EX-SPILLER: El Hadji Diouf

Started by Hobben, August 11, 2012, 14:59:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mac_gyver

Kul signering! Velkommen Diouf. Håper alle andre lag enn Leeds hater deg når sesongen er over. Lykke til!
Pride of Yorkshire

p0ndus

Mannen har jo rykte som en drittsekk eller"dirtbag(ref Torbjørn Berntsen) men så lenge han er dritt sekk mot motstanderlaget, unngår røde kort og bidrar i målprotokollen vår så skal jeg være positiv.

Promotion 2010

Warnock: Diouf's reputation convinced me to sign him for Leeds
Read more at
http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/football-league/championship/120811/warnock-dioufs-reputation-convinced-me-sign-him-leeds-178435#3jeuuEl4DOdgOxxS.99

Neil Warnock has revealed glowing references from close friends convinced him to take a chance on El Hadji Diouf at Leeds.

The pair were at loggerheads as recently as 2011 with Warnock, then QPR manager, labelling the Senegalese attacker a ‘sewer rat’.

But a chance meeting led to the pair settling their differences before Warnock decided to offer the former Liverpool, Bolton and Blackburn bad boy a reprieve at Elland Road after he had been released by Doncaster.

“I met him about six or seven weeks ago â€" it wasn’t a planned meeting, I just met him at a function â€" and I ended up having two hours with him telling him what I didn’t like about him and him talking about football in general,” Warnock said.

“I actually enjoyed the conversation and I made it clear where I felt he could be a lot better and I spoke to Mickey Walker in the meantime, a good friend of mine who was at Doncaster Rovers, who said to me that he was one of the best lads around in the dressing room.

“Great to have around, didn’t shirk anything and was good with the kids. Big Sam [Allardyce] says the same. One or two people I have spoken to couldn’t speak highly enough of him.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

J.N

Leedsfan

Intervjuet med Warnock etter Shrews:

http://www.youtube.com/watch?v=BzVr7ldm06o&feature=player_embedded

Hør på hva den herlige mannen sier etter 5 minutter!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

LUFC Warnock - Diouf is not a bad egg

Leeds United boss Neil Warnock says that new signing El Hadji Diouf is not a bad egg after signing the controversial striker.

Diouf signed for Leeds on Saturday on a non-contract basis and he made his debut as a substitute in the 4-0 win over Shrewsbury Town.

The former African footballer of the year has had a chequered past with a number of misdemeanours both on and off the pitch tarnishing his name.

Warnock and Diouf have history. The pair fell out in 2011 when Warnock was furious with Diouf following an incident involving Jamie Mackie during his time at QPR.

Mackie had suffered a broken leg in a challenge in a FA Cup clash at Ewood Park, with Diouf taunting Mackie whilst he lay prone on the pitch. Warnock launched a scathing attack on Diouf in his after match interview when he said, "For many years I`ve thought he is a gutter-type of boy and I was going to call him a sewer rat but that might be insulting the sewer rats. I think he`s the lowest of the low.

'I can't see him being at Blackburn much longer because I can't see Steve Kean putting up with someone like that in the dressing room when he is trying to form a new image for Blackburn.

'I think he will be the first to go and good riddance - I hope he goes abroad because I won't miss watching him.'

Diouf hit back at Warnock when he said, "This guy Warnock talks a lot of s*** and everyone knows he talks a lot of s***.

"He wants to put himself on the front page of the paper all the time but no one is interested in him. Every time we see him on TV he talks s***.

"You see managers talking, like Ferguson, Wenger, Allardyce, Villas-Boas, and you listen.

"But this guy? What has he done in his life? Nobody knows him.

"Watch him with his best player, Adel Taarabt. If it wasn`t for Taarabt last year he`d never have been in the Premier League this season.

"But how has he treated him? He has taken the captain`s armband off him and treated him like s***. But HE`S the big s***.

"One day I will catch up with him and we`re going to talk.

"If I see him face-to-face, he`s going to know what I think about him."

It seems the pair have now managed to put their differences behind them after Diouf arrived at Leeds on trial towards the end of last week and Warnock puts it down to a chance meeting.

Warnock says the pair met by chance around six weeks ago and had a long chat about what happened in the past. Speaking on Yorkshire Radio Warnock said, "I met Dioufy about six weeks ago. It was not planned it was an accidental meeting. We ended up talking for about an hour.

