Leeds Utd sin evne til å finne talenter-bra eller dårlig?

Started by DenHviteYeboah, January 04, 2013, 19:26:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gufrias

Quote from: marve on January 05, 2013, 11:21:29
Quote from: Leedsfan on January 05, 2013, 09:42:46
Quote from: DenHviteYeboah on January 05, 2013, 09:20:34
Quote from: Leedsfan on January 05, 2013, 09:12:02
Quote from: DenHviteYeboah on January 05, 2013, 08:15:10
Quote from: Gufrias on January 05, 2013, 07:44:48
Er det Ridsdale som skriver den bloggen der?
Er helt enig i innlegget!

Du ville gitt en unproven 21-åring fra NZ mer i lønn enn alle de andre i stallen, det forteller jo egentlig det meste.

Jeg støtter det Matteo skriver, at det burde brukes mer penger, men ikke så mye penger som feks Leicester bruker. Hvem skal dekke de utgiftene hvis de ikke kaster av seg med det første...

Når man vet at klubben har havnet i dette uføret pga overbetalte fotballspillere så forundrer det meg at det finnes fans som er klar for dette igjen... Hvis man hadde satset alt så hadde man vel funnet en syndebukk eller flere, og ropt "boikott" mens klubben hadde vært på konkursens rand igjen...
Dette er langt unna Ridsdale nivå!Alt er ikke svart -hvitt Leedsfan....50 shades of grey ;D

Ã... betale en benket 21-åring fra WBA en lønn på over 30000 pund i uka er IKKE Ridsdale nivå? Nå kan det jo være slik at denne Wood skyter Leicester opp i PL og investeringen kaster av seg, og det er ikke en like stor gamble i Leicester hvor eierne har bunnløse lommer..

Hvem eier leicester noen som vet .
Et thailandsk konsortium ledet av Thailands 35. rikeste mann, Vichai Raksriaksorn. Han er god for over en milliard.
Hekta på Leeds siden 1974

eggus

Quote from: testo on January 05, 2013, 13:04:46

Du ville gitt en unproven 21-åring fra NZ mer i lønn enn alle de andre i stallen, det forteller jo egentlig det meste.

Jeg støtter det Matteo skriver, at det burde brukes mer penger, men ikke så mye penger som feks Leicester bruker. Hvem skal dekke de utgiftene hvis de ikke kaster av seg med det første...

Når man vet at klubben har havnet i dette uføret pga overbetalte fotballspillere så forundrer det meg at det finnes fans som er klar for dette igjen... Hvis man hadde satset alt så hadde man vel funnet en syndebukk eller flere, og ropt "boikott" mens klubben hadde vært på konkursens rand igjen...

Unproven? Om du er 21 eller 31 år, og hvor du kommer fra har vel ingen betydning for lønna, når du leverer varen bedre og oftere enn en spiller som koster MYE mindre men som ikke leverer når man skal. Garantier får man aldri men satser man ikke så ikke regn med at du får noe ekstra heller...
Husker jeg ikke feil så fikk Millwall en shitty start men etter at Wood kom så skjedde det noe (11 mål på 19 kamper)
da leverer man varene...

Lønna følger levering kvaliteten, og den igjen følger prisen på spillerne, så enkelt er det.

Dette er enkel matematikk:
Kvalitet koster men betaler seg som regel i det lange løp, og ikke bland inn Ridsdale shiten i dette, for det var spessielt fordi vi hadde 20 stjernespillere og trenere den gangen som hadde litt for lukrative kontrakter , nå trenger vi noen få for å rykke opp å hente gullpotten til SKY på 60 mill.

Men problemet er at om du hanker inn 2-3 spillere som du gir  dobbel lønn i forhold til den best betalte spilleren du har fra før(Er ikke helt sikker, men topplønna i Leeds er vel på ca15k?), så får du veldig trøbbel veldig kjapt.
Tror du Becchio vil godta at noen i klubben tjener det dobbelte av han?
Isolert sett er det ikke noe stort problem å gi 1-3 spillere 30k, men det gir presedens i hva slags lønn resten av spillertroppen vil kreve. Dermed må du i neste omgang gi 15k til stallfyllet(eller som i tilfellet Leicester, 35k til en kar som ikke engang blir dømt god nok for benken).

