Har du glemt taktikk-tavla hjemme, Neil Warnock?

Started by Kato, February 22, 2012, 08:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Quote from: fjellhaugen on November 11, 2012, 11:20:38
Quote from: sportcarl1 on November 11, 2012, 09:44:41
visst lider man med klubben och speciellt warnock idag,känns ju som att det är han allena som får ta skiten och i vis mån bates, allt bra han gjort genom åren glöms en sådan här dag, är ju samma manager som ledde leed s ill en seger mot Everton, den tv-sända matchen vill jag påstå är den bästa matchen leeds spelat sedan de åkte ur PL,(sensationsmässigt är dock vinsten mot MU större)

everton somgjorde 10 bytter fra forrige kamp og ikke prioriterer ligacupen.
ja hvis det er grunnlaget for suksessen, tar jeg cv en min fra footballmanager som CL vinner med York og søker

Everton stilte med en meget sterk line up og ikke noe utpreget b-lag.
Jon R.

fjellhaugen

Quote from: Jon R on November 11, 2012, 13:08:24
Quote from: fjellhaugen on November 11, 2012, 11:20:38
Quote from: sportcarl1 on November 11, 2012, 09:44:41
visst lider man med klubben och speciellt warnock idag,känns ju som att det är han allena som får ta skiten och i vis mån bates, allt bra han gjort genom åren glöms en sådan här dag, är ju samma manager som ledde leed s ill en seger mot Everton, den tv-sända matchen vill jag påstå är den bästa matchen leeds spelat sedan de åkte ur PL,(sensationsmässigt är dock vinsten mot MU större)

everton somgjorde 10 bytter fra forrige kamp og ikke prioriterer ligacupen.
ja hvis det er grunnlaget for suksessen, tar jeg cv en min fra footballmanager som CL vinner med York og søker

Everton stilte med en meget sterk line up og ikke noe utpreget b-lag.

Everton stilte med et par førstelags spillere fra start og noen kom inn ja.
De byttet ut bortimot hele laget fra ligaseier helgen i forveien dog, det var det jeg presiserte. :-X

Btw; dersom men ikke klarer å motivere laget sitt til hjemmekamp Mot PL lag har man sannsynligvis heller ikke puls
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Kato

Her går vi fra komplett handlingslammelse til å bytte 3 mann før andre omgang er igang (sågar med 10 mann).

Forstå det den som kan.

DenHviteYeboah

Jeg leste nettopp i et forum at statistikk viser at Leeds hittil i sesongen har hatt 131 skudd på mål. Det er det laveste av alle lag i championship......Warnoc=stone age football.....

B_Ød

Quote from: DenHviteYeboah on November 12, 2012, 15:03:50
Jeg leste nettopp i et forum at statistikk viser at Leeds hittil i sesongen har hatt 131 skudd på mål. Det er det laveste av alle lag i championship......Warnoc=stone age football.....
jojo, men så er vi desto tettere bakover  ::)
Ups & Ups!!

lojosang

Quote from: Bjørn Ødegaard on November 12, 2012, 15:28:56
Quote from: DenHviteYeboah on November 12, 2012, 15:03:50Jeg leste nettopp i et forum at statistikk viser at Leeds hittil i sesongen har hatt 131 skudd på mål. Det er det laveste av alle lag i championship......Warnoc=stone age football.....
jojo, men så er vi desto tettere bakover  ::)

Så vi holder tettere framover på banen, men løser på med sjanser bakover. Kanskje Colin bør se et par episoder Sesam Stasjon?
- Leif Olav

Promotion 2010

Seriøse 4-4-2:

BotN: Warnock kicking every ball, frustrated Leeds players complain

Monday 12 November 2012 17:25

The much-loved Leeds United manager has really put his foot in it this time, as Back of the Net's Paul Watson reports

Leeds United midfielder Michael Tonge has admitted that his fellow players are growing tired of manager Neil Warnock’s hands-on approach.

Leeds were drubbed 6-1 by Watford last weekend and have dropped to 17th in the table, despite the best efforts of pugnacious tactician Warnock.

