Har du glemt taktikk-tavla hjemme, Neil Warnock?

Started by Kato, February 22, 2012, 08:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Håper det er ok at vi kjører en egen taktikk-tråd.

Jeg er meget spent på Warnock og hans planer for spillestil.

Er det er myte at han er av den gamle engelske skolen med mye skrik og lite ull?

Basert på det jeg fikk med meg av praten hans med Gray, kom han med følgende:

1. Snodgrass mer sentralt i banen, "in the hole".

2. Han ønsker ikke alle tilbake på corner, for å holde igjen noen av motstanderne.

3. Midtbanespillere må fylle tidligere etter, for å ha støtte rundt Becchio.

4. Lange baller må slås tidligere, om jeg forsto det riktig.

Intet revolusjonerende, men kan vel ikke forventes etter første prat.

Sydhagen

Quote from: Kato on February 22, 2012, 08:45:38

Er det er myte at han er av den gamle engelske skolen med mye skrik og lite ull?

2. Han ønsker ikke alle tilbake på corner, for å holde igjen noen av motstanderne.

Intet revolusjonerende, men meget riktige og enkle grep i mine øyne. Det er det gutta trenger nå. Enkle instruksjoner og oppgaver.
Jeg spår at Becchio kommer til å skinne siste 14 kampene når han får mer støtte rundt seg og Snoddy like bak ham.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Se noen kamper fra forrige års QPR, så vil det sikkert ikke bli altfor ulikt.

Snoddy som Taraabt?
Marching on together!

Cherry

Changed tactic at half time......bare DET......lover godt!
Ref intervjuet med Warnock på vei inn i bil etter kampen ;)

Leedsulf

Er spent på hvilken formasjon han kjører.
Hvis planen er å ha Snoddy hengende bak Becchio, er det jo flere mulige alternativer. 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller den litt smalere 4-1-2-1-2.

Ser frem til å se dem i TV-kampen mot Southampton om halvannen uke.

Dennis

Quote from: The Boy Eddie Gray on February 22, 2012, 10:01:56
Er spent på hvilken formasjon han kjører.
Hvis planen er å ha Snoddy hengende bak Becchio, er det jo flere mulige alternativer. 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller den litt smalere 4-1-2-1-2.

Ser frem til å se dem i TV-kampen mot Southampton om halvannen uke.

McCormack må jo være på banen, så enten må vi spille med to spisser eller så må McCormack operere som høyre"ving" i 4-2-3-1 (med Townsend på den andre og Snoddy bak Becchio).

Uansett er det flere muligheter for Warnock. Syns det er usedvanlig trist at Howson er borte. Ser for meg at Clayton/Howson kunne fått en ny vår under han.
Marching on together!

Kato

Virker som Becchio blir førstevalg på topp. Sitat: "He will win every header the next 15 games" eller noe i den duren.

Skal han ha Snodgrass mer sentralt i banen, så kan det spøke for McCormack.

I tillegg har han Townsend på andre kanten.

Ser for meg en litt skjev formasjon, med Townsend som ren kant, Becchio som target-man, og Snodgrass i en litt mer fri rolle (litt kant, litt sentralt).

Da ender McCormack opp som super-sub.

Runar

Er ikke spesielt begeistret for Warnock, har heller ikke high hopes for hans taktiske egenskaper. Snoddy "in the hole" er ikke dumt, men regner vel heller med at han starter ute til hoyre og skal vandre inn der ballen er. Slik han i stor grad gjorde i fjor. Slik som Robbie Blake gjorde 06/97 og Kewell under DOL. En kant spiller som vandrer.

Forskjellen vil vere hvilke andre bevegelser som Neil er etter, bortsett fra at Snodgrass skal `ha ballen i mellomrommet. I fjor var mye av grunnen til den offensive kraften vi hadde at Gradel sto hoyt og bred fra sin venstrekraft, men Johnny gikk `paa loep igjennom eller gikk bredt til hoyre. En naturlig balanse og naturlige bevegelser for de involverte spillerne. ikke nodvendigvis framprovosert av Grayson.

Selv vil jeg ha Snodgrass som rein midtspiss, med Townsend og White paa kantene. Delph, Clayton som indrelopere og Pugh som anker.

Blir spennende og se hva som skjer framover, men jeg er forsiktig pessimist. Har mer troen pa et kortsiktig loft av "personen" Warnock enn taktikkeren.

