Ny eier, ny ledelse og ny manager

Started by Runar, September 27, 2012, 16:04:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

First thing first, kommer det nye eiere inn håper jeg de har litt is i magen og noen kroner på konto. Warnock må få noe penger og bruke, men ikke "for" mye.

Det første de må gjøre er å søke kompetanse som de kan ansette til å lede klubben strategisk. Som igjen kan lete etter en manager med kompetanse til å bygge en klubb som kan være suksessfull.

Lar mann Warnock fullt å helt kjøpe seg et nytt lag som rykker opp, så står du med QPR problemet året etter på og om du heller ikke da klarer å ansette en mangere som kan noe annet enn og skrike høyt og spandere på puben, blir det umulig å bli god.

Håper eierne er abesiøse nok til å skjønne at Leeds trenger ledelses talent. Abramovich gjorde det slik, han tok inn Peter Kenyon, som igjen forsto at Jose M. var en mann som står for suksess. Måtte Leeds forstå noe av det samme.

eggus

Viktig tema, men syns overskrifta bør endres inntil vi faktisk har nye eiere.

berlin

Jeg er selvfølgelig opptatt av det samme, runar. Tidsaspektet mellom de tre elementene i trådtittelen
er jeg usikker på.

NW har uttalt at han rykker nærmer en pensjonstilværelse, men jeg mener han har aldri har sagt at det blir med denne sesongen, som ble diskutert på dette forumet etter ansettelsen.

Men at må starte å tenke på hans etterfølger, er naturlig. Ny eller endret ledelse kan vi få,
og p.t. så er det helt i det blå hvordan det kommer til å se ut. Kan ikke si at jeg er imponert over hvordan Venky har håndtert denne biten hos Blackburn. Som du nevner, så vil det være å håpe at de satser på god britisk, evt. europeisk kompetanse der.

Jeg har skrevet før jeg f.eks kunne ønsket meg Ian Holloway, men det er like mye ut fra det inntrykket han gir som person og de verdier han står for, som hans fotballfaglige kompetanse.

Når det gjelder NW har jeg ikke et negativt bilde av hans PL stunts med Sheff U og QPR.
Jeg mener han gjorde en god jobb med begge lagene i PL ut fra forutsetningene, tross nedrykk med Sheff U,
og en 17.plass når QPR hev han ut.

Veldig hypotetisk, men hvis NW skulle rykke opp med Leeds til våren, håper jeg at får tillit
for å være manager i PL også. Forutsatt at han er motivert, og det vil være et sjokk om han ikke ville
være det.

fmtj

NW er vår manager!! Det er nødvendig å støtte ham fullt ut og det er også grunnen til at han fortsatt er manageren til Leeds United. Han har flere ganger i intervjuer fortalt at han har vært nær ved å gi blaffen, men fansen har stått på, støttet laget og gitt ham lysten til å gi noe tilbake. Det respekterer jeg ham for.

Ni eier- ja det vil vi ha, resten for gå seg til etterhvert!!

MOT!!
Yeboahs vitne

SindreWikre

NW is our manager , so we are goin up!
Pontus ❤

sveifors

Quote from: #AustinMachine on September 28, 2012, 11:58:50
NW is our manager , so we are goin up!

Synes NW har gjort en god jobb og er spesialist på Cship. Ut ifra hans uttalelser er han lysten på å trekke seg tilbake snart.

Tar gjerne Morihno når vi er ute av Chship og NW har trukket seg tilbake  ;)
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

RoarG

Prematur tråd. Vi har ikke nye eiere ennå. Det er offisielt når klubbens off hjemmeside annonserer det. For øvrig synes jeg at NW gjør en god jobb i Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Quote from: berlin on September 27, 2012, 17:20:31
Jeg er selvfølgelig opptatt av det samme, runar. Tidsaspektet mellom de tre elementene i trådtittelen
er jeg usikker på.

NW har uttalt at han rykker nærmer en pensjonstilværelse, men jeg mener han har aldri har sagt at det blir med denne sesongen, som ble diskutert på dette forumet etter ansettelsen.
. Forutsatt at han er motivert, og det vil være et sjokk om han ikke ville
være det.

