Skrevet av Emne: Musikksmak...!  (Lest 7317 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørnofob

  • Gjest
Musikksmak...!
« på: August 21, 2012, 23:06:02 »
Så... kjære Leeds frender... fant ingen tråd om dette fra før, så oppretta like greit en ny!
Hva slags musikk hører folket på, hvem er favorittartister, og generelt alt av musikk?

Jeg er selv en skikkelig gangster, så da må jeg høre på gangster musikk  ;D

Går mye i Eminem(90 talls og tidlig tom midten av 2000 tallet, før han begynte å synge dritt), Nate Dogg, Xzibit, Young Jeezy og Ice Cube.
http://www.youtube.com/watch?v=h8mWq0HDe5s

Link til sangen jeg hørte på mens jeg skrev dette her... Young Jeezy-All We Do

Hvad tyckar folket? Korleis musikk hørar mine Leeds vennar på?
:)

lojosang

Sv: Musikksmak...!
« Svar #1 på: August 21, 2012, 23:18:02 »
Min musikksmak spenner fra emosjonelle syngedamer som HåvardK kaller dem til Blood Command, Kvelertak, Rolo Thomassi. Er også svak for elektronika og filmmusikk. Favorittartister for tiden er vel i tilfeldig rekkefølge

Nick Cave, Tom Waits, Kvelertak, Blood Command, Susanne Sundfør, Hanne Kolstø, Kaizers Orchestra, Crystal Castles, Harrys Gym, Bendik, Blomst, High as a Kite, Mastodon
- Leif Olav

Asbjørnofob

  • Gjest
Sv: Musikksmak...!
« Svar #2 på: August 21, 2012, 23:21:09 »
Film musikk er fantastisk! Spesielt alt Hans Zimmer har komponert. Tenker bla på theme songen til The Gladiator, Inception, Pirates of Carribean med mer!
Ellers, fin liste lojosang :)

lojosang

Sv: Musikksmak...!
« Svar #3 på: August 21, 2012, 23:35:47 »
Film musikk er fantastisk! Spesielt alt Hans Zimmer har komponert. Tenker bla på theme songen til The Gladiator, Inception, Pirates of Carribean med mer!
Ellers, fin liste lojosang :)

Danny Elfman og Howard Shore er favorittene her.
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Musikksmak...!
« Svar #4 på: August 22, 2012, 08:58:16 »
er altetende, men min favoritter er:
Led Zeppelin, Black Sabbath, Uriah Heep, Deep Purple, Red Hot Chili Peppers, Bon Jovi, Skid Row, Guns'n Roses, D.A.D, Ozzy etc etc....
Liker veldig godt rock fra 70-90 tallet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Musikksmak...!
« Svar #5 på: August 22, 2012, 10:00:52 »
Det meste, med unntak av pop, trance/techno (og alle undersjangere), rap og r'n'b.

Går allermest i rock og metal. Veldig glad i skikkelig musikk, som Purple, Zeppelin, Pink Floyd etc. Der folk faktisk spiller egne instrumenter og synger selv - samt at de ikke er et produkt av Disney, Warner Bros eller andre onde imperier.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Musikksmak...!
« Svar #6 på: August 22, 2012, 11:06:04 »
Er også ganske altetende, men med en klar hovedvekt på metal og hard rock. Har også forkjærlighet for fengende film- og spillmusikk. Ellers er det bare moderne country, frijazz, r'n'b og de verste S****nistene jeg på forhånd kan si at jeg prøver å unngå. Av personlige favorittband kan jeg nevne:

Petra, Pearl Jam, Karnivool, Iron Maiden, Kamelot, Audioslave, Johnny Cash, Tønes, For Today, Mortification.

En plate som er helt rå og har truffet meg rett i hjertet i år er War of Ages - Return to Life. Et band som er vanskelig å sette i bås, men alle med forkjærlighet for metal bør prøve det!

DW

Sv: Musikksmak...!
« Svar #7 på: August 22, 2012, 12:56:24 »
Artig tråd..

Hører mye på gammel engelsk symforock som, Barclay James Harvest, 10CC, Jethro Tull men også¨veldig glad i Jan Garbarek, Terje Rypdal, Alan Parsons Project og David Bowie..