Blank_File

Quote from: Runar on February 22, 2012, 10:24:19

Selv vil jeg ha Snodgrass som rein midtspiss, med Townsend og White paa kantene. Delph, Clayton som indrelopere og Pugh som anker.

:o

Den taktikken der hadde i alle fall sørget for måltørke! White er jo like målfarlig som en pose poteter og Townsend er ikke heller overbevisende foran mål i følge min Spursvenner. Snoddy kan, men vil bli pakket enda bedre inn som spiss.

Kato

Taarabt var jo lysende i den rollen i QPR i fjor. Tipper Warnock ser for seg Snodgrass på noenlunde samme måte, kanskje litt mer kant.

Dennis

Er ikke spesielt begeistret for Warnock, har heller ikke high hopes for hans taktiske egenskaper. Snoddy "in the hole" er ikke dumt, men regner vel heller med at han starter ute til hoyre og skal vandre inn der ballen er. Slik han i stor grad gjorde i fjor. Slik som Robbie Blake gjorde 06/97 og Kewell under DOL. En kant spiller som vandrer.

Forskjellen vil vere hvilke andre bevegelser som Neil er etter, bortsett fra at Snodgrass skal `ha ballen i mellomrommet. I fjor var mye av grunnen til den offensive kraften vi hadde at Gradel sto hoyt og bred fra sin venstrekraft, men Johnny gikk `paa loep igjennom eller gikk bredt til hoyre. En naturlig balanse og naturlige bevegelser for de involverte spillerne. ikke nodvendigvis framprovosert av Grayson.

Blir spennende og se hva som skjer framover, men jeg er forsiktig pessimist. Har mer troen pa et kortsiktig loft av "personen" Warnock enn taktikkeren.

Om du setter Snodgrass som midtspiss, fjerner du jo spisskompetansen hans. Han er klart best rettvendt en mot en. Som spiss vil han klarere bli markert, oftere måtte møte ball og gi den raskere fra seg (evt stadig gå i bakrom; han er ingen Beckford, selv om han er bedre med ballen).

Nei, Snoddy må spille "mellom" midtbane- og spissleddet, gjerne vandrende (som han stadig har figurert allerede). Townsend som breddeholder på venstre er smart, mens jeg gjerne - som nevnt - vil ha McCormack på banen sammen med Becchio. Om Snoddy da skal vandre, må vi ha en høyreback som kommer fremover ved "enhver" mulighet. Nesten synd akkurat nå at White er venstrebeint, selv om gode venstrebacker er mangelvare.

Still gjerne spørsmål til Warnocks ferdigheter, men han har rykket opp mange ganger - to ganger fra nPC siden 2006 - og det er jo det vi trenger!
Marching on together!

Cherry

5 poeng opp til Play Off pt.
Så på reservelagsoppstillingen i går: Sam, Nunez, Paynter & Forsell.....ikke dårlig angrep det!
Håper ALLE nå blir vurdert i troppen.
Må ha vært endel skurring, når 12 mann i troppen aldri ble brukt.

MOT

Mats-

Tror vi ser mye "hoofball" opp til Becchio, mens Snoddy får en fri rolle til å gjøre hva han vil og så satser man på at han har nok kreativitet til å sette ting opp. Tviler sterkt på at vi får se en veldig tydelig game plan og mønster i angrepsspillet.

Blank_File

Noen som er litt mindre trangsynte enn meg og fikk med seg hvordan Drotningens Park Vakter spilte i fjor? Hadde de en stor spiss som ble brukt som oppspillspunkt?

Dennis

Quote from: Blank_File on February 22, 2012, 12:25:20
Noen som er litt mindre trangsynte enn meg og fikk med seg hvordan Drotningens Park Vakter spilte i fjor? Hadde de en stor spiss som ble brukt som oppspillspunkt?

http://en.wikipedia.org/wiki/2010â€"11_Queens_Park_Rangers_F.C._season

Her er "de harde fakta" i alle fall.

