Skrevet av Emne: Stallen per dags dato  (Lest 45496 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Stallen per dags dato
« Svar #180 på: April 08, 2018, 16:25:00 »
Ayling står igjen som førstelagsspiller ;D
Han var langt unna fjorår sesongen han og før han ble skadet. Men reddes rett og slett av skaden her?
Spør du meg kan man fint bygge videre på Foreshaw, Alioski, Ayling, Pontus, Saiz ,Vieira og Hernandez. Ihvertfall 5 spillere som alle hadde kunne bidratt som førstelaggspillere blant play-off lagene. Må jo ikke se oss helt blinde på siste del av sesongen.
Også ville jeg beholdt Roofe som squadspiller.
Største problemet er jo at spillere som dere har listet opp som squadspillere har fått for mange kamper pga skader/susp denne sesongen og er ekstremt opp og ned i kvalitet OG at vi har manglet 2-3 spillere til i kaliberet pontus,saiz,hernandez

Problemet med Vieira og Foreshaw er at de bekler den plassen jeg ikke kan fordra. Men teknikkere som angripende lagdel og da 2 defansive på midten. Ja da vblir vi baktunge når vi mister ballen. De to defansive må vi vekk fra. I utgangspunktet kunne jeg strekt meg til en analse defansiv legning på en sentral midt. Og da hvis vi skal spille med 1 spiss. Ja da bør vi øve på en 3-6-1 system. Altså Kan vi da ha f.eks en som Vieira hvis han blir litt mere ren midtbanespiller sentralt, 4 arbeidende midtbanespillere og f.eks Saiz som den mere frie mannen på midten.
Dette ville gitt oss høyere press på banen, og vi ville vunnet midtbanen med rett spillere ved siden av de to nevnte

leedslife

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #181 på: April 08, 2018, 16:32:41 »
Ayling står igjen som førstelagsspiller ;D
Han var langt unna fjorår sesongen han og før han ble skadet. Men reddes rett og slett av skaden her?
Spør du meg kan man fint bygge videre på Foreshaw, Alioski, Ayling, Pontus, Saiz ,Vieira og Hernandez. Ihvertfall 5 spillere som alle hadde kunne bidratt som førstelaggspillere blant play-off lagene. Må jo ikke se oss helt blinde på siste del av sesongen.
Også ville jeg beholdt Roofe som squadspiller.
Største problemet er jo at spillere som dere har listet opp som squadspillere har fått for mange kamper pga skader/susp denne sesongen og er ekstremt opp og ned i kvalitet OG at vi har manglet 2-3 spillere til i kaliberet pontus,saiz,hernandez

Problemet med Vieira og Foreshaw er at de bekler den plassen jeg ikke kan fordra. Men teknikkere som angripende lagdel og da 2 defansive på midten. Ja da vblir vi baktunge når vi mister ballen. De to defansive må vi vekk fra. I utgangspunktet kunne jeg strekt meg til en analse defansiv legning på en sentral midt. Og da hvis vi skal spille med 1 spiss. Ja da bør vi øve på en 3-6-1 system. Altså Kan vi da ha f.eks en som Vieira hvis han blir litt mere ren midtbanespiller sentralt, 4 arbeidende midtbanespillere og f.eks Saiz som den mere frie mannen på midten.
Dette ville gitt oss høyere press på banen, og vi ville vunnet midtbanen med rett spillere ved siden av de to nevnte
Enig at vi for ofte taper midtbanekrigen og er for dårlig på andre ball. Men skjønner ikke helt taktikken. Skal du ha 4 sentrale på banen?
Eller 2 sentralt, og 2 i fri rolle over dem?
Med det systemet er vi jo avhengig av mye bedre kantspillere.. for det blir jo wingbacker?

                  Keeper

      stopper-Jansson-stopper

Ayling Vieira-Foreshaw.    Alioski
               Saiz        Hernandez

                  spiss

sånn eller?

« Siste redigering: April 08, 2018, 16:37:11 av leedslife »

Cherry

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #182 på: April 09, 2018, 10:03:30 »
Ayling står igjen som førstelagsspiller ;D
Han var langt unna fjorår sesongen han og før han ble skadet. Men reddes rett og slett av skaden her?
Spør du meg kan man fint bygge videre på Foreshaw, Alioski, Ayling, Pontus, Saiz ,Vieira og Hernandez. Ihvertfall 5 spillere som alle hadde kunne bidratt som førstelaggspillere blant play-off lagene. Må jo ikke se oss helt blinde på siste del av sesongen.
Også ville jeg beholdt Roofe som squadspiller.
Største problemet er jo at spillere som dere har listet opp som squadspillere har fått for mange kamper pga skader/susp denne sesongen og er ekstremt opp og ned i kvalitet OG at vi har manglet 2-3 spillere til i kaliberet pontus,saiz,hernandez