RoarG

Sv: Musikksmak...!
« Svar #8 på: August 22, 2012, 15:30:01 »
Hmm. Altfor mange genre. Vil bli en lang opplisting av band og komponister. Men prisverdig tiltak.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bites Yer Legs

Sv: Musikksmak...!
« Svar #9 på: August 22, 2012, 15:43:32 »
Kul tråd.
Vanskelig å definere egen musikksmak.
Smaken min per dags dato strekker seg, noe snevert, fra ambient gjennom post-rock til post-metal.
Prøvde å skrive noen flere ord om egen musikksmak, men fant det lettere å nevne artister som preger og har preget hodetelefonene mine, samt å understreke de artistene som i størst grad har formet min musikksmak.

Olan Mill, Jonsi & Alex, Jasper TX, Deaf Center, Brian Eno, Eluvium, Stars of the Lid, Talk Talk, Nils Frahm, Peter Broderick, Olafur Arnalds, Richard Skelton, Hammock, Slowdive, The Appleseed Cast, Moving Mountains, Immanu El, Editors, Mogwai, Blueneck, Soap and Skin, Cocteau Twins, Meanwhile Back in Communist Russia..., iliketrains, Logh, Elliott Smith, Kristofer Ã…strøm, Nirvana, Built To Spill, Pixies, Joy Division, Red House Painters, Mono, Sigur Ros, Godspeed You! Black Emperor, This Will Destroy You, God is an Astronaut, Jeniferever, Isis, Rosetta, Envy, Ã…rabrot, Haust, Braveyoung, The Twilight Sad.

KEEP FIGHTING!!

kalle_92

  • Gjest
Sv: Musikksmak...!
« Svar #10 på: August 22, 2012, 16:14:20 »
Film musikk er fantastisk! Spesielt alt Hans Zimmer har komponert. Tenker bla på theme songen til The Gladiator, Inception, Pirates of Carribean med mer!
Ellers, fin liste lojosang :)

Danny Elfman og Howard Shore er favorittene her.
Thomas Newman (The Green Mile, Meet Joe Black, The Shawshank Redemption), Hans Zimmer (Batman - sammen med James Newton Howard -, The Davinci Code, etc.) ,  og Alexandre Desplat (The Tree of Life, The Curious Case of Benjamin button) her  :)
Ellers er jo John Williams en legende innen filmmusikk - og her står soundtracks som "Catch Me If You Can" og "Star Wars" blant annet som fantastiske verk!

Asbjørnofob

  • Gjest
Sv: Musikksmak...!
« Svar #11 på: August 22, 2012, 18:01:07 »
Bites Yer Legs: Haha, det er en drøy liste! Fantastisk at enkelte kan høre på så mye fra så mange artister! Da har man øre for musikk!

Kalle_92: Det der er jeg veldig enig i! Glemte naturligvis Thomas Newman. Det han har komponert er rett og slett nydlige greier! En bra theme song kan gjøre selv en middelmådig film fantastisk!
Og ang John Williams; legende, som du sier. CMIYC er et mesterverk, for å ikke snakke om Star Wars(selv om jeg ikke har mye til overs for selve filmene).

Kan jo oppsummere min musikkforandring nå jeg. Tidligere gikk det stort sett i alt jeg hørte på radio/tv, som fengte, dvs alt fra Linkin Park til David Bowie og Rihanna. Men etterhvert som årene nå har gått, har jeg blitt mer og mer obs på rap og hip-hop sjangeren. Startet med classic 50 Cent, før jeg fant ut at det var mye annet bra der ute. Endte med å høre på 90-talls Eminem, Nate Dogg, Snoop Dogg, Young Jeezy, Ice Cube, 2pac og Notorious B.I.G.
Det triste med denne sjangeren er at så mange av disse artistene har gått etter pengene, og begynt å synge drit om drit. Eminem har bla vært elendig siste 7 åra, Nate Dogg, 2pac og B.I.G er alle døde, mens det er stille fra Ice Cube. Trist!

Ellers; hyggelig det ble litt interresse rundt tråden! :)

Tom S

Sv: Musikksmak...!
« Svar #12 på: August 22, 2012, 19:55:49 »
The greatest live band on the planet!
In my (and some other people) opinion anyway :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jRh_8jP-dBE
« Siste redigering: August 22, 2012, 20:15:59 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Gambi

Sv: Musikksmak...!
« Svar #13 på: Oktober 29, 2012, 23:29:13 »
http://www.youtube.com/watch?v=CRCu5-jasL8&feature=related Jedi Mind Tricks ahh, helt klasse,rett og slett! Vinnie er jo naturligvis helt king.