"We talked about our past history. We had a chat, I told him what I didn`t like about him, and I told him what I liked about him.

"He is good in the dressing room; he is not a bad egg. He is a good lad. We only signed him on a non-contract basis to have a look at him this week."

The 33 year old was first linked with a move to Elland Road in April. Diouf speaking at the time said he had no problems with Warnock when he gave an interview to Sky Sports News. 'I know people have talked about the incident between me and Neil Warnock but it is in the past and is not an issue.

'I have the utmost respect for Neil Warnock and I'd be delighted to help Leeds gain promotion to the Premier League.'

The signing of Diouf also seems to have split the fans with him receiving a mixed reception on his debut on Saturday. The majority of fans applauded Diouf when he came on the pitch to replace Ross McCormack with fourteen minutes remaining but there was clearly some boo`s from the Elland Road crowd.

The Elland Road crowd only taunted Diouf less than six months ago when he visited with Doncaster Rovers in Neil Warnock`s first game at the club.

Diouf and a number of Leeds players were involved in pushing and shoving on the pitch during a long break in play whilst Leeds midfielder Robbie Rogers and Doncaster defender Tommy Spurr received treatment for a clash of heads, which resulted in both players being stretchered from the pitch in the final minute of the game.

The delay led to seven minutes of injury time being played with Luciano Becchio scoring a winner for Leeds in the final seconds of injury time.

Tempers boiled over at the final whistle with unnamed players from both sides involved in an incident in the Leeds tunnel that led to both clubs being investigated by West Yorkshire Police. Both clubs were later cleared without charge.

It will be a very interesting time at Elland Road whilst Diouf is here that I am sure.

Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=289704#ixzz23JfvYiPD
Min første Leeds-kamp:

Hobben

La fansen bue på han! La de vise at de ikke godtar slike drittsekker i klubben.
Rogaland Whites

Rudi G.

Nå er han her, han har ikke dummet seg ut i LUdrakten enda, la føttene hans snakke, før vi vet ordet av det kan han bli en helt, eller ikke, gi han en sjanse, det har NW gjort, mannen de fleste her støtter!

testo

Quote from: Hobben on August 12, 2012, 10:44:32
Hva har han gjort som ingen andre har gjort foruten å spytte?
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Here we go again

Quote from: Leedsfan on August 12, 2012, 08:24:10

Fin fyr herr Warnock  :)  Håper han lykkes fremover nå selv om jeg tviler litt på det.(men så er jeg en av pessimistene her inne)
Et par-tre nye spillere inn i troppen, geiten og grisen bort så ser ting veldig lyst ut fremover selv for en pessimist ;)
Og la oss nå for guds skyld slå ulvene neste helg.  Ellers får jeg høre det fra broderen i lang tid fremover! :P

marve

Quote from: Leedsfan on August 12, 2012, 08:24:10

Hehehe enig han har greid å prata meg over .Diouf kan bli bra han heheheh. ;D
Men vill ha vekk bates !!!!!

Hallgeir *

Doncaster view of El Hadji Diouf.

Vital Leeds United have got the lowdown on latest signing El Hadji Diouf from a fan of his last club Doncaster Rovers.

Vital Doncaster Rovers contributor 1879Rovers gives us his thoughts on a signing that has certainly had a mixed reaction.

What are his strengths and weaknesses?

Firstly, I have to say how surprised I am to see him signing for Leeds especially with his history with Neil Warnock.

The abuse he received when we played at Elland Road in February also surprises me that Diouf would also want to join.

When he first signed for Rovers, there were very similar views to those of Leeds fans (they have probably been the same wherever he has gone).

The fans were split. Some saw him as a great signing whilst others could not look past his troubled past. Whilst I find some of the stuff he had done disgusting, I recognised the talent he has.

Once we saw what we had on the pitch, he quickly changed the views of many fans. I know we were struggling at the foot of the championship but he looked a class above most players on the pitch and that included the opposition. Cast your mind back to our visit in February. He ran the game that day for Rovers.

He supplied a great number of chances for players and I honestly still feel had we kept Billy Sharp we would not have been relegated.

His commitment was there and after initially joining us on a short-term deal, he always stated he wanted to stay to try and help Rovers avoid relegation. Sometimes it is just words but he did sign a contract to keep him at the Keepmoat at least until the end of the season.

