Skrevet av Emne: Kamp vs Middlesbrough F.C. på Riverside Stadium tirsdag 12.2.13 kl 20:45  (Lest 58843 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

4ever arcticwhite

Kamp i kveld mot Middlesbrough F.C, og det er på tide at noen drar igang kamptråden.
Boro er inne i en dårlig periode, med bare en seier og hele seks tap i serien siden vi møtte dem på Elland Road 22. desember. En kamp Leeds vant 2-1 etter å ha ligget under. Begge våre mål: Lucianio Becchio.

Boro har tapt fem på rad i serien. Dessverre tror jeg den trenden snur i kveld, men at vi klarer å få med oss ett poeng og fortsatt holder en form for kontakt med playoff.

Kjør debatt.

MOT
« Siste redigering: Februar 12, 2013, 10:24:49 av 4ever arcticwhite »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Mr. Leeds

Kunne vært morsomt med en uhøytidelig konkurranse på lagoppstillinga. Tipp hvilke spillere Warnock starter med i kveld? (lever lottoen samtidig om du føler deg heldig  ;D)

Vanskelig nok å plukke de 11 som starter  :o så foreslår vi dropper å tippe hvilke posisjoner de 11 vil bekle! Her er mitt forsøk på å tippe hvilke som starter (fra venstre mot høyre):

-------------Morison-------------
------------ McCormack---------- (AMC)
Varney - Brown - Green - Diouf

Warnock - Lees - Peltier - Byram

---------------Kenny

Benk: Ashdown, Pearce, White, Habibou, Tonge, Norris, Barkley
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

4ever arcticwhite

Mitt tips:

         McCormack - Morison

Varney- Brown - Barkley - Green

Warnock - Lees - Peltier - Byram

                         Kenny

Benk: Ashdown, Pearce, White, Habibou,  Norris,  Austin,  Diouf
The future's so White I've got to wear shades 8)

samadhi

Mitt tips:

         McCormack - Morison

Varney- Brown - Barkley - Green

Warnock - Lees - Peltier - Byram

                         Kenny

Benk: Ashdown, Pearce, White, Habibou,  Norris,  Austin,  Diouf

Samme tipper jeg.
Warnock varslet få endringer, men Barkley må inn igjen. Kan ikke forvente å forlenge låneavtalen om han må sitte på benken.
marching on together,
derudaf forever...

Blank_File

Hvorfor spilte ikke Barkley mot Wolves? Jeg fatter ikke hva Warnock tenker med hvis han vil ha han ut sesongen. Og det er vi helt avhengig av!

B_Ød

har et noe avslappet forhold til kampen i kveld...rart, pleier ikke å ha det.
Ups & Ups!!

4ever arcticwhite

Hvorfor spilte ikke Barkley mot Wolves? Jeg fatter ikke hva Warnock tenker med hvis han vil ha han ut sesongen. Og det er vi helt avhengig av!
Her var det noe feil i setningen. Tenker og Warnock i samme setning uten at det er en nektelse med. Det går jo ikke!
The future's so White I've got to wear shades 8)

Jon R

Enig i at Barkley bør spille. Varney bør være bankers i denne kampen, så hvem skal ut?
Jon R.

Blank_File

Enig i at Barkley bør spille. Varney bør være bankers i denne kampen, så hvem skal ut?

Nå har jeg ikke sett Green på en stund, men vi kan ikke ta ut Brown som har vært vår beste spiller de siste kampene. Så hvis Diouf skal inn igjen må det blir for Green.


Jon R

Enig i at Barkley bør spille. Varney bør være bankers i denne kampen, så hvem skal ut?

Nå har jeg ikke sett Green på en stund, men vi kan ikke ta ut Brown som har vært vår beste spiller de siste kampene. Så hvis Diouf skal inn igjen må det blir for Green.

Diouf hadde fått hvile noen kamper til hvis det var opp til meg. Ville prioritert tempo (Varney og Barkley) fremfor en spiller som sinker spillet veldig når han ikke er helt i form ( Diouf).

Går for denne fireren på midten: Green, Brown, Barkely, Varney
Jon R.

ArneS

M I D D L E S B R O U G H    T R I V I A

Middlesbrough er en del av North Yorkshire men forbindes mer med Teesside og byene nordover.  Byen har ca 140.000 innbyggere, og er arealmessig svært begrenset.  Det som kan skje av utvidelse i byen må skje i nabodistriktene, da byen Middlesbrough pr definisjon er full.
Navnet stammer sannsynligvis fra at den gamle borgen var omtrent midtveis mellom Durham og Whitby – 2 viktige byer fra gammelt av.  Navnet kan spores tilbake til år 400!

Enkelte hevder at bydelen Cleveland har den største andelen gamle skandinaviske bydelsnavn i UK.    Byen besto i 1801 bare av 25 sjeler, men vokste raskt da noen fant ut at havna var velegnet til kulltransport.  Senere kom jernbanen, og produksjon av jern og stål.

