er, skal jo selvfølgelig NW få mer tid av meg til å motivere avslutterne våre  :D
Ups & Ups!!

Bites Yer Legs

Er Snoddy blitt venstreving nå? Trodde han skulle "in the hole"?
Han er jo fantastisk på høyrevingen, men mulig han har blitt en "krykke" for oss i den posisjonen, som det er for lett å spille på / stole på når det butter i mot. Samtidig som motstanderene våre skjønner hvor styrken vår ligger. Også mulig at Snoddy på venstreving passer mer inn i Warnock sin direkte spillestil.

White på høyren er spennende, syntes han tok lurven fullstendig av Danny Fox på lørdag, kunne/burde/skulle hatt to mål.

Lurer på om Warnock lurer en ekstra mann opp på topp til søndags, Becchio herjer jo for tiden, vi bør kunne utnytte "lay-offs"-ene hans enda bedre!
KEEP FIGHTING!!

Cannavaro

Etter å ha sett Boro-kampen så fikk jeg endelig dannet meg et inntrykk av laget igjen under ny manager.  Det er flere ting jeg egentlig stusser over.  Men, la det være sagt at 3 poeng borte smakte utrolig godt.  Allikevel er jeg ikke helt fornøyd med det laget presterer.  Det må være betydelig mer å gå på håper jeg....
Overgangsspillet var veldig bra, ballen gikk kjapt i lengedretning, noen ganger også med få touch. McCormack som oppspillspunkt foran Becchio fungerte veldig bra.  Macca har fysikk, styrke og balanse til å holde på ballen og få med seg medspillere.  Stort pluss til ham i kampen her.  Ellers synes jeg det er totalt fravær av å tørre holde ballen i laget flere ganger, helt unødvendige klareringer fra spesielt O`Dea, noen ganger tør man heller ikke bruke keeper i støttespill fordi ballen skal klareres.  Valgene jeg ser, er ofte litt panikkartede (er det fordi presset er så stort ??). Middlesbrough hadde en tendens til å gå i press med stor fart og det virket som vi ble tydelig stresset av det flere ganger.  Vårt press på ballfører var heller ikke bra til tider, eller skal vi en del fraværende ???   Emnes var den spilleren som fikk ta imot ball feilvendt flest ganger og allikevel snu seg rettvendt !!!  Det skal jo ikke skje på vår banehalvdel. Det bør være elementært, og spesielt når han var den som så farligst ut hos motstanderen, han var også flink til å vandre i rom mellom midtbane/backfirer.  Jeg trodde eksempelvis at vi kunne ha en taktikk for nettopp dette.  Oppdemming og press i det defensive spillet.  Ellers kunne kantspillet vært noe bedre, så ikke så mye til backene våre offensivt.  Jeg savner helt klart en tydeligere spillestil, men mulig var denne kampen en måte å prøve kontringsspill og spill i lengedretning med god fart.  Jeg forventer egentlig et spill hvor vi virkelig tør å holde mer i ballen og utfordre motstanderen på denne måten, god bevegelse på kantene og farlige innlegg.  Joda målene våre var fine nok, men savner hele tiden å se mer - at vi tør å spille ut motstanderen.  For meg så virket det noen ganger planløst og panikkartig. Men, det skal vel sies at dette er Championship-spill og et stykke fra PL-nivå.  Dersom vi en dag tar steget opp så må spillestilen endres betydelig.  Der var kanskje ikke Warnock helt heldig med QPR......men jeg håper han kan endre noe hos oss, og gjerne til noe bedre og mer definert.
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Ja på dødball mot er det ennå en jobb å gjøre.

Så Warnock på 1-0 var opptatt av at vi skulle være kompakte.

Men vi gikk i fella med å falle for dypt. Jo høyere vi presser, jo lengre vei er det for West Ham til målet vårt. Og strengt tatt var det ingen bakromstrussel med Cole på topp. Burde stått høyere. Men vi fikk plutselig noe å forsvare, og det mentale er en viktig del av dette fantastiske spillet om den runde kula.

Likevel er det endel tilfeldigheter. McCartney heldig som kommer seg forbi. Elendig innlegg som blir et skudd, og akkurat slik at Lonergan må tippe over.

Så taper vi duellen der inne, og spørs om ikke corneren lander såvidt langt inn at Lonergan kunne/burde vært der.

auren

Quote from: Kato on March 17, 2012, 18:28:43
Ja på dødball mot er det ennå en jobb å gjøre.