His biggest weakness is obviously his temperament. He did manage to keep it under check for most of his time with us. Probably his worst moment was at Elland Road.

He did not keep his nose completely clean whilst he was with us and he was arrested in April on suspicion of violent disorder for an altercation in a Manchester nightclub - He was eventually cleared.

Rovers boss Dean Saunders and the players all said what a joy he was to have around whilst at the club, it was only when he left in the summer, when Saunders said, he was very difficult to manage. It is sure to be a rollercoaster with him and Warnock.
He picked up six bookings for Rovers in 23 games and I think most of them were just down to frustration.

What is his preferred position and is he versatile?

He can play in a number of positions. He played out wide, up front and in the hole for Rovers, so he definitely has plenty of versatility. He scored six times for us, which in a poor team and not playing as an out and out striker was a decent return.

If you could describe Diouf in three words, what would they be?

Unpredictable, match winner.

What I am really trying to say in that is, he is obviously a loose cannon and you are always waiting for something to happen. At the same time, he can prove a match winner with his skill. At championship level he is a quality signing and in a decent team he could do really well.

I am looking forward to seeing what happens as I am sure are most football fans.

Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=289729#ixzz23KTPOahX

Så får vi bare håpe at han kan oppføre seg. Da er det en sjanse for at vi kan komme positivt ut av denne signeringen, men jeg tror Warnock har svelget en gigantisk kamel her.  ;)
Super Leeds since 1968

Hobben

Quote from: testo on August 12, 2012, 11:51:34

Vær så snill! Du er ikke så dum at du ikke skjønner hva jeg mener! Han gjør dumme ting veldig oftere en det andre gjør og det gjør han til en av england's mest hatende spiller! Og de ønsker ikke vi (ehhh, jeg..) i Leeds United.
Rogaland Whites

jackbauer68

Latterlig uttalelse!!!

There's only one El Hadji Diouf

MOT,WAFLL!!!!

Leedsfan

Quote from: jackbauer68 on August 12, 2012, 13:22:17

Latterlig uttalelse!!!

There's only one El Hadji Diouf

MOT,WAFLL!!!!

Vi blir jo bare mer og mer enig for hver dag som går..:)

Helt latterlig å bue på egen spiller uansett hvem det er. Hva hadde skjedd hvis Barton hadde kommet til klubben?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Skammelig, rett og slett!

Rent fotballmessig tror jeg han er den beste på hele Leeds...med masse erfaring og meritter i tillegg.

Gi hvertfall mannen en sjanse!

J.N

Trist.

Leedsfan

Du sier at du skal kjøpe deg en drakt med Diouf på, men allikevel ønsker du at fansen skal bue på han. Hva burde fansen gjøre med deg når du kommer tuslende med Diouf på ryggen?

Eriksen55

Quote from: Hobben on August 12, 2012, 13:22:17

Vær så snill! Du er ikke så dum at du ikke skjønner hva jeg mener! Han gjør dumme ting veldig oftere en det andre gjør og det gjør han til en av england's mest hatende spiller! Og de ønsker ikke vi (ehhh, jeg..) i Leeds United.

Oftere enn  det andre gjør... Hvor skal man begynne... Barton, Bellamy, Rooney, Fowler,Cantona,Bowyer,Woodgate, Bakke, Delph, Carroll og ikke minst Terry.... De jeg orket å nevne...fellesnevner er fengsel, slagsmål,rasisme,kung fu, fyllekjøring etc... Han har hatt noen uheldige spytte episoder og sikkert noen barslagsmål.. men nå er han ihvertfall våres drittsekk.. Han er en spiller alle motstandere hater...det kan ta bort presset fra mange andre hos oss når Diouf entrer banen... Som sagt før, gi mannen en sjanse til å vise hvor god han er!

Promotion 2010

Quote from: Eriksen55 on August 12, 2012, 13:37:51

Oftere enn  det andre gjør... Hvor skal man begynne... Barton, Bellamy, Rooney, Fowler,Cantona,Bowyer,Woodgate, Bakke, Delph, Carroll og ikke minst Terry.... De jeg orket å nevne...fellesnevner er fengsel, slagsmål,rasisme,kung fu, fyllekjøring etc... Han har hatt noen uheldige spytte episoder og sikkert noen barslagsmål.. men nå er han ihvertfall våres drittsekk.. Han er en spiller alle motstandere hater...det kan ta bort presset fra mange andre hos oss når Diouf entrer banen... Som sagt før, gi mannen en sjanse til å vise hvor god han er!

