Har du glemt taktikk-tavla hjemme, Neil Warnock?

Started by Kato, February 22, 2012, 08:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jon R

Quote from: Tom S on November 25, 2012, 18:17:47
Quote from: HåvardK on November 25, 2012, 17:29:11
Quote from: Leedsfan on November 25, 2012, 16:11:45
Quote from: HåvardK on November 25, 2012, 15:45:56
Quote from: Leedsfan on November 25, 2012, 13:33:31
Quote from: kalle_92 on November 25, 2012, 11:58:04
Quote from: HåvardK on November 25, 2012, 11:20:24
Runar har selvsagt helt rett her. Kan hende det kan forsvares å ta ut Poleon, men det var jo merkelig å sette inn nettopp ham, når en ser på de andre spillerne en hadde på benken.
Enig. Men det var vel før det andre målet kom?

En vesentlig detalj. Han satte inn Poleon for å få mål nr. 2, og det kom vel rett etter Dom entret banen?
Det kan man si. Allikevel hadde det vært mer fornuftig å sette inn noen med både mer erfaring og flere defensive gener - i tillegg til offensive egenskaper.

Lurer på om jeg får det siste ordet nå?

For min del kan du gjerne få det siste ordet..:)

JESS!!!! Da sier vi det slik.

Dokke to altso :)

Forumets Knoll og Tott!  ;D

Selv holder jeg noen ganger en knapp på Knoll og andre ganger på Tott. :)
Jon R.

Bites Yer Legs

Denne videoen avfeier all tvil om at det var feil å ta av Poleon. Defensivt uromoment deluxe, og sjekk DEN taklingen til Brown i siste minutt.

http://www.dailymotion.com/video/xvd39b

De som har kritisert Warnock for å være dårlig kampleder, kan umulig også kritisere ham nå for å sette innpå en rutinert bauta for å sikre 3 poeng hjemme mot serielederen.
KEEP FIGHTING!!

Leedsfan

Quote from: Bites Yer Legs on November 25, 2012, 22:34:02
Denne videoen avfeier all tvil om at det var feil å ta av Poleon. Defensivt uromoment deluxe, og sjekk DEN taklingen til Brown i siste minutt.

De som har kritisert Warnock for å være dårlig på sidelinjen, kan umulig også kritisere ham nå for å sette innpå en rutinert bauta for å sikre 3 poeng hjemme mot serielederen.

Hva med selvtilliten til Poleon, den er vel ødelagt nå??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bites Yer Legs

Quote from: Leedsfan on November 25, 2012, 22:38:18
Quote from: Bites Yer Legs on November 25, 2012, 22:34:02

De som har kritisert Warnock for å være dårlig på sidelinjen, kan umulig også kritisere ham nå for å sette innpå en rutinert bauta for å sikre 3 poeng hjemme mot serielederen.

Hva med selvtilliten til Poleon, den er vel ødelagt nå??

Hvorfor? Fyren er vel bevisst sine egne defensive svakheter.

Laget foran enkeltspiller. Det tror håper jeg Poleon er enig med meg i.
KEEP FIGHTING!!

Runar

Poleon kommer inn på ett måls ledelse og byttes ut på en ett målsledelse.

Hva er forskjellen.

McCormack skulle aldri vært byttet inn. Da kunne Brown vært byttet inn for han.

Men tror Poleon overlever byttet dersom NW gir han en enkelt forklaring.

Bites Yer Legs

Quote from: Runar on November 25, 2012, 23:38:44
Poleon kommer inn på ett måls ledelse og byttes ut på en ett målsledelse.

Hva er forskjellen.

Momentum.
KEEP FIGHTING!!

Jon R

Basert på TV bildene:

Tror det var helt riktig å ta av Poleon som ser ut som en en løs kanon på dekk.  :o

Utover det synes jeg det er vanskelig å mene så mye om NW vurderinger ved de ulike byttene uten å ha sett kampen. Det er jo pros & cons med en hurtig og kontringssterk spiller kontra en taklingssterk og defensivt orientert spiller i en frenetisk sluttfase.
Jon R.

Gufrias

Mer oppløftende er det at tv-bildene viser et Leeds som ved flere anledninger spiller fotball og bygger opp angrep.
Hekta på Leeds siden 1974

martind

Vi var meget gode på lørdag. Fra tribuneplass virket det som at laget hadde fått en ny giv jeg ikke har sett tidligere i år.
Byttet der Poleon blir tatt av var nødvendig, og når vi ser hvilke viktige dueller Brown vinner på slutten var det riktig valg. Tror ikke Poleon blir noe svekket av dette. Forklaringen er jo helt grei.

Vanskelig å sette en MOM da jeg synes det var flere som var meget gode. Byram, Thomas, Diouf, Tate, Kenny... mange kan nevnes.

Jerome Thomas var et friskt pust med mye fart og god ballkontroll. Spennende å følge han fremover.

Deilig og utrolig viktig seier på lørdag! la oss håpe på enda noen 3 poengere i de neste kampene, så er vi med!
MOT!! We are Leeds!