Leedsfan

Quote from: eggus on January 05, 2013, 15:17:26

Unproven? Om du er 21 eller 31 år, og hvor du kommer fra har vel ingen betydning for lønna, når du leverer varen bedre og oftere enn en spiller som koster MYE mindre men som ikke leverer når man skal. Garantier får man aldri men satser man ikke så ikke regn med at du får noe ekstra heller...
Husker jeg ikke feil så fikk Millwall en shitty start men etter at Wood kom så skjedde det noe (11 mål på 19 kamper)
da leverer man varene...

Lønna følger levering kvaliteten, og den igjen følger prisen på spillerne, så enkelt er det.

Kvalitet koster men betaler seg som regel i det lange løp, og ikke bland inn Ridsdale shiten i dette, for det var spessielt fordi vi hadde 20 stjernespillere og trenere den gangen som hadde litt for lukrative kontrakter , nå trenger vi noen få for å rykke opp å hente gullpotten til SKY på 60 mill.

Men problemet er at om du hanker inn 2-3 spillere som du gir  dobbel lønn i forhold til den best betalte spilleren du har fra før(Er ikke helt sikker, men topplønna i Leeds er vel på ca15k?), så får du veldig trøbbel veldig kjapt.
Isolert sett er det ikke noe stort problem å gi 1-3 spillere 30k, men det gir presedens i hva slags lønn resten av spillertroppen vil kreve. Dermed må du i neste omgang gi 15k til stallfyllet(eller som i tilfellet Leicester, 35k til en kar som ikke engang blir dømt god nok for benken).

Det store bildet er viktigst.

Sett at vi hadde hentet han og han floppet, hva hadde fansen sagt da?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Quote from: Leedsfan on January 05, 2013, 15:20:19
Det er vel akkurat en slik tankegang testo argumenterer mot. Det må satses hvis en ønsker å oppnå resultater. Og det er en mellomting mellom å spare seg til fant og den galskapen Ridsdale representerte.

Men nå er vi langt unna topic, dere. Tenker vi sier at dette blir siste ord om akkurat dette.  ;)

testo

Quote from: eggus on January 05, 2013, 15:17:26

da leverer man varene...

Men problemet er at om du hanker inn 2-3 spillere som du gir  dobbel lønn i forhold til den best betalte spilleren du har fra før(Er ikke helt sikker, men topplønna i Leeds er vel på ca15k?), så får du veldig trøbbel veldig kjapt.

Det er ikke akkurat kommune ansatte dette da. Det vil alltid være forskjeller og er vi ikke med på denne kampen så rykker vi opp med flaks en gang kanskje i løpet av 20 åra.
Skal man opp så må det satses, og det vil koste om man vil eller ikke, og hva er faren med disse lønningene når vi allikevel hadde hatt så mye større muligheter for opprykk?  med kontrakt i PL så blir det nye lønnsforhandlinger og disse beløpene du nevner her blir lommerusk om du spiller eller er benkesliter i forhold vil jeg tro..

-Penger gjør deg sterk, og kombinerer du det med klokskap så oppnår du som regel sukse.
-Er du gjerrig og sparer deg til fant så sliter du ut alt rundt deg, samtidig blir du også hatet.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

Quote from: HåvardK on January 05, 2013, 15:30:09
Det er vel akkurat en slik tankegang testo argumenterer mot. Det må satses hvis en ønsker å oppnå resultater. Og det er en mellomting mellom å spare seg til fant og den galskapen Ridsdale representerte.

Men nå er vi langt unna topic, dere. Tenker vi sier at dette blir siste ord om akkurat dette.  ;)

Sitat slutt  ;)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Vi snakker jo om evnen Leeds United har til å tiltrekke seg talenter som Wood.  Wood representerer ikke mellomtingen..:)

Angående talentspeiding, hvilke klubber i The Championship er bedre?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Oppdrettslaksen

Quote from: peder on January 05, 2013, 13:10:53
Her mener jeg du har en total skivebom, Keane, Duff og de fleste av de ekte irske spillerne har blitt oppdaget i de tidlige tenårene av "youth scouts" for de engelske klubbene for så å bli videreutviklet/modnet i klubbene. Se på Kelly og Harte som vel var talenter som Leeds oppdaget i Irland og modnet dem i klubbens ungdomsavdelinger.

Headingen her er jo finne talenter da regner jeg med at man mener ungdom mellom 14 - 18 år. Se på Barcelona de har et ungdomsakademi på over 300 spillere. Ett annet eksempel er jo Ajax, hundretalls av barn/ungdomsspillere, de  spiller konsekvent 4-3-3 fra første dag og forventer å hente opp 2 spillere til seniorlaget i året.