Det har han faktisk sagt ved mer enn en anledning. Derimot har jeg aldri hørt han har sagt det motsatte ( at han fortsetter etter denne sesongen) noe det virker som om mange av forumdeltagerne synes å legge til grunn.

Med denne kortsiktige modellen sier det seg selv at nye eiere straks må sette seg ned med NW og diskutere ulike scenario . Det blir helt avgjørende for klubben at en erstatter ikke finner det for godt å starte en ny omfattende utrenskning av såkalt "vrakgods" for så å bringe inn 7-8 nye mann inn i en førsteellever som passer den nye managerens filosofi.

Jeg er redd nettopp dette vil skje hvis ikke man ikke tidlig legger en klar strategi for den videre sportslige satsingen etter Warnock.
Jon R.

Dennis

Runar har et vesentlig poeng i innlegget angående en daglig (sportslig) leder med kompetanse og erfaring i å styre en stor (og antakelig raskt voksende) klubb med strategiske mål og planer. Shaun Harvey er sikkert en god CEO, men basert på egne utsagn har han ikke peiling på fotball og bør dermed ikke sitte videre i den posten, slik jeg ser det. Skal han bli i klubben, håper jeg det blir som CFO og ikke CEO.

Har vi noen klare kandidater til posten, om den så kalles CEO, sportslig direktør e.l.?

Marching on together!

berlin

Quote from: Jon R on September 28, 2012, 13:20:31
er jeg usikker på.

være det.

Det har han faktisk sagt ved mer enn en anledning. Derimot har jeg aldri hørt han har sagt det motsatte ( at han fortsetter etter denne sesongen) noe det virker som om mange av forumdeltagerne synes å legge til grunn.

Tillater meg å være uenig her. Han (eller Leeds' ledelse) har aldri sagt at jobben i Leeds er en sesong 2012/13 oppgave og that's it. Det nærmeste han har kommet, er at det kan bli med den ene sesongen og han har vært klar på at han planlegger å trekke seg tilbake med det første. Jeg fulgte nøye med på denne diskusjonen i innledningen etter at han  ble ansatt, og var/er en av de forumdeltagerne som har hele tiden hevdet det du siterer og kommenterer nå. Du får grave frem en artikkel dersom du er skråsikker på det du hevder.

Min peronslige tolkning videre er at klubbens videre utvikling vil påvirke dette, og jeg ville ikke blitt forundret om han hadde sagt opp stillingen sin tidligere i høst pga denne svært sendrektige og uklare takeoverdiskusjoen, da det synes å ha hatt direkte konskevenser for rammbetingelsen i hans jobb.
Dersom Leeds havner utenom PO denne sesongen, og ikke rykker opp, kan det godt være at han og klubben sier farvel med hverandre. Hvis Leeds skulle rykke op, blir jeg nevnt overrasket dersom han ikke vil være med videre, og litt mindre overrasket om klubben sier takk og farvel, for det kommen bl.a på hva nye eiere vil og i det hele tatt hvordan situasjonen her. Er det superpositiv stemning i klubben og ting går Leeds vei, litt slik som GG/DOL-perioden utviklet seg i begynnelsen, ser jeg ingen grunn til å kaste NW.

Jeg vet at mange er skeptiske til NW som managertype og fotballfilosofi, og mener at man like godt burde satse på "nye Leeds" med en spennende manager og dyktig sportslig ledelse, og det er jeg heller ikke uenig i.
Her vil det være mange meninger og det er jo helt greit. Personlig tror jeg det er å overdramtisere denne "opprenskingen" av  NW vrakgods/spillertyper ved et hypotetisk managerskifte et stykke ut i/etter neste sesong.

berlin

Quote from: Mr Kaizer on September 28, 2012, 13:35:07
Runar har et vesentlig poeng i innlegget angående en daglig (sportslig) leder med kompetanse og erfaring i å styre en stor (og antakelig raskt voksende) klubb med strategiske mål og planer. Shaun Harvey er sikkert en god CEO, men basert på egne utsagn har han ikke peiling på fotball og bør dermed ikke sitte videre i den posten, slik jeg ser det. Skal han bli i klubben, håper jeg det blir som CFO og ikke CEO.

Har vi noen klare kandidater til posten, om den så kalles CEO, sportslig direktør e.l.?