Edit: fikset link
Marching on together!

fmtj

Leser i YEP at en av Warnock gode egenskaper er hans mann til mann samtaler med spillerne. Antar at det handler om å forklare dem hva de skal gjøre og hva de har evnen til å klare. Har ikke inntrykk av at SG hadde disse evnene for å si det mildt- forvirrede spillere i manglende taktisk system var det vel han stod for. Her er det romfor forbedringer får å si det slik.
Yeboahs vitne

Mats-

http://www.guardian.co.uk/football/blog/2012/jan/09/neil-warnock-loved-qpr

Virker som han er mer en god motivator enn en armchair general (les taktiker). Samma for meg uansett, så lenge han fører oss opp til PL.  ;)

Sydhagen

Quote from: Mats- on February 22, 2012, 13:23:14

Virker som han er mer en god motivator enn en armchair general (les taktiker). Samma for meg uansett, så lenge han fører oss opp til PL.  ;)

Er vel omtrent slik 'arry også er som manager?
Han har jo ført spurs opp i toppen av pl.....og etter en oversikt jeg såg her om dagen så har spurs faktisk tjent penger på spillerhandler siden han tok over.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Mats-

Quote from: Sydhagen on February 22, 2012, 13:27:10
Quote from: Mats- on February 22, 2012, 13:23:14

Er vel omtrent slik 'arry også er som manager?
Han har jo ført spurs opp i toppen av pl.....og etter en oversikt jeg såg her om dagen så har spurs faktisk tjent penger på spillerhandler siden han tok over.

Ser man det.

£227.mil ut og £230.mil inn.

Ser at han i nesten alle klubbene har gått i pluss, foruten den ene perioden i Pompey under olje-russern.

Ser ut som jeg må spise mine egne ord (har gitt han stick for at han har brukt mye penger i en annen tråd)

Er det han vi skal hente til neste år? ;D

Jon R

Høres ut som en god plan som kan tette noe av "hullet" etter Gradel og gjenreise Becchio som målscorer. Jeg tipper på et tosifret antall mål på de siste 14 kampene for Becchio, forutsatt at han unngår skader.
Jon R.

Blank_File

Quote from: Mr Kaizer on February 22, 2012, 12:36:13
Quote from: Blank_File on February 22, 2012, 12:25:20

http://en.wikipedia.org/wiki/2010â€"11_Queens_Park_Rangers_F.C._season

Her er "de harde fakta" i alle fall.

Edit: fikset link

4411 ja. Med Helgusson som er en dyktig nikkemann helt fremst. Hadde håpet det skulle bli rom for Becchio og McCormack, men da spøker vel det hvis ikke Ross blir kant igjen...

Tobbe9210

Taktikk er vel og greit. Det jeg savner er spillere med troen, spillere som spiller med hjertet utenpå drakta.
Kort sagt: Stolthet og innsats!
Leksvik whites

Mats-

Jeg tror det er kanskje vel "mye" innsats av gutta. Det er, som Shaun Derry var inne på, et enormt press på alle og enhver i en ett lags by som Leeds. Jeg tror gutta har så lyst å prestere og blidgjøre supporterne at det virker mot sin hensikt. Skuldrene går dermed langt over hodet, mens prestasjonene faller ned i mot stor tåa. Den store fordelen med Neil er at han kan ta av litt av presset og at han kan si til gutta som ikke presterer "Hey, relax now son. Go out and enjoy yourself, and let it come naturally". Han er vel mest kjent for 'ranting & raving', men slik som jeg forstår det en god psykolog også. Akkurat som Derry sa det, folk presterer før de kommer til Leeds, og etter drar fra Leeds. Presset er så enormt og prestasjonsangsten enda større, tror det få som er bygd for å takle hverdagen som Leeds spiller, nå får vi bare håpe at Neil "mother goose" Warnock finner 'the sweet spot' og at gutta viljer til å slappe av og prestere 100%.

Come on Colin!

Runar

Quote from: Blank_File on February 22, 2012, 10:33:47

Den taktikken der hadde i alle fall sørget for måltørke! White er jo like målfarlig som en pose poteter og Townsend er ikke heller overbevisende foran mål i følge min Spursvenner. Snoddy kan, men vil bli pakket enda bedre inn som spiss.

Snoddy er veldig god til og komme seg rettvendt og skaffe seg rom. Som dyp spiss, med indrelñpere som kan`spille en pasning og ta ut nye bevegelser vil det bare veare en fordel om stopperne "pakker" inn Snodgrass, da vil det ble mye rom for White, Townsend og indrelopere og angripe.

Jeg vil ha et spillende Leeds lag, med en spiss som har forutsetninger for og utfordre vende og slaa igjennom med spillere.

