Skrevet av Emne: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott  (Lest 381735 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Ny "head-coach" : Brian Mc Dermott
« Svar #1860 på: Mai 31, 2014, 00:49:43 »


Bra statement.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian Mc Dermott
« Svar #1861 på: Mai 31, 2014, 11:40:46 »
Takk til BMD for innsatsen. Lykke til videre, Brian.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sleivind

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian Mc Dermott
« Svar #1862 på: Mai 31, 2014, 13:18:21 »
Veldig bra at Cellino faktisk anerkjenner jobben McDermott har gjort i en veldig vanskelig tid. Ikke at den sportslige jobben alltid var like bra. Men han stod rakrygget mens det stormet i klubben.

Blir for øvrig spennende å se hva det neste trekket til Cellino blir. Noe måtte uansett gjøres, klubben har stått på stedet hvil i altfor mange år nå.

Promotion 2010

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian Mc Dermott
« Svar #1863 på: Mai 31, 2014, 14:06:37 »
30 May 2014
LEEDS AND MCDERMOTT PART

Brian McDermott has left Leeds United.

A full statement issued by the Club read:

Brian McDermott and Leeds United have announced their mutual decision for the Leeds United manager to depart from his position.

Leeds owner Massimo Cellino stated:

"Brian is a great manager and a great guy. He has been unfortunate to work in such difficult circumstances. I did not fully understand the mess he had to work in, and the broken promises he had to deal with, until I have got involved trying to turn Leeds around. He has been a gentleman to deal with in our discussions and has been very understanding of my wish to implement a new structure. His main concern and priority at all times has been the welfare and protection of Leeds United. I wish him well for the future where I am sure he will continue to have more success and thank him for his efforts in being a stabilizing and unifying figure behind the scenes in very difficult circumstances. His honest efforts to guide us to the safety of mid-table when faced with many difficulties is appreciated by us all. He will always be a friend of Leeds United”.

Brian McDermott stated:

"It has been my great privilege to manage this great club and I have enjoyed the challenge immensely.
 
However it is clear that Massimo wishes to implement a new structure and feels he will work more successfully for Leeds with a coach rather than a manager. I respect that Massimo must be fully supported in putting together his vision for the club so he can bring us the success we all want. It is my belief that when truly United we are stronger. Massimo wants to bring a new energy to the club so that we can return to where we belong as a healthy football club.
To my players for their efforts I say a big thank-you. To all the staff and especially my great assistant manager Nigel Gibbs and my great friend Patrick Dolan I am especially grateful for their support.
 
Finally to the incredible force that is the Leeds United Supporters I offer my heartfelt thanks. Your support of me and the players was always an inspiration and I urge everyone to get behind the team and the new owner next season to get us back to where we need to be, fighting for trophies and competing at the top-table of English and European football.
 
It won't be easy, but Marching On Together we can get there.
 
I wish Massimo and all my friends at Elland Road every success in the future”.

    
Brian McDermott

 
- League Managers Assosiation -
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1864 på: Juni 12, 2014, 14:24:58 »
Myyye penger!!!

Cellino has been cutting costs at Elland Road ever since his buy-out of Leeds in April and his deal to sever McDermott’s contract two years early is understood to have cost the club in the region of £750,000.

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1865 på: Juni 12, 2014, 15:31:05 »
Myyye penger!!!

Cellino has been cutting costs at Elland Road ever since his buy-out of Leeds in April and his deal to sever McDermott’s contract two years early is understood to have cost the club in the region of £750,000.

 ::)

Skulle vel egentlig betalt det dobbelte, Cellino er slu..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1866 på: Juni 12, 2014, 18:31:44 »
Myyye penger!!!

Cellino has been cutting costs at Elland Road ever since his buy-out of Leeds in April and his deal to sever McDermott’s contract two years early is understood to have cost the club in the region of £750,000.

 ::)

Skulle vel egentlig betalt det dobbelte, Cellino er slu..

Det er jo et godt tegn.
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1867 på: Oktober 05, 2014, 06:13:58 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/former-leeds-united-manager-brian-4381398?

McDermott har skrevet under treårskontrakt for å bli en del av Arsenals speidersystem.

Laaangt unna en managerrolle noe sted, med andre ord.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1868 på: Oktober 05, 2014, 09:58:14 »
Han startet jo fotballkarrieren  i Arsenal. Så man kan vel si at sirkelen er sluttet.
Hekta på Leeds siden 1974

Andersen

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1869 på: Oktober 05, 2014, 14:27:19 »
Vart han skræmt no !? tribune spion !? langt unna en manager jobb dette ja !  :P

Jon R

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1870 på: Oktober 06, 2014, 01:09:15 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/former-leeds-united-manager-brian-4381398?

McDermott har skrevet under treårskontrakt for å bli en del av Arsenals speidersystem.

Laaangt unna en managerrolle noe sted, med andre ord.
Og hva i all videste verden vet du om det?   ???
Jon R.

Kato

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1871 på: Oktober 06, 2014, 09:32:54 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/former-leeds-united-manager-brian-4381398?

McDermott har skrevet under treårskontrakt for å bli en del av Arsenals speidersystem.

Laaangt unna en managerrolle noe sted, med andre ord.
Og hva i all videste verden vet du om det?   ???

Det ble vel som vi etter hvert så. En speider som jobbet seg opp i systemet i Reading. Ingen annen relevant erfaring enn der da vi hentet han.

Leeds ble altfor stort, enda større under vanskelige eierforhold. 
 

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1873 på: Oktober 12, 2014, 15:52:22 »
'In effect he sacked me twice,' McDermott speaks about Cellino and Leeds
Vincent Ralph

Leeds United fans had the chance to quiz Brian McDermott on Sunday, and he was honest in his responses.

Former Leeds United manager Brian McDermott has been speaking about his time at Elland Road.

The ex-Reading boss was ultimately dismissed twice by club owner Massimo Cellino and many Leeds fans feel that McDermott was unfairly treated.

They had the chance to put their questions to their former boss when he appeared on Sky Sports on Sunday morning, and the 53-year-old was honest in his summation of his time at the club.

“Any day you are manager of Leeds United is a good day,” he said. “I’m proud of the fact I’ve managed Leeds United. It didn’t end the way I wanted it to end; when I turned up there we had five games to go and I think we were struggling a little bit.

“We won the first game against Sheffield Wednesday which is just as well we did, I don’t know how we won it, and we stayed in the league and then obviously the following season a lot of things happened.

“I just feel in hindsight you need a year at least to have a look at it, to see what goes on.”

Speaking of his relationship with Cellino, McDermott said, “In effect he sacked me twice.

“We had a meeting, we didn’t do particularly well in January, he sacked me before he actually owned the club. I was reinstated in February. I had a phone call from someone at Leeds that I didn’t actually know.

“It’s fair to say when Massimo came in he didn’t just have a little look at it, he steamrollered the place.”

But despite finally ending his time as Leeds boss in May, five months after he was reportedly first given his marching orders, McDermott revealed he has a good relationship with his former boss.

“I have to say, since I’ve left, I talk to him (Cellino) regularly, we get on well,” McDermott said. “Obviously if we’d known each other a bit better at the time, or if we’d know each other at all, it might have worked out.”

There are plenty of Leeds fans out there who wish that was the case.

« Siste redigering: Oktober 12, 2014, 15:55:17 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1874 på: Oktober 12, 2014, 15:56:09 »
Der ser du Lojo:

Alle elsker Cellino!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1875 på: Oktober 12, 2014, 16:58:34 »
Der ser du Lojo:

Alle elsker Cellino!   ;)

Og der ser du promo. Mc Dermott er en utrolig bra og bemerkelsesverdig lite bitter mann med tanke på hvordan han ble behandlet siste halve året. Jeg forstår rett og slett ikke folk som fortsetter å benytte hver minste anledning til å disse han.

Ønsker Mc Dermott all lykke til i hans nye flotte jobb i Gunners.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1876 på: Oktober 12, 2014, 17:14:52 »
Der ser du Lojo:

Alle elsker Cellino!   ;)

Og der ser du promo. Mc Dermott er en utrolig bra og bemerkelsesverdig lite bitter mann med tanke på hvordan han ble behandlet siste halve året. Jeg forstår rett og slett ikke folk som fortsetter å benytte hver minste anledning til å disse han.

Ønsker Mc Dermott all lykke til i hans nye flotte jobb i Gunners.  :)

Jeg ser det faktisk helt motsatt.  Det er jeg dette Cellino har gjort i alle disse årene. Sparket, holdt kontakten, ansatt påny og sparket igjen.

Jeg på dette som nok et eksempel at tidligere ansatte stadig slikker Cellino opp etter ryggen. Må være storleiken å jobbe for ham.  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1877 på: Oktober 12, 2014, 19:00:27 »
McDermott i pressen om tiden i Leeds:

http://www1.skysports.com/watch/video/sports/football/9514230/mcdermott-lifts-lid-on-leeds?

 ::)

A true gentleman! Lykke til videre i karrieren Macca  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou


Gufrias

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1879 på: Oktober 12, 2014, 20:04:42 »
Der ser du Lojo:

Alle elsker Cellino!   ;)

Og der ser du promo. Mc Dermott er en utrolig bra og bemerkelsesverdig lite bitter mann med tanke på hvordan han ble behandlet siste halve året. Jeg forstår rett og slett ikke folk som fortsetter å benytte hver minste anledning til å disse han.

Ønsker Mc Dermott all lykke til i hans nye flotte jobb i Gunners.  :)

Jeg ser det faktisk helt motsatt.  Det er jeg dette Cellino har gjort i alle disse årene. Sparket, holdt kontakten, ansatt påny og sparket igjen.

Jeg på dette som nok et eksempel at tidligere ansatte stadig slikker Cellino opp etter ryggen. Må være storleiken å jobbe for ham.  ;D
Jeg ser faktisk muligheten for at dere begge har rett. Det ene utelukker ikke det andre.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1880 på: Oktober 12, 2014, 20:32:39 »
McDermott i pressen om tiden i Leeds:

http://www1.skysports.com/watch/video/sports/football/9514230/mcdermott-lifts-lid-on-leeds?

 ::)

A true gentleman! Lykke til videre i karrieren Macca  :)

auren

Helt enig!

Men samtidig lurer jeg på om det at han er en gentleman helt ut til fingerspissene, også var med på å felle han?

Kanskje han var litt for snill til å lykkes i en klubb som Leeds?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1881 på: Oktober 12, 2014, 21:33:42 »

Jeg ser faktisk muligheten for at dere begge har rett. Det ene utelukker ikke det andre.
Samtidig som det er opplagt å se Cellinos dårlige sider, tror jeg det er verdt å merke seg dette også. Han brenner slett ikke alle bånd alltid - flere er gjeninnsatt senere, og han klarer altså å ha en god tone videre med en som McDermott. Selvfølgelig kan dette ha mest med å gjøre at McDermott er den han er, men jeg ser slett ikke bort fra at det også handler om at Cellino innimellom klarer å opptre på en skikkelig måte.

...samtidig tror jeg nok vi må slå fast at som regel er nok de fleste oppgitte over behandlingen de får av ham   ::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1882 på: Oktober 12, 2014, 22:36:00 »
Der ser du Lojo:

Alle elsker Cellino!   ;)

Og der ser du promo. Mc Dermott er en utrolig bra og bemerkelsesverdig lite bitter mann med tanke på hvordan han ble behandlet siste halve året. Jeg forstår rett og slett ikke folk som fortsetter å benytte hver minste anledning til å disse han.

Ønsker Mc Dermott all lykke til i hans nye flotte jobb i Gunners.  :)
Aldrig dissa McD for annet en jobben han var satt til og gjøre..Lykke til videre!
« Siste redigering: Oktober 12, 2014, 22:38:08 av Kontakinte »

sportcarl1

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1883 på: Oktober 13, 2014, 07:51:46 »
McDermott i pressen om tiden i Leeds:

http://www1.skysports.com/watch/video/sports/football/9514230/mcdermott-lifts-lid-on-leeds?

 ::)

A true gentleman! Lykke til videre i karrieren Macca  :)

auren

Helt enig!

Men samtidig lurer jeg på om det at han er en gentleman helt ut til fingerspissene, også var med på å felle han?

Kanskje han var litt for snill til å lykkes i en klubb som Leeds?
snäll eller elak, minst 9 av 10 managers misslyckas i leeds av någon anledning,
 

Leedsfan

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1884 på: Januar 19, 2016, 21:19:36 »
McD har vel ikke akkurat fått sving på Reading igjen?

De har et ganske bra mannskap som en god manager kan få sving på!

Ligger under i FA-cupen mot Huddersfield i skrivende stund.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1885 på: Januar 19, 2016, 21:30:45 »
McD har vel ikke akkurat fått sving på Reading igjen?

De har et ganske bra mannskap som en god manager kan få sving på!

Ligger under i FA-cupen mot Huddersfield i skrivende stund.

Aldri likt fyren!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1886 på: Januar 19, 2016, 22:29:32 »
McD har vel ikke akkurat fått sving på Reading igjen?

De har et ganske bra mannskap som en god manager kan få sving på!

Ligger under i FA-cupen mot Huddersfield i skrivende stund.

Aldri likt fyren!
Aldri likt sånne kommentarer!
Hekta på Leeds siden 1974

Xern

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1887 på: Januar 20, 2016, 09:38:08 »
McD har vel ikke akkurat fått sving på Reading igjen?

De har et ganske bra mannskap som en god manager kan få sving på!

Ligger under i FA-cupen mot Huddersfield i skrivende stund.

Aldri likt fyren!
Aldri likt sånne kommentarer!
Aldri likt sånne sitater!  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

B_Ød

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1888 på: Januar 20, 2016, 10:09:26 »
Alltid likt fyren.
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: EX-"manager" og "head-coach" : Brian McDermott
« Svar #1889 på: Januar 20, 2016, 10:10:31 »
Sikkert fin fyr, men han gjorde det ikke særlig bra for Leeds.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."