Problemet med Vieira og Foreshaw er at de bekler den plassen jeg ikke kan fordra. Men teknikkere som angripende lagdel og da 2 defansive på midten. Ja da vblir vi baktunge når vi mister ballen. De to defansive må vi vekk fra. I utgangspunktet kunne jeg strekt meg til en analse defansiv legning på en sentral midt. Og da hvis vi skal spille med 1 spiss. Ja da bør vi øve på en 3-6-1 system. Altså Kan vi da ha f.eks en som Vieira hvis han blir litt mere ren midtbanespiller sentralt, 4 arbeidende midtbanespillere og f.eks Saiz som den mere frie mannen på midten.
Dette ville gitt oss høyere press på banen, og vi ville vunnet midtbanen med rett spillere ved siden av de to nevnte
Enig at vi for ofte taper midtbanekrigen og er for dårlig på andre ball. Men skjønner ikke helt taktikken. Skal du ha 4 sentrale på banen?
Eller 2 sentralt, og 2 i fri rolle over dem?
Med det systemet er vi jo avhengig av mye bedre kantspillere.. for det blir jo wingbacker?

                  Keeper

      stopper-Jansson-stopper

Ayling Vieira-Foreshaw.    Alioski
               Saiz        Hernandez

                  spiss

sånn eller?

3-6-1 er helt ok, men da MÃ… vi skaffe oss vinger som KAN jobben sin.
Se på Mc Geady i Søndre Land som virkelig var utfordrende og giftig, samt tok løpene hjem....sånn`skal det gjøres!

Innleggsfoten til både Sacko og Dallas, og høyrebeinet til Alioski bør jo demonteres og skrus på på nytt......vi har veldig sjelden innlegg inn i boks - med unntak fra Saiz og Pablo...som faktisk treffer medspillere/er presise nok til og betegnes som gode/farlige.
 

auren

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #183 på: April 09, 2018, 11:53:06 »
Ayling står igjen som førstelagsspiller ;D
Han var langt unna fjorår sesongen han og før han ble skadet. Men reddes rett og slett av skaden her?
Spør du meg kan man fint bygge videre på Foreshaw, Alioski, Ayling, Pontus, Saiz ,Vieira og Hernandez. Ihvertfall 5 spillere som alle hadde kunne bidratt som førstelaggspillere blant play-off lagene. Må jo ikke se oss helt blinde på siste del av sesongen.
Også ville jeg beholdt Roofe som squadspiller.
Største problemet er jo at spillere som dere har listet opp som squadspillere har fått for mange kamper pga skader/susp denne sesongen og er ekstremt opp og ned i kvalitet OG at vi har manglet 2-3 spillere til i kaliberet pontus,saiz,hernandez

Problemet med Vieira og Foreshaw er at de bekler den plassen jeg ikke kan fordra. Men teknikkere som angripende lagdel og da 2 defansive på midten. Ja da vblir vi baktunge når vi mister ballen. De to defansive må vi vekk fra. I utgangspunktet kunne jeg strekt meg til en analse defansiv legning på en sentral midt. Og da hvis vi skal spille med 1 spiss. Ja da bør vi øve på en 3-6-1 system. Altså Kan vi da ha f.eks en som Vieira hvis han blir litt mere ren midtbanespiller sentralt, 4 arbeidende midtbanespillere og f.eks Saiz som den mere frie mannen på midten.
Dette ville gitt oss høyere press på banen, og vi ville vunnet midtbanen med rett spillere ved siden av de to nevnte
Enig at vi for ofte taper midtbanekrigen og er for dårlig på andre ball. Men skjønner ikke helt taktikken. Skal du ha 4 sentrale på banen?
Eller 2 sentralt, og 2 i fri rolle over dem?
Med det systemet er vi jo avhengig av mye bedre kantspillere.. for det blir jo wingbacker?

                  Keeper

      stopper-Jansson-stopper

Ayling Vieira-Foreshaw.    Alioski
               Saiz        Hernandez

                  spiss

sånn eller?

3-6-1 er helt ok, men da MÃ… vi skaffe oss vinger som KAN jobben sin.
Se på Mc Geady i Søndre Land som virkelig var utfordrende og giftig, samt tok løpene hjem....sånn`skal det gjøres!

Innleggsfoten til både Sacko og Dallas, og høyrebeinet til Alioski bør jo demonteres og skrus på på nytt......vi har veldig sjelden innlegg inn i boks - med unntak fra Saiz og Pablo...som faktisk treffer medspillere/er presise nok til og betegnes som gode/farlige.

Med nåværende coach tror jeg det er utopisk med 3-5-2 eller 3-4-3. Veldig synd, fordi jeg hadde ønsket at Rad satset på en trener som forfektet et moderne system. Med de spillerne vi har pt (også de med skade) kunne følgende ellever vært aktuell:

BPF - Ayling, Jansson, Cooper - Dallas, Vieira, Forshaw, Alioski - Pablo, Saiz - Ekuban.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #184 på: April 10, 2018, 09:00:58 »
Med de backproblemene vi har hatt denne sesongen ville det ikke vært så unaturlig å prøve seg i 3-5-2. Men har vi spillere med ferdigheter til å gjøre dette? Alioski og Dallas er relativt rene kantspillere som også kan løse de defensive oppgavene som følger med 3-5-2. Med unntak av dem trives de offensive midtbanespillerne best sentralt i banen (Hernandez, Saiz og Roofe). En 3-5-2 hvor kantspillerne mangler defensive kvaliteter blir risikabelt i Championship. Jeg vil foretrekke om et eventuelt formasjonsbytte skjer når vi har litt mer bredde og kvalitet i stallen.