Så Warnock på 1-0 var opptatt av at vi skulle være kompakte.

Men vi gikk i fella med å falle for dypt. Jo høyere vi presser, jo lengre vei er det for West Ham til målet vårt. Og strengt tatt var det ingen bakromstrussel med Cole på topp. Burde stått høyere. Men vi fikk plutselig noe å forsvare, og det mentale er en viktig del av dette fantastiske spillet om den runde kula.

Likevel er det endel tilfeldigheter. McCartney heldig som kommer seg forbi. Elendig innlegg som blir et skudd, og akkurat slik at Lonergan må tippe over.

Så taper vi duellen der inne, og spørs om ikke corneren lander såvidt langt inn at Lonergan kunne/burde vært der.

Så er spørsmålet: Finnes det egentlig noen baklengsmål som man ikke kunne forsvart seg mot? Summa summarum var vi svært solide defansivt i dag, og det er nok mer riktig å plukke på andre West Ham angrep, enn nettopp det som førte til 1-1.

Dessuten er vel vårt angrepsspill mer kritikkverdig i dag i forhold til taktikk. Fantasiløst og kun lange baller mot Becchio.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Ikke uenig med deg auren, jeg er bare veldig glad i å analysere baklengsmålene.

Kato

Martin Linnes hos Molde var flere ganger med fremover i i førsteomgangen i går, enn Paul Connolly har vært gjennom hele sin Leeds-karriere.

Noe å tenke på Neil Warnock?

haak-d

Fantasiløst var det også mot forest. 1.omg var kun lange baller opp mot Becchio, han tapte mange av duellene mot forest sine gode stoppere, og andre ballen vant vi kun engang og det var da Brown putta. Håper virkelig vi tør å trykke etter med flere folk i dag, og backene med bidra mer fremover.

Leedsfan

Quote from: Kato on March 24, 2012, 07:38:59
Martin Linnes hos Molde var flere ganger med fremover i i førsteomgangen i går, enn Paul Connolly har vært gjennom hele sin Leeds-karriere.

Noe å tenke på Neil Warnock?

Hadde vi vært et lag som slipper inn lite så hadde nok backene fått være mer med fremover, men når det til tider har vært kaos og målene har kommet som en perle på en snor, ja da skjønner jeg at backene får beskjed om å holde igjen...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Taktikk West Ham...

Artig den "Don't let Nolan run the referee"... Det prøvde han jo hele kampen..:)

fjellhaugen

venter på skeptikerne som skulle se den nye troppen spille under colin.

er vel stort sett brown som har fått tillit og white er flytta opp på høyreving!! som er forandra.

det skal sies at brombs og bruce har vært uheldige med skader men ellers er sam, nunez, payneter og forsell fortsatt i kulden.

bak er paddy, o brian og parker uaktuelle utenom de to nevnte.

ja og topp at vi har begynt med clean sheets. bare vi kunne slutta med det fremover ::)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

sportcarl1

Quote from: fjellhaugen on April 03, 2012, 11:19:10

er vel stort sett brown som har fått tillit og white er flytta opp på høyreving!! som er forandra.

det skal sies at brombs og bruce har vært uheldige med skader men ellers er sam, nunez, payneter og forsell fortsatt i kulden.

ja og topp at vi har begynt med clean sheets. bare vi kunne slutta med det fremover ::)
mccormack och bechio spelar väl mer tillsammans nu jämfört med grayson som gärna bänkade en av dom, thomson har fått betydligt mindre speltid under warnock

kongsmo

Quote from: sportcarl1 on April 03, 2012, 11:33:06

mccormack och bechio spelar väl mer tillsammans nu jämfört med grayson som gärna bänkade en av dom, thomson har fått betydligt mindre speltid under warnock

Thompson spilte jo et par kamper etter at Connoly ble bestmet for dårlig og Bruce og Bromby ble skadet. Så var jo ikke akkurak at THompson var første spiler på blokka til SG! Ellers helt enig med innlegge til fjellhaugen, var jo en hel haug her inne som påsto at SG var alt for dårlig på å bruke stallen. Da ville jeg trodd at det skulle bli en forandring der når alle spillerne startet på NULL med NW!
"SNIFFER"

sportcarl1

Quote from: kongsmo on April 03, 2012, 11:54:54
Quote from: sportcarl1 on April 03, 2012, 11:33:06

Thompson spilte jo et par kamper etter at Connoly ble bestmet for dårlig og Bruce og Bromby ble skadet. Så var jo ikke akkurak at THompson var første spiler på blokka til SG! Ellers helt enig med innlegge til fjellhaugen, var jo en hel haug her inne som påsto at SG var alt for dårlig på å bruke stallen. Da ville jeg trodd at det skulle bli en forandring der når alle spillerne startet på NULL med NW!

skillnaden nu är väl att det för tillfället knappt  finns några möjligheter att gå runt på spelare med alla skador och avstängningar vi har,

Runar

Quote from: Leedsfan on March 25, 2012, 19:52:15
Taktikk West Ham...