Og disse sangene der han synger alene er jo mesterverk. Nesten eneste rappern jeg kommer på atm som ikke er påvirket av plateselskapene og annet skit, men som fortsetter å lage sjuk musikk uten innblanding. Klasse! Rappere som The Game, Eminem og 50 Cent er jo helt ute av det. Etter 2005 er det knapt kommet noe bra fra dem. Og når Biggie Smalls og Nate Dogg er døde, er det godt noen tar ansvar. Vinnie Paz nærmer seg legende status for min del!
http://www.youtube.com/watch?v=BsK-OxJQJP8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jSmfNtiACiY&feature=related

Og denne sangen er kunst. "End of days" er rett og slett kunst: http://www.youtube.com/watch?v=2frJ3e0hxPE&feature=related

Enjoy!
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Vanderlunde

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 200
  • Total likes: 0
  • Nederlandsk norsk keeper, med hjertet i Leeds.
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Musikksmak...!
« Svar #14 på: Oktober 30, 2012, 02:40:32 »
Vel, må vel si at det er power metal som er mest brukte sjangeren på musikkfronten min :P Men hører gjerne på litt andre sjangre, men er aldri helt sikker på hva jeg hører på :P

Edguy, Hammerfall, Serenity, Sonata Arctica, Freedom Call, Nightwish, Volbeat, Lyriel, Sabaton, Dream Evil, Sonic Syndicate, King of Trolls og sikkert en drøss flere forskjellige band :P

http://www.youtube.com/watch?v=sue_ufnvqcs
Sonata Arctica - I Have A Right

http://www.youtube.com/watch?v=53EMv7yvLj8
Serenity - The Chevalier (Litt dårlig kvalitet på akkurat denne, men)

http://www.youtube.com/watch?v=8WNPVDsqIqw
King of Trolls - Witches

For å nevne noe av mitt galskap :P Kunne sikkert nevnt flere sanger, men lar dere få kose dere med disse ;D

ArneS

Sv: Musikksmak...!
« Svar #15 på: November 17, 2012, 19:02:35 »
Kjekk tråd, men for en som fortsatt er nysgjerrig på det som rører seg i indiepoprockland, så er det umulig å liste alt.....
Her er noen:
Nirvana, Ramones, Tønes, I Was a King, Stranglers, Simone Felice, Madness, Charlatans, Oasis, Tindersticks, Alabama Shakes, Ash, Frank Turner, Big Star, Auteurs, Belle & Sebastian, Black keys, Black Sabbath, Blondie, Buffalo Tom, Cocteau Twins, Cowboy Junkies, The Cure, Nick Cave, Damien Rice, Dexys, Dodgy, Elvis Costello (tidlig), Gallon Drunk, Pixies, Gluecifer, Go-Betweens, Triffids, Gun Clug, Teenage Fancub, Herman Düne, A House, Housemartins, Hüsker Dü, The Jam, Jackie Leven, Jesus and Mary Chain, Kaizers, Kevin Coyne, Kula Shaker, Ladybug Transistor, Lemonheads, Lloyd Cole, Mark Lanegan, Morphine, Motorhead, Neil Young, Oberhofer, Pearl Jam, PJ Harvey, Pogues, Primal Scream, Proclaimers, Steve Wynn, Raga, Jokke, Shins, Smiths, Smashing Pumpkins, Stone Roses, Talking Heads, Undertones, Throwing Muses, Tommy Tokyo, Violent Femmes, XTC....

Puh!


Her er noe spennende nytt fra 2012:
Two Galalnts, Jake Bugg, Mac Demarco, Woods, The Babies, Ty Segall, The Fresh & Onlys, Citizens, The Walkmen, Polica.
Den 17. mann

Mr. Leeds

Sv: Musikksmak...!
« Svar #16 på: November 20, 2012, 14:36:17 »
Var så heldig å oppleve mange av mine favoritter i samme gruppe på slutten av 80 tallet. Gruppa The Traveling Wilburys besto av

* George Harrison
* Jeff Lynne (Idle Race, Move og Electric Light Orchestra)
* Roy Orbison
* Bob Dylan
* Tom Petty

De laga et album i løpet av en uke :)
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Håvard

Sv: Musikksmak...!
« Svar #17 på: November 20, 2012, 21:30:36 »
Min musikksmak spenner fra emosjonelle syngedamer som HåvardK kaller dem til Blood Command, Kvelertak, Rolo Thomassi. Er også svak for elektronika og filmmusikk. Favorittartister for tiden er vel i tilfeldig rekkefølge

Nick Cave, Tom Waits, Kvelertak, Blood Command, Susanne Sundfør, Hanne Kolstø, Kaizers Orchestra, Crystal Castles, Harrys Gym, Bendik, Blomst, High as a Kite, Mastodon

I desse dager passer Nick Cave godt sammen med Leeds. Mørkt og dystert...

