Skrevet av Emne: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott  (Lest 380031 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #240 på: Juli 23, 2013, 18:24:09 »
Mellomsesong my ass. Slik tankegang går rett og slett ikke. De beste spillerne vil da bli solgt i vinduet i januar grunnet ingen ambisjoner eller mulighet for opprykk. Så må manageren bygge på nytt neste sommer og vi sier det samme da igjen. Mellosesong.
Nei opp denne sesongen. Havner vi utenfor playoff må vi ha ny manager neste sesong uansett

Selvsagt kan det argumenteres for at 2013/14 kan bli en mellomsesong. Det kalles å tenke langsiktig og er i de aller, aller, aller fleste tilfeller langt mer riktig enn å satse alt på ett kort/en sesong. Klubben MÃ… ikke rykke opp for å eksistere også neste sesong. Kanskje er det slik - sett i lys av at jeg aller helst vil ha Leeds opp denne sesongen - at vi kan være bedre rustet om to-tre sesonger, gitt at dagens eiere ikke har råd til en storrengjøring i stallen neste sommer.

En klubb med et godt og riktig fundament på alle de forskjellige pilarene en sportsklubb bygges på er langt mer egnet for vedvarende suksess, enn en klubb som bruker over evne for å slå til samme sesong. Her tror jeg eierne har valgt dønn riktig mtp Brian McDermott. Han bygger en klubb, ikke bare et lag.

At å tenke langsiktig er ensbetydende med å selge de beste spillerne, ser jeg overhodet ikke logikken bak.

At vi selger en eller to spillere til PL hvert år tror jeg er uungåelig så lenge vi ikke rykker opp. Sånn er det for ALLE lagene i denne divisjonen dessverre. Vi må bare fostre flere gode spillere som kan ta over plassen til de som blir borte..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #241 på: Juli 23, 2013, 18:32:45 »
Mellomsesong my ass. Slik tankegang går rett og slett ikke. De beste spillerne vil da bli solgt i vinduet i januar grunnet ingen ambisjoner eller mulighet for opprykk. Så må manageren bygge på nytt neste sommer og vi sier det samme da igjen. Mellosesong.
Nei opp denne sesongen. Havner vi utenfor playoff må vi ha ny manager neste sesong uansett

Selvsagt kan det argumenteres for at 2013/14 kan bli en mellomsesong. Det kalles å tenke langsiktig og er i de aller, aller, aller fleste tilfeller langt mer riktig enn å satse alt på ett kort/en sesong. Klubben MÃ… ikke rykke opp for å eksistere også neste sesong. Kanskje er det slik - sett i lys av at jeg aller helst vil ha Leeds opp denne sesongen - at vi kan være bedre rustet om to-tre sesonger, gitt at dagens eiere ikke har råd til en storrengjøring i stallen neste sommer.

En klubb med et godt og riktig fundament på alle de forskjellige pilarene en sportsklubb bygges på er langt mer egnet for vedvarende suksess, enn en klubb som bruker over evne for å slå til samme sesong. Her tror jeg eierne har valgt dønn riktig mtp Brian McDermott. Han bygger en klubb, ikke bare et lag.

At å tenke langsiktig er ensbetydende med å selge de beste spillerne, ser jeg overhodet ikke logikken bak.

At vi selger en eller to spillere til PL hvert år tror jeg er uungåelig så lenge vi ikke rykker opp. Sånn er det for ALLE lagene i denne divisjonen dessverre. Vi må bare fostre flere gode spillere som kan ta over plassen til de som blir borte..

Selvsagt.

Har Sam Byram en like god sesong neste år og klubben ikke rykker opp, tror jeg det er uunngåelig at han forsvinner. Det er overhodet ikke ensbetydende med at Leeds United taper på sikt. Til nå har Delph, Howson, Gradel og Snodgrass forsvunnet, uten at pengene har gått itl annet enn "drift" og såkalte "investeringer". Jeg håper og tror at den tiden er over - at salg faktisk betyr penger inn.