Artig den "Don't let Nolan run the referee"... Det prøvde han jo hele kampen..:)

Smårystende

Leedsfan

nord

Det er irriterende at de andre altid har så gode målmænd når spiller imod Leeds.  ;D

Runar

Quote from: Leedsfan on April 03, 2012, 13:53:44
Please elaborate Runar....?

Om det er en "fullstendig" taktikk foran en kamp mot West Ham, skjønner jeg fint lite.

Sier lite om presshøyde, men pass på at en spiller ikke løper til dommeren. Følg vingene inn i banen? Konsentrer dere når vi angriper?

Dette er utøvere med million inntekt og man kan ikke være med presis i hva de skal gjøre enn dette?

Var på denne kampen og så at vi kronisk slo langt, uten og kunne se at vi hadde noen fasong på hvordan vi skulle utnytte disse snøballene.

Hva med hvor langpasningene skal komme fra, og hvilke bevegelser som skal utløse disse pasningene eller hvordan man skal gjennvinne ballen hvor på banen.

Det mest presise som står er hunt i packs noe som jeg tolker som at man skal presse samlet.

fjellhaugen

Quote from: Runar on April 03, 2012, 15:36:05

Om det er en "fullstendig" taktikk foran en kamp mot West Ham, skjønner jeg fint lite.

Sier lite om presshøyde, men pass på at en spiller ikke løper til dommeren. Følg vingene inn i banen? Konsentrer dere når vi angriper?

Dette er utøvere med million inntekt og man kan ikke være med presis i hva de skal gjøre enn dette?

Var på denne kampen og så at vi kronisk slo langt, uten og kunne se at vi hadde noen fasong på hvordan vi skulle utnytte disse snøballene.

Hva med hvor langpasningene skal komme fra, og hvilke bevegelser som skal utløse disse pasningene eller hvordan man skal gjennvinne ballen hvor på banen.

Det mest presise som står er hunt i packs noe som jeg tolker som at man skal presse samlet.

Tror ikke 5 fulle flipover sider med detaljert info er det spillerne trenger 5 min før kampen.
Dette terper de på hele uken, og personlig synes jeg det ser helt greit ut. Må forøvrig si jeg synes anmerkningen ang Nolan er smart. En liten detalj Colin tydeligvis har bitt seg merke i som har plagd han.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leedsfan

Quote from: fjellhaugen on April 03, 2012, 19:03:49

Tror ikke 5 fulle flipover sider med detaljert info er det spillerne trenger 5 min før kampen.
Dette terper de på hele uken, og personlig synes jeg det ser helt greit ut. Må forøvrig si jeg synes anmerkningen ang Nolan er smart. En liten detalj Colin tydeligvis har bitt seg merke i som har plagd han.

Helt enig med du....!

lojosang

Quote from: Leedsfan on April 03, 2012, 19:45:10

Helt enig med du....!

Nei, da skal skal jo en manager hoppe opp og ned og vifte villt med armene.

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

Leedsfan

Quote from: lojosang on April 04, 2012, 03:02:15
Quote from: Leedsfan on April 03, 2012, 19:45:10

Helt enig med du....!

Nei, da skal skal jo en manager hoppe opp og ned og vifte villt med armene.

-LeifO

Moderatortroll.

Come again?

Runar

Mulig dette ikke er alt.

Men synes ingenting på det arket der viser at man er godt forbredt.

Pedagogikk på lavt nivå

martind

Quote from: Runar on April 04, 2012, 08:01:57
Mulig dette ikke er alt.

Men synes ingenting på det arket der viser at man er godt forbredt.

Pedagogikk på lavt nivå

Du viste pedagogikk på høyt nivå i Leeds Runar! Kanksje fly opp på TA og lære bort litt :)
MOT!! We are Leeds!