While the Sheffield-born boss’ infectious enthusiasm for the game has been key to his success at other clubs, it seems to be hindering his current players.

“There can be no doubting the gaffer’s [Neil Warnock’s] passion,” Leeds’ scorer Tonge told FourFourTwo in a post-match press conference.

“He’s quite literally kicking every ball out there. But that’s starting to slightly rile some of us more experienced players.

"It's alright, Luke, I've got this one!"

“Sometimes it’s great to see Neil hoof a dangerous ball clear, but against Watford a couple of inviting balls dropped for our strikers only to see the gaffer [Warnock] take too many touches, have his shot blocked or break down into a wheezing fit.”

Throughout his managerial career, Warnock has slowly edged towards the playing surface, but it’s only recently that he openly started chasing the ball and taking occasional wayward shots at goal while barking incomprehensible Yorkshire threats at opponents, teammates and officials alike.

“I have to admit it’s quite frustrating when we’ve got a well-placed free-kick and while we’re still discussing who should take it, the gaffer [Warnock] has stepped up and clipped a feeble, toe-poke into the wall,” Sam Byram explained.

“The odd thing is that in training he doesn’t get involved at all on the playing side. He prefers to sit in a deckchair and eat a full roast dinner with all the trimmings. If he shouts anything at all it’ll be to do with gravy.”

Renowned as a feisty character, Warnock has been embroiled in public spats with Gerard Houllier, Stan Ternent, Mick Jones, Joe Kinnear, Kevin Blackwell, three members of Los Lobos, Nigel Worthington, Wally Downes, Gareth Southgate, Gus Poyet, Lord Triesman, Graham Poll, David Elleray, Richard Beeby, the Catholic Church and most acrimoniously with Neil Warnock.

Warnock is expected to make several changes for Leeds’ trip to Millwall, but is likely to field an unchanged Warnock.

Editor's note: this isn't a serious accusation and all quotes are fictionalised. But you knew that, because you're not stupid.

http://fourfourtwo.com/blogs/backofthenet/archive/2012/11/12/warnock-kicking-every-ball-frustrated-leeds-players-complain.aspx
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Quote from: Promotion 2010 on November 12, 2012, 20:06:15
Seriøse 4-4-2:

BotN: Warnock kicking every ball, frustrated Leeds players complain

Monday 12 November 2012 17:25

The much-loved Leeds United manager has really put his foot in it this time, as Back of the Net's Paul Watson reports

Leeds United midfielder Michael Tonge has admitted that his fellow players are growing tired of manager Neil Warnock’s hands-on approach.

Leeds were drubbed 6-1 by Watford last weekend and have dropped to 17th in the table, despite the best efforts of pugnacious tactician Warnock.

While the Sheffield-born boss’ infectious enthusiasm for the game has been key to his success at other clubs, it seems to be hindering his current players.

“There can be no doubting the gaffer’s [Neil Warnock’s] passion,” Leeds’ scorer Tonge told FourFourTwo in a post-match press conference.

“He’s quite literally kicking every ball out there. But that’s starting to slightly rile some of us more experienced players.

"It's alright, Luke, I've got this one!"

“Sometimes it’s great to see Neil hoof a dangerous ball clear, but against Watford a couple of inviting balls dropped for our strikers only to see the gaffer [Warnock] take too many touches, have his shot blocked or break down into a wheezing fit.”

Throughout his managerial career, Warnock has slowly edged towards the playing surface, but it’s only recently that he openly started chasing the ball and taking occasional wayward shots at goal while barking incomprehensible Yorkshire threats at opponents, teammates and officials alike.

“I have to admit it’s quite frustrating when we’ve got a well-placed free-kick and while we’re still discussing who should take it, the gaffer [Warnock] has stepped up and clipped a feeble, toe-poke into the wall,” Sam Byram explained.

“The odd thing is that in training he doesn’t get involved at all on the playing side. He prefers to sit in a deckchair and eat a full roast dinner with all the trimmings. If he shouts anything at all it’ll be to do with gravy.”

