Kamp vs Leicester - King Power Stadium 11/08 kl 17:30

Started by ArneS, August 10, 2013, 11:26:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

baste

Er fornøyd med 1 poeng i en vanskelig bortekamp. Grei start på sesongen.

Marching on together

Sterland

Bra gjennomført defensiv forestilling. Leicester skapte vel kun 1 sjanse. Fremover er det en annen historie. Varney og Hunt jobber bra, men det lukter ikke goaler. Postivit innhopp av Poleon og til dels Smith. MEN laget skriker etter en kvalitetsspiss og et par raske vinger. Macca kan bekle den ene spissplassen og mulig Poleon kan komme, men ellers er det tynt. Utrolig synd vi ikke fikk Chris Wood i fjor. Han virket meget vass. Skal vi kjempe om opprykk, tror jeg det blir spett med de offensive kreftene vi har i dag. Nå må BMD riste litt cash ut av eierne...:-)

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Strålende fornøyd med ett poeng borte, helt knall !

Dennis

For upartiske må det ha vært en dørgende kjedelig kamp med ballen mer i lufta enn på gresset. Som realistisk Leedsfan er det sterkt med ett poeng på King Power Stadium. Ikke bare tar vi ett poeng, men vi hindrer også to poeng for en play off-utfordrer.

Viktig poeng dette, selv om det absolutt ikke var noe fyrverkeri vi var vitne til. Heldigvis spilte Warnock og Pearce seg opp etter en forferdelig start. De holdt på å skape mer for Leicester enn de gjorde selv.

Austin var vår MOM, syns jeg. Ellers virker det som det er mer spisskompetanse i Smith/Poleon, enn Hunt/Varney, selv om de to sistnevnte løp det de orket.
Marching on together!

Derrick

Like dødskjedelig som å se på Hurtigruten minutt for minutt. Ingen av lagene fortjente å vinne. Angrepsspillet må opp mange hakk skal det bli tre poeng mot Sheff.Wed.

Kato

Som mange sier, et godt poeng i en vanskelig kamp. For øvrig en kamp for spesielt interesserte.

Var jo omtrent kjemisk fritt for store målsjanser. Leicesters skudd i stanga det nærmeste.

Synes vi ble mer gjennombruddshissige så snart Hunt forsvant, og Poleon kom på.

Luktet vel første målet vinner hele veien. Hunt en stor skuffelse, løser ikke problemene våre med lite mål.

Faktisk føler jeg mangelen av en toppspiss når er mer prekær enn en midtstopper.

Wood hos Leicester har jeg ønsket tidligere. En spiller som ser ut til å ha noe av de kvalitetene vi mangler.

Hunt og Varney er ikke mer enn squadplayers.

Leedsfan

Quote from: Mr Kaizer on August 11, 2013, 19:47:22
For upartiske må det ha vært en dørgende kjedelig kamp med ballen mer i lufta enn på gresset. Som realistisk Leedsfan er det sterkt med ett poeng på King Power Stadium. Ikke bare tar vi ett poeng, men vi hindrer også to poeng for en play off-utfordrer.

Viktig poeng dette, selv om det absolutt ikke var noe fyrverkeri vi var vitne til. Heldigvis spilte Warnock og Pearce seg opp etter en forferdelig start. De holdt på å skape mer for Leicester enn de gjorde selv.

Austin var vår MOM, syns jeg. Ellers virker det som det er mer spisskompetanse i Smith/Poleon, enn Hunt/Varney, selv om de to sistnevnte løp det de orket.

Trodde Warnock skulle spille på rutinen, men han var livsfarlig et par ganger i 1. omgang.

Dette var ingen lett kamp for Leeds, det var ikke noen dårlige karer Leicester hadde på benken.

Dessuten så har vi de samme spillerne som ikke evnet å vinne på bortebane forrige sesong, og ofte tapte poengene de siste 15-20 minuttene.

Med ALT som grunnlag så sier jeg meg meget fornøyd med 0-0.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Quote from: Kato on August 11, 2013, 20:15:25
Som mange sier, et godt poeng i en vanskelig kamp. For øvrig en kamp for spesielt interesserte.