Peter Ridsdale?  ;D

Jon R

Quote from: berlin on September 28, 2012, 13:47:56

Tillater meg å være uenig her. Han (eller Leeds' ledelse) har aldri sagt at jobben i Leeds er en sesong 2012/13 oppgave og that's it. Det nærmeste han har kommet, er at det kan bli med den ene sesongen og han har vært klar på at han planlegger å trekke seg tilbake med det første. Jeg fulgte nøye med på denne diskusjonen i innledningen etter at han  ble ansatt, og var/er en av de forumdeltagerne som har hele tiden hevdet det du siterer og kommenterer nå. Du får grave frem en artikkel dersom du er skråsikker på det du hevder.

Personlig tror jeg det er å overdramtisere denne "opprenskingen" av  NW vrakgods/spillertyper ved et hypotetisk managerskifte et stykke ut i/etter neste sesong.

Til det første: Skal se hva jeg finner. Kanskje idag, kanskje i morra.  :)

Det handler ikke om å overdramatisere men å være i forkant og pro-aktiv for å unngå et scenario som på ingen måte er urealistisk. Så godt som alle managere ønsker sin type spillere inn og for spillere som ikke har prestert så godt i nær fortid kan veien ut døra være svært kort. Såpass har vel historien lært oss, berlin?  
Jon R.

AndyMathie

Kjempe tråd Runar. Viktig tema å debatere. Vi trenger langsiktighet om og når vi får eiere med "ræva full av penger". Det er viktig å ikke bli noe nytt QPR eller Blackburn. Det viktigste blir å få inn en leder av det sportslige som er dyktig på å sette sammen lag av egen utviklede talenter krydret med en og annen stor stjerne som passer inn i Leeds og at vi ikke får inn et helt nytt lag hver eneste sesong som QPR tydeligvis tror er en suksess formell.

Håper vi kan hente Bielsa fra Atletico Bilbao når vi rykker opp. Betal det det koster for å få han inn som ny manager. Jeg vet hva han står for og har tro på at han hadde kunne fått oss veldig raskt opp å kjempe om Champions League plasseringer. I tillegg så hadde vi knust manu for han har formelen klar for å ta rotte laget fra Manchester....

Det som er unikt med Atletico Bilbao er at de kun skal ha spillere som er lokalt fra det område og ikke en eneste "utlending" og allikavel er Atletico nå en av de beste lagene i Spania sett bortsett fra Barca og Real. Og om han hadde fått et skikkelig warchest til å hente spillere som kunne spilt sammen med våre unggutter Lees, White, Byram og Poleon så er jeg sikker på at det ikke hadde tatt lang tid før vi igjen hadde vært i toppsjiktet. Drømmer må man ha og det er min drømmescenario og fått inn Marco Bielsa  :)
We are Leeds and we are proud of it!

Asbjørn

Quote from: Jon R on September 28, 2012, 13:20:31

være det.

Tillater meg å være uenig her. Han (eller Leeds' ledelse) har aldri sagt at jobben i Leeds er en sesong 2012/13 oppgave og that's it. Det nærmeste han har kommet, er at det kan bli med den ene sesongen og han har vært klar på at han planlegger å trekke seg tilbake med det første. Jeg fulgte nøye med på denne diskusjonen i innledningen etter at han  ble ansatt, og var/er en av de forumdeltagerne som har hele tiden hevdet det du siterer og kommenterer nå. Du får grave frem en artikkel dersom du er skråsikker på det du hevder.

I YEP special, papirutgaven, onsdag 15.aug, like før seriestart (20 sider LU spesial i YEP) ble NW konfrontert med dette utsagnet om at han vil gå av om et år, og han stadfester vel langt på veg at han ikke vil gå ved et evt opprykk:

YEP:Warnock has said before that he will quit management next summer when his contract at Leeds runs out. He'll be 64 by then. I tell him that not a single person in Leeds believes he could force himself to retire having taken Leeds into the Premier League.