Renowned as a feisty character, Warnock has been embroiled in public spats with Gerard Houllier, Stan Ternent, Mick Jones, Joe Kinnear, Kevin Blackwell, three members of Los Lobos, Nigel Worthington, Wally Downes, Gareth Southgate, Gus Poyet, Lord Triesman, Graham Poll, David Elleray, Richard Beeby, the Catholic Church and most acrimoniously with Neil Warnock.

Warnock is expected to make several changes for Leeds’ trip to Millwall, but is likely to field an unchanged Warnock.

Editor's note: this isn't a serious accusation and all quotes are fictionalised. But you knew that, because you're not stupid.

http://fourfourtwo.com/blogs/backofthenet/archive/2012/11/12/warnock-kicking-every-ball-frustrated-leeds-players-complain.aspx

;D
Vi trenger litt godlynt humor nå. Dessuten er jo dette vel så pålitelig som The Sun.  :D

"“The odd thing is that in training he doesn’t get involved at all on the playing side. He prefers to sit in a deckchair and eat a full roast dinner with all the trimmings. If he shouts anything at all it’ll be to do with gravy.”"  ;D
- Leif Olav

Kato

Bruken av Luke Varney føyer seg bare inn i kategorien av elendige valg fra Warnock.

Mangelen på bytting? Ubegripelig.

kongsmo

Quote from: Kato on November 18, 2012, 16:04:38
Bruken av Luke Varney føyer seg bare inn i kategorien av elendige valg fra Warnock.

han byttet jo iherdig i forrige kamp  ;D
"SNIFFER"

Gufrias

Etter min mening så ikke Varney så ubrukelig ut i dag. Før han plasserte albuen et sted der den ikke hører hjemme, vel å merke.

Ellers kom jo McC inn for Hall da denne ble usynlig. Hvem andre som burde ha vært byttet ut med hvem, er jeg faktisk usikker på.
Hekta på Leeds siden 1974

DenHviteYeboah

Godt sagt!
Innlegg på teamtalk
the viking (Leeds United): Warnock is making his usual excuses but we are now hopelessly adrift and it is his team and his tactics that have got them in this mess. Dont forget the bookies tipped us in the play-offs before the season. It is definatly time to start ask questions.....

SindreWikre

Pontus ❤

Jon R

Quote from: Gufrias on November 18, 2012, 22:10:56

Etter min mening så ikke Varney så ubrukelig ut i dag. Før han plasserte albuen et sted der den ikke hører hjemme, vel å merke.

Ellers kom jo McC inn for Hall da denne ble usynlig. Hvem andre som burde ha vært byttet ut med hvem, er jeg faktisk usikker på.

Er faktisk enig i denne.
Jon R.

LEO

Vi hadde Norris og White på benken som burde kommet inn de siste 15 -20 min.  Vi spilte med 10 mann nesten en hel omgang og det koster.
Men nå tørte han ikke fordi den dårlige erfaringen fra forrige match.  Dette blir veldig amatørmessig for meg.

NW er allergisk mot å bytte selv ikke når vi har 3 matcher på 8 dager er nok til at han bruker kvoten sin med bytter.

Grayson og han må ha godt på samme fotball skole eller rett og slett de er MENN som ikke kan ha to tanker i hode samtidig.  ;D 

Det aller værste er at han driver å bruker spillere på plasser de ikke er komfetable med.  Hvis vi får en skade så får han bruke en ny på DEN plassen og ikke rotere rundt med mange flere. 

BATES OUT NOW

Kato

Simon Graysons skole er vel en hel karriere som midtstopper. En posisjon engelske managere ikke endrer før de ofte må (skader og suspensjoner). Mange midtstoppere spilte før i tiden 42 kamper i året.

Det er en posisjon som ikke krever like mye bevegelse som ellers i banen (bedre å stå riktig enn å løpe feil).

En stor svakhet at Grayson ikke byttet mer.

