Skrevet av Emne: Vurdering av januarvinduet  (Lest 8435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Vurdering av januarvinduet
« på: Februar 01, 2013, 09:29:28 »
I denne vurderingen sammenligner jeg den sportslige status første del av sesongen (før vinduet), med status foran andre del av sesongen (etter vinduet).

Spillerendringer (Unnlater Tonge og Hall som var her før, og Barkley som ikke er her mer enn 2 kamper til):

INN:

Morison Byttehandel + 200 000 pund (visstnok)
Habibou (lån)
Warnock (free transfer)

UT:
Becchio Byttehandel

Ja, hvor står vi?

Becchio, vår beste spiller første halvdel,  er borte. Jeg har ingen tro på at Morison kan erstatte han med tanke på å levere like mye mål som Becchio gjorde. Her er vi klart svekket. Greit å selge Becchio nå, men ville hatt penger som kunne vært brukt direkte på ny spiss. Morison leverer nok passion, tæl, trøkk og vilje. Men jeg tror det blir for mye slalomsko og for lite mål.

Warnock inn på venstreback. Her trengte vi forsterkninger. Gammel mann, men spilt denne sesongen i CCC. Tror ikke dette var så veldig dumt. Vi husker alle White mot Spurs, men det betydde ikke at venstrebacken var friskmeldt. White har vært for mye opp og ned. Jeg mener det er fornuftig å forsterke denne posisjonen. Skulle likevel ønske vi hentet yngre krefter inn på lange kontrakter.

Habibou er ubeskrevet. Men signalene er at det kan være en spillertype vi trenger. Spennende. Skulle ønske vi forsterket kantene og sentral midtbane ytterligere.

Er vi bedre enn før vinduet?

Vanskelig å si. 16 av 39 mål i serien er borte. Det er skummelt. Men kanskje det gir bedre plass og mer mål til en skadefri Ross. Jeg velger å tro vi er marginalt forsterket.

Opprykk?

Personlig hadde jeg langt større forventninger med nye arabiske eiere inn. Warnock og de nye eierne hadde vel på sett og vis bidratt til de forventningene. Vi har altså brukt 0 pund på spillerkjøp denne gangen også. Dessverre tror jeg siste halvdel blir en transport mot en 10.-12. plass.Likevel er det bedring med at vi ihvertfall er med og signerer i vinduet.

Fotballen?

Det blir ikke mindre hoofball med Morison og Warnock. Kanskje andre veien med Habibou. Liker ikke at vi signerer gamle fotballsparkere på lange kontrakter. De kan det bli vanskelig å bli kvitt.

Konklusjon: Litt skuffet, basert på de skapte forventninger. Men det kunne vært verre.
 

Svend Anders

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #1 på: Februar 01, 2013, 09:54:54 »
Jeg savnet først og fremst at vi hentet en ving i dette vinduet. Hadde vi fått inn en god spiller der, hadde jeg sagt meg ganske så fornøyd. Nå tar jeg et lite forbehold - kanskje er planen å bruke White eller Habibou på venstrekanten, og at dette dekker det behovet.

Men i en analyse som dette er det vel på sin plass å ta med Tonge og Hall, som begge er kjøpt nå i januar? Skjønner at det ikke endrer vesentlig på innholdet i hva vi stiller med nå kontra november, men skal en diskutere hvilke grep som er gjort på overgangssummer og lønnsmidler bør de i alle fall listes opp.

Barkley er også hentet på lån, det forlenges forhåpentligvis innen de neste to ukene.

Vi har gjort en god opprydning på utgående. Rodgers, Nunez, Rachubka, Connolly, Pugh og Kisnorbo alle ute.

Jeg forstår likevel spørsmålene om det ikke burde vært satset mer. I lønn og overgangssummer ender vi sånn ca i null, kanskje litt mer i innkjøp enn salg. I realiteten har ikke Warnock fått eller brukt store midler - og jeg vet ikke om de ville kommet for å hente Morison uten at Becchio hadde gått motsatt vei.

Hvorfor dette skjer er ennå vanskelig å si sikkert - men tegnene fra i høst om at de nye eierne slettes ikke har spesielt mye penger til disposisjon står fortsatt. Samtidig er det ikke utenkelig at de ville begrense pengebruken nå, mtp managersituasjonen.

Uansett: Warnock virker strålende fornøyd med det han har fått inn. Han har lagt lista skyhøyt for Morison med sine uttalelser om at det var hans nummer 1 ønske inn. Det skulle derfor ikke være noen ting å klage på fra Warnock om vi ikke havner på playoff.