Og det er vel akkurat det som er det geniale. Selv Warnock sa: "De kommer til å bue så mye på Diouf i bortekampene at selv jeg går fri!"

Hele spillerstallen vil tjene på dette og stå enda tettere sammen, også rundt Diouf.

Jeg er selvsagt for å få inn en spiller som vil fremstå som en av våre mest talentfulle.
Min første Leeds-kamp:

testo

Dette blir for dumt Hobben. Jeg forstår at han har spyttet på en tidligere og hvilken person dette gjelder er jeg usikker på, jeg forsvarer ikke slike hendelser samme hvem de kommer fra men å ikke gi mannen en sjanse fordi han er/var en løs kanon blir for dumt.
At du ville hatet Diouf vis han gikk fra å være en helt i Leeds til å gjøre noe ala det Kewel  gjorde så skulle jeg skjønt deg, eller at han hadde skadet Leeds på noen måte tidligere.

Eriksen sitt sitat sier egentlig det meste av det jeg også mener om denne saken.

Vil bare legge til et par hendelser som jeg synes fortjener en plass i denne drittkassa.
"Roy Kean sin hevn mot Alfi"  Fortsatt elsket i Manchester den dritten.
"Zidane i vm finale mot Italia"  Tror ikke han er hatet verken i Frankrike eller i Italia for den sakens skyld.

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

rd1

Har et åpen sin til Diouf, kanskje blir han en hit? Og er mannen som gjør at spissene våre får innlegg etter innlegg?
"Who needs Cantona??"

RoarG

Du glemte Duncan Ferguson, Evertons kraftspiss. Han har sittet i fengsel for overfall. På banen. Her ser vi gladgutten Duncan i meningsuveksling med Leicesters Steffen Freund for noen år tilbake.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvpWe3H8yVPtS9Y1lzkvuuy465SadwJ8pB-FMdLp7KV_10kJ4YxA

Det var ikke denne hendelsen som sendte han i fengsel. For denne incidenten fikk han £1.25 mill i bot av FA, samt 4 kampers karantene. Har ikke hørt et vondt ord fra Toffees-fansen angående Duncan. Tvertimot, virket det som de elsket Duncans passion for spillet. Vinnie Jones' grep rundt Gascoignes edlere deler noen år tidligere, hindret ikke Leeds-fansen å trykke nevnte Jones til sitt hjerte da han omsider signerte for oss.
Må nok si at de tidligere Leeds-spillerne Woodgate og Bowyer sine meritter, som sendte dem i rettsalen for noen år siden er mye verre enn Dioufs spytting. Fansen var visstnok ute av seg (og rasende på Ridsdale) da Woodgate ble solgt vinteren 2003.
Senegaleseren er nok ingen engel, men han ligger langt unna lavmålet til de overnevnte herrer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

18.000 på Ellandf Road sist lørdag!  ;D
Min første Leeds-kamp:

Leedsfan

Quote from: Promotion 2010 on August 12, 2012, 15:24:36
18.000 på Ellandf Road sist lørdag!  ;D

Hvor mange kommer neste lørdag? 22000-25000? Hadde det vært takeover og CM-S, Diouf og Boyd på plass så hadde det kommet over 30000 selv om den vises på tv..

Here we go again

Quote from: Eriksen55 on August 12, 2012, 13:28:51

Rent fotballmessig tror jeg han er den beste på hele Leeds...med masse erfaring og meritter i tillegg.

Du bør vel lese dine egne innlegg før du kaller andres skammelig?

testo

Quote from: Here we go again on August 12, 2012, 15:55:47

Bare for nysgjerrighetens skyld, hvem andre enn Diouf hater du og hvorfor?
Terje

Promotion 2010

Quote from: testo on August 12, 2012, 16:27:25

Oh...Here we go again.....   ;)

Denne tråden er om en spiller - for og i mot eller bare opplysninger............det er ikke angrep på hverandre vi ønsker!  :)
Min første Leeds-kamp:

testo

Quote from: Promotion 2010 on August 12, 2012, 16:32:17
Quote from: testo on August 12, 2012, 16:27:25

Oh...Here we go again.....   ;)

Denne tråden er om en spiller - for og i mot eller bare opplysninger............det er ikke angrep på hverandre vi ønsker!  :)

+1
Terje