Warnock fortsetter på samme viset. Slik jeg ser det er det i hovedsak fire årsaker til å bytte spillere:

1. Endre kampbilde

2. Beholde kampbilde

3. Ta ned belastningen på de som spiller mye

4. Gi spilletid til de som trenger det.

Med det kampprogrammet vi har bak oss, med det behovet for endringer vi har hatt, med det behovet for å hvile spillere, med det behovet for å gi spillere kamptrening.....

......så er det helt uforståelig hvordan Warnock er kampleder.

Og med 32 års erfaring burde han jo også se sårbarheten av å bytte tre til pause når vi allerede er 10. Det har jeg aldri sett gjort fra noen trenerbenk tidligere.

Vi trenger da en manager som står på sidelinja av en annen grunn enn bare å brøle på dommeren. Lucas the Kop cat hadde neppe vært mye verre om han hadde ledet oss underveis i kamp  ;D

kalle_92

Quote from: Kato on November 19, 2012, 08:49:04
Simon Graysons skole er vel en hel karriere som midtstopper. En posisjon engelske managere ikke endrer før de ofte må (skader og suspensjoner). Mange midtstoppere spilte før i tiden 42 kamper i året.

Det er en posisjon som ikke krever like mye bevegelse som ellers i banen (bedre å stå riktig enn å løpe feil).

Warnock fortsetter på samme viset. Slik jeg ser det er det i hovedsak fire årsaker til å bytte spillere:

1. Endre kampbilde

2. Beholde kampbilde

Med det kampprogrammet vi har bak oss, med det behovet for endringer vi har hatt, med det behovet for å hvile spillere, med det behovet for å gi spillere kamptrening.....

Og med 32 års erfaring burde han jo også se sårbarheten av å bytte tre til pause når vi allerede er 10. Det har jeg aldri sett gjort fra noen trenerbenk tidligere.

Vi trenger da en manager som står på sidelinja av en annen grunn enn bare å brøle på dommeren. Lucas the Kop cat hadde neppe vært mye verre om han hadde ledet oss underveis i kamp  ;D
Vanskelig å være uenig her, Kato.

trondt

Quote from: kalle_92 on November 19, 2012, 08:54:59
Quote from: Kato on November 19, 2012, 08:49:04

1. Endre kampbilde

2. Beholde kampbilde

Vanskelig å være uenig her, Kato.
Men hva gjøres på treningsfeltet ? Har vi mer enn tre pasninger i laget så er det jo en sensasjon. Ã... slå langt på lykke og fromme viser seg vel å være utdatert og noe av det enkleste å forsvare seg mot. Når vi i tillegg ikke evner å få inn en riktig defensiv formasjon så ender dette i Yeovil igjen.

Sydhagen

Det er greit å slå langt, men da må det være mer enn 1 mann der fremme slik at man også kan vinne 2.ballen.
Sånn som det blir praktisert nå så står Becchio helt alene med milevis til nærmeste lagkamerat.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kontakinte

Hadde stor sans for at Warnock ble ansatt som manager, men nå er jeg fryktlig lei hele mannen. Tror ikke det hjelper at han får fler pund å rutte med.. Nå spiller snart hele laget ute av possisjon, hvorfor er Peltier Kaptein? Hvorfor tar Tongue frispark?    Hent Paolo Di Canio!!

Kato

I går så jeg frispark fra 16-20 m (eller straffe) som eneste mulighet til å få oss et mål.

Øynet et lite håp da vi fikk oss et i kjempelege.

Men der er ingen med flair nok til å bende en slik i kråa. Tonge sitt i går tror jeg havna  i Themsen.

Sydhagen

Mulig jeg kaster en brannfakkel her nå, men:

Jeg kommer ikke til å savne Diouf når han forlater klubben i januar.
Mannen er så ufattelig treg. Hver eneste gang han mottar ballen så bremser han alle muligheter for en kontring. alt går i slow motion og det blir sjelden farlig når han har ballen.