SA

samadhi

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #2 på: Februar 01, 2013, 10:02:17 »
Det som er litt skuffende er selvsagt at vi ikke brukte så mye penger som vi hadde håpet på.
Merkelig at de nye eierne og NW går ut ved oppkjøpet og lover gull og grønne skoger i januar uten å infri dette skikkelig. Hadde håpet på at ting hadde skjedd litt før i måneden, men det ser ut som at det meste skal skje på siste dag i dette transfervinduet og dette gjelder ikke bare Leeds.

De siste 4 transfervinduene har vi nå solgt en av våre beste spillere;
Gradel sommer 11, Howson januar 12, Snoddy sommer 12 og nå Becchio januar 13.

Selvsagt skuffende, men det er vel konsekvensen av manglende sportslig suksess.

Det som er forskjellen denne gangen er at vi faktisk har skaffet en erstatter umiddelbart.
Litt feil å si at vi ikke bruker penger, for vi kjøper faktisk en PL spiss som trolig er verdsatt til rundt £2 mill. Dvs at de nye eierne i praksis ikke har gitt oss noe frisk kapital, men i det minste har de gitt det som har kommet inn til transferpotten. Det er i allefall nye takter.
Litt delte meninger om Morison er god nok. Jeg tror det, men tiden vil vise om han er en fullgod erstatter til vår toppscoer.

Warnock ser ut som en safe signering, som kommer til å heve standarden.
Habibou er unektelig spennende, og vi håper vel alle at han kan bli "the nex big thing", eller "the next Norwich player" om du vil  :)

Håper at Barkley blit ut sesongen, men sjansen ble vel mindre når Everton ikke fikk signert en ny midtbanespiller. Tror Barkley kan bli en nøkkelspiller i vår om vi får beholde han.

Tonge og Hall er jeg mer tvilende til, og ser ut som vi her har kjøpt oss stallfyll.
Synd da vi også har brukt januar til å kvitte oss med mye dødvekt.

Det største savnet er en skikkelig god ving alà Gradel. Hadde hatt behov for en hurtig spiller som kan skape noe på egenhånd. Pace og Power var vel det som NW mente laget manglet da han tok over. Power har vi skaffet, men mangler fremdeles pace 1 år etter...

I motsetning til forrige januarvindu der vi solgte Howson og hentet Pugh + Delph, Smith og Townsend på lån så er dette en klar forbedring. Så får vi se om de nye og spesielt da Habibou go Morison slår til.

Karakter 7/10.
« Siste redigering: Februar 01, 2013, 10:04:53 av samadhi »
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #3 på: Februar 01, 2013, 10:02:50 »
Skuffa. Ikke forsterka det bakre ledd. Ikke forsterka vingene og vi har nå ikke en goalgetter

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #4 på: Februar 01, 2013, 10:09:42 »
Jeg er faktisk veldig fornøyd med dette vinduet.

Vi har fått vekk mye av daukjøttet SG aldri fikk vekk og samt hentet inn et par spillere som kan gjøre en veldig god jobb for oss. Eneste jeg skulle ønske meg at Jerome Thomas kom til oss så vi hadde hatt en skikkelig god Ving. Har lest at Habibou kan spille ving så får håpe han kan det skikkelig.
Becchio borte er trist men jeg føler vi fikk inn en spiller som virkelig vet hvor målet står og har veldig gode referanser. Han har tidligere bøttet inn mål for klubber så jeg er veldig fornøyd med han. Han er minst like god som Becchio vil jeg si. Tipper Morison gjør en øyeblikkelig god jobb mot Cardiff på lørdag.
Vi har fått inn Stephen Warnock på venstre back , en spiller jeg alltid har vært litt skeptisk til men har også sitt mye bra av han, Han har virket dårlig for Villa men det har også Darren Bent så kanskje en ny start med Leeds er det han trenger , liker også det at han dropper PL for vårt kjære Leeds.
Habibou er også meget spennende mann som vi vet lite om, men vi visste heller ikke mye om Luciano Becchio før han kom så jeg har håp for laget..
Ross Barkley ; meget spennende ungutt så vi kan se mye bra fra denne sesongen, håper dette lånet blir forlenget.
Michael Tonge; Helt grei signering , har hatt mange gode kamper for oss så den er OK.
Ryan Hall , også en spennende ving for oss , imponerte stort mot Huddersfield og håper vi får se mer av han , har slitt litt me fitnessen men har absolutt troen...