Er det noe jeg savner mest med Leeds ifra de Glory days må det være evnen til å hente/bygge opp talenter.

Eks: Kristoffer Peterson(født 1994) signerte for Liverpool i Januar 2011 fra svenske Savedalens IF og er nå regnet som en av fotballøyas største ungdomstalenter, sånn vil jeg også lese om når det gjelder Leeds.

Danny Rose, Danny Ward, Luke Garbutt, Aaron Lennon, James Milner, Paul Robinson, Scott Carson, Jonathan Woodgate Alan Smith, Harry Kewell, Stephen McPhail, Gary Kelly, Ian Harte, Jonny Howson, Matthew Kilgallon og Fabian Delph er noen eksempler på hva som har kommet ut av akademiet. Føler det blir dårligere og dårligere år for år.

Jeg prøver bare å få fram at den irske toppdivisjonen ikke er en plass å hente umiddelbare forsterkninger til oss! Dette utelukker ikke at vi bør ha et bredt nettverk som plukker opp de beste yngste irske spillerne.(da disse knapt får sjansen til å debutere på øverste nivå i Irland)

Merk at jeg ikke har prøvd å kritisere Irland og irske spillere i innleggene mine her, men nivået på det irske seriesystemet. Hvis man ser på hvordan det irske landslaget har gjort det i forhold til sitt knappe innbyggertall så er det bare å ta av seg hatten i forhold til hvordan de har fostret fram topp internasjonale spillere!

HåvardK

Quote from: Leedsfan on January 05, 2013, 15:53:07

Vi snakker jo om evnen Leeds United har til å tiltrekke seg talenter som Wood.  Wood representerer ikke mellomtingen..:)

Vi er altså best i CCC? Da syns jeg vi burde kunne forvente mer av laget.

Leedsfan

Quote from: HåvardK on January 05, 2013, 16:12:06
Quote from: Leedsfan on January 05, 2013, 15:53:07

Vi er altså best i CCC? Da syns jeg vi burde kunne forvente mer av laget.

Det har jeg ikke sagt, jeg lurer bare på hvem som er bedre?

Eller er det slik at vi sammenligner oss med PL-klubber?

lojosang

Quote from: testo on January 05, 2013, 04:37:50
Et bra innlegg med synspunktet de fleste vil være enige i vil jeg tro..

Kan vi virkelig ikke konkurrere med en klubb som Leicester i overgangvinduet så er det sikkert flere klubber også som sparker beina unna Leeds. Da blir det oppsopet som blir igjen enda en gang, og enda en sesong i sumpa.

Finnes det kapital så bør stallen omg forsterkes i vesentlig grad, at Leeds ikke hadde et dusin med potensielle spillere allerede når vinduet åpnet er for meg ubegripelig, og ingen kan ha vært forberedt når de ikke har annet en skrot de sitter igjen med  >:(

Egentlig så sitter jeg her og bare venter på en like dårlig unnskyldning som vi har fått servert så mange ganger fra nissen opp gjennom årene om at det skal satses 100% neste sesong... >:(
Jeg er så lei dette nå at jeg føler at energien går på siste rest av spareblusset :'(

Please, proof me wrong

Former Leeds Players Sucking Up To GFH Capital

It seems that certain former players are putting "hospitality" contracts or honoury roles above their love for the club. First Lorimer devoted about 10,000 rambling words to justifying GFH Capital's approach to the transfer market. And now Dominic I will lie down and be a Matteo to be walked all over has called for a "sensible approach" to the January window.

According to Dick and Dom, Leeds cannot expect to compete with Leicester City in the transfer market. Hang on, did I read that right? Did he say Leeds cannot expect to compete with Manchester City? No, it was actually Leicester City!

Dear God, Leeds have just been bought out by a bank committed to bringing Premiership football to the City, but the club can't compete in the transfer market with the club currently sitting FIFTH in the Championship! So what does that tell you? Well logically the gap will widen between Leicester and Leeds over the remainder of the season and so GFH Capital are accepting failure already!

Where is the ambition? Where is the commitment? According to Matteo, no club in the Championship can afford wages of £35,000 a week. No they can't, if they remain in the Championship. But there is truth in the saying, you have to speculate to accumulate. West Ham paid over £4m to sign Nolan AFTER being relegated and committed to wages of £40,000 per week. And where are West Ham now? In the Prem. And Nolan's leadership and goals were a major factor in securing promotion.