Var jo omtrent kjemisk fritt for store målsjanser. Leicesters skudd i stanga det nærmeste.

Luktet vel første målet vinner hele veien. Hunt en stor skuffelse, løser ikke problemene våre med lite mål.

Faktisk føler jeg mangelen av en toppspiss når er mer prekær enn en midtstopper.

Wood hos Leicester har jeg ønsket tidligere. En spiller som ser ut til å ha noe av de kvalitetene vi mangler.

Skal ikke være så bastant, men tror Hunt kommer mye mer til sin rett med litt baller inn i boksen (noe de fleste spisser liker).

Er ikke uenig i at laget skriker etter en skikkelig spiss, to vinger og en commanding midtstopper.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Quote from: Leedsfan on August 11, 2013, 20:16:49
Quote from: Mr Kaizer on August 11, 2013, 19:47:22

Trodde Warnock skulle spille på rutinen, men han var livsfarlig et par ganger i 1. omgang.

Dette var ingen lett kamp for Leeds, det var ikke noen dårlige karer Leicester hadde på benken.

Dessuten så har vi de samme spillerne som ikke evnet å vinne på bortebane forrige sesong, og ofte tapte poengene de siste 15-20 minuttene.

Med ALT som grunnlag så sier jeg meg meget fornøyd med 0-0.

Sitter med følelsen at vi i fjor hadde tapt denne de siste 15-20 min.

Kato

Quote from: Leedsfan on August 11, 2013, 20:18:48

Skal ikke være så bastant, men tror Hunt kommer mye mer til sin rett med litt baller inn i boksen (noe de fleste spisser liker).

Er ikke uenig i at laget skriker etter en skikkelig spiss, to vinger og en commanding midtstopper.

Det som er så fordømt, er at det ikke er så forbanna mye som skal til før vi er en skikkelig utfordrer. 3 kvalitetsspillere inn, og vi er i toppen.

Leedsfan

Quote from: Kato on August 11, 2013, 20:20:39
Quote from: Leedsfan on August 11, 2013, 20:18:48

Det som er så fordømt, er at det ikke er så forbanna mye som skal til før vi er en skikkelig utfordrer. 3 kvalitetsspillere inn, og vi er i toppen.

Mills, GM-S og Le Fondre?

Leedsfan

BBC

QuoteLeicester and Leeds stuttered to a draw in an uninspiring game of few chances at the King Power Stadium.

Both teams had won their first league game last week but they struggled to muster any sort of noteworthy chance in a low-key first half.

After the break, Foxes midfielder Danny Drinkwater went close when he spun on the ball and bent a shot just over.
Leeds travel travails

The 2-1 victory over Watford on the final day of last season is Leeds's only away league win in 2013.

Leicester finished stronger and striker Chris Wood went on a surging run before his shot came back off the Leeds post.

Striker Matt Smith did give the home side a late scare when his far post header was tipped against the side-netting by keeper Kasper Schmeichel, although the effort appeared to be going wide.

However, it was a game in which the defences dominated, with Leeds centre-back Rodolph Austin a particularly impressive performer.

Leicester were the second highest scorers at home in the Championship last season but the visitors limited the home side to fleeting chances as both teams had to be content with a point.

Leicester manager Nigel Pearson:

"I think it was always going to be tight. Leeds came with a decent game plan and tried to limit the number of chances we had. We had the best clear-cut chances but we were unable to take one.

"I thought it was an interesting game with two decent sides who cancelled each other out. It was a decent game and I felt comfortable throughout.

"You credit Leeds for how they went about the game and that was how games are in the Championship - very tight and there for the taking."

Leeds manager Brian McDermott:

"They hit the post, but we started well and I thought we might have nicked a goal.

"We had a good chance through a Matt Smith header but there was not much in the game. We nullified each other and it was very tight.

"But this is not an easy place to come and get a result from. Home or away you try and win the game and it is what it is. We've got four points and it's nice to get off to a start. We have a couple of good results."

Joe Jordan

Greit med 1 poeng men kampen var fryktelig kjedelig. Vi mangler spill på kantene med kjappe gode innlegg. Hadde vi hatt det så hadde jeg hatt godt håp om minst playoff. Nå ble det istedet for mange lange baller fremover fra backene uten adresse.

