Analyse av scoringer sesongen 2013/2014

Started by Kato, August 04, 2013, 11:21:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kato

http://www.dailymotion.com/video/x15lf0k_follow-weareleedsmot3-dcfc-v-lufc-05-10-13_sport

Derby - Leeds 3-1

1-0 Bildene kommer raskt på , så får ikke sett noe av forspillet. Vi kommer inn idet førsteangriper er 20 meter fra vårt mål. Derby kommer med to, vi er ryggende men ser ut til å være i bra balanse, i tillegg nummerisk overtall med tre. Engelske lag har, såvidt meg bekjent, i stor grad støtt seg på soneorientert forsvarsspill de siste 150 år. I denne situasjonen har vi gått bort fra det, i og med at samtlige forsvarsspillere har bestemt seg for å ta ballfører. Nå skal riktignok prinsippene legges noe tilside innenfor egen 16 meter, der er det alle mann til pumpene. Men det er nesten ikke til å tro det som foregår i vår bakerste linje, ingen kommunikasjon mellom spillerne. En enkel vegg, og vi er fullstendig utspilt alle tre. Hvordan driller vi rollene der bak? Hva skal vi gjøre innenfor egen 16-meter? Alle på samme mann gir jo vibber til den gang man spilte miniputtefotball.

2-0 Det som skjer her er nesten enda verre enn på det første målet. Vi har en firer som er forferdelig organisert. En stopper har falt med spiss, mens resten står høyt. Etterhvert ser vi at Peltier på høyreback også har falt og ligger i ingenmannsland (i tillegg til altfor bredt). Grusomt. Regelen er klokkeklar. Er vi i ubalanse, og mangler i tillegg godt nok press på ballfører, så faller vi av. Her har noen falt, noen står høyt, ingen samhandling. Hva er det som skjer? I tillegg har Derby mye større vilje i bevegelsene sine, og vi blir fraløpt.  Jo nærmere eget mål, jo tettere skal fireren samles. Et forsvar som tidligere har sett brukbart organisert ut, ser her fælt ut.

2-1 Her ser vi Derby gjøre litt av samme feil som vi har fått baklengs mot siste tiden. Vi får riktignok slått litt upresset fra 30 meter, men linja ligger på 6 meter når legget slås. Trøblet kommer langt inn, keeper er på bærtur, vi vinner duell bak der, og Pearce header i mål.

3-1 I utgangspunktet en situasjon der vi har konsentrert mye folk rundt ball. Og det er ikke gæærnt. Men vi blir spilt gjennom tre mann på et blunk, spiss har kommet mot (uten at stopper følger helt). Vips så er det på med alarmklokkene. Derby er da tre mot to, men de to bak ballen ligger i utgangspunktet fint. Derby utfordrer, vi rygger. I utgangspunktet løser ikke Derby 3- mot 2-situasjonen veldig bra. Spiller ut til venstre er altfor hissig, går for fort og skjærer for tidlig. Spiller seg selv altfor raskt i offside. Dermed kunne vi vært to mot to. Problemet er at vi er kommet for nært eget mål.Vi skal falle i ubalanse, men her faller vi nok litt for langt. Verre er det at når alarmen går, og midtstopper må ta et valg og takle ballfører, så blir det altfor enkelt og veigt. Stopper skal her ta valget om å stoppe ballfører innover i banen. Om førsteangriper hadde blitt tvunget til å spille utvendig, ville det gitt Kenny bedre muligheter (verre vinkel for skudd). En annen sak er at utvendig spiller skjærer inn for tidlig, og ville vært offside om han fikk ballen.Men stopper er på hælene, og vendes altfor lett bort, og vendes bort feil vei. Dermed enkelt å plassere ballen i mål etter det.

Kombinasjonen av dårlig organisering og for svake førsteforsvarere i bakerste ledd feller oss denne gang. Når man analyserer dette , så må jeg si jeg er skuffet over måten vi slipper inn mål på. Det er for enkelt.

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 4
Fra midtkorridoren: 4
Fra vår høyre side: 1
Dødballer: 3

Scoringer:

Fra vår venstre side: 1
Fra midtkorridoren: 5
Fra vår høyre side: 2
Dødballer: 4

Runar

Quote from: Kato on October 06, 2013, 12:31:28
http://www.dailymotion.com/video/x15lf0k_follow-weareleedsmot3-dcfc-v-lufc-05-10-13_sport

Derby - Leeds 3-1

1-0 Bildene kommer raskt på , så får ikke sett noe av forspillet. Vi kommer inn idet førsteangriper er 20 meter fra vårt mål. Derby kommer med to, vi er ryggende men ser ut til å være i bra balanse, i tillegg nummerisk overtall med tre. Engelske lag har, såvidt meg bekjent, i stor grad støtt seg på soneorientert forsvarsspill de siste 150 år. I denne situasjonen har vi gått bort fra det, i og med at samtlige forsvarsspillere har bestemt seg for å ta ballfører. Nå skal riktignok prinsippene legges noe tilside innenfor egen 16 meter, der er det alle mann til pumpene. Men det er nesten ikke til å tro det som foregår i vår bakerste linje, ingen kommunikasjon mellom spillerne. En enkel vegg, og vi er fullstendig utspilt alle tre. Hvordan driller vi rollene der bak? Hva skal vi gjøre innenfor egen 16-meter? Alle på samme mann gir jo vibber til den gang man spilte miniputtefotball.

2-0 Det som skjer her er nesten enda verre enn på det første målet. Vi har en firer som er forferdelig organisert. En stopper har falt med spiss, mens resten står høyt. Etterhvert ser vi at Peltier på høyreback også har falt og ligger i ingenmannsland (i tillegg til altfor bredt). Grusomt. Regelen er klokkeklar. Er vi i ubalanse, og mangler i tillegg godt nok press på ballfører, så faller vi av. Her har noen falt, noen står høyt, ingen samhandling. Hva er det som skjer? I tillegg har Derby mye større vilje i bevegelsene sine, og vi blir fraløpt.  Jo nærmere eget mål, jo tettere skal fireren samles. Et forsvar som tidligere har sett brukbart organisert ut, ser her fælt ut.

2-1 Her ser vi Derby gjøre litt av samme feil som vi har fått baklengs mot siste tiden. Vi får riktignok slått litt upresset fra 30 meter, men linja ligger på 6 meter når legget slås. Trøblet kommer langt inn, keeper er på bærtur, vi vinner duell bak der, og Pearce header i mål.

3-1 I utgangspunktet en situasjon der vi har konsentrert mye folk rundt ball. Og det er ikke gæærnt. Men vi blir spilt gjennom tre mann på et blunk, spiss har kommet mot (uten at stopper følger helt). Vips så er det på med alarmklokkene. Derby er da tre mot to, men de to bak ballen ligger i utgangspunktet fint. Derby utfordrer, vi rygger. I utgangspunktet løser ikke Derby 3- mot 2-situasjonen veldig bra. Spiller ut til venstre er altfor hissig, går for fort og skjærer for tidlig. Spiller seg selv altfor raskt i offside. Dermed kunne vi vært to mot to. Problemet er at vi er kommet for nært eget mål.Vi skal falle i ubalanse, men her faller vi nok litt for langt. Verre er det at når alarmen går, og midtstopper må ta et valg og takle ballfører, så blir det altfor enkelt og veigt. Stopper skal her ta valget om å stoppe ballfører innover i banen. Om førsteangriper hadde blitt tvunget til å spille utvendig, ville det gitt Kenny bedre muligheter (verre vinkel for skudd). En annen sak er at utvendig spiller skjærer inn for tidlig, og ville vært offside om han fikk ballen.Men stopper er på hælene, og vendes altfor lett bort, og vendes bort feil vei. Dermed enkelt å plassere ballen i mål etter det.

Kombinasjonen av dårlig organisering og for svake førsteforsvarere i bakerste ledd feller oss denne gang. Når man analyserer dette , så må jeg si jeg er skuffet over måten vi slipper inn mål på. Det er for enkelt.

Baklengs så langt:

Scoringer:

Engelske lag har vel ikke vært veldig glad i soneforsvar. I Leeds har vi ikke praktisert det. Under Grayson spilte vi utpreget mannsmarker i i forsvarslinjen, det samme under Warnock.

baste

Ingen tvil om samhandlingen i de bakre rekkene e elendig. Men ofte vil en god midtbane gjør jobben lettere førr de der bak, men med slikt forsvarsspill som dette, hjelper ikkeno   :-X

Satser på at McDermott også tar en analyse eller to over hva som gikk galt

Kato

Quote from: Runar on October 06, 2013, 13:42:06
Quote from: Kato on October 06, 2013, 12:31:28

Derby - Leeds 3-1

Baklengs så langt:

Scoringer:

Engelske lag har vel ikke vært veldig glad i soneforsvar. I Leeds har vi ikke praktisert det. Under Grayson spilte vi utpreget mannsmarker i i forsvarslinjen, det samme under Warnock.

Engelske lag har i 150 år vært langt mer soneorientert i sitt forsvarsspill enn markeringsorientert.

Runar

Javel...  Det var nytt for meg...

Er vel Leeds du tar utgangspunkt i, kan ikke se at det har vært tilfellet i Leeds under de siste 3 managerne ihvertfall.

Kato

Quote from: Runar on October 06, 2013, 15:53:45
Javel...  Det var nytt for meg...

Er vel Leeds du tar utgangspunkt i, kan ikke se at det har vært tilfellet i Leeds under de siste 3 managerne ihvertfall.

Nå skal jeg passe meg for å bli belærende, men heller bare prøve å forklare forskjellen på en enkel måte.

I et soneforsvar opptrer spillerne mye mer i forhold til hverandre, kontra et markeringsorientert forsvar der man beveger seg mer i forhold til motspillerne. Hver spiller har ansvar for sin sone, hvor man da beveger seg først og fremst i forhold til sin medspillere. Selvsagt markerer man i sonen. Den vanligste formen for soneforsvar er et forsvar med to midtsoppere og to backer, en sone pr mann. Kort fortalt dekker spilleren et område på banen istedenfor å dekke en motspiller.

Et markeringsorientert forsvar vil som sagt ha større fokus på markering av motstandernes spillere. Et typisk eksempel er tyskerne fra 80-tallet hvor de spilte med en "sweeper" eller "libero", og to markeringsstoppere foran han (som markerte ut motspillernes angripere).

I dagens fotball ser vi at mange lag er mer opptatte av markering i sonen enn tidligere, men de spiller likevel soneorientert. På dødballer ser vi både soneorientert og markeringsorientert. Noen lag tar rent ut mann-mann, mens andre bruker feks tre spillere til å dekke de tre farligste sonene foran mål. Her er det nok klart mest vanlig å spille markeringsorientert.

Mulig jeg misforsto deg Runar. At du mente vi har drevet markeringsorientert på dødballer mot. Mens jeg prater om forsvarsspill i det store og hele når jeg sier engelske lag har spilt soneorientert i 150 år.

Blank_File

Jeg ble også redd jeg hadde misforstått hva sone er, men basert på det du sier nå Kato så skjønner jeg fortsatt ikke at det vi har drevet med i Leeds (på dødballer) er sone...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk now Free

Runar

Quote from: Kato on October 07, 2013, 10:03:44

Nå skal jeg passe meg for å bli belærende, men heller bare prøve å forklare forskjellen på en enkel måte.

I et soneforsvar opptrer spillerne mye mer i forhold til hverandre, kontra et markeringsorientert forsvar der man beveger seg mer i forhold til motspillerne. Hver spiller har ansvar for sin sone, hvor man da beveger seg først og fremst i forhold til sin medspillere. Selvsagt markerer man i sonen. Den vanligste formen for soneforsvar er et forsvar med to midtsoppere og to backer, en sone pr mann. Kort fortalt dekker spilleren et område på banen istedenfor å dekke en motspiller.

Et markeringsorientert forsvar vil som sagt ha større fokus på markering av motstandernes spillere. Et typisk eksempel er tyskerne fra 80-tallet hvor de spilte med en "sweeper" eller "libero", og to markeringsstoppere foran han (som markerte ut motspillernes angripere).

I dagens fotball ser vi at mange lag er mer opptatte av markering i sonen enn tidligere, men de spiller likevel soneorientert. På dødballer ser vi både soneorientert og markeringsorientert. Noen lag tar rent ut mann-mann, mens andre bruker feks tre spillere til å dekke de tre farligste sonene foran mål. Her er det nok klart mest vanlig å spille markeringsorientert.

Mulig jeg misforsto deg Runar. At du mente vi har drevet markeringsorientert på dødballer mot. Mens jeg prater om forsvarsspill i det store og hele når jeg sier engelske lag har spilt soneorientert i 150 år.

Jeg snakket ikke om dødball. Jeg snakker om spill motspill...

Og som jeg sa Leeds under Grayson spilte Mann mann med få innrømmelser til sone. Noe jeg oppfatter at de gjorde under Warnock også.

Om du kaller det engelskfotball har bestått av for soneforsvar har vi ulike oppfattelse av soneforsvar.

Britene har i mange tiår praktisert kombinasjonsmarkering, dvs. å markere spillere i bestemte soner. Selv ikke Manchester United lå om til mer soneorienter tilnærming før McLaren kom inn i trenerteamet.

Kato

Quote from: Runar on October 07, 2013, 13:23:43
Quote from: Kato on October 07, 2013, 10:03:44

Jeg snakket ikke om dødball. Jeg snakker om spill motspill...

Og som jeg sa Leeds under Grayson spilte Mann mann med få innrømmelser til sone. Noe jeg oppfatter at de gjorde under Warnock også.

Om du kaller det engelskfotball har bestått av for soneforsvar har vi ulike oppfattelse av soneforsvar.

Britene har i mange tiår praktisert kombinasjonsmarkering, dvs. å markere spillere i bestemte soner. Selv ikke Manchester United lå om til mer soneorienter tilnærming før McLaren kom inn i trenerteamet.

Da legger vi bare den ballen død (i denne tråden) med at vi er uenig i hva et soneforsvar er.

flynn

De trenerne fra "den norske soneforsvarsskolen" som har prøvd seg som managere i England har vel alle snakket om hvor vrient det er å få spillerne til å lære, og forholde seg til, vår forståelse av soneforsvar.
Selv i København mener Solbakken tydeligvis at det er en utfordring.
Så, begge har nok rett. Leeds, som de fleste engelske lag, vi selv si at de spiller sone, men det er ikke helt det samme som den veldig spesfikke og strenge norske varianten.

flynn

martind

Er nok bare den engelske beskrivelsen av soneforsvar som er ulik slik som Flynn sier.

Både i Norge og i England spiller man soneorientert forsvar, men man markerer jo selvfølgelig i sin sone. Det er en forutsetning. I Tyskland har det hvertfall tidligere vært mye mer direkte markeringsfotball utover egne soner.
MOT!! We are Leeds!

Dennis

Leeds har da ikke drevet med markering av motspillere på årevis, verken i sone- eller mannsorientering...?
Marching on together!

Sydhagen

Leeds har vel vært fullstendig fraværende i forsvaret i årevis..
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Nå kan jo graden av soneorientert forsvar diskuteres. Og her på berget spiller vi ekstremt soneoritentert.

Men i vurderingen om de spiller soneorientert eller markeringsorientert i England er det ikke tvil om at forsvaret orienteres etter soneprinsippet.

Som tidligere sagt så er mange lag de siste årene blitt mer markeringsorientert i sin sone, men likevel spiller de soneorientert.

Hvem kan for eksempel huske sist et engelsk lag spilte med sweeper og markeringsstopper (det vi kalte forstopper før i tiden)?

B_Ød

jeg spilte med forstoppelse en gang...teller det?
Ups & Ups!!

Dennis

Marching on together!

lojosang

- Leif Olav

Kato

Egentlig ikke så gira på at denne tråden skal ramle ut i bare tull :-\

p0ndus

Quote from: Kato on October 09, 2013, 21:31:45
Egentlig ikke så gira på at denne tråden skal ramle ut i bare tull :-\

Enig , dette er en kjempebra og konstruktiv tråd KATO. Så jeg lover ihvertfall  og ikke bøffe med tråden din.

Kato

Leeds - Birmingham 4-0 (Husker vi slo Birmingham hjemme 4-0, tror det var i 87. Sheridan med vakkert frispark)

1-0 Lang pasning (fra Wooton tror jeg). Forsvaret til Birmingham sover, og har ikke falt av raskt nok. Keeper gjør alle feilers mor. Skal stå på strek når det blir duell. Smith jobber godt på, keeper klarerer til Austin, som fint med utsiden serverer Ross omtrent åpent mål fra 25 meter. Ross setter kula fint i mål på direkten.

2-0 Fantastisk pasning fra Austin ut venstre mot Ross. Birminghamforsvaret ser ut som en tannrekke, to står høyt og en faller av. Austin kommer på et dypt løp etter langpasningen. Ross slår nydelig inn fra venstre. Stopper som er tilbake går i den klassiske fella, og blir dratt mot ball. Austin header vakkert i mål. Idet innlegget slås har Derby 5 spillere innenfor egen 16-meter mot våre 2.

3-0 Nok en gang scoring etter langpasning (alle de tre første), denne gang fra Tom Lees. Ingen av Birminghamstopperne kommer seg opp i duell med Smith. Han stusser Ross fint gjennom, som ikke er offside. Keeper redder skuddet, Smith følger fint opp og setter returen fint i hjørnet fra nøyaktig 16 meter. Smart skudd tilbake til hjørnet der keeper kommer fra.

4-0 Kanskje det fineste målet vårt så langt denne sesongen. Mowatt spiller Austin gjennom på venstresiden. Høyreback hos Birmingham gjør et kamikazestøt, katastrofe. Austin slipper tilbake til Mowatt som følger opp. Innlegget på første med venstrefoten, glimrende slått. Smith får angripe ballen rettvendt, og den sitter vakkert i kassa.

Baklengs så langt:

Scoringer:

Fra vår venstre side: 3
Fra midtkorridoren: 7

Gufrias

Hekta på Leeds siden 1974

Kato

kongsmo

Quote from: Kato on October 25, 2013, 11:13:51
Leeds - Birmingham 4-0 (Husker vi slo Birmingham hjemme 4-0, tror det var i 87. Sheridan med vakkert frispark)

2-0 Fantastisk pasning fra Austin ut venstre mot Ross. Birminghamforsvaret ser ut som en tannrekke, to står høyt og en faller av. Austin kommer på et dypt løp etter langpasningen. Ross slår nydelig inn fra venstre. Stopper som er tilbake går i den klassiske fella, og blir dratt mot ball. Austin header vakkert i mål. Idet innlegget slås har Derby 5 spillere innenfor egen 16-meter mot våre 2.

"SNIFFER"

HåvardK

En av tidenes beste tråder, Kato. Bønnfaller alle om å holde seg til topic akkurat her.

Kato

Huddersfield - Leeds 3-2

http://www.dailymotion.com/video/x16gsvh_huddersfield-3-v-2-leeds-26-10-2013_sport

0-1 Corner fra venstre. Heades direkte i mål på bakre stolpe av Smith allerede etter to minutter. Sterkt gjort da han vinner duell mot to motspillere. Alltid glad når vi scorer på dødball.

1-1 Dog, like ille når vi får mål mot på dødball. Corner fra venstre blir slått ut på 20 meter. Der står en Huddersfield-spiller helt alene. Er det ingen som har ansvaret for returrommet på dødballer? Fin avslutning i hjørnet, men definitivt smågutte-feil av oss.

2-1 Innlegg fra venstre, innoversvingt fra noe utenfor 16-meteren. Stopper har hver sin spiller, i striden stusser Lees ballen i eget mål. Godt slått innlegg, men innbiller meg at stopperne i utgangspunktet er feilplassert. De burde begge vært posisjonsert med kroppen vendt mot innlegg, men ser ut til å ha blitt dratt innover av spissene. Rent duell-tap i feltet.

2-2 Nok en dødball-scoring, fra høyre. Fin innoversvingt serv, Blackstock møter på første stolpe. Stusser fint i bakerste hjørne. 5 mann i krigen der inne, bra.

3-2 Pearce vendt grusomt bort nesten ute med cornerflagget. Man kan undres hvordan stopperen er havnet der nede. Innlegg til feilvendt spiller som får bruke to touch, vending og skudd nede i hjørnet. Idet han scorer er vi tre på rettsiden, men ingen førsteforsvarer som holder målscorer feilvendt.

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 5

Scoringer:

Fra midtkorridoren: 7
Dødballer: 6

Kato

Leeds - Yeovil 2-0

http://www.dailymotion.com/video/x16pvwe_leeds-2-v-0-yeovil-02-11-2013_sport

1-0 Klassisk overangssituasjon hvor vi kommer 3 mot 3. Riktig forsvarsspiller hos Yeovil støter i Austin. Austin er dyktig nok til å ikke slippe Ross for tidlig. Spiller på perfekt tidspunkt. Andreforsvarer har gitt for mye rom utvendig. PANG, 1-0. Sterkt å score fra relativt skrå vinkel.

2-0 Råsterk Austin holder unna motspiller, vender han bort, og spiller Ross nydelig gjennom (mellom stopperne til Yeovil). Tydelig og god bevegelse fra Ross, setter i tillegg ballen rolig forbi en keeper som åpner opp lengste, og legger seg for tidlig. Husker en gammel god forsvarsregel: La motstanderne aldri spille mellom stopperne dine (i så fall er du feil posisjonert). Vår 9. scoring fra midtkorridoren, oppsiktsvekkende mange.

Baklengs så langt:

Scoringer:

Fra midtkorridoren: 9
Dødballer: 6

Kato

Charlton - Leeds 2-4

http://www.dailymotion.com/video/x170e3f_follow-weareleedsmot3-cafc-2-v-4-leeds-united-lufc-rossmccormack44_sport

0-1 Lang ball fra høyre back, mot et Charlton fælt posisjonert. Venstre back for bredt. Høyre back for høyt. Mens begge stopperne blir dratt inn i samme duell. Ross på et sedvanlig godt bakromsløp, hvor han timer stussen fra Blackstock utmerket. Vipper ballen elegant over keeper. Fin scoring, fælt forsvarsspill.

1-1 Frispark fra høyre, vi vinner duellen i feltet. Stewart tar ballen på hel volley, og kliner den i krysset fra ca 20 meter. Hands up, fantastisk scoring. Ingenting vi kunne gjort noe med. Fælt tidspunkt, like før pause.

1-2 Pugh med et godt løp bakfra, stusses gjennom. Kan vel diskuteres om han blir tatt. Straffen anser jeg å være av det billige slaget. Ross hamrer den utagbart midt i mål, like under tverrliggeren.

2-2 Må være noe av det verste vi har sluppet inn noensinne. Angriper feilvendt nede ved cornerflagget, med ikke mindre enn to av våre i ryggen. På utrolig (heldig) vis kommer han seg forbi begge to. Ja opptil flere ganger. Innlegget klarer ingen å stoppe, foran kassa står nestemann totalt umarkert og spaserer inn 2-2. Tror vi var noe sånt som 7 mot 2 i den situasjonen. Utrolig at slikt kan bli scoring.

2-3 Frispark fra like innpå Charltons halvdel. Vurderer Charlton til å ha falt for dypt med linja si. Duellen kommer helt inne på 7 meter. Ballen faller ned til Ross som hamrer den i nettaket på hel volley fra 2-3 meter. Baklengs lik noen av de vi har fått mot oss i høst (falt for dypt for tidlig). Fint at v i pusher linja til Charlton så langt  inn mot målet som mulig. Der kan alt skje. Her scorer vi 4 mot 6 i feltet.

2-4 Frispark fra vel 20 meter. Ross svinger den nydelig i lengste hjørne. Fin variant, utoversvingt.

Baklengs så langt:

Fra vår høyre side: 3

Scoringer:

Fra midtkorridoren: 11
Dødballer: 7

Kato

Scoringer:

Dødballer: 7

Her ser vi beviset på manglende kantspill i dagens mannskap. Kun 6 av 24 mål (25 prosent) er kommet etter åpent spill i sidekorridorene.

Vi har ropt på kantspillere, og vi roper fortsatt. Klart forbedringspotensiale her.

Kato

Leeds - Middlesboro 2-1

http://www.dailymotion.com/video/x17jp9f_follow-weareleedsmot3-leeds-united-2-v-1-middlesbrough-23-11-13-lufc_sport

Her får vi se noe jeg aldri kan huske å ha sett i noen Leeds-kamp, vi scorer på to korte cornere (også kalt den utskjelte cornervarianten).

1-0 Vi ser ut til å ta den korte corneren veldig raskt, Boro klarer ikke å komme raskt ut i 2 mot 2. Innlegget slås utoverskrudd fra Mowatt. Duellen vinnes på bakre stang av Lees, og heades tilbake. Der lurer Ross , og header i mål. Sniffer, på rett plass til rett tid. Kort corner og mål, samleobjekt. Vi er 4 mot 6 i duellspillet inne i Boros felt, sterkt at vi scorer da.

1-1 Boro kommer opp på høyre side. Ser for meg en av svakhetene med å spille med treer bak (eller femmer). Kantspiller er borte, en av stopperne dras ut som førsteforsvarer. Vi har et skummelt bakrom bak oss, og ser ut til å være i ubalanse (synd vi ikke får sett hele forspillet). Innlegget er strålende, og slås i et rom der vi egentlig bør ha en andreforsvarer. Ubalansen gjør at gjenværende forsvarsformasjon blir for flate. Likevel, strålende innlegg, strålende bevegelse og avslutning fra Carayol. Ser ut til å være en text-book kontring.

2-1 Du tror det ikke før du får se det. Nok en scoring på kort corner. Denne gang fra høyre. Peltier gjør ære på gode gamle Johan Cruyff, med en herlig cruyff-vending. Boro kommer som forrige gang, for seint ut med to forsvarsspillere. Peltier svinger innover med venstre, Pearce  knuser Frazer på bakerste, og header vakkert høyt i nærmeste hjørne. 2 nye dødballmål offensivt.

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 6

Scoringer:

Dødballer: 9

9 mål på dødballer etter 16 kamper, kan ikke huske sist vi var der.

Ian Baird

Quote from: Kato on November 23, 2013, 20:40:19
Leeds - Middlesboro 2-1

http://www.dailymotion.com/video/x17jp9f_follow-weareleedsmot3-leeds-united-2-v-1-middlesbrough-23-11-13-lufc_sport

Her får vi se noe jeg aldri kan huske å ha sett i noen Leeds-kamp, vi scorer på to korte cornere (også kalt den utskjelte cornervarianten).

1-0 Vi ser ut til å ta den korte corneren veldig raskt, Boro klarer ikke å komme raskt ut i 2 mot 2. Innlegget slås utoverskrudd fra Mowatt. Duellen vinnes på bakre stang av Lees, og heades tilbake. Der lurer Ross , og header i mål. Sniffer, på rett plass til rett tid. Kort corner og mål, samleobjekt. Vi er 4 mot 6 i duellspillet inne i Boros felt, sterkt at vi scorer da.

1-1 Boro kommer opp på høyre side. Ser for meg en av svakhetene med å spille med treer bak (eller femmer). Kantspiller er borte, en av stopperne dras ut som førsteforsvarer. Vi har et skummelt bakrom bak oss, og ser ut til å være i ubalanse (synd vi ikke får sett hele forspillet). Innlegget er strålende, og slås i et rom der vi egentlig bør ha en andreforsvarer. Ubalansen gjør at gjenværende forsvarsformasjon blir for flate. Likevel, strålende innlegg, strålende bevegelse og avslutning fra Carayol. Ser ut til å være en text-book kontring.

2-1 Du tror det ikke før du får se det. Nok en scoring på kort corner. Denne gang fra høyre. Peltier gjør ære på gode gamle Johan Cruyff, med en herlig cruyff-vending. Boro kommer som forrige gang, for seint ut med to forsvarsspillere. Peltier svinger innover med venstre, Pearce  knuser Frazer på bakerste, og header vakkert høyt i nærmeste hjørne. 2 nye dødballmål offensivt.

Baklengs så langt:

Fra vår venstre side: 6

Scoringer:

Dødballer: 9

9 mål på dødballer etter 16 kamper, kan ikke huske sist vi var der.

Helt utrolig. "Kucornere" har aldri overbevist meg men her ser vi to gode varianter med forholdsvis kjappe innlegg. Det er mer luft i feltet og to greie mål. Kanskje forandre oppfatning av disse cornervariantene.... hmm.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.