Skrevet av Emne: Manageren og hans backroom staff  (Lest 92521 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

raggen

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #210 på: August 17, 2017, 18:27:54 »
spennende og bra "signeringer"
Forever Leeds United!!!!!!!!

raggen

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #211 på: August 17, 2017, 18:29:35 »
spennende og bra "signeringer" fra rad.. liker at han bygger opp organisasjonen som de tidlgigere eiere har revet ned.. liker ting som skjer ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #212 på: September 01, 2017, 18:15:49 »



Hvem er hvem?  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #213 på: September 06, 2017, 06:54:58 »
LUFCdata

Domestic scouting system being set up. Each signing is extensively researched with 200-page dossiers. TC has final say on every transfer.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #214 på: September 06, 2017, 12:06:02 »
Soccerex

“Getting out of the Championship”

.@pmsportlaw asks Paul Bell for his biggest challenge as #LUFC executive director

#Soccerex


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #215 på: September 06, 2017, 12:09:35 »
Soccerex

“Getting out of the Championship”

.@pmsportlaw asks Paul Bell for his biggest challenge as #LUFC executive director

#Soccerex

Ligger en filmsnutt ute. Men jeg fikk ikke lenket den inn her.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #216 på: September 13, 2017, 21:37:57 »
Heh, "The furniture salesman" har faktisk overlevd det nye regimet, dog omplassert :)

Phil Hay: Leeds United’s scouting network is paying dividends

Phil Hay Email Published: 20:00 0

 Thomas Christiansen was talking about “a luxury problem” before Tuesday’s game against Birmingham City, which in football parlance sounds like mechanical issues on a private jet. Christiansen, from what we know of him, is not one of life’s extravagant high-rollers and in this instance he was talking about footballers: so many form players, so few places in his team. A manager’s dream, a month into the season.

Hearing him say so brought to mind the Leeds United coaches over the years who found the question of who to leave out very simple. In the words of one, the easy part of the job was establishing who among his squad wasn’t good enough. There were always alternatives and decisions to make, players tentatively knocking on the door, but a ceiling of performance whichever 11 they chose.

Nothing like Christiansen, who at the start of this week had the highest-scoring and most defensively-sound team in the Championship. Leeds United's director of football Victor Orta. The biggest feather for Leeds’ early results rests in Christiansen’s cap, because football clubs can’t have it both ways.

If the mess at Crystal Palace is Frank De Boer’s doing then the buck for United’s best start to a second-division season in more than a generation stops with Christiansen but behind him is a scouting team whose hit-rate is going through the roof, vindicating a distinct approach to the summer transfer market. It became clear with hindsight why, on the basis of recruitment alone, Garry Monk did not like the sound of Andrea Radrizzani’s intentions.

Middlesbrough, to a point, went at the Championship with the division’s own players: Assombalonga, Howson, Christie, Shotton, Randolph. Leeds’ solitary Championship signing was a second-choice goalkeeper and only three others were based in England. Leeds’ scouting has moved into the 21st century, albeit a little behind the curve.

Phil Hay United’s recruitment department like the breadth of talent abroad and the club like the value for money. Samuel Saiz cost somewhere upwards of £3m. Pierre-Michel Lasogga is playing on loan for £15,000 a week.

These were Championship prices, before the Championship got out of hand. There was little or no point in Monk demanding a different way at Leeds. The club had appointed Victor Orta as their sporting director before Monk resigned and continental scouting is what Orta does.

Leeds have since named a head of European recruitment in Gaby Ruiz – seen in pre-season in Austria but largely out in the field – and an equivalent in Asia, Toshiya Fujita. Frank De Boer. The club’s on-going work to sign Gamba Osaka’s Yosuke Ideguchi, a move which could go through in January, was instigated by Orta but Leeds want Fujita, himself a former player with the Japan’s national team, to properly open the gate to the Far East.

Orta brought Dani Salas, a retired defender and previously on the staff at Sevilla, on board as a scout in the summer alongside another Spaniard in Paco Peral. Peral was once a senior figure at Elche, where Orta worked before heading for Middlesbrough in 2015. After coming to England, Orta enlisted Peral to work on Boro’s recruitment. Below them is a network which reaches into different regions of Europe; the “priority” markets, as Orta calls them, and the minor leagues.

Closer to home, Alex Davies – Leeds’ diligent and long-standing performance analyst – has been repositioned as a recruitment analyst, part of an Elland Road-based team which also includes Andrea Lore.

Lore’s name will ring a bell as the Miami-based furniture salesman who, through a slice of luck or natural charm, found his way to Leeds on the coattails of Massimo Cellino.A young Frenchman, for a while he was held up as an example of Cellino’s excesses – an inexperienced, untrained mind with unreasonably close proximity to United’s players and transfers – but this summer, as the decks were cleared of Cellino’s scent, Orta saw enough knowledge in him to justify keeping him on.

Lore is said to have recommended the introduction of Wyscout last year, the Italian software package which allows for detailed analysis of individual players.More than 600 professional clubs make use of it.Leeds’ scouting has moved into the 21st century, albeit a little behind the curve.But then Leeds are the club who left Brian McDermott mystified when they told him in 2013 that they were not using Prozone.

Leeds are the club who bashfully informed him they had no scouting network to speak of.This, now, is the established modern blend of qualitative, statistical analysis, performance reviews and character assessments.There were doubts at Leeds about Lasogga’s attitude until they sat the German down at Elland Road and let him speak for himself and that sort of consideration is why clubs pay good money for an overview of a potential signing’s personality.It narrows the risk of Adryan arriving in England to find the cold weather a bind and the Championship none too tolerant of his feather-light flair.

It allowed United to conclude that Lasogga was genuinely interested.In the end some signings go horribly wrong anyway and Orta’s team would be peaking too soon by popping corks seven games into the season, but they are in credit with Christiansen and there is something satisfying about a transfer blueprint which amounts to more than the infinite monkey theorem.Like a chimp writing Shakespeare, it stands to reason that Leeds will get where they’re going eventually.What can’t be said if they get there this season is that it happened by chance.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/phil-hay-leeds-united-s-scouting-network-is-paying-dividends-1-8751738
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #217 på: Oktober 09, 2017, 14:01:47 »
Craig Dean Leaves the U's

Head Scout takes up new role at Leeds United

 
Oxford United’s Head Scout Craig Dean is to leave the U’s to take up a new role at Leeds United.

Craig joined the recruitment team in 2014 and told us:

“I have really enjoyed my time with Oxford. There have been some fantastic moments including promotion and cup wins and there are a lot of great people behind the scenes who work very hard and who I am sure I will stay friends with. The chance to join Leeds is a very exciting new challenge for me, one I’m looking forward to, but I wish Oxford every success.”

United’s recruitment team, headed by Mark Thomas, remains in place and will be restructured accordingly to adjust for Craig’s departure.

We thank Craig for his efforts and wish him well for the future.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #218 på: Oktober 17, 2017, 16:46:01 »
Poster denne saken her, selv om den også gjelder klubbens spillere. Utrolig fin gest av alle, og uansett har vel de fleste god råd til å vise slik sjenerøsitet.

Leeds United players and staff to donate wages to young fan for £200,000 cancer treatment.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/leeds-united-players-and-staff-to-donate-wages-to-young-fan-for-200-000-cancer-treatment-1-8808995
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #219 på: Oktober 17, 2017, 17:17:12 »
Poster denne saken her, selv om den også gjelder klubbens spillere. Utrolig fin gest av alle, og uansett har vel de fleste god råd til å vise slik sjenerøsitet.

Leeds United players and staff to donate wages to young fan for £200,000 cancer treatment.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/leeds-united-players-and-staff-to-donate-wages-to-young-fan-for-200-000-cancer-treatment-1-8808995

Selvsagt en kjempefin gest, men det finnes dessverre mange slike skjebner der ute. Hva skjer når neste syke Leedspasient trenger pengene han/hun sårt trenger? Hva skal avgjøre hvem som får støtte og ikke?

Selvsagt bedre å hjelpe/støtte 1 enn ingen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #220 på: Oktober 17, 2017, 18:46:45 »
Poster denne saken her, selv om den også gjelder klubbens spillere. Utrolig fin gest av alle, og uansett har vel de fleste god råd til å vise slik sjenerøsitet.

Leeds United players and staff to donate wages to young fan for £200,000 cancer treatment.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/leeds-united-players-and-staff-to-donate-wages-to-young-fan-for-200-000-cancer-treatment-1-8808995

Selvsagt en kjempefin gest, men det finnes dessverre mange slike skjebner der ute. Hva skjer når neste syke Leedspasient trenger pengene han/hun sårt trenger? Hva skal avgjøre hvem som får støtte og ikke?

Selvsagt bedre å hjelpe/støtte 1 enn ingen.

auren
Handler mer om å sende ut et signal, samt at det er god PR og vil få flere på kamp mot Sheffield. Vinn-vinn situasjon!

Josch

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #221 på: Oktober 17, 2017, 19:17:06 »
En sterk historie som utvilsomt gir klubben goodwill. Faren med slike tiltak er at mange trenger slik hjelp og ikke får, slik det sies  her. At Leeds på sikt fremstår som noe mer enn "bare" en fotballklubb er vel tanken til Rad her.  Samfunnsansvar og Leeds United skal kobles sammen.

Sydhagen

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #222 på: Oktober 17, 2017, 19:28:05 »
En sterk historie som utvilsomt gir klubben goodwill. Faren med slike tiltak er at mange trenger slik hjelp og ikke får, slik det sies  her. At Leeds på sikt fremstår som noe mer enn "bare" en fotballklubb er vel tanken til Rad her.  Samfunnsansvar og Leeds United skal kobles sammen.
Ingen fare med dette. Klubben hjelper en person som kanskje ikke ville fått hjelp ellers. Kan ikke tenke på alle de som ikke får hjelp. Det blir helt feil vinkling av saken i mine øyne.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #223 på: Oktober 31, 2017, 23:32:17 »
Phil Hay retweetet
Adam Pope
Adam Pope
@APOPEY
·
4m
Leeds United have brought in set piece coach Gianni Vio (ex AC Milan & Brentford) to add to Thomas Christiansen’s staff. #lufc

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #226 på: November 23, 2017, 12:01:19 »
Vet ikke om dette er rett tråd å ta dette i, så fall kan man bare flytte dette.
I noen måneder har vi skrytt av at nå bygger vi klubb, men bygger vi klubb med de rette personer på rett plass.
For slik jeg tolker ansettelsene hittil, ja da er Orta en fiasko. TC er ikke rett manager. De andre bak kan jeg lite om.
Raddiken gjør rett i å bygge treningsanlegg i nærheten av Elland Road, og gjenkjøp av Elland Road det samme.
Men jeg tenker litt på dette nå. Ville det vært bedre å bruke de pengene til å heller forsterke laget slik at vi rykker opp.
Fått inn spillere med kvalitet og en manager som feks Ranieri som gjør suksess atter en gang i en annen klubb. For Raddiken gjør det samme som tidligere eiere, og skal opp på billigbudsjett.
Etter det jeg skjønner så er Raddiken rimelig velholden med stor for formue, og da får han begynne å bruke penger på laget.
Leeds er vel klubben i divisjonen med størst inntekt, men det vises ikke. Og hvis Raddiken ikke vil bruke penger på å kjøpe spillere som kan ta oss ut av denne divisjonen.  Nei da bør han allerede nå tenke på å selge seg ut av Leeds.
Leeds vil aldri rykke opp hvis ikke eieren er villig til å finansiere rett managers, og de rette spillerne
« Siste redigering: November 23, 2017, 12:03:16 av h.b »

HåvardK

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #227 på: November 23, 2017, 12:44:21 »
Jeg er ikke så opptatt av at det skal brukes så enormt med penger - samtidig som at jeg erkjenner at en ikke rykker opp på sparebluss. Men back to topic:

Denne Vio kan en vel ikke si har vært en umiddelbar suksess. Ble av TC omtalt som en av verdens beste dødballeksperter. Har ennå ikke gitt resultater (selv om jeg skal innrømme at vi har hatt noen gode frispark, hvor avslutningene ikke har holdt mål).

Jon R

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #228 på: November 23, 2017, 15:26:31 »
Vet ikke om dette er rett tråd å ta dette i, så fall kan man bare flytte dette.
I noen måneder har vi skrytt av at nå bygger vi klubb, men bygger vi klubb med de rette personer på rett plass.
For slik jeg tolker ansettelsene hittil, ja da er Orta en fiasko. TC er ikke rett manager. De andre bak kan jeg lite om.
Raddiken gjør rett i å bygge treningsanlegg i nærheten av Elland Road, og gjenkjøp av Elland Road det samme.
Men jeg tenker litt på dette nå. Ville det vært bedre å bruke de pengene til å heller forsterke laget slik at vi rykker opp.
Fått inn spillere med kvalitet og en manager som feks Ranieri som gjør suksess atter en gang i en annen klubb. For Raddiken gjør det samme som tidligere eiere, og skal opp på billigbudsjett.
Etter det jeg skjønner så er Raddiken rimelig velholden med stor for formue, og da får han begynne å bruke penger på laget.
Leeds er vel klubben i divisjonen med størst inntekt, men det vises ikke. Og hvis Raddiken ikke vil bruke penger på å kjøpe spillere som kan ta oss ut av denne divisjonen.  Nei da bør han allerede nå tenke på å selge seg ut av Leeds.
Leeds vil aldri rykke opp hvis ikke eieren er villig til å finansiere rett managers, og de rette spillerne
Visst f... vises det!! Man må være blind for ikke å se det med mindre lesning av fotballtabeller er det eneste man har bedrevet tiden med siste 6 mnd. Radden har vært aleneeier i klubben i et halvt år!!!Han har brukt svære summer på å kjøpe klubben, offloade gjelden til GHF (takk Gud!) og kjøpe tilbake ER. I tillegg har han brukt penger på å bygge infrastruktur og kjøpe spillere! Det er påstartet en enorm restrukturering av klubben som garantert vil gi resultater på sikt.  Faktum er at klubben allerede nå er i bedre kondisjon enn de fleste klubber i England det er naturlig å sammenligne seg med. Vi skulle alle ønske at han hadde truffet innertier på alle ansettelser ved første forsøk men det får være grenser til forventninger og utålmodighet.
« Siste redigering: November 23, 2017, 15:30:33 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #229 på: November 23, 2017, 15:30:23 »
Vet ikke om dette er rett tråd å ta dette i, så fall kan man bare flytte dette.
I noen måneder har vi skrytt av at nå bygger vi klubb, men bygger vi klubb med de rette personer på rett plass.
For slik jeg tolker ansettelsene hittil, ja da er Orta en fiasko. TC er ikke rett manager. De andre bak kan jeg lite om.
Raddiken gjør rett i å bygge treningsanlegg i nærheten av Elland Road, og gjenkjøp av Elland Road det samme.
Men jeg tenker litt på dette nå. Ville det vært bedre å bruke de pengene til å heller forsterke laget slik at vi rykker opp.
Fått inn spillere med kvalitet og en manager som feks Ranieri som gjør suksess atter en gang i en annen klubb. For Raddiken gjør det samme som tidligere eiere, og skal opp på billigbudsjett.
Etter det jeg skjønner så er Raddiken rimelig velholden med stor for formue, og da får han begynne å bruke penger på laget.
Leeds er vel klubben i divisjonen med størst inntekt, men det vises ikke. Og hvis Raddiken ikke vil bruke penger på å kjøpe spillere som kan ta oss ut av denne divisjonen.  Nei da bør han allerede nå tenke på å selge seg ut av Leeds.
Leeds vil aldri rykke opp hvis ikke eieren er villig til å finansiere rett managers, og de rette spillerne
Visst f... vises det!! Man må være blind for ikke å se det med mindre lesning av fotballtabeller er det eneste man har bedrevet tiden med siste 6 mnd. Radden har vært aleneeier i klubben i et halvt år!!!Han har brukt svære summer på å kjøpe klubben, offloade gjelden til GHF (takk Gud!) og kjøpe tilbake ER. I tillegg har han brukt penger på å bygge infrastruktur og kjøpe spillere! Faktum er at klubben nå er i bedre kondisjon enn de fleste klubber i England det er naturlig å sammenligne seg med. Vi skulle alle ønske at han hadde truffet innertier på alle ansettelser men det får være grenser til forventninger og utålmodighet.

+1

Det er ikke mer enn et drøyt år siden ER, gjeldsinnfrielse, oppussing av stadion, oppkjøp av tomter og planlegging av nytt treningsanlegg og fullstendig omstrukturering av organisasjon og klubbens infrastruktur virket som en våt drøm. Vi må ha tunga i rett munn når vi diskuterer lette baklengsmål og slappe spillere.
Marching on together!

HåvardK

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #230 på: November 23, 2017, 15:47:34 »
Vet ikke om dette er rett tråd å ta dette i, så fall kan man bare flytte dette.
I noen måneder har vi skrytt av at nå bygger vi klubb, men bygger vi klubb med de rette personer på rett plass.
For slik jeg tolker ansettelsene hittil, ja da er Orta en fiasko. TC er ikke rett manager. De andre bak kan jeg lite om.
Raddiken gjør rett i å bygge treningsanlegg i nærheten av Elland Road, og gjenkjøp av Elland Road det samme.
Men jeg tenker litt på dette nå. Ville det vært bedre å bruke de pengene til å heller forsterke laget slik at vi rykker opp.
Fått inn spillere med kvalitet og en manager som feks Ranieri som gjør suksess atter en gang i en annen klubb. For Raddiken gjør det samme som tidligere eiere, og skal opp på billigbudsjett.
Etter det jeg skjønner så er Raddiken rimelig velholden med stor for formue, og da får han begynne å bruke penger på laget.
Leeds er vel klubben i divisjonen med størst inntekt, men det vises ikke. Og hvis Raddiken ikke vil bruke penger på å kjøpe spillere som kan ta oss ut av denne divisjonen.  Nei da bør han allerede nå tenke på å selge seg ut av Leeds.
Leeds vil aldri rykke opp hvis ikke eieren er villig til å finansiere rett managers, og de rette spillerne
Visst f... vises det!! Man må være blind for ikke å se det med mindre lesning av fotballtabeller er det eneste man har bedrevet tiden med siste 6 mnd. Radden har vært aleneeier i klubben i et halvt år!!!Han har brukt svære summer på å kjøpe klubben, offloade gjelden til GHF (takk Gud!) og kjøpe tilbake ER. I tillegg har han brukt penger på å bygge infrastruktur og kjøpe spillere! Faktum er at klubben nå er i bedre kondisjon enn de fleste klubber i England det er naturlig å sammenligne seg med. Vi skulle alle ønske at han hadde truffet innertier på alle ansettelser men det får være grenser til forventninger og utålmodighet.

+1

Det er ikke mer enn et drøyt år siden ER, gjeldsinnfrielse, oppussing av stadion, oppkjøp av tomter og planlegging av nytt treningsanlegg og fullstendig omstrukturering av organisasjon og klubbens infrastruktur virket som en våt drøm. Vi må ha tunga i rett munn når vi diskuterer lette baklengsmål og slappe spillere.
+2

Men det går an å påpeke at ikke alle ansettelser har vært like heldige, selv om en er UTROLIG fornøyd med alt det strukturelle AR har gjort. Blant mye annet positivt innebærer en slik forbilledlig bygging av organisasjon at brikker som fungerer dårlig, kan byttes ut uten at selve organisasjonen svekkes 8så fremt de nye brikkene fungerer bedre enn de forrige, selvsagt).

Jon R

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #231 på: November 23, 2017, 15:53:35 »
Vet ikke om dette er rett tråd å ta dette i, så fall kan man bare flytte dette.
I noen måneder har vi skrytt av at nå bygger vi klubb, men bygger vi klubb med de rette personer på rett plass.
For slik jeg tolker ansettelsene hittil, ja da er Orta en fiasko. TC er ikke rett manager. De andre bak kan jeg lite om.
Raddiken gjør rett i å bygge treningsanlegg i nærheten av Elland Road, og gjenkjøp av Elland Road det samme.
Men jeg tenker litt på dette nå. Ville det vært bedre å bruke de pengene til å heller forsterke laget slik at vi rykker opp.
Fått inn spillere med kvalitet og en manager som feks Ranieri som gjør suksess atter en gang i en annen klubb. For Raddiken gjør det samme som tidligere eiere, og skal opp på billigbudsjett.
Etter det jeg skjønner så er Raddiken rimelig velholden med stor for formue, og da får han begynne å bruke penger på laget.
Leeds er vel klubben i divisjonen med størst inntekt, men det vises ikke. Og hvis Raddiken ikke vil bruke penger på å kjøpe spillere som kan ta oss ut av denne divisjonen.  Nei da bør han allerede nå tenke på å selge seg ut av Leeds.
Leeds vil aldri rykke opp hvis ikke eieren er villig til å finansiere rett managers, og de rette spillerne
Visst f... vises det!! Man må være blind for ikke å se det med mindre lesning av fotballtabeller er det eneste man har bedrevet tiden med siste 6 mnd. Radden har vært aleneeier i klubben i et halvt år!!!Han har brukt svære summer på å kjøpe klubben, offloade gjelden til GHF (takk Gud!) og kjøpe tilbake ER. I tillegg har han brukt penger på å bygge infrastruktur og kjøpe spillere! Faktum er at klubben nå er i bedre kondisjon enn de fleste klubber i England det er naturlig å sammenligne seg med. Vi skulle alle ønske at han hadde truffet innertier på alle ansettelser men det får være grenser til forventninger og utålmodighet.

+1

Det er ikke mer enn et drøyt år siden ER, gjeldsinnfrielse, oppussing av stadion, oppkjøp av tomter og planlegging av nytt treningsanlegg og fullstendig omstrukturering av organisasjon og klubbens infrastruktur virket som en våt drøm. Vi må ha tunga i rett munn når vi diskuterer lette baklengsmål og slappe spillere.
+2

Men det går an å påpeke at ikke alle ansettelser har vært like heldige, selv om en er UTROLIG fornøyd med alt det strukturelle AR har gjort. Blant mye annet positivt innebærer en slik forbilledlig bygging av organisasjon at brikker som fungerer dårlig, kan byttes ut uten at selve organisasjonen svekkes 8så fremt de nye brikkene fungerer bedre enn de forrige, selvsagt).
Absolutt. Jeg er selv særlig skeptisk til Orta. Det var utsagnet om at det ikke vises at R bruker penger og at han bør selge seg ut av klubben som jeg først og fremst reagerte på.
Jon R.

HåvardK

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #232 på: November 23, 2017, 15:56:31 »
Vet ikke om dette er rett tråd å ta dette i, så fall kan man bare flytte dette.
I noen måneder har vi skrytt av at nå bygger vi klubb, men bygger vi klubb med de rette personer på rett plass.
For slik jeg tolker ansettelsene hittil, ja da er Orta en fiasko. TC er ikke rett manager. De andre bak kan jeg lite om.
Raddiken gjør rett i å bygge treningsanlegg i nærheten av Elland Road, og gjenkjøp av Elland Road det samme.
Men jeg tenker litt på dette nå. Ville det vært bedre å bruke de pengene til å heller forsterke laget slik at vi rykker opp.
Fått inn spillere med kvalitet og en manager som feks Ranieri som gjør suksess atter en gang i en annen klubb. For Raddiken gjør det samme som tidligere eiere, og skal opp på billigbudsjett.
Etter det jeg skjønner så er Raddiken rimelig velholden med stor for formue, og da får han begynne å bruke penger på laget.
Leeds er vel klubben i divisjonen med størst inntekt, men det vises ikke. Og hvis Raddiken ikke vil bruke penger på å kjøpe spillere som kan ta oss ut av denne divisjonen.  Nei da bør han allerede nå tenke på å selge seg ut av Leeds.
Leeds vil aldri rykke opp hvis ikke eieren er villig til å finansiere rett managers, og de rette spillerne
Visst f... vises det!! Man må være blind for ikke å se det med mindre lesning av fotballtabeller er det eneste man har bedrevet tiden med siste 6 mnd. Radden har vært aleneeier i klubben i et halvt år!!!Han har brukt svære summer på å kjøpe klubben, offloade gjelden til GHF (takk Gud!) og kjøpe tilbake ER. I tillegg har han brukt penger på å bygge infrastruktur og kjøpe spillere! Faktum er at klubben nå er i bedre kondisjon enn de fleste klubber i England det er naturlig å sammenligne seg med. Vi skulle alle ønske at han hadde truffet innertier på alle ansettelser men det får være grenser til forventninger og utålmodighet.

+1

Det er ikke mer enn et drøyt år siden ER, gjeldsinnfrielse, oppussing av stadion, oppkjøp av tomter og planlegging av nytt treningsanlegg og fullstendig omstrukturering av organisasjon og klubbens infrastruktur virket som en våt drøm. Vi må ha tunga i rett munn når vi diskuterer lette baklengsmål og slappe spillere.
+2

Men det går an å påpeke at ikke alle ansettelser har vært like heldige, selv om en er UTROLIG fornøyd med alt det strukturelle AR har gjort. Blant mye annet positivt innebærer en slik forbilledlig bygging av organisasjon at brikker som fungerer dårlig, kan byttes ut uten at selve organisasjonen svekkes 8så fremt de nye brikkene fungerer bedre enn de forrige, selvsagt).
Absolutt. Jeg er selv særlig skeptisk til Orta. Det var utsagnet om at det ikke vises at R bruker penger og at han bør selge seg ut av klubben som jeg først og fremst reagerte på.
Den er grei. Akkurat det utsagnet reagerer også jeg på. Det bør absolutt IKKE skje.

Josch

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #233 på: November 23, 2017, 18:01:32 »
Ã… kjøpe klubben, stadion, og strukturere klubben er nok lettere enn å treffe riktig på spillerkjøp og coach. På dette siste er jo Radrizzani nybegynner mens alt det andre ligger nærmere vanlig bedriftsutvikling.

Det er jo også begrenset hva eieren har lov å bruke av penger i driften og til sletting av gjeld, jf Economic Fair Play.
Jeg tror Leeds må fremvise et resultat med overskudd før vi kan kjøpe virkelig gode spillere (der Rad bidrar mye).

Men det burde være mulig å ha et bedre lag med de midler som er brukt.

Tidligere har mange lagt vekt på at Rad overlater jobbene til de som kan det best (spillerkjøp osv) i motsetning til Cellino som kjørte "enkeltmannsforetak".  Om det er en fordel å ha en eier som har kjennskap til spillerkjøp skal være usagt. Men hittil har ikke arbeidsdelingen vært noen sportslig suksess. Det bør vel gå en sesong man feller endelig dom.
« Siste redigering: November 23, 2017, 20:52:51 av Josch »

Jon R

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #234 på: November 23, 2017, 19:01:39 »
Ã… kjøpe klubben, stadion, og strukturere klubben er nok lettere enn å treffe riktig på spillerkjøp og coach. På dette siste er jo Radrizzani nybegynner mens alt det andre ligger nærmere vanlig bedriftsutvikling.

Det er jo også begrenset hva eieren har lov å bruke av penger i driften og til sletting av gjeld, jf Economic Fair Play.
Jeg tror Leeds må fremvise et resultat med overskudd før vi kan kjøpe virkelig gode spillere (der Rad bidrar mye).

Men det burde være mulig å ha et bedre lag med de midler som er brukt.

Tidligere har mange lagt vekt på at Rad overlater jobbene til de som kan det best (spillerkjøp osv) i motsetning til Cellino som kjørte "enkeltmannsforetak".  Om det er en fordel å ha en eier som har kjenskap til spillerkjøp skal være usagt. Men hittil har ikke arbeidsdelingen vært noen sportslig suksess. Det bør vel gå en sesong man feller endelig dom.
På et punkt ligner Radrizzanis første sesong mye på Cellinos: Det hentes inn en ukjent og umerittert "manager" samt at det satses overveiende på å hente "foreign" players til en relativt billig penge. Mange var skeptiske til dette, med god grunn kan de samme si nå. Av de 14 (?) som ble hentet i sommer, var det kun 3 som startet i går. Jeg velger å se på Radrizzanis første sesong som en sesong for læring (eller prøving og feiling) når det gjelder det sportslige. Det betyr ikke at alt er greit uansett resultat men som alltid gjelder det å se det større bildet når man vurderer eierskapet.

5 år sa Radrizzani i mai. Supportere flest har nok ikke et slikt perspektiv. Det er på sett og vis supporternes jobb å være kritiske til hvordan klubben styres administrativt og sportslig. Jeg kan således lett akseptere at det allerede nå ropes på ny sportslig ledelse. Derimot vil jeg si at de som roper på eierens avgang allerede nå, vurderer jeg som utilregnelige i gjerningsøyeblikket.  :o
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #235 på: Februar 07, 2018, 21:51:51 »
Leeds United's new backroom staff profiled

Thomas Christiansen and the majority of his backroom staff were given their matching orders on Sunday evening


Paul Heckingbottom wasted no time in getting down to work at Leeds United yesterday.

Mere minutes after his appointment was confirmed by the club, he jumped in a car to get from Elland Road to Thorp Arch to meet his new team and undergo a first training session.

It completed a whirlwind few days for the 40-year-old, who had only signed a new deal at Oakwell mere days earlier.

But as he gets to grips with the job at hand he will be able to call on a team of trusted lieutenants that have accompanied him from Barnsley as he puts his backroom team in place.


Heckingbottom signs his Leeds United deal (Image: Leeds United)
This comes after sacked Thomas Christiansen's assistants Julio Banuelos and Paul Butler, plus fitness coach Ivan Torre all followed him out of the Elland Road exit door.

So who will be on the Leeds bench alongside the new boss this weekend? Here's a look at the new Elland Road set-up...

Jamie Clapham - first-team coach


Clapham had a loan stint at Leeds in 2007
A familiar face to many fans, Clapham's playing career began at Spurs before he had decent stints at Ipswich Town and Birmingham City.

He also knows his way to Elland Road, with the left-back playing 13 games for Leeds United in League during a 2007 loan spell, contributing to the club's fast start to the 2007-08 season when the club began the campaign with a 15-point deduction.

The 42-year-old hung up his boots in 2011 after a brief spell at Kettering Town.

He then began his coaching career when Tony Mowbray handed him a role at Middlesbrough's academy in 2012, initially managing the club's under-21 before being promoted to the first-team set up by Aitor Karanka in November 2013.

A move to Coventry followed in June 2015 when Clapham linked up against with Mowbray, before joining Barnsley as a first-team coach in September 2016 under Paul Heckingbottom.

He has now followed Heckingbottom to Leeds, where he will fulfil the same role.

Nathan Winder - head of sports science


Heckingbottom introduces himself to his players
Also following Heckingbottom to Elland Road to is Nathan Winder, who will fill the head of sports science role.

The 34-year-old began his playing career at Halifax Town and then had a stint at Chesterfield before he plied his trade in non-league, most notably at Hucknall Town and Alferton Town.

He arrived at Barnsley in 2009 as the head of athletic development and had worked his way to head of sports science by 2014, the same year he completed a master's degree in sports and exercise science at Sheffield Hallam University.

Barnsley confirmed he would be joining Heckingbottom at Leeds earlier this week.

Alex Bailey - first-team performance analyst


Heckingbottom has brought three staff members from Barnsley (Image: Leeds United)
Another backroom staff member following Heckingbottom to Elland Road will be Alex Bailey.

Bailey had spent four-and-a-half years at Oakwell, joining initially as a performance analyst intern before landing a permanent job.

At Leeds United he will again be responsible in-game, post-match and opposition video analysis.

He also has a master's degree in sports and exercise science from Sheffield Hallam.

Marcos Abad - goalkeeping coach

Abad was part of Christiansen's backroom staff and interestingly was able to escape Sunday night's cull.

There were initial reports that Heckingbottom would bring his Barnsley goalkeeping coach John Vaughan, but his name was not mentioned on the statement the club released confirming Heckingbottom's departure.

Read More

Paul Heckingbottom appointed

 
Live reaction
 
First interview in full
 
The new coaching staff
 
Barnsley aim dig at Heckingbottom
While Leeds have not confirmed the backroom team their end, it would appear that Abad - for now, at least - remains in position.

Abad followed Victor Orta to Elland Road from Middlesbrough, so this may go some way to explaining why he has held on to his role.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #236 på: Februar 08, 2018, 20:28:50 »
Angående Orta som mange er skeptiske til og mange vil ha fjernet så synes jeg det er rart at ingen/få påpeker at det må være bra at det er Orta's spillere som er igjen. Hadde TC hentet alle de nye spillerne og vært på godfot med disse, og disse da ikke hadde satt pris på at treneren deres ble sparket og at en ny kom inn.

TC har vel ikke hentet noen som han har jobbet med før, akkurat nå ser det et pluss.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #237 på: Februar 08, 2018, 20:45:58 »
Det råder en anti-Orta-stemning her og der...

I mitt hode er det altfor tidlig å bedømme kjøpene. På kort sikt er det helt klart at litt for få umiddelbart har slått til. Men de fleste kjøpene er gjort for fremtiden. Om dèt er riktig strategi kan selvsagt diskuteres. Noen 'må' jo levere med en gang skal laget forsterkes, så sånn sett kan nok man nok allerede si at her har han feilet. Men fortsatt kan kan det vise seg at en tilstrekkelig andel av kjøpene slår til.

Husk at Sgt Wilko i sin tid slo fast at enhver manager som lyktes med 50% av kjøpene sine har gjort en god jobb.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #238 på: Februar 08, 2018, 20:48:39 »
Det råder en anti-Orta-stemning her og der...

I mitt hode er det altfor tidlig å bedømme kjøpene. På kort sikt er det helt klart at litt for få umiddelbart har slått til. Men de fleste kjøpene er gjort for fremtiden. Om dèt er riktig strategi kan selvsagt diskuteres. Noen 'må' jo levere med en gang skal laget forsterkes, så sånn sett kan nok man nok allerede si at her har han feilet. Men fortsatt kan kan det vise seg at en tilstrekkelig andel av kjøpene slår til.

Husk at Sgt Wilko i sin tid slo fast at enhver manager som lyktes med 50% av kjøpene sine har gjort en god jobb.

Man kan jo si at TC ikke fikk så mye ut av spillerne han fikk av Orta.
Alioski er ikke så dårlig som han har sett ut de siste månedene, nesten alle har blitt mer usikre/dårligere.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Manageren og hans backroom staff
« Svar #239 på: Februar 08, 2018, 20:51:51 »
Angående Orta som mange er skeptiske til og mange vil ha fjernet så synes jeg det er rart at ingen/få påpeker at det må være bra at det er Orta's spillere som er igjen. Hadde TC hentet alle de nye spillerne og vært på godfot med disse, og disse da ikke hadde satt pris på at treneren deres ble sparket og at en ny kom inn.

TC har vel ikke hentet noen som han har jobbet med før, akkurat nå ser det et pluss.

Tja. Kanskje spillere som TC hadde hentet ville blitt usikre nå. Men sånn er det vel med ny coach også. PH vil finne sine favoritter og vrake noen som har spilt under TC.

Spillere lever vel uansett med en usikkerhet. Enten med coach eller manager-modell.