Yes, of course, West Ham benefited from the parachute payments, but those rewards are available to any team that secures promotion. If GFH Capital are serious about taking Leeds to the Prem, they have to invest serious money in the squad.

Matteo speculates that Leicester offered inflated wages to Wood. Let's say they offered £20k a week more than Leeds, that would amount to any extra £1m in wages over a full season. That is peanuts when compared with the £60m available in Sky money for the team finishing BOTTOM of the Prem. If GFH are not prepared to gamble £1.25 as a transfer fee and an inflated wage bill of £1m to have a shot at promotion, what bloody use are they? That's £2.25m for an exciting young striker who could be worth double that in a year's time if he keeps scoring. That looks a good bet to me!

Leeds fans will respond to this with the usual abuse but isn't it time to open your eyes guys? What's changed since GFH Capital took over the club from Bates? It's looking more and more as if the long suffering fans of the club have been mugged, whilst the puppets of Bates have simply become the mouth pieces for the Arab bank, no doubt to secure ongoing gratuities from the club. I may be a cnut, but I warn you, Bates, Lorimer, Matteo and GFH Capital are taking the fans of the club for total cnuts, exploiting blind loyalty and desperate hope in an utterly cynical fashion.

Wood might have fired Leeds to the Prem. Why are Leeds fans not expressing fury that Leicester City outbid one of the biggest clubs in the country to get him? It's like West Ham landing a top target at the expense of Chelsea - ridiculous!
http://thegamesgonecrazier.blogspot.no/2013/01/former-leeds-players-sucking-up-to-gfh.html

::)

Det var himlemedøynenesmilyen, ja?
- Leif Olav

LeifMorten

Leeds var aldri i nærheten av å hente Høgli. Det  har jeg gode kilder på.

Quote from: 4ever arcticwhite on January 04, 2013, 21:29:02
nå var vel både hangeland og høgli ganske nær overganger til Leeds, men det strandet på evne/vilje til å betale om jeg ikke husker feil....
Men som de fleste andre her savner jeg spillere fra fastlandseuropa og ikke minst afrika
Amerikanere som ikke slår til har vi derimot hentet noen av.

Svend Anders

For å svare på spørsmålet om å finne talenter, hva definerer man som talent? Etablerte spillere som skal gå rett inn på laget, eller mulige fremtidige stjerner som går inn på U18-laget? Det ganske betydelig forskjell på de to.

For sistnevnte må Leeds "som vanlig" holde seg til sitt geografiske område. Det er naturligvis vanskeligere å få tak i de beste talentene fra f.eks Skottland og Irland på U16 og 17-nivå når man er i Championship, ettersom du stort sett har 20 PL-klubber foran som kan skimte med nettopp sin status som PL-klubb. Det er en naturlig forklaring på tilbakegangen der, selv om vi vel har et par utenlandske fortsatt.

Klubben gjør alt de kan for å dysse ned navn, opphav etc på sine yngre spillere, for å dempe oppmerksomheten og dermed konkurrentenes interesse for de. Spesielt etter innføringen av de nye akademireglene der PL-klubbene har styrket sine muligheter til å "loppe" talentene fra mindre klubber (ifht ligaplassering).

På seniornivå, og dermed utlandet, har klubben i all hovedsak to personer som jobber med scouting. Det så vidt jeg vet ikke mange andre klubber på vårt nivå som har så mange flere ansatte enn dette. Det som er vel så viktig er nettverket disse har. Her har vi i utgangspunktet to store ressurser i Williams og forsåvidt også Warnock og hans team. Det er en nesten helt umulig oppgave å finne spillere bare ved å gå på tilfeldige kamper, man drar stort sett etter tips og referanser (og gode agenter).

Gwyn Williams er i praksis ansvarlig for all rekruttering, og reiser mye. Han er flere ganger i året i Norge, men har også turer til Sør-Amerika, sentraleuropa og kanskje også Afrika (han var f.eks i Nigeria og fant Mikel).