Cherry

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #185 på: August 30, 2018, 14:50:45 »
Fantastisk jobb som er utført her nå , fra Bielsa ble ansatt til i dag.
Gode spillere inn, og en ENORM ryddesjau som kuliminerer i dag med Anita ut porten på lån.....

Kun O`Kane igjen av de vi vil ha ut vel... men hittil:
Grot, Chibicki, Sacko, Ekuban, Denton, Coyle, Wilks, Antonsson, Idegushi, O Connor, Murphy m fl........
 

Runar

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #186 på: August 30, 2018, 16:42:38 »
Bielsa sier han ønsker en tropp med dobbeldekning og fylle på med unggutter i noen posisjoner, jeg har forsøkt å skaffe meg en oversikt over hvordan det skal se ut. Noen unggutter er vurdert som "fullverdige medlemmer av stallen"

BPF/Blackman - Keeper

Høyreback: Ayling - Dallas
Venstreback: Douglas - Pearce

Midtstopper: Cooper - Jansson - Berardi - Shaughnessy

Anker: Philips - ?

Indreløper: Klich - Forshaw - Schakleton

Indreløp: Saiz - Baker

Høyrekant: Pablo - Roberts

Venstrkant: Alioski - Harrison

Spiss: Roofe - Bamford

Slik jeg kan se det kan vi trenge et cover for Philips, eventuelt for Saiz da Baker blir cover den andre indreløper og Klich blir alternativet til ankerrollen - Men en spiller til den rollen der. Det rapporteres at Dallas også vurderes i den rollen, men basert på Liga Cup kampen der Dallas var back og Schackleton indreløper er det satt opp slik.

Vi trenger også et cover som stopper ikke fordi antallet ikke går opp, men fordi kvaliteten på de fire ikke er høy nok. Ayling er back up i den rollen, men da er det et spørsmål om vi er komfortabel med Dallas som høyreback i 10-12 kamper dersom Ayling skulle få skader eller suspensjon. Eller måtte spille stopper fordi Beradi/Cooper er ute og Shaughnessy ikke er god nok. To skader så er forsvaret vårt plutselig:

Dallas - Berardi - Ayling - Douglas

Ellers liker jeg veldig godt balansen i stallen, jeg vil ikke ha mange nye spillere inn. Jeg kunne tenke meg å selge Dallas, og erstatter han med en eller to spiller - enten en indreløper og Schackleton går ned og en mer spennende og bedre kantsspiller, men da skal kvaliteten være skikkelig høy. Jeg vil ikke ha noe femtevalg på vingen  og holde Clarke lengre unna førstelaget.
 

Eriksen55

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #187 på: August 30, 2018, 18:14:14 »
Bielsa sier han ønsker en tropp med dobbeldekning og fylle på med unggutter i noen posisjoner, jeg har forsøkt å skaffe meg en oversikt over hvordan det skal se ut. Noen unggutter er vurdert som "fullverdige medlemmer av stallen"

BPF/Blackman - Keeper

Høyreback: Ayling - Dallas
Venstreback: Douglas - Pearce

Midtstopper: Cooper - Jansson - Berardi - Shaughnessy

Anker: Philips - ?

Indreløper: Klich - Forshaw - Schakleton

Indreløp: Saiz - Baker

Høyrekant: Pablo - Roberts

Venstrkant: Alioski - Harrison

Spiss: Roofe - Bamford

Slik jeg kan se det kan vi trenge et cover for Philips, eventuelt for Saiz da Baker blir cover den andre indreløper og Klich blir alternativet til ankerrollen - Men en spiller til den rollen der. Det rapporteres at Dallas også vurderes i den rollen, men basert på Liga Cup kampen der Dallas var back og Schackleton indreløper er det satt opp slik.

Vi trenger også et cover som stopper ikke fordi antallet ikke går opp, men fordi kvaliteten på de fire ikke er høy nok. Ayling er back up i den rollen, men da er det et spørsmål om vi er komfortabel med Dallas som høyreback i 10-12 kamper dersom Ayling skulle få skader eller suspensjon. Eller måtte spille stopper fordi Beradi/Cooper er ute og Shaughnessy ikke er god nok. To skader så er forsvaret vårt plutselig:

Dallas - Berardi - Ayling - Douglas

Ellers liker jeg veldig godt balansen i stallen, jeg vil ikke ha mange nye spillere inn. Jeg kunne tenke meg å selge Dallas, og erstatter han med en eller to spiller - enten en indreløper og Schackleton går ned og en mer spennende og bedre kantsspiller, men da skal kvaliteten være skikkelig høy. Jeg vil ikke ha noe femtevalg på vingen  og holde Clarke lengre unna førstelaget.