Leedsulf

Virket som et smart bytte av Colin når man ser hvordan Poleon opptrer på egen banehalvdel.
Selv drev han jo og spøkte og lo av det deffansive arbeidet sitt etter kampen, så tror ikke han fikk varige mén, men at han forsto hvorfor byttet skjedde.

Leedsfan

Quote from: martind on November 26, 2012, 08:56:33
Vi var meget gode på lørdag. Fra tribuneplass virket det som at laget hadde fått en ny giv jeg ikke har sett tidligere i år.
Byttet der Poleon blir tatt av var nødvendig, og når vi ser hvilke viktige dueller Brown vinner på slutten var det riktig valg. Tror ikke Poleon blir noe svekket av dette. Forklaringen er jo helt grei.

Vanskelig å sette en MOM da jeg synes det var flere som var meget gode. Byram, Thomas, Diouf, Tate, Kenny... mange kan nevnes.

Jerome Thomas var et friskt pust med mye fart og god ballkontroll. Spennende å følge han fremover.

Deilig og utrolig viktig seier på lørdag! la oss håpe på enda noen 3 poengere i de neste kampene, så er vi med!

Skulle ønske jeg kunne vært på den kampen. Hvordan vil du beskrive stemningen, må ha vært elektrisk??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

martind

Quote from: Leedsfan on November 26, 2012, 11:25:45

Skulle ønske jeg kunne vært på den kampen. Hvordan vil du beskrive stemningen, må ha vært elektrisk??

Tross lave tall på tribunen var stemningen meget god. The Kop lagde god stemning og det var en av de beste og morsomste kampene på ER på lenge!

Både Marching On together og Lucciano sangen runget virkelig!

Med et par seire til nå, så gleder jeg meg til Ipswich kampen!
MOT!! We are Leeds!

Jon R

Quote from: martind on November 26, 2012, 12:15:15

Tross lave tall på tribunen var stemningen meget god. The Kop lagde god stemning og det var en av de beste og morsomste kampene på ER på lenge!

Glimrende Martin!  :)
Jon R.

sportcarl1

Quote from: Jon R on November 26, 2012, 17:18:43
Quote from: martind on November 26, 2012, 12:15:15

Glimrende Martin!  :)
inte för att vara petig eller gnällig men vad har dessa inlägg att göra under en warnocktråd?

Jon R

Gir kudos til Warnock ikveld også jeg. Nå virker det endelig som om forsvaret og midtbanen begynner å fungere som et kollektiv etter kun 1 baklengs mot to av divisjonens beste og mest målfarlige lag. Litt mer sting i angrepet nå og vi kan være en reell utfordrer om en plass i Play off raskere enn noen klarer å stave "transfervinduetåpnerijanuar".   :)

PS: Palace kampen ligger nå ute i sin helhet på LUTV.
Jon R.

Gufrias

Quote from: Jon R on November 27, 2012, 22:48:58
Gir kudos til Warnock ikveld også jeg. Nå virker det endelig som om forsvaret og midtbanen begynner å fungere som et kollektiv etter kun 1 baklengs mot to av divisjonens beste og mest målfarlige lag. Litt mer sting i angrepet nå og vi kan være en reell utfordrer om en plass i Play off raskere enn noen klarer å stave "transfervinduetåpnerijanuar".   :)

PS: Palace kampen ligger nå ute i sin helhet på LUTV.
Nå har du for så vidt allerede stavet "transfervinduetåpnerijanuar" - og jeg også - så da er vi vel en reell utfordrer, da.  :)
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Vi har et lag som funker uten Pearce og Austin, meget bra Warnock.

Bites Yer Legs

Neppe tilfeldig at Green og Norris, i matchfitness, sine comeback i XI setter i gang vår første lille seiersrekke på lang tid.
KEEP FIGHTING!!

Jon R

Quote from: Bites Yer Legs on November 27, 2012, 23:09:05
Neppe tilfeldig at Green og Norris, i matchfitness, sine comeback i XI setter i gang vår første lille seiersrekke på lang tid.

Burde opplagt vært brukt mer, spesielt Norris, istedet for å drive rovdrift på Austin.
Jon R.

sportcarl1

kanhända att green och norris inte spelat mer beror ju på att bägge haft problem med skador, känns ju då väldigt bra att när austin är borta de tar chansen och visar vad de går för

HåvardK

Men hvorfor får ikke Hall spille mer?

Sydhagen

Quote from: HåvardK on November 28, 2012, 13:45:16
Men hvorfor får ikke Hall spille mer?

Var uenig i byttet til NW når han satte inn Brown for Thomas. Mener at han burde satt inn Hall.
Alltid lurt å ha hurtighet fremme på banen når man blir presset litt tilbake.

Men nå vant vi 1-0 så NW kan lett forsvare byttet sitt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

I kampen mot Millwall så var han vel ikke så god. Har hørt at han er rask, som i speed, men så ikke mye av det.

Er han rask??

