Skrevet av Emne: Den store taktikkeri-tråden!  (Lest 87354 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #90 på: Januar 07, 2014, 07:33:12 »
I løpet av de 7 siste kampene har jeg blitt helt overbevist om at BMD ikke ser kampene om igjen på video >:(
Det bør han og trenerteamet starte med NÃ…!!!!!!!!!

Så analyseprogrammet de begynte å abonnere på i fjor en gang samler bare støv på EDB-maskina?
Ser slik ut ja....hvordan er det mulig å starte med Austin i alle disse kampene?er vel 100 innlegg her og i andre forum som har påpekt dette siden starten av desember...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #91 på: Januar 07, 2014, 08:08:06 »
I løpet av de 7 siste kampene har jeg blitt helt overbevist om at BMD ikke ser kampene om igjen på video >:(
Det bør han og trenerteamet starte med NÃ…!!!!!!!!!
Leser du ikke TPN??? :o ;)

Assistenten bruker tid på å se kampene om igjen, BMD er fort over på kommende kamp :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #92 på: Januar 07, 2014, 13:27:28 »
Forresten, i debatten om spillerne våre er slitne eller slitne:

LUFCDATA ‏@LUFCDATA  36m 
In the past 4 league matches, Rodolph Austin has won just 1 of his 8 headed duels. Luke Murphy has won just 1 of 7 [via @Squawka]. #LUFC


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #93 på: Januar 07, 2014, 13:33:46 »
Forresten, i debatten om spillerne våre er slitne eller slitne:

LUFCDATA ‏@LUFCDATA  36m 
In the past 4 league matches, Rodolph Austin has won just 1 of his 8 headed duels. Luke Murphy has won just 1 of 7 [via @Squawka]. #LUFC




Hodedueller har "lite" med slitne ben å gjøre, men innstilling.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de skulle begynt å tvile på formasjonen/McD, vi har jo fått godt betalt i kamper hvor vi har vært dårligst. Så potensiale er jo der, spille bedre og større sjanse for å gå av banen som vinnere.

Ser heller ikke for meg at McD er en type spillerne begynner å rotte seg imot.

Derfor skjønner jeg ikke helt hva som foregår? Eneste jeg kan tenke meg er at spillerne kjenner presset etter å ha havnet opp på 5. plass. Plutselig begynner frykten for å tape å ta overhånd. Selv om man ikke er sliten så vil bare ikke bena bevege seg, man blir paralysert.
Det er ikke bare en velsignelse å spille for en klubb som Leeds United med det antallet fans vi har, og ikke minst historien.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #94 på: Januar 07, 2014, 14:54:46 »
Forresten, i debatten om spillerne våre er slitne eller slitne:

LUFCDATA ‏@LUFCDATA  36m 
In the past 4 league matches, Rodolph Austin has won just 1 of his 8 headed duels. Luke Murphy has won just 1 of 7 [via @Squawka]. #LUFC




Denne karen har jo fått 'relativt bra' på børsen i de siste kampene - men...
LUFCDATA ‏@LUFCDATA  44m 
In the past 4 league matches, Danny Pugh has won just 1 of 11 tackles for Leeds United. Ouch. #LUFC #Leeds



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #95 på: Januar 07, 2014, 14:56:23 »


Hodedueller har "lite" med slitne ben å gjøre, men innstilling.


Hvis du tenker dødballer kan du ha et poeng, men ikke i kampens hete. Jeg tipper at i en vanlig kamp for en midtbanespiller er det rimelig fifty fifty i så henseende...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #96 på: Januar 07, 2014, 15:16:40 »


Hodedueller har "lite" med slitne ben å gjøre, men innstilling.


Hvis du tenker dødballer kan du ha et poeng, men ikke i kampens hete. Jeg tipper at i en vanlig kamp for en midtbanespiller er det rimelig fifty fifty i så henseende...

Derfor jeg brukte "!", jeg klarer fortsatt ikke å få meg til å innse at spillerne er utslitte, dvs null saft i beina. Da er de rett og slett for dårlig eller feil trent.

 
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #97 på: Januar 07, 2014, 15:40:46 »


Hodedueller har "lite" med slitne ben å gjøre, men innstilling.


Hvis du tenker dødballer kan du ha et poeng, men ikke i kampens hete. Jeg tipper at i en vanlig kamp for en midtbanespiller er det rimelig fifty fifty i så henseende...

Derfor jeg brukte "!", jeg klarer fortsatt ikke å få meg til å innse at spillerne er utslitte, dvs null saft i beina. Da er de rett og slett for dårlig eller feil trent.

 

Hvis de er for dårlig trent. Ja da må jo probelemet være organisasjonen med Redfearn som et problem da

sportcarl1

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #98 på: Januar 11, 2014, 15:44:06 »
Taktikk er mer enn hva som skal til utpå banen. I tillegg har han bygget for fremtiden på Thorpe Arch. Som denne artikkelen viser så jobber han ikke bare med spillernes mindset, men også fansens!

 http://robertatkinson61.wordpress.com/2013/09/17/mcdermott-seeks-re-birth-of-scary-leeds-united/


JEG HAR TROEN!   8)

Fantastisk  type, Brian Mc Dermott. Ikke et sekund har han klaget over manglende finansiell backing. Tenker løsninger. Jobber med å utvikle det han har tilgjengelig.....

Mc Dermott gir oss stadig prov på at han tenker helhetlig og jobber aktivt med kvalitetsutvikling på mange plan: spilllerstall, taktikk på banen, scoutingapparat, supportere, omdømme...

STEIN PÃ… STEiN..... :)
så skall det låta
 

Ian Baird

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #99 på: Januar 11, 2014, 17:46:27 »
3-4-3-systemet er 'in' i moderne fotball. Det vet BMD. Systemet genererer flere "trekanter" og dermed flere spillalternativer for ballbesittende lag. Barcelona m.fl. er tro mot slikt system. Leeds derimot innehar ikke godt nok spillemateriell og bør umiddelbart endre til 4-4-2 som er enklere og mer lettspilt. Håper og tror BMD går tilbake til 4-4-2 asap. "Back to basics" sa han etter stortapet, håper det er 4-4-2 han sikter til... (?)
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Sleivind

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #100 på: Januar 11, 2014, 17:57:29 »
3-4-3-systemet er 'in' i moderne fotball. Det vet BMD. Systemet genererer flere "trekanter" og dermed flere spillalternativer for ballbesittende lag. Barcelona m.fl. er tro mot slikt system. Leeds derimot innehar ikke godt nok spillemateriell og bør umiddelbart endre til 4-4-2 som er enklere og mer lettspilt. Håper og tror BMD går tilbake til 4-4-2 asap. "Back to basics" sa han etter stortapet, håper det er 4-4-2 han sikter til... (?)

Barcelona har aldri spilt 3-4-3. De har alltid spilt med fire bak.

Ian Baird

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #101 på: Januar 11, 2014, 18:08:37 »
Ja. Det har du rett i. 4-3-3.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #102 på: Januar 14, 2014, 18:58:33 »
Man blir ikke spesielt klokere om hva som skjer fremover etter å ha lest dette, men slik skal det jo også være. Slik kan Leicester være uvitende om hvordan vi møter dem...

Brian McDermott and his United squad are looking firmly ahead towards Saturday’s televised Elland Road clash with table toppers Leicester City (12.15pm). The game represents a return to action for a United side who were on the wrong end of a 6-0 hiding at Sheffield Wednesday last weekend. It was the club’s biggest margin league defeat in over 50 years, and the boss called his players in for an open discussion on Sunday morning. “We were all shell-shocked after a performance and a result like what happened on Saturday,” said the boss. “After the game, we spoke in the dressing room and then brought all the players in for a meeting on Sunday morning. It was an open conversation and anyone could have their say. But after that, you have to move ahead. “You are shell-shocked but you can’t be for too long. You have to get on with your work and what needs to be done. And what the bigger picture is for Leeds United. “The meeting was very productive. I also spoke to the senior players as well. The players had their say, I have always been the same way - they can have their say. I then said what I felt. And I said how I saw things in the future and how things have got to be.” United head towards the weekend without a win in six games, but it’s only a month ago that a 3-0 success at Doncaster proved enough to secure a top-six spot ahead of the Christmas period. “Five or six games ago we were fifth in the league and enjoying form as good as anyone in the country,” said the boss. “Sometimes, football can go like this. “That is why you can never get too down and you can never get too carried away. That goes for now. If you want to, you can get as down as you possibly want. But that is not my character. The only thing we can do now is move on to the next game. “We need to be prepared and get back to basics, and we need to get back to what we have to do and work harder than the opposition." Having gone from being denied all three points by a late deflected goal at Blackpool on Boxing Day, United lurched to successive league defeats at the hands of Nottingham Forest and Blackburn before suffering embarrassing reverses at Rochdale and Sheffield Wednesday. “You never think you have all the answers,” said the boss. “You look and analyse everything. You can’t say you have the answers once you see what happens on the pitch. We can only speak about having the answers if we get the right result against Leicester. “Our home form has been really, really good. Every team coming to Elland Road have had a tough game. That can’t be any different on Saturday. Or in any of the 21 games we have got coming up because, obviously, what happened on Saturday can never happen again. “I am focused on what needs to be done.”

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/m7w5om5ngev110d96m6yf7m1j/title/determined-boss-moves-on#sthash.1lTZZ1nI.dpuf
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #103 på: Januar 19, 2014, 19:51:03 »
Red Bull Salzburg banket regjerenede Bundesliga- og Mesterliga-vinner Bayern München i en treningskamp lørdag kveld.

Scoret tre i første omgang
På Red Bull Arena gikk hjemmelaget rett i strupen på tyskerne og ledet hele 3-0 til pause etter mål fra Sadio Mane, Jonathan Soriano og nysigneringen Robert Zulj.

I andre omgang kunne også Kevin Kampl ha øket ledelsen til 4-0. Men Manuel Neuer, som akkurat ble kåret til verdens beste keeper, reddet forsøket på mesterlig vis.

Valon Berisha kom inn for Salzburg i pausen. Nordmannen var nær å notere seg for en målgivende pasning da innlegget hans ble headet i tverrliggeren av Sadio Mane.

Men det ble ingen scoringer i andre omgang, og dermed tok Berishas klubb en meget imponerende seier.

– Vi prøvde ut nye ting
Bayern München-trener Pep Guardiola mente kampen var en nyttig erfaring for laget hans.

– Jeg gjorde noen taktiske bytter i dag. Vi ønsket å spille med flere på midtbanen. I går trente vi med et nytt system hvor vi bare spiller med tre bak.


– Vi er nødt til å bruke disse kampene til å prøve ut nye ting. Det er hva det handler om for meg. I dag spilte Javi Martinez med skade i 35 minutter, så vi hadde litt problemer, sier han.

Bayern Munchen leder Bundesliga med sju poeng mer enn Bayer Leverkusen som ligger på plassen bak. Førstkommende fredag møter de Håvard Nordtveits Mönchengladbach.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sleivind

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #104 på: Januar 19, 2014, 21:16:40 »
Red Bull Salzburg banket regjerenede Bundesliga- og Mesterliga-vinner Bayern München i en treningskamp lørdag kveld.

Scoret tre i første omgang
På Red Bull Arena gikk hjemmelaget rett i strupen på tyskerne og ledet hele 3-0 til pause etter mål fra Sadio Mane, Jonathan Soriano og nysigneringen Robert Zulj.

I andre omgang kunne også Kevin Kampl ha øket ledelsen til 4-0. Men Manuel Neuer, som akkurat ble kåret til verdens beste keeper, reddet forsøket på mesterlig vis.

Valon Berisha kom inn for Salzburg i pausen. Nordmannen var nær å notere seg for en målgivende pasning da innlegget hans ble headet i tverrliggeren av Sadio Mane.

Men det ble ingen scoringer i andre omgang, og dermed tok Berishas klubb en meget imponerende seier.

– Vi prøvde ut nye ting
Bayern München-trener Pep Guardiola mente kampen var en nyttig erfaring for laget hans.

– Jeg gjorde noen taktiske bytter i dag. Vi ønsket å spille med flere på midtbanen. I går trente vi med et nytt system hvor vi bare spiller med tre bak.


– Vi er nødt til å bruke disse kampene til å prøve ut nye ting. Det er hva det handler om for meg. I dag spilte Javi Martinez med skade i 35 minutter, så vi hadde litt problemer, sier han.

Bayern Munchen leder Bundesliga med sju poeng mer enn Bayer Leverkusen som ligger på plassen bak. Førstkommende fredag møter de Håvard Nordtveits Mönchengladbach.

Ikke rart de tapte 3-0  ;D

Promotion 2010

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #105 på: Januar 21, 2014, 14:37:37 »
“If you look at the last 10 years in this league, teams that have come out of it have pace in wide areas, good strikers, midfielders who can pass it, a solid back four, and a good goalkeeper.

That’s what we’re looking to do. “History doesn’t lie and it shows what you need. That was how I want to play.

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/hcx6oj15k2yq1632qnue2lu9l/title/a-first-for-the-boss#sthash.QTUAWvXi.dpuf



Da mangler vi bare omtrent 8 spillere da!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #106 på: Januar 21, 2014, 14:38:43 »
“If you look at the last 10 years in this league, teams that have come out of it have pace in wide areas, good strikers, midfielders who can pass it, a solid back four, and a good goalkeeper.

That’s what we’re looking to do. “History doesn’t lie and it shows what you need. That was how I want to play.

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/hcx6oj15k2yq1632qnue2lu9l/title/a-first-for-the-boss#sthash.QTUAWvXi.dpuf



Da mangler vi bare omtrent 8 spillere da!  ;D

Altså, rett og slett et godt lag.  ::)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #107 på: Januar 22, 2014, 01:53:06 »
“If you look at the last 10 years in this league, teams that have come out of it have pace in wide areas, good strikers, midfielders who can pass it, a solid back four, and a good goalkeeper.

Det må jo være bortimot det dummeste jeg hørt!

Promotion 2010

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #108 på: Februar 27, 2014, 18:06:52 »
DETTE ER MORSOMT:

“We worked again on that on Thursday morning and we’ll do it again on Friday before we set of for QPR.”



Så gøy: Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille! Nå kommer vi til å ta denne serien med storm - DET ER JEG SIKKER PÃ…!!!!  ::)



Hva er det de roper: McD is GOD!



 - See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/a4eclwvrszyp1spzwhxjz4y1o/title/exciting-times-ahead-boss#sthash.VRP6y2eV.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #109 på: Februar 27, 2014, 19:29:40 »
DETTE ER MORSOMT:

“We worked again on that on Thursday morning and we’ll do it again on Friday before we set of for QPR.”

Så gøy: Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille! Nå kommer vi til å ta denne serien med storm - DET ER JEG SIKKER PÃ…!!!!  


Nå tøyser du igjen, promo....
Sitat:  " Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille!"

Enda ikke trent på?  Hva er det ved denne setningen du ikke forstår. Sitat: " We want to play a certain way and we are working with the team to get to that way of playing. "

  ::)
« Siste redigering: Februar 27, 2014, 19:34:49 av Jon R »
Jon R.

Gufrias

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #110 på: Februar 27, 2014, 22:16:37 »
DETTE ER MORSOMT:

“We worked again on that on Thursday morning and we’ll do it again on Friday before we set of for QPR.”

Så gøy: Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille! Nå kommer vi til å ta denne serien med storm - DET ER JEG SIKKER PÃ…!!!!  


Nå tøyser du igjen, promo....
Sitat:  " Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille!"

Enda ikke trent på?  Hva er det ved denne setningen du ikke forstår. Sitat: " We want to play a certain way and we are working with the team to get to that way of playing. "

  ::)
Og så var det dette rare lille ordet again, da. Hva betyr det, egentlig?  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #111 på: Februar 28, 2014, 01:45:07 »
DETTE ER MORSOMT:

“We worked again on that on Thursday morning and we’ll do it again on Friday before we set of for QPR.”

Så gøy: Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille! Nå kommer vi til å ta denne serien med storm - DET ER JEG SIKKER PÃ…!!!!  


Nå tøyser du igjen, promo....
Sitat:  " Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille!"

Enda ikke trent på?  Hva er det ved denne setningen du ikke forstår. Sitat: " We want to play a certain way and we are working with the team to get to that way of playing. "

  ::)
Og så var det dette rare lille ordet again, da. Hva betyr det, egentlig?  ;)

Det betyr visst at man har gjort noe tidligere, og at man planlegger å gjøre det igjen.  :-*
Jon R.

Promotion 2010

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #112 på: Februar 28, 2014, 14:05:17 »
DETTE ER MORSOMT:

“We worked again on that on Thursday morning and we’ll do it again on Friday before we set of for QPR.”

Så gøy: Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille! Nå kommer vi til å ta denne serien med storm - DET ER JEG SIKKER PÃ…!!!!  


Nå tøyser du igjen, promo....
Sitat:  " Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille!"

Enda ikke trent på?  Hva er det ved denne setningen du ikke forstår. Sitat: " We want to play a certain way and we are working with the team to get to that way of playing. "

  ::)
Og så var det dette rare lille ordet again, da. Hva betyr det, egentlig?  ;)

Det betyr visst at man har gjort noe tidligere, og at man planlegger å gjøre det igjen.  :-*



og igjen.....


Enhver debatt ødelegges av fakta...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #113 på: Februar 28, 2014, 14:06:41 »
DETTE ER MORSOMT:

“We worked again on that on Thursday morning and we’ll do it again on Friday before we set of for QPR.”

Så gøy: Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille! Nå kommer vi til å ta denne serien med storm - DET ER JEG SIKKER PÃ…!!!!  


Nå tøyser du igjen, promo....
Sitat:  " Vårt hemmelige våpen er at vi enda ikke har trent på sånn som vi egentlig skal spille!"

Enda ikke trent på?  Hva er det ved denne setningen du ikke forstår. Sitat: " We want to play a certain way and we are working with the team to get to that way of playing. "

  ::)
Og så var det dette rare lille ordet again, da. Hva betyr det, egentlig?  ;)

Det betyr visst at man har gjort noe tidligere, og at man planlegger å gjøre det igjen.  :-*



og igjen.....


Enhver debatt ødelegges av fakta...

Ikke bra, ikke bra. Snart kan vi legge ned hele forumet... :-X
Jon R.

Kato

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #114 på: Februar 28, 2014, 14:09:48 »
Det kan ikke ha vært mye taktikkeri å diskutere, når en diskusjonstråd om managerens taktikk teller fire sider, inkludert masse fjas. Opprettet i juli 13.  :o
 

Jon R

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #115 på: Februar 28, 2014, 14:17:09 »
Det kan ikke ha vært mye taktikkeri å diskutere, når en diskusjonstråd om managerens taktikk teller fire sider, inkludert masse fjas. Opprettet i juli 13.  :o

Her på forumet diskuterer man ikke taktikk, man fastslår.
Jon R.

Kato

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #116 på: Februar 28, 2014, 14:18:39 »
Det kan ikke ha vært mye taktikkeri å diskutere, når en diskusjonstråd om managerens taktikk teller fire sider, inkludert masse fjas. Opprettet i juli 13.  :o

Her på forumet diskuterer man ikke taktikk, man fastslår.

Også kalt halshugging
 

Gufrias

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #117 på: Mars 14, 2014, 08:15:35 »
Med dagens stall, hva er egentlig den beste formasjonen Leeds kan kaste ut på banen?

Vi har sett at det blir tynt på kantene hvis vi spiller med 3 bakerst, og at disse da lett trekkes ut av posisjon. Lag som Reading, Sheffield Wednesday og Rochdale har visst å utnytte dette.

Vi har sett at midtbanespillerne våre, og særlig vingene, er for dårlige førsteforsvarere i 4-4-2. Vingene har dessuten ikke tilført det offensive bidraget som vi håpte på.

Vår beste spiss er av den typen som fungerer best i tospann, gjerne sammen med en targetman.

Ideelt sett skulle vi altså spilt 4-5-2, men det er vel ikke aktuelt å spille uten keepeer.

Jeg skjønner godt at McD famler.
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #118 på: Mars 14, 2014, 08:39:45 »
Med dagens stall, hva er egentlig den beste formasjonen Leeds kan kaste ut på banen?

Vi har sett at det blir tynt på kantene hvis vi spiller med 3 bakerst, og at disse da lett trekkes ut av posisjon. Lag som Reading, Sheffield Wednesday og Rochdale har visst å utnytte dette.

Vi har sett at midtbanespillerne våre, og særlig vingene, er for dårlige førsteforsvarere i 4-4-2. Vingene har dessuten ikke tilført det offensive bidraget som vi håpte på.

Vår beste spiss er av den typen som fungerer best i tospann, gjerne sammen med en targetman.

Ideelt sett skulle vi altså spilt 4-5-2, men det er vel ikke aktuelt å spille uten keepeer.

Jeg skjønner godt at McD famler.

Det er vel slik at formasjon bør tilpasses spillerstall, og ikke spillerstall tilpasses formasjon. Når midtstopperne dras ut i en treer, føler jeg det er akkurat det vi gjør. For å spille mer markeringsorientert i en treer, hviler et større individuelt ansvar i forhold til førsteforsvarsferdigheter og tempo. Ser egentlig ingen av våre midtstoppere der. Eksempelvis Zaliukas på fjerdemålet tirsdag.

Så jeg mener vi først av alt bør sette en forsvarsfirer. Fremover i banen har vi nå mulighet til å spille med to spisser, i Ross og Wickham (ser de to som i utgangspunktet førstevalg). Eventuelt at Ross spiller i hullet bak Wickham.

Stewart og Kebe er etter mitt syn ikke ideelle spillere for en 4-4-2 formasjon. Da ville jeg hatt Mowatt venstre, og Byram høyre. Og dermed litt skjevt. Mowatt tror jeg nok passer best i diamant på venstresiden. Da måtte Byram spilt høyre back (avhengig av å få backer rundt), og jeg aner ikke hvem som skulle vært høyre midtbanespiller.

 

Sydhagen

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #119 på: Mars 14, 2014, 09:04:58 »
Med den stallen vi har og med det antallet mål vi slipper inn så bør tett forsvar være førsteprioritet for Leeds nå.

Jeg er litt tilhenger av 4-1-3-2 formasjon med 2 brede sentrale midtbanespillere når laget er i angrep.
Og laget ligger kompakt, og med aggresive midtbanespillere, når vi er i forsvar. Spissene jager på de defensive midtbanespillerne og forsvarerne til motstanderen.

Tror denne vil fungere bra som et utgangspunkt:

                  Butland
Byram - Lees - Pearce - Warnock
                   Brown
    Austin - Murphy - Mowatt
    McCormack - Wickham
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."