Dersom Byram storspiller neste sesong, vil ikke markedsverdien falle. Og dersom eierne ikke er like grådige/kjipe (avhengig av hvordan man ser på det), vil det bety en stor pengeinnsprøytning i transferkassa. Da blir laget bedre, selv om vår antakelig beste spiller forsvinner - og fotball er et lagspill.

Jeg nevnte noe litt meta om grunnpilarer. Leeds United har et velutviklet akademi og er byens eneste klubb og regionens kjempe. På den måten er (den videre) talentutviklingen ikke akkurat sikret, men ligger der for utnyttelse. Det kommer alltid en ny Delph, Howson eller Byram. Men satser man alle pengene inn i førsteelleveren og ikke utvikler klubben som helhet, vil dette ikke nødvendigvis skje.

Se på Everton og delvis Tottenham; klubber med suksess i Premier League med veldig lite midler (Everton) og med sunn drift (Tottenham) om enn med store penger inn og ut. Leeds United har ikke noe mindre grunnlag for å gjøre det samme - på sikt. Det må ikke en City- eller Chelsea-eier, for å komme ut i Europa. For å vinne serien? Kanskje det må til, men du er likevel ikke sikret gullet.

Vi kan helt sikkert banke inn 8-10 mill på overgangsfronten mot noen råtne lån i Dubai og KANSKJE rykke opp, men så betale konsekvensene av overdådig satsning igjen eller vi kan prøve å bygge opp klubben til en slagkraftig en, som takler en sesong eller to med motgang, men som likevel tiltrekker seg gode navn og utvikler egne stjerner.

Jeg er overhodet ikke i tvil om hvilken modell jeg ville valgt, dersom det var så enkelt.
« Siste redigering: Juli 23, 2013, 18:35:50 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Dennis

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #242 på: Juli 24, 2013, 13:16:51 »
Ser at det kan leses at jeg ikke er konsekvent med tanke på salg av de beste spillerne.

Jeg ser selvsagt sannsynligheten for at vi kan miste en av våre beste spillere en gang i blant. Dette skjer jo til og med i de aller beste og største klubbene i Europa; Fabregas, Van Persie, C.Ronaldo, Götze osv. Det er alltid (inntrykk av at det er) grønnere gress på en annen fotballbane, nesten uansett.

Poenget mitt er at dersom det er forandring på toppen, det vil si at noe av pengene fra salg kommer det sportslige direkte til gode i form av transfer funds, er ikke disse salgene like avgjørende som tidligere. Delph, Snodgrass, Gradel og Howson var alle skikkelige ballespark på fansen ettersom de ikke bare forble uerstattet, men Bates uttalte like i forkant at spillerne ville erstattes, før han skyldte på liten tid, kranglete agenter og Simon Grayson. Dette var ikke en ambisiøs klubb. En klubb som selger sin beste og forsterker laget som helhet, kan likevel fremstå som det - mener jeg.

HYPOTETISK: Selges Sam Byram for 6-7 millioner pund og Brian får 3-4 av disse, blir ikke nødvendigvis laget dårligere av dette. Heter erstatterne f.eks. Albert Adomah, Adam Le Fondre og Matt Mills, fremstår elleveren mer rustet for opprykk enn et lag med Sam Byram og resten lik pdd. Og går resterende av overgangssummen til kompetansebygging, nettverksutvikling og talentsatsing, skal det mye til for at klubben ikke gagner på det.

Det ville - på tross av salg av vår største stjerne - vært en klubb med ambisjoner.

Så skal det sies; jeg ville savnet Sam Byram stort, om han forsvant.
Marching on together!

Annesj

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #243 på: Juli 24, 2013, 13:35:16 »
Godt skrevet å fullstendig enig med siste post her :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Jon R

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #244 på: Juli 28, 2013, 13:29:03 »
Med tanke på den åpenbare mangel på vinger i klubben og den aktuelle  mangelen på cash, tar jeg meg friheten å stille noen kritiske spørsmål til BMD vurderingsevne. Bruke 1,5 mill på en eneste spiller, i den eneste poisisjonen på banen hvor vi har et overskudd av spillere fra før? I en tropp uten en eneste anstendig vingspiller verken til høyre eller venstre? Pr idag fremstår kjøpet av Murphy som en mildt sagt merkelig prioritering.....
Jon R.