Syns Green jobber mye men har ikke kvalitene. Veldig mange feilpasninger.Hunt var hjelpeløs uten innlegg fra kantene. Austin var bra og innhoppet til Poleon gjorde oss vassere med en gang.

Sent from my iPad using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

gulle

ok mot et bra lag.
Vi har hengt mere i tauene mot Leicester før.jeg mener en skikkelig kreativ midbanespiller med stor arbeidsradius ville løst mye for oss.(men sånne er dyre)
Poleon , Smith og Mc Cormack har sine kvaliteter som kunne kommet bedre fram med en skikkelig hovmester. kanskje Murphy kan vokse inn i rollen, men han trenger i så fall tid.
I år rykker vi opp!

raggen

greit med o-o borte mot leicester,MEN må si meg million mannen vår murphy skuffet stort idag... virket nonchelang med ballen og brukte lang tid med ballen og mistet stadig vekk... håper dette bare var en dårlig kamp av ham
Forever Leeds United!!!!!!!!

Gufrias

Synes ikke vi skal tolke denne ene kampen i hjel. Leicester hadde Championships tredje tetteste forsvar i forrige sesong.  Kanskje spissene våre kommer mer til sin rett mot en mer gjennomsnittlig motstander.

0-0 på King Power er absolutt godkjent!
Hekta på Leeds siden 1974

Ankerjon15

Quote from: Ankerjon15 on August 11, 2013, 01:57:39
Quote from: Allanclarke on August 10, 2013, 21:39:44
Quote from: GeirO on August 10, 2013, 18:59:36
Liker dårlig denne kollisjonen av Godsetkamp og Leedskamp, begge på TV samtidig......!

Jeg ser den. Jeg er heldig for Start sin mot Vålerenga begynner  19.00, misser bare 15 min. Men da ligger vel Start under 3-0 uansett. Nei, for (mesteparten) tiden er Leeds viktigere enn Start!
Kommer ut og ser kampene i morra for å få opp troa å posiviteten din, Heia START og LEEDS.
Bra jeg tok turen innom, uavgjort til LEEDS og seier til SRART, jippi.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Allanclarke

Quote from: Ankerjon15 on August 11, 2013, 21:56:11
Quote from: Ankerjon15 on August 11, 2013, 01:57:39
Quote from: Allanclarke on August 10, 2013, 21:39:44
Quote from: GeirO on August 10, 2013, 18:59:36
Liker dårlig denne kollisjonen av Godsetkamp og Leedskamp, begge på TV samtidig......!

Jeg ser den. Jeg er heldig for Start sin mot Vålerenga begynner  19.00, misser bare 15 min. Men da ligger vel Start under 3-0 uansett. Nei, for (mesteparten) tiden er Leeds viktigere enn Start!
Kommer ut og ser kampene i morra for å få opp troa å posiviteten din, Heia START og LEEDS.
Bra jeg tok turen innom, uavgjort til LEEDS og seier til SRART, jippi.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Fantastisk fornøyd idag! Veldig bra med U borte mot Leicester, fantastisk av Start også! Med sier i neste mot Wednesday så har vi fått en meger akseptabel sesongstart! Keep it going!!! :D

fmtj

Veldig godkjent dette! 4 poeng mot to av fjorårssesongens semifinalister i playoff.
Yeboahs vitne

samadhi

Bra defansiv gjennomført kamp. Knallsterkt og holde nullen og knapt slippe hjemmelaget til en eneste sjanse. Litt verre offansivt der vi skapar tilsvarende lite.

Mangler typiske vinger, offansive backer og giftige spisser.

Byram tilbake fra skade, en kreativ og kjapp ving på venstresiden og en matchvinner på topp som kan spille sammen med Ross så er vi der  :)

Austin konge på midten i dag.
marching on together,
derudaf forever...

p0ndus

Enkel retorikk, slipper vi til mindre bakover så så behøver vi hler ikke putte så mye fremover. gammelt jungelleagueord.