NW: It would be almost impossible, he concedes. Deep down I don't think I've seen all that Leeds United can be. If the club start moving then it's going to be some journey and you know me. I'd love that. If it turns out that I can't do the job and I can't get us promoted then there's nobody that would have tried harder. I can promise that.
And I don't think Leeds could get anyone better than me at the moment, which isn't blowing my own trumpet. I'm made to measure for Leeds because I understand how much the club matters  to the people who follow it.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: AndyMathie on September 28, 2012, 15:00:57
Kjempe tråd Runar. Viktig tema å debatere. Vi trenger langsiktighet om og når vi får eiere med "ræva full av penger". Det er viktig å ikke bli noe nytt QPR eller Blackburn. Det viktigste blir å få inn en leder av det sportslige som er dyktig på å sette sammen lag av egen utviklede talenter krydret med en og annen stor stjerne som passer inn i Leeds og at vi ikke får inn et helt nytt lag hver eneste sesong som QPR tydeligvis tror er en suksess formell.

Håper vi kan hente Bielsa fra Atletico Bilbao når vi rykker opp. Betal det det koster for å få han inn som ny manager. Jeg vet hva han står for og har tro på at han hadde kunne fått oss veldig raskt opp å kjempe om Champions League plasseringer. I tillegg så hadde vi knust manu for han har formelen klar for å ta rotte laget fra Manchester....

Det som er unikt med Atletico Bilbao er at de kun skal ha spillere som er lokalt fra det område og ikke en eneste "utlending" og allikavel er Atletico nå en av de beste lagene i Spania sett bortsett fra Barca og Real. Og om han hadde fått et skikkelig warchest til å hente spillere som kunne spilt sammen med våre unggutter Lees, White, Byram og Poleon så er jeg sikker på at det ikke hadde tatt lang tid før vi igjen hadde vært i toppsjiktet. Drømmer må man ha og det er min drømmescenario og fått inn Marco Bielsa  :)

Marco Bielsa er en herlig type og ifølge Pep Guardiola en av verdens aller beste managere. Problemet ligger i at han er tilpasset spansk fotball, som ikke direkte er overførbart til den engelske. Se bare på Villas-Boas: Han klarte ikke å overføre sin fotballfilosofi til den engelske, selv med erfaring fra Chelsea (som speider), før tiden i Porto. Har sett to-tre kamper med Spurs denne sesongen også og det minner meg mye om det de stod for under Sergio Ramos (som også var en svært annerkjent trener fra Sevilla, da han kom). Spurs triller ball på mann hele tiden og skaper ytterst lite; de ble blant annet til tider utspilt av Norwich på hjemmebane.

Jeg digger Bielsa, men jeg er skeptisk til spanske trenere i England. Mange står for mer kontinental fotball og mangler defensive fibre.

Når det skal diskuteres i managere som er lovende, men ikke har de største merittene om vi blir et lag med fortsatt forsiktig, dog litt sportslig satsning og langsiktig tenkning, vil jeg lansere Dougie Freedman som et alternativ. Han kjenner klubben, men så kommer problemet med at vi har testet unge managere  i Wise, McAllister, Blackwell og Grayson uten det store hellet (med unntak av at Grayson tok oss opp fra L1).

Det Freedman har gjort med Crystal Palace står det respekt av, på tross av stadige økonomiske problemer, nedrykksspådommer og storklubbsgribber som sirkler over de mest lovende, som Zaha.

Ikke mitt førstevalg etter Warnock nødvendigvis, men et forslag dersom det ikke skal pøses ut med britiske kontanter etter takeoveren.
Marching on together!

J.N

Quote from: AndyMathie on September 28, 2012, 15:00:57

Det som er unikt med Atletico Bilbao er at de kun skal ha spillere som er lokalt fra det område og ikke en eneste "utlending" og allikavel er Atletico nå en av de beste lagene i Spania sett bortsett fra Barca og Real. Og om han hadde fått et skikkelig warchest til å hente spillere som kunne spilt sammen med våre unggutter Lees, White, Byram og Poleon så er jeg sikker på at det ikke hadde tatt lang tid før vi igjen hadde vært i toppsjiktet. Drømmer må man ha og det er min drømmescenario og fått inn Marco Bielsa  :)

For en vill drøm!

kongsmo

'I always wanted one more big challenge, but I don't see it going on beyond getting Leeds up,' he said. 'I would not want to go into the Premier League with this club or any other, to be honest.'