Nå kommer Izzy Brown inn, han er cover for Saiz. Baker for Klich mens Phillips/ Forshaw er en "duo".

Brown kan også spille kant heldigvis, så Clarke skyves nok et hakk lenger ned. Men presterer ikke Roberts og Harrison så er nok muligheten for å prøve seg der. Samtidig så er det ikke noe hastverk for han.

Vi er tynne på høyreback. Livsfarlig med Dallas. Håper ihvertfall Ayling kan spille alt frem til januar.

Hallgeir *

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #188 på: August 30, 2018, 18:25:32 »
Har du glemt at Berardi egentlig er høyre-back?
Super Leeds since 1968

Runar

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #189 på: August 30, 2018, 18:37:25 »
Har du glemt at Berardi egentlig er høyre-back?

Nei, det har jeg ikke glemt men han er jo en av tre stoppere og ikke har Bielsa brukt han som høyreback verken nå eller i pre-season og ikke ytret noe ønsket om å bruke han som høyreback, slik at jeg tenker det skal litt til før han spiller der i løpet av sesongen.
 

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #190 på: August 30, 2018, 18:51:29 »
Bielsa sier han ønsker en tropp med dobbeldekning og fylle på med unggutter i noen posisjoner, jeg har forsøkt å skaffe meg en oversikt over hvordan det skal se ut. Noen unggutter er vurdert som "fullverdige medlemmer av stallen"

BPF/Blackman - Keeper

Høyreback: Ayling - Dallas
Venstreback: Douglas - Pearce

Midtstopper: Cooper - Jansson - Berardi - Shaughnessy

Anker: Philips - ?

Indreløper: Klich - Forshaw - Schakleton

Indreløp: Saiz - Baker

Høyrekant: Pablo - Roberts

Venstrkant: Alioski - Harrison

Spiss: Roofe - Bamford

Slik jeg kan se det kan vi trenge et cover for Philips, eventuelt for Saiz da Baker blir cover den andre indreløper og Klich blir alternativet til ankerrollen - Men en spiller til den rollen der. Det rapporteres at Dallas også vurderes i den rollen, men basert på Liga Cup kampen der Dallas var back og Schackleton indreløper er det satt opp slik.

Vi trenger også et cover som stopper ikke fordi antallet ikke går opp, men fordi kvaliteten på de fire ikke er høy nok. Ayling er back up i den rollen, men da er det et spørsmål om vi er komfortabel med Dallas som høyreback i 10-12 kamper dersom Ayling skulle få skader eller suspensjon. Eller måtte spille stopper fordi Beradi/Cooper er ute og Shaughnessy ikke er god nok. To skader så er forsvaret vårt plutselig:

Dallas - Berardi - Ayling - Douglas

Ellers liker jeg veldig godt balansen i stallen, jeg vil ikke ha mange nye spillere inn. Jeg kunne tenke meg å selge Dallas, og erstatter han med en eller to spiller - enten en indreløper og Schackleton går ned og en mer spennende og bedre kantsspiller, men da skal kvaliteten være skikkelig høy. Jeg vil ikke ha noe femtevalg på vingen  og holde Clarke lengre unna førstelaget.

Vi har dekning på alle plasser, men har ikke dekning for alle spillerne.

Vi kan jo håpe at vi slipper lengre skader på de fleste, men per nå så er de viktigste to spillerne Hernandez og Saiz. En av de ute en kamp eller tre kan vi leve med, begge to ute tror jeg vil funke dårlig.

Får håpe at Brown kommer inn, får en god måned uten tilbakefall og kan erstatte Saiz/Hernandez.

Phillips er jo også blitt en spiller det er vanskelig å erstatte, er det Forshaw som kan gjøre en jobb når Phillips trenger hvile eller er ute?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #191 på: August 30, 2018, 19:04:54 »
Har du glemt at Berardi egentlig er høyre-back?

Nei, det har jeg ikke glemt men han er jo en av tre stoppere og ikke har Bielsa brukt han som høyreback verken nå eller i pre-season og ikke ytret noe ønsket om å bruke han som høyreback, slik at jeg tenker det skal litt til før han spiller der i løpet av sesongen.

Her er det vel snakk om en nødløsning. Når Ayling spiller stopper, er det pga. skade / suspensjon (stort sett).

Dersom Ayling er ute og vi har nok alternativer i midten bak, er det vel ikke noe problem å sende Berra ut til høyre.

Tror neppe Bielsa er så fastlåst i sitt system.
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #192 på: August 30, 2018, 19:16:01 »
Har du glemt at Berardi egentlig er høyre-back?

Nei, det har jeg ikke glemt men han er jo en av tre stoppere og ikke har Bielsa brukt han som høyreback verken nå eller i pre-season og ikke ytret noe ønsket om å bruke han som høyreback, slik at jeg tenker det skal litt til før han spiller der i løpet av sesongen.

Her er det vel snakk om en nødløsning. Når Ayling spiller stopper, er det pga. skade / suspensjon (stort sett).

Dersom Ayling er ute og vi har nok alternativer i midten bak, er det vel ikke noe problem å sende Berra ut til høyre.