Og på toppen viser dette at eierne vil forsterke laget + vi fikk inn litt penger også! :))

Fornøyd!
Pontus ❤

Leedsfan

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #5 på: Februar 01, 2013, 10:42:02 »
Med tanke på at de fleste Leedsfans ikke ønsker at Warnock skal bruke penger på dinosaurrask, så må man vel konkludere med at dette vinduet har vært en suksess.

Morison som erstatter for Becchio, Haribou som kan spille ving/spiss og Warnock for at Peltier skal slippe å spille venstreback.

Er du ikke enig Kato?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

pedro

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #6 på: Februar 01, 2013, 11:39:25 »
Vi bør absolutt ta med at vi nå har Davide Somma tilbake etter langtidsskade (18mnd). For meg blir det som en ny signering, han viste tidligere hva han er god for, og med litt matchtrening vil han glatt kunne bøtte inn mål for oss!!
Leedsomaniac

Erik_

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #7 på: Februar 01, 2013, 12:30:01 »
Vurdering av januarvinduet: Helt greit.

Et salg av Becchio var vel uungåelig. Tror Morison vil passe bra sammen med McCormack på topp. S. Warnock gratis er på papiret en god deal, men venstrebacker mister vel alltid selvtilliten når de spiller for Leeds. Habibou blir spennende. Som de fleste savner jeg den hurtige driblesterke vingen.

Krysser fingrene for at Barkley blir ut sesongen.

Joe Jordan

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #8 på: Februar 01, 2013, 13:27:05 »
Jeg er faktisk veldig fornøyd med dette vinduet.

Vi har fått vekk mye av daukjøttet SG aldri fikk vekk og samt hentet inn et par spillere som kan gjøre en veldig god jobb for oss. Eneste jeg skulle ønske meg at Jerome Thomas kom til oss så vi hadde hatt en skikkelig god Ving. Har lest at Habibou kan spille ving så får håpe han kan det skikkelig.
Becchio borte er trist men jeg føler vi fikk inn en spiller som virkelig vet hvor målet står og har veldig gode referanser. Han har tidligere bøttet inn mål for klubber så jeg er veldig fornøyd med han. Han er minst like god som Becchio vil jeg si. Tipper Morison gjør en øyeblikkelig god jobb mot Cardiff på lørdag.
Vi har fått inn Stephen Warnock på venstre back , en spiller jeg alltid har vært litt skeptisk til men har også sitt mye bra av han, Han har virket dårlig for Villa men det har også Darren Bent så kanskje en ny start med Leeds er det han trenger , liker også det at han dropper PL for vårt kjære Leeds.
Habibou er også meget spennende mann som vi vet lite om, men vi visste heller ikke mye om Luciano Becchio før han kom så jeg har håp for laget..
Ross Barkley ; meget spennende ungutt så vi kan se mye bra fra denne sesongen, håper dette lånet blir forlenget.
Michael Tonge; Helt grei signering , har hatt mange gode kamper for oss så den er OK.
Ryan Hall , også en spennende ving for oss , imponerte stort mot Huddersfield og håper vi får se mer av han , har slitt litt me fitnessen men har absolutt troen...

Og på toppen viser dette at eierne vil forsterke laget + vi fikk inn litt penger også! :))

Fornøyd!

Da hadde jeg blitt imponert, er ikke han skadet da? Og andekasteren har vel ikke arbeidstillatelse enda? Den aller viktigste tilførselen IMO er Barkley men hvordan er egentlig mulighetene for å få utvide lånet når Everton ikke fikk på plass forsterkning på midtbanen i går?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Promotion 2010

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #9 på: Februar 01, 2013, 13:30:44 »
http://www.leedsunited.com/news/20130201/the-january-business-in-full_2247585_3061383

LUFC's offisielle betraktninger av seg selv i januarvinduet!





For kritikerne så kan det nevnes at det virkelig har foregått ting i kulissene denne måneden!

Langt mer enn jeg forventet og jeg kan huske at har skjedd i et januarvindu!

OG som vi vet: Det er mye å rydde opp i! Det koster å avslutte kontrakter, det koster å forhandle nye kontrakter.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

enur

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #10 på: Februar 01, 2013, 13:31:30 »
Vi bør absolutt ta med at vi nå har Davide Somma tilbake etter langtidsskade (18mnd). For meg blir det som en ny signering, han viste tidligere hva han er god for, og med litt matchtrening vil han glatt kunne bøtte inn mål for oss!!