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2105553/Neil-Warnock-Leeds-job.html

men det vil ikke si at jeg personlig tror at NW slutter hvis han får opp leeds denne sesongen, det er vel heller veldig tvilsomt, men han har sagt det ved minst en anledning!

og denne artikelen skriver litt mer om hva og hvorfor

http://www.goal.com/en-gb/news/2897/championship/2012/02/24/2925810/i-dont-want-to-die-on-the-job-so-this-role-will-be-my-last-leeds-
"SNIFFER"

sportcarl1

han har mer än en räv bakom varje öra warnock, ingenting är hugget i sten, jag ser det inte för otroligt att han fortsätter och jag hoppas det

berlin

Quote from: kongsmo on September 28, 2012, 17:14:32
'I always wanted one more big challenge, but I don't see it going on beyond getting Leeds up,' he said. 'I would not want to go into the Premier League with this club or any other, to be honest.'

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2105553/Neil-Warnock-Leeds-job.html

men det vil ikke si at jeg personlig tror at NW slutter hvis han får opp leeds denne sesongen, det er vel heller veldig tvilsomt, men han har sagt det ved minst en anledning!

http://www.goal.com/en-gb/news/2897/championship/2012/02/24/2925810/i-dont-want-to-die-on-the-job-so-this-role-will-be-my-last-leeds-

Takk, kongsmo!   :)Da skylder jeg Jon R en innrømmelse.  :-[  NW sa altså "one season only" etter at han ble annonsert som Leeds' nye manager. Men jeg vet bestemt at han også var mindre bastant i dette spørsmålet rundt de samme tider i andre medie intervjuer/-siteringer.

Så er det jo lov for han og endre mening, slik Asbjørn referer til fra YEP, 15.august. Når det er sagt, kann han endre mening igjen, da ingen, inkludert "Colin" himself, vet noe om han vil være ønsket som manager for klubben for neste sesong, og også uavhenig av hvilken divisjon vi da befinner oss i.

berlin

Quote from: Jon R on September 28, 2012, 13:56:59

Tillater meg å være uenig her. Han (eller Leeds' ledelse) har aldri sagt at jobben i Leeds er en sesong 2012/13 oppgave og that's it. Det nærmeste han har kommet, er at det kan bli med den ene sesongen og han har vært klar på at han planlegger å trekke seg tilbake med det første. Jeg fulgte nøye med på denne diskusjonen i innledningen etter at han  ble ansatt, og var/er en av de forumdeltagerne som har hele tiden hevdet det du siterer og kommenterer nå. Du får grave frem en artikkel dersom du er skråsikker på det du hevder.

Personlig tror jeg det er å overdramtisere denne "opprenskingen" av  NW vrakgods/spillertyper ved et hypotetisk managerskifte et stykke ut i/etter neste sesong.

Til det første: Skal se hva jeg finner. Kanskje idag, kanskje i morra.  :)

Det handler ikke om å overdramatisere men å være i forkant og pro-aktiv for å unngå et scenario som på ingen måte er urealistisk. Så godt som alle managere ønsker sin type spillere inn og for spillere som ikke har prestert så godt i nær fortid kan veien ut døra være svært kort. Såpass har vel historien lært oss, berlin?  

kongsmo har gjort jobben for deg, Jon R, og plukket frem "bevis for din påstand".  Så du har helt rett, men samtidig tror jeg ikke jeg og andre har tatt helt feil.  I ukene etter kildene kongsmo viser til modererte han dette utsagnet, men vet ikke om jeg gidder lete frem det. Responsen kan avgjøre det.

Ad "overdramatisering". Det er nyanser vi diskuterer her, for jeg følger ditt resonnement langt på vei. Historien kan lære oss en del, men dette er ikke eksakt vitenskap, og det finnes bra med eksempler på at ny manager fint greier å både føre klubben videre og oppnå bedre resultater uten å måtte gjøre storopprydding i stallen. Den kan tas sakte, men sikkert. Dessuten, er virkelig NWs fotballfilosofi så spesiell?
Det er mulig at NW ikke hadde behøvd å gjøre så store skifter som han har gjort, men når det gjelder nykommerne så har han jo ikke hatt særlig handlerom økonomisk, og kan ikke lastes for at alle spillerne holder topp klasse.

kongsmo

Quote from: berlin on September 28, 2012, 18:00:29
Quote from: kongsmo on September 28, 2012, 17:14:32

Takk, kongsmo!   :)Da skylder jeg Jon R en innrømmelse.  :-[  NW sa altså "one season only" etter at han ble annonsert som Leeds' nye manager. Men jeg vet bestemt at han også var mindre bastant i dette spørsmålet rundt de samme tider i andre medie intervjuer/-siteringer.