Kato

Filosoferer litt over det å være manager i Englnad, kanskje spesielt på nivå to.

Litt tidlig kanskje, men både Henning Berg? og Ståle Solbakken ser ut til å ende som "katastrofer" i Championship.

Begge etter mitt syn taktisk dyktige trenere, som jeg tror er skolert langt over snittet for Championship. Begge har relativt solide staller, dog med tunge resultater fra fjoråret i bagasjen.

Resultatene er, spesielt for Solbakken, katastrofe. Øksa kan svinge på Molineux, når som helst.

Personlig hadde jeg sett for meg suksess for begge to. Mulig det er for tidlig å konkludere. Hvorfor så dårlig?

Har det noe med engelske spilleres respekt for utenlandske (nordiske) ledere? Har det noe med spilleres manglende forståelse taktikk? Er det tilfeldigheter? Er trenerne for dårlige motivatorer?

Når jeg ser Neil Warnock stå der å rope og skrike på dommeren, så ville jeg jo valgt Solbakken 7 dager i uka.

Er det så enkelt at fotballen på dette nivået er enklere? Er det bare å fyre gutta i taket, bed dem brenne ballen til himmels, og løpe til de spyr?

Undres....

Sydhagen

Kanskje filosofien/tankene til Solbakken/Berg er for vanskelig?
Spillerne sier jo f.eks alltid om Drillo at han er enkel og klar på hva han vil de skal gjøre. Ergo, han får gode resultater med landslaget. Men nå fikk jo ikke Drillo det så godt til i PL, men tror det sviktet mest på kommunikasjonen der...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Mulig det er for vanskelig. Solbakken fikk jo gode resultater i Danmark, men det var jo over en lengre periode. Dessverre er vel fotballederne altfor kortsiktige i sin tankegang til at Solbakken kan bruke åresvis på å få inn sine ideer.

I tillegg kan man jo lure på hvor mye taktikk det er tid til å få terpet inn. Sesongen består jo i stor grad av kamper og restitusjon.

TK20

Quote from: Kato on November 29, 2012, 10:44:37
Når jeg ser Neil Warnock stå der å rope og skrike på dommeren, så ville jeg jo valgt Solbakken 7 dager i uka.

Da er vi ikke to...

Kato

Quote from: TK20 on November 29, 2012, 13:01:46
Quote from: Kato on November 29, 2012, 10:44:37

Da er vi ikke to...

Fair enough det. Jeg hadde vel valgt rundt 20 managere i Championship før Warnock.

B-m

At Solbakken og Berg er taktisk overlegne i championship - faktisk så gode taktisk at spillere ikke klarer skjønne det, er en idiotisk påstand! Berg har jo vist seg som en veldig middels manager. Solbakken gjorde suksess med laget i dansk liga med mest ressurser - en liga som ellers holder elendig nivå. At både Berg sitter i tv2 studiet sammen med noen svette karer og kommenterer replays på hvordan ting skulle vært gjort annerledes er ikke overbevisende nok for meg..

Det kan hende at Solbakken og Berg er detaljorintert, men det vil jeg ikke kalle taktisk overlegen.

Det virker som om mange vurderer Warnocks taktiske egenskaper utifra tv-kamper i det siste, hvor vi såvidt har klart å stille midtbane, og med Becchio og Diouf med de eneste rene offensive spillere i stallen. Jeg tror at Leeds hverken makter og kan spille noe annet enn langballer og RÆVA fotball med lagoppstillinga som vi f.eks hadde mot Brighton og Millwall. Men hvorfor spiller ikke Warncok med Hall!? Hva i helvete vet vi om Hall annet enn han er 75 % matchfit og har spilt league one fotball med grei suksess?

Nå når vi har fått tilbake Green og Norris, samt fått fart i Thomas - så "spiller" Warnock, ikke overraskende, mye mer langs bakken og virker som et helt annerledes lag.

Når det kommer til Drillo: jeg tror rett og slett ingen ville klart å spille for Drillo 365 dager i året- man hadde mistet gnisten og lysten til å spille fotball da. Det er greit noen uker i året på landslagsamling men ikke fyren har ingenting å gjøre i klubbfotball!

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Cannavaro

Jeg tror Berg og Solbakken kan tilføre noe i klubbene sine. De har riktig innstilling og "drive" for å utføre oppgavene.  Det er for tidlig å spå om de kan lykkes, men fotballen i Championship er ikke særlig sofistikert.  Man rekker ikke å bygge sten på sten i Championship, det er kamp for enten å overleve eller klare play-off plass eller opprykk.  Det er mer kynisk og ekstremt resultatorientert.  Selvsagt er det jo noe det samme i PL, men der trenger man kvalitet og fotballkløkt for å gjøre det bra.  Warnock har rutine, hvilket Berg og Solbakken mangler.  Det får de bare av å prøve og feile, men begge to har potensial til å bli gode managere på sikt.  Derfor kan Championship være et bra springbrett for disse to videre, men det betinger jo suksess på et tidspunkt......
MFLU - Miracles For Leeds United