Ja, og ellers kan ting tyde på at Ross McCormack begynner å nærme seg fjorårsformen.
____________
enur

Marching on together

Leedsfan

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #11 på: Februar 01, 2013, 14:03:26 »
Det gikk bedre med oss enn det gikk for Boyd:

Sitat
Av de mer bisarre overgangene som gikk i vasken i går, var George Boyds bytte fra Peterborough til Nottingham Forest.

De to Championship-klubbene var enige om et salg, men etter den vanligvis rutinemessige legesjekken sa Nottingham Forest nei. Peterborough la ut en kort melding på nettsiden sin der de forteller at overgangen ikke ble noe av fordi Boyd ikke besto synstesten.

En rasende Peterborough-eier Darragh MacAnthony freste mot Forrest etter å ha snakket med en skuffet Boyd på telefonen.

- Han fortalte at han besto legetesten, og så fikk de ham til å ta en synstest. Han har spilt 300 kamper og scoret nylig fra midtstreken, men Forest sier han har et synsproblem. Hele greia stinker. Alex McLeish (Forest-manager - journ. anm.) ville kjøpe ham. Dette er det latterligste som har skjedd meg. Han kommer tilbake til Peterborough, sier MacAnthony ifølge BBC.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Re: Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #12 på: Februar 01, 2013, 17:11:01 »
Det gikk bedre med oss enn det gikk for Boyd:

Sitat
Av de mer bisarre overgangene som gikk i vasken i går, var George Boyds bytte fra Peterborough til Nottingham Forest.

De to Championship-klubbene var enige om et salg, men etter den vanligvis rutinemessige legesjekken sa Nottingham Forest nei. Peterborough la ut en kort melding på nettsiden sin der de forteller at overgangen ikke ble noe av fordi Boyd ikke besto synstesten.

En rasende Peterborough-eier Darragh MacAnthony freste mot Forrest etter å ha snakket med en skuffet Boyd på telefonen.

- Han fortalte at han besto legetesten, og så fikk de ham til å ta en synstest. Han har spilt 300 kamper og scoret nylig fra midtstreken, men Forest sier han har et synsproblem. Hele greia stinker. Alex McLeish (Forest-manager - journ. anm.) ville kjøpe ham. Dette er det latterligste som har skjedd meg. Han kommer tilbake til Peterborough, sier MacAnthony ifølge BBC.

Så de har ikke optikere i Nottingham? :D
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #13 på: Februar 01, 2013, 17:13:14 »
Det gikk bedre med oss enn det gikk for Boyd:

Sitat
Av de mer bisarre overgangene som gikk i vasken i går, var George Boyds bytte fra Peterborough til Nottingham Forest.

De to Championship-klubbene var enige om et salg, men etter den vanligvis rutinemessige legesjekken sa Nottingham Forest nei. Peterborough la ut en kort melding på nettsiden sin der de forteller at overgangen ikke ble noe av fordi Boyd ikke besto synstesten.

En rasende Peterborough-eier Darragh MacAnthony freste mot Forrest etter å ha snakket med en skuffet Boyd på telefonen.

- Han fortalte at han besto legetesten, og så fikk de ham til å ta en synstest. Han har spilt 300 kamper og scoret nylig fra midtstreken, men Forest sier han har et synsproblem. Hele greia stinker. Alex McLeish (Forest-manager - journ. anm.) ville kjøpe ham. Dette er det latterligste som har skjedd meg. Han kommer tilbake til Peterborough, sier MacAnthony ifølge BBC.

Så de har ikke optikere i Nottingham? :D

Det kan virke som Nottingham allerede har mistet troen på McLeish, for et opplegg.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Re: Vurdering av januarvinduet
« Svar #14 på: Februar 01, 2013, 17:26:33 »
Kanskje synsproblemet til Boyd var snev av gangsyn? Eierne vil ha seg frabedt den slags i klubben sin?
Nei men avlorleg tala, finnes det eiere i ligasystemet hvis varige sjelsevner ikke er svekka?
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #15 på: Februar 01, 2013, 17:27:23 »
Vi bør absolutt ta med at vi nå har Davide Somma tilbake etter langtidsskade (18mnd). For meg blir det som en ny signering, han viste tidligere hva han er god for, og med litt matchtrening vil han glatt kunne bøtte inn mål for oss!!

Ja, og ellers kan ting tyde på at Ross McCormack begynner å nærme seg fjorårsformen.
Da er han klar for Norwich i august ::)

Leedsfan

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #16 på: Februar 01, 2013, 17:31:58 »
Kanskje synsproblemet til Boyd var snev av gangsyn? Eierne vil ha seg frabedt den slags i klubben sin?
Nei men avlorleg tala, finnes det eiere i ligasystemet hvis varige sjelsevner ikke er svekka?