Min personlige oppfatning er at Williams er for bastant i sine vurderinger, og kanskje er han for preget av agenter. Det er flere enn meg i "miljøet" som har stusset over hvilke muligheter han og Leeds har latt gå fra seg. Det er halvannet år siden Williams var på Fredrikstad stadion og f.eks så en da straks kontraktsløs Celso Borges i aksjon, og han så også fem-seks gode talenter på Godset (Vilsvik imponerte f.eks). Tidligere i sesongen hadde han f.eks sett Parr i Ã...lesund, Forren i Molde, osv.

Parr kunne vi hentet for småpenger, på en lønn som er på snittet selv i vår klubb. Men han ble ikke vurdert sterk nok. Det kan jo høres greit ut - problemer i mine øyne er hva vi henter ISTEDET. Stort sett er det spillere som på ingen måte er noe bedre enn f.eks Parr.

I andre situasjoner har det vært overgangssummen det har stått på. En kombinasjon av normalt sett høy prising fra norske klubber og en ekstremt gjerrig pengebruk fra Leeds sin side. Leeds bød f.eks 800k for Hangeland da han var i Viking, men fikk beskjed om å bla opp 1 mill pund for å sikre seg ham. 200.000 pund i mellom manglet, altså, og dermed ble det FCK istedet for Brede.
Husker ikke når det var, men det var en back på Lyn Williams også forsøkte hente, men der fikk han altså bedre betalt i Lyn enn det Leeds ville gi. Om det sier mest om Leeds eller Lyn (dette var litt av årsaken til at de gikk konk), er jeg ikke sikker på...

Hva gjelder noen andre kommentarer her, og artikkelen som er kopiert inn, mener jeg det er hårreisende å snakke om at Leeds skal betale ut lønninger opp i 30.000 i uka. Selv gode spillere i PL får knapt det. Man må klare å se at det er en middelvei mellom 30.000 i uka og det å klamre seg fast til et lønnstak på 10-11.000 for de aller mest profilerte spillerne våre.

Man må innse at en Championshipklubb ikke kan konkurrere med klubber i divisjonen over. Det kan da ikke være så vanskelig? Det handler ikke om ambisjoner, men en viss edruelighet. Og det kolliderer ikke med å ha ambisjoner.

At man skal fortelle fansen om dette nå, er enda mer tåpelig å høre klaging på. Hvilken annen bransje inviterer til møter og forteller forretningshemmeligheter før man skal inngå avtaler i mangemillionersklassen?

Om hva våre nye eiere har av midler? Det er veldig vanskelig å svare på, men jeg tror ikke vi snakker om mange millioner pund, i alle fall ikke i dette vinduet. Det er kjedelig å høre det, men å hente spillere i januar i stort omfang er en svært vanskelig jobb uten å betale betydelig overpris.

Et langt større spørsmål for klubben slik jeg ser det, er investeringen som gjøres nå i januar, med en manager som kun har fire måneder igjen av kontrakten sin. Det er et dilemma både eierne og Warnock selv burde reflektert langt mer over enn det jeg har inntrykk av at de har gjort.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

marve

Quote from: Svend Anders on January 06, 2013, 14:11:28
For å svare på spørsmålet om å finne talenter, hva definerer man som talent? Etablerte spillere som skal gå rett inn på laget, eller mulige fremtidige stjerner som går inn på U18-laget? Det ganske betydelig forskjell på de to.

For sistnevnte må Leeds "som vanlig" holde seg til sitt geografiske område. Det er naturligvis vanskeligere å få tak i de beste talentene fra f.eks Skottland og Irland på U16 og 17-nivå når man er i Championship, ettersom du stort sett har 20 PL-klubber foran som kan skimte med nettopp sin status som PL-klubb. Det er en naturlig forklaring på tilbakegangen der, selv om vi vel har et par utenlandske fortsatt.

Klubben gjør alt de kan for å dysse ned navn, opphav etc på sine yngre spillere, for å dempe oppmerksomheten og dermed konkurrentenes interesse for de. Spesielt etter innføringen av de nye akademireglene der PL-klubbene har styrket sine muligheter til å "loppe" talentene fra mindre klubber (ifht ligaplassering).

På seniornivå, og dermed utlandet, har klubben i all hovedsak to personer som jobber med scouting. Det så vidt jeg vet ikke mange andre klubber på vårt nivå som har så mange flere ansatte enn dette. Det som er vel så viktig er nettverket disse har. Her har vi i utgangspunktet to store ressurser i Williams og forsåvidt også Warnock og hans team. Det er en nesten helt umulig oppgave å finne spillere bare ved å gå på tilfeldige kamper, man drar stort sett etter tips og referanser (og gode agenter).