Johrnino

Godt fornøyd med resultatet. Tror vi møtte Leicester på et gunstig tidspunkt med en del nøkkelspillere ute av form.
Peltier med svak kamp i dag. Mulig det var en del nerver siden han møtte sitt gamle lag, men han har til gode å imponere som back i de kampene jeg tidligere har sett..
Hva med Green på høyreback og Tonge inn på midtbanen?

Hallgi

Opptur av ein start på sesongen! Ser veldig lovande ut med det McD får ut av laget, og herlig å sjå Austin som skipper!
Blir veldig spennande med ny TV-kamp til helga. Eg håper og å sjå Poleon fra start, Hunt virka veldig nervøs men får gi han tid. Og Murphy hadde forsåvidt ein skuffende kamp, men sjølv om forsterkinger hadde hjelpt veldig på så ser eg fram til å sjå White i år, og blir bra å få Diouf tilbake på benken forhåpentligvis.
ALAW (saludos del pirata)

eros

Poleon hadde et veldig positivt innhopp, det ble mer røre i Leicester Forsvaret etter at han kom inn. Enig i at peltier var svak, macca fikk heller ikke til mye. Pearce og Green  klarer seg brukbart. Smith var også et friskt pust offensivt, nære på for han og Green. Rudi kjempet og kriget, men noen håpløse skuddforsøk.... :-)

Fornøyd med poeng etter at wood testet trekvaliteten i stanga.

Kato

Luke Varney og Noel Hunt på topp er langt fra godt nok. Tipper noe av det svakeste man finner i championship.

Ny spiss er førstepri. Tåler noen måneder med Pearce der bak, det er på topp + kanter vi må prioritere.

Annesj

Har mer tro på Smith å Poleon sammen der fremme. Med McC bak.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Quote from: Annesj on August 12, 2013, 10:19:44
Har mer tro på Smith å Poleon sammen der fremme. Med McC bak.
Mot fjerdedivisjonsmotstand var de to svake. Noe annet å komme innpå når motstanderne er litt slitne.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sant. Men skulle gjerne sett de sammen fra start i en ligakamp først. Syns Varney å hunt løper mye,  men spes hunt har ihvertfall til goe å overbevise. Lite borti ballen og når han fårn skjer det fæl lite. Enig i at smith er et supert våpen på slutten av kampene.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Dennis

Quote from: Kato on August 12, 2013, 08:56:21
Luke Varney og Noel Hunt på topp er langt fra godt nok. Tipper noe av det svakeste man finner i championship.

Ny spiss er førstepri. Tåler noen måneder med Pearce der bak, det er på topp + kanter vi må prioritere.

Lukter ikke fugl av disse på papiret, men jeg syns du er altfor kritisk. Varney spilte seg klart opp i fjor etter en dårlig start hvor fansen på sedvanlig hvis kollektivt satte seg på ryggen hans og hakket. Dessverre er harselering og ironiske chants mot egne spillere vanlig for Leedsfans, men Varney spilte/jobbet seg etterhvert litt ut av dette.

Mot Leicester jobbet spissene knallhardt, uten særlig resultater. Likevel; servicen fra de andre ni var forferdelig. Det eneste Leedsspillerne gjorde var å meie ballen opp på Leicesters halvdel og mot tankstoppere som Morgan og Whitbread, er det lite fruktbart.

Når Smith/Poleon kom inn, var de utvilsomt skumlere enn de to andre. Jeg leser det til å ha tre grunner:
- Varney/Hunt hadde slitt ut stopperne noe.
- Resten av Leedsspillerne turte å holde mer på ballen og spilte mye av andre omgang på Ls banehalvdel. Anser dette som den viktigste grunnen til at vi virker farligere.
- Og ja, de har mer spisskompetanse i form av quickness med ball og selvsagt hodestyrken til Smith.

Jeg er derimot enig i at en klassespiss a la Wood (som vi selvsagt ikke kan få) er viktig. Tidligere har jeg, som mange andre, etterlyst en rask avslutter, men det virker som en dyptliggende spiller med ferdigheter med mann i rygg, kan være like viktig. Vi har noe av en-mot-en-ferdighetene i Poleon, som er spennende.

På tross av at jeg også vil ha ny spiss, hadde Varney og Hunt en særdeles utakknemlig jobb i går.
Marching on together!