MOT

lojosang

Sv: Musikksmak...!
« Svar #18 på: November 20, 2012, 21:37:23 »
Min musikksmak spenner fra emosjonelle syngedamer som HåvardK kaller dem til Blood Command, Kvelertak, Rolo Thomassi. Er også svak for elektronika og filmmusikk. Favorittartister for tiden er vel i tilfeldig rekkefølge

Nick Cave, Tom Waits, Kvelertak, Blood Command, Susanne Sundfør, Hanne Kolstø, Kaizers Orchestra, Crystal Castles, Harrys Gym, Bendik, Blomst, High as a Kite, Mastodon

I desse dager passer Nick Cave godt sammen med Leeds. Mørkt og dystert...

MOT

Bortsett fra The Boatman's Call som er rent ut munter til Cave å være. Passer til opprykket fra League 1.  ;D
- Leif Olav

Ankerjon15

Sv: Musikksmak...!
« Svar #19 på: November 23, 2012, 18:50:15 »
For oss som har opplevd Rolling Stones på konsert en del ganger så er det ingen som er i nærheten. den mest ekte og beste musikken ble laget på 60 og 70 tallet.

lojosang

Sv: Re: Sv: Musikksmak...!
« Svar #20 på: November 23, 2012, 23:40:35 »
For oss som har opplevd Rolling Stones på konsert en del ganger så er det ingen som er i nærheten. den mest ekte og beste musikken ble laget på 60 og 70 tallet.

Eneste gruppe i musikkhistorien mer oppskrytt enn Abba. :D
- Leif Olav

euphor9

Sv: Re: Sv: Musikksmak...!
« Svar #21 på: November 24, 2012, 03:34:03 »
For oss som har opplevd Rolling Stones på konsert en del ganger så er det ingen som er i nærheten. den mest ekte og beste musikken ble laget på 60 og 70 tallet.

Eneste gruppe i musikkhistorien mer oppskrytt enn Abba. :D

tja, Bruce Springsteen kan verken synge eller spille gitar, men er veldig populær.   Men Stones er egentlig meget bra, men den selvutnevnte moroklumpen Lojosang vet vel best.

lojosang

Sv: Re: Musikksmak...!
« Svar #22 på: November 24, 2012, 12:55:13 »
Bruce er da ingen gruppe?
- Leif Olav

HåvardK

Sv: Re: Musikksmak...!
« Svar #23 på: November 24, 2012, 16:59:19 »
Bruce er da ingen gruppe?
Hva ER det du sier?

lojosang

Sv: Re: Musikksmak...!
« Svar #24 på: November 24, 2012, 17:02:56 »
Bruce er da ingen gruppe?
Hva ER det du sier?

Nå husker jeg fint lite av gruppeteorien fra matematikken, men jeg er rimelig sikker på at jeg har rett der.
- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: Re: Musikksmak...!
« Svar #25 på: November 24, 2012, 18:15:00 »
Bruce er da ingen gruppe?
Hva ER det du sier?

Nå husker jeg fint lite av gruppeteorien fra matematikken, men jeg er rimelig sikker på at jeg har rett der.

Tenker du på Cola, Solo og Seven Up?
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Musikksmak...!
« Svar #26 på: November 24, 2012, 19:01:39 »
Her går det mest i Ole Ivars, Jenny Jensen og Thorleifs. Og Halvdan Siversten.
Alt annet er bare revva.

Ankerjon15

Sv: Musikksmak...!
« Svar #27 på: November 24, 2012, 19:25:45 »
Idag spilte LEEDS like bra som noen rullende stener.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Musikksmak...!
« Svar #28 på: November 27, 2012, 10:37:04 »
Doors, Manfred Manns Earth Band (60 og 70 tallet), Camel, Yes, Pink Floyd, Queen, Genesis (tidlig), Katzenjammer, Kaizers, Stavangerensemblet, Saga, Rahmstein, Kimbra, Led Zeppelin, Deep Purple, Kvelertak, Jan Garbarek, Rick Wakeman, U2, Dave Grusin......og mange flere.....
Yeboahs vitne

Stifler

Sv: Musikksmak...!
« Svar #29 på: November 28, 2012, 23:46:51 »
2 Artister som maa frem er James blake og Jamie Woon!

James blake:
http://www.youtube.com/watch?v=eJDSueNSMJE

Jamie woon:
http://www.youtube.com/watch?v=oUm4MHEeFCY

Fantastisk :)
-Nr 2 er den første taperen-