Så er det jo lov for han og endre mening, slik Asbjørn referer til fra YEP, 15.august. Når det er sagt, kann han endre mening igjen, da ingen, inkludert "Colin" himself, vet noe om han vil være ønsket som manager for klubben for neste sesong, og også uavhenig av hvilken divisjon vi da befinner oss i.

det var på ingen måte min hensikt å motbevise noen eller å påstå at NW slutter, jeg bare tok et par google søk og fant artikkelen! ellers så tror jeg at sjangsene for at NW går av etter et opprykk er svært småe, da må det være noe utenomsportslig som gjør at han tar den avgjørelsen!
"SNIFFER"

Karl Hot Shot

Neil Warnock er ingen hellig ku. Han har ikke prestert tilstrekkelig til å være verneverdig. Nye eiere kan godt ansette noen med større kompetanse på f.eks. Premier League enn NW. Jeg ser f.o.f. frem til at Bates blir skjøvet ut i mørket (kulda).

fmtj

Jeg merker at jeg ikke liker denne tråden riktig enda.......har veldig sans for det NW har gjort og stått for så langt. Tror ikke alle hadde hatt samme gøts som hahn i dette surret!
Yeboahs vitne

Dennis

Quote from: fmtj on September 28, 2012, 19:23:34
Jeg merker at jeg ikke liker denne tråden riktig enda.......har veldig sans for det NW har gjort og stått for så langt. Tror ikke alle hadde hatt samme gøts som hahn i dette surret!

Helt enig i dette og jeg syns han uansett må få vise hva han er god for, når det EVENTUELT blir litt mer å rutte med. Han splashet heller ikke med de store summene i QPR i nPC, men hentet smarte, rutinerte spillere og Taraabt som hadde noe ekstra. I PL tror jeg de fleste ble kjøpt over hodet hans, uten at jeg skal påstå det for bastant. Jeg TROR ikke det var hans QPR han fikk fyken fra, men et nytt QPR som eierne hadde kjøpt; en gjeng overbetalte spiller (noen reserver) fra lag, som NW neppe hadde siste ordet på.

Om så et EVENTUELT nytt eierskap skulle gitt han 10 mill å kjøpe for i januar, er det ikke sikkert han hadde brukt hele potten, kun fordi han hadde den. Det er derimot ikke til å unngå at Ken Bates' løgner (jeg tolker det slik grunnet New Shirt, New Start-kampanjen og uttalelser fra NW) om midler til spillerkjøp i sommer har gått utover den interne roen både hos NW og i laget generelt. Det er neppe mange managere som hadde blomstret under dagens totalitære styre.

M.a.o: Jeg tror absolutt at dersom et nytt eierskap og styre kommer inn med en langsiktig plan, dog ikke blander seg for mye opp i den daglige sportslige driften, så vil positivismen bre seg i klubben generelt. Det kan umulig være tilrettelagt for sportslig suksess pr i dag. Vi blir antakelig ikke noe samba-spillende superlag over natten, men gradvis tror jeg faktisk kun fraværet av Ken Bates vil hjelpe, så kan man endelig se mot en lysere fremtid (får vi håpe).

Ã... kutte Neil Warnock, med den erfaringen og ekspertisen han sitter på i å komme seg opp fra divisjoner umiddelbart etter takeover, ville vært som å late vannet motvinds.
Marching on together!

Runar

Dette er ikke ment å være en debatt om ny manager, sportslig ledelse er litt mer enn hva manageren står for. Det er d første Leeds må tenke på. Warnock må få fullføre denne sesongen, men ny ledelse må ha ny ide om hvordan Leeds skal bli en toppklubb og den strategien MÃ... gå uten på Warnock. Derfor kan man heller ikke gi Warnock all makt, det må passe med slik ledelsen ønsker at klubben skal fungere på og utenfor banen.