Noen spillere og fans blir aldri fornøyd uansett, så det er vel øyet som ser som bestemmer..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bites Yer Legs

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #17 på: Februar 01, 2013, 17:49:25 »
Målet mitt for januarvinduet var at vi fikk inn spillere sånn at Warnock endelig kunne holdt kjeft og konsentrert seg om day-to-day/game-to-game management, rett og slett konsentrert seg om den stallen vi har og ikke snakke om spillere inn/ut. Det ser dessverre ikke sånn ut, når det allerede 1 feb annonseres på OS at  lånevinduet bare er to uker unna. Irriterer meg kraftig.

Ja, i en noenlunde ideell verden kunne jeg også tenkt meg Burke. Men sånn kunne man kanskje tenkt på før siste dag i vinduet, og latt være å underminere de ving-singneringene som faktisk er gjort i Hall og Habibou (?).
« Siste redigering: Februar 01, 2013, 17:51:37 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

marve

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #18 på: Februar 01, 2013, 18:08:48 »
Målet mitt for januarvinduet var at vi fikk inn spillere sånn at Warnock endelig kunne holdt kjeft og konsentrert seg om day-to-day/game-to-game management, rett og slett konsentrert seg om den stallen vi har og ikke snakke om spillere inn/ut. Det ser dessverre ikke sånn ut, når det allerede 1 feb annonseres på OS at  lånevinduet bare er to uker unna. Irriterer meg kraftig.

Ja, i en noenlunde ideell verden kunne jeg også tenkt meg Burke. Men sånn kunne man kanskje tenkt på før siste dag i vinduet, og latt være å underminere de ving-singneringene som faktisk er gjort i Hall og Habibou (?).
Tror warnock  ser på habibou som rein spiss(target man ) .
Hørtes ut på warnock som han så på habibou som en brukbar back up spiller.
 

enur

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #19 på: Februar 01, 2013, 18:31:06 »
Vi bør absolutt ta med at vi nå har Davide Somma tilbake etter langtidsskade (18mnd). For meg blir det som en ny signering, han viste tidligere hva han er god for, og med litt matchtrening vil han glatt kunne bøtte inn mål for oss!!

Ja, og ellers kan ting tyde på at Ross McCormack begynner å nærme seg fjorårsformen.
Da er han klar for Norwich i august ::)

Hehe. Tror faktisk ikke vi har noe å frykte fra den kanten når det gjelder RMC. Norwich kommer sikkert til å satse hardt på å få Gary Hooper i sommer.
« Siste redigering: Februar 01, 2013, 18:34:38 av enur »
____________
enur

Marching on together

Kato

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #20 på: Februar 01, 2013, 18:50:52 »
Med tanke på at de fleste Leedsfans ikke ønsker at Warnock skal bruke penger på dinosaurrask, så må man vel konkludere med at dette vinduet har vært en suksess.

Morison som erstatter for Becchio, Haribou som kan spille ving/spiss og Warnock for at Peltier skal slippe å spille venstreback.

Er du ikke enig Kato?

Bekymra for det vi driver med på lang sikt. Kenny, Warnock, Drury, Bromby, Green, Tonge, Norris, Brown, Varney, Diouf og Morison er alle relativt aldrende.

Det er 11 mann. Ingen av dem er salgbare.

Vi bygger ikke klubb over tid. Liker ikke utviklinga.

Aldrende stall, ingen stjerner igjen, Upopulær manager, grusom spillestil.

Det er mye jobb igjen for å få denne klubben friskmeldt.

Hvis vi hard-core Leeds-fans ser gjennom den stallen vi har, og er ærlige. Det minner fint lite omPremier League. Bortsett fra Byram og McCormack er det ikke en eneste spiller man får vann i munnen av å tenke på. Nå blir jeg negativ igjen, men jeg tror aldri jeg har sett en større samling gråstein.
« Siste redigering: Februar 01, 2013, 18:57:25 av Kato »
 

Dennis

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #21 på: Februar 01, 2013, 19:01:42 »
Bedømmer vinduet etter at fasiten er klar. Får dette grå laget oss ut av divisjonen, driter jeg en lang marsj i hva spillerne heter, hvor gamle de er og det faktum at vi ikke spiller tiki taka.