Synes også at Paddy er en svakhet for laget. Mest pga hans elendige ballfordeling når han har ballen. Eneste han klarer å gjøre er å måke ballen frem til motstandernes forsvarere. Dermed mister vi ballen. Hvorfor ikke bare gi en enkel ball til en av backene av og til??
Gi Ashdown sjansen. Han har gjort minst en like bra jobb som Paddy og kan umulig være like dårlig som Paddy på ballfordeling.

Få tilbake Poleon og still med følgende lag:

Ashdown

Peltier - Lees - Pearce - Drury

Green - Austin

Hall    -   McCormack   -  Poleon (White)

Becchio
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

4ever arcticwhite

Quote from: Sydhagen on November 20, 2012, 10:30:53

Mannen er så ufattelig treg. Hver eneste gang han mottar ballen så bremser han alle muligheter for en kontring. alt går i slow motion og det blir sjelden farlig når han har ballen.

Ikke veldig uenig når det gjelder Diouf. Jeg har sittet med samme inntrykk de kampene jeg har sett - han MÃ... bare kose litt med ballen og drible et par motstandere før han begynner å bevege seg framover i håp om å få et frispark. Sjelden eller aldri går ballen videre på første- eller andretouch, og alt av evt. bevegelser framover stopper opp.
The future's so White I've got to wear shades 8)

kalle_92

Quote from: 4ever arcticwhite on November 20, 2012, 11:15:07

Ikke veldig uenig når det gjelder Diouf. Jeg har sittet med samme inntrykk de kampene jeg har sett - han MÃ... bare kose litt med ballen og drible et par motstandere før han begynner å bevege seg framover i håp om å få et frispark. Sjelden eller aldri går ballen videre på første- eller andretouch, og alt av evt. bevegelser framover stopper opp.
Problemet sitter vel heller at det ikke er de bevegelsene rundt han når han får ballen, og at han derfor må holde på den. Diouf er en av de få på laget som tør å holde på ball. Resten av spillerene ser ut som om de får glør under føttene når de får ballen. Huff and puff. Mer positivt i det han gjør, enn negativt spør du meg.

DenHviteYeboah

Quote from: kalle_92 on November 20, 2012, 11:17:43

Problemet sitter vel heller at det ikke er de bevegelsene rundt han når han får ballen, og at han derfor må holde på den. Diouf er en av de få på laget som tør å holde på ball. Resten av spillerene ser ut som om de får glør under føttene når de får ballen. Huff and puff. Mer positivt i det han gjør, enn negativt spør du meg.
Hvorfor ikke bruke Diof som rendyrket spiss foran Becchio? altså en 4-4-1-1 formasjon. Da kan Diof kun konsentrere seg å få ballen i mål-ferdig! Kan vel ikke bli særlig mer tannløst enn nå? Siden Warnock prøver ut spillere i "rare" posisjoner, kan jeg ikke se at dette skulle være noe verre.....

Hallgeir *

Quote from: DenHviteYeboah on November 20, 2012, 11:21:28

Hvorfor ikke bruke Diof som rendyrket spiss foran Becchio? altså en 4-4-1-1 formasjon. Da kan Diof kun konsentrere seg å få ballen i mål-ferdig! Kan vel ikke bli særlig mer tannløst enn nå? Siden Warnock prøver ut spillere i "rare" posisjoner, kan jeg ikke se at dette skulle være noe verre.....

Som spiss må han da få de fleste ballene spilt i beina. Da kan han "drible ballen i mål". Ã... sende Diouf på løp eller prøve med en gjennombruddspasning mot Diouf, tror jeg har lite for seg. Til det er han for treg.