Gwyn Williams er i praksis ansvarlig for all rekruttering, og reiser mye. Han er flere ganger i året i Norge, men har også turer til Sør-Amerika, sentraleuropa og kanskje også Afrika (han var f.eks i Nigeria og fant Mikel).

Min personlige oppfatning er at Williams er for bastant i sine vurderinger, og kanskje er han for preget av agenter. Det er flere enn meg i "miljøet" som har stusset over hvilke muligheter han og Leeds har latt gå fra seg. Det er halvannet år siden Williams var på Fredrikstad stadion og f.eks så en da straks kontraktsløs Celso Borges i aksjon, og han så også fem-seks gode talenter på Godset (Vilsvik imponerte f.eks). Tidligere i sesongen hadde han f.eks sett Parr i Ålesund, Forren i Molde, osv.

Parr kunne vi hentet for småpenger, på en lønn som er på snittet selv i vår klubb. Men han ble ikke vurdert sterk nok. Det kan jo høres greit ut - problemer i mine øyne er hva vi henter ISTEDET. Stort sett er det spillere som på ingen måte er noe bedre enn f.eks Parr.

I andre situasjoner har det vært overgangssummen det har stått på. En kombinasjon av normalt sett høy prising fra norske klubber og en ekstremt gjerrig pengebruk fra Leeds sin side. Leeds bød f.eks 800k for Hangeland da han var i Viking, men fikk beskjed om å bla opp 1 mill pund for å sikre seg ham. 200.000 pund i mellom manglet, altså, og dermed ble det FCK istedet for Brede.
Husker ikke når det var, men det var en back på Lyn Williams også forsøkte hente, men der fikk han altså bedre betalt i Lyn enn det Leeds ville gi. Om det sier mest om Leeds eller Lyn (dette var litt av årsaken til at de gikk konk), er jeg ikke sikker på...

Hva gjelder noen andre kommentarer her, og artikkelen som er kopiert inn, mener jeg det er hårreisende å snakke om at Leeds skal betale ut lønninger opp i 30.000 i uka. Selv gode spillere i PL får knapt det. Man må klare å se at det er en middelvei mellom 30.000 i uka og det å klamre seg fast til et lønnstak på 10-11.000 for de aller mest profilerte spillerne våre.

Man må innse at en Championshipklubb ikke kan konkurrere med klubber i divisjonen over. Det kan da ikke være så vanskelig? Det handler ikke om ambisjoner, men en viss edruelighet. Og det kolliderer ikke med å ha ambisjoner.

At man skal fortelle fansen om dette nå, er enda mer tåpelig å høre klaging på. Hvilken annen bransje inviterer til møter og forteller forretningshemmeligheter før man skal inngå avtaler i mangemillionersklassen?

Om hva våre nye eiere har av midler? Det er veldig vanskelig å svare på, men jeg tror ikke vi snakker om mange millioner pund, i alle fall ikke i dette vinduet. Det er kjedelig å høre det, men å hente spillere i januar i stort omfang er en svært vanskelig jobb uten å betale betydelig overpris.

Et langt større spørsmål for klubben slik jeg ser det, er investeringen som gjøres nå i januar, med en manager som kun har fire måneder igjen av kontrakten sin. Det er et dilemma både eierne og Warnock selv burde reflektert langt mer over enn det jeg har inntrykk av at de har gjort.

SA
Med andre ord leeds er ikke gode nok til å hente talenter .
Tror det største problemet til våre nye eiere er at leeds fansen har vært sultefora når det kommer til å hente unge lovende spillere , og når de først treffer på et kjøp så selges de  .Folk vi se spillere som er på vei opp karriere messig og ikke spillere som er 34-35 år og som har karrieren bak seg .
Forventningene etter takeovern er skyhøye .
Etter å ha sett hva arabiske eiere har gjort i andre fotball lag de siste åra så hjelper vell ikke det noe på å dempe forventnigene akkurat.
Veldig urettferdig å sammeligne våre eiere med andre arabiske eiere som har pøsa inn penger på laget de har kjøpt vet det .
Men tror mange hadde venta seg noe mer en at vi går etter spillere som feks tate og tonge.
At supporterne er utolmodig og har sky høye forventninger kan nok bli et stort problem for våre nye eiere .
Ellers veldig enig i det at warnock mest sannsynlig gir seg til sommern er et problem de må  tenke veldig på nå i januar .