Er vi styrket etter vinduet?
Ja, det vil jeg si. Om førsteelleveren er forsterket, får vi se, men på papiret ser stallen langt bedre og mer balansert ut, med både erfarne folk som Warnock, Tonge og Morison inn, overflødighet ut og unggutta på utlån.
« Siste redigering: Februar 01, 2013, 19:03:34 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #22 på: Februar 01, 2013, 19:03:07 »
Med tanke på at de fleste Leedsfans ikke ønsker at Warnock skal bruke penger på dinosaurrask, så må man vel konkludere med at dette vinduet har vært en suksess.

Morison som erstatter for Becchio, Haribou som kan spille ving/spiss og Warnock for at Peltier skal slippe å spille venstreback.

Er du ikke enig Kato?

Bekymra for det vi driver med på lang sikt. Kenny, Warnock, Drury, Bromby, Green, Tonge, Norris, Brown, Varney, Diouf og Morison er alle relativt aldrende.

Det er 11 mann. Ingen av dem er salgbare.

Vi bygger ikke klubb over tid. Liker ikke utviklinga.

Aldrende stall, ingen stjerner igjen, Upopulær manager, grusom spillestil.

Det er mye jobb igjen for å få denne klubben friskmeldt.

Hvis vi hard-core Leeds-fans ser gjennom den stallen vi har, og er ærlige. Det minner fint lite omPremier League. Bortsett fra Byram og McCormack er det ikke en eneste spiller man får vann i munnen av å tenke på. Nå blir jeg negativ igjen, men jeg tror aldri jeg har sett en større samling gråstein.

Bromby og Brown er ute til sommeren. Varney og Diouf blir et år til og resten forsvinner ikke lenge etter det. Dette er hvis de blir kontrakten ut, noe flere av de sikkert ikke kommer til å bli. Jeg ser ingen dramatikk i dette.

Kommer det inn en trener som fornyer stallen etterhvert, noe han er nødt til å gjøre, så kan det jo bli bra.

Uansett hva som skjer så er det viktige at vi rykker opp, så kan vi bygge for fremtiden i PL.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #23 på: Februar 01, 2013, 19:04:47 »
Bedømmer vinduet etter at fasiten er klar. Får dette grå laget oss ut av divisjonen, driter jeg en lang marsj i hva spillerne heter, hvor gamle de er og det faktum at vi ikke spiller tiki taka.

Hear hear..

Skal vi satse ungt uten opprykk så kommer juvelene til å forsvinne en etter en.. Ingen fans kommer til å godta langsiktighet uten umiddelbar suksess..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #24 på: Februar 01, 2013, 19:09:28 »
Bedømmer vinduet etter at fasiten er klar. Får dette grå laget oss ut av divisjonen, driter jeg en lang marsj i hva spillerne heter, hvor gamle de er og det faktum at vi ikke spiller tiki taka.

Er vi styrket etter vinduet?
Ja, det vil jeg si. Om førsteelleveren er forsterket, får vi se, men på papiret ser stallen langt bedre og mer balansert ut, med både erfarne folk som Warnock, Tonge og Morison inn, overflødighet ut og unggutta på utlån.


Forsåvidt ikke uenig i det du sier om balansen. Trøblet er bare at jeg ikke ser hvordan dette gjenget skal spille oss opp i PL. Jeg tror blant annet vi blir short of goals,  matchvinneren med 16 av 39 mål er borte. Sånt er ikke bare å erstatte over natta, uten penger.
 

Dennis

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #25 på: Februar 01, 2013, 19:18:00 »
Bedømmer vinduet etter at fasiten er klar. Får dette grå laget oss ut av divisjonen, driter jeg en lang marsj i hva spillerne heter, hvor gamle de er og det faktum at vi ikke spiller tiki taka.

Er vi styrket etter vinduet?
Ja, det vil jeg si. Om førsteelleveren er forsterket, får vi se, men på papiret ser stallen langt bedre og mer balansert ut, med både erfarne folk som Warnock, Tonge og Morison inn, overflødighet ut og unggutta på utlån.


Forsåvidt ikke uenig i det du sier om balansen. Trøblet er bare at jeg ikke ser hvordan dette gjenget skal spille oss opp i PL. Jeg tror blant annet vi blir short of goals,  matchvinneren med 16 av 39 mål er borte. Sånt er ikke bare å erstatte over natta, uten penger.

Sånt ser skummelt ut på papiret, men vi vet lite om hvor mange mål Ross McCormack hadde scoret uten skaden(e) og med mer tillit i spissrollen. Han glimtet på topp mot et av PLs beste lag og det må også Warnock ha sett, selv om Ross vel forsøkt solgt i sommer.

Vi mistet jo eksempelvis også Beckford etter opprykket og selv med hans track record, er det ingen automatikk (som du selvsagt vet) i at han ville stått for 30 mål for to sesonger siden. Mange "enmannslag" låser seg veldig, uten at Leeds helt kan falle i den kategorien.