Tror neppe Bielsa er så fastlåst i sitt system.

Ayling som stopper burde være et ikke-alternativ unntatt som nødløsning ved skader underveis i kamper, kort og godt fordi å flytte Ayling fra høyre back til midtforsvaret svekker oss på TO plasser.
Jon R.

Cherry

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #193 på: August 31, 2018, 08:42:35 »
Bielsa sier han ønsker en tropp med dobbeldekning og fylle på med unggutter i noen posisjoner, jeg har forsøkt å skaffe meg en oversikt over hvordan det skal se ut. Noen unggutter er vurdert som "fullverdige medlemmer av stallen"

BPF/Blackman - Keeper

Høyreback: Ayling - Dallas
Venstreback: Douglas - Pearce

Midtstopper: Cooper - Jansson - Berardi - Shaughnessy

Anker: Philips - ?

Indreløper: Klich - Forshaw - Schakleton

Indreløp: Saiz - Baker

Høyrekant: Pablo - Roberts

Venstrkant: Alioski - Harrison

Spiss: Roofe - Bamford

Slik jeg kan se det kan vi trenge et cover for Philips, eventuelt for Saiz da Baker blir cover den andre indreløper og Klich blir alternativet til ankerrollen - Men en spiller til den rollen der. Det rapporteres at Dallas også vurderes i den rollen, men basert på Liga Cup kampen der Dallas var back og Schackleton indreløper er det satt opp slik.

Vi trenger også et cover som stopper ikke fordi antallet ikke går opp, men fordi kvaliteten på de fire ikke er høy nok. Ayling er back up i den rollen, men da er det et spørsmål om vi er komfortabel med Dallas som høyreback i 10-12 kamper dersom Ayling skulle få skader eller suspensjon. Eller måtte spille stopper fordi Beradi/Cooper er ute og Shaughnessy ikke er god nok. To skader så er forsvaret vårt plutselig:

Dallas - Berardi - Ayling - Douglas

Ellers liker jeg veldig godt balansen i stallen, jeg vil ikke ha mange nye spillere inn. Jeg kunne tenke meg å selge Dallas, og erstatter han med en eller to spiller - enten en indreløper og Schackleton går ned og en mer spennende og bedre kantsspiller, men da skal kvaliteten være skikkelig høy. Jeg vil ikke ha noe femtevalg på vingen  og holde Clarke lengre unna førstelaget.

Vi har dekning på alle plasser, men har ikke dekning for alle spillerne.

Vi kan jo håpe at vi slipper lengre skader på de fleste, men per nå så er de viktigste to spillerne Hernandez og Saiz. En av de ute en kamp eller tre kan vi leve med, begge to ute tror jeg vil funke dårlig.

Får håpe at Brown kommer inn, får en god måned uten tilbakefall og kan erstatte Saiz/Hernandez.

Phillips er jo også blitt en spiller det er vanskelig å erstatte, er det Forshaw som kan gjøre en jobb når Phillips trenger hvile eller er ute?

Er god dekning med Forshaw/ Phillips... tror faktisk førstnevnte vil være førstevalg på den plassen etterhvert! Brown er ett glimrende lån, han var knallgod i Hudds', og Brighton.

Stopper.... kan fortsatt ikke forstå hvorfor vi ikke tar inn ett cover her- blir veldig fort tynne ved skader der.  Gjerne Batth.
 

Eriksen55

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #194 på: August 31, 2018, 08:52:34 »
Berardi, Cooper, Pontus. Det har vi 3 bra stoppere.

I tilegg har vi Shaughnessy som er et lite spørsmålstegn. Men vist før at han kan bidra.

Utover det har vi Ayling, men som Jon skriver. Bør være et krisealternativ da vi blir svekket voldsomt på back.

Phillips er trent litt i rollen. Samtidig har Bielsa brukt backer inne sentralt i andre klubber. I tilegg har vi u23 spillere. Dessuten kommer det et januar vindu.

Tror det mest dreier seg om at folk vil ha andre spillere enn Berardi og Cooper. Folk stoler ikke på dem. Hadde vi byttet ut disse 2 med Bartley og Bath hadde vi vært bra besatt.

Vi har fire rene stoppere, 3 meget solide. I tilegg flere alternativer å putte inn. Er det virkelig så tynt?

Runar

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #195 på: August 31, 2018, 09:15:23 »
Berardi, Cooper, Pontus. Det har vi 3 bra stoppere.

I tilegg har vi Shaughnessy som er et lite spørsmålstegn. Men vist før at han kan bidra.

Utover det har vi Ayling, men som Jon skriver. Bør være et krisealternativ da vi blir svekket voldsomt på back.

Phillips er trent litt i rollen. Samtidig har Bielsa brukt backer inne sentralt i andre klubber. I tilegg har vi u23 spillere. Dessuten kommer det et januar vindu.

Tror det mest dreier seg om at folk vil ha andre spillere enn Berardi og Cooper. Folk stoler ikke på dem. Hadde vi byttet ut disse 2 med Bartley og Bath hadde vi vært bra besatt.