Øystein E

Jeg savner en spisstype som Lee Chapman, samt en innleggstype som Mel Sterland.
Hvorfor er det ingen managere som går for denne typen fotball lengere?
Enkelt og greit. Det funka da og funker sikkert i dag.

Blank_File

Quote from: Runar on February 23, 2012, 09:30:05
Quote from: Blank_File on February 22, 2012, 10:33:47

Snoddy er veldig god til og komme seg rettvendt og skaffe seg rom. Som dyp spiss, med indrelñpere som kan`spille en pasning og ta ut nye bevegelser vil det bare veare en fordel om stopperne "pakker" inn Snodgrass, da vil det ble mye rom for White, Townsend og indrelopere og angripe.

Jeg vil ha et spillende Leeds lag, med en spiss som har forutsetninger for og utfordre vende og slaa igjennom med spillere.

Vi kan spille til vi blir gule og blå, men hvis ingen scorer mål blir det omtrent som en traktor uten frontlaster.

B-m

Er jo begrenset hva man kan komme med etter å ha sett 1-2 kamper av laget(som du sier). Men det er ihvertfall positivt at han ser ting og forteller oss fans det. Grayson skjøt seg selv i foten med å bruke fraser som "get a reaction/schoolboy errors/1-2 individuals needs to look in the mirror" etter 5-1 tap etc.. uten at vi helt vi vite hva som egentlig var galt.

Warnock fortalte også viktigheten med å få ledere inn i laget, at dette er noe vi mangler. Helt enig.

Når det kommer til formasjon så har Colin brukt 4-2-3-1 denne sesongen med QPR og antar han kommer til å bruke denne med oss også.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

Quote from: B-m on February 23, 2012, 12:09:20

Er jo begrenset hva man kan komme med etter å ha sett 1-2 kamper av laget(som du sier). Men det er ihvertfall positivt at han ser ting og forteller oss fans det. Grayson skjøt seg selv i foten med å bruke fraser som "get a reaction/schoolboy errors/1-2 individuals needs to look in the mirror" etter 5-1 tap etc.. uten at vi helt vi vite hva som egentlig var galt.

Warnock fortalte også viktigheten med å få ledere inn i laget, at dette er noe vi mangler. Helt enig.

Når det kommer til formasjon så har Colin brukt 4-2-3-1 denne sesongen med QPR og antar han kommer til å bruke denne med oss også.

Dette er et viktig poeng. En av Graysons store svakheter, han bygde ikke et lag med tydelige ledere. Kan vel si mye fint om Howson, men egentlig ikke noen kapteintype i mine øyne.

I en evt play-off trenger vi ledere.

Kato

Viljen og innstillinga var det ingen ting å si på i helga, men hva med den taktiske delen?

1. Sentralt tror jeg Warnock har paret han ønsker. Brown og Clayton utfyller hverandre godt. Clayton mer playmaker, og Brown mer hardtabreidende rundt han. Så lenger Brown klarer å løpe, funker dette bra. 70 min med Brown er vel maks.

2. Defensivt var vi knapt satt på en prøve, men den prøven bestod vi ikke. Pugh i vill rusing, tapt duell i feltet, og O`Dea på villspor. Som regel kommer en baklengs av flere feil, denne gangen ihvertfall tre tydelige. I egen boks må vi opp i folk.

3. Så til det verste, backene. Pugh noe puslete, og Connolly uten pasningsferdigheter. Begge med nervetrøbbel hvis de måtte passere midtstreken. I en slik kamp var det uante muligheter til å komme rundt på kantene. Det lyste overtall med bruk av backene, men neida. Først på overtid lurte Connolly seg høyt i banen. Synes å huske Pugh en eller to ganger i innleggsposisjon høyt oppe, altfor dårlig. For mye legg ble slått fra midt på Sotons halvdel. Stopperne får problemene foran seg, og de er enklere å hanskes med. Hadde vi hatt backer med trøkk og ferdigheter, kunne vi sikkert slått 20 innlegg mellom dørlinje og 16-meteren. Her trengs det nye folk inn.

4. Offensivt blir det endel langt på Becchio, med fokus på bevegelse rundt. Bedre enn tidligere. Becchio vant mer i lufta, McCormack med bra ferdigheter og bevegelse men begrenset forståelse. Synes jeg vi fylte bra på med folk. Skapte mye, utur at det ikke ble mål.

lojosang

Fin tråd du har laget her, Kato. Kudos!
- Leif Olav