Skrevet av Emne: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.  (Lest 31574 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SirOlsen

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #180 på: April 27, 2013, 23:47:56 »
Synes det er litt betimelig dersom det er det vi får se her, som er årsaken til at Diouf får rødt kort;

http://www.youtube.com/watch?v=WunR93_ZbJk

...og rødt til Rudy for den der??? *riste på hodet*
Ja, ikke at jeg syntes det var noe tydeligere rødt, altså :) men jeg var kanskje litt utydelig på det. Begge røde våre synes jeg var tullete av dommer!
-SirOlsen-

sportcarl1

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #181 på: April 27, 2013, 23:48:33 »
Synes det er litt betimelig dersom det er det vi får se her, som er årsaken til at Diouf får rødt kort;

http://www.youtube.com/watch?v=WunR93_ZbJk

...og rødt til Rudy for den der??? *riste på hodet*
katastrofdomare tycker varken rudy eller brightonspelare skulle haft rött, diouf utvisning har jag inte sett
« Siste redigering: April 27, 2013, 23:51:15 av sportcarl1 »
 

sportcarl1

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #182 på: April 27, 2013, 23:54:52 »
alltså jag tycker det verkar vara som vanligt de sista säsongerna nu även med mcD,  individuella misstag typ lees, (otur) med stolpar ribbor utvisningar etc
 

Kato

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #183 på: April 28, 2013, 08:35:21 »
Ka det e slags gærning som dømme? Alt e jo bare rør.
 

ØBS

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #184 på: April 28, 2013, 15:24:57 »
Jeg har funnet noe mer småtteri om gårsdagens dommer om det skulle være av interesse.  Ligger redigert på forrige side.

Men dette forandrer jo ikke resultatet...

MOT....
LUSCOS-hilsen
ØBS


SirOlsen

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #186 på: April 28, 2013, 20:29:18 »
18 minutters utdrag

http://www.dailymotion.com/video/xzej33_follow-weareleedsmot3-leeds-united-v-brighton-extended-highlights-lufc_sport?search_algo=2#.UX1lB7XIbOg
Nå har jeg fått sett alle situasjoene, og jeg kan ikke forstå de røde kortene som ble delt ut her.. Har man virkelig ikke mer toleranse for en så ufarlig gest som Diouf gjør der?... Hva med han duden som viste fingeren mot vår fans for en liten stund tilbake?... Høyst gult kort, dersom man i det hele tatt skal lage noe vesen av dette.

Og situasjonen med Austin... hvor i all verden er det den dommeren får for seg at det er rødt kort?... Gud hjelpe meg...
-SirOlsen-

Svend Anders

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #187 på: April 28, 2013, 21:20:27 »
Sies at det var en "off camera gesture" mot bortefansen fikk det røde for, men det virker jo unektelig å være det ene sekundet der har tar et grep om eget utstyr.

Direkte rødt for det, altså? Hadde noen av de 21 andre på banen fått det når de ikke heter Diouf? Han skal selvfølgelig ikke gjøre sånn, og vi har sikkert aldri den annulert, men likevel.

Mener det var Jermaine Johnson som scoret for Sheffield Weds mot Leeds for to uker siden. Han løp rett mot The  Kop, stoppet ved linja, viftet med armene, stilte seg opp i positur og ble stående. Dommeren måtte ned og hente ham, men det ble ikke gult kort en gang.

SA

Cherry

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #188 på: April 28, 2013, 21:39:14 »
D værste er jo at begge ikke får spilt de 2 første kampene av 2013/14 sesongen!!
 

sportcarl1

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #189 på: April 28, 2013, 22:48:11 »
Sies at det var en "off camera gesture" mot bortefansen fikk det røde for, men det virker jo unektelig å være det ene sekundet der har tar et grep om eget utstyr.

Direkte rødt for det, altså? Hadde noen av de 21 andre på banen fått det når de ikke heter Diouf? Han skal selvfølgelig ikke gjøre sånn, og vi har sikkert aldri den annulert, men likevel.

Mener det var Jermaine Johnson som scoret for Sheffield Weds mot Leeds for to uker siden. Han løp rett mot The  Kop, stoppet ved linja, viftet med armene, stilte seg opp i positur og ble stående. Dommeren måtte ned og hente ham, men det ble ikke gult kort en gang.

SA
känns som en helt onödig gest av diouf, trodde han det skulle gå omärkt förbi så har han inte alla hästar hemma
 

Woody

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #190 på: April 28, 2013, 23:36:58 »
Sies at det var en "off camera gesture" mot bortefansen fikk det røde for, men det virker jo unektelig å være det ene sekundet der har tar et grep om eget utstyr.

Direkte rødt for det, altså? Hadde noen av de 21 andre på banen fått det når de ikke heter Diouf? Han skal selvfølgelig ikke gjøre sånn, og vi har sikkert aldri den annulert, men likevel.

Mener det var Jermaine Johnson som scoret for Sheffield Weds mot Leeds for to uker siden. Han løp rett mot The  Kop, stoppet ved linja, viftet med armene, stilte seg opp i positur og ble stående. Dommeren måtte ned og hente ham, men det ble ikke gult kort en gang.

SA
känns som en helt onödig gest av diouf, trodde han det skulle gå omärkt förbi så har han inte alla hästar hemma
Sikkert unødig gest,men syns du det riktig at han straffast fordi han er Diuf?for det jo det han blir.Blir mange utvisniner om dei føl den linja der konsekvent.....
LIFE IS LEEDS

Leedsfan

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #191 på: April 29, 2013, 00:20:14 »
Sies at det var en "off camera gesture" mot bortefansen fikk det røde for, men det virker jo unektelig å være det ene sekundet der har tar et grep om eget utstyr.

Direkte rødt for det, altså? Hadde noen av de 21 andre på banen fått det når de ikke heter Diouf? Han skal selvfølgelig ikke gjøre sånn, og vi har sikkert aldri den annulert, men likevel.

Mener det var Jermaine Johnson som scoret for Sheffield Weds mot Leeds for to uker siden. Han løp rett mot The  Kop, stoppet ved linja, viftet med armene, stilte seg opp i positur og ble stående. Dommeren måtte ned og hente ham, men det ble ikke gult kort en gang.

SA
känns som en helt onödig gest av diouf, trodde han det skulle gå omärkt förbi så har han inte alla hästar hemma
Sikkert unødig gest,men syns du det riktig at han straffast fordi han er Diuf?for det jo det han blir.Blir mange utvisniner om dei føl den linja der konsekvent.....

Han kunne jo tatt seg alle andre plasser enn der. Diouf får et velfortjent rødt kort, de andre to er toppen gule.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

SirOlsen

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #192 på: April 29, 2013, 01:35:54 »
Sies at det var en "off camera gesture" mot bortefansen fikk det røde for, men det virker jo unektelig å være det ene sekundet der har tar et grep om eget utstyr.

Direkte rødt for det, altså? Hadde noen av de 21 andre på banen fått det når de ikke heter Diouf? Han skal selvfølgelig ikke gjøre sånn, og vi har sikkert aldri den annulert, men likevel.

Mener det var Jermaine Johnson som scoret for Sheffield Weds mot Leeds for to uker siden. Han løp rett mot The  Kop, stoppet ved linja, viftet med armene, stilte seg opp i positur og ble stående. Dommeren måtte ned og hente ham, men det ble ikke gult kort en gang.

SA
känns som en helt onödig gest av diouf, trodde han det skulle gå omärkt förbi så har han inte alla hästar hemma
Sikkert unødig gest,men syns du det riktig at han straffast fordi han er Diuf?for det jo det han blir.Blir mange utvisniner om dei føl den linja der konsekvent.....

Han kunne jo tatt seg alle andre plasser enn der. Diouf får et velfortjent rødt kort, de andre to er toppen gule.
Mener du virkelig dette?... Jaja, da kan vi legge ned hele fotballen, for da forsvinner snart alt av tobente som løper etter kula ut med røde kort på rekke og rad. For gester som er langt verre enn denne, samt som dette. Bort med alle sammen. Fotball er herved nedlagt, i følge Leedsfan :)
-SirOlsen-

Leedsfan

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #193 på: April 29, 2013, 07:09:08 »
Sies at det var en "off camera gesture" mot bortefansen fikk det røde for, men det virker jo unektelig å være det ene sekundet der har tar et grep om eget utstyr.

Direkte rødt for det, altså? Hadde noen av de 21 andre på banen fått det når de ikke heter Diouf? Han skal selvfølgelig ikke gjøre sånn, og vi har sikkert aldri den annulert, men likevel.

Mener det var Jermaine Johnson som scoret for Sheffield Weds mot Leeds for to uker siden. Han løp rett mot The  Kop, stoppet ved linja, viftet med armene, stilte seg opp i positur og ble stående. Dommeren måtte ned og hente ham, men det ble ikke gult kort en gang.

SA
känns som en helt onödig gest av diouf, trodde han det skulle gå omärkt förbi så har han inte alla hästar hemma
Sikkert unødig gest,men syns du det riktig at han straffast fordi han er Diuf?for det jo det han blir.Blir mange utvisniner om dei føl den linja der konsekvent.....

Han kunne jo tatt seg alle andre plasser enn der. Diouf får et velfortjent rødt kort, de andre to er toppen gule.
Mener du virkelig dette?... Jaja, da kan vi legge ned hele fotballen, for da forsvinner snart alt av tobente som løper etter kula ut med røde kort på rekke og rad. For gester som er langt verre enn denne, samt som dette. Bort med alle sammen. Fotball er herved nedlagt, i følge Leedsfan :)

En spiller som løper rundt halve banen for så å ta seg i skrittet rett foran bortefansen fortjener rødt kort. Han gjør det t.o.m rett foran linjedommeren. Hadde alle holdt på slik så hadde det ikke vært noe fotball.

Personlig så synes jeg det var litt artig og jeg skjønner Diouf hvis han har fått ufin banter hele kampen, men det røde kortet er ikke noe mindre rødt fordet..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #194 på: April 29, 2013, 07:33:39 »
Jeg synes Dioufs gest kvalifiserer til gult.

Austins røde kan jeg imidlertid forstå. Etter å ha blitt sendt i bakken (skulle kanskje hatt frispark der) tar han en 20 meters spurt med det ene formålet å gjøre gjengjeld, langt fra der ballen er.

Det strengeste rødkortet er vel allikevel det som Calderon får. Klar straffe, greit med gult, men aldri rødt. Kanskje derfor dommeren overreagerte på Dioufs dumskap?
Hekta på Leeds siden 1974

bwirum

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #195 på: April 29, 2013, 11:00:56 »
Var på kampen, men satt på andre sida av banen for begge rødt kort situasjonene våre. Fra det jeg kunne se så langt unna var ikke Rudys kort i nærheten av riktig, jeg så ikke Dioufs "grep" så jeg skal ikke si så mye om det, men alle som satt rundt meg ble "meget forundret"... for å si det mildt. Nå skal det sies at vi var i scoringsrus når det kom, så det er vanskelig å ta inn over seg detaljer i øyeblikket.

I første omgang var det to situasjoner som begge kunne vært dømt straffe til oss på, en av de burde absolutt vært slått ned på. Brighton, som jeg alltid har hatt et syn på som et fair og velspillende lag, var i overkant stygge gjennom hele kampen, det var små ting med holding og småspark som burde vært slått hardere ned på. Synes i det hele at dommeren var langt under pari og hadde et syn på seg selv som større enn kampen, og da blir det bare feil.

Etter det røde til Rudy dominerte vi frem til pause, men vi sliter med den siste lille. Diouf gjør sine saker bra, Varney kjemper og kjemper, Ross gjør mange gode ting, men vi lider litt under at ikke Byram var på backen. Peltier gjør stort sett de defensive oppgavene sine greit, men du ser det med en gang han prøver seg på offensive løp at dette er han ikke skapt for. Det blir ikke noe runding og ned mot dødlinja med dertil hørende innlegg, men i stedet litt fikling med ballen før han sender den tilbake til nærmeste medspiller i lett sør-vestlig retning.

Jeg synes vi spilte bra i kampen uansett. Med trykk på SPILTE. Virker som hoofball er et tilbakelagt stadium heldigvis. At vi klarer å holde såpass trykk på Brighton i underlege så tidlig, det er ganske imponerende.

Tror faktisk at det at Byram ble skada på oppvarminga gjorde mye av tapet i dag. Vi har ingen som kan komme inn og ta rollen hans. Det er jo litt bekymringsverdig at vi skal være så avhengige av en 19-åring, men sånn er det akkurat nå. Det må gjøres noe med i sommer, på et eller annet vis... om det er å doble besetninga på backen, gjøre noe med vingen, eller sørge for at vi får et bedre alternativ andre steder på banen gjenstår jo å se.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #196 på: April 29, 2013, 11:08:00 »
Takk for god rapport bwirum! :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #197 på: April 29, 2013, 11:45:43 »
Det røde til Calderon er et av de mest idiotiske kortene jeg har sett. Det er jo knapt nok straffe. Joda, han holder litt rundt Diouf, men han går jo ned som en potetsekk også.

Forferdelig tabbe av Lees på 0-1, og han ser temmelig dum ut når han lunter hjemover.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bites Yer Legs

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #198 på: April 29, 2013, 16:59:30 »
Syntes Brighton sitt røde kort er rimelig greit. Hindrer jo en klar målsjanse.
Austin sitt ser døvt ut, Ashley Barnes er ikke mors beste barn.
Går ikke an å  forsvare det Diouf driver med. Liker måten McDermott tar et oppgjør med det hele på. Kort og godt ikke akseptabelt, dumme røde kort har vi ikke råd til.
KEEP FIGHTING!!

Hobben

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #199 på: April 29, 2013, 17:44:41 »
Syntes Brighton sitt røde kort er rimelig greit. Hindrer jo en klar målsjanse.
Austin sitt ser døvt ut, Ashley Barnes er ikke mors beste barn.
Går ikke an å  forsvare det Diouf driver med. Liker måten McDermott tar et oppgjør med det hele på. Kort og godt ikke akseptabelt, dumme røde kort har vi ikke råd til.

Brighton spilleren river littegranne i Diouf på straffesituasjonen, men jeg ser det ikke som om han fratar han en klar målsjanse da Diouf neste har ryggen til det hele, kanskje det er greit med straffe, men utrolig strengt med rødt kort, er faktisk ikke i nærheten.

Synes Austin sin ser grei ut. Blir takler og skal hevne seg, ballen er ikke i nærheten en gang. Korrekt.
Rogaland Whites

Kato

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #200 på: April 29, 2013, 20:58:41 »
Syntes Brighton sitt røde kort er rimelig greit. Hindrer jo en klar målsjanse.
Austin sitt ser døvt ut, Ashley Barnes er ikke mors beste barn.
Går ikke an å  forsvare det Diouf driver med. Liker måten McDermott tar et oppgjør med det hele på. Kort og godt ikke akseptabelt, dumme røde kort har vi ikke råd til.

Aldri i verden rødt til Brighton.
 

Torpe-do

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #201 på: April 29, 2013, 22:09:10 »
Jeg hadde vel håpt at McDermott skulle kjøre på med en litt mer uvant førsteellever og benk - fått prøvd litt akademikarer eller noe. Men han har vel gjerne ikke sett så mye som ønskelig av dagens startellever.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #202 på: April 29, 2013, 22:11:33 »
Jeg hadde vel håpt at McDermott skulle kjøre på med en litt mer uvant førsteellever og benk - fått prøvd litt akademikarer eller noe. Men han har vel gjerne ikke sett så mye som ønskelig av dagens startellever.
Det nærmaste me har vore akademikarar i Leeds siste aora er vel Clarke Carlisle og James 'Brainey' Milner :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

bwirum

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #203 på: April 30, 2013, 18:03:53 »
Brighton spilleren river littegranne i Diouf på straffesituasjonen, men jeg ser det ikke som om han fratar han en klar målsjanse da Diouf neste har ryggen til det hele, kanskje det er greit med straffe, men utrolig strengt med rødt kort, er faktisk ikke i nærheten.

Synes Austin sin ser grei ut. Blir takler og skal hevne seg, ballen er ikke i nærheten en gang. Korrekt.
Synes ikke Austin sin er grei i det hele tatt. Han er på vei i strak linje mot ballen og nærmest sneier bort fyren på veien. Ingen albuer eller andre stygge ting. At han ramler sammen som en potetsekk og nærmest dauer midt på banen sier mer om han. Latterlig at dommeren ikke ser det bedre. Nå skal det sies at det var en del andre merkelige avgjørelser av nevnte dommer. Han tok ikke tak i kampen på rette premisser, men var langt mer opptatt av å skulle fremstå som "sjef".
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Torpe-do

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #204 på: April 30, 2013, 18:41:56 »
Jeg hadde vel håpt at McDermott skulle kjøre på med en litt mer uvant førsteellever og benk - fått prøvd litt akademikarer eller noe. Men han har vel gjerne ikke sett så mye som ønskelig av dagens startellever.
Det nærmaste me har vore akademikarar i Leeds siste aora er vel Clarke Carlisle og James 'Brainey' Milner :)

Hehe ja greit  :D

Folk fra eget akademi da. Tror jeg blir riktig. Håper jeg i alle fall  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #205 på: April 30, 2013, 19:31:07 »
Jeg hadde vel håpt at McDermott skulle kjøre på med en litt mer uvant førsteellever og benk - fått prøvd litt akademikarer eller noe. Men han har vel gjerne ikke sett så mye som ønskelig av dagens startellever.
Det nærmaste me har vore akademikarar i Leeds siste aora er vel Clarke Carlisle og James 'Brainey' Milner :)

Hehe ja greit  :D

Folk fra eget akademi da. Tror jeg blir riktig. Håper jeg i alle fall  :)
...det var riktig slik du skreiv det sist også, men jeg kunne ikke dy meg for den 'doble betydningen' ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #206 på: April 30, 2013, 20:24:17 »
Brighton spilleren river littegranne i Diouf på straffesituasjonen, men jeg ser det ikke som om han fratar han en klar målsjanse da Diouf neste har ryggen til det hele, kanskje det er greit med straffe, men utrolig strengt med rødt kort, er faktisk ikke i nærheten.

Synes Austin sin ser grei ut. Blir takler og skal hevne seg, ballen er ikke i nærheten en gang. Korrekt.
Synes ikke Austin sin er grei i det hele tatt. Han er på vei i strak linje mot ballen og nærmest sneier bort fyren på veien. Ingen albuer eller andre stygge ting. At han ramler sammen som en potetsekk og nærmest dauer midt på banen sier mer om han. Latterlig at dommeren ikke ser det bedre. Nå skal det sies at det var en del andre merkelige avgjørelser av nevnte dommer. Han tok ikke tak i kampen på rette premisser, men var langt mer opptatt av å skulle fremstå som "sjef".

Min teori er at det som gjorde at det ble rødt og ikke gult, har sin årsak i at Austin nettopp var blitt tacklet av samme spiller som han selv "meiet ned". Hevnmotivet.
« Siste redigering: April 30, 2013, 20:47:46 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Brighton på Elland Road, lørdag 27.04.13 kl. 16:00.
« Svar #207 på: Mai 01, 2013, 08:14:31 »
Jeg hadde vel håpt at McDermott skulle kjøre på med en litt mer uvant førsteellever og benk - fått prøvd litt akademikarer eller noe. Men han har vel gjerne ikke sett så mye som ønskelig av dagens startellever.
Det nærmaste me har vore akademikarar i Leeds siste aora er vel Clarke Carlisle og James 'Brainey' Milner :)

Siste akademiker i Leeds: David Wetherall=kjemiingeniør ;)