Jeg har også, selv om jeg ser du ikke er enig, god tro på Morison. Jeg ser på han som en erketypisk nPC-spiss, som vil passe "regntunge bortekamper på tirsdag kveld" godt. Selv om de gamle flosklene om "big club" dukker opp, virker Morison og Warnock også å være litt... bitre over å ha blitt shippet ut. POSITIVT! Jeg håper deres søte hevn blir å gi absolutt alt og stå overfor Norwich* på et stappfullt Elland Road neste år - fremfor å være blant de som har kommet til sin store klubb i karrieren og med det har "gjort sitt". (*Villa rykker ned ;)).

Jeg har vært jævli frustrert og ordentlig skuffa i løpet av januar, men det forandret seg fra grusomt mørkt til glimt av lys i går kveld for min del. Jeg vet NIKS om Habibou og ser på han kun som en joker, men Morison og Warnock tror jeg kan være meget gode signeringer. Og ifølge Warnock, er en dribleving ønsket når lånevinduet åpner; B'ham ønsket for mye for Burke i går.

Og, som nevnt, jeg tror vi har denne målscoreren i stallen allerede. Nå skal jeg ikke dermed avskrive det Becchio har gjort for klubben, som mange fans virker å gjøre. Plutselig var han treg, lat etc. Nei, Morison har store sko å fylle, men han vil få STOR hjelp av McCormack, som bagger minst ti til sesongen ut ;)

PS. Jeg ser jo selv at spillere som Warnock, Morison og Tonge er det (nesten) tolv av på dusinet, men slik jeg ser det, er det mentaliteten som får lag ut av denne divisjonen. Har Warnock hentet vinnere, så tror jeg dette går til play off (selvsagt avhengig av flyt og lite skader)
« Siste redigering: Februar 01, 2013, 19:24:06 av Mr Kaizer »
Marching on together!

stian

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #26 på: Februar 01, 2013, 19:21:50 »
Det som er litt skuffende er selvsagt at vi ikke brukte så mye penger som vi hadde håpet på.
Merkelig at de nye eierne og NW går ut ved oppkjøpet og lover gull og grønne skoger i januar uten å infri dette skikkelig. Hadde håpet på at ting hadde skjedd litt før i måneden, men det ser ut som at det meste skal skje på siste dag i dette transfervinduet og dette gjelder ikke bare Leeds.

De siste 4 transfervinduene har vi nå solgt en av våre beste spillere;
Gradel sommer 11, Howson januar 12, Snoddy sommer 12 og nå Becchio januar 13.

Selvsagt skuffende, men det er vel konsekvensen av manglende sportslig suksess.

Det som er forskjellen denne gangen er at vi faktisk har skaffet en erstatter umiddelbart.
Litt feil å si at vi ikke bruker penger, for vi kjøper faktisk en PL spiss som trolig er verdsatt til rundt £2 mill. Dvs at de nye eierne i praksis ikke har gitt oss noe frisk kapital, men i det minste har de gitt det som har kommet inn til transferpotten. Det er i allefall nye takter.
Litt delte meninger om Morison er god nok. Jeg tror det, men tiden vil vise om han er en fullgod erstatter til vår toppscoer.

Warnock ser ut som en safe signering, som kommer til å heve standarden.
Habibou er unektelig spennende, og vi håper vel alle at han kan bli "the nex big thing", eller "the next Norwich player" om du vil  :)

Håper at Barkley blit ut sesongen, men sjansen ble vel mindre når Everton ikke fikk signert en ny midtbanespiller. Tror Barkley kan bli en nøkkelspiller i vår om vi får beholde han.

Tonge og Hall er jeg mer tvilende til, og ser ut som vi her har kjøpt oss stallfyll.
Synd da vi også har brukt januar til å kvitte oss med mye dødvekt.

Det største savnet er en skikkelig god ving alà Gradel. Hadde hatt behov for en hurtig spiller som kan skape noe på egenhånd. Pace og Power var vel det som NW mente laget manglet da han tok over. Power har vi skaffet, men mangler fremdeles pace 1 år etter...

I motsetning til forrige januarvindu der vi solgte Howson og hentet Pugh + Delph, Smith og Townsend på lån så er dette en klar forbedring. Så får vi se om de nye og spesielt da Habibou go Morison slår til.

Karakter 7/10.