HåvardK

Dette er jeg 100% enig i, SA.

Leedsfan

Quote from: HåvardK on January 06, 2013, 15:01:50

Dette er jeg også enig i...

lojosang

Festligste tiraden i den artikkelen er "hvis vi ikke kan konkurrere med laget på femte plass i..."
- Leif Olav

Gufrias

Quote from: lojosang on January 06, 2013, 19:03:10
Festligste tiraden i den artikkelen er "hvis vi ikke kan konkurrere med laget på femte plass i..."
Denne er også fornøyelig: "...Leicester City outbid one of the biggest clubs in the country to get him? It's like West Ham landing a top target at the expense of Chelsea - ridiculous!"
Hekta på Leeds siden 1974

sportcarl1

Quote from: HåvardK on January 06, 2013, 15:01:50

LU måste betala löner som klubben har råd med. om andra klubbar iCCC betalar 30000 eller5000 pund är ganska ointressant

Svend Anders

Quote from: Gufrias on January 06, 2013, 23:08:17
Denne er også fornøyelig: "...Leicester City outbid one of the biggest clubs in the country to get him? It's like West Ham landing a top target at the expense of Chelsea - ridiculous!"

Det HØRES jo ille ut å bli slått av L'ster på lønn, men faktum er at de har vært så heldige (?) å få inn eiere som pøser ut penger til gud og hvermann av spillere på enorme lønninger, f.eks Beckford.

Skulle Leeds vært med i kampen om ham måtte de f.eks lagt 40.000 pund i uka på bordet.

Er det fornuftig, eller skal man "godta" å bli slått av Leicester i de situasjonene, og heller finne andre spillere?

SA
Følges på:

Blank_File

Quote from: Svend Anders on January 07, 2013, 09:34:44

Det HØRES jo ille ut å bli slått av L'ster på lønn, men faktum er at de har vært så heldige (?) å få inn eiere som pøser ut penger til gud og hvermann av spillere på enorme lønninger, f.eks Beckford.

Skulle Leeds vært med i kampen om ham måtte de f.eks lagt 40.000 pund i uka på bordet.

Er det fornuftig, eller skal man "godta" å bli slått av Leicester i de situasjonene, og heller finne andre spillere?

SA

Det skal man selvfølgelig bare godta og sakte men sikkert se at Leicester blir det neste QPR. Jeg håper ALDRI at vi når et sånt lavmål som Leicester, QPR og Man City. Da ønsker jeg heller å forbli i NPC. De tre står på symbolet på alt som er galt med fotballen for tiden.

På nåværende tidspunkt er det vel bare Leicester er en konkurrent for oss på spillere. Selv om de snapper opp mange så bør det likevel være mulig å få tak på spillere av f.eks Jerome Thomas sitt kaliber. Leicester kan ikke kjøpe alle som fins.

Leedsfan

Quote from: Blank_File on January 07, 2013, 09:43:26
Quote from: Svend Anders on January 07, 2013, 09:34:44

SA

Det skal man selvfølgelig bare godta og sakte men sikkert se at Leicester blir det neste QPR. Jeg håper ALDRI at vi når et sånt lavmål som Leicester, QPR og Man City. Da ønsker jeg heller å forbli i NPC. De tre står på symbolet på alt som er galt med fotballen for tiden.

På nåværende tidspunkt er det vel bare Leicester er en konkurrent for oss på spillere. Selv om de snapper opp mange så bør det likevel være mulig å få tak på spillere av f.eks Jerome Thomas sitt kaliber. Leicester kan ikke kjøpe alle som fins.

Når eieren er god for 1 milliard så har de dårlig tid med å lykkes, og hva skjer hvis de ikke gjør det?