Vi har fire rene stoppere, 3 meget solide. I tilegg flere alternativer å putte inn. Er det virkelig så tynt?

Berardi er ren stopper? spilt der 10 kamper i sin karriere? Shaughnessy ren stopper? spilt der 5 kamper?

Det er jo omskolerte back og sentralmidtbane - Men at folk vil ha inn en stopper er jo delvis fordi de ikke synes de som er der holder et høyt nok nivå og at de synes at Jansson og Cooper som eneste rene midtstoppere er for lite.
 

auren

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #196 på: August 31, 2018, 09:28:05 »
Berardi og Cooper HAR holdt et høyt nivå så langt. MEN: det gjorde også Cooper, O'Kane, Phillips etc. i fjor på denne tiden. Spørsmålet er om de fortsetter å holde et godt nok nivå for topp 6, eller om forsvaret begynner å slå sprekker. Jeg er livredd for at vi snart kommer ut av drømmetilværelsen og at Cooper og Berardi viser seg som like svake som i fjor. Da sliter vi.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #197 på: August 31, 2018, 11:35:51 »
Berardi og Cooper HAR holdt et høyt nivå så langt. MEN: det gjorde også Cooper, O'Kane, Phillips etc. i fjor på denne tiden. Spørsmålet er om de fortsetter å holde et godt nok nivå for topp 6, eller om forsvaret begynner å slå sprekker. Jeg er livredd for at vi snart kommer ut av drømmetilværelsen og at Cooper og Berardi viser seg som like svake som i fjor. Da sliter vi.

auren
Forhåpentligvis bedre trent i år? Denne sesongen må jo ikke forløpe som fjorårs-sesongen. Fjorårs-sesongen forløp heller ikke som sesongen før den. Vi får ta sorgene som de kommer, og ikke på forskudd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #198 på: August 31, 2018, 11:44:45 »
Berardi og Cooper HAR holdt et høyt nivå så langt. MEN: det gjorde også Cooper, O'Kane, Phillips etc. i fjor på denne tiden. Spørsmålet er om de fortsetter å holde et godt nok nivå for topp 6, eller om forsvaret begynner å slå sprekker. Jeg er livredd for at vi snart kommer ut av drømmetilværelsen og at Cooper og Berardi viser seg som like svake som i fjor. Da sliter vi.

auren
Forhåpentligvis bedre trent i år? Denne sesongen må jo ikke forløpe som fjorårs-sesongen. Fjorårs-sesongen forløp heller ikke som sesongen før den. Vi får ta sorgene som de kommer, og ikke på forskudd.

Du har helt rett i det. Samtidig så sitter vel de fleste med følelsen av at denne formen Berardi har vist fort kan være over. For hvis dette fortsetter så er det jo ikke nødvendig med nye stoppere...

auren
« Siste redigering: August 31, 2018, 14:33:15 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #199 på: August 31, 2018, 12:29:56 »
Berardi og Cooper HAR holdt et høyt nivå så langt. MEN: det gjorde også Cooper, O'Kane, Phillips etc. i fjor på denne tiden. Spørsmålet er om de fortsetter å holde et godt nok nivå for topp 6, eller om forsvaret begynner å slå sprekker. Jeg er livredd for at vi snart kommer ut av drømmetilværelsen og at Cooper og Berardi viser seg som like svake som i fjor. Da sliter vi.

auren
Forhåpentligvis bedre trent i år? Denne sesongen må jo ikke forløpe som fjorårs-sesongen. Fjorårs-sesongen forløp heller ikke som sesongen før den. Vi får ta sorgene som de kommer, og ikke på forskudd.

Du har helt rett i det. Samtidig så sitter vel de fleste med følelsen av at denne formen Berardi har vist fort kan være over. For hvis dette fortsetter så er det jo ikke nødvendig med nye stopppere...

auren

Hvis som atte fremt i fall... det var dette med sorger da Auren. Mange spillere i ligaen som kan og vil gå på en smell formessig. EN kan ikke ha et 1til1 cover på alle eventualiteter. Men fint du advarer oss.  ;) :D
Marching On! 4276

RoarG

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #200 på: August 31, 2018, 12:47:28 »
Jeg vil uansett ha en ekstra stopper. Skader vil intreffe, og vi kan tydeligvis ikke vente på at Shaughnessy skal finne formen. Men, det er Bielsa som bestemmer. Vi er tydeligvis avhengig av et bra trykk framover for å hindre at våre motstandere får til et altfor stort press på forsvarsrekka vår. En av forklaringene på at det har gått så bra, er vel at vi har fått til nettopp det. Så, hva skjer dersom våre offensive spillere blir skadd? Færre sjanser og mål, selvsagt. Men også mer utsatt for at motstanderne oftere våger seg opp i vårt forsvar. Bielsas tanke er tydeligvis at "angrep er det beste forsvar". Flott å se på når det går bra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #201 på: August 31, 2018, 13:21:16 »
Jeg tror ikke Berardi går på en smell eller formsvikt. Han er rask (hurtig  ;) ) og utfyller både Pontus og Cooper på en fin måte!

Hans oppofrende stil passer bra for begge de to.

Jeg tror også at Phillips, med Forshaw rett foran, er en habil stopper. Han leser spillet veldig bra og er pasningssikker.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #202 på: August 31, 2018, 13:40:46 »
Jeg tror ikke Berardi går på en smell eller formsvikt. Han er rask (hurtig  ;) ) og utfyller både Pontus og Cooper på en fin måte!

Hans oppofrende stil passer bra for begge de to.

Jeg tror også at Phillips, med Forshaw rett foran, er en habil stopper. Han leser spillet veldig bra og er pasningssikker.

 :)

Jeg tror Philiips kan være et godt alternativ mot mer middelmådig motstand, hvor Leeds fører spillet og det meste stopperne driver med handler om å starte angrep. Jeg er mer i tvil i kamper der forsvaret mest må duellere og forsvare boksen.

flynn

Eriksen55

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #203 på: August 31, 2018, 16:26:36 »
Berardi, Cooper, Pontus. Det har vi 3 bra stoppere.

I tilegg har vi Shaughnessy som er et lite spørsmålstegn. Men vist før at han kan bidra.

Utover det har vi Ayling, men som Jon skriver. Bør være et krisealternativ da vi blir svekket voldsomt på back.

Phillips er trent litt i rollen. Samtidig har Bielsa brukt backer inne sentralt i andre klubber. I tilegg har vi u23 spillere. Dessuten kommer det et januar vindu.

Tror det mest dreier seg om at folk vil ha andre spillere enn Berardi og Cooper. Folk stoler ikke på dem. Hadde vi byttet ut disse 2 med Bartley og Bath hadde vi vært bra besatt.

Vi har fire rene stoppere, 3 meget solide. I tilegg flere alternativer å putte inn. Er det virkelig så tynt?

Berardi er ren stopper? spilt der 10 kamper i sin karriere? Shaughnessy ren stopper? spilt der 5 kamper?

Det er jo omskolerte back og sentralmidtbane - Men at folk vil ha inn en stopper er jo delvis fordi de ikke synes de som er der holder et høyt nok nivå og at de synes at Jansson og Cooper som eneste rene midtstoppere er for lite.

Ja han vurderes som stopper og kun det nå. Bielsa så ikke på han som en offensiv back. At han har spilt kun 10 kamper der og er så god, det lover bra utover sesongen.

Det spiller jo ingen rolle at han egentlig er back så lenge han storspiller som stopper?

Jeg er usikker på nivået til Shaughnessy, men var god som stopper på starten i fjor. Mener Bielsa at han er god nok, så har han nok sett et potensiale der.

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #204 på: Januar 09, 2019, 14:14:53 »
BPF
Ayling Pontus Cooper Douglas
Phillips
Hernandez  Forshaw  Klich Alioski
Roofe

Huffer, Berardi, Shackleton, Harrison, Clarke, Brown og Bamford.

På tribunen: Dallas og Roberts

Nå ønsker Bielsa/Orta inn en ny keeper og en offensiv spiller.

Spørsmålet er om stallen virkelig er så tynn som alle skal ha det til hvis alle er fit for fight?
Ser at vi må ha inn en kreativ spiller da det hviler litt mye ansvar på Pablo om dagen.
Brown er et stort ?. Det samme er Bamford!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #205 på: Januar 09, 2019, 14:18:14 »
BPF
Ayling Pontus Cooper Douglas
Phillips
Hernandez  Forshaw  Klich Alioski
Roofe

Huffer, Berardi, Shackleton, Harrison, Clarke, Brown og Bamford.

På tribunen: Dallas og Roberts

Nå ønsker Bielsa/Orta inn en ny keeper og en offensiv spiller.

Spørsmålet er om stallen virkelig er så tynn som alle skal ha det til hvis alle er fit for fight?
Ser at vi må ha inn en kreativ spiller da det hviler litt mye ansvar på Pablo om dagen.
Brown er et stort ?. Det samme er Bamford!
I følge Bielsa er ikke stallen så tynn. Mangler bare en keeper og en offensiv midtbanespiller/ving.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #206 på: Januar 09, 2019, 14:19:58 »
BPF
Ayling Pontus Cooper Douglas
Phillips
Hernandez  Forshaw  Klich Alioski
Roofe

Huffer, Berardi, Shackleton, Harrison, Clarke, Brown og Bamford.

På tribunen: Dallas og Roberts

Nå ønsker Bielsa/Orta inn en ny keeper og en offensiv spiller.

Spørsmålet er om stallen virkelig er så tynn som alle skal ha det til hvis alle er fit for fight?
Ser at vi må ha inn en kreativ spiller da det hviler litt mye ansvar på Pablo om dagen.
Brown er et stort ?. Det samme er Bamford!
I følge Bielsa er ikke stallen så tynn. Mangler bare en keeper og en offensiv midtbanespiller/ving.
I følge Bielsa er stallen veldig tynn.