Men som du skriver.... Jeg har hørt verre forslag. Uansett plasserer du enten Becchio eller McCormack på benken.
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Warnock har denne sesongen vist at han innehar begrensede taktiske egenskaper.  Han har bl.a misset på bytter i pausen gjentatte ganger.  Bruken av Diouf er feil og bruken av Varney er totalt hodeløs (alle ser at den mannen ikke skal være på banen i det hele tatt).  Warnock har selv gått til anskaffelse av dette B-pregede pompey-laget med de midler som har vært til rådighet.  NW er i stor grad ansvarlig selv for at vi er inne i en tung periode.  Han har ikke vært flink nok til å veksle på spillerne og gi hvile når det kunne vært berettiget.  Skader og utestengelser p.g.a kort skjer hver sesong og man må alltid ha en back-up plan for dette.   Hvor mange trenere skylder ikke på skader og utestengelser ???  Har man hørt noen si : "I saw that coming" - nope !!!  Warnock skal ikke skylde på potensiell takeover som tar tid, han har tross alt fått noen midler til rådighet allikevel, og skal konsentrere seg om det sportslige og laget, spillerne.  At han dreit i resultatet når Austin ble skadet forteller også at han har feil fokus.  Medisisnsk personell skal ta seg av slike utfordringer der og da.  Det menneskelige aspektet får man ta etterpå, men man må leve og coache i kampen der og da.  Det er bekymringsfullt synes jeg med en sånn kar ved roret.  Han må selv jobbe med sitt eget fokus om det skal bli bedre, han får velge selv av de spillerne han har ønsket - og, deretter skape resultater.  Han klarer sikkert motivere spillerne til kampen mot Palace, men tiden renner ut i sanden for Warnock snart og likeså for klubben. Hans taktiske evner gir grunn til fortsatt bekymring.....
MFLU - Miracles For Leeds United

sportcarl1

Quote from: DenHviteYeboah on November 20, 2012, 11:21:28

jag personligen har aldrig sett diouf som en centerforward som skall göra målen,  fattas både styrka och snabbhet och målsinne, tycker han har visat i alla matcher han spelat i höst som jag sett live eller på tv att hans position däremot är  bakom mccormack och becchio eller på en flank där han kan utnyttja sin teknik kunna utmana motståndare, hålla i bollen och frispela där har han sin roll

Henning

Quote from: Cannavaro on November 20, 2012, 12:35:07
Warnock har denne sesongen vist at han innehar begrensede taktiske egenskaper.  Han har bl.a misset på bytter i pausen gjentatte ganger.  Bruken av Diouf er feil og bruken av Varney er totalt hodeløs (alle ser at den mannen ikke skal være på banen i det hele tatt).  Warnock har selv gått til anskaffelse av dette B-pregede pompey-laget med de midler som har vært til rådighet.  NW er i stor grad ansvarlig selv for at vi er inne i en tung periode.  Han har ikke vært flink nok til å veksle på spillerne og gi hvile når det kunne vært berettiget.  Skader og utestengelser p.g.a kort skjer hver sesong og man må alltid ha en back-up plan for dette.   Hvor mange trenere skylder ikke på skader og utestengelser ???  Har man hørt noen si : "I saw that coming" - nope !!!  Warnock skal ikke skylde på potensiell takeover som tar tid, han har tross alt fått noen midler til rådighet allikevel, og skal konsentrere seg om det sportslige og laget, spillerne.  At han dreit i resultatet når Austin ble skadet forteller også at han har feil fokus.  Medisisnsk personell skal ta seg av slike utfordringer der og da.  Det menneskelige aspektet får man ta etterpå, men man må leve og coache i kampen der og da.  Det er bekymringsfullt synes jeg med en sånn kar ved roret.  Han må selv jobbe med sitt eget fokus om det skal bli bedre, han får velge selv av de spillerne han har ønsket - og, deretter skape resultater.  Han klarer sikkert motivere spillerne til kampen mot Palace, men tiden renner ut i sanden for Warnock snart og likeså for klubben. Hans taktiske evner gir grunn til fortsatt bekymring.....

Ikkje alle. Ein av dei betre Leeds- spelarane dei siste vekene, synst eg.

bjoggis

Quote from: Henning on November 20, 2012, 21:24:08
Quote from: Cannavaro on November 20, 2012, 12:35:07

Ikkje alle. Ein av dei betre Leeds- spelarane dei siste vekene, synst eg.
+1