Warnock har rykket opp 7 ganger men allikevel aldri bygget noe fungerende klubb, det er innholdet i Warnock. Det må klubben forholde seg til.

Dennis

Quote from: Runar on September 28, 2012, 20:36:59
Dette er ikke ment å være en debatt om ny manager, sportslig ledelse er litt mer enn hva manageren står for. Det er d første Leeds må tenke på. Warnock må få fullføre denne sesongen, men ny ledelse må ha ny ide om hvordan Leeds skal bli en toppklubb og den strategien MÃ... gå uten på Warnock. Derfor kan man heller ikke gi Warnock all makt, det må passe med slik ledelsen ønsker at klubben skal fungere på og utenfor banen.

Warnock har rykket opp 7 ganger men allikevel aldri bygget noe fungerende klubb, det er innholdet i Warnock. Det må klubben forholde seg til.

Ny eier, ny ledelse, ny manager...?

Manageren er også relativt viktig i hvordan et fotballag og -klubb ser ut, så den debatten kommer du neppe utenom. Du nevner også valg av manager i innlegget ditt.

Eller skal vi bare konkludere med at, som sagt: Ja, du har rett i at det trengs en kompetent leder med gode strategier som igjen velger riktig manager, for at Leeds skal bli en toppklubb? ;)
Marching on together!

Runar

Joda, men ny manager kommer etter ny eier og ny ledelse.

Poenget var ikke at alle skulle slenge fram om vi ville ha Warnock videre eller om det skulle ansettes Paul Jewell, poenget var å presisere at det viktigste Leeds må gjøre er å kunne tenke to tanker samtidig. Ny eier MÃ... ha en visjon om hvordan klubben skal se ut og være annet enn at de vil at den skal være suksessfull, så må de finne den sportslige ledelsen som har kompetanse om hvordan det kan oppnåes og kan knytte seg til den kompetansen som mangler.

Videre må det finnes en manager som kan bidra til at vi oppnår de suksesskriteriene som eierne har sagt.

Dennis

Quote from: Runar on September 29, 2012, 12:01:14
Joda, men ny manager kommer etter ny eier og ny ledelse.

Poenget var ikke at alle skulle slenge fram om vi ville ha Warnock videre eller om det skulle ansettes Paul Jewell, poenget var å presisere at det viktigste Leeds må gjøre er å kunne tenke to tanker samtidig. Ny eier MÃ... ha en visjon om hvordan klubben skal se ut og være annet enn at de vil at den skal være suksessfull, så må de finne den sportslige ledelsen som har kompetanse om hvordan det kan oppnåes og kan knytte seg til den kompetansen som mangler.

Videre må det finnes en manager som kan bidra til at vi oppnår de suksesskriteriene som eierne har sagt.

Helt enig i dette og jeg vil ikke at Leeds skal bli et nytt QPR, som henter inn overbetalte spillere som enten var reserver eller ikke spesielt gode i de klubbene de var fra før. For å sammenligne med Man City (totalt uavhengig om Leeds satser i den ballparken eller ikke), så har de gjort det mye bedre. De har bygget et slagkraftig lag av gode spillere for å bli best umiddelbart, men enda viktigere; de investerer tungt i talentutvikling og håper å kunne matche klubber som Barcelona og Ajax. Det er langt viktigere når man snakker om bærekraftig utvikling, når de nye UEFA-reglene (eventuelt) trer i kraft.

Leeds-fansen generelt ønsker også å ha en lokal tilhørighet i laget, samtidig som klubben har et meget godt akademi (som kan opprustes) og er den eneste virkelig store klubben i området, hvis vi legger til grunn at vi forhåpentligvis tar (enda) noen skritt vekk fra Doncaster og Sheffield-klubbene.

Det ligger med andre ord store verdier latent i en slik satsning, som også vil bidra til å senke (overgangs-)kostnader og antakelig lønn på sikt. Ispedd et økt speidernettverk og kontaktsbygging med andre klubber i verden, som selvsagt koster, KAN Leeds bli en skikkelig talentfabrikk igjen. En blanding av gode spillere, samt egne produkter er min drøm for hvordan Leeds generelt ser ut om fem-ti år.
Marching on together!