Dennis

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #245 på: Juli 28, 2013, 13:34:52 »
Med tanke på den åpenbare mangel på vinger i klubben og den aktuelle  mangelen på cash, tar jeg meg friheten å stille noen kritiske spørsmål til BMD vurderingsevne. Bruke 1,5 mill på en eneste spiller, i den eneste poisisjonen på banen hvor vi har et overskudd av spillere fra før? I en tropp uten en eneste anstendig vingspiller verken til høyre eller venstre? Pr idag fremstår kjøpet av Murphy som en mildt sagt merkelig prioritering.....

Helt enig.

Syns derimot det kan virke som Brian var forespeilet mer penger på det tidspunktet. Han har justert seg, i likhet med Grayson og Warnock, fra å forvente spillere inn, til at det blir "wheeling and dealing". Det kan tenkes at han ved kjøet av Murphy trodde det fantes pund til en ving eller to, også.

Det var jo to spillere nærmest klare før avreise Øst-Europa, som i etterkant har forsvunnet helt.

Hvorfor?
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #246 på: Juli 28, 2013, 13:54:02 »
Han ser vel på Murphy som en viktig brikke i en langsiktig plan, en midtbanespiller med potensial. Murphy skal være en midtbanespiller som liker å ha ballen i beina, putter mange mål, kreativ og med en bra dødball-fot.

Hvis han hadde latt Murphy gå til Blackburn så er det ikke sikkert at den vingspilleren vi alle vil hadde blitt tilgjengelig.

Vi skulle ha hentet Burke på free-transfer, ikke latt han signere en ny kontrakt med Birmingham. Så skulle vi driblevingen fra Dundee Utd, da hadde vi vært mer positive..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #247 på: Juli 28, 2013, 14:01:58 »
Syns derimot det kan virke som Brian var forespeilet mer penger på det tidspunktet. Han har justert seg, i likhet med Grayson og Warnock, fra å forvente spillere inn, til at det blir "wheeling and dealing". Det kan tenkes at han ved kjøet av Murphy trodde det fantes pund til en ving eller to, også.

Det tror jeg du har helt rett i, Dennis!
Og jeg tror heller ikke disse ryktene om  at GFH Capital er i 'advanced talks' med noen er tatt helt ut av luften heller, enten dette gjelder  investment, takeover eller sponsorship - bare håper det går i boks mens BDs ønskede spillere fortsatt er tilgjengelige (og at det ikke dreier seg om Red Bull-innflytelse i sin mest rendyrkede form)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #248 på: Juli 28, 2013, 14:04:27 »
Med tanke på den åpenbare mangel på vinger i klubben og den aktuelle  mangelen på cash, tar jeg meg friheten å stille noen kritiske spørsmål til BMD vurderingsevne. Bruke 1,5 mill på en eneste spiller, i den eneste poisisjonen på banen hvor vi har et overskudd av spillere fra før? I en tropp uten en eneste anstendig vingspiller verken til høyre eller venstre? Pr idag fremstår kjøpet av Murphy som en mildt sagt merkelig prioritering.....

Helt enig....

 

Runar

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #249 på: Juli 28, 2013, 14:14:09 »
Så brukte han ressurser Hunt, noe som jeg ikke skjønner... Med Luke Varney, Ross McCormack, Diouf, og Matt Smith og Poleon har vi allerede mange middelmådige spillere i front. Da er fornuften at når en henter en spiller til må den spillere være bedre enn resten eller må vi nesten prioritere posisjoner der vi ikke har alternativer.

Jeg forstår lite av årets sommertransfers. Samme som jeg forsto lite av de to siste årene med sommertransfers - vi har ikke hentet 1 god eller spennende spiller siden Kasper Schmeichel sommeren 2010.