@PhilhayYEP

Bielsa not prepared to expand any further on transfers. Says he's said as much as he wants to say: "We're lacking 10 players. If the club can bring in players, we'll take them only if they are better than what we have. If nobody comes, we will solve the problem anyway." #lufc
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Eriksen55

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #207 på: Januar 09, 2019, 14:49:30 »
BPF
Ayling Pontus Cooper Douglas
Phillips
Hernandez  Forshaw  Klich Alioski
Roofe

Huffer, Berardi, Shackleton, Harrison, Clarke, Brown og Bamford.

På tribunen: Dallas og Roberts

Nå ønsker Bielsa/Orta inn en ny keeper og en offensiv spiller.

Spørsmålet er om stallen virkelig er så tynn som alle skal ha det til hvis alle er fit for fight?
Ser at vi må ha inn en kreativ spiller da det hviler litt mye ansvar på Pablo om dagen.
Brown er et stort ?. Det samme er Bamford!
I følge Bielsa er ikke stallen så tynn. Mangler bare en keeper og en offensiv midtbanespiller/ving.
I følge Bielsa er stallen veldig tynn.

@PhilhayYEP

Bielsa not prepared to expand any further on transfers. Says he's said as much as he wants to say: "We're lacking 10 players. If the club can bring in players, we'll take them only if they are better than what we have. If nobody comes, we will solve the problem anyway." #lufc

Saiz, Conor, Baker og Blackman er borte. Dallas, Berardi, Douglas, Phillips, Pablo og Bamford skadet. Det er 10 som opprinnelg var med av de 18 Bielsa snakket om før sesongen. + Izzy B da. Så ja, akkurat nå er det tynt. Erstatter vi Saiz, Baker og Blackman og med alle skadefrie ser det mye bedre ut. I tilegg har vi Clarke og Shack.

For å sette det opp som vi gjorde før sesongen:

BPF og ny keeper

Ayling/Dallas
Pontus/Berardi
Cooper/Halme
Douglas/Leif/Pearce

Phillips/ Forshaw

Pablo/Clarke/Harrison
Klich/Shackleton
Ny 10'er/Brown
Ny ving/Alioski

Roofe/Bamford/Roberts

Totalt 22 spillere. Mange kan spille i flere posisjoner.  25 hvis vi henter keeper, 10'er og ving slik som Hay nevnte at vi var på utkikk etter. 19 spillere hvis du ikke medregner u-23 + Izzy.

Forsterker vi og skadesituasjonen bedrer seg, ser vi vesentlig sterkere ut i siste halvdel av sesongen. Syntes antallet i stallen er bra. Liker Bielsa sin tanke om en liten stall. Ikke lenge siden vi var opp mot 30 spillere uten bidrag fra u23. I en slik situasjon hadde vi neppe fått se Clarke og Shackleton hadde neppe fått mye spilletid.

I dag er det 9 januar. Overgangsvinduet er oppe i 22 dager til. Dessuten kan det være at dem ikke var helt forberedt på avgangen til Saiz og Baker. Panikkjøp må man unngå. Bruk heller tid på å få inn den rette. Hjelper ikke kun å være god, viktig at han passer inn i gruppen og passer Bielsas måte å trene og spille på.

Tungt at Pablo er skadet nå, men bortsett fra det så har jeg ikke spor av bekymringer.



« Siste redigering: Januar 09, 2019, 14:54:53 av eriksen55 »

HåvardK

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #208 på: Januar 09, 2019, 18:46:10 »
Ikke et spor av bekymring, der altså. Her er det derimot annerledes. Det er jo grenseløst naivt å tro at de skadde spillerne kommer tilbake og blir der resten av sesongen, samt være overbevist om at nye skader og suspensjoner ikke dukker opp. Erfaringene så langt viser jo at skadefrekvensen er såpass høy at en virkelig må begynne å se på trenings- og restitusjonsregimet (hvis det er noe som heter det).
Fortsetter det slik - og mye tyder på det -  får jo alle i u-23-troppen plenty kamper resten av sesongen. Det blir ikke opprykk med en slik stall som mot QPR.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Stallen per dags dato
« Svar #209 på: Januar 09, 2019, 18:54:03 »
Ikke et spor av bekymring, der altså. Her er det derimot annerledes. Det er jo grenseløst naivt å tro at de skadde spillerne kommer tilbake og blir der resten av sesongen, samt være overbevist om at nye skader og suspensjoner ikke dukker opp. Erfaringene så langt viser jo at skadefrekvensen er såpass høy at en virkelig må begynne å se på trenings- og restitusjonsregimet (hvis det er noe som heter det).
Fortsetter det slik - og mye tyder på det -  får jo alle i u-23-troppen plenty kamper resten av sesongen. Det blir ikke opprykk med en slik stall som mot QPR.

Statistikeren Marcelo har jo sagt at i en 18-mannstropp vil det statistisk være fire mann ute til enhver tid. Vi har nå 7 (i tillegg til at tre er borte (langtidsskadd/solgt/utlånt). Det betyr jo at vi statistisk vil ha under tre skadde ute i troppen fra februar av (utopisk jaja, men ifølge statistikken er det vel så..)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan