Skrevet av Emne: Yorkshire Beer  (Lest 1314 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Wexler

Yorkshire Beer
« på: September 27, 2012, 12:14:37 »
Fikk nylig smake en aldeles nydelig Yorkshire lager i London som anbefales på det varmeste !

Samuel Smith Brewery Pure Brewed Lager 5% alc.

Bryggeriet holder til i North Yorkshire.

Antar brygget er tilgjengelig også i Leeds.

Nytes kald !
 

RuneR

Sv: Yorkshire Beer
« Svar #1 på: September 28, 2012, 12:27:52 »
Samuel Smith's kan definitivt anbefales, generelt, og ikke bare Lageren.
Deres Imperial Stout er meget bra, etter min smak, og "Taddy Porter" smaker også godt.
Bryggeriet ligger i Tadcaster (derav navnet Taddy Porter), en liten by midt mellom Leeds og York.

I Leeds finnes diverse Taddy øl på kran på noen av byens heller "brune" puber, som General Elliot, Angel Inn og Old Red Lion.  I tillegg til at det smaker godt, er det også (blant) det billigste ølet du får kjøpt fra fat.
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

lojosang

Sv: Re: Yorkshire Beer
« Svar #2 på: September 28, 2012, 18:56:57 »
De har også en aldeles fantastisk Oatmeal Stout. Dessuten driver de ekstremt tradisjonelt. Til lokale Tadcaster-barer sies det at fatene fortsatt leveres med hest og kjerre.
- Leif Olav

berlin

Sv: Re: Yorkshire Beer
« Svar #3 på: September 28, 2012, 20:22:58 »
De har også en aldeles fantastisk Oatmeal Stout. Dessuten driver de ekstremt tradisjonelt. Til lokale Tadcaster-barer sies det at fatene fortsatt leveres med hest og kjerre.

Det gjelder såvidt jeg vet 2 puber i Tadcaster.

Men jeg liker de av minst 3 grunner:
1. Godt øl
2. Betydelig lavere priser en snittet, i hvertfall på deres "bitter". Minimum 50p under, tror det er nærmere pundet.  :o
3. At de påla sine "tied pubs" i Yorkshire-området å fjerne spillmaskiner og tv'er i sine puber,
litt i tvil om det gjaldt radio og. Det fikk jeg greie på under et 3-4 dagers opphold i Knaresborugh
for 5-6 år siden.

En landlord i Tadcaster hadde forresten god kjennskap til familien som driver bryggeriet,
og "sære" er bare fornavnet. But I like it.  ;)
« Siste redigering: September 28, 2012, 20:33:36 av berlin »