De beste spillerne våre forsvinner vel først og fremst fordi det ikke er samsvar mellom det klubben sierom de sportslige ambisjonene og det de faktisk gjør. Det liker jeg ikke, siden det blir vanskelig å lokke ettertraktede spillere til klubben.

Vi er nok marginalt bedre etter januarvinduet, men det var da ikke dette vi kunne forvente med nye eiere??

På den positive siden - hvis aldrende PL-rejects skulle blomstre i Leeds er de mindre attraktive for andre klubber (Norwich), siden de er på hell...

Kato

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #27 på: Februar 01, 2013, 19:23:58 »
Bedømmer vinduet etter at fasiten er klar. Får dette grå laget oss ut av divisjonen, driter jeg en lang marsj i hva spillerne heter, hvor gamle de er og det faktum at vi ikke spiller tiki taka.

Er vi styrket etter vinduet?
Ja, det vil jeg si. Om førsteelleveren er forsterket, får vi se, men på papiret ser stallen langt bedre og mer balansert ut, med både erfarne folk som Warnock, Tonge og Morison inn, overflødighet ut og unggutta på utlån.


Forsåvidt ikke uenig i det du sier om balansen. Trøblet er bare at jeg ikke ser hvordan dette gjenget skal spille oss opp i PL. Jeg tror blant annet vi blir short of goals,  matchvinneren med 16 av 39 mål er borte. Sånt er ikke bare å erstatte over natta, uten penger.

Sånt ser skummelt ut på papiret, men vi vet lite om hvor mange mål Ross McCormack hadde scoret uten skaden(e) og med mer tillit i spissrollen. Han glimtet på topp mot et av PLs beste lag og det må også Warnock ha sett, selv om Ross vel forsøkt solgt i sommer.

Vi mistet jo eksempelvis også Beckford etter opprykket og selv med hans track record, er det ingen automatikk (som du selvsagt vet) i at han ville stått for 30 mål for to sesonger siden. Mange "enmannslag" låser seg veldig, uten at Leeds helt kan falle i den kategorien.

Jeg har også, selv om jeg ser du ikke er enig, god tro på Morison. Jeg ser på han som en erketypisk nPC-spiss, som vil passe "regntunge bortekamper på tirsdag kveld" godt. Selv om de gamle flosklene om "big club" dukker opp, virker Morison og Warnock også å være litt... bitre over å ha blitt shippet ut. POSITIVT! Jeg håper deres søte hevn blir å gi absolutt alt og stå overfor Norwich* på et stappfullt Elland Road neste år - fremfor å være blant de som har kommet til sin store klubb i karrieren og med det har "gjort sitt". (*Villa rykker ned ;)).

Jeg har vært jævli frustrert og ordentlig skuffa i løpet av januar, men det forandret seg fra grusomt mørkt til glimt av lys i går kveld for min del. Jeg vet NIKS om Habibou og ser på han kun som en joker, men Morison og Warnock tror jeg kan være meget gode signeringer.

Og, som nevnt, jeg tror vi har denne målscoreren i stallen allerede. Nå skal jeg ikke dermed avskrive det Becchio har gjort for klubben, som mange fans virker å gjøre. Plutselig var han treg, lat etc. Nei, Morison har store sko og fylle, men han vil få STOR hjelp av McCormack, som bagger minst ti til sesongen ut.



Håper du har rett. Personlig tror jeg nøkkelen ligger i at vi beholder Barkley ut sesongen, samt at Ross tar opp hansken etter Becchio.

Play-off er en bonus
 

Dennis

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #28 på: Februar 01, 2013, 19:25:24 »
Håper du har rett. Personlig tror jeg nøkkelen ligger i at vi beholder Barkley ut sesongen, samt at Ross tar opp hansken etter Becchio.

Play-off er en bonus

Kun tiden vil vise det og dette er selvsagt kun personlige meninger og synsing. Jeg har sjelden vært med på en mer slitsom berg-og-dal-bane når det gjelder fremtidsutsikter for Leeds United denne sesongen.

Barkley må vi beholde for kreativitet og målfarlighet fra midtbaneleddet, men det er forhåpentligvis også intensjonen med lånet! Nå fikk ikke Everton Fer inn, men de beholdt Fellaini, så vi får se.

Jeg har derimot en god følelse akkurat nå! :)
Marching on together!

Cherry

Sv: Vurdering av januarvinduet
« Svar #29 på: Februar 01, 2013, 22:08:13 »
Vinduet lukket med spillere inn..... :) fantastisk!
Becchio' er borte, men vi er "klare" med erstatter(E)...... Nesten historisk.
Har trua nå asså, og vi får inn Boyd i lånevinduet!!