Det er nesten godt gjort å ikke kunne hente en spiller som er god av ALLE de transferne vi har gjort.
 

TK20

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #250 på: Juli 28, 2013, 14:34:34 »
Med tanke på den åpenbare mangel på vinger i klubben og den aktuelle  mangelen på cash, tar jeg meg friheten å stille noen kritiske spørsmål til BMD vurderingsevne. Bruke 1,5 mill på en eneste spiller, i den eneste poisisjonen på banen hvor vi har et overskudd av spillere fra før? I en tropp uten en eneste anstendig vingspiller verken til høyre eller venstre? Pr idag fremstår kjøpet av Murphy som en mildt sagt merkelig prioritering.....

Uenig.

Sett at McD synes vi har to brukbare sentrale midtbanespillere: Green og Austin. Da trenger vi en ny. Spesielt hvis vi skal spille diamant. Da er det verdt å bruke mye penger på en langsiktig god investering, fremfor å bruke litt penger på middelmådige spillere her og der, som Neil Warnock gjorde.

Nå har vi minst tre gode spillere som kan være i klubben i mange år i Murphy, Byram og Lees. Det er et godt tegn.

Leedsfan

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #251 på: Juli 28, 2013, 14:42:09 »
Med tanke på den åpenbare mangel på vinger i klubben og den aktuelle  mangelen på cash, tar jeg meg friheten å stille noen kritiske spørsmål til BMD vurderingsevne. Bruke 1,5 mill på en eneste spiller, i den eneste poisisjonen på banen hvor vi har et overskudd av spillere fra før? I en tropp uten en eneste anstendig vingspiller verken til høyre eller venstre? Pr idag fremstår kjøpet av Murphy som en mildt sagt merkelig prioritering.....

Uenig.

Sett at McD synes vi har to brukbare sentrale midtbanespillere: Green og Austin. Da trenger vi en ny. Spesielt hvis vi skal spille diamant. Da er det verdt å bruke mye penger på en langsiktig god investering, fremfor å bruke litt penger på middelmådige spillere her og der, som Neil Warnock gjorde.

Nå har vi minst tre gode spillere som kan være i klubben i mange år i Murphy, Byram og Lees. Det er et godt tegn.

Helt enig. Man må signere juvlene når de er ledig selv om rekkefølgen blir "feil".
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #252 på: Juli 28, 2013, 15:01:20 »
Virker det ikke litt teit å kjøpe komfyr før en har tilgang på strøm?

Enig at vi må kjøpe kvalitet kontra kvantitet, hva som får dere til å være sikker på at Murphy er det første vites ikke, men jeg liker at vi har hentet en fra nivået under som er ung sulten, men ikke uprøvd....

Men diamanten har aldri vært McDermotts foretrukne formasjon, så tror ikke Murphy var kjøpt som en supplement til den. Troppen skriker etter vinger, da tenker jeg at det er fornuftig at ressursene settes inn der dersom han hadde tilgang på spillere som hadde kvalitet og prisnivå som passet.

Lekker rørene ringer du rørlegger

 

TK20

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #253 på: Juli 28, 2013, 15:12:11 »
Virker det ikke litt teit å kjøpe komfyr før en har tilgang på strøm?

Enig at vi må kjøpe kvalitet kontra kvantitet, hva som får dere til å være sikker på at Murphy er det første vites ikke, men jeg liker at vi har hentet en fra nivået under som er ung sulten, men ikke uprøvd....

Men diamanten har aldri vært McDermotts foretrukne formasjon, så tror ikke Murphy var kjøpt som en supplement til den. Troppen skriker etter vinger, da tenker jeg at det er fornuftig at ressursene settes inn der dersom han hadde tilgang på spillere som hadde kvalitet og prisnivå som passet.

Lekker rørene ringer du rørlegger

Ingen av oss kan være sikre på hvorvidt Murphy er god nok eller ei, men jeg synes det er positivt at vi bruker mye ressurser på unge talenter. Uavhengig av at vi har mange dårlige spillere i samme posisjon.

Det er enkelt å forme seg en mening om den optimale spiller, men det er ikke like enkelt å skaffe seg denne spilleren. Man må forholde seg til markedet som eksisterer. En ung lovende spiller med kvaliteter vi trenger var ledig, og vi handlet. Jeg synes det er veldig lovende, og vitner om en tankegang jeg har savnet.

Gufrias

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #254 på: Juli 28, 2013, 17:39:16 »
Virker det ikke litt teit å kjøpe komfyr før en har tilgang på strøm?

Enig at vi må kjøpe kvalitet kontra kvantitet, hva som får dere til å være sikker på at Murphy er det første vites ikke, men jeg liker at vi har hentet en fra nivået under som er ung sulten, men ikke uprøvd....

Men diamanten har aldri vært McDermotts foretrukne formasjon, så tror ikke Murphy var kjøpt som en supplement til den. Troppen skriker etter vinger, da tenker jeg at det er fornuftig at ressursene settes inn der dersom han hadde tilgang på spillere som hadde kvalitet og prisnivå som passet.

Lekker rørene ringer du rørlegger


Jeg tror Murphy ble kjøpt fordi vi trengte en fotballspiller på midtbanen, i tillegg til de bulldoserne vi allerede hadde der. Og hva kvaliteten angår, var han på årets lag i League 1.
Hekta på Leeds siden 1974

Flottdet

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #255 på: Juli 28, 2013, 21:02:01 »
Det er jo også veldig greit og ha bredde i stallen på midtbanen. I perioder med mye kamper kreves det litt rullering. Jeg tror BM har en god plan, men etter bare noen måneder i sjefsstolen så er selvfølgelig ikke alle planer komt frem..

Vi får vente i spenning og se:-)

Leedsfan

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #256 på: Juli 28, 2013, 21:06:47 »
Akkurat hørt intervjuet med McD hos Talksport i kveld. Jeg håper vi gir denne mannen tid og ro til å få gjøre jobben sin som han ønsker. Selv om det blir en trå sesong så må vi ha litt tålmodighet.

Han gir jo klart uttrykk for at stallen er ubalansert, fem venstrebacker, tre midtstoppere og en ving. Derfor må han få tre transfervinduer til å balansere troppen og samtidig øke kvaliteten..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #257 på: Juli 28, 2013, 22:58:22 »

Driven to succeed

Sacked by Reading less than a year after guiding the club to the title, Brian McDermott is preparing for another assault on the Championship with Leeds United. Adam Bate caught up with McDermott to discuss his hopes for the new season.

By Adam Bate - Follow @GhostGoal.   Last Updated: July 28, 2013 3:54pm .
http://www1.skysports.com/football/news/11096/8843706/driven-to-succeed
The atmosphere is good at Thorp Arch. Making your way through the main entrance at Leeds United's training ground, young defender Sam Byram is strolling around in his flip-flops trying to get a signal on his mobile phone and exchanging pleasantries with the ladies on reception. His manager also has a spring in his step. But don't let this relaxed environment fool you. Brian McDermott is a man in determined mood.

As recently as January, McDermott was the Premier League's manager of the month after guiding newly-promoted Reading to come-from-behind wins over West Brom and Newcastle before earning a dramatic point at home to Chelsea. Four league games after collecting the award, he was sacked and replaced by Nigel Adkins. It's a grievance that is serving to motivate the 52-year-old coach.

"There's no hiding behind that," he tells Sky Sports. "I'm driven by the fact that I did lose my job at Reading. That's gone now. Reading are happy with the manager they've got and I hope Leeds are happy with the manager they've got. But I am driven, there's no doubt about that."

"I'm driven by the fact that I did lose my job at Reading."
Brian McDermottQuotes of the week

While McDermott would never have wished it this way, Reading's subsequent relegation means he will come up against his former club this season as the manager of Leeds United. The Yorkshire club have not featured in the Premier League for almost a decade but their new manager is acutely aware that in many ways it represents a step up.

"Travelling away from home has been the big thing," he points out. "We went away to Slovenia and there were hundreds and hundreds of fans. I don't even know how they got there! At Walsall there were 1500 of them. There were 1400 at Stevenage. It's not just in Leeds, it's all over England - there are Leeds fans coming up to us.

"That's great. I like that. They've got these expectations and good luck to them. They deserve success and we'll do everything we can to try and give them success. You have to build something as well though. We can't just make statements about how we've got to do it this year. We have to work hard to be as good as we can possibly be every day and then we'll see where we end up."

Hopes

McDermott is preparing for his first full season in charge since replacing Neil Warnock in April and pre-season results have been mixed. Consecutive defeats in Slovenia were followed by an alarming loss at Walsall but a three-goal victory over Stevenage provided more encouragement and the manager's high hopes for the forthcoming campaign are unlikely to be dented by Saturday's 2-0 defeat to Nurnberg.

"You're always optimistic going into a new season," says McDermott. "You have to be. We've come back right for the summer training and worked really hard every day. It's been good for us for all sorts of reasons whether the performances have been good, bad or indifferent."

 
Brian McDermott guided Reading to the Championship title in 2011/12
.
This mantra of hard work runs is a recurring theme for McDermott and was at the core of his success at Reading. The Royals went on a run of 15 wins from 17 games to win the Championship title in the spring of 2012 and while the set-up is different at Elland Road all the indications are that the beliefs which sparked that remarkable run are unlikely to change.

"You have to recreate an environment," he explains. "That's really important. What we're trying to do is create an environment that's conducive to work - where everybody is in a relaxed state and a focused state. But you have to come to work and enjoy it. That's so important."

Perhaps that explains some of the thinking behind bringing in former Reading forward Noel Hunt. "Noel is someone I've known for five or six years and he's a real catalyst around the place," adds McDermott. "He's a good lad who is great in the dressing room and good on the pitch as well. We've also signed Luke Murphy as well who is a good young player. We've got Matt Smith in as well who is getting better and better all the time. They're all good lads who work hard and have got talent."

Complication
 
  .

With the transfer window open well beyond the big kick-off against Brighton at the weekend and reports of Premier League interest in the likes of Byram, it represents a complication of sorts for the Leeds boss. McDermott knows the speculation is unavoidable and admits there are still areas he needs to strengthen.

"The transfer window is what it is. We've signed three players and a lot of players have left during the summer. We are short in certain areas and that's something we need to address, there's no doubt about that. If we can do that then hopefully we can do that sooner rather than later."

So is promotion realistic? "I don't know what's realistic for Leeds but I know what's realistic for me. We'll try to get a team on the pitch that puts on a performance for the fans. I just look at it each day. We'll do the best we possibly can and then see where we end up come May."

If he can succeed in fostering the dressing room spirit he enjoyed at Reading then those Leeds supporters might just be surprised how far that can take them - and McDermott could earn another shot at that Premier League he's so determined to get back to.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #258 på: Juli 28, 2013, 23:37:30 »
Med tanke på den åpenbare mangel på vinger i klubben og den aktuelle  mangelen på cash, tar jeg meg friheten å stille noen kritiske spørsmål til BMD vurderingsevne. Bruke 1,5 mill på en eneste spiller, i den eneste poisisjonen på banen hvor vi har et overskudd av spillere fra før? I en tropp uten en eneste anstendig vingspiller verken til høyre eller venstre? Pr idag fremstår kjøpet av Murphy som en mildt sagt merkelig prioritering.....

Uenig.

Sett at McD synes vi har to brukbare sentrale midtbanespillere: Green og Austin. Da trenger vi en ny. Spesielt hvis vi skal spille diamant. Da er det verdt å bruke mye penger på en langsiktig god investering, fremfor å bruke litt penger på middelmådige spillere her og der, som Neil Warnock gjorde.

Nå har vi minst tre gode spillere som kan være i klubben i mange år i Murphy, Byram og Lees. Det er et godt tegn.

Fint å investere i kvalitet. Murphy er en spennende spiller som mang en championship manager sikkert kunne ønske seg. Problemet nå er at vi ikke finnes penger til å hente inn folk i posisjoner der vi har totalt manko på spillere, fordi vi sved av hele potten på å hente spillere i posisjoner der vi strengt tatt trengte det minst. Hvis 1,5 mill pund er alt du har tilgjengelig blir det rart å svi av hele beløpet på en sentral midt, når det åpenbart kritisk behov for en minst en ving. Vi får virkelig håpe GHF har noen pundsedler i sikte, slik vi vel alle trodde da BMD signet Murphy. 
Jon R.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #260 på: Juli 30, 2013, 13:23:55 »

Rettelse:
Lekker rørene ringer du Rudi G


COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #261 på: August 01, 2013, 00:04:10 »
Oppladning til sesongen på 5 Live i kveld, McDermott bl.a. ble intervjuet:
(bl.a. at han nok ikke fikk vite den fullstendige økonomiske situasjonen back then)

B McD ON 5 Live Tonight
"Lot of success at reading, come to leeds you dont realise the size, proud to be manager"

"Hope Leeds fans are happy with me"

"I just want to be successful at leeds, the fans deserve it"

"We need to break the cycle of disappointment"

On money situation "We spent money on murphy, we need to lose one or two to bring in one or two"

"Good discussions with GFH, a lot has happened, big characters left the building, they are trying to build an affinity with the fans, build season tickets"

"Bates nothing to do with me"
"I need to do a bit of wheeling and dealing"

"And I take it you knew that when you came in?"

 "Hmmm did I know that when I came in that's a good question."

 "Am I allowed to mention the little smile on your face"

 "Haha it is what it is now"
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #262 på: August 01, 2013, 09:45:46 »
Oppladning til sesongen på 5 Live i kveld, McDermott bl.a. ble intervjuet:
(bl.a. at han nok ikke fikk vite den fullstendige økonomiske situasjonen back then)

B McD ON 5 Live Tonight
"Lot of success at reading, come to leeds you dont realise the size, proud to be manager"

"Hope Leeds fans are happy with me"

"I just want to be successful at leeds, the fans deserve it"

"We need to break the cycle of disappointment"

On money situation "We spent money on murphy, we need to lose one or two to bring in one or two"

"Good discussions with GFH, a lot has happened, big characters left the building, they are trying to build an affinity with the fans, build season tickets"

"Bates nothing to do with me"
"I need to do a bit of wheeling and dealing"

"And I take it you knew that when you came in?"

 "Hmmm did I know that when I came in that's a good question."

 "Am I allowed to mention the little smile on your face"

 "Haha it is what it is now"

Jeg har veldig tro på BMcD som manager, tror dette er midt i blinken for klubben :)
MEN: han klarer ikke opprykk med dette laget.Dessverre :(  vi driver fortsatt med denne latterlige bytteleken mellom spillere i championship.For å høyne nivået på stallen mener jeg at man må opp en hylle, eller finne juveler i utlandet- noe denne klubben har vært ræva på de 10 siste årene(unntatt Becchio)
Før har vi jo klart å hente spillere i utlandet som har vært utmerkede: Molenaar,Hiden,Ribeiro,Hasselbaink for å nevne noen...når man kjøper Noel Hunt for å fylle hullet etter Becchio, så forteller det alt dessverre... :(
God bless Brian!

auren

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #263 på: August 01, 2013, 09:51:43 »
Haha! Ribeiro og Hiden klassespillere? Molenaar var en slags kulthelt, men en PL-klassespiller var han aldri.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #264 på: August 01, 2013, 10:47:51 »
Oppladning til sesongen på 5 Live i kveld, McDermott bl.a. ble intervjuet:
(bl.a. at han nok ikke fikk vite den fullstendige økonomiske situasjonen back then)

B McD ON 5 Live Tonight
"Lot of success at reading, come to leeds you dont realise the size, proud to be manager"

"Hope Leeds fans are happy with me"

"I just want to be successful at leeds, the fans deserve it"

"We need to break the cycle of disappointment"

On money situation "We spent money on murphy, we need to lose one or two to bring in one or two"

"Good discussions with GFH, a lot has happened, big characters left the building, they are trying to build an affinity with the fans, build season tickets"

"Bates nothing to do with me"
"I need to do a bit of wheeling and dealing"

"And I take it you knew that when you came in?"

 "Hmmm did I know that when I came in that's a good question."

 "Am I allowed to mention the little smile on your face"

 "Haha it is what it is now"

Jeg har veldig tro på BMcD som manager, tror dette er midt i blinken for klubben :)
MEN: han klarer ikke opprykk med dette laget.Dessverre :(  vi driver fortsatt med denne latterlige bytteleken mellom spillere i championship.For å høyne nivået på stallen mener jeg at man må opp en hylle, eller finne juveler i utlandet- noe denne klubben har vært ræva på de 10 siste årene(unntatt Becchio)
Før har vi jo klart å hente spillere i utlandet som har vært utmerkede: Molenaar,Hiden,Ribeiro,Hasselbaink for å nevne noen...når man kjøper Noel Hunt for å fylle hullet etter Becchio, så forteller det alt dessverre... :(
God bless Brian!

Er så enig...

Helt utrolig at vi ikke ser etter talent kontinentalt istedet for proven Championship "talent"

Becchio er et eksempel... Det spilles fotball i alle og land og England er ikke god på talentutvikling. Skjønner ikke at en ikke har brukt ressursene sine på noe spillere fra andre deler av europa/verden...
 

lojosang

Sv: Re: Manager: Brian McDermott
« Svar #265 på: August 01, 2013, 11:17:24 »
Becchio, Rudy, Gylvi og Tore Andre...
OK. Jeg gir deg Hasselbaink. Mine fire er fullt på høyde med Hiden og Ribeiro, uansett hvor brukbar han var på CM98
- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #266 på: August 01, 2013, 11:31:11 »
Haha! Ribeiro og Hiden klassespillere? Molenaar var en slags kulthelt, men en PL-klassespiller var han aldri.

auren

Ja, heller Cantona og Yeboah....
Super Leeds since 1968

HåvardK

Sv: Re: Manager: Brian McDermott
« Svar #267 på: August 01, 2013, 12:17:00 »
Becchio, Rudy, Gylvi og Tore Andre...
OK. Jeg gir deg Hasselbaink. Mine fire er fullt på høyde med Hiden og Ribeiro, uansett hvor brukbar han var på CM98
Er det han Hiden og Ribeiro du sikter til her?

lojosang

Sv: Re: Sv: Re: Manager: Brian McDermott
« Svar #268 på: August 01, 2013, 14:36:34 »
Becchio, Rudy, Gylvi og Tore Andre...
OK. Jeg gir deg Hasselbaink. Mine fire er fullt på høyde med Hiden og Ribeiro, uansett hvor brukbar han var på CM98
Er det han Hiden og Ribeiro du sikter til her?

Ja.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Manager: Brian McDermott
« Svar #269 på: August 01, 2013, 15:20:44 »
Haha! Ribeiro og Hiden klassespillere? Molenaar var en slags kulthelt, men en PL-klassespiller var han aldri.

auren
Hvor har jeg hevdet at dette er klassespillere?les innlegget du ;)
Jeg sier UTMERKEDE spillere, dvs spillere som gjør jobben i laget,holder jevnt bra nivå igjennom sesongen.Hasselbaink var klassespiller!Du kan latterliggjøre disse spillerne så mye du vil, men disse spilte mange kamper,holdt bra PL nivå siden Leeds på denne tiden var blant de 10 beste i PL. Hvem i all verden bortsett fra Byram,Lees og eventuelt McCormack hadde klart seg på et topp 10 PL lag idag?Resten hadde fullstendig falt igjennom og driti seg ut er min påstand.Beklager, ta av deg dagens Leedsbriller og vær litt kritisk ;)