A-landslaget i fotball (Norge)

Started by Sydhagen, September 04, 2012, 14:22:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gambi

wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Ankerjon15

Håper jo att Norge vinner ikveld, men er drittlei heile Drilloepoken. Skulle ønske Solskjær eller noen utenlandske trenere kunne overta. Stste kampen mot Island var jo bare forferdelig >:(

Sydhagen

Viss Norge taper ikveld, så tipper jeg at Drillo trekker seg og at Rekdal tar over.
På sikt vil dette også være den beste løsningen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gambi

Drillo trekker seg nok aldri er jeg redd
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

Dennis

Kniven på strupen! I motsetning til fredag har jeg en meget god følelse i kveld.

3-0 og symbolsk nok scorer Riise! 8)
Marching on together!

Asbjørn

Daniel Mark Viduka Braathen. Scorer jo langtfra like mange mål men ellers er det mye likt. Viduka dog mer stabil ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gambi

Jarstein er latterlig daarlig! Sjukt at en saa svak keeper kan vaere fast paa et lag som Norge.

Gambi

Tarik er legende btw. Fantastisk spiller! Braaten og Henriksen er helter de og!

Sydhagen

2.omg idag er noe av det bedre på laaang tid!
Yttis og Braaten regjerte i 4-4-2!

men BH Riise er en tragedie å ha på landslaget. mannen har teknikk som en 6.div spiller...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Dramatisk slutt og seier, men det blir aldri verden noen Brasil-tur. Overrasket over Daniel Braaten. Kunne han bare vært stabil på det nivået han lå på i denne kampen.

Joshua King bør vurderes seriøst fra start. Norge ble bedre (mener jeg) da Nordtveit gikk ut og Jensen overtok hans rolle.
Super Leeds since 1968

Sleivind

En meget bra avslutning på 2.omgang! Og en absurd deilig seier!

Moa, Ruud, Wæhler og Nordtveit så og si ubrukelige i dag. Nordtveit var ELENDIG mot Island og. Hvordan han er bankers på et av Tysklands beste lag er vanskelig å forstå. Håpløse avleveringer, veik i duellene og generelt lite mobil. Inn med Jenssen i neste kamp, han storspilte i 2.omgang etter at Nordtveit gikk ut.

Forøvrig nok en landskamp med en forferdelig dårlig dommer. Og lag fra Øst-Europa er fremdeles like grusomme å se på. Drøyer med tiden, filmer, er småstygge og generelt sutrete. Grusomt å se på!

Gambi

Dommern gjorde en god jobb, spør du meg, og Slovenia spilte da stort sett fair? Klager ikke akkurat...

Sleivind

Quote from: Gambi on September 11, 2012, 22:40:05
Dommern gjorde en god jobb, spør du meg, og Slovenia spilte da stort sett fair? Klager ikke akkurat...

Det skal du få lov til å mene!

Men dommeren var ikke god. Inkonsekvent og blåste altfor mye. Stort sett fair? Jada, hvis en ser vekk i fra de småskitne triksene, drøying av tid og filmingen.

Dennis

Quote from: Sleivind on September 11, 2012, 23:02:08

Men dommeren var ikke god. Inkonsekvent og blåste altfor mye. Stort sett fair? Jada, hvis en ser vekk i fra de småskitne triksene, drøying av tid og filmingen.

Dommere med behov for å vise seg er som regel aldri bra. Mye rart i dag også, men dommeren på Island gikk utenpå dagens flere ganger - i negativ forstand.
Marching on together!

Gambi

Søderlund filma da også til 1000 da straffen ble dømt, samt at Riises tørking av ballen på innkasta tok sikkert 6-7 min sammenlagt! Synes generelt sett ikke at Norge var stort bedre jeg da :)
Og domeren på Island, var som du sier Mr Kaizer, katastrofe. Huff!

RoarG

Vi kan ikke anklage motstanderne for drøying av tid når Riise er den største time wasteren på banen med de lange innkastene sine.  Norges oppstabling av folk innenfor motstanderens 16-meter på frispark bidrar heller ikke til høyt balltempo. Skal man ha høyt balltempo må innkast og dødballer tas hurtig.
Synes det er ganske symptomatisk for Norge at en av lagets beste spillere er en 20-årig innbytter som attpåtil må ta seg pauser p.g.a. astma. Dette laget kommer ikke til Brasil, heldigvis.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Truls Dælhi har tydeligvis ikke bommet helt med kommentaren sin om holdningene hos landslagsspillerne.
Nå har Jarstein klikket fullstendig og truet med juling  ::)

Tror det må røskes opp litt i den gjengen der.

Dennis

Quote from: Sydhagen on September 12, 2012, 10:47:25
Truls Dælhi har tydeligvis ikke bommet helt med kommentaren sin om holdningene hos landslagsspillerne.
Nå har Jarstein klikket fullstendig og truet med juling  ::)

Enig.

Jeg syns Truls Dæhli er en intetsigende tulling med dårlig timing som skriver alle artikler etter samme oppskrift (spesielt avslutningen med en kort og en veldig kort setning som konklusjon), men at det er for mange klippekort og for lite krav på landslaget, er det liten tvil om.

Husker med gru hvordan Steffen Iversen og Erik Hagen alltid varmet opp med tidenes snusleppe. Snakk om profesjonalitet.

Syns forøvrig ikke Søderlund filmer på straffen. Han har uttalt at han kunne klart å stå på bena, men det er kontakt mellom spillerne. Det er vel en sånn gråsone rent etisk, men filme til 1000 gjør han ikke - etter min mening.
Marching on together!

Sleivind

Quote from: RoarG on September 12, 2012, 08:40:28

Vi kan ikke anklage motstanderne for drøying av tid når Riise er den største time wasteren på banen med de lange innkastene sine.  Norges oppstabling av folk innenfor motstanderens 16-meter på frispark bidrar heller ikke til høyt balltempo. Skal man ha høyt balltempo må innkast og dødballer tas hurtig.
Synes det er ganske symptomatisk for Norge at en av lagets beste spillere er en 20-årig innbytter som attpåtil må ta seg pauser p.g.a. astma. Dette laget kommer ikke til Brasil, heldigvis.

Nå har jeg det du kan kalle unøytral når det gjelder Norge. Selvfølgelig bruker Norge altfor mye tid på innkast. Men det er en vesentlig forskjell på drøyingen av tid mellom Slovenia og Norge. Norge gjør det fordi de flytter opp folk, Slovenia gjør det for å dra ned tempoet, og det er de i sin fulle rett til, men jeg liker det ikke.

Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg gidder å ta meg tid til å svare på innlegget ditt heller. Kommentaren om at du håper at Norge ikke kommer til Brasil er lavmål.

Leedsfan

Quote from: Mr Kaizer on September 12, 2012, 11:33:21

Enig.

Jeg syns Truls Dæhli er en intetsigende tulling med dårlig timing som skriver alle artikler etter samme oppskrift (spesielt avslutningen med en kort og en veldig kort setning som konklusjon), men at det er for mange klippekort og for lite krav på landslaget, er det liten tvil om.

Husker med gru hvordan Steffen Iversen og Erik Hagen alltid varmet opp med tidenes snusleppe. Snakk om profesjonalitet.

Syns forøvrig ikke Søderlund filmer på straffen. Han har uttalt at han kunne klart å stå på bena, men det er kontakt mellom spillerne. Det er vel en sånn gråsone rent etisk, men filme til 1000 gjør han ikke - etter min mening.

Enig i det meste, men filming var det...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

p0ndus

Stakkars, kan ikke være enkelt for den overbetalte gjengen der og drive med hobbyen sin på heltid, og attpåtil få kritikk for at de ikke holder mål . Forstår godt at de "tørner" iblant jeg

lojosang

Quote from: p0ndus on September 12, 2012, 17:57:09

Stakkars, kan ikke være enkelt for den overbetalte gjengen der og drive med hobbyen sin på heltid, og attpåtil få kritikk for at de ikke holder mål . Forstår godt at de "tørner" iblant jeg

Men har TV2 noen gang fokusert annet enn ensidig negativt på det norske landslaget?
- Leif Olav

Dennis

Quote from: lojosang on September 12, 2012, 19:39:49
Quote from: p0ndus on September 12, 2012, 17:57:09

Men har TV2 noen gang fokusert annet enn ensidig negativt på det norske landslaget?

Jeg vil si til norsk fotball generelt. Jeg er da også ekstremt lite glad i gjennomsyrede negative mennesker og negativt syn på ting. Har null tro på at norsk fotball (eller landslaget) blir bedre, dersom alle (les: media) skal hakke på de hver eneste gang det er mulig.

Jeg vil foreslå at de/vi innrømmer at norsk fotball ligger nede for tiden (med positive syn som en europalisering av fotballen og deltakelse av to lag i Europa League) , men så snakker om HVA vi kan gjøre og HVORDAN og ikke prøver å klore til oss spalteplass i media, ved å tabloidisere kritikken til det maksimale. Den er rettet til dere spesielt, Davy Wathne og Mini Jakobsen, samt klovnen Terje Liverød.

Det positive er at folk som Henning Berg, Kjetil Rekdal og Erik Thorstvedt, som faktisk hadde hatt sitt på det rene ved å påpeke det dårlige i dagens fotball, er det som faktisk PRØVER seg med positive utsikter eller i det minste forslag til hva som kan bedres.

Så er det enda slik at Janteloven fortsatt har bra med røtter i norsk samfunn generelt, så jeg forventer ikke forbedring med det første.

Nå blir dette litt på siden for min egen del, siden jeg har bedt Drillo ta hatten og gå i denne tråden, men på den andre siden er ikke dette nødvendigvis selvmotsigende, da Drillo har skyld i det selv, ved å gi spillere klippekort og kalle talentene oppskrytt osv.
Marching on together!

Hallgeir *

Søderlund innrømmer å ha falt med vilje. Da er den diskusjonen over.

ULLEVAAL (VG Nett) Alexander Søderlund (25) innrømmer at han la seg da Norge fikk straffespark på overtid mot Slovenia. Drillo har tidligere blitt kvalm av skuespill på banen.

Er det greit at Søderlund legger seg når han kunne stått på føttene?
Ja. Norge vant og da er det ok.
Ja, han får en kakk på foten og da er det ok å hjelpe litt til.
Nei, skuespill er en uting uansett.

- Jeg er stadig veldig sterk motstander av filming, og det står jeg ved, sa Drillo da han møtte pressen på Ullevaal onsdag.

- Kunne stått

Norske journalister og fotografer omringet landslagssjefen og pepret ham med spørsmål om Rune Almenning Jarsteins utbrudd tidligere på dagen.

VG Nett konfronterte også landslagssjefen med at Haugesund-spilleren Alexander Søderlund har innrømmet overfor Dagbladet at han la seg ved straffesituasjonen.

- Det kom en stuss og jeg var oppmerksom. Så fikk jeg en kakk i leggen, og la meg. Jeg kunne stått på bena, men gjorde det beste der og da. Vi vant på det, sier Alexander Søderlund til Dagbladet.

- Det er kanskje den første straffen jeg har fått på seniornivå, og det viktigste jeg har gjort i min karriere.

Kvalm av Real-Barca.

Drillo var ordknapp da VG Nett spurte ham om situasjonen.

- Det har jeg ikke noen kommentar til. Han er borti han, tydeligvis. Jeg vil se det først, og jeg har ikke snakket med ham heller.

- Du har uttalt deg kritisk om filming før?

- Ja, jeg er fremdeles kritisk til filming.

For da Barcelona slo Real Madrid 2-0 i Champions League i april i fjor, reagerte Drillo kraftig på all filmingen.

- Spillerne legger seg når de får en hånd i brystet, de ramler, og så ruller de fire, fem ganger. Den kulturen misliker jeg veldig. Jeg sitter med en litt kvalm smak når jeg ser slik fotball, sa han til NRK.

- Den ukulturen gjaldt begge lag, og det gjelder vel ikke bare de to lagene, heller. Heldigvis er ikke dette så utbredt i Norge, sa Drillo videre.

- Hvis det viser seg at Søderlund filmet, hva vil du gjøre da? spurte VG Nett i går.

- Det kommer an på. Jeg må snakke med ham. Hvis ingen hadde vært borti ham og han hiver seg ned bare for å få straffe, så er saken litt annerledes. Men det er tydelig kontakt, og at han faller litt lett, det kan jo diskuteres hvor lett han faller.
Super Leeds since 1968

Dennis

Legger meg flat (noe Søderlund ikke burde gjort).

Husker med gru en straffesituasjon da den pengegriske kenguruen filmet mot vår tidligere back Tony Dorigo i en kamp mot Derby. Seieren hadde en skikkelig bismak og det får denne også.
Marching on together!

p0ndus

Quote from: Mr Kaizer on September 13, 2012, 13:56:24

Husker med gru en straffesituasjon da den pengegriske kenguruen filmet mot vår tidligere back Tony Dorigo i en kamp mot Derby. Seieren hadde en skikkelig bismak og det får denne også.

Var ikke det at Søderlund la seg flat  årsaken til at vi fikk straffesparket da  ;)?

Dennis

Quote from: p0ndus on September 13, 2012, 20:43:54
Quote from: Mr Kaizer on September 13, 2012, 13:56:24

Var ikke det at Søderlund la seg flat  årsaken til at vi fikk straffesparket da  ;)?

;)
Marching on together!

fmtj

Tap på Island, seier etter griseflaks hjemme på Ullevål! Norsk landslagsfotball hører definitivt ikke hjemmei et VM sluttspill...!

Ser at det klages på Slovenia når det gjelder tjuvtriks og drøying, det er for meg helt uforståelig etter denne kampen. Jeg klarer ikke å se at de drev med for mye av den slags.

Det jeg derimot reagerte på var Nordtveit som var skremmende dårlig og det som skjedde med laget da Yttergård Jensen overtok rollen. Et helt annet lag!

Daniel B var kjempegod- håper dette tyder på at han stabilt i god form nå, han var vel en av de få norske som ikke gjorde seg bort på Island heler, prøvde ihvertfall. Bjørn H Riise er forferdelig nok en gang. Ruud likeså.

Jarstein er ikke bare en dårlig keeper, han klarer faktisk ikke å oppføre seg som folk heller....trist for landslaget å måtte slite med tullinger som ødelegger utstyr fordi de får ubehagelige spørsmål. Når det er sagt skal vel ikke Wæhler beskyldes for å ha hjulpet Jarstein da baklengsmålet kom.... ::)!!

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å slutte å bruke tid på landslaget etter Islandskampen, men var på tjenestereise, alene på hotellrommet, hva gjør man ikke i en sådan stund......sukk...... :(
Yeboahs vitne

RoarG

Jarstein kan bytte karriere til boksing. Skammelig av en "topp"idrettsutøver å oppføre seg sånn.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Quote from: Sleivind on September 12, 2012, 13:15:08
Quote from: RoarG on September 12, 2012, 08:40:28

Nå har jeg det du kan kalle unøytral når det gjelder Norge. Selvfølgelig bruker Norge altfor mye tid på innkast. Men det er en vesentlig forskjell på drøyingen av tid mellom Slovenia og Norge. Norge gjør det fordi de flytter opp folk, Slovenia gjør det for å dra ned tempoet, og det er de i sin fulle rett til, men jeg liker det ikke.

Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg gidder å ta meg tid til å svare på innlegget ditt heller. Kommentaren om at du håper at Norge ikke kommer til Brasil er lavmål.
Vi må jo ha noe å vise resten av verden der fremfor lange innkast og gretne målmenn. Ser vi på Norges prestasjoner er det ikke noe ved dem som vil glede noen andre enn fanatiske Norges-patrioter. Som sagt: før du klager på andre, oppfør deg slik selv. Både Norge og Slovenia spilte treg, interesseløs gampefotball. Det ene laget ville ikke angripe, det andre laget evnet det ikke. Begge lag stinker, og jeg håper at hverken Slovenia eller Norge kommer til VM. Europas kvote bør reduseres, slik at vi slipper å få servert møkk under VM-sluttspillet. Det er kun tradisjoner og politikk som opprettholder den store kvoten til Europa.