4ever arcticwhite

Quote from: LeifMorten on January 05, 2013, 20:29:46

nå var vel både hangeland og høgli ganske nær overganger til Leeds, men det strandet på evne/vilje til å betale om jeg ikke husker feil....
Men som de fleste andre her savner jeg spillere fra fastlandseuropa og ikke minst afrika
OK. Mener bare at det sto i avisene i forbindelse med overgangen til Belgisk fotball at Leeds og en annen engelsk klubb til (Leicester??) var inne i bildet i forbindelse med Høgli.... Hvor nærme det var å bli en realitet vet jeg ikke, har bare det jeg leste i avisen(e). Om det var VG, Nordlys eller Bladet Tromsø som skrev det husker jeg ikke.
The future's so White I've got to wear shades 8)

DenHviteYeboah

Quote from: 4ever arcticwhite on January 07, 2013, 10:54:22

OK. Mener bare at det sto i avisene i forbindelse med overgangen til Belgisk fotball at Leeds og en annen engelsk klubb til (Leicester??) var inne i bildet i forbindelse med Høgli.... Hvor nærme det var å bli en realitet vet jeg ikke, har bare det jeg leste i avisen(e). Om det var VG, Nordlys eller Bladet Tromsø som skrev det husker jeg ikke.
Dette bare beviser at Leeds er elendig på å hente spillere fra utlandet. Ja, jeg vet at det har kommet noen de siste årene, men det hadde jo aldri vært noe risiko å kjøpe Høgli for eksempel. Aldri i verden at han hadde vært verre enn det rasket som spiller forsvar hos oss nå :(

eggus

Quote from: DenHviteYeboah on January 07, 2013, 12:36:24

Dette bare beviser at Leeds er elendig på å hente spillere fra utlandet. Ja, jeg vet at det har kommet noen de siste årene, men det hadde jo aldri vært noe risiko å kjøpe Høgli for eksempel. Aldri i verden at han hadde vært verre enn det rasket som spiller forsvar hos oss nå :(

Vi har vel en som heter Byram på høyrebacken for tida, er han dårlig?? Da må du VIRKELIG finne fram pusseskinnet og ta fatt på monokkelen! :D
At Høgli hadde vørre langt å foretrekke framfor han Derby-fyren som sto med hoftefeste utpå der i et par tidligere sesonger, det er jeg med på.

h.b

Quote from: eggus on January 07, 2013, 13:28:02

Vi har vel en som heter Byram på høyrebacken for tida, er han dårlig?? Da må du VIRKELIG finne fram pusseskinnet og ta fatt på monokkelen! :D
At Høgli hadde vørre langt å foretrekke framfor han Derby-fyren som sto med hoftefeste utpå der i et par tidligere sesonger, det er jeg med på.
Hele forsvaret stinker. Og vi ser paa dagens Leeds spillere med Leeds briller. Bare se paa hvor mange maal vi slipper inn, saa ser vi fort at forsvaret er meget svakt

DenHviteYeboah

Quote from: eggus on January 07, 2013, 13:28:02

Ehh, så fordi vi har Byram så utelukker det Høgli og andre som kan spelle både stopper og høyre back..?
Nivået på de vi har hatt på spillere forsvaret de 5 siste årene er jo helt latterlig :(
Jeg bare nevner Bessone,Sheehan,Peltier og annet rask...

Svend Anders

Quote from: h.b on January 07, 2013, 15:05:01
Hele forsvaret stinker. Og vi ser paa dagens Leeds spillere med Leeds briller. Bare se paa hvor mange maal vi slipper inn, saa ser vi fort at forsvaret er meget svakt

Tom Lees, England U21 og Sam Byram, scoutet av vel samtlige PL-klubber, faller inn under kategorien "stinker"?

Godt å vite hvor lista ligger når man snakker om forsterkninger.

SA
Følges på:

DenHviteYeboah

Quote from: Svend Anders on January 07, 2013, 15:25:01

Tom Lees, England U21 og Sam Byram, scoutet av vel samtlige PL-klubber, faller inn under kategorien "stinker"?

SA
Du får ta en titt på målforskjellen du SA.....men det har vel ingenting med spillerne å gjøre..?

Jon R

Quote from: DenHviteYeboah on January 07, 2013, 15:31:11
Quote from: Svend Anders on January 07, 2013, 15:25:01

SA
Du får ta en titt på målforskjellen du SA.....men det har vel ingenting med spillerne å gjøre..?

Selvsagt betyr spillerne noe, men  jeg er overbevist om at det ikke er spillermateriellet som er det største problemet her.

Selv jeg skulle fått bedre skikk på forsvaret vårt med de spillerne vi har tilgjengelig, enn hva Warnock, Jones & co har klart så langt.  ;)

Min påstand er at et Kenny - Byram, Lees, Pearce, White/Drury/Peltier burde i verste fall vært et ca 50 baklengs pr sesong forsvar, og ikke et 80 baklengs pr sesong som det ligger an til nå.  >:(
Jon R.