Byens motto er Erimus (We shall be), og henspeiler på den veksten man så for byen på midten av 1800-tallet.

Byens vennskapsbyer er Middlesboro (Kentucky USA), Oberhausen (Tyskland), Dunquerque (Frankrike) og  Masvingo (Zimbabwe).

Byens havnedistrikt er det området i England og Wales med lavest forventet levealder.

UK’s eneste skulptur av amerikaneren Oldenburg finnes i Middlesbrough.   Spectra-txt er et 10-meter høyt tårn av metall og optisk fiber. 

Middlesbrough var første by i UK som installerte CCTV med høyttaler.  Disse brukes til å kjefte på folk som kaster sneiper på gata osv.  Til tross for stadig nedgang, er kriminaliteten 4. høyest i UK.

Foruten fotball, setter speedway og futsal byen på kartet.

Kjente personer fra Middlesbrough:
Jack Hatfield (svømmer)
Alyson Jones (svømmer)
Chris Rea
Paul Rodgers (Free, Bad Company)
Paul Daniels (tryllekunstner)




Middlesbrough FC (Boro)

Grunnlagt 1876, profesjonell fra 1889.  Riverside Stadium ble tatt i bruk i 1995, og er klubbens 5. stadion.  Ayresome Park var hjemmebane fra 1903 til 1995, og før det brukte man Linthorpe Road.   Riverside tar 34.988 tilskuere og var en av de første i den siste bølgen av nye stadioner.  Det var tilnærmet fullt hus både i landskampen mellom England og Slovakia i 2003 og PL-kampen mot Norwich i 2004.  Klubbrekorden er fra Ayresome Park med over 53.000 mot Newcastle i 1949.

Klubben har tradisjonelt rivalisert med klubbene nordover, dvs Sunderland og Newcastle, men også Yorkshireoppgjøret mot Leeds er viktig.

Klubben har stort sett vært å finne i de 2 øverste divisjonene.  Allerede i 1902 rykket man opp i 1.divisjon.  Etter noen år i 2. divisjon på 20-tallet, var klubben på ny å finne i 1. divisjon fram til 1954.  I 1966 rykket man så ned til 3. divisjon, før klatringen startet igjen.  Med Jack Charlton som manager rykket klubben opp i 1. divisjon igjen i 1974. 
Store økonomiske problemer gjorde at klubben ble flyttet ned i 3. divisjon i 1986.  Med bare en snau time før deadline ble klubben reddet fra konkurs av nåværende eier.  Litt opp og ned mellom 2. og 1. divisjon fulgte, men klubben var en av klubbene som grunnla PL. 
1997-98 var man en sesong på 2.nivå, før nye 11 PL år fulgte.   Nå er man i championship på 3. sesongen.

Boro vant sin eneste tittel i 2004 da de slo Bolton 2-1 i ligacupfinalen. 
Følgende år tapte de finalen i UEFA-cupen mot Sevilla.  I både kvartfinale mot FC Basel og semifinale mot Seaua Bucharest lå klubben under 3-0 etter første bortekamp, men vant begge hjemmekampene 4-0!

Supporterne kalles smoggies, basert på smogen som alltid har preget byen.

Middlesbrough var i finalen både i ligacupen og FA-cupen i 1996-1997, med seier i den første og tap i den andre som fasit.

Flymo har aldri vært sponsor for klubben.

Før kampen mot scum på OT i 1999 lovte tidligere spiller, daværende radiorapporter Bernie Slaven at han skulle vise rumpa i vinduet på byens største varehus hvis Boro vant.  Det ble seier, og flashing et par dager senere med resultatet 3 og 2 på hver sin skalk.

Største seier og største tap er begge 9-0,  hhv  Brighton og Blackburn.

Klubben har hatt en rekke kjente navn som manager, spesielt etter Jack Charlton:  Malcolm Allison, Bruce Rioch, Colin Todd, Bryan Robson, Steve McClaren, Gareth Southgate, Gordon Strachan og Nåværende Tony Mowbray.

Legender i klubben inkluderer Brian Clough, Willie Maddren, Tony Mowbray, Bernie Slaven, Juninho, Gareth Southgate.

Tim Williamson har 602 kamper
George Camsell har 345 mål

Foruten de ovennenvte, så er her en kjapp liste over andre spillere so har vært innom Boro:

David Armstrong,  Nobby Stiles,  Viv Anderson, Gary Pallister,  Colin Cooper,  Fabrizio Ravanelli,  Mikkel Beck,  Andy Townsend,  Gianluca Festa,  Mark Schwarzer,  Mark Viduka,  Jimmy Floyd Hasselbaink,  Paul Ince,  Ugo Ehiogu,  Jonathan Greening,  Stewart Downing,  George Boateng,  Branco,  Christian Karembeu, Juninho, Paul Merson, Alen Boksic.
Den 17. mann

Blank_File


Diouf hadde fått hvile noen kamper til hvis det var opp til meg. Ville prioritert tempo (Varney og Barkley) fremfor en spiller som sinker spillet veldig når han ikke er helt i form ( Diouf).

Går for denne fireren på midten: Green, Brown, Barkely, Varney

Ja han er jo fin å kaste innpå mot slutten hvis vi leder. Jeg går for en Jon midtbane jeg også! Resten av laget sier seg selv.

TK20

                      Kenny
Byram - Peltier - Lees - Warnock
Green - Barkley - Brown - Varney
       Morison - McCormack

Leedsfan

                      Kenny
Byram - Peltier - Lees - Warnock
Green - Barkley - Brown - Varney
       Morison - McCormack

Ja, når ikke dette er et altarnativ:

                   Kenny
Byram  Lees  Peltier  Warnock
             Brown  Green 
       Diouf   Barkley  Ross
                Morison
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsgutt

Håper det blir uavgjort mellom Brighton og Blackburn

Hull tror jeg vinner, og  håper jeg vinner mot Derby

Jeg håper selfølgelig at vi vinner også

Jeg brukte Predictor på disse resultatene.

Hvis Brigthton vinner og vi vinner, så havner Brighton på 6p (48p) og vi på 8plass (45p)
Boro blir liggende på 7plass med 47p

Hvis det blir uavgjort mellom Brighton og Blackburn, så ligger vi på 8plass (45p,dette er beregnet på at vi vinner) og Brighton på 7plass(46p) og Boro blir på 6plass (47p)  

altså.. da blir vi bare 2p bak 6plass.  Dette er det bedre, fordi hvis Blackburn vinner, så har vi fortsatt 2poeng til 6plass, men da har vi både Blackburn og Brighton foran oss, da blir det jo spesielt spennende at vi møter Blackburn borte 23feb


Neste kamp for Brighton er Cardiff borte

Neste kamp for Boro er Palace Borte

de kampene blir tøffe for Boro og Brighton

vi møter Blackpool hjemme, nå blir det selvsagt litt langt fram i tid, men la oss si at både Brighton og Boro taper, og vi vinner mot Blackpool så ligger vi likt på 6plass med Brighton  48P.

Litt fram i tid, men vi skal ikke se mørkt på dette og disse resultatene jeg har ramset opp, er jo ganske sannsynlig.

Men vi tenker på idag ,og da håper jeg på uavgjort mellom Brighton-Blackburn og seier til Leeds

Ankerjon15

Har god tro på 3. poeng ikveld etter godt spill. Heia Leeds.

J-R

tv?
nææh...

Tobbe9210

Huff, blir neglebiting ikveld.
Leksvik whites

Jon R

                      Kenny
Byram - Peltier - Lees - Warnock
Green - Barkley - Brown - Varney
       Morison - McCormack

Ja, når ikke dette er et altarnativ:

                   Kenny
Byram  Lees  Peltier  Warnock
             Brown  Green 
       Diouf   Barkley  Ross
                Morison

Vrake Varney?
Jon R.

Leedsfan

                      Kenny
Byram - Peltier - Lees - Warnock
Green - Barkley - Brown - Varney
       Morison - McCormack

Ja, når ikke dette er et altarnativ:

                   Kenny
Byram  Lees  Peltier  Warnock
             Brown  Green 
       Diouf   Barkley  Ross
                Morison

Vrake Varney?

Hvem skal jeg vrake for at han skal få plass? I utgangspunktet ville jeg vraket Brown for Austin også. Jeg ville også hatt farta til White på banen også..

Luksusproblematikk?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Stream?

Jon R

                      Kenny
Byram - Peltier - Lees - Warnock
Green - Barkley - Brown - Varney
       Morison - McCormack

Ja, når ikke dette er et altarnativ:

                   Kenny
Byram  Lees  Peltier  Warnock
             Brown  Green 
       Diouf   Barkley  Ross
                Morison

Vrake Varney?

Hvem skal jeg vrake for at han skal få plass? I utgangspunktet ville jeg vraket Brown for Austin også. Jeg ville også hatt farta til White på banen også..

Luksusproblematikk?

Gjerne det, men man vraker ikke formspillere, spesielt ikke en som har brukt 7 mnd på å spille seg i form!  :D
Jon R.

pedro

Eg for min del vil ha Ashdown i mål, Kenny holder ikkje mål lenger desverre ::)
Leedsomaniac

Kato

Forlanger Barkley fra start.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Forlanger Barkley fra start.

@LUFC_LEE

No Ross Barkley getting off the bus. Must have gone back, no deal extension. #LUFC#twitterwhites
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan


Rudi G.

  • Gjest
Laget;

Kenny, Byram, Peltier, Lees, Warnock, Green, Brown, Norris, Varney, McCormack, Morison


sportcarl1

hur ser bänken ut?
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
hur ser bänken